Diskuze

Dcera sestřeleného pilota žaluje Kubu

Dcera amerického pilota sestřeleného v roce 1961 při invazi v Zátoce sviní se domáhá náhrady škody. Otec Janet Weiningerové pracoval pro Ústřední zpravodajskou službu. Kubánský režimem pak pilota popravil. Mrtvola pak byla vystavena ve skleněné vitríně, aby mu mohli Kubánci plivat do tváře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

FidelCastro

5. 10. 2003 22:10
USA nema co kam zanaset
Pokud se ted USA(sama policejni stat jako prase) bude snazit zanest demokracii do vetsiho mnozstvi diktatur,nastane vsude po svete kolaps jako v Africe.Diktatura totiz v mnoha statech predstavuje nejlepsi reseni a pripravi skvelou pudu pro demokracii.Skvelym pripadem je Kuba.Za par let tam bude skvele fungujici demokracie,ktera kdyby bylo po vuli USA by tam nikdy nenastala.
0 0
možnosti

yomon

3. 10. 2003 15:15
JSTE FAKT CHYTRACI
Souhlasim s Pilatem. Nevim, jestli vubec nekdo z vas na Kube byl a jestli se o ni nejak blize zajimal, ale tech duvodu pro Fidelovu a CheGuevarovu revoluci bylo dost a byly dost pochopitelne. Jak pise Frantisek Koudelka - Kuba nikdy nebyla pod USA jako kolonie oficialne, ale byla na USA totalne zavisla. USA Kubu pouzivali jako levne karibske letovisko, kam se jezdilo hrat do kasin a za devkami. USA taktez podporavaly diktatora Batistu, ktery Kube vladl tak, ze socialni situace se tam stala naprosto neunosnou. Byl znam jako absolutne notoricky uplatkar, vydrzoval komanda smrti atd. V takoveto situaci je vcelku logicke, ze k nejake revoluci, resp. svrhnuti rezimu dojit muselo. Vzhledem k tomu, ze se jednalo o revoluci socialistickou, tak se to USA nemohlo libit. Co nasledovalo potom? Invaze do zatoky svini. Ma nekdo ospravedlneni pro tuto akci??? To nebylo nic jineho nez prepadani a provokace. Legracni take je, ze kdyby to USA tehdy myslely opravdu vazne, tak by zcela jiste tato invaze dopadla "dobre" a socialismus by svrhla. Ale tim, ze tam poslali par spatne vycvicenych imigrantu, ji celou odsoudili k neuspechu. A samozrejme utvrdili kubance, uz takhle masirovane socialistickou propagandou, ze USA jsou spatne.
0 0
možnosti

Leto_Atreides

4. 10. 2003 18:46
Více/méně souhlasím
Ale Castro z Kuby udělal sosialistickou (a o pár měsíců později komunistickou) zemi až po návštěvě Chruščova, kterej na něj údajně udělal velkej dojem...
0 0
možnosti

Pilat

3. 10. 2003 14:17
je to jiste odporne
mozna ale, pred tim nez zacnete komentovat, by bylo dobre vedet jak se chovali americani ke kubancum pred revoluci a jaky zivot kubanci pod US vedli.
0 0
možnosti

František Koudelka 4.Kyju

3. 10. 2003 14:34
Re:
Kuba byla Španělská kolonie a od roku 1898, po Americko Španělské válce byla nezávislá a nikdy nebyla pod U.S.A.
0 0
možnosti

barbudo

3. 10. 2003 13:48
Dcera afghánského prodavače sušeného velbloudího trusu žaluje Kubu.
Její otec byl na své pravidelné obchůzce přepaden, okraden a odvlečen bandou afghánských teroristů. Druhý den byl (spolu s několika dalšími vousatými muži) vyměněn s americkými vojáky za těžký kulomet. Naposledy byl viděn v kleci na druhém konci světa - na Kubě.
0 0
možnosti

grospic

3. 10. 2003 11:30
možná by šlo zažalovat vládu USA
za podepsání jaltské dohody a anglii a francii za mnichov.
0 0
možnosti

Xsims

3. 10. 2003 10:35
Nahrada
Nahrada by mela v takovem pripade byt vyplacena jak vladou USA/CIA tak i ze zabaveneho kubanskeho majetku. Castro  a jeho politika je opravdu hrozna divim se ze ho jeste USA nezlikvidovali. Stat ktery takovym zpusobem porusuje lidska prava nema mezinarodnich hranic a odstraneni rezimu neni intervence, ale pomoc lidem. Verim ze mnoho lidi by takovou "intervenci" privitalo po 68'.
0 0
možnosti

martixy

3. 10. 2003 10:42
Re:
To, že jsem strávil kus svého mládí v komunismu pro mne byla tragédie. Šlo o nesvobodný, zaostalý, šedivý, chudý a prolhaný režim. V dějinách nemá takový odporný režim snad obdoby. Jakoukoliv intervenci bych přivítal. Uvědomuji si ale, že Rusové měli tehdy sílu, jaderné zbraně a podobný zločinný režim. To už dneska není. Takže doufám, že se USA budou angažovat i v dalších státech.
0 0
možnosti

matesakoid

3. 10. 2003 10:26
imperialisti?
Ta zenska chce odskodneni za to, ze jeji otec vedl/ucastnil se UTOCNE akce bez vyhlaseni valky proti suverenimu statu a byl jako utocnik popraven? Fakt skvele. A bude ona dama take protestovat proti drzeni  prislusniku Zakladny v Kubanskem Guantanamu? Zeby se na to vykaslala? le oni jsou presne ve stejne pozici jako byl jeji fotrik pred 32 lety.Jsem zvedavvej, jestli jejich pribuzni a potomci budou chtit to same za "dusevni a fyzicka muka" po USA....?
0 0
možnosti

martixy

3. 10. 2003 10:34
Re:
Máme jiný názor na svět. Když někdo spáchá zločin, tak je správné, že po něm jde policie. Kuba dle mého názoru na svět zločin spáchala. Udělala ze své země koncentrační tábor a likviduje své odpůrce. Zničila svobodu jednotlivců a přivedla zemi k ekonomické bídě. A pro mě je svoboda individua nejvyšší hodnota. Je mi ale jasné, že levičáci nadřazují státy a národy nad svobodu jedince. Totéž fašisti se svým národním socilismem, Vaterlandem atd. Jednotlivec je pouze šroubek, národ a stát je posvátný. Ovšem pro mne jakýkoliv nedemokratický režim je zločinný a nemá právo na existenci. Pokud se vměšuje do práv jednotlivců a drží je v koncentačních táborech, tak pro mne teorie o nevměšování do vnitřních záležitostí nemá smysl a je v podstatě zločinná. To je můj názor na svět.
0 0
možnosti

Universal

3. 10. 2003 10:21
o co jde
jak je videt v americe jde zalovat opravdu vsechno....nevim jak by se libilo amikum kdybych jim tam priletel s letadlem jako agent..nu coz kdyz by mne zastrelili alespon by moje zena mohla zabavit nejaky to americky letadlo na ruzyni jako nahradu skod 8-))))))))))))))
0 0
možnosti

martixy

3. 10. 2003 10:11
Úchylný Castro
Doufám, že vrah Castro bude brzy popraven jako Ceaušescu a že jeho mršina bude vystavena k veřejnému poplivání. Kvůli tomu bych si na Kubu zajel.
0 0
možnosti

vampan

3. 10. 2003 10:01
neskutečná drzost
To je tak absurdní, že opravdu nemám slov.........
0 0
možnosti