Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážku se svatebčany zavinil strojvůdce

Za páteční nehodu na přejezdu v Praze 5, kdy se srazil vlak s autem ze svatební kolony, je odpovědný strojvůdce. Nedbal totiž červeného světla semaforu. Na přejezdu se tak nespustila signalizace. Strojvůdce se nejprve ke svému pochybení ústně přiznal, později však odmítl podepsat písemné přiznání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bow

Bílé světlo ?
Nikde se nepíše, jestli na přejezdu svítilo bílé světlo. Řidič se musí přesvědčit, zda nepřijíždí vlak. V praxi se to provede tak, že se nejdříve podívá na světelný semafór. Pokud svítí červená, nesmí na přejezd. Pokud svítí bílá, dostává infornaci, že vlak nejede. Pokud nesvítí žádná, musí se přesvedčit tak, že se rozhlédne vlevo a vpravo na trať. Červené světlo nesvítilo. Z výše uvedeného vylývá, že pokud bílé světlo svítilo, srážku zavinily ČD. Pokud bílé světlo nesvítilo, srážku zavinil řidič.
0/0
7.10.2003 12:16

pavel1234

Re:
Zeptejte se někde na funkci bílého světla na přejezdu.
Je to tak, že bílé světlo svítí pokud v přibližovacím úseku (cca 500 m vpravo i vlevo od přejezdu v závislosti na povolené rychlosti)není jakékoliv drážní vozidlo ovlivňující kolejové obvody.
Tzn. když svítí je vyloučeno aby jel vlak.
Když nesvítí může se stát i tato nehoda.
0/0
7.10.2003 13:19

Kokes1

Re:
Aby se na tomhle přejezdu "přesvědčil, zda jede vlak", musel by vystoupit z vozu, jít na koleje, rozhlédnout se a vrátit se do vozu. Mezitím by ten vlak mohl klidně přijet. Takže bowe neplácej hovadiny!
0/0
7.10.2003 13:57

pinguinone

Re:
podle vyhlasky,musis pripadne poverit dalsi osoby....
0/0
8.10.2003 14:02

Kokes1

Článek lže 2
Po nehodě se dráhy ve spolupráci s policií zoufale snažily dokázat, že závory byly spuštěny (asi 5 minut po nehodě je skutečně spustily a komplikovaly práci záchranářů). Tvrdili, že nejsou žádní svědci, i když je přejezd těsně vedle restaurace a svědci byli. Ten šmejd inspektor ČD se dokonce snažil svalit vinu na řidiče toho auta. Když jim tahle lež nevyšla, hodili to na strojvůdce. Což je nesmysl - závory se spouští právě průjezdem vlaku - a ten vlak jel z opačného směru, než je nádraží. Prostě zanedbaná údržba a bordel ve státním podniku České dráhy. Takže zkrátka lžou stejně, jako lže vláda...
0/0
7.10.2003 1:35

pavel1234

Re:
žádný inspektor ČD,a.s. už neexistuje. Právě kvůli těmto nehodám. 
 
0/0
7.10.2003 13:21

Kokes1

Re:
Hmm, tak když neexistuje, proč se k tomu vyjadřuje?
Že by to bylo ze záhrobí???
0/0
7.10.2003 14:08

Kokeš

Článek lže 1
Bydlím kousek od toho přejezdu a u nehody jsem byl.
Ten přejezd je na hlavní ulici a jezdí přes něj i MHD. Je asi 1km od nádraží, ale vlak přijížděl z opačného směru. Řidič vůbec nemá šanci na koleje vidět, protože po pravé straně (ze směru vlaku) je vysoká zeď až k drážnímu tělesu. Vlak může spatřit až ve chvíli, kdy má volant na úrovni první kolejnice a žádné zrcadlo tam není. Závory nebyly spuštěny a červené světlo nesvítilo.
0/0
7.10.2003 0:58

Pavel07

článek je nesmysl
závory automaticky stahuje zabezpečovací zařízení (při závorách ve stanici výpravčí postavením vlakové cesty)
0/0
6.10.2003 21:32

nowas

Re:
no a prave prejezd byl pri stanici, zadna vlakova cesta nebyla postavena, zavory byly nahore a navest na stuj. co je na tom nesmysl ?
0/0
6.10.2003 21:43

Pavel07

Re: omluva
jestli přejezd je součástí stanice, tak máš pravdu
0/0
6.10.2003 22:27

Qeebee

???
Nedbal totiž červeného světla semaforu. Na přejezdu se tak nespustila signalizace. Co je to za blabol. Copak stahovani zavor zavisi na tom, jestli masinfira ignoruje nejaky svetlo?
0/0
6.10.2003 21:09

Péťa.

Re:
Chápu to tak, že přejezd zřejmě nebyl na trati, ale ve stanici a uzavíral se tedy postavením vlakové cesty výpravčím nebo signalistou na stavědle. Z toho, že svítilo na návěstidle (nikoli na semaforu, to jen iDnes vymýšlí nové názvosloví, semafory jsou na křižovatkách ve městě) červené světlo, plyne, že vlaková cesta postavena nebyla a neměl tam co dělat vlak. Je pravda, že by to mohlo být zabezpečeno lépe.
0/0
6.10.2003 22:11

vnok

Re: Co je to za blbost "mohlo být zabezpečeno lépe" ?
Jestli kdekoli na trati nebo i na nádraží nespustí pohybující se drážní souprava (vozidlo) alarm, když se přibližuje k přejezdu tak se jedná o šlendrián ! Přece nemůže mít prioritu nějaké blbé světýlko !
0/0
7.10.2003 15:55

nowas

Re:
samozrejme, PZZ by mohlo byt ovladane jizdou vlaku. pak by ale byly zavory dole vzdy, kdyz by do priblizovaciho useku vjel vlak, byl v nem o dokud by ho neopustil. tzn. pokud by treba v prilehle stanici stala odstavena souprava nebo pred stanici stal pred navestidlem nejaky vlak a nehybal se. uz vidim ty ridice :-))
0/0
7.10.2003 16:34

pavel1234

Re:
Ano, je to tak.
0/0
7.10.2003 13:23





Najdete na iDNES.cz