Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odpůrce Temelína zahnala zima

V rakouském Freistadtu skončil protest odpůrců temelínské elektrárny. Krátce po 18. hodině asi sto lidí zablokovalo kruhový objezd na okraji Freistadtu u rakousko-českých hranic. Chvílemi auta pouštěli, takže se tvořily jen kratší fronty. Po hodině začala být demonstrantům zima a akci rozpustili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

urik-hei

Aťsi každý zametá před svým prahem.
Myslím si, že by rakušáci  těch 12 milionů místo na přiblblou kampaň smrdící středověkým tmářstvím měli věnovat na své tunely a lanovky, které mají katastrofálním stavu. Aby odvrátili pozornost od svých a ne malých problému, včetně neofašismu, tak hledají problémy u sousedů. Ale i u nás se najde hodně kolaborantů a kolaborantek, co jsou schopni se za nějaký ten miliónek šilinků prodat.
0/0
5.11.2003 18:54

crezpenan

ekodebilové jsou brzdou ochrany přírody
Přečtěte si,jak se položila labská Plavba vinou ekopitomců,kteří nechtěli na Labi ani jezy.. 
Jak asi dopadne Šumava,když se nesmějí odstraňovat stromy napadené kůrovcem?
Kdo jel někdy do Ústí nad Labem,tak tam vidí,co způsobilo nedokončení dálnice D8.
Nebýt Temelína a Dukovan, nemáme strategické zdroje energie...
 
0/0
9.10.2003 7:44

krteek

odsíření
Naprosto nechápu EKOLOGISTY (ekolog je vědec ne debil ekologista ne) vykládají jak máme supr odsířené tepelné elektrárny, ale že nás to stojí statisíce tun nejčistších krasových vápenů ročně (nenahraditelná surovina stejně jako uhlí) o masivní devastaci krajiny těžbou ani nemluvě.
0/0
8.10.2003 22:37

johgeorge

jde to
bez jaderne energie bude nemecko i britanie. jedna studie greenpeace dokazuje, ze se vic vyplati investovat do usponych opateni (zvysovani efektivity spotrebicu) nez stavet nove zdroje el. energie (coz pri trosku rozumu musi byt jasne kazdemu). navic nechapu, jak muzeme davat jako vyspela zeme priklad ostatnim. nedokazu si predstavit, ze zeme 3. sveta zacnou stavet jaderne elektrarny. to bych si doma asi postavil kryt. no snad dostatecny duvody, proc ne. v kazdem pripade staci zprivatizovat cez a trzne se chovajici jeho novy vlastnik uz nebude investovat do tehle cerne diry.
0/0
8.10.2003 20:10

to teda ziram

Re:
aaaaaaaa, zase nekdo komu to PALI!!! (nebo vypaluje???)
bez jaderne energie bude nemecko? britanie?
delas si asi srandu, nebo jsi naletel nekomu, kdo si delal srandu z tebe
zvysovani efektivity spotrebicu??? jak chces jeste zvysit efektivitu sklarske pece nebo cementarske pece??? to jsou totiz spotrebice, co se na nasi spotrebe energie podili nejvice!! nebo se vzdas okennich tabulek a zdenych domku??? a co zaklady pro domky? budes je delat z hliny a blata??? atd...
 
0/0
9.10.2003 8:24

krteek

Re:
Cementářské pece s elektroohřevem se nepoužívají pec je vytápěná uhlím, nebo mazutem (případne pneumatikami, kormulem atd..)
0/0
9.10.2003 8:48

suchar

Re:
a co ocelářství, stoupající množství elektrospotřebičů v domácnostech (se stoupající životní úrovní) i když mají o něco menší spotřebu...
0/0
9.10.2003 12:38

to teda ziram

Re:
sorry, to je samozrejme pravda... moje chyba...
co takhle drticky a mlyny ? (na cement)
0/0
9.10.2003 14:02

to teda ziram

ad matka prirodicka
stepeni jadra ze neni v prirode?
uz zase se mi potvrdilo, ze zeleni aktiviste jsou nevzdelani, arogantni tupi osli, co se ani nenamahaji si o te veci proti ktere demonstruji neco precist!
-------
doplnim ti vzdelani
v jizni africe existuje naleziste uranu, ktere svedci o tom, ze tam pod zemi probiha jaderna stepna reakce (jejimz vysledkem jsou urcite izotopy, co se jinak v prirode nenajdou... napr. Uran 236) (umis pocitat do 236, ze jo?)
0/0
8.10.2003 16:18

Matka_příroda

Re: Pár otázeček ....
1. Kdo tvrdí, že stěpení jádra v přírodě neprobíhá ?
2. I kdyby to tady někdo tvrdil, jak to potvrzuje, že zelení aktivisté jsou arogantní tupí osli, co .... ?
3. Co by byl větší nedostatek ve vzdělání, nevědět o Uranu 236 nebo nerozumět obyčejnému textu = "neumět číst" ?
No než někomu začneš doplňovat vzdělání, tak se zastav, pomalu si to rozmysli a pak něco napiš ....
0/0
8.10.2003 16:26

to teda ziram

Re:
matku prirodu bych poslal na vysokou demagogickou skolu... jeste porad to neni perfektni!!!
0/0
9.10.2003 8:26

Matka_příroda

Re:
Kdo není schopen pochopit elementární logiku a má problémy s pochopením jednoduchého textu, tomu holt nezbývá než zírat. Nebo vypustit nějakou falešnou závěrečnou větu, když mu dojdou třeba argumenty, že ?
0/0
9.10.2003 9:05

to teda ziram

Re:
skoda slov na me strane a absence argumentu na tve strane...
chtelo by to dalsi kursy demagogie a dotahnout to do perfekce
0/0
9.10.2003 14:04

Filosof-Rudolf

Re:
Podívej se, opakuješ se. Tys udělal nějaký závěr, já se domnívám, že mylný, tak se tě ptám jak jsi na to přišel. Pokud kladu otázku, není třeba žádných argumentů ...
Jen jsi něco plácnul a když jsem tě na to upozornil, plácnul jsi opět ....
Nezlob se, ale opravdu si myslím, že jsi nepochopil, co jsme napsal ...
Mimochodem, kde jsou tvé argumenty ?
0/0
9.10.2003 14:13

Matka_příroda

!!!
Proč mě ničíte, proč stavíte ty vaše zrůdnosti, proč se mě pořád snažíte předělávat ? Koukejte zastavit ten váš Temelín.
Proč si pořád myslíte, že všemu rozumíte ? Napíšete si pár rovnic a myslíte si, že máte vše pod kontrolou. Pokud nejste schopní pochopit mě jako celek, nezasahujte do mě. Jakým právem si dovolujete například štěpit jádro (abych mluvila vaší vědeckou řečí) ? Nechápete, že i vy lidé jste mojí součástí a vše, co děláte ve jménu pokroku, je vlastně ničení mě, přírody a tudíž i níčení vás ?
Děkuji všem, kteři se snaží Temelín zastavit.
0/0
8.10.2003 15:46

lobotomi_e

Re:
to nemyslíš vážně, že ne
 
0/0
8.10.2003 15:49

Matka_příroda

Re:
To myslím naprosto vážně ...
0/0
8.10.2003 15:54

Milkman_Dan

Re:
No, hlavne ze ti nevadi sklenikove plyny vypoustene z tepelnych elektraren, ty MATKO_PRIHODO
0/0
8.10.2003 15:50

Matka_příroda

Re:
Máš logickou chybu v úvaze. Z toho, že mi vadí Temelín, nevyplývá, že mi nevadí skleníkové plyny.
0/0
8.10.2003 15:53

lobotomi_e

Re:
tak v tom případě se chci optat, jakým způsobem chceš vyrábět elektrickou energii...jo a jen tak mimochodem, štěpení jádra si nevymyslelo lidstvo, ale tento děj vzniká v přírodě samovolně
0/0
8.10.2003 15:56

Matka_příroda

Re:
Štěpení jádra v jaderné elektrárně je proces řízený vámi lidmi
Nechci vyrábět elektrickou energii. To chcete vy lidé
0/0
8.10.2003 15:59

lobotomi_e

Re:
no,ale ptal/a ses, jakým právem si lidé dovolili štěpit jádro...jeno mti říkám, že ke štěpení jádra dochází samovolně. Svět bez elektrické energie....tak na to můžu napsat jedině hmmm. A tradá do jeskyně....nadho´d koéenně něco rozumnýho
0/0
8.10.2003 16:01

barbudo

Re:
Proti Vám, Matko Přírodo jest i spalování uhlí, ropy a plynu, jež jste po miliony let střádala, proti Vám je i bránění volnému proudění větru vrtulemi elektráren, proti Vám je i stavění obrovských přehrad a hromadění vody v nich, proti Vám je i zachycování světla ve fotočláncích ....
0/0
8.10.2003 16:04

Matka_příroda

Re:
Ano, to vše mě ničí ....
0/0
8.10.2003 16:11

crezpenan

Re: jedna sopka vyvrhne při jednom výbuchu více plynů
skleníkových než vyprodukuje celé lidstvo za rok.
A těch sopečných výbuchů je za rok dost...Šašku.
0/0
9.10.2003 7:47

Matka_příroda

Re:
Děkuji za uznání. O Šašcích se ví, že patřili k inteligentním lidem. A jen hlupák na to něpřišel, neboť to Šašek nedával okatě najevo.
A Šašek se směje: pokud sopky produkují plyny, tak je to jistě logický argument k obhajobě, že je člověk může vypouštět také.
0/0
9.10.2003 9:00

to teda ziram

co takhle maly test???
nahnat vsechny nespokojence s temelinem a zelene aktivisty nekam do lesa, ukazat jim jeskyni, a nechat je tam bydlet tyden bez te ZLE ZLE elektriny...
po navratu bych dal znovu hlasovat o temeline
0/0
8.10.2003 15:40

Matka_příroda

!!!
0/0
8.10.2003 15:37

to teda ziram

Re:
ale fuj, ty feministo
0/0
8.10.2003 15:41

lobotomi_e

ich žasnu
dejte jednou už pokoj s přirovnáváním k černobylu. Kvůli tpmu, že to kdysi dávno bouchlo, tak přestaneme stavět jaderné elektrárny?Dle vaší logiky bychom měli přestat s námořní osobní dopravou, protože v roce 1912 kiksnul Titanic?
0/0
8.10.2003 15:18

Baxter

!
V příštích letech můžeme také očekávat boom v bytových klimatizacích a to je taky dost energetický náročné. Už by se mělo uvažovat o další jaderné elektrárně a to taky z důvodu aby jsme mohli konečně zavřít
0/0
8.10.2003 15:07

JTR

Nejsem nepřítel atomové energie ALE:
Kdo je druhým největším exportérem el. energie v Evropě a za jaké ceny??? Jaké ceny a jaká budocnost čeká maloodběratele (podobnost s Eurotelem na počátku mobilní sítě čistě náhodná)??? Můžeme šetřit s el. energií (válcovny, kontilití, výroba cementu, neefektivní fabriky typu ČKD,  apod)??? Využíváme dostatečně alternativní zdroje energie??? A až na toto odpovíte, pak tady můžete vesele stavět další bloky obludy Temelín!!!!
0/0
8.10.2003 13:14

Destructor

Re:
Perfekt, navrhuji postavit milion větrných elektráren, okolnímu obyvatelstvu necháme propíchat ušní bubínky, stejně z toho randálu budou hluchý, ale zase budou moci rovnou zbírat rozsekané maso z letících ptáku a další havěti ... Vodní elektrárny zrušíme, protože stejně je buď moc vody, nebo zase málo a jsou tedy na nic ...
0/0
8.10.2003 13:34

JTR

Re:
Také prosím zlepšit čtení!!! Nikde není napsáno něco o milionech větrných elektráren, ale víš kolik energie je potřeba a ohřátí jednoho ingotu železa, kolik stojí prostoje v kontilití atd atd. El. energie to nejsou jen žárovky u tebe doma, je to každý litr teplé vody, každé kilo železa, každý blbě navrhnutý barák apod. Možná, že je to pro tebe dost složité na premýšlení!!! A diskutuješ jako modrý pták: vytrhneš jednu věc a to ti stačí (otázek tam bylo podstatně více)!!!
0/0
8.10.2003 13:41

aac

Re:
V cem je neefektivni treba CKD? I kdybychom vyuzivali 100 moznosti alt. zdroju, stejne budeme potrebovat konvencni elektrarny. A to pak uz radsi jednu s reaktorem, nez nekolik na fosilni paliva.
0/0
8.10.2003 13:54

JTR

Re:
Pracoval jsem ČKD cca 11 let (ještě za komunistů), tak vím o čem mluvím (nevěřím, že se moc změnilo - úspěch s. Marouška a spol. hovoří za vše). Hodně času jsem strávil na investičných akcích válcovny, papírny atd. Opravdu to stálo za to - kvalita, produktivita atd. Prostě zlaté české ruce!!! 
0/0
8.10.2003 14:00

JTR

Re:
Omlouvám se za hrubku!! Samozřejmě jsem napsal nejsem nepřítel atomových elektráren, ale dotaz je jasný potřebujeme další?????
0/0
8.10.2003 14:04

Baxter

Re:
Odpověď je jasná. V současnosti zatím ne, ale v budoucnu určitě ano!
0/0
8.10.2003 15:08

to teda ziram

Re: ach jo, zeleny mozecky!
nejhorsi je, ze takovymito radobynazory hyri nase MLADEZ, tedy lide, kteri nejenom ze o dane tematice nemaji paru, ale navic to jeste tak pruhledne kazdemu cpou... tedy:
vadi ti ,ze jsme exporterem el. energie? proc? budme radi, ze od nas vubec nekdo chce neco koupit, a ze za to plati...
ceny energie stoupnou, pokud se otesankove se zelenymi mozecky rozmnozi tak, ze budou do toho moci kecat a prosadi zavreni temelina (zakon nabidky a poptavky)
jiste ze muzeme setrit energii ve velkofabrikach , daji se preci zavrit, my vsichni usetrime SPOUSTU energie, a pujdeme se PAST
--------
tak mam odpovezeno!!! muzu stavet dalsi temelin
0/0
8.10.2003 15:28

lobotomi_e

Re:
díky....má slova
0/0
8.10.2003 15:30

Qocna

Ano,
53 poruch. Z toho šestkrát vytekla voda z primárního okruhu, 15krát ze sekundárního, pětkrát praskla reaktorová nádoba, osmkrát se natavila zóna a ve zbylých případech se vysypalo palivo na podlahu reaktorové haly. Je to stejné jako Černobyl, fšichni umřeme!
0/0
8.10.2003 12:14

Cyclon-B

Re:
Tak to uz asi budem vsichni mrtvi, akorat CEZ to nechce priznat :))
0/0
8.10.2003 12:20

Milkman_Dan

Re:
0/0
8.10.2003 12:23

Milkman_Dan

Radoby aktiviste,
delaji z komara velblouda. Asi maji radsi tepelne elektrarny ktere nam neustale zamoruji ovzdusi sklenikovymi plyny... Blbecci
0/0
8.10.2003 12:24

Ghort

Re:
Az na to, ze splodiny elektraren na fosilni paliva lze relativne dobre odfiltrovat a jejich porucha bude znamenat maximalne vypadek dodavky proudu (pripadne tepla, viz pred rokem Opatovice;-), ale kdyz se neco posere v jaderny elektrarne (viz Cernobyl), je z toho docela pruser... Chapu obavy tech lidi, byt nesouhlasim se zpusobem, jakym to davaji najevo...
0/0
8.10.2003 13:01

Cyclon-B

Re:
Tak taky ale jedina elektrarna, kde to fakt bouchlo, byl Cernobyl, a to jenom proto, ze delali kraviny a zkouseli, co to vydrzi a ono to nevydrzeli. Kdyby rucne neobesli kontrolni mechanismy, tak se taky nic nestalo...
0/0
8.10.2003 13:11

to teda ziram

Re:
spravne!!!
mimochodem RUCNE OBESLI vsech sest kontrolnich mechanismu
0/0
8.10.2003 15:32

Milkman_Dan

Re:
Good, 1) ve fosilnich palivech je mnoho prirodnich radioisotopu, ktere se samozrejme nespali a vyletnou kominem, takze radiacni aktivita prirodniho pozadi v okoli tep. el. je vyssi nez v okoli jadernych  2) Temelin je el. s naprosto jinou konstrukci reaktoru nez byl Cernobyl, jde o typ reaktoru V V E R - 1000 , coz je lehkovodni reaktor, v nemz vsechny soucasti maji tzn, negativni vliv na retezovou reakci. Voda v tomto reaktoru pusobi nikoliv jako nosic neutronu ale jako moderator reakce. Pokud je dostatecne studena, zpomaluje neutrony a ty stepi dalsi jadra. Pokud by se z jakychkoliv pricin voda prilis ohrala nebo unikla (prasklina, pokles tlaku, nefunkcni cerpadlo....), neutrony se zacnou pohybovat prilis rychle a reakce samovolne USTANE JETE je jedna z nejbezpecnejsich at. el. na svete...
0/0
8.10.2003 13:11

JTR

Re:
Děkujeme za informace soudruhu Grégre, nebo žeby ředitel Čezu?? Dle teorie a papírů je to přesné, ale "šedivá je teorie pouze zelený je strom života". Také metro bylo teoreticky bezpečné do prvních povodní, kdy napovrch vyplynul komunistický bordel z dob realizace. Nebo se půjdeš i nyní ukrýt při živelné katastrofě do metra?????
0/0
8.10.2003 13:19

aac

Re:
Ne, to je fyzika. Ale je videt, ze pro nektere je to sproste slovo.
0/0
8.10.2003 13:29





Najdete na iDNES.cz