Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fakulta musí vzít další studenty

Pražská právnická fakulta neprávem upřela studium 168 lidem, kteří se na školu hlásili. Rektor Univerzity Karlovy Ivan Wilhelm rozhodl, že všechny tyto poškozené dodatečně přijme. Učinil tak poté, co minulý týden MF DNES upozornila, že Wilhelm na základě stížností objevil dalších 21 chyb v přijímacích zkouškách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ogre-PCE

Nazor...
Caute lidi, jenom vas ujistim ze korupce panuje na vsehcn skolach, nejmodernejsi metodou (ale s brzkym koncem) je informovani kantora o tom, ze se mate zucastnit nejakeho vymeneho studjniho programu a ze se tudiz musite venovat i jinym vecem nez priprave na zkousku... pokud kantorovi slibite i nejakou spolupraci, mate zajistene pekne otazky (pokud neni nahodny vyber), trochu schovivavosti (pokud je nahodny vyber cisla otazky). V neposledni moznosti si vyberete otazku a kecate nesmysly, dostanete za 1, nejhur 2 a jdete dom... Co se tyce prav, verim ze kupa lidi tam nema co delat, kdyby radsi ty zbytecne straveny a prochlastany leta venovali necemu jinymu, uzitecnejsimu, tak by usetrili statu docela slusnou sumu... potazmo by se venovali tomu co je mozna ve skutecnosti bavi. Nesrovnatelnost urovne absolventu jednotlivych fakult (Pha, Brno...) je. (kratce, porovnavani procenty je o nicem, o tom se clovek musi presvedcit) To co je v prijimacich zkouskach se da bezne zjistit den pred terminem... od dobrych zdroju, nebo dokonce stitek s odpovedma a,b,c, jenom by me zajimal nazor tech lidi, kteri se tam timto zpusobem dostanou, jestli skolu dokoncej atd... ozvete se... Jo a k PF, si mili prvaci uzijte to sejto, co ted pride... nebo az v letnim semestru... jsem zvedavej na "umrtnost" co pak publikujou v Ucitelskych novinach Mejte se fajn... Ciao
0/0
13.11.2003 18:58

Bimbac_007

Kolik ze je tech chyb?
V dobe mych studii 3 chyby u zkousky znamenaly nedostatecnou
0/0
13.11.2003 18:17

Retezka

Upozorneni!!!
Prave jsem docetla clanek od pi.Blazkove a nestacim se divit!!Nechapu,jak muze uverejnit clanek,ve kterem pise same nepravdy.S temi pocty studentu,kteri byli prijati na zaklade objevenych chyb-doporucuji ji precist si vyjadreni dekana,nez se zacne ohanet poctem 300!!!Take bych chtela upozornit na to,ze se neucime dva mesice a s tim rozvrhem ma take trochu zkreslene informace.Je pravda,ze ten jejich rozvrh neni nic svetoborneho:pondeli az patek,ale rozhodne tam nesedi kazdy den od rana do vecera!!!Je zajimave,jak se rozebiraji pouze prazska prava,ale ze napriklad v Plzni buji korupce,to uz nikoho nezajima,ale na tohle uz upozornovalo nekolik ctenaru pred mnou.
0/0
13.11.2003 16:09

ijklmnop

Re:
Když už mluvíš o nepravdách, jak jsi prosím tě přišla na to, že v Plzni na právech bují korupce? Já tam studuju uz pátým rokem a  s korupcí a natožpak s jejím bujením jsem se zatím nesetkal.
0/0
13.11.2003 20:24

Retezka

Re:
Znam spoustu protekcnich ditek,co tam jsou a jejich rodice to stalo "par korun".Taky jsem tomu neverila,ale oni se tim dokonce chlubi a berou to jako nejlepsi zpravu,kterou mohli rict.A staci,kdyz si projdes tuhle diskuzi-nejsem jedina,kdo ma tyhle zname!!!!!!!
 
0/0
13.11.2003 21:42

pražák_schweiz

Re: Už před 1989!
Kdo na to v Praze nestačil, šel si získat diplom do Plzně-viz řada, dnes už mrtvých "absolventů" VŠUT-elektrotechnika.
0/0
16.11.2003 15:58

mike_sc

Studuji prvák PF UK, tak si přečtěte názor :-)
Nejvíc mě na tom štve, že se mluví pouze o těch, kteří se nedostali a měli by na to nárok, a o těch, kteří se dostali a dle svých testů by vůbec neměli. Nikde jsem nenašel zmínku, že (zřejmě jich je většina ) jsou i tací, kdo by byli přijati bez problémů s přijímačkami. Měl jsem určitý počet bodů, kt. by stačil k přijetí. Když jsem se později podíval do aplikace pro koleje, zjistil jsem, že mám bodů asi o 12 víc. Poctivě jsem se na testy připravoval a dostal jsem se na poprvé, teď mě může akorát mrzet, že mám smůlu na tento rok, protože už vidím, kolik lidí nám bude předhazovat: no jo, vy jste se tam dostali kvůli chybám v přijímačkách.
Co se týče výuky, není pravda, co se většinou píše. Každý si má kam sednout, nikdo není na zemi, i semináře nejsou nijak narvané. Problém máme akorát se šatnou (stát 20min frontu na kabát je ) a s menzou (na oběd čekat někdy i 45min je úplně )
 
Jinak mi zatím přijde PF UK dobrá a i většina vyučujících se dá poslouchat.
0/0
13.11.2003 15:41

Retezka

Re:
Tady si musis zvyknout,ze se vsechno zvelicuje a jedine,co dokazou je,ze  prijdou na predasku,vyfoti zadni radu a zbytek zname vsichni.Jinak s tim vecnym cekanim mas pravdu,ale takhle to tu chodi porad,ale to uz by byla zase diskuze na jine tema:o)Hedne stesti pri studiu preje Retezka
0/0
13.11.2003 16:16

amos77

Řešení testů PrF UK
Obecně lze říci, že se jedná o dobré testy (logika je základní předpoklad právníka - bohužel se dále povinně nevyučuje na PrF, všeobecný přehled je spíš o vyhlédávání a zpracování info, poté memorování - také vhodné pro budoucí práv.). Naše agentura se zabývá již čtvrtým rokem (od vzniku těchto testů r. 2000) odborným řešením. Testy se postupně zlepšují proti předešlým letů, ale i příprava se zlepšuje, studenti chodí na kurzy logiky, vydali jsme učebnice logiky pro přijímací zkoušky na práva a hlavně začali jsme psát pro studenty odborné posudky našich logiků k odvolání, proto to číslo nově přijatých na odvolání takto výrazně vzrostlo. Jinak kdo by se chtěl podívat na chyby PrF UK, tak jsme je zveřejnili na našich stránkách www.KamPoMaturite.cz (přímý odkaz http://www.kampomaturite.cz/web.php?session=8733cd5e3228b4888052e4a36a9e62de&go=down&idu=6 ).
 
0/0
13.11.2003 13:54

von Kleist

Re:
To zni jako by KPM ve svych resenich nikdy chyby nemelo.... Nejlepe se osvedcilo, kdyz se par lidi domluvi a vseobecny prehled si samo vyhleda, cimz se patricnou cast i nauci. Z logiky si staci udelat nekolik prikladu, neznam nikoho, kdo by se u logiky ucil spravna reseni.... a hlavne, je to zadarmo...
0/0
13.11.2003 14:21

---O---

Re:
Tak to jsi asi ty přijímačky nedělal!!! Já je dělala o sylogismech, vennovy diagramy - prostě formální logiku jsme na střední škole neměli, tudiž jsem ocenila, že jsem se to někde naučila mimo školu. Navíc je tam hodně málo času, takže na příklad z logiky např. sylogismu je tak asi 1,5 minuty. Proto je třeba si to celé počítat a učit se to rychle stručně efektivně.
Markéta
0/0
13.11.2003 14:59

von Kleist

Re:
Pochopitelne jsem je delal. Reseni sylogismu nezabere ani 30 vterin i s kontrolou. Navic je tam jen nekolik typu prikladu, ktery se pak v drobnych obmenach opakuji. Pravda je cas mi stacil tak, tak. Ale neznam nikoho, kdo by se ucil reseni logiky z pameti... S vyukou logiky je to pravda, ale na to staci jen pulhodinka vysvetlovani.
0/0
13.11.2003 16:14

HMI

Re:
a z toho prispecku je jasne, kdo toto cele spackal a kdo z toho asi chce mit nejvetsi zisk. vase agentura testy fakt dela-stejen spatne jako vsechyn ostatni agentury, ale to je jedno. co je vsak jasne ZE TYTO DESNE VLEZLE REKLAMY, ktere jsou i na diskusi PRF UK jsou naprosto NEETICKE a NEKOREKTNI!!! ani bych se endivil, kdyby to byla vase agentura, ktera si mfd za ty vsecky clanky a vykonstruovani afery zaplatila! tri miliony za prijmacky je dobry kseft, ne???!!! Myslim, ze toto je minimalne jednani v nekale soutezi a doufam, ze Vase agentura neodstane z pripravovane 1/3 zpracovani testu na prf uk pristi rok, ani korunu!!!
0/0
13.11.2003 15:10

HMI

Re:
Nemůžu se fakt udržet. to je nehorazne, jak se někdo chlubí cizím peřím. Že díky vám vzrostl pořet přijatých studentů. to je fór ne??? že jste psali posudky??? Vždyť chyby našli hned ten samý den, co byly testy zveřejněny sami uchazeči-žádná agentura. Posudky byly na nic, protože při přezkumném řízení fakulta vycháezla z toho, co sama uznala a na co upozornili - bez agentur - sami uchazeči. rektor si zase dělal své posudky - bez agentur. Toto je fakt drzost, jak se někteří lidé hodlají přiživovat na všem, co se namane... navíc dle mého názoru je toto vše na nic. PF mám už dostudováno a můžu říct, že kdo na to nemá, ten neudělá příjmačky ani s milionem kurzů. na druhé straně znám spoustu dobrých studentů a absolventů, kteří nemuseli ani podlácet, ani si kupovat testy či kurzy. je to nesmysl
0/0
13.11.2003 15:24

Omen666

Student prvniho rocniku
A myslim, ze korupce jako takova tam skoncila s novymi testy pred tremi lety. Ja sam jsem zatim o nikom neslysel, ze by si to zaplatil. Taky za co? Ze mu reknou 10 minut pred testy, ktere otazky byly vylosovane?
0/0
13.11.2003 13:32

miki123456

Re:
a co treba zpetne zarazeni vyplneneho testu, ci dodatecne opraveni testu apod? Priteli, stare psy novym kouskum nenaucis! Vzdyt je to velmi slusne ziti, tak proc by se ho mela ta particka na PF vzdavat??!! a pokud chces nejaky kontakt, bez se pred primackama parkrat projit po skole. vsak on jiz si te nekdo najde, nebo ty jeho.......... Vzdyt to delaji uplne stejni lide, kteri predtim prijmacky normalne prodavali! Nikdo po tom odhaleni nebyl vyhozen, odvolan, potrestan, Dokonce ani Dekan nepovazoval za nutne odstoupit..........!
0/0
13.11.2003 14:03

HMI

Pro pobavení
jen když se tady mluvilo o těch historkách, tak bych rád dal ve známost jednu, aby bylo vidět, co prf uk dostuduje. jedna studentka "modelka", prolézala přes všechny zkoušky jak se dalo - klasický případ... v praxi ale zadrhla. Kdysi po ní chtěl jeden advokát přeložit text smlouvy pro amerického klienta. Když mu to po několika hodinách donesla zděsil se! Původní text byl ve slovenštině a ona mu přinesla překlad: ovšem do češtiny. Jo a toto dostuduje prf uk!!!
0/0
13.11.2003 12:18

miki123456

Prava v Praze
jeste par poznamek 1) s Tim grossem a jeho studiem na pravech to neni bohuzel historka, ale fakt, konec koncu se o tom psalo i v novinach! Viz jeho diplomka! opsana ze zprav CNB! A jiste byl u prijmacek genialni! 2) Jiste jsou tam lide, kteri se tam dostali bez protekce a mozna je jich vetsina, ale jiste tak 20 ale spis 30% jen tam "jinou" cestou. Nejlepsi na tom je, ze se tim casto ani netaji........... 3) K urovni vyuky, to musi hlavne ohlidat vedeni fakulty, kdyby dalo jasne instrukce, co a jak vyucovat a jak se chovat, tak by to vsichni vedeli a podle toho se chovali......... treba to nazvete eticko - pracovni kodex 4) K tem profesorum bolsevikum - ja jsem na pravech zazil informaci, ze mezinarodni smlouvy nejsou nadrazeny mistnim!!!! Typicky marxisticka interpretace mezinarodniho prava, ci skutecny boj, proti lustracnim zakonum!!!! Tehle "nepostradatelnych" kadru je potreba se rychle zbavit, jinak zadna reforma nepujde. 5) Problem na tech venkovskych skol, je za nejsou lide, kteri by tam kvalitne ucili!! Oni casto nejsou ani v te Praze!
0/0
13.11.2003 11:45

von Kleist

Re:
z bodu 4) nemam pocit, ze bys na neco takoveho jako treba je MPV vubec chodil.
0/0
13.11.2003 12:16

miki123456

sice to neni predmetem diskuse, ale neda mi to.......
K vztahum mezinarodnich a vnitrnich norem - existuji 2 hlavni skoly 1) Prvni rika, ze ty narodni jsou prednejsi a ty mezinarodni nejsou nijak zavazne - propagovatelem teto skoly byly predevsim komunisticke staty. Proc? aby pro ne nebylo zavazne dodrzovani lidskych prav z Helsinske konference )tzv 3. kos), coz byly smlouvy mezinarodni.................. A tohle mi bylo v pred par lety prednaseno jako legitimni a jediny spravny svetonazor! 2) Ta druha skola rika presne opak. Dalsi perlicka byla "odborna" disputace tamejsich profesoru pri boji proti lustracnimu zakonu a potrestani zlocinum komunismu, pry to je bezprecedentni krok, ktery nema v dejinach pravni vedy obdoby. Jen nejak pozapomneli na napr, 14. dodatek Americke ustavy, ci na Norimbersky proces. Doufam, ze jsem Ti odpovedel, jinak sorry nepochopil jsem smysl otazky. Jako literaturu mohu doporucit napr, Zaklady mezinarodniho prava - jisty prof , Potocny, moc pekne cteni a nam tehdy doporucovana ucebnice, pry kdyz si odmyslime ideologicky uvod, tak je vse kosher. Jinak Introduction to Modern Interantional Law - P, Harrington, ci rada dalsich ucebnic.........
0/0
13.11.2003 13:15

von Kleist

Re:
Ano, to jsou dva smery monisticke teorie, ovsem oba maji sve problemy a to prinejmensim teoretickeho razu. Ano, byvale staty vychodniho bloku nastinenou koncepci uznavali. Nicmene je nutno podotknout, ze jednim z nejvetsich ignorantu mp jsou USA.... Tvrdit o cemkoliv, ze je to jedinny spravny nazor, dost dobre nejde.... (je vubec otazka, jestli "jedinny spravny nazor" neni vnitrne rozporne :o) ).....Ale stejne zajimalo by me, kdo to tvrdil.... Z puvodni poznamky jsem nabyl dojmu, ze to bylo tvrzeno jako fakt - skutecny stav u nas, coz jeste nedavno, byla ( vyjma smluv o LP) v podstate pravda...
0/0
13.11.2003 14:15

miki123456

Od nedavneho Absolventa PF UK k situaci na Pravech
Pred 2 roky jsem ukoncil PF UK v Praze tak znam situaci docela dobre a mam nekolik poznamek 1) Korupce pri prijmackach existuje - behem studia se mi rada spoluzaku priznala, ze jim to zaridili rodice apod ci za uplatek! 2) Skola se da vystudovat bez namahy - nezapomente, ze mame genialniho spoluzaka Stanislava Grosse - o jeho studiu se vypravi na pravech legendy......... 3) Vedeni fakulty nema zajem situaci resit a je podle vseho na te korupci primo zainteresovane!! 4) Na skole uci spousta starych bolseviku a kazicich bludy anikdo nema zajem je odstranit 5) Pri vsi bide je to stale nejlepsi pravnicka skola v CR. Dejte nekdy rec se studenty z Brna, Olomouce, Plzne - jejich uroven vzdelani je fakt zoufala!!!! REFORMA PF JE NUTNA ALE POTREBUJEME NOVE LIDI!!!!!
0/0
13.11.2003 10:25

HMI

Re:
naprosto souhlasim... viz muj prispevek nize, jen dodam: koluji take dobre historky o Andrejce Veresove... no  a koneckoncu nejen o ni (viz zkouska, kdy dva dny pred ni zjistila, ze je treba jeste jedna ucebnice, tak zasla na konzultacky a za dva dny odchazela ze zkousky po dvou minutach s jednickou:-) ooopss!!! podotykam, ze jsem to slysel jako historku od jejich spoluzaku a netvrdim, ze je to pravda... ale na kazdem...
0/0
13.11.2003 10:37

von Kleist

Re:
Nevim o nikom ze spoluzaku ( i blizkych), kdo by se tam dostal nelegalne, cimz nevylucuji ze to v nejake omezene mire muze fungovat, ale rozhodne v takove mire, jak se obecne soudi. Stari bolsevici tam sice jsou, stejne jako kdekoliv jinde, ale ti mladosi co se tvari, ze sezrali vsechnu moudrost a telefonuji pri seminari uroven zrovna moc nepozvednou.....
0/0
13.11.2003 10:45

*MAJ*

Re:
Jsem z elektrotechnicek fakulty Zapadoceske Univerzity v Plzni. I zde se mluvi (mezi studenty celkem otevrene) o korupci!
Na skole uci take spousta lidi, kteri tam nemaji co delat. Radeji vubec nemluvim o doktorandech, kteri maji ruzna cviceni a obcas (ac sami studovali mizerne) naopak si na svych mladsich spoluzacich leci komplexy a vyzaduji naprosto nesmyslne veci.
Naopak jinde neni treba mit znalosti absolutne zadne! S knihou pod stolem se da resit velika vetsina zkousek a cim dal vice zjistuji, ze zalezi pouze na drzosti studenta, kam az je ochoten zajit. Cim dale, tim snaz se mu studuje.
Dle meho nazoru by melo projit reformou cele skolstvi. Ale nejde jen o system hodnoceni (jak se nam stale snazi namluvit pani Buzkova). Jde predevsim o pohled na vzdelani! A take velmi zalezi na tom, co se uci. Nevim, proc se stale ucime fakta, ktera byla mozna aktualni v 19. stoleti.
Svet uz je jinde. Fakta nestaci!
0/0
13.11.2003 11:16

HMI

Medialni společnost
Mam pocit, že kdyby mf před týdnem napsal a o tom, že prf uk je velmi poctivá, protože jako jediná má otevřené příjmačky (každý může kontorlovat), tak tady všichni ti níže urážející budou za tento názor neúnavně bojovat. Asi už málokdo je shcopen si na věc vytvořit valstní názor. Celá tato kauza je směšná a odvádí od skutečných problémů. Kromě toho, že na prf uk nejezdí páter noster, je dalším problémem to, že většina studentů,c o vyjdou prf uk nejsou schopni napsat ani pitomou smlouvu, natož tak žalobu. Málokdo z absolventů se pořádně orientuje v nejzákaldnějších zákonech. během celého studia neviděli skoro nic, co by se dotýkalo praxe. Jednoduše: prf uk si vychovává pomocné vědecké síly (poř. politiky) a nikoliv právníky, soudce, notáře, advokáty, státní zásupce. vedle toho je příjímací řízení nevýznamným tématem... vždyť ať si přijmou třeba deset tisíc lidí, pokud vyjde po pěti letech deset tisíc dobrých právníků, ale pokud vyleze deset tisíc nabubřelých blbečků, kteří za a) ničemu nerozumí a za b) do všeho kecají, tak potěš pánbůh... a k tomuto to směřuje. (pro rejpaly: to s tím páternosterem je samozřejěm legrace, i když bych řekl, že jde skoro o záavžněší téma, než to, které mfd uplynulé dva týdny prezentuje... fakt nejede:-)
0/0
13.11.2003 10:21

MonikaX

Re:
Je to opravdu kravina, ale když jsme u pater nosteru, tak cca loni jsem přišla do budovy PF v době před volbami do akademického senátu - skoro ve všech volebních programech, které visely všude možně bylo spuštění pater nosteru mezi jeho body a ani to nevypadalo jako recese (je fakt, že chodit do 3. patra pěšky je opruz :-)) - dost mě to pobavilo :-)
0/0
13.11.2003 15:32

Attica

Druhy pohled
Vidím,že máte všichni jasno.Sem student PRF,je jasné,že budu tímto děním kolem přijímacích testů poškozen.Zkuste si ale uvědomit pár věcí.Spoustu z vás se tu ohání tím,že jediná PRF dělá množství chy v testech.Přitom PRF UK jako jediná VŠ v Ćechcách zpřístupňuje zadání svých testů a výsledky plně veřejnosti.Pokud by tomu tak nebylo,nikdo o ničem neví.Co vy víteo ostatních školách je mi ted záhada.Zároveň jsou to přijímačky "na práva",tedy založené na logice,odvozování,vyvoování,interpretaci.Nic tak jednoznačně daného jako matematika,jazyky a další.Přijímačky na práva je daleko složitější vůbec koncipovat.Objevilo se zde,že práva vystuduje každý kdo chce,problém je jen s přijímacím řízením.Pokud si zde někdo myslí,že látka je o memorování,tak se velmi plete.Látka jistě lze zvládnout "pouhým" memorováním,ale zkoužky tak neuděláte a v praxi se neuplatníte.Sem si jistý,že pro studenty(příklad) ĆVUT by byla práva nezvládnutelná.I naopak.Nemá smysl tedy tuto otázku řešit.Obavam se,ze vetsina z vas si akorat precetla noviny a vyvodila nazor.Zkuste nad situaci trochu vice premyslet,ne jen tupe (bez urazky) prejimat.
0/0
13.11.2003 9:34

fido7787

Re:
rekl bych, ze Ti co sem pisi nejakou skolu absolvovali a dokazou si obrazek udelat. Nedelej z prav zase takovou superskolu. Tenhle clanek je o tom, ze tam mate peknej bordel a je otazkou zda vubec nekomu stoji za to se o takove studium uchazet. Mastit kapsy neschopnym pravnikum, kteri se neuchytli v komercnim pravu - jak je to dlouho co se prodavaly testy za 50 tis. a vyplnene za 100 tis. ?
0/0
13.11.2003 9:42

Attica

Re:
Psal sem o pohledu z druhe strany,o zadne superskole sem nic nepsal.Pokud bys mohl reagovat na moje myslenky,bylo by to fajn.Jinak zde akorat opakujes jiz zverejnene prispevky.Zajem se k nam dostat je cim dal tim vetsi,rozhodne po vsech tech skandalech nijak neochabl.Tak to zkus tem lidem vysvetlit.Mastit kapsy neschopnym pravnikum nemusis.Stejne jako neschopnym inenyrum,holicu,automechanikum.Vyber si sam.
0/0
13.11.2003 9:48

fido7787

Re:
sorry, ale diskutovat s blbcem se neda, to je neverending story. Pro informaci nejsem technik, bordel je na vsech skolach i na vsech VS, ale u Vas je teda jednoznacne nejvetsi bordel a korupce. Prave u pravniku je to o to vic absurdni. Uzij si svoje pravnicke vzdelani, ja Ti ho nezavidim, opravdu ne.
0/0
13.11.2003 10:05

HMI

Re:
pan je asi pan buh, ze tak dobre vi, kde je a kde neni nejvetsi bordel. sorry, ale tve urazky svedci spis jen o tve intelektualni urovni, z cehoz bych dovozoval, ze asi nestudujes zadnou VS, protoze doufam, ze zas tak spatna uroven naseho skolstvi neni. ted jeste schazi, abys tady rekl, ze to tak nenechas a ze tvuj tatinek se postara o to, aby se nepravedlnost vyresila, popr. ze mas starsiho bratra, který...:-) jak male dite...
0/0
13.11.2003 11:32

fido7787

Re:
no ty ses taky predved - hlavne, ze neurazis, moh bych se z toho osypat;
muze Te ujistit, ze takovy slinty, co tu pises ty me pres hubu nejdou;
jinak vejsku uz mam za sebou - fyi;
bordel tam maj, jak jinak chces nazvat situaci, kdy se prodavaji testy za 100 litru a ten kdo nezaplati se tam nedostane?
radsi se zamysli nez sem neco napises ...
0/0
13.11.2003 14:58

HMI

Re:
hele ty absolvente, ja osobne jsem prava dostudoval (stejne jako desitky mych znamych) a za nic jsem nikomu platit nemusel... kde mas dukazy o tom, ze se neco takoveho delo ci deje... jen velka huba... nerikam, ze se to dit nemuze, ale ty tvrdis, jako bys mel na vsechno nahravky, listiny atp. mam pocit, ze si fakt an toho pana boha hrajes... kdyz tak vsemu rozumis.
0/0
13.11.2003 15:48

ouagadougou

Re:
doufám, že tenhle student práv je cizinec, protože jinak by to byl další důkaz mizerné úrovně studentů "nejprestižnější" české školy.
0/0
13.11.2003 9:47

Attica

Re:
Nejsem cizinec,musím tě zklamat.Zajímaly by mě spíš tvoje argumenty,než prostoduché urážky...
0/0
13.11.2003 9:49

von Kleist

Re:
Nevidim jediny duvod, proc by mela byt PF pro studenta/absolventa CVUT nezvladnutelna. Uvidime, jak mi t odal pujde :o) Ale vim o jinych absolventech, treba z MatFyzu, kteri tam studuji a take bez nejakych vyznamnych problemu.... O memorovani to jiste neni, nicmene je tam spousta lidi, kteri se tihmle zpusobem uci.
0/0
13.11.2003 10:30

zlý fořt Emil

Re:
1) Všechny VŠ jsou už povinny zpřístupnit výsledky přijímacích testů všem uchazečům ... kdo chce, ten se k tomu vždy dostane.
 
2) Jestli je PRF UK v Praze v této otázce skutečně tak otevřená, jak píšeš, nemůžu posoudit, nicméně po nedávných průšvizích při přijímacích řízeních je to zcela logický krok ... nevím tedy, proč za to fakultu takhle svatořečit, nehledě na to, že toto otevření proběhlo až pod silným nátlakem veřejnosti a rektorátu UK.
 
3) Přijímačky na práva rozhodně nejsou nějak více založeny na logice a intepretaci faktů ve srovnání s ostatními školami. Jednak se vyžadují poměrně brutální historické a všeobecné znalosti (tam není logiky ani co by se za nehet vešlo), jednak tzv. právnická logika je ve srovnání s logikou čistě matematickou, s fyzikou a dalšími exaktními vědami pouze slabý odvar mentálního nasazení.   
 
3) Nevím, jestli je skutečně tak složité koncipovat přijímačky na práva (podle mě tedy spíše ne), nicméně pokud tento fakt připustíme, stále to není omluva chyb v testech. Pokud na PRF skutečně vyučuje právnická elita prosetá při studiu na logice, odvozování a interpretaci faktů, takové chyby by se jim stávat neměly.
 
4) Nemám VŠ vzdělání technického směru ...
0/0
13.11.2003 10:39

von Kleist

Re:
ad 3) Ano, jsou tam pokladany brutalni otazky na historicke a vseobecne znalosti, v drtive vetsine jsou to marginality, na ktere je treba najit odpovedi (podle otazek ktere poslou) a ktere je treba se naucit nazpamet. - bohuzel. Tato cast tvori asi 20% bodoveho hodnoceni (stejne je to ale treba se naucit na 100%), zbytek je logika a interpretace. ad 4) Problem je zde asi vetsi a to proto, ze interpretace byva casto problematicka a treba na vec nepanuje ani jednotny nazor. To je vec, kterou exaktni vedy neznaji. Integral ci dif. rovnici lze spocitat a vyjde vzdy stejne, tedy, pokud reseni existuje (a je zname) - kazdopadne je vsak vzdy jednoznacny zaver...
0/0
13.11.2003 11:02

zlý fořt Emil

Re:
ad 4) V tom případě v testu nemají takové otázky co pohledávat. Pokud je ale opravdu nezbytně nutné uchazeče na problematiku obsaženou v dané otázce zkoušet, je třeba to dělat jinou formou než formou písemného testu ... potom ovšem vyvstane problém organizační.
0/0
13.11.2003 11:12

uran235

Re:
Je videt, ze o integralech a diferencialnich rovnicich toho moc nevis.
0/0
13.11.2003 11:49

von Kleist

Re:
Ano, nerejpal jsem se v nich vic, nez je nutno. Jen je obcas pouzivam jako nastroj. Ruco jsem resil jen linearni, zbytek nechavam na numerickejch metodach matlabu. Nicmene trvam na tom, ze rozdil v exaktnosti je diametralni.
0/0
13.11.2003 12:01

Marusja @ Dusja

Vendula
Víte jak se budeme mít dobře, až budeme mít fšichní VŠ! No porovnejte si příjem vyučeného tak 12000 hrubého - VŠ tak minimálně 30000! Národu plošně stoupne životní úroveň a celý svět nám bude závidět ty akademicky vzdělané záchodové báby a prodavačky kondomů
0/0
13.11.2003 9:32

dobredo

Re:
Z toho co tu píšeš, je jasně zřejmé tvé opovržení vůči vysokoškolákům. Tuším, že sama máš sotva základní devítiletku, maximálně výuční list. 
0/0
13.11.2003 10:31

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Jo a ne - jsem taková černá ovce ve velice vzdělané rodině. Jinak ale to, že půlka z vás jsou nepoužitelný telata (educated beond their natural inteligence) mi budeš těžko rozmlouvat.   
0/0
13.11.2003 10:59

pan_otaznicek

Re:
 
 BEYOND soudruzko
0/0
13.11.2003 11:15

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
hmmm...to je toho - hrubky dělám i v češtině
0/0
13.11.2003 11:30

dobredo

Re:
To je samozřejmě pravda, že spousta vysokoškoláků stojí za prd, možná že i já, to se pozná časem, rozhodně si však nemyslím, že polovina VŠ jsou hňupi. Na druhou stranu ale myslím že už vystudovat VŠ je docela velký úspěch, hlavně technický obor, kdy se třeba musíš i na jednu dílčí zkoušku učit 2 týdny a pak vyletíš třeba třikrát na nějaké maličkosti.
0/0
13.11.2003 11:38

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
OK, my se dohodneme :-) Já se jenom snažím poukázat na skutečnost, že počet titulů per capita NENÍ  žádným ukazatelem inteligence národa. Musí to někde být vidět a to moc NENÍ, kopec diplomů nestačí   
0/0
13.11.2003 11:51

Attica

Druhy pohled
0/0
13.11.2003 9:27





Najdete na iDNES.cz