Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus promluvil do světa na BBC

Tak velké publikum prezident Klaus ještě neměl. V pondělí vystoupil v talk show britské televize BBC World s názvem HARDtalk, která se vysílá ve víc než dvou stech zemí světa. Na celé planetě tak diváci mohli vyslechnout řadu kontroverzních odpovědí týkajících se Evropy, Romů či vývozu zbraní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Šuměnka

text rozhovoru
Je někde na netu k dispozici text rozhovoru VK-TS v ANGLIČTINĚ? Stránky www.klaus.cz (at zije arogance) by se za svuj preklad mely stydet.
0/0
16.11.2003 18:08

JanHolik

expert vyrazil do světa
Při vší úctě k hlavě státu: Václav Klaus se projevil opět jako slon v porcelánu. Jeho zpochybňování takových institucí jakkými jsou Amnesty International, či britský parlament nám může vělice uškodit a neslouží ke Klausovu dobrému jménu. V české společnosti latentní rasismus existuje, mohu se o tom každou chvíli ve svém okolí přesvědčit. O vývozu zbraní do exponovaných oblastí prostřednictvím českých firem se skutečně hovoří a spíše než absolutní odmítání této kritiky by mělo z úst hlavy státu zaznít, že se zasadí o prošetření  v této záležitosti. Klausova arogance a přezíravost se opět projevila a měli se o ní možnost přesvědčit nejenom samotní Češi, ale i lidé ve většině zemí, kteří v tu chvíli sledovali BBC. Toto rozhodně Václavu Klausovi a České republice na popularitě nepřidalo! V tomto kontextu je zajímavé, jak pochvalně se Klaus v poslední době vyjadřuje o prezidentu Putinovi. Jeho postoje k západním a východním  zemím jsou více než zarážející !
0/0
13.11.2003 16:41

svobodny obcan

Re:
Je s podivem kolik u nas mame malych ceskych lidi, kterym vadi, kdyz jejich predstavitel vystupuje sebevedome a kdyz nazyva veci pravymi jmeny. Sebevedomy cesky president je pro vas arogantni president a zajimete se jen o to, ze malo poklonkuje autoritam z vedoucich zemi, coz pry nam na popularite neprida. Naopak, ne kazdy je zvedavy na uklanejiciho se saska a inteligetni clovek oceni zdrave nazory, prezentovane s jistym sebevedomim.
Jakou autoritu a uctu muze vzbuzovat britsky parlament produkujici hloupe a nepravdive zpravy ? Zadnou. To same plati pro zprofanovane organizace typu Amnesty  International. A argument, ze neco podporil jakysi milionar, ktery ke svym penezum prisel velice podivnym zpusobem, je opravdu ubohy.
Poslechnul jsem si cely rozhovor, pod kazdou vetu Pana presidenta se mohu podepsat, (skvele a strucne napr. vysvetlil problem s Romy) a jsem hrdy na to, ze takoveho presidenta mame.
Avsak lito mi je, kolik je u nas malych cesky lidi, zlobicich se, ze se nekdo neklani autoritam a vsemu zahranimu jako oni.
0/0
13.11.2003 23:59

JanHolik

Re:
On vůbec pan Klaus nemá rád novináře a jiný podobný obtížný hmyz. A co se týká sebevědomí...Ono existuje zdravé sebevědomí a přirozená autorita a na druhé straně sebevědomí sebestředné, kterému se říká narcisismus. Zkrátka a dobře pan Klaus něčeho takového, jako je získání přirozené autority a zdravého sebevědomí není schopen. Od začátku jeho politické kariéry se projevovala snaha poučovat vyspělé západní země a dávat jim naší mafiánskou ekonomiku a reformu za vzor! Ostatně zřejmě byl na svou roli dostatečně připravován v předlistopadovém Prognostickém ústavu. jeho výroky a postoje jsou vícen ež podezřelé...Místo snahy objasnit a zajímat se některými skutečnostmi, na které upozorňují zahraniční instituce, je z jeho strany vidět pouze snaha vše bagatelizovat a zametat pod stůl. Kdo chce vidět vidí....
0/0
14.11.2003 13:10

svobodny obcan

OPRAVA
Na zacatku clanku iDnes je mylne uvedeno:
Na celé planetě tak diváci mohli vyslechnout řadu kontroverzních odpovědí týkajících se Evropy, Romů či vývozu zbraní.
Spravne ma byt:
Na celé planetě tak diváci mohli vyslechnout řadu kontroverzních otazek týkajících se Evropy, Romů či vývozu zbraní.
Idnes se omlouva za mateni ctenaru a dekuje prezidentu za spravne, vecne a realisticke odpovedi.
 
0/0
13.11.2003 14:50

Pluton

Re:
Hehe, to bude ono, zmateny obcane. Ne ze by ty odpovedi nebyly kontroverzni, to jiste byly, ale zpusobeno to bylo tim ze se novinari spatne ptali, to je jasny... Jednou jsme ten pupik sveta, tak by si toho vsichni kolem meli vsimnout a nedelat nam v teploucku pruvan, zejo? ;-)
0/0
13.11.2003 16:03

Antiperle

Vot technika
Může mi nikdo poradit, v čem přehrát ten video soubor??
0/0
13.11.2003 13:54

EvaKasdan

0/0
13.11.2003 13:57

Šuměnka

Re:
real player
0/0
16.11.2003 18:06

zorro007

reakce AI
Tisková zpráva AI k vystoupení Klause v BBC je např. na http://www.blisty.cz/article.rb?id=15919&iid=1423
0/0
13.11.2003 12:13

XORR

Metody Amnesty International
Zprava Amnesty International o vyvozu zbrani, zverejnena (mimo jine) na Britskych listech, vyvolala pomerne bourlivou polemiku. Ta zprava totiz obsahova fakticke, faktograficke a legislativni nesmysly. A po kritice (ze strany sdruzeni LEX) byla jedinou reakci AI metoda "vsak my na vas neco najdem a zavreme vam hubu".
Cela kauza vyvolava dojem, ze AI proste potrebuje zduvodnit svoji cinnost (asi dochazi penize, ci co...) a tak se snazi plodit cokoliv, co muze nejakym zpusobem nekam ukazat. A laik (nebo politik), ktery si to precte, muze mit "jasno" - vzdyt je to preci AI ...
Mozno dohledat na Britskych listech, na serveru www.hoba.cz a na strankach sdruzeni LEX www.gunlex.cz .
0/0
13.11.2003 11:52

zorro007

Re:
Doporučuju spíš než www.hoba.cz opravdu www.blisty.cz, kde je k dohledání diskuse celá. Bude lepší, když si názor udělá každý sám až po jejím pročtení, její hodnocení XORRem mně připadá mírně řečeno příliš subjektivní...
0/0
13.11.2003 12:39

XORR

Re:
Na Blistech bohuzel prave cela neni. Ale jak je libo - to podstatne je na vsech trech zdrojich.
0/0
13.11.2003 14:04

paolore

Souhlasím s panem presidentem
Amnesty international je nevládní organizace, která aby byla viditelná, musí vykonávat nějakou činnost, potažmo publikovat nějaké výsledky. Tak si je sprostě vymyslí. A co se týče cikánů, tak to bylo velmi kulantně sděleno. Situace je daleko horší: bílí jsou utiskování cikány!!!
0/0
13.11.2003 11:30

*MAJ*

Re:
V cechach si sproste vymysli kazdy! Proto jsme na to uz zvykli a pripada nam, ze i v zahranici to tak je. Neni!
Co se romu tyce - je videt, ze socialni oblast spoustu lidi miji!
0/0
13.11.2003 11:38

osvetitel

}}}}}{{{{{
Ja nechapu proc kdyz nekdo chvali Mr.Klause musi zaroven se otirat o Mr.Havla a naopak.Kazdy sou jinej typ takze je zbytecne je chtit srovnavat a co se tyka Mr.Havla tak asi cesi rychle zapomeli jak davy sileli a rvali Havel na hrad po te sametovce.Nevim jestli se tak zmenil behem sve vlady ale me pripada ze zustal porad stejny a ze jen lide asi meli  nejake velke nadeje spojene s jeho postavou ktere on asi nemohl uskutecnit.
0/0
12.11.2003 7:02

Kleki Petra

Re:
Byl jsem taky pod balkónem, ale tohle jsem neřval. A když se MrHavel na ten Hrad dostal, tak jsem se vůbec ničemu nedivil. Bohužel, chybí mi ten pohled zvenčí, ten nadhled, kdy bych věděl houby o tom, jak a co prosazuje u sebe doma, a viděl jen jeho vítězná tažení po světových parlamentech a prezidentských sídlech. Á propos, téměř všichni moji přátelé byli převědčeni, že George Bush starší bude bez problémů zvolen znovu prezidentem, nakonec zajistil USA konečně jednoznačně vyhranou válku atd. Protože jsme nevěděli takřka nic o jeho vnitřní politice, šeredně jsme se zmýlili.
0/0
13.11.2003 14:05

vamberk

Za povšimnutí taky stojí
že prezident dokáže běžně komunikovat několika světovými jazyky, čili diskutovat pohotově např. v angličtině (bez tlumočníka) pro něj není problém - nevím kolik našich "rádobystátníků" by si na to trouflo. Myslím diskutovat a tedy i pohotově reagovat, ne soukat ze sebe pár jednoduchých vět. Klaus má tu smůlu (a my to štěstí), že všeobecně nasadil celkově laťku hodně vysoko, ať jde o jeho pracovitost, vzdělání, chování a noblesnost. To mu nikdy nezapomenou závistiví čecháčkové, kteří místo aby pracovali na sobě, nepřestanou vztekle kopat a plivat - je to t.zv. "Leschtinův syndrom" (nazváno podle nechvalně známého bývalého "podržtašky " - jinak redaktora z MFa pozdějšího "klausobijce"). Stejně je postižen např. senátor Mejstřík, spisovatel Viewegh, politolog Pehe, Pilip (který snad už zmizel v propadlišti dějin, nebo v EU) a další. Kde vůbec jsou ti otcové zakladatelé různých Impulsů a Děkujeme ? Chtěl bych vidět jejich řádnou soutěž na poli politických stran a hlavně výdrž. Vždyť nebýt chorobné závisti vůči Klausovi, nemají tihle experti vůbec o čem mluvit. A to co prošlo jiným stranám (např. ODA nikdy nezaplatí dluhy - nehovořím o sponzorech ale o vyložených dluzích), nebo politikům - Havlovi a dalším, by zlomek toho neprošel Klausovi, který je pod neustálým drobnohledem (i když nese z bytu pytlík s odpadky). Svým projevem mi připadá např. Špidla absolutně zpupný a arogantní, ale nikomu to nevadí, protože vypadá a chová se jako psychopatický ubožák. Jsem rád, že prezident Klaus vrací ve svém úřadu této funkci důstojnost a optimismus a přeju mu hodně elánu a zdraví.
0/0
12.11.2003 4:32

Karel Cechak

Re:
Naprosto s tebou souhlasim, Klause jsem drive nemel rad, kvuli jeho aroganci(tak na me aspon pusobil). Ziji jiz delsi dobu v zahranici a videl jsem jeho rozhovory v tv, anglictinu zvlada v pohode a navic jeho odpovedi vzdy davaji smysl. A s jeho nazorem, aby jsme se v EU nerozpustili , jako kostaka cukru, souhlasim taky. Jedinym + vstupu do EU bude snad jen cestovani (doufejme).
0/0
13.11.2003 11:28

*MAJ*

Re:
1) Nepise se aby jsme, ale abychom!!!
2) V EU se rozpusti jen ti, kdo nic neumi. Kdo skutecne neco umi, bude mit v unii mnohem vetsi sance, nez dosud!
3) Mezi mnoha dalsimi plus je velike to, ze konecne nasi politici nebudou mit takovou moc. A takovi arogantni lide, jako je Klaus uz nastesti nebudou mit moc o cem rozhodovat!
0/0
13.11.2003 11:36

Karel Cechak

Re:
ok ani nevim, jestli jsem napsal ja (aby jsme), ale k te tvoji 2. ty si opravdu myslis, ze Cr je ta zem co se o vse popere. Ja si myslim, ze CR patri do top 10 nejzkorumpovanejsich zemi sveta. Co se tu zmenilo za tech pomalu 15. let, porad jsou to jen slinty nasich vladnich predstavitelu.
Jak vsoupime do EU, tak vsichni schopni lide pujdou pryc a kdo tam zustane. Sanci dostanou obyvatele Ukrajiny, Albanie, Makedonie a mohl bych pokracovat. Klaus vi co rika
0/0
13.11.2003 11:46

*MAJ*

Re:
Prave, ze uz nejde o zem - tedy uzemi. Pujde o jednotlivce!
0/0
13.11.2003 12:09

ricos

Re:
Ty asi nemáš Čech moc rád, viď. Já vim, že vlastenectví je mizerná vlastnost, ale důvěřuj alespoň těm málo lidem, kteří tu s tebou dokážou inteligentně diskutovat. Ne všichni jsou zkorumpovaní a neambiciozní a málokterý člověk, kterému je dnes kolem 40 se bude učit angličtinu, protože a jednoduše k tomu dřív neměl možnosti. To že někdo neumí angličtinu, ještě neznamená, že je méňecennej. Spousta mladších nerozumí Slovenčině a taky by se za to měli stydět?
0/0
13.11.2003 15:49

VaclavK

Re:
Ale to neni pravda :-). Zil jsem v EU pres rok a sledoval.. staci byt neperspektivni zemedelec a mate se v EU jako prase v zite :-)
0/0
13.11.2003 12:39

fuozx

Re:
Ad 3) Ale ja chci, aby u nas meli plnou moc nasi nami zvoleni statnici. Proc bychom se meli dobrovolne odevzdat do nejake spravy, opatrovnictvi, prootektoratu nekoho, kdo nam bude umet vladnout lip nez my sami? Ja verim, ze si muzeme sami vladnout dobre. Vy naprosto neverite v samostatnou existenci nasi zeme a ve schopnosti a zpusobilost neco delat sam. Cili podle vaseho bodu 2) se rozpustime.
0/0
13.11.2003 13:15

fuozx

Re:
Jeste neco: Vstup do unie je volba, kterou lidi zvolili ze strachu z odpovednosti, z pohodlnosti (`oni se tam o nas postaraji'), z nesamostatnosti (`jdou tam vsichni'), ze strachu (`nemuzem jinak').
0/0
13.11.2003 13:20

Karel Cechak

Re:
Ja ze svoji zkusenosti. Jak si kdekoliv na letisti nebo na hranicich:
EU members- free way
THE OTHERS: z toho je mi zle, doufam,ze odpadne tohle, nez se nas stat zacleni do EU, jestli nekdy vubec,t ak to bude trvat generace. Nemyslim tim jen, ze budeme cleny. MYSLIM TIM ROVNOPRAVNI CLENI
0/0
13.11.2003 15:03

fuozx

Re:
Free way budeme mit, ale az za par (myslim 7 nebo kolik) let. Okamzikem vstupu uz na hranich neuslysime celni kontrola, ale pasova zustane.
0/0
13.11.2003 15:08

novoluni

Re:
Absolutne s tebou souhlasim. Je to strasne ponizujici. I kdyz to bude nejakou dobu trvat, doufam, ze se to zmeni a ja budu jeste cestovat, abych si toho uzila!
0/0
13.11.2003 16:05

*MAJ*

Re:
Absolutne nesouhlasim!!! Klaus nedokaze reagovat pohotove ani cesky! Cozpak: "Toto neni regulerni otazka" je nejaka reakce? On si "troufne" na to mluvit cizimi jazyky. Ale ty vysledky? Ty nejvetsi pitomci si casto troufaji na veci, na ktere nemaji!
Ano, Klaus nasadil latku vysoko (my mame tu smulu a on to stesti)... Svou blbosti a aroganci. Arogantnejsiho prezidenta jsme mohli mit jen tezko! Pracovitost jen predstira. Noblesa je uplne v necem jinem, nez se jen debilne usmivat do fotoaparatu!
Zakladatele ruznych Impulzu a Dekujeme - narozdil od Klause - neco delaji a pracuji! Nemaji cas na estardy a show v mediich! A hlavne to nemaji zapotrebi!
Ano, vydrz... Tu Klaus ma - jak se ukazalo v prezidentskych volbach. Zel, nejhorsi je pilny blbec!
Kez je "kralovani" nasehe namysleneho a arogantniho mocipana co nejkratsi! Kez se opet vrati doby, kdy prezidentova slova nejsou prazdnymi libivymi oblacky niceho!
0/0
13.11.2003 11:34

Karel Cechak

Re:
To tam mel byt radsi Milos Zemanu, pred poradem by si nalil slivovici a nai by nevedel o cem mluvi.
Ziji mimo CR, ale deni sleduju a uz jsem pomalu prestaval verit, ze jsem narod ....., ted me tady  o tom 90% lidi presvedcuje. Tak se drz te CESI
0/0
13.11.2003 11:49

*MAJ*

Re:
Ne, Milos Zeman je snad jeste horsi... Respektive jsou si tak dalekou - tihle dva panove - az jsou si velice blizko. Stretavaji se nekde v nekonecnu...
Ale dokazi si tam velice klidne a rad predstavit napriklad pani Moserovou!
0/0
13.11.2003 12:11

SandyMajor

Re:
Plně s Vámi souhlasím. Řečeno bylo vše. Není třeba nic dodávat.
0/0
13.11.2003 12:45

svobodny obcan

Jsem hrdy na naseho presidenta
Konecne, od doby pana Masaryka, mame poprve presidenta, za ktereho se nemusime stydet.
Mame presidenta, ktery na rozdil od sveho uboheho predchudce, neleze mocnym do zadku, nechova se ponizene, ma zdrave sebevedomi, umi se jasne vyjadrit k problemum a idioty proste odpalkuje.
Mnozi nasi ubozaci by uvitali, kdyby nas president pritakaval kdejakemu usnoplanemu moderatorovi, ktery se trapne ohani nejakym milionarem, jen proto, ze je to zahranicni mederator z BBC. Holt ponizeni chovani je typicke pro cast naseho naroda. Nas president nastesti takovy neni.
0/0
11.11.2003 22:01

Majkyho_pupik

Re:
Myslim, ze president by se mel snazit vyjadrovat /obzvlaste v zahranici/ nazor co nejvetsi casti lidi a ne hlavne ten svuj. Proto se uz opravdu tesim na novou volbu a snad i noveho presidenta tyhle zeme.
0/0
11.11.2003 22:09

svobodny obcan

Re:
Pochybuji, ze vetsina naroda nesouhlasi s tim, co Pan President pro BBC rekl, protoze jinak by to byl narod troubu a to snad neni.
Nesouhlasit s presidentem je tvoje pravo, ale doufam, ze u nas nezije mnoho takovych troubu jako jsi ty, pupiku.
0/0
11.11.2003 22:46

Majkyho_pupik

Re:
Nastesti hodne lidi v mem okoli a urcite i jinde ma stejny nazor jako ja. Pan Klaus je prilis kontroverzni na to aby reprezentoval tuhle zemi jako jeji president, snad se to za 3 roky ukaze, svobodny obcane.
0/0
11.11.2003 23:32

svobodny obcan

Re:
Nastesti ja jsem s Panem presidentem spokojen. Pan president je inteligentni, takze mame dost podobne nazory a hodnoty, takze prakticky s kazdym jeho nazorem souhlasim.
Dulezite co je ted a co bude za tri roky se ukaze.
Hlavne, ze uz nemame presidenta jako byl blb, patolizal, pseudohumanista a radoby intelektual Havel.
0/0
12.11.2003 0:16

paolore

Re:
0/0
13.11.2003 11:26

Karel Cechak

Re:
CESI PROBERTE SE
Koho by jste tam chteli, Zemana, Pitharta nebo Spidlu. Vaclav Klaus je ten nejlepsi co tam muze byt. Co jste si zvolili tak to mate a ta volba byla nastesit dobra.
0/0
13.11.2003 11:31

Bosák sro.

Bitva slov a vtipu
Pruzinskij mi nepripada vtipnej, spis trapnej, jako obvykle.
0/0
11.11.2003 19:07

Glumus

divny clanek
jako bych cetl nektere veci dvakrat....
0/0
11.11.2003 17:58

Muž z Ria

Milos Rulez...
A stejne nejlepsi byl Milos se svou hlaskou prirovnavajici jisteho blizkovychodniho politika (s vojenskou uniformou a rucnikem na hlave) k nejmenovane historicke postave s knirkem, co spachala sebevrazdu v petactyricatem.
0/0
11.11.2003 17:38

maret

Vzkaz pro pana KLause
 
    Vážení přátelé co hodnotíte pana Klause tak pěkně, dovolte mi aby se také vyjádřil. Ve svém příspěvku , který jsem už dvakrát zaslal redakci a toho pána jsem nazval dědkem, nic víc ani míň. Přesto že toto slovo je uvedeno v pravopise Českém, byl mi tento příspěvek vymazán. Táži se tedy vás chytrých proč označuje tuto naší zemi Am. Int. jako zemi s max. 55 % svobodou tisku. Odpovím slovy pana KLause. Tuto instituci Am Int. nepovažuji za věrohonou.
0/0
11.11.2003 16:13

GhorX

Re:
Domnívám se, že příčinou nezveřejnění Vašich příspěvků nebyl cenzor, ale nestabilní, nespolehlivý a neschopný redakční systém idnes. Aby byl příspěvek zveřejněn, musíte často počkat od několika minut po několik hodin; tak dlouho totiž trvá, než se provede insert a replikace na všech db serverech idnes. Podotýkám, že mnohem náročnější operace na složitějších systémech, tvořených profesionýly, trvají řadově sekundy.
0/0
11.11.2003 16:32

filipini

Re:
muzu se zeptat odkud pochazi ten udaj 55%??? pokud je mi znamo tak AI zadne takove statistiky nevede.... podle me je to akorat neci vymysl...
0/0
12.11.2003 0:42

alesnovak1

nemá to někdo na videu,
že bysme si to přeložili, když se k tomu nemají novináři? abysme tu nekecali jen tak o něčem, co vidělo jen pár lidí?
0/0
11.11.2003 16:12

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Klaus to možná mít bude...
0/0
11.11.2003 16:23

Karel Cechak

Re:
Nejsi schopen anglicky, asi budes jeden ze zastancu, VSAK PROC BYCHOM UCILI DALSI, JAZYK MAME PRECE PREKLADATELE. To je myslim heslo nasi vl;adnich predstavitelu.
0/0
13.11.2003 11:34

Karel Cechak

Re:
ABYSME, no tak ucit se nejaky cizy jakyk, jeeeeeeee to by byly problemy, radsi si to poslechni v radiu
0/0
13.11.2003 11:51





Najdete na iDNES.cz