Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč Havel?

Docela jsem se podivoval nad tím, proč náš bývalý prezident Václav Havel měl dostat Nobelovu cenu míru? Pan Havel, ten, kterému většina Čechů nemůže přijít na jméno, člověk, kterého mají rádi jenom v zahraničí, zvláště pak v Bavorsku. Člověk, který se záhadným způsobem po revoluci dostal k moci (přiznejme si tento dodnes neobjasněný fakt).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kleki Petra

Dva nejlepší prezidenti
Škoda, že si pan inženýr nedal se článkem větší práci. Oholeno na kost a zbaveno všech zbytečných přívlastků je to vlastně pravda. Pokud to ale opravdu mělo být míněno jako odsouzení pana Havla a pochválení pana Klause, obávám se, že se výstřel poněkud minul terče. Článek totiž spíš vzbuzuje dojem, že jeho autorem je Havlovec-provokatér, který tuto formu zvolil proto, aby nadzvedl ty, kteří nemůžou Klausovi přijít na jméno. Přestože nepatřím ani do jednoho z táborů absolutních vyzvedávačů a odsuzovačů, vcelku mne zaráží množství nenávisti vůči současnému prezidentovi, které, jak to tak čtu, nejsou odůvodněny ničím jiným, než osobní averzí zdůvodněnou v mnoha případech čecháčkovskou netolerancí ke schopným, zaměňovanou za termín "všeho schopný". Opravdoví hajzlíci se totiž na české politické scéně nacházejí úplně někde jinde, než v domácnostech výše jmenovaných chlapíků. Havel a Klaus jsou jen povahově a filozoficky zcela nesourodí a ani jeden z nich není jen černý nebo bílý. U Havla však dráždí jeho často prezentovaná dobráckost hraničící s naivitou, v jeho případě hodnocená zhusta jako klad. Kdyby se podobně projevil Klaus, stal by se terčem mnoha úsměšků a výpadů. To snad nepopřou ani skalní Havlovci.
0/0
3.11.2003 13:15

m-p-k

Zásluhy
Já bych se prosím chtěla jen zeptat. V čem spočívají ty obrovské zásluhy pana Václava Havla o naši republiku? Veškerá vyjádření jeho zastánců mi připadají příliš obecná a abstraktní, zatímco argumentům jeho odpůrců nelze upřít, že jsou zcela jasné a konkrétní (např. amnestie, navracení majetku sudetským Němcům). Já bych konečně ráda od někoho slyšela nějakou konkrétní dobrou věc, kterou pro naši republiku pan Havel udělal. Sama na žádnou nemohu přijít. Pomůže mi někdo?  
0/0
3.11.2003 11:29

GhorX

Re:
Je velmi těžké spočítat, o kolik peněz je výhodnější, když je hlava státu světově známá a uznávaná osobnost, než když je prezident považován za nevypočitatelného, arogantního a úlisného rýpala. Co byste řekla, že je lepší ?
0/0
3.11.2003 11:46

m-p-k

Re:
Počkejte, takhle jsem to nemyslela. Já se nezastávám pana Klause, o toho mi vůbec nejde. Jde mi o pana Havla. Z různých stran slyším, jak je to úžasně charakterní člověk, umělec, humanista, bojovník proti komunismu atd. Mě na tom však nesedí dvě věci, které bych potřebovala vysvětlit.
Za prvé: Moje prateta nikdy nebyla politicky činná, vůbec se o politiku nezajímala. Patřila však k pražské smetánce a mimo jiné vlastnila obrovskou vilu na Vyšehradě. Po válce, když přišlo znárodnění, musela se vystěhovat do pavlačové čtyřky na Smíchově. Byla to už tou dobou stará nemocná paní, vdova, přišla i o jediného syna a ta vila byla její domov. To však soudruhy nezajímalo. A nebyla jediná, tak to tenkrát chodilo. Jak je potom možné, rodině Havlů majetek zůstal? Pravda, zabavili jim Lucernu, Barrandovské terasy, to ano. Ale pan Havel, pokud vím, před revolucí nebydlel v pavlačové čtyřce, ale v krásném bytě na Smetanově nábřeží a vlastnil na tu dobu přepychové sídlo na Hrádečku. Já mu to nezávidím, to chraň Bůh. Jen by mě zajímalo, jakým způsobem on svůj majetek před soudruhy uchránil.
Za druhé: Můj tatínek a jeho kamarádi udělali po srpnové okupaci tu hloupost, že na protest zapálii ruskou vlajku a nechali se přitom chytit policií. Byli to tenkrát chlapci ani ne osmnáctiletí. Jak to dopadlo? Byli na místě tak surově zbiti, že mají následky dodnes. Můj tatínek si odnesl přeraženou čelist a naštíplý obratel páteře. A to jen za takovou prkotinu. Jak je potom možné, že pan Havel za svou činnost, která podle tehdejších zákonů byla krutě odsuzována a trestána, strávil "pouhé" čtyři roky ve vězení? A jak jsem četla v jeho Dopisech Olze, nijak špatně tam s ním zacházeno nebylo. Kniha pana Škutiny (Prezidentův vězeň na hradě plném bláznů) na mě působila o dost drastičtěji. Co soudruhy přimělo, že se k panu Havlovi a jeho rodině chovali na tehdejší poměry relativně slušně? To ať mi někdo rozumně vysvětlí. Nikomu nestraním, nikoho neo
0/0
3.11.2003 12:51

GhorX

Re:
Na Vaše otázky (které se vešly) pravděpodobně nikdo, kromě Václava Havla, odpovědět neumí. I ve mně budí některé části jeho minulosti podezření, že to s jeho disidenstvím nebylo zase tak žhavé. Vy jste se ale ptala na to, co vykonal pro tento stát po roce 1989, alespoň tak jsem to pochopil. Na to lze odpovědět jen obecně, jak jsem se pokusil. Jeho hlavní zásluhou je podle mého názoru to, že se dokázal vypracovat v prostředí, kde to nebylo snadné, na uznávaného státníka. Na rozdíl od jiných, kteří měli stejné i lepší možnosti, z nichž se stali kontroverzní politici s minimálním morálním vlivem.
0/0
3.11.2003 13:05

m-p-k

Re:
Díky za odpověď. Vešlo se skoro všechno, až na půlku poslední věty, takže to je v pořádku. Máte naprostou pravdu, že ostatní politici toho pro český stát moc užitečného neudělali a nedělají, i když možnosti měli a mají. Ale jak je to s tou prestiží pana Havla - opravdu je to jeho zásluha? Není to jen propaganda? Čím se pan Havel vypracoval na uznávaného státníka? Ať se sebevíc snažím připomenout jeho konkrétní činy, nic kromě dlouhých a dojemných projevů mě nenapadá. Že je uznávaný v zahraničí (hlavně v tom "západním"), to je pochopitelné, protože nepamatuji, že by "západu" někdy něco odmítl nebo s ním nesouhlasil. Podporoval válku v Iráku, se kterou nesouhlasila ani část samotné Ameriky, podporoval požadavek na omluvu a hlavně navrácení majetku sudetským Němcům, byl zcela nadšen, že z Varšavské smlouvy jsme vstoupili rovnou do NATO a místo Moskvy zanedlouho budeme poslouchat Brusel. Chápu, že si ho za to všechno "váží" západní zahraničí. Ale můžeme si ho za to vážit i my?
0/0
3.11.2003 15:28

Víťa Jakoubek

blb zůstane blbem
Docela se divím MF Dnes, že posoudila tak slaboduchý  příspěvek  p. Molnára (rádoby porotce v udílení nobelových cen)  za otištěníhodný. 
 
0/0
3.11.2003 10:45

habit

trocha demagogie neuskodi...
... a podobnych vylevu (byt vetsinou opacne orientovanych) tady uz bylo. Bohuzel rada lidi v tomto svete plnem barev a odstinu stale vidi cernobile.
0/0
3.11.2003 9:23

objektivní

Promovaní inženýři
Skvěle jsem se pobavil při četbě tak dementního textu, který stvořil pan inženýr. Pořád si nejsem jist, zda-li se jedná o recesi a velmi černý humor nebo toliko potvrzení toho, že vzdělání není sebemenším důkazem inteligence, či zde demence. Doporučuji Vám, obraťte se na dobrého psychyatra. Pan Cymický, jako známá medální osoba se Vás jistě ráda ujme a snad společně najdete cestu, jak vytěsnit Vaše zajisté nelehké a brutální dětství...
0/0
3.11.2003 9:12

zinfo

Velice zajímavé. Omezené, ale zajímavé.
Všimli jste si, že slovník pana Molnára je velice podobný komunistické propagandě? Není vůbec náhoda, že ODS s panem Klausem našli s komunisty společnou řeč, řeč demagogie. Havel udělal spoustu chyb, ale to by v té době udělal každý. Třeba by to byly jiné chyby, ale ten převrat, ta změna byla ohromná. Pan je také osobnost, bohužel poněkud méně tolerantní. Neberu mu to, že ekonomii rozumí, ale rozhodně není sám a je otázkou, zda jeho ekonomický směr je ten správný. Ale on je bohužel odborníkem na všechno a je v tom nejlepší. Pro svůj klub je guru, je uctíván, přímo zbožňován. Jeho věřící jsou netolerantní k jiným názorům a na kritiku reagují zběsile. Pro antipatie svého nejvyššího k Havlovi hoří i oni k němu nenávistí. Jak dokázal autor přirovnáním, že Havel je horší než Grebenícek. Ale za většinu bot, které jsme po revoluci udělali Havel nemůže. To byla práce či nepráce jiných a v konečném zúčtování vlastně nás všech.
0/0
2.11.2003 12:42

antibobo

Ing. Molnár = náčelník Klausových fanynek
Proč si myslím, že je Klaus (byť hezký, inteligentní a reprezentativní) horší prezident, než byl Havel? Protože skvělých ekonomů, reprezentativních a sexy idolů máme celou řadu. Zatímco těch, kteří dokážou uznat "Ano, myslím, že člověk má duši, o kterou bycho měli pečovat" je v politice jako šafránu. Nemuseli bychom se dnes tolik hádat, zda bude pro nás EU výhodná, pokud bychom spíš vedli debatu o tom, co ji můžeme nabídnout. Takových "pokorných" úvah jsou však schopni jen státníci a ne lidé pro které je morálka -cituji V. Klause (z jedné televizní debaty)" tvořena trhem".
0/0
1.11.2003 10:53

ynternetova fany

Re:
ano, i vrazi maji dusi, proto je treba je pustit zase na svobodu. hlavne kdyz zaplati...
0/0
2.11.2003 11:24

GhorX

Re:
Opravdu by bylo vhodné si před psaním podobných hloupostí něco o milostech Václava Havla přečíst a nezabývat se papouškováním lží idiotských novinářů. Doporučuji zde : http://old.hrad.cz/kpr/milosti/index.html - najdete tam jak důvody, tak právní aspekty amnestií, milostí a abolicí.
0/0
2.11.2003 14:18

ynternetova fany

Re:
dobre, provedu
0/0
3.11.2003 9:15

ynternetova fany

Re:
provedu!
0/0
3.11.2003 9:15

malinak

Bez komentáře
Hloupost autora článku není třeba komentovat. Podle mne byl Havel přes své chyby nejlepším prezidentem po řadě desetiletí.
0/0
1.11.2003 10:14

Pongo

Re:
To by byl i Kačer Donald, pokud by se stal prvním pokomunistickým prezidentem.
Jedno je jisté. Havel se za ta léta rapidně zhoršil ve výkonu funkce. Nasekal strašnou spoustu chyb, které by se nikomu jinému neodpustily.
0/0
2.11.2003 10:51

zabam

Závist?
Nechápu osoby, které mohou napsat: "..hlavně že Nobelovu cenu nedostal Havel...". To je stejné, jako kdyby napsal: Hlavně, že Olympiádu nevyhrál ten nebo onen český sportovec ap. O čem to vypovdá? O nezměrné malodušnosti závisti pisatele ve stylu: Ať chcípne sousedovi koza... další jistě všicni znáte. Já se zase těším z každého úspěchu kteréhokoliv Čecha v zahraničí a ve světovém měřítku teprve.
0/0
1.11.2003 9:04

Novák30

Konečně
někdo pojmenoval věci pravými jmény  
0/0
1.11.2003 0:56

phpweb.sf.cz

Re:
Nelze nez souhlasit.
0/0
8.2.2004 21:09

GhorX

.
Tak Václavu Havlovi nemůže přijít na jméno ? Možná tak ve Vašem blízkém okolí, pane inženýre, u stolu ve Vaší oblíbené putice. Podívejte se na žebříčky oblíbenosti. Dále, i kdyby byla pravda, že se rodina Václava Havla za války přátelila s nacisty; proč by za to měl nést zodpovědnost ? S názerem, že způsob udělování milostí v individuálních případech nebyl vhodný se ztotožňuji, ačkoliv číslo 300 mrtvých jsem nikdy neslyšel. Máte-li na mysli všeobecné amnestie, jste neinformovaný, netýkaly se vrahů a těžkých případů násilí. Pokud vím, jde asi o 15 milostí, kde podle názoru laiků prezident udělil milost ze záhadných důvodů. O počtu milostí kritizovaných odborníky vždy rozhodovala stranická příslušnost a proto jsou nepodstatné. Vaše názory na vyjádření Václava Havla v souvislosti se dekrety a Němci; nejste konkrétní, opět uvádíte demagogické argumenty typu "všichni to říkají". Jinými slovy, nenávidíte Václava Havla a milujete Václava Klause. Ok, ale mohl jste to napsat stručněji.
0/0
31.10.2003 19:59

GhorX

Re:
Za třetím slovem vypadlo "většina lidí".
0/0
31.10.2003 20:02

jarmila3

Re: Vy jste uplne stejny
Taky jste mohl rict mnohem strucneji, ze milujete Havla a nenavidite Klause. Mimochodem s clankem Proc Havel? souhlasim na 100%. Jsem moc rada, ze Nobelovu cenu nedostal a ze ji dostala prave ta zena, ktera si ji plne zaslouzi i kdyz je muslimka.
0/0
31.10.2003 22:52

GhorX

Re:
Madam, já si taky myslím, že si dotyčná cenu za mír zasloužila víc, než Václav Havel. A ujišťuji Vás, že pokud někdo stejně subjektivně, demagogicky a vlastně velice hloupě napadne Václava Klause, budu se zastávat jeho, jako už mnohokrát. Mimochodem, co jste chtěla říct tím verbálním projevem Vaší nekonečné omezenosti "i když je muslimka" ?
0/0
31.10.2003 23:00

antibobo

Re: Jarmilo
Tady nejde o ty, co "milují" Klause nebo Havla. Tady jde o demagogické překrucování faktů a používání typické hospodské argumentace ze strany Ing. Molnára. Vašich 100% souhlasu vám nikdo nebere. Ale život není černobílý tak, jako váš postoj v této věci. Já s autorem článku nesouhlasím  asi na 95%.
0/0
1.11.2003 11:12

jarmila3

Re: Vy jste uplne stejnyJeste k te "putice"
Jak vsichni dobre vime, jen p. Havel chodil prave do putik o p. Kalusovi jsem to dosud nikde necetla. Zrejme jste tam chodil taky co?
0/0
31.10.2003 22:58

GhorX

Re:
Samozřejmě, jinak bych si nedovolil tvrdit, jaké argumenty se tam používají.
0/0
31.10.2003 23:01

pinguinone

Vazeny pane inzenyre,
s Vasim nazorem na Havla nebudu polemisovat,s Vasi servilnosti ke Klausovi ano.Neni spinavych penez.Staci ?
0/0
31.10.2003 16:58

jarda1

Souhlas
S příspěvkem naprosto souhlasím. Jsem zvědavý, kdo ho za tu amnestii postaví před soud. Na Aloise Grebeníčka se plive a neudělal desetinu toho co Havel.
0/0
31.10.2003 16:52

Daňový soumar

Pak jsem v menšině
a jsem na to hrdý. Havel byl jeden z několika politiků v dějinách ČR, za které se tato země nemusela stydět. To se o žádném současném "politikovi" říct nedá.
0/0
31.10.2003 16:34

AIIIR

Re:
Jelikož si politiky volíme sami tak jsou pouhým naší společnosti...a myslím,že nás vystihují správně.Je pravda,že se za Havla ve světě nemusíme stydět, ale řeč ve článku byla o tom, že my tady "doma" o něm víme svoje!A stím nemohu než souhlasit.
0/0
31.10.2003 18:34





Najdete na iDNES.cz