Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kryštof II odhalil desítky opilců

První den dopravně-bezpečnostní akce, neoficiálně nazývané jako Kryštof II, přinesl překvapivé zjištění. Ani stovky policistů na silnicích neodradily některé řidiče od toho, aby usedli za volant pod vlivem alkoholu. Policejní hlídky jich nachytaly desítky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jufik

Tak jsem vcera
Tak jsem vam vcera na vecirku vypil 10 piv, na cetu si dal jeste 3 rumy a vyrazil ve svem novem BMW k domovu rychlosti kolem 150 km/h a teda zadnej policajt me nezastavil. Myslel jsem, ze kdyz je ta akce Krystof, tak me zastavi a proto u sebe vozim porad 10 000 na podmaznuti tech policajtu a ono nic. Tak se dneska vecer zborim jeste vic! Je to prca jezdit nalitej
0/0
6.11.2003 13:35

app

To Spiteful Evilman 1.
1. Taky nejsem šťastný z Aviatiků a dědků s kloboukem. Ale realita je taková, že silnice jsou pro všechny – nejen pro majitele Audi A8. Silniční zákon říká, jaký auta můžou na silnici, bohužel jsou to i Avie s konstrukční rychlostí 80, reálnou 60. Takže bych jejich pohyb po silnici v žádném případě nenazýval omezováním svých práv. To může udělat jenom ignor.
2. Tvoje chápání práva v podnikání je vzorovou ukázkou kultury českého firemního prostředí. Když pro někoho udělám kšeft, nemám řádně pojištěné platby a zákazník nezaplatí, tak se nemusím snažit to z něj vytlouct jinou cestou. Udělám to jednoduše tak, že já nezaplatím někomu jinému. Co bych se s tím s.ral, ať si to ten třetí v řadě zařídí jak chce, ať třeba taky někomu nezaplatí, když jsem mu nezaplatil já, protože mně nezaplatil ten první.
Ivan Mládek v nějaké scénce vypráví příhodu, jak se lidi rvou mermomocí do tramvaje, až to řidiče nasere a zařve „Přestaňte se tlačit, nebo praštím výhybkovou tyčí po hlavě průvodčího, protože za nic nemůže!“
 
0/0
6.11.2003 10:10

app

To Spiteful Evilman 2
3. S tím souvisí i tvoje „předávání dál“, když ti někdo způsobí křivdu. Rozbije ti zobák nabušenej kulturista, na kterého nemáš, tak odbrzdíš vozík invalidovi a strčíš ho ze schodů, abys ukázal, že si nenecháš všechno líbit.
4. Taky jsem měl zkušenost s nabočeným zadkem. Když jsem měl ještě jako chudý student :-) Felicii, narvalo to do mne zezadu podobný hovado v Audině, protože jsem začal brzdit. Ono když se někomu tlačíš metr za nárazníkem, abys dotyčnému ukázal, že by
a) měl předjíždět tak rychle, aby tys nemusel ze svých 200+ zbrzdit na 130+,
b) případně že vůbec nemá co dělat na silnici, když tam jsi ty,
a ten dotyčný šlápne na brzdu, tak fakt nemáš ani s ABS šanci zareagovat. Změř si schválně svojí reakční dobu na sešlápnutí pedálu – budeš někde okolo 0,2 s v případě, že budeš nastraženej.
Chápeš, co tím chci říct, nebo jsi skutečně tak zabedněnej?  
0/0
6.11.2003 10:10

Piškotka

Re: :-)
On si od pondělka myslí, že když má audinu a ABS, tak je bůh silnic a nic lepšího a nic podobně dobrého na těch silnicích nejezdí :-DD
0/0
6.11.2003 10:32

app

Re:
Všiml jsem si, proto jsem si dal práci s tím, abych mu to trochu přiblížil. Otázka je, jestli takovýhle kingové chtějí nebo vůbec mozkovou kapacitou dokážou pochopit, co se jim sděluje.
0/0
6.11.2003 10:50

Evilman

Re:
Ale prosím vás. mám jen jiný pohled na věc. Dokonce bych se zařadil mezi průměrného řidiče ve vztahu k množství přestupků. Jezdím sice svižně, ale mám dost dobré reakce (ze sportu). Přiznám se vám že jsem za celou desetiletou řidičskou kariéru udělal jen tyto karamboly:
- v 18 letech jsem s týden starým řidičákem dostal smyk s žigulíkem a ve 110 vyletěl na zamrzlé pole - nestalo se nic
- ve 30 km / h jsem nabořil dopravní značku na totální ledovatce což odnesl chladič
- a nejvážnější: před rokem jsem se zamyslel nad nějakým problémem a odbočil jsem omylem do protisměru a tam nabořil v malé rychlosti čelně do auta. Škoda na druhém autě: 15 tis. na mojem 150 tis.
S.E.
 
0/0
6.11.2003 15:30

Linettka

Re: Piškotka
 Přesné...  Pan AUDI á osum s reakcemi vypracovanými sportem. takový honitrika mam nejradši...
0/0
6.11.2003 15:56

Evilman

Re:
K vašemu podoteku: myslel jsem a nejen já sám ale všichni tehdejší členové Asociace distributorů léčiv že slovo ministra zdravotnictví je záruka, nehledě na to že se zaručoval za dluhy státních nemocnic. Když stát neumí dostát svým závazkům, tak sakra jaký jiný zajišťovací istrument chcete? A kdo ho zaplatí?
 
Vemte si modelovou situaci že dodáte zboží do státního sektoru. Ten vám nezaplatí, ale vy z nezaplacených peněz odvedete tomu samému státu DPH a daň z příjmu. Nepřipadne vám to trochu na hlavu? A potom mi mluvte o kultuře.
S.E.
 
0/0
6.11.2003 15:34

Canadian

Ja furt chlastam
a policajti me ne a ne chytit.Co mam delat?
0/0
6.11.2003 9:05

bajsikl

Re:
najdi si nejakou peknou betonovou zed nebo sloup a az siroko daleko nebude ziva noha tak to do nej ve dvoukilu napal. A bude od tebe pokoj
0/0
6.11.2003 12:46

Kleki Petra

Re:
...a nejlíp řádně vylitej.
0/0
6.11.2003 14:23

carsa

Kdy to končí??
Prosím, mohl by mi někdo z Vás napsat, kdy tato úžasná akce zkončí? Pracuji v zahr., ale v pátek večer se budu vracet po D1 do Prahy. Nejsem sice žádný zločinec, ale třeba co mám a nemám v lékarničce fakt netuším. Díky.
0/0
6.11.2003 8:56

bubak_cz

Re:
Jestli si myslíte, že jediné co je ve Vašem autě špatně je lékárnička, tak si kupte třeba u benzinky novou a je po starostech. Myslím si, že není co řešit. Nějakých 250 či 300 za klid stojí ne!?
0/0
6.11.2003 11:15

Templ

Jeden
Kryštof objevil Ameriku. Náš Kryštof objevil co?
0/0
6.11.2003 7:53

OndraTM

Kryštof taky odhalil zakomlexovaných idiotů
bohužel nejen za volantem, ale i v uniformě. Tak už mě taky zastavili. Po minulé akci jsem si doplnil povinnou výbavu o žárovičky... jo do auta s bi-xenonama super věc. Takže nyní je auto necelý rok staré konečně v pořádku. Co se alkoholu týče, v tomhle jsem vyjímečně zásadový, prostě nechlastám. Nicméně zavedení tolerovaného limitu, 0,3 - 0,5 promile, si myslím nebylo zas tak špatné. Problémem je zbytkový alkohol, člověk se napije pak se v pohodě vyspí a oha ... dýchne a je to. A nemusí to být žádný ochlasta. Jinak považuji jízdu v opilosti za jeden z nejzávažejších přestupků... daleko závažejší než jízdu bez OTP...
0/0
6.11.2003 7:43

Kajetan11

Re:
Naprosto souhlasim. Denne jich potkavam nekolik. Zacinam uvazovat o tom, ze s sebou budu vozit tuzku a papir, budu si tyhle blikace zapisovat a pak to nekde na netu zverejnim. Hezky: auto; SPZ; cas; misto....
0/0
6.11.2003 9:50

kral_ja_prvni

Re:
takovy WWW stranky uz davno existujou a nikdo je necte...co z toho? dej si za zadni sklo stroboskop a radsi ho vyblikej ze silnice...
0/0
6.11.2003 10:40

Kajetan11

Re:
Dekuju za radu. Tak jenom dva dotazy. Napis mi odkaz na ty stranky...rad se tam podivam a jeste: Kde se da takovej stroboskop koupit? 
0/0
6.11.2003 10:49

micronimus

policie sklízí ...
... to co si za ta léta zasela. A úspěšně. Desítky let na prevenci kašlali a vychovali si tak řidiče k absolutní anarchii . Neříkám to protože bych omlouval řidiče, to ne , někdy jsou to prasata na entou, ale pro to , že se policie nemůže chválit za to jak je dobrá a kolik odchytila pirátů když na to celou tu dobu s prominutím sr.... . Takže neházet všechno na řidiče, svůj velkej díl viny na tom mají i policajti , ať se taky chytí za nos
0/0
5.11.2003 16:42

Evilman

Kontroly ano, ale...
 Největší snaha by měla být zaměřena na to, aby ze silnic konečně zmizely technicky zaostalé křápy ohrožující a brzdící provoz, kouřící náklaďáky a řidiči s kloboukem na hlavě.
Jeden takový mě naboural auto protože si nenechal přiměřenou vzdálenost a nebo nepočítal s tím že rok staré AUDI brzdí líp než Škoda 100 nebo 1000 nebo co to bylo za krám. A podobných časovaných bomb je na našich cestách plno. Zrovna včera jsem byl nucen se sunout rychlostí cca 55 km/h asi 15 km za čoudící Avii České pošty. V protisměru jezdila auta a nešlo předjet. Nemůže se na mě nikdo zlobit, pokud řidič takového krámu nemá soudnost a kilometrovou kolonu za sebou nepustí zastavením třeba na výústění polní cesty,  že potom na prvním úseku kde se dá předjíždět tak činím i přes přítomnost bílé čáry jako např. včera.
Spiteful Evilman
0/0
5.11.2003 13:44

barbudo

Re:
Na suchém asfaltu v přímé jízdě nebude rovnocenně obutá Audina brzdit lépe než Š100. Nedělejte si iluze. Pokud se kouřící Avie týče, dle platných zákonů této země nemá na silnici co pohledávat. Pokud se týče plné čáry, potom ani Vy.
0/0
5.11.2003 14:01

Evilman

Re:
Můj pohled na věc je naprosto odlišný od Vašeho. Pokud někdo zdržuje dopravu tak vás omezuje na právech. Tak tím porušením pravidel vlastně jen napravujete pokřivený stav. Nikdy nemůžete přece křivdu, která je na vás páchána nechat jen na sobě, musíte ji přenést dál, jinak si koledujete o titul pitomce. To je jak s penězi - když někdo dluží Vám, tak minimálně stejnou částku musíte přenést dál - aby byla zachovaná bilance a vy nebyl sponzor. Toto je myslím generalizovatelné. (mimochodem - u 50 % plných čar nechápu smysl ale i naopak - u plno cest bych dal mnoho omezení - a mnou nejčastěji používanou značkou by bylo - zákaz jízdy nákladních vozidel.
Spiteful Evilman
Tortola, BVI
0/0
5.11.2003 14:11

barbudo

Re:
Ukradli mi stěrače, ukradnu je sousedovi? Tak chápete právo? Jeví se mi, že jste dobře vychován reálným socialismem či socialistickým realismem. Mimochodem, představte si, že účastníkem silničního provozu může být i skupina chodců, jezdec na koni nebo stádo.
0/0
5.11.2003 14:22

Evilman

Re:
Ale prosím Vás, dívejte se na svět trochu pragmatičtěji - kdo z vás mluvil o krádeži stěračů? Samozřejmě že každý - můj i Váš názor lze dotáhnout ad absurdum...
Mimochodem v roce 1997 jsem na takovou bilanci dojel resp. jedna moje firma - šel jsem do konkursu, protože jsem dlužil 12 milionů dodavatelům, ale státní nemocnice mi dlužili pře 22 milionů. Takže jsem byl vlastně 10 milionů v plusu. Dnes vím, že kdybych dlužil ještě o 10 milionů víc, mohl jsem být ještě dnes na trhu a kdyby ne, tak by mě to položení aspoň tak nebolelo.
Spiteful Evilman
 
Spiteful Evilman
0/0
5.11.2003 14:39

barbudo

Re:
Jistě máte pravdu. Krádež stěračů je prkotina. Porušování zákona ve věci natolik závažné, jako je silniční doprava, je mnohem závažnější. Představte si, že u nás zajde v důsledku porušování zákona při tak banální záležitosti, jako je přemisťování předmětů či tělesných ostatků, za dva roky asi tolik lidí, jako při útoku na WTC. Asi si to taky říká o válku.
0/0
5.11.2003 14:49

Kleki Petra

Re:
Čekal jsem jen, jak ten příspěvek dopadne, a mohu ti s radostí oznámit, že vysněný titul pitomce sis zdárně vykoledoval!
0/0
5.11.2003 14:40

Evilman

Re:
Teď mi došlo že se mi navíc snažíte vnutit myšlenku že stejně obutá AUDI brzdí na suchém asfaltu v přímé jízdě stejně jako Š 100. To je dobrej vtip :-D
Za prvé si představte Š 100 obutou do 255/35 R20. není vám něco divné?
Za druhé: nevím jaké má Š100 brzdy ale srovnatelné to asi nebude.
Za třetí: technický stav dnešní Š 100 a Audi A8 není to samé - už jen morální opotřebování.
S.E.
0/0
5.11.2003 15:04

barbudo

Re:
Myslel jsem, aby ta Š100 nebyla na mizerných protektorech nebo v mrazu na "letňákách". Vím, jaké má brzdy Š100. Nemá posilovač - brzdí ihned. Dokáže zastavit kola. To docela stačí. Hloupě stojící kolo (s pneu z odpovídající směsi) na suchém čistém asfaltu brzdí lépe než kolo s ABS. (Platilo to před pár lety a domnívám se, že to platí pořád - nikde jsem neviděl brzdné stopy za novými vozy. Pokud se pletu, nechám se rád poučit.)
0/0
5.11.2003 15:14

jam007

Re:
Plati to porad, zasadni rozdil je v to, ze kdyz zaslapnu brzdy u auta bez ABS, je to to posledni, co muzu delat. Pokud ABS mam, auto i pri zaslapnutych brzdach je jeste porad ovladatelne. Nehlede na to, ze auto vybavene ABS se nedostane pri brzdeni do smyku. Vim o cem mluvim, jednou mi to zachranilo zivot. 
0/0
5.11.2003 15:21

barbudo

Re:
Jistě, ABS Vám umožní při brždění dál řídit. Ovšem za cenu, že brzdíte méně než bez ABS. Přímá jízda není o řízení. Auto s ABS opravdu nedostanete tak snadno do smyku. Málem mne to stálo pár stovek tisíc.
0/0
5.11.2003 15:27

davexx

Re:
Neplatí. Kolo totiž brzdí nejlépe, když se ještě odvaluje. Zablokované kolo brzdí hůře. Je to úplně stejné, jak při rozjezdu, protáčející se kolo, byť se točí rychleji zrychlí auto méně, než kolo, které je těsně pod hranicí, kdy se "utrhne" a začne prokluzovat. To je přesně ten důvod, proč se v F1 tak dlouho mluvilo o kontrole trakce. Kdo tomu nevěří, stačí mu jednoduchý pokus - šikmá rovina a na ní kus třeba gumy. Při určitém sklonu se guma sama sveze. Zkuste si ten sklon o něco málo zmenšit a postavit na rovinu gumu - zůstane v klidu. A nyní zkuste do gumy mírně postrčit - sveze se z roviny a to tak, že bude postupně zrychlovat. Úplně stejně je to a kolem s ABS - nenechte se zmást tím, že ABS skutečně snižuje tlak v brzdách, dělá to právě proto, aby kolo brzdilo nejlépe.
0/0
5.11.2003 18:54

barbudo

Re:
Kolo s běžnou pneumatikou na suchém asfaltu má nelvyšší součinitel tření při prokluzu 12-17%. Při úplném zastavení kola dojde k poklesu. Tento pokles je podstatný za mokra, na sněhu či ledu. Na suchém asfaltu není tak velký. ABS udržuje brzdění na opačné straně křivky součinitel tření - prokluz. Tedy na straně menšího brzdění. A vzdálenost tohoto řízeného brzdění od možného maxima je větší než u "zašlápnutého" kola. Pokud by ABS drželo brzdění na vrcholu křivky, brzdilo by kolo nejlépe, ale nemohlo by přenášet žádné boční zrychlení. Skvěle by brzdilo, ale řídit by nešlo. Součinitel tření ve smyslu předozado a do stran tvoří (v prvním přiblížení) kružnici. Když na doraz zatáčíte, nemůžete brzdit. Když na doraz brzdíte nemůžete zatáčet. Pokud chcete, aby Vám ABS zajistilo při brzdění rezervu i pro zatáčení, musí slevit na brzdění. Technicky je řešitelné, aby ABS optimalizovalo brzdění podle tohe, zde chcete i zatáčet nebo jenom brzdit. Já jsem takové zatím neviděl. Čekal jsem, že mi někdo fundovaný poví, zda se už někde používá. Reklamní leták si umím přečíst sám. Pokud se týká zmiňovaného pokusu s "gumou". Tribologie zná různá chování dvojic třecích materiálů z hlediska prokluzu. Když je řeč o brzdách. U dvojice třecí element - kotouč je nanejvýš žádoucí, aby rozdíl mezi součinitelem tření za klidu a prokluzu byl minimální, nejlépe aby prokluzující kolo brzdilo lépe než zablokované. Vhodnou kombinací materiálů bylo "blokování brzd" vyřešeno už dost dávno. Pokud jde o "gumu". Pokliže byste se někdy dostal k horolezení a to nejlépe na pískovci, mohl byste si na vlastní kožku vyzkoušet, že při lezení "na tření" se v krajní situaci dostaví režim, kdy Vám boty začnou ujíždět. Nedojde ale k uklouznutí s výrazným zrychlovánim. Při vhodné "gumě" na podrážkách dokonce můžete dosáhnout úspěchu při opatrném pomalém "prohrabávání".
0/0
5.11.2003 20:16

davexx

Re:
Děkuji za odborný výklad. Ten pokus jsem navrhoval s gumou tak, aby byl co nejjednodušší - bez nároku na 100% přesnost. Je naprosto jasné, že záleží na materiálech. V případě běžného kola na běžné cestě si myslím, že je to příklad poměrně přesný. Ten pokles i při suchém asfaltu není až tak nepodstatný, což se například projevuje i na suchém asfaltu v mezních situacích, kdy dojde k bočnímu skluzu kola. Ale potom bychom se mohli bavit o směrovosti vzorku a různých vlivech působících na adhezní kružnici atp. Myslím, že tento teoretický výklad na tomto místě naprosto dostačuje. Závěrem lze asi konstatovat, že je lepší se do krajních situací, kdy se ABS aktivuje, vůbec nedostat a přemýšlet raději dopředu. Přeji všem šťastnou cestu.
0/0
6.11.2003 7:52

Al Ladin

Re: Fakt skvělá diskuse
Opravdu to stojí za to sledovat tuto diskusi. Nějak mi v ní chybí jeden základní údaj, který se dnes v běžných testech vozidel uvádí: brzdná dráha. To se vozidlo rozjede na 100 km/h a zašlápnou se brzdy. Na kolika metrech zastaví, to je brzdná dráha. Pokud je mi známo, tak supersporty jsou nekde na 35 metrech, audiny patří ke špičce a běžně se pohybují pod 40 m, běžná produkce je lehce nad 40 m, stále existují vozy s brzdnou drahou cca 45 m a škodovky 120 (když byly nové) se pohybovaly nad 50 m. To jsou fakta. Faktory, které to vše ovlivňují jsou také známy: reakční doba řidiče a brzdného systému, brzdná síla, styčná plocha brzd, styčná plocha pneumatiky s vozovkou, kvalita pneumatiky, kvalita vozovky, opotřebovanoust tlumičů pérování atd. Se starou Š 1000 a později se Š 105 jsem ve svých začátcích najezdil pár desítek tisíc km, takže mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že opravdu hůře brzdí.
0/0
7.11.2003 8:55

barbudo

Re:
A představte si, že když ta Š105 měla nové pneumatiky, měla brzdnou dráhu delší, než po 1000 km. A supersporťák bude mít nepříjemný rozdíl v závislosti na teplotě pneumatiky (ty elektrické dečky na kolech ve F1 nemají proto, aby konkurence neokoukala pneumatiky a zahřívací gumovací kolo se nejezdí z bujnosti). Řeč byla o srovnatelně obutých autech (ani dnešní Š100 nejezdí na stejných pneumatikách jako před třiceti lety). Nemám nic proti pokročilým technologiím - naopak. Ale ty za řidiče neudělají to nejzákladnější. Aby čučel před sebe a ne na rádio nebo mobil a aby jel přiměřenou rychlostí (a tedy přiměřenou brzdnou dráhou). Šťastnou cestu všem.
0/0
7.11.2003 9:44

Cornholio

Re:
Vážený pane,
máte pravdu, že vůz jedné stejné kategorie s ABS brzdí lépe než bez ABS. To platí pouze při přímém směru, zkuste tu opěvovanou Š100 poslat do při brždění do zatáčky. Víte co se stane? Rozbijete si h.bu.
Další věc: nevím jaké přesné brzdy má A8, každopádně vím, že na svém BMW M5 mám keramické brzy, na které když šlápnu, tak stojím téměř okamžitě. Na suchu se ABS ani při intenzivním brždění (z 200+ na cca.130+-) nezaplo. DAlšími faktory ovlivňující brždění jsou penumatiky, jejich šiře, výška a směs.
Když se bavíme o škodovkách, zkuste zastavit s Oktávkou se zadními koutouči  z 200 na 130. Raději to s tímto autem nikdy nezkouším, protože se vám zvedne zadní část vozu. Já tomu říkám že chodí do tanečních. Prostě skvěle tancuje. Brzdy v Oktávce stojí za prd, strašně rychle se unaví. Za jízdu z přehrady Orlík do Dobříše přes okresky jsem jel naplno, každou chvíli jsme brzdil a již před  cílem jsem pociťtoval nedostačující účinek...
V M5 brzdím jak chci a auto brzdí, sedí a akceleruje jak řidič potřebuje.
 
0/0
5.11.2003 22:50

barbudo

Re:
Vážený pane. Obávám se, že nejste zdrojem nadměrného bezpečí na našich silnicích. "Keramické" brzdy má Váš vůz proto, aby snesly vyšší teploty a "nevadly" při větším zatížení. Lze se oprávněně domnívat, že takového zatížení nedosáhnete na našich veřejných komunikacích, budete-li je užívat ve shodě se zákonem. Jak jsem už psal, po desítky let už není u osobních vozů problémem dosáhnout takového brzdného účinku, aby došlo k zastavení kol. Je úplně jedno, jde-li o brzdy bubnové nebo kotoučové, nezáleží ani složení třecích elementů. Takže to "stojím téměř okamžitě" platí cca od dob Š1000MB. Pokud popisujete, že se Vám "nezaplo" ABS, je to buď tím, že máte slabou nohu nebo jste řízení brzd nepoznal. Nabízeného testování Oktávky asi nevyužiji, nevím proč bych na okruhu měl testovat zrovna tenhle cestovní vůz, když k okruhovému ježdění není určen. To, že se domníváte, že právě Váš vůz je pro okruhy dobře vybaven Vám neberu. Je to hezké, ale při rychlostech nad 90 km/h s ním nejezděte po našich veřejných komunikacích běžného typu a při rychlostech nad 130 km/h ani na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla.
0/0
6.11.2003 10:20

Kleki Petra

Re:
... a hmotnost?
0/0
5.11.2003 15:18

barbudo

Re:
Hmotnost s tím nemá mnoho společného.
0/0
5.11.2003 15:28

davexx

Re:
Hmotnost s tím má dost společného, protože je na ní přímo úměrná hybnost a ta hraje důlžitou roli při brždění. Větší hybnost při stejné brzdné síle znamená delší brzdnou dráhu.
0/0
5.11.2003 18:45

barbudo

Re:
Hmotnost s tím v prvním přiblížení nemá nic společného. Již mnoho desítek let není pro brzdy automobilu problémem kola zastavit. Čili dosáhnout toho, že záleží pouze na součiniteli tření. Hmotnost má význam jenom ve vztahu k měrnému tlaku pneumatik.
0/0
5.11.2003 19:34

Evilman

Re:
Nevím kam se mě stále snažíte natlačit. Já zkušenost mám bohužel osobní, pocítěnou zezadu. Nové AUDI (myslím že se to dá zobecnit) prostě brzdí líp.
A mému kamarádovi vletělo z vedlejší silnice do křižovatky Žiguli, protože u vozu při brzdění prasklo brzdové potrubí...
To je k tomu technickému stavu.
Spiteful Evilman
0/0
5.11.2003 15:32

barbudo

Re:
Jistě, pokud praskne trubka či upadne kolo, je to špatně. Š100 v dobrém technickém stavu, řádně obutá, v přímé jízdě na suchém čistém asfaltu ovšem brzdí lépe, než Vaše Audi. Ono se to moc nepropaguje, není to vhodné do reklamy.
0/0
5.11.2003 15:35

Evilman

Re:
A kde se ta technická vymoženost dá sehnat?
S.E.
0/0
5.11.2003 15:39

xtan

Re: barbudo
si blázen, když si to myslíš, a bláznům se nemá odporovat
ale jinak díky ABS nedochází ke smyku(skluzu) kola při kterém se minimalizuje účinek tření mezi pneumatikou a silnicí
  -už  od počátků ABS to byl nesmyslný argument díky kvalitativně lepšímu provedení moderních brzd
0/0
5.11.2003 15:44

Evilman

Re: fyzika na střední škole
a je to i logické, že jakmile se kola jednou utrhnou od silnice a dostanou se z fáze smykového tření, tak je to už nekorigovatelné ale hlavně delší.
Takže fakt nechápu barbudovu propagaci technické dokonalosti brzdového systému Š 100.
Za další: myslím, že rychlost dosažení účinného brzdného tlaku u systému bez posilovače a s ním vyznívá právě pro ten posilovač.  Markantní je to u situací kdy musím rychle zabrzdit.
Má Š 100 vůbec kotoučové brzdy? Jednou jsem jel v Trabantu a připadlo mi že nebrzdí vůbec a když tak těžce táhne do strany.
S.E.
S.E.
0/0
5.11.2003 15:55

barbudo

Re: fyzika na vysoké škole či ve výzkumu
Součinitel tření pneumatiky je nejvyšší při relativním skluzu 12-17% (dle konstrukce, složení směsi, ...). Při větším prokluzu dojde k poklesu součinitele tření. I takto pokleslý součinitel tření je na suchém čistém hrubém asfaltu pořád vyšší, než to, jak brzdí vůz s běžným ABS (takovým, jaký znám já). Pokles součinitele tření při zastavení kola je mnohem (fatálně) vyšší na mokru, sněhu a ledu. Tam se ABS vyplatí i v přímé jízdě (hlavně ženám v domácnosti). ABS umožňuje vcelku v pohodě jezdit i za zhoršených adhezních podmínek lidem bez zvláštních dovedností. Je to takový malý hardwarový paternalismus. Nemusíte moc umět a v průměru to bude lepší. Jinak nic proti ABS nemám, jenom se s ním musí počítat. Například pokud se vůz s ABS dostane do přetáčivého smyku, nemůžete využít technik běžných na starších nebo závodních vozech. Pokud jde o kotoučové brzdy - ty Š100 má vpředu (to pro ni stačí). V uvažovaném případě je to ale šuma putna. Pokud kola "zašlápnete", je jedno jestli jsou brzdy kotoučové. Jejich výhoda je v tom, že se lépe chladí při dlouhém brždění (ovšem pokud u toho kolo nestojí - stojící kolo brzdu neohřívá).
0/0
5.11.2003 17:25

karoten

Re: A8ička má jistojistě i brzd.asistenta
Ten se instaluje právě pro tu nadměrnou kontrolu řidiče. Fakt je že posilovač a následně ABS nepřispívá k okamžitý reakci na řidičovo "chtění" brzdit. Nakonec se přes tyhle fšechny systémy který maj ze špatnýho řidiče udělat lepšího dostanem stejně k přímý brzdě noha-hydraulika-kotouč. Začíná bejt totiž problém jak přenést dynamiku sešlápnutí pedálu, přes ty všechny kontrolní nadsystémy. 1.krok je právě zmíněnej brzdovej asistent.
0/0
6.11.2003 16:29

Kajetan11

Re:
A ja mam zase zkusenost, ze do me narazil zezadu Passat s ABS a ja mam Pandu bez posilovače, ale brzdy v perfektnim stavu. Takze problem bude asi nekde jinde. Co treba v reakcni dobe ridice. Takze je to o nedodrzovani bezpecny vzdalenosti. A sorry, jestli se Vas to dotkne, ale vim, jaky typy aut se mi nejcasteji lepi na pr*el jako te*lousi.
0/0
6.11.2003 10:03





Najdete na iDNES.cz