Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pana prezidenta zdravte slušně a zdvořile

Prezident Václav Klaus si potrpí na pořádek a disciplínu. A tak od jeho příchodu na Pražský hrad začali Klausovi nejbližší spolupracovníci dohlížet na dodržování slušného chování. Kdo dnes chce pobývat v blízkosti prezidenta, nesmí zapomenout na uctivý pozdrav a také důstojný oděv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomassk

Chytrost nejsou čáry
Havel jako prezident si dovedl svou neústupností znepřátelit ty, jejichž chování považoval za nemorální. Klaus jde na to od lesa, říká to, co si měšťanský lid přeje slyšet. k čemu morálka?.. A šmejdi , kteří mají až na prvním místě majetek, jdou za ním. Kam vítr, tam plášť.
0/0
29.2.2004 15:31

Zahledeny

Pozdrav
ČEST PRÁCI, SOUDRUHU!!!  Je to tak správně pane Hájku?
0/0
27.10.2003 10:37

0100

Snaha pana Hájka a jeho slova mi připadají směšná, jde o to, zda si nevymýšlí práci a je vytížen..
Učit úředníky to co již dávno dělají a dělali i za minulého presidenta  a co jaksi nařizuje bonton, mi připadá směšné, velí to slušnost a úcta k hlavě státu a to i bez toho kdo z jaké sociální skupiny pochází, bez toho aniž by to byl nucen pan Hájek zdůraznovat. Pamatuji si, jak byl Havel kritizován, že si hrál na monarchu.Připadá mi to, že pan Hájek s poznámkou o sociálních skupinách tento obraz dokonale vytváří. Snad by si měl dávat jako šéf tiskového odboru více pozor na ústa a nevypouštět podobná slova ze svého slovníku. Mohlo by se stát, že by se brzo mohl etablovat na podkoního pana presidenta, právě do jiné sociální vrstvy. Politik, natož šéf tiskového odboru v EU by podobná slova nikdy neužil.
0/0
27.10.2003 5:54

-rejpal-

Klaus
     Profesor Klaus je bezesporu velmi inteligentní člověk, který toho v životě hodně dokázal. Jako takový má i svoje chyby. Jeho jednou a znatelnou chybou je, že si svoje chyby nepřipouští. Pak vidí jen chyby ostatních. To znamená, že on je jediným a nechybujícím člověkem na světě. Takového člověka je potřeba si vážit, ikdyž tyto projevy a jejich vymáhání  vypadá trapně a jenom zvýrazňuje Klausovu namyšlenost.
      Nemám nic proti dobrému chování, já jenom nesnáším neoprávněnou nafoukanost. Nesnáším Klause.
0/0
26.10.2003 23:37

Barunecka

Re:
Inteligentni? spis chytrak! Neni vsak moudry a nikdy nebude: kdo vidi jen sebe a svou pravdu povazuje za pravdu vseobecnou, nemuze byt moudry! Proto me napada, ze je to vlastne chudak. Chudak, ktery bude v historii zapomenut a vedle Havla bude NIKDO.
0/0
27.10.2003 9:46

bačkora

Re:
chudak budes asi nejspis ty bezchybna baruno... Nesmis verit vsemu co kde pisou a treba si zkusit udelat nazor na zaklade neceho jinyho nez dementnich clanku v dementnich bulvarech..
0/0
27.2.2004 23:24

Blackshield

Re:
Každým svým výplodem jen dokazuješ, že jsi vážně slepice... Konečně je na Hradě někdo, kdo má odvahu říct JASNÝ názor a nepouští se do stupidního filosofování, kdo nedává řády kamarádům z hospody a milosti otcovrahům jen proto, že jejich matinka je kamarádka. Někdo, kdo se nesnaží vší silou rozvracet politickou scénu a protlačovat neschopné politiky jen proto, že jsou taky proti někomu. Někdo, kdo by si neválel šunky v Portugalsku, zatímco občané jsou pod vodou. Někdo, kdo není troska a půlku svého času nestráví v nemocnici. Někdo, kdo jen servilně nepapouškuje velmocem a neleze nikomu do řiti. Někdo, kdo svou velice inteligentní amnestií nezpůsobí obrovský nárůst kriminality. Někdo, kdo ne*uká komediantku, zatímco jeho manželka umírá. A hlavně opravdu politik a ne jen dosazená figurka, která pošlapala všechny své původní sliby, zachutnala jí moc, hrála si na císaře pána a teď nemůže přenést přes srdce, že je obyčejným občanem.
0/0
27.2.2004 23:32

Majkyho_pupik

Re:
Havel neni nijaky muj oblibenec, ale Klaus a politik???Ten nafoukanej arogantni panak neschopnej priznat jen sebemensi vlastni nedokonalost ci snad nedej boze chybu. Jeho chovani mi velmi pripomina chovani politku na vychod od nasich hranic a to neni ten spravny smer, kterym by se tahle zeme mela ubirat. /aspon pro me/
0/0
28.2.2004 9:28

Blackshield

Re:
POkud byl někdo deset let v nejvyšších ústavních funkcích, tak nejspíš politik bude, ne? Je smutné, že ještě pořád se sebevědomí považuje za aroganci. S Klausem jsem mluvil na mítinku a choval se ke mně úplně v pohodě, a to mi bylo osmnáct. Ono není arogance, když rezignuješ na snahu stokrát blbovi něco vysvětlovat, víš?
0/0
28.2.2004 14:39

Majkyho_pupik

Re:
Ano politik to je protoze je v ustavnich funkcich nekolik let, ale ja tim politik myslel jeho schopnosti a predpoklady pro tuto funkci. Klaus je zcela jiste sebevedomi,ale zaroven i velmi arogantni ale arogatni politici jsou nastesti druhem na vymreni, protoze nemaji v civilizovanem svete,kam snad pomalu mirime, co delat...
0/0
28.2.2004 15:45

Blackshield

Re:
Promiň, ale bez schopností a předpokladů by tam asi nevydržel. Navíc je to náš nejvýraznější politik a se Špidlou se nedá srovnávat. Kdo jiný by měl být prezidentem? Trapná figurka Pithart? Sokol vyhrabaný na entý pokus odněkud z hrobu a následně prezentován jako nejlepší možný kandidát? A opakuji znova: Klausova arogance je z velké části fámou, kterou vypouštějí pánové Ruml, Pilip a spol. Když na debilní otázky neodpovídá jednou naučenou větou jako Špidla, ale dovolí si to tázajícímu vytknout, tak je arogantní?
0/0
28.2.2004 15:53

Majkyho_pupik

Re:
Klausova arogance neni rozhodne famou, staci jen poslouchat pozorne to co rika a jak to rika. Neschopnost priznat si odpovednost za velmi nepovedeny prubeh transformace, jeho ubohe chovani /viz. pripad vytrzeneho mobilu/, milenka. Pevne verim, ze tenhle clovek uz nebude delat ostudu teto zemi, hlavne na mezinarodnim poli, dele nez je nezbytne nutne. Protoze funkce prezidenta rozhodne nespociva v prezentovani SVYCH osobnich nazoru, ale v prezentovani zeme jako celku. 
0/0
29.2.2004 8:22

zabam

Pozdrav a oblek
přiměřený úrovni navštívené instituce či podniku by měl být samozřejmostí nejen u všech návštěv, ale i u novinářů, kteří si někdy snad myslí, že čím bohémštěji vypadají, tím si získají větší respekt. Pozdravit nadřízeného prvý by snad mělo být samozřejmostí, ten však musí na pozdrav odpovědět. Nevím, zda pan profesor Klaus se polepšil v nové funkci, ale jako předseda sněmovny neměl potřebu na pozdrav odpovídat a ztratil tak řadu obdivovatelů a příznivců.
0/0
26.10.2003 22:31

Bimbac_007

Re:
O.K. Kdyz nekdo pri pozdravu chce prerusit svou praci a vstat k tomu, jeho vec. Kdo to ovsem od svych podrizenych vyzaduje, ten si libuje v buzeracich.
0/0
27.10.2003 2:46

Marťásek

Souhlas s panem prezidentem
Prezident, hrad, zaměstnanci a podobně nás reprezentují a i v zahraničí. Je nutný jakýsi standard slušného chování a oblékání.
Nevím, na co tady všichni plivete. Jestliže jsou novináři a kameramani, kteří přijdou na jmenování vlády v riflích a reklamním tričku s krátkým rukávem, tak je potřeba v tom udělat pořádek. Současný prezident chodí oblečen stoprocentně, vždy se slušivou vázankou.  Samozřejmě, když jde na tenis nebo pochod Praha - Prčice, tak se oblékne do sportovního a vezme si třeba tenisky a ruxak, ale v zaměstnání je oblečen profesionálně.
Zdravením prezidenta neprokazujeme úctu jen konkrétní osobě, ale také úřadu a celému státu.
0/0
26.10.2003 20:52

Bimbac_007

Re:
Pokud si tu uctu zaslouzi. Momentalne to na to moc nevypada.
0/0
27.10.2003 2:40

Yzzy

Hmm
Ste vsichni magori
0/0
26.10.2003 20:49

KADO

Je videt z prispevku ze slusnost je u nas velmi velka neznama!
Dobre Vas komousi pres vase rodice zdeformovali  
0/0
26.10.2003 19:32

Bimbac_007

Re:
Jaky pan, takovy kram.
0/0
27.10.2003 1:35

Dan 1

Když jsem nastupoval
do prvního zaměstnání, neumím si představit, že bych nepozdravil šéfa. Bylo to prostě zvykem, i když jsme potkávali třeba pětkrát denně. Zrovna tak jsem dbal na to, abych oblečením a chováním reprezentoval zaměstavatele. Šéf chodil denně po začátku pracovní doby na jednotlivá pracoviště, zda se dodržuje docházka, všechny slušně pozdravil, zeptal se, zda k němu něco nemáme a popřál úspěšný den. V novinách se o tom nepsalo. Zrovna tak novinář by měl "sedmou velmoc" reprezentovat a svůj deník či jiné periodikum obzvlášť. Když se mnou dělal rozhovor novinář, byl přiměřeně oblečen. Patrně proto, že byl z BBC. S otrhaným českým novinářem a neupravenou umaštěnou novinářkou bych byl velmi rychle hotov. Můj zmiňovaný šéf při jedné z kontrol zjistil, že kolega má krátké kalhoty (až přespříliš) a sandály. Okamžitě ho poslal domů, aby se převlékl a měl neomluvenou absenci. Upraveností vyjadřujeme nejen respekt k druhé straně, ale také reprezentujeme určitý subjekt, za který vystupujeme a jehož jménem mluvíme. Ale to je pro českého novináře tak nepochopitelné, že mu to stojí za napsání takovéhoto článku. Anebo je úmysl trochu jiný? Zase si plivnout na zlého dědka, který se nekamarádí s landsmanšaftem? Co se podívat do parlamentu? Zdraví poslanci předsedu sněmovny a senátoři předsedu senátu? A co na Úřadu vlády? Tam se nezdraví a Špidlova seketářka má triko nad pupík a minisukni do půl zadku? Těším se podobně zajímavé a přínosné "investigativní" články.
0/0
26.10.2003 17:05

bondy_

Idnes, jdete se vycpat!!
Byly doby, kdy toto byvaly podle me nejlepsi ceske noviny. Musim ale rict, ze ctu idnes cim dal vic jen proto, ze o lepsich bohuzel nevim.  Arogance ke ctenarum, korunovana v posledni dobe cim dal agresivnejsimi reklamami, uz presahuje meze slusneho. A co mel tento slint znamenat, to nevim. Teda asi je to jednoznacne - byla to predpokladam snaha se zavdecit tem, co maji radi Klause jako ... no, presne tak. Nepatrim bezvyhradne do fanklubu Klause, ale krucinal snad nebudeme zdravit hlavu statu Nazdar, Vasku a herdou do zad? A pokud je nekdo takovej krovak, ze je mu to extra treba rikat, je treba jej  podle me vyhodit, protoze nema na svem miste na urade co delat. Panove novinari je druha sorta, pokud se z nich nekdo nepodela a neprehledne jejich rozervane rifle, zacnou se zlobit. Mam za sebou par let psani pro nemecke noviny, a typ umolousanec v dzinach je tu celkem hojne zastoupeny - ovsem nikdy to nedotahne dal, nez do lokalni redakce v posledni riti, kde pak nadava na to, jak je zneuznanej. A ne ze chodi v takovem ohozu delat clanky o prezidentovi. Idnes, je mi z Vas dost spatne.
0/0
26.10.2003 17:40

Dan 1

Pamatuji si,
že Klaus kdysi obvinil noviny, vlastněné cizinci, z tendenčního psaní, a měl na mysli MFD a LN. Tenkrát jsem to tvrzení považoval za přehnané, ale postupem času musím dát Klausovi za pravdu. Obě jmenované tiskoviny mu to do nejdelší smrti nezapomenou.
0/0
26.10.2003 17:53

bondy_

Re:
Presne to tvrdil muj tata,  a taky jsem jeho tvrzeni povazovala za prehnane. Ted se mu v duchu omlouvam. Maler vidim ale v tom, ze clovek, ktery chce byt objektivne a vecne spravne informovany, u nas nema momentalne sanci. Nebo mate nekdo tajny tip?
0/0
26.10.2003 22:00

Dan 1

Tajný typ
zrovna ne, ale čtu všechno zleva i zprava (v politickém smyslu slova), porovnávám to s různými komentáři v tisku, mluvím s lidmi a občas se vrhám do diskusí. Dá to fušku, ale politika mě zajímá už od 13-14 let, je to takový (uznávám, že podivný) koníček, takže to nepovažuji za ztracený čas.
0/0
26.10.2003 22:13

Isabelle

Re:
Stale tapam...jak se ma Ariel(je to snad spravne)..pozdrav z dalky pro spravedliveho politika...jen se nedej!!
0/0
26.10.2003 22:18

Bimbac_007

Re:
Mel ten kolega ve smlouve predepsany pracovni odev?
0/0
27.10.2003 2:36

_m-

Re:
Ale o tom to je, že nemusel mít předepsaný oděv, že se to rozumělo samo sebou, že člověk v určitém pracovním zařazení byl určitým způsobem oblečen a upraven a nikdo mu to nemusel připomínat. Nevím, na jakém pracovišti Dan pracoval, ale mělo by být jakýmsi nepsaným zákonem, že dělník nosí do práce montérky, dojička holinky (ne proto, že je "jen" dojička, ale protože by si v kravíně zničila lodičky) a bankovní úředník oblek. A pokud jako novinář střídám místa svého působení, potom se oblékám přiměřeně situaci - jinak do parlamentu, jinak na koupaliště. Takzvaně "neformálním" oblečením (které nemá nic společného se skutečným neformálním oblečením) nedáváme najevo svoji svobodu, ale neúctu k tomu druhému. To není nutno uvádět do smluv a předpisů, to je jeden z kamínků společenského chování, které je dnes bohužel mnohým k smíchu, jiní ho nechápou. Madla
0/0
27.10.2003 8:53

Dan 1

Díky,
že jste odpověděla i za mě. Není, co dodat.
0/0
27.10.2003 10:06

bačkora

Re:
0/0
27.2.2004 23:28

Kirken

Máte pravdu, Junge Front!
Nějaký Klaus si žádnou úctu a zdravení nezaslouží, i když je náhodou prezident. Každý přece ví, že nejvyšší kastu u nás představuje umolousaný, přiožralý a přidrzlý pisálek.
0/0
26.10.2003 16:33

ynternetova fany

spis se mi zda...
nepatri ona autorka clanku k tem, co je po setkani s prezidentem upozornili, ze vypada jako cumploch a ze az prijde priste ocmrdovat s mikrofonem na nejaky miting, ze se ma alespon slusne obliknout?
jako zenska to samozrejme bere osobne, a pak z toho vyleze takovy zaujaty trapny clanek...
mila pani, nevidim nic spatneho v tom, ze clovek prezidenta pozdravi nebo ze se slusne oblece, kdyz jde nekam, kde prezident bude. netyka se to OSOBY prezidenta (schvalne neuvadim jmeno), nybrz jeho FUNKCE. je to hlava statu, ma reprezentovat, a tak by se v jeho okoli nemeli vyskytovat novinari v orvanych dzinach a ucumlanem tricku...... kdyz ho takhle uvidi nekdo ze zahranici, tak je po reprezentaci! tim skodite jemu i NAM (my ho koneckoncu za tu reprezentaci platime svymi danemi)
takze priste poradne ohodit, zadny obnoseny hadry! i kdyz jdete jenom pricmrdovat s mikrofonem!
0/0
26.10.2003 5:32

Bimbac_007

Re:
Tak, tak. Zemedelci, pan profesor prezident ma venkov rad, jiste vas bude nekdy chtit navstivit. Samponujte denne vase kravky a vepriky, nikdy nevite, kdy se u vas pan profesor hlava statu objevi. Tak at to u vas nevypada jako v cumplochu a Klaus nenasmradne
0/0
27.10.2003 1:25

bačkora

Re:
tys to moc nepochopil vid? Tak bez zase udelat haji, a neplet se do debat dospelych..
0/0
27.2.2004 23:32

karll

Vhodne titulovat
Zasadne a vzdy stavajiciho prezidenta titulovat SOUDRUHU PREZIDENTE.
0/0
25.10.2003 18:58

Bimbac_007

Re:
Nelze. Nejsme ze stejnych spolecenskych vrstev, abychom se mohli vzajemne nazyvat soudruhy. Nicmene odmitnutim pozdravu "Cest praci" by si pan profesor prezident jiste nedovolil parci znevazit.
0/0
26.10.2003 5:23

fleret

clanek je spatny.
zvolena forma jasne vypovida o osobnim postoji autora vuci osobe v.klause,nikoli o vaznosti prezidentskeho uradu.od zacatku do konce nahrava ortodoxnim odpurcum klause => nektere prispevky do diskuze.cely obsah clanku je pak velmi nesikovne zakapotovan do radoby uvahy o respektu k autorite prezidenta.
0/0
25.10.2003 15:21

MMarjanka

Re: To vážně ještě někoho překvapuje?
Vždyť už jsme s tím lidem ze zahraničí směšní.... To co naši novináři předvádějí je v podstatě ubohost... Všimli si například už dávno, že o panu Havlovi se zásadně píše v podobě "bývalý prezident Václav Havel" a jejích obměnách, zatímco převážná většina článků o současném prezidentovi je v podobě "Klaus". Když si všimnete zahraničních novinářů, tak ti dokonce i v případě, že určitého prezidenta kritizují stále ještě považují za normální psát o prezidentovi tom a tom. Jaký pak asi vzniká o nás obrázek v zahraničí?
0/0
25.10.2003 19:31

sobeer

přirozená autorita
Po přečtení tohoto článku jenom nevěřícně kroutím hlavou. Vždycky jsem si myslel že úctu ke své osobě by si měl člověk vydobýt především svým vystupováním a jakousi řekněme morální autoritou a v žádném příkaze ne nějakými zákazy a příkazy. Dovolte mi malou vzpomínku na nedávnou dobu, kdy jsem studoval na jednom nejmenovaném gymnáziu. Náš ředitel jako člověk neměl u studentů morální autoritu téměř vůbec žádnou a právě proto si ji musel vynucovat nesmyslnými příkazy a zákazy a někdy až nedůstojnými takřka až policejními šťárami. A nechtějte raději vědět co si o tomto člověku dodnes myslím a jaký byl vztah studentů k němu. Proto si myslím, že autorita byť i hlavy státu by měla jaksi vycházet z morálních kvalit onoho člověka a v žádném případě by se neměla upravovat nějakými nesmyslnými příkazy.
0/0
25.10.2003 14:53

Ccecil

dojem
Zkusíme prostou logiku. Tedy alespoň z článku to tak vyplývá. Buď  za času prezidenta Havla všichni na hradě zpustli a začali se chovat jako prostá hovádka, a nyní je nutné všechny převychovat, nebo velikost uctivosti prokazovaná hlavě státu za Havlovi přítomnosti je pro nynějšího prezidenta Klause naprosto nedostatečná. Přikláněl bych se k druhé variantě, vzhledem k určité, všeobecně známé narcistické orientaci nynějšího představitele. Přeberte si to jak chcete, ale není to nic neočekávaného. Časem podobných věcí bude víc. Známkou to začalo…..
0/0
25.10.2003 12:23

GhorX

Re:
Aniž bych si chtěl dělat jakékoliv iluze o nedostatcích, či "nedostatcích" ve výchově hradního personálu, jako nejpravděpodobnější bych viděl variantu č. 3 : jak už ironizující titulek článku napovídá, nemá jeho autor hlavu státu příliš v lásce. Slušné vychování a úcta k prezidentovi země by mělo být přece samozřejmostí, proč je tedy několik upozornění na takovou věc prezentováno jako nepatřičný projev prezidentovi samolibosti ?
0/0
25.10.2003 13:05

Jakub Podlesak

Re:
Domnivam se. ze v demokracii NENI UCTA VUCI PREZIDENTOVI SAMOZREJMOSTI. Nebo jsou si zase nekteri o neco rovnejsi? Navic ten vyrok pripousti dva vyklady: ucta k funkci prezidenta vs. ucta k cloveku, ktery ji vykonava. Uctu k funkci pochopitelne necitim, uctu k Vaclavu Klausovi rovnez ne. A krasne je, ze v demokracii o tom muzu i takhle psat;o)
0/0
25.10.2003 14:18

GhorX

Re:
Úcta vůči jakémukoliv člověku by měla být pro slušného člověka samozřejmostí, dokonce i pokud jeho s jednáním nesouhlasíte. Pochopitelně jsou lidé, kteří si díky svému jednání slušnost prostě nezasluhují a pokud mezi ně počítáte současného prezidenta, je na Vás, jak se o něm budete vyjadřovat.
0/0
25.10.2003 14:34

MMarjanka

Re: Jenže i kdybyste toho kterého prezidenta
neměl jakkoliv rád - přesto vždy bude slušný normální člověk považovat za automatické, že na jednání s hlavou státu nepřijde v ošoupaných riflích a svetru... Na západě Vás tak nepustí ani do tzv. lepší restaurace. Není to ani trochu o názoru na prezidenta - je to čistě a pouze o základech slušného chování a přiměřenosti toho chování a oděvu té které situaci.
0/0
25.10.2003 19:25

Bimbac_007

Re:
Dovolil bych si zduraznit ono tzv.
0/0
26.10.2003 5:15

Bimbac_007

Re:
Znamkou to nezacalo. Zacalo to uz volbou se vsim vsudy
0/0
26.10.2003 5:17

PavelKoran

bože můj, opět typický článek ...
MFdnes se opět snaží alespoň nějak kousnout do Klause. Proboha a co má být že se lidé mají chovat slušně? Co je na tom v nepořádku, že se zmenšuje Havlův přebujelý aparát? Musíte páni a dámy pseudožurnalisté o všem okolo Klause psát takhle uštěpačně a posměšně? Jste fakt verbež!
0/0
25.10.2003 12:03

karoten

Re: Má co zaslouží
Mě se to náhodou moc líbí :o))
0/0
25.10.2003 12:13

MMarjanka

To snad by mělo být samozřejmostí...
Nevím proč to někteří spojují výlučně s osobou pana Klause. To co se v článku popisuje by mělo být totiž automatickou samozřejmostí. Pracovala jsem mnoho let jako sekretářka ředitele a i tam byly zcela samozřejmě kladeny přísné požadavky na oděv a na vystupování. Jestli to někomu připadá divné v souvislosti s hlavou státu (bez ohledu na to kdo jí právě je) je to zřejmě v tomto státě s lidmi ještě horší než to navenek vypadá... Na západě je zcela běžné, že oděv musí odpovídat situaci ve které se nacházíte, jsem zvědava kdy se kkonečně něco takového stane samozřejmostí i u nás.
0/0
25.10.2003 10:56

franta mottl

Re:
Sekretarka reditele za komancu?
0/0
25.10.2003 10:59

MMarjanka

Re: Působím snad jako, že jsem deset let v důchodu???
0/0
25.10.2003 11:04





Najdete na iDNES.cz