Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bush má další bolehlav - Guantánamo

Administrativa USA má v rámci boje proti terorismu stále vážnější problém. Stává se jím námořní základna Gantánamo na Kubě, kde je bez soudů už druhý rok drženo na 660 osob podezřelých z terorismu ze 42 zemí světa. Potíže, kterým nyní čelí prezident Bush a jeho tým, mají dvě roviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blackshadow

úspěch amerického vojenství
...útok Spojených států na Irák byl správný... byl odstraněn zločinný genocidní diktátor... za pouhé 3 týdny od začátku války padl Bagdád a do součastnosti ztratili Američané asi tolik vojáků, kolik osob zahyne při nehodě civilního letadla... jedná se o mimořádný úspěch amerického vojenství... před válkou v Iráku se hovořilo o tisících amerických obětech jen při dobývání Bagdádu... realita však je jiná...  
0/0
13.10.2003 6:20

Monika 2

Kill them all and let God sort them out.
0/0
12.10.2003 23:07

GhorX

Re:
Tak nevím, zda je tento citát nějakým záhadným projevem humoru, nebo evidentním projevem blbosti. Můžete mi to objasnit ?
0/0
13.10.2003 0:42

to teda ziram

Re:
monika 2 je nick nejakeho uboheho hlupacka, co tu porad chrli ty svoje "moudra" typu: osklivi, zli iracane neustale ohrozuji ty hodne hodne americany a proto si zaslouzi vyhladit do jednoho. a taky ze jsou muslimove"
 
neda se nic delat, lepsi, nez kdyby nekde brouzdal kolem skoly a obtezoval male holcicky... my uz to nejak prezijem
0/0
13.10.2003 7:47

Monika 2

Re:
Blbe, ja na rozdil od tebe se umim aspon podepsat.A ty nesmysly co tu pises jsou z tvoji hlavy.
0/0
13.10.2003 22:27

baronfonlempl

Re:
Mrosím Monika 2 o informaci, zda není náhodou dáma. K dámám se totiž máme chovat vždy slušně. Informaci potřebuji v souvislosti s formulací příspěvku.
0/0
13.10.2003 22:47

blackshadow

Kamil to ví
...Kamil říká, že se jedná o teroristické bojovníky Talibanu... toho Talibanu, který hlásal likvidaci všech nevěřících... proto si těch 660 zadržených osob pobyt na Guantanámu zaslouží... já Kamilovi věřím... hmm...
0/0
12.10.2003 17:14

fleret

vubec nechapu,jak nekoho muze nazhavit nazev
clanku a nasledneho komentare:"Bush ma bolehlav".To je preci uplna blbost.
0/0
12.10.2003 0:59

Rudý prapor

Vítězství kapitalismu ve studené válce otevřelo cestu do nové doby temna
Vítězství kapitalismu ve studené válce otevřelo cestu do nové doby temna.
 
Komu se toto tvrzení zdá přehnané, kdo si ještě uchovává zbytky víry ve vítězství pravdy a lásky, svobody a demokracie, nechť uváží fakta. Kolik krvavých konfliktů doprovázelo rozpad Sovětského svazu a Jugoslávie. Kolik bídy přinesl návrat nezaměstnanosti, bezdomovectví. Jak se zhoršila situace rozvojových zemí. A konečně kolik krutostí přináší uvolnění rozpínavosti amerického imperialismu v době, kdy nemá protiváhu.
Vítězstvím ve studené válce získal kapitalismus možnost opět projevit sovu pravou podstatu. Tato podstata je hrůzná: bída, útlak, války ve jménu maximalizace zisků těch nejbohatších. Občanský odpor vlád jedněch kapitalistických zemí proti nejhorším "výstřelkům" jiných, mocnějších kapitalistických zemí (např. Francie proti americké agresi v Iráku) dlouho nevydrží. Nakonec se sejdou při dělení kořisti. Jedinou skutečnou nadějí je masové hnutí "těch dole", antiglobalistů a odpůrců války.
0/0
11.10.2003 22:52

Dan 1

Jedeš, potvoro!
0/0
11.10.2003 23:54

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Ať si pindá, na to my jsme zvyklí.
0/0
12.10.2003 14:02

moonraker

Bush je valecny zlocinec!
Guantanamo se stane jednou z nejcernejsich a nejostudnejsich kapitol historie USA! V dnesnim svete se konaji fasisticke praktiky, muceni, des, hruza. A ve jmenu ceho? Ve jmenu svobody? S tim jdete do hajzlu!
Par fasistickych fanatiku to schvaluje, protoze jsou to idioti , kteri maji v hlave nasrano (viz. nektere prispevky na tehle strance).
Oni budou schvalovat i kdyby Bush vyhlasil, ze je nutno uskutecnit genocidu nejake narodnostni anebo nabozenske skupiny.
Ale vyvoj ukazuje, ze prece jen zdravy rozum zvitezi nad fanatizmem, podporovanym valecnou propagandou medii a nad blbosti v hlavach americko-ritolezeckych fanatiku.
Nakonec Bush stane tam, kde ma stanout, t.j. pred mezinarodnim soudnim tribunalem pro valecne zlociny. Ty jsou nepromlcitelne, s temi mu nepomuze ani kdyby si udelil nejakou tu samoamnestii.
0/0
11.10.2003 18:07

fleret

Re:
jo a predsedat soudu budes ty a Dolly B,aby to bylo demokraticke a spravedlive.
0/0
11.10.2003 19:43

Dolly B

Re:
Ty me neodpustis, ze si sasek.Ale za to ja nemuzu.
0/0
12.10.2003 20:25

Ufounek

obavam se ze ne
USA mezinarodni soudy neuznavaji.
0/0
11.10.2003 19:51

baronfonlempl

Re:
Dovolím si podotknout, že brzy budou muset uznávat i nepříjemnější věci, než jsou mezinárodní soudy. Při Reaganově pokusu o zničení Ameriky deficitem se z toho ještě vybabrala o fous díky Japonsku. Jenomže dnes stojí v čele protistrany Čína, to již není americký protektorát. Pokud nyní na ní požadují USA devalvaci juanu, a to požadují, co činí Říše Středu? Zvažuje revalvaci juanu a v průběhu příštích pěti let by mohl podle Čínské centrální banky kurz juanu vůči USD posílit o téměř 30%...
0/0
11.10.2003 22:25

Dan 1

USA přece uvažují delší dobu o upuštění od politiky silného dolaru
Zpráva z tisku: Americký  dolar dosiahol voči japonskému jenu úroveň 3-ročného minima. Voči euru klesol až na 3,5-ročné minimum. Stalo sa tak následkom viacerých špekulácií, podľa ktorých americké a európske úrady mieria k dobrovoľnému oslabeniu dolára, čím by sa upravil rastúci schodok bežného účtu platobnej bilancie USA.
0/0
11.10.2003 22:45

baronfonlempl

Re:
1. Je potřebné přísně odlišovat "uvažují delší dobu" od "jsou nuceni uvažovat delší dobu". 2. Není mi jasné,(jsem již starobní důchodce a nejsem tedy již tak bystrý) jak by se upravil schodek běžného účtu platební bilance USA dobrovolným oslabením dolaru. Domnívám se, že aktiva i pasiva budou dále vedena v USD a schodek bude stejný. 3. A že by "evropské úřady" měly nějakou péči o rostoucí schodek běžného účtu platební bilance USA - to předem vylučuji. Mějme neustále na zřeteli, k čemu používá člověk svůj mozek: 1. Jak odrbat bližního. 2. Jak se nenechat odrbat bližním. To platí jednoznačně již mezi "dvěma člověkama", tedy například již mezi mnou a mojí manželkou, natož potom mezi dvěma státy nebo dokonce uskupeními států...
0/0
11.10.2003 23:04

Dan 1

Takže pokračování:
"Klesajúci trend amerického dolára naštartoval tento týždeň komentár prezidenta Európskej centrálnej banky (ECB) Wima Duisenberga na adresu spomínaného deficitu. Jeho oslabovanie však pozvoľna začalo už po septembrovom stretnutí ministrov financií skupiny G7, ktorí apelovali na flexibilnejší režim výmenných kurzov."
Oslabení kursu je jasné proexportní opatření, vedoucí k vyrovnávání schodku obchodní bilance, jinak řečeno, US zboží bude konkurenceschopnější.
0/0
11.10.2003 23:16

baronfonlempl

Re:
Nemohu si pomoci, oslabení kurzu nemůže vůbec změnit schodek běžného účtu platební bilance. Souhlasím s tím, že vytváří podmínky pro možnou změnu v budoucnosti. Ona totiž zbožní výroba se v USA neustále snižuje. Pokud tedy růst konkurenceschopnosti přes oslabení kurzu USD významně nepřekročí pokles zbožní výroby, opět se nemůže nic významného se schodkem stát. Abstrahuji: USD za 18,- Kč = konec USA. Jako důkaz mé teorie nakoupím v pondělí za všechny volné peníze USD. Pokles již nemůže trvat dlouho.
0/0
11.10.2003 23:28

Dan 1

Když je něco lépe finančně dostupné,
tudíž dostupnější pro více subjektů a ve větším množství, vzniká tlak na růst výroby. Jinak hodně štěstí ve vašem obchodování:-) Ještě jeden odkaz: http://ipoint.financninoviny.cz/detail.php?article=26031
0/0
11.10.2003 23:34

baronfonlempl

Re:
Koupěchtivost Američanů významně převyšuje úroveň zbožní výroby v USA. Potom učebnicová pravidla, která i jako důchodce mám nastudovaná, přestávají fungovat. Zboží prostě není. Když se jeden kousek vyveze, je potřeba jeden a půl kousků dovézt. A to je pekelné.
0/0
11.10.2003 23:35

Dan 1

Zároveň se ale
(také překvapivě) snižuje nezaměstnanost. Já bych na katastrofické scénáře chvíli počkal.
0/0
11.10.2003 23:47

Dan 1

A ještě jeden článek,
na jehož samém konci zjistíte, že naše úvahy jsou předčasné: http://www.hnonline.sk/1-10022290-21516335-k01600_detail-37
0/0
12.10.2003 0:06

Dan 1

Jestli někdo viděl dokument na NG,
slyšel tam zajímavý rozhovor s bojovníky, zajatými Massúdovými vojsky. Ptali se jich, co vlastně chtějí. "Až se odsud dostaneme, budeme šířit naše učení znovu nejen po celém Afghánistánu, ale budeme postupovat i za jeho hranice. Začneme v Tádžikistánu".  Tyto lidi je třeba eliminovat za každou cenu a ne je litovat. Sami s nikým slitování neměli, mají jen fyzickou podobu člověka, ale lidmi nejsou. Proto nemohou mít ani lidská práva. Kdyby ostatně Američané chtěli, mohli je dávno postřílet, ozvalo by se pár ochránců lidských práv, Kohák by dostal infarkt a to by bylo asi tak všechno.
0/0
11.10.2003 16:30

Pilat

Re: Dannynku prece se nepletu
0/0
11.10.2003 19:36

Pilat

Re:
 jsi rasista,od rasismu je krok k fasismu a zabijeni. Lidi kolem tebe by si meli dat pozor!!!
0/0
11.10.2003 19:38

Dan 1

Co je na tom rasistického,
to mi nějak uniká. Najdi si ve slovníku význam slova rasisimus. Je mi srdečně jedno, zda je terorista bílý, hnědý, žlutý nebo černý, nezáleží mi ani na národnosti. To jsou věci naprosto podružné, které u druhých prakticky nejsem schopen rozlišovat, resp. uvědomovat si to a vyvozovat z toho nějaké závěry. Jsi vedle, jak ta jedle. Neustále mi podsouváš nesmysly, které jsem nikdy nevyslovil, ani by mě v životě nenapadly. Takže příště zkus číst pozorněji.
0/0
11.10.2003 19:45

fleret

Re:
ty jsi hlupak.Tot vse.
0/0
12.10.2003 0:26

barbudo

Re:
Ano, je třeba eliminovat každého, kdo chce šířit jakékoli učení. Postřílet učitele!
0/0
11.10.2003 21:58

Dan 1

Vy moc dobře víte, jakým způsobem tálibové své učení šířili.
Násilím a vražděním na stadionech. Pokud je mi známo, tak toto učitelé obvykle nedělají. Nepřesvědčíte mě, že při své inteligenci nechápete, co jsem chtěl říci. Jen mě demagogicky provokujete.
0/0
11.10.2003 22:19

barbudo

Re:
Tušíte, co bylo před Talibánem a proč? Byla řeč o stadionech, násilí a mrtvých. Někde jsem to už viděl. I to 11. září odpovídá.
0/0
11.10.2003 22:29

Dan 1

Tuším, zhruba od dob Temüdžinových,
tedy Čingischánových. Staletí válek, vystřídaná nynějším relativním klidem.
0/0
11.10.2003 22:34

barbudo

Re:
Znáte-li historii Afghánistánu, víte proč vznikl Talibán. Mimochodem, to 11.září a stadiony - to bylo Santiago, jistě víte které.
0/0
11.10.2003 22:42

Dan 1

Asi přesně nechápu souvislosti s Afghánistánem...
0/0
11.10.2003 22:47

barbudo

Re:
Kdyby Těžkoslovensá Lihová Armáda zaútočila na Santiágo a od domorodých soudruhů odkoupila pár stovek zajatců a odvezla je do klecí na bulharskou základnu. Kde by byl rozdíl?
0/0
11.10.2003 22:52

Dan 1

Ne, opravdu nevím, kam mě chcete dostat, jen ještě pár slov
k Tálibánu - v r. 1993 se pod velením mully Umara zmocnil Kandaháru a pak ovládl celé území. Často opakovaný argument, že byl klid, neznamená, že to nebyli teroristé. Klid byl za cenu poprav, konaných každý pátek, řezání údů, atd. Dále tolerovali základny al-Káida. Sami Afghánci říkali, že je sice větší pořádek, ale ten že je v kriminále také. Tolik za černého stína, který tady není.
0/0
11.10.2003 23:02

barbudo

Re:
A ten klid za cenu poprav a řezání údů - to bylo dobře nebo špatně? "Neklid" pod vládou "místních vojenských velitelů" to nebyl terorismus? Pokud jde o citáty - jedna bývalá kábulská doktorka říkala, že Talibánci byli ku*vy, ale ty nejlepší ku*vy, co tam měli. Mimochodem, co je to al-Káida, kde a jak se to vzalo?
0/0
11.10.2003 23:12

Dan 1

Ne, to terorismus nebyl,
kmenové šarvátky jsou místním folklórem po staletí. Zda je řezání údů dobré či špatné zjistíte, až si nějaký uříznete. Opravdu tady mám znovu psát historii al-Káida, nebo mě jen zkoušíte z dějepisu?
0/0
11.10.2003 23:19

barbudo

Re:
Dobře tedy. Nebyl to terorismus. Bylo to jen teror. Folklór obrněných transportérů. Opravdu by mne zajímalo, o čem je řeč, když se hřímá o al-Káidě. Brzezinski přeci říkal, co je to pár nažhavených muslimů ....
0/0
11.10.2003 23:26

Dan 1

Tak především to nebyl terorismus proto,
že spolu válčily dva (nebo více) ozbrojené kmeny či skupiny, spíše se tedy jednaĺo o občanskou válku. A k těm al-kajďákům - na internetu je tolik zdrojů, kde se lze dočíst "kdo jsou a co chtějí", jak by řekl Kojzar...
0/0
11.10.2003 23:39

barbudo

Re:
Takže občanská válka kmene obrněných transportérů proti kmeni ládovaček. "Kdo jsou a co chtějí" a především "kdo budou a co budou chtít", věděli někteří podezřelí pseudointelektuálové, už když Brzezinski prosazoval podporu islamistů.
0/0
11.10.2003 23:53

Dan 1

"Už" Brzezinski????
A co takhle už Jimmy?
0/0
11.10.2003 23:55

barbudo

Re:
Nikoli Jimmy, protože to vymyslel a prosadil Zbigniew Kazimierz Brzezinski, s Carterem se už nikdo nehádal.
0/0
12.10.2003 9:11

Dan 1

My se pořád točíme v kruhu - nedávno jsem psal,
že to bylo Carterovo nařízení z r. 79, což potvrdil jiný diskutující citátem z NP. Z. B. tam poslal CIA, ale o rok později. Jenže tehdy jsem byl malý kluk, tak jsem u toho bohužel osobně nebyl:-) Jestli tedy strůjcem všeho byl Z. B, pak to jen dokazuje, jaký byl Catrer slaboch a pouhý podepisovač.
0/0
12.10.2003 9:33

barbudo

Re:
Nehodnotím kdo je slaboch či silňoch. Je ovšem zjevno, že u rozjezdu skutečně nebezpečného militantního islámského fundamentalismu asistovaly milióny dolarů.
0/0
12.10.2003 14:26

Dan 1

Není to vůbec pravda,
islámský terorismus existoval i před tím.
0/0
12.10.2003 16:35

barbudo

Re:
Taky jsem nepsal, že neexistoval vůbec. Ovšem takhle jeho význam poněkud stoupnul, zlepšily se i možnosti. Jak se časem ukázalo, že?
0/0
12.10.2003 17:04

Dan 1

Rozhodně ne vinou CIA,
USA posílaly peníze pákinstánské tajné službě ISI, kde byli bohužel sympatizanti různých (i protiamerických frakcí). Přes ISI dostal Hekmátjár cca 600 mil. USD. USA nikdy bojovníky necvičily a konkrétně bin Ládin nedostal ani dolar a podzemní základna v Ghóstu se stavěla za Ládinovy peníze. Zbytek je Carterova chyba, i když jen relativní, protože skupiny, koketující s protizápadním džihádem, tam existovaly dávno před tím.Roli USA nelze přeceňovat. Podpora se díky ISI dostala Gulbuddínovi, který proti SA nebojoval, namísto Massúdovi, který byl velmi osvíceným vojákem (a hlavně velmi úspěšným v boji proti SSSR).
0/0
12.10.2003 17:30

ruleta

Re: Omlouvam se ze Vam vstupuji do debaty z Danem...
...ale vyznam podle mne nestoupl je to pouze jak ste spravne napsal v moznostech(globalizace, dostupnost technologii-internet...atd)
0/0
12.10.2003 17:50





Najdete na iDNES.cz