Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Rijádu zemřelo 17 lidí, pět dětí

Sedmnáct obětí si vyžádal noční útok v saúdskoarabské metropoli Rijádu. Mezi mrtvými je i pět dětí. Původní údaje, které sedmnáct hodin po atentátu vydalo ministerstvo vnitra, hovořily o jedenácti životech včetně čtyřech dětských. Zraněno je 122 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osvetitel

))))
Ten slovni obrat "svet se riti do prusvihu" se me paci  ale mam pocit ze od sveho stvoreni ten svet este z prusvihu nevylezl a hned tak nevyleze protoze  mu vladnou lide a politika a nabozenstvi jsou pro ne pouze alibi  aby se mohli beztrestne obirat tim myslim ty normalni lidi ty teroriste to je kapitola sama pro sebe!
0/0
11.11.2003 2:02

baronfonlempl

Každý zabitý člověk je neštěstí.
Zdá se mi, že samozvané světové supervelmoci, Spojeným státům americkým (a jeho satelitu Izraeli), se poslední dobou vymyká z rukou již téměř všechno. Když si uvědomím, že současná administrativa USA má ještě celý rok na pokračování vymykání se všeho z rukou, není to nic dobrého. Není to nic dobrého i pro USA a Izrael. Mám vážné obavy, že situaci neustojí a dojde k nejhoršímu - otevřenému střetu zdegenerované takzvané "západní kultury" se zbytkem světa. Nekřičme tolik v prospěch těch, či oněh. Pozorujme běh věcí. A nespoléhejme na bezmeznou moc peněz a síly, které se dnes říké demokracie...
0/0
10.11.2003 22:59

Raswan

Re:
Nevím jak ty ale já patřím k západní kultuře a pokud dojde ke střetu vím na čí jsem straně :-)))
0/0
10.11.2003 23:07

baronfonlempl

Re:
Možná se budeš divit, ale i já se hlásím k západní kultuře, v případě střetu také vím, že budu stát na této straně, chtě, nechtě. Jestliže se cítím patřit k nějakému spolku - to znamená, že ten spolek musím chválit???
0/0
10.11.2003 23:50

Raswan

Re:
Vzhledem k alternativám co jinak svět nabízí si troufám západní kulturu či jak říkáš spolek chválit :-)
0/0
11.11.2003 3:24

osvetitel

Re:
souhlas
0/0
11.11.2003 3:29

Scallop

Re:
Svetovou supervelmoc z USA delaji hlavne ti, pro ktere jsou USA odpovedne za vsechny problemy sveta od jeho pocatku. Situace se vymkla z rukou v okamziku, kdy parta stupidnich fanatiku pobila 3 tisice lidi v New Yorku. Ted jeidncum jako ty nezbyva nez prohlasit, ze to byly americke ruce. P.S. Ja jsem si az do ted myslel, ze vlada USA je ovladana zidovskou lobby. Ty pises, ze naopak, Izrael je satelit USA. Fakt neni jednoduche vam amerikanobijcum rozumet ...
0/0
10.11.2003 23:20

baronfonlempl

Re: pro Scallop
1. Neprohlásil jsem, že to byly americké ruce. 2. Formulace "Izrael coby satelit USA" nevylučuje, že vláda USA je (mimo jiné, tedy nejen) ovládána židovskou lobby. 3. Nepovažuji se za amerikanobijce, pouze upozorňuji na to, že svět se řítí do průšvihu a vynervovaná supervelmoc se svým satelitem tomu již nemohou zabránit. Poslední dobou se mi zdá, že tomu spíše napomáhají a průšvih přibližují.
0/0
10.11.2003 23:33

Scallop

Re:
No tak se nezlob. Tvuj predchozi prispevek nemel ani hlavu ani patu, tak jsi si z toho trosku delal legraci. Vynervovani jsou predevsim arabove, kteri pres svoje ohromne ropne bohatstvi, svoji svatou viru a vseobecne znamou dekadenci zapadu jaksi nejsou schopni plamen islamske revoluce zazehnout v lepsi zemi nez Afghanistanu (a ted uz ani tam moc ne). Vzdyt na co za posledniho pul stoleti sahli, to zvorali. I kdyz se obcas sjednotili proti Izraeli, stejne od neho dostali na tlamu. I kdyz v 70. letech zdrazili ropu, zapad to nepolozilo (na rozdil od africkych zemi). Jenze pak hrozilo, ze Americane zacnou pouzivat efektivnejsi auta a budou kupovat od Arabu mene ropy, tak radsi ropu zase zlevnili. Ted maji nocni muru z toho, ze za 10-20 let budou vodikove motory normalne pouzitelne. Kdyz se par fanatiky rozhodlo zautocit na New York, zpusobili prichod americanu do Afghanistanu a Iraku. Fakt je mi jich lito, takhle nehoraznou smulu ma malokdo. Skoro to vypada, ze jejich prava vira neni az tak uplne prava ... P.S. Vsem premyslejicim ctenarum se omlouvam se za demagogii. V teto debate se to snadno ztrati.
0/0
10.11.2003 23:54

baronfonlempl

Re:
A nekráčí právě o ono vynervování? Vodík v horizontu 10 až 20 let jako konkurenceschopné palivo můžeme předpokládat. Ropy budou mít stále méně a může prudce propadnout i její cena. Co potom? Dělat jako magoři nebudou. Tak se dají do pohybu. Miliarda, pro kterou je lidský život ne až tak prioritní, a dokonce ještě v pohybu, je otřesné pomyšlení. Pokud propadne prudce cena ropy, mají i jednoho potencionálního jaderného spojence...
0/0
11.11.2003 0:26

Dan 1

To snad je věcí
saúdského ministerstva vnitra. Ovšem pro někoho i to může být záminkou, otřít se o USA. Že se budou dít věci, jako byla tato, tvrdí kuvajtští zpravodajci několik měsíců s tím, že cílem útoku mají být nákupní střediska (symboly odporného konzumu), školy (proč nedopřát mládeži kromě hodin matematiky také pár hodin umírání, že?) a místa, kde jsou ubytováni cizinci. Zdůrazňuji, CIZINCI, nikoli jen Američané a křižáci. Takhle "osvobozenecký boj" nevypadá. Co se týká Huntingtona a teorie střetu civilizací, domnívám se, že na ní něco bude a k tomu střetu dojde tehdy, až svět přestane živit Araby nákupem ropy. Tedy v horizontu desetiletí. Oni pracovat nebudou, zato se rodí s kalašnikovem v ruce. Naštěstí jen s ním, muslimům je třeba především zabránit, aby získali nukleární zbraně, a i Bush (kterého považujete za hlupáka), MAAE a OSN to vědí.
0/0
10.11.2003 23:21

baronfonlempl

Re:
Nikdy jsem nenapsal, že shazování paneláků v USA, nákupních středisek či škol kdekoliv, je "osvobozenecký boj". Že Arabové nebudou pracovat jako magoři, je nesporné. Bushe skutečně považuji za hloupou loutku, takového poštovního poslíčka, Pepka vyskoč. Jinak o těch jaderných zbraních - není "především nutné zabránit muslimům získat nukleární zbraně". Já se domnívám, že je potřeba ze strany USA a Izraele jednat tak, aby najednou nejaderní muslimové (Arabové?) nezískaly vyspělého jaderného spojence.
0/0
10.11.2003 23:45

Dan 1

Potenciální strategický spojenec
arabské světa není. Rusko ani Čína to nebudou, možná leda tak Schröder s Fischerem a Chirac s de Villepinem:-)))
0/0
10.11.2003 23:56

baronfonlempl

Re:
Je dosti odvážné napsat, že potencionální strategický spojenec arabského světa není. Sám v druhé části věty hned dva nalézáte. A Francie poslední dobou touží být velmocí velice urputně. Rusko dnešních dnů již také není onen bezbranný poslušný školáček jako za Jelcina - Putin je diktátor tělem i duší...
0/0
11.11.2003 0:13

Dan 1

Ony státy jsem uváděl úmyslně,
v podezření, že na ně spoléháte. Rusové se s muslimy moc nekamarádí a taky se s nimi dvakrát nepářou. Čínani je už vůbec nemají rádi, jedinou variantou by mohlo být snad jakési spojenectví Čína-Rusko, ale nebylo by výhodné (pro Rusy), odvracet se od Západu.
0/0
11.11.2003 0:24

baronfonlempl

Re:
No, ono je těžké posoudit, co bude za dva roky výhodné pro Rusy. Putin se jeví jako kvadratický diktátor. Třeba najednou řekne, že již bylo dost pomoci Západu, "znárodní" to všechno přes jednu noc...
0/0
11.11.2003 0:31

Dan 1

Takový hlupák není,
aby si nevšiml třeba toho, jak causa Chodorkovskij zahýbala akciovými kursy. Ekonomicky i politicky je výhodnější orientace na Západ a desítky let bude.
0/0
11.11.2003 0:36

baronfonlempl

Re:
Ostatně, není tomu snad ani dva dny, co jsem slyšel i četl o nějakém větším odlivu investic z Ruska. Že by třeba již někteří chytřejší měly vyhodnocenou budoucnost a inkasovali ?
0/0
11.11.2003 0:36

osvetitel

Re:
No tak samozvana bych netvrdil spise zbyla  a az ji to EU jako mocnost predhoni tak doufam ze ten svet zaridi lepe i kdyz o tom pochybuju ze je toho Evropa schopna
0/0
11.11.2003 2:16

Dan 1

Opakování pro místní vymaštěnce:
Šajch Usáma bin Ládin bin Muhammad a jeho parta jsou náboženskými fanatiky. Usáma ("mladý lev") nejprve v osmdesátých letech zveřejňoval v arabském tisku štvavé články proti saúdskému režimu. Vyžadoval revoluci a nastolení šaríji podle učení Mohammada ze 7. století. Odmítal světské zákony, které podle něho odporují zákonům božím jejich aplikaci označoval za odpadlictví. Zároveň útočil na členy královské rodiny a obviňoval je z korupce. Proto byl v polovině osmdesátých let zbaven občanství. Po válce v Zálivu byla od r. 91 další vítanou záminkou této skupiny přítomnost vojáků USA. Zženštilých a zbabělých, jak rád Ládík říká o Američanech a Evropanech (holt občas zajdeme k holiči, nemáme blechy a holíme si tvář, což je nad jeho chápání). Jejich primárních cílem je ona revoluce v SA, změnit tamější právní řád a do okolního světa šířit to "pravé" vyznání. Odpověď na otázku Cui bono? zní jednoznačně: Usámovi a spol. a al-Káida. Usámovi na životech nezáleží. Traduje se, že kdysi, jako kluk, šel se svou partou a potkali skupinu novinářů. Nařídil je všechny zabít, bez ohledu na víru. Jeho lidé se to zdráhali udělat, načež Usáma odešel do svého stanu, kde ho později našli na posteli v záchvatu pláče. Jeho fanatismus vedl i k rozepři s mullou Umarem, který nesouhlasil s tím, aby Ládík vynášel fatvy.
0/0
10.11.2003 15:05

barbudo

Re:
Máte pravdu v tom, že jde o fanatika. Těžko říci, zda zrovna o náboženského.
0/0
10.11.2003 17:45

Dan 1

Domnívám se, že ano.
Už kvůli výše uvedenému rozporu s Ummarem. Bin Ládin se cítil oprávněn vydávat fatvy atd., což mu podle islámských duchovních nepřísluší. Dalším zajímavým případem je ropa. Exportem do ciziny prý SA přichází o "černé zlato". a Arabové jsou tím ožebračováni. OPEC jasně ukazuje, že se ožebračit nenechají a potom - z čeho by byli arabské státy pak živi? Z průmyslové výroby jistě ne. Snahou al-Káida je prostě za každou cenu poškodit saúdskou vládu. Problém nenávisti k USA je až sekundární a zástupný - pitomec se antiamerikanismu chytí snáze a aniž by znal a zkoumal skutečné motivy al-Káida, staví se na stranu teroristů. Jak dokazuje úroveň těchto diskusí, bin Ládin udělal geniální tah.
0/0
10.11.2003 18:07

Houn

Muslim nezabije muslima v době Ramadánu
Že jde o provokaci ze strany USA nebo Izraele je nabíledni. Jde o pokus rozvrátit muslimský svět, to je naprosto logický. Budou za tím stát asi tajný služby, Ládin to neudělal, stačí přemýšlet.  
0/0
10.11.2003 10:21

Ataturk

Re:
Asi vtipkuješ, ne? Těmhle zakuklencům je nějaký Namrdán úplně ukradený. Jejich taktika: Jdu si tak po ulici a nevím co s těma bombama. Tam je někam pisknu, protože jsem agresivní hovado a je mi úplně jedno kdo zařve, jen když ukojím svou touhu. Však oni to svedou jako provokaci od Mossadu bla blabla.
0/0
10.11.2003 10:41

WildBoy

Re:
islámští fundamentalisté kašlou na spoustu věcí, ale Ramadán je jedno z mála, čím si u nich můžeš být jistý.
0/0
10.11.2003 14:37

Dan 1

Já jsem jistý jednou věcí:
že jste nevzdělaný a poněkud mimo.
0/0
10.11.2003 15:07

4finger

Re:
Prisuzujes jinym svoje metody. Tvoje obvineni je nepodlozeny balast s logikou nesouvisejici. K logickym dedukcim potrebujes fakta, ne spekulace postavena pouze na faktu, ze nesnasis USA a Israel. Uvedom si, ze teroriste povazuji za "prave" muslimy jen ty, co uznavaji jejich variantu - zbytek je pro ne odpad. Dukazem je obcanska valka v Afghanistanu. A ted neco kecej.
0/0
10.11.2003 13:35

WildBoy

Re:
Taky se mi to zdá nějaký divný. Al-kajda jsou v první řadě islámští fundamentalisti, a útok proti arabům v období Ramadánu mi k nim nesedí.
Druhým důvodem proč mi to připadá divné je logika. Saúdská Arábie byla dlouho spojencem USA, ale v poslední době se i tam čím dál silněji projevují protiamerické nálady (ostatně odmítli spolupracovat ve válce proti Iráku) - ovšem strach z terorismu by mohl posílit spolupráci s USA
 
Stačí si položit otázku - kdo z toho může mít největší prospěch? Usáma to není!
0/0
10.11.2003 14:36

ScipioAfricanus

Prospech z toho maji predevsim takovy ParanoiaBoys jako ty
kteri to zacnou svadet treba na Kaju Marika
0/0
10.11.2003 16:47

jyrinec

co mate porad
 vsichni proti zidum?  je to nejinteligentnejsi narod na svete a cesi jim nesahah ani po kolena.  kdybychom umeli 20 procent to co oni jak v moralce tak v soudrznosti a ekonomice, mame se jak v raji. ale my umime jenom nadavat a zavidet vsem okolo , ze se maji lip. stydme se !!!
0/0
10.11.2003 8:30

Ataturk

Re:
No... pro začátek by se porát nemuseli ohánět holokaustem., když už neví, jak by se morálně ospravedlnili. Jinak nic proti, o jejich morálce se může muslimům, a to snad i všem, jenom zdát.
0/0
10.11.2003 9:27

Houn

Re:
Nepochybuji, že židi jsou inteligentní. Ale jednu věc nepochopili 2000 let a proto budou trpět. Nepoznali v Kristovi spasitele a proto nemají šanci vystoupit z bludného kruhu násilí. Vyznávají "oko za oko" místo "ty po mě kamenem, já po tobě chlebem". V tom jsou omezení, jinak proti nim nic nemám.
0/0
10.11.2003 10:26

alena.alena

Re:
no to se mi snad zdá.....myslíte tohle fakt vážně???? no připadáte mi, jak ten pán, co v Zoologický házel po vlkovi kamení.Když se ho (toho pána) zeptali, proč to dělá, odpověděl:"sežral Karkulku!"
0/0
10.11.2003 10:29

Andy_Koufax

Re:
Souhlas:)
0/0
10.11.2003 10:39

Houn

Re:
Vtip je vtip, ale realita je jiná. Jestli jste si všimli, Palestinci dělají odvetné útoky na odvetné útoky Izraele a tak vzniká nekonečný kruh utrpení a násilí. Pokud jsou Izraelci nejen inteligentní, ale také moudří, proč v tomto nekonečném boji pokračují? Když jednají s palestinskou vládou o míru a nějaký atentátník odpálí nálož, tak to nemá zastavit jednání o míru. Mír je snad důležitější než odveta?
0/0
10.11.2003 11:12

ScipioAfricanus

Jak jsi prisel na to, ze jsou Izraelci moudri?
Izraelci jsou zatracene chytri, urcite nejsou moudri v tom smyslu jak to tu pozadujes, to by museli byt ve skutecnosti uplne blbi.Zato ten tvuj prispevek je nejakej premoudrelej.
0/0
10.11.2003 13:28

Muhamed-ALI

Re:
ty blbecku, tak se jed podivat do israele, jestli se tam maj vsichni jako v raji.. a pak neco povidej
0/0
10.11.2003 12:44

pitrsn

Re:
Z vlastních zkušeností je národ židovský nejrasističtější ze všech národů, se kterými jsem se setkal. Tak ať nečekají, že se k nim budou ostatní chovat jinak. Nejinteligentnější? (a proto se tam řežou v jednom kuse kvůli náboženským otázkám? čímž porušují v podtatě vetšinu zásad jejich bible. Tak to jsem rád,že takhle inteligentní nejsem. Tady jsme asi prospali pěkných pár let,že jo...?)
0/0
10.11.2003 16:45

jyrinec

Re: tak jsem si precet
 par odpovedei a budu reagovat. vy vsichni co oponujete byste si nechali  jen tak zabijet vlastni spoluobcany, kdyz arafat aostatni jeden den uzavrou mir a jednu noc tajne vyhlasuji valku?  proc arafat nerekne arabum tak dost!!! ja jsem tady pan a vy budete poslouchat. protoze by priste arabi udelali atentat na nej. israel proste dela tuto spinavou praci za arafata. spis se divim , ze jeste nevyhlasili valku, jsou zdrzenlivi. pokud vim utok na vojaka suverenniho statu znamena de facto vyhlaseni valky.
0/0
10.11.2003 18:33

ScipioAfricanus

Neco mi tu chybi
mozna jsem necetl pozorne, ale zatim tu zadny proarabsky kretino nenapsalo, ze je to prace Mossadu a muze za to Saron. Kdyz jim davaji za vinu i atenty v izraelskych autobusech a kavarnach, tak proc ne i tenhle? Kdyz uz pisou tak stupidni prispevky tak by v tom alespon meli byt dusledni.
0/0
10.11.2003 8:00

blackshadow

muslimové zabíjejí muslimy
...chtějí rozvrátit vládu královské rodiny, která by bez spolupráce s USA nebyla už u moci... hmm...
0/0
10.11.2003 6:06

mtis

17 mrtvých arabů, Rumunů a dalších - včetně dětí ...
... znamená jen malý krůček na cestě k porážce světového židovstva.
Chce to zabít víc Arabů a Rumunů, zvlášť dětí, aby to šlo rychleji...
 
 
0/0
10.11.2003 1:56

osvetitel

))))
Tohle se iDnes dobre povedlo a je to o mnohem lepsi nezli ten  "dikobraz " zarucena sranda takze gratulka k dobremu napadu!
0/0
9.11.2003 22:51

Langobard

zákon akce a reakce
Tyhle hrůzy jsou ve své podstatě důsledkem zahraniční politiky USA. Pořád někoho okrádají, stále na někoho válečně útočí. Amerika se v čele s Bushem stala vysloveně darebáckým státem.
0/0
9.11.2003 20:10

Raswan

Re:
A další velký čecháček z malé kotlinky...Přečti si korán,i to jak islám vznikl stejně jako životní příhody velkého Mohameda.A možná ti docvakne v čem je doopravdy problém :-))...A nebo se na to vykašli,aspoň splyneš davem a ušetříš kyslík
0/0
9.11.2003 21:42

barbudo

Re:
Nejsem Langobardem, ani jeho názory se neztotožňuji, ale budu asi čecháčkem. Jako horal si ovšem vyprošuji tu kotlinu. Doporučenou literaturu mám splněnu, leč kýžený cvakot se taktéž nedostavuje. Mohl bych zdvořile požádat o další nápovědu odborníka?
0/0
9.11.2003 22:06

Raswan

Re:
Neznám tvůj názor,nemůžu doporučovat :-))
0/0
10.11.2003 0:24

Flat Vamp

Re:
Korán za to nemůže. Za to můžou jen parchanti, který ho zneužívaj. Takoví jako Usáma a kdejakej zvlčilej imám. Navrhoval bych pro ně speciální unitářský peklíčko, kde by se smažili společně s hajzlama od jinejch konfesí.
0/0
9.11.2003 22:09

Raswan

Re:
Problém je že první muslim Mohamed byl epileptický bandita,který svoje náboženské blouznění sponzoroval tím že přepadal karavany a terorizoval města.Tohle stigma se bohužel táhne celým islámem jako smrad.Těžko říct zda ho zneužívají,když sám Mohamed schválil šíření víry i prostřednictvím meče.Je pouze na svědomí každého muslima nakolik dogmaticky přijme Mohamedův odkaz.Bohužel dost často ho doslova berou...
0/0
10.11.2003 0:20

Prokki

Re:
dost by mě zajímalo jestli si korán opravdu četl, nebo si někde četl nějakou anti islmámskou nalejvárnu.. meleš totiž kraviny
0/0
10.11.2003 7:59





Najdete na iDNES.cz