Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dcera sestřeleného pilota žaluje Kubu

Dcera amerického pilota sestřeleného v roce 1961 při invazi v Zátoce sviní se domáhá náhrady škody. Otec Janet Weiningerové pracoval pro Ústřední zpravodajskou službu. Kubánský režimem pak pilota popravil. Mrtvola pak byla vystavena ve skleněné vitríně, aby mu mohli Kubánci plivat do tváře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FidelCastro

USA nema co kam zanaset
Pokud se ted USA(sama policejni stat jako prase) bude snazit zanest demokracii do vetsiho mnozstvi diktatur,nastane vsude po svete kolaps jako v Africe.Diktatura totiz v mnoha statech predstavuje nejlepsi reseni a pripravi skvelou pudu pro demokracii.Skvelym pripadem je Kuba.Za par let tam bude skvele fungujici demokracie,ktera kdyby bylo po vuli USA by tam nikdy nenastala.
0/0
5.10.2003 22:10

yomon

JSTE FAKT CHYTRACI
Souhlasim s Pilatem. Nevim, jestli vubec nekdo z vas na Kube byl a jestli se o ni nejak blize zajimal, ale tech duvodu pro Fidelovu a CheGuevarovu revoluci bylo dost a byly dost pochopitelne. Jak pise Frantisek Koudelka - Kuba nikdy nebyla pod USA jako kolonie oficialne, ale byla na USA totalne zavisla. USA Kubu pouzivali jako levne karibske letovisko, kam se jezdilo hrat do kasin a za devkami. USA taktez podporavaly diktatora Batistu, ktery Kube vladl tak, ze socialni situace se tam stala naprosto neunosnou. Byl znam jako absolutne notoricky uplatkar, vydrzoval komanda smrti atd. V takoveto situaci je vcelku logicke, ze k nejake revoluci, resp. svrhnuti rezimu dojit muselo. Vzhledem k tomu, ze se jednalo o revoluci socialistickou, tak se to USA nemohlo libit. Co nasledovalo potom? Invaze do zatoky svini. Ma nekdo ospravedlneni pro tuto akci??? To nebylo nic jineho nez prepadani a provokace. Legracni take je, ze kdyby to USA tehdy myslely opravdu vazne, tak by zcela jiste tato invaze dopadla "dobre" a socialismus by svrhla. Ale tim, ze tam poslali par spatne vycvicenych imigrantu, ji celou odsoudili k neuspechu. A samozrejme utvrdili kubance, uz takhle masirovane socialistickou propagandou, ze USA jsou spatne.
0/0
3.10.2003 15:15

Leto_Atreides

Více/méně souhlasím
Ale Castro z Kuby udělal sosialistickou (a o pár měsíců později komunistickou) zemi až po návštěvě Chruščova, kterej na něj údajně udělal velkej dojem...
0/0
4.10.2003 18:46

Pilat

je to jiste odporne
mozna ale, pred tim nez zacnete komentovat, by bylo dobre vedet jak se chovali americani ke kubancum pred revoluci a jaky zivot kubanci pod US vedli.
0/0
3.10.2003 14:17

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Kuba byla Španělská kolonie a od roku 1898, po Americko Španělské válce byla nezávislá a nikdy nebyla pod U.S.A.
0/0
3.10.2003 14:34

Pilat

Re: ok souhlas
nebudu se rozepisovat jak jsem to myslel precti si tenti link a porozumis co jsem mel na mysli http://www.angelfire.com/fl/cubabrains/batistacastro.html
0/0
3.10.2003 14:53

chetgar

Re:
Kuba byla prohlasena nezavislou v roce 1902. Naprostou zavislost kubanske vlady na nalade sefa vajthauzu vsak udrzela zakladna Guantanamo, stejne jako smlouva o vyuzivani kubanskeho more americkymi valecnymi plavidly.
0/0
3.10.2003 16:35

Pilat

Re:
tak co Koudelko? Doplnil jsis mezery ?
0/0
3.10.2003 16:47

briza

Re:
Slysel jsi nekdy neco o tzv. Plattove dodatku z roku 1903? Asi ne.
0/0
3.10.2003 17:08

barbudo

Dcera afghánského prodavače sušeného velbloudího trusu žaluje Kubu.
Její otec byl na své pravidelné obchůzce přepaden, okraden a odvlečen bandou afghánských teroristů. Druhý den byl (spolu s několika dalšími vousatými muži) vyměněn s americkými vojáky za těžký kulomet. Naposledy byl viděn v kleci na druhém konci světa - na Kubě.
0/0
3.10.2003 13:48

grospic

možná by šlo zažalovat vládu USA
za podepsání jaltské dohody a anglii a francii za mnichov.
0/0
3.10.2003 11:30

Xsims

Nahrada
Nahrada by mela v takovem pripade byt vyplacena jak vladou USA/CIA tak i ze zabaveneho kubanskeho majetku. Castro  a jeho politika je opravdu hrozna divim se ze ho jeste USA nezlikvidovali. Stat ktery takovym zpusobem porusuje lidska prava nema mezinarodnich hranic a odstraneni rezimu neni intervence, ale pomoc lidem. Verim ze mnoho lidi by takovou "intervenci" privitalo po 68'.
0/0
3.10.2003 10:35

martixy

Re:
To, že jsem strávil kus svého mládí v komunismu pro mne byla tragédie. Šlo o nesvobodný, zaostalý, šedivý, chudý a prolhaný režim. V dějinách nemá takový odporný režim snad obdoby. Jakoukoliv intervenci bych přivítal. Uvědomuji si ale, že Rusové měli tehdy sílu, jaderné zbraně a podobný zločinný režim. To už dneska není. Takže doufám, že se USA budou angažovat i v dalších státech.
0/0
3.10.2003 10:42

moonraker

vy jste oba hrozni blbci!
divim se, ze vas uz taky nekdo nezlikvidoval....
0/0
3.10.2003 19:31

alena.alena

Re:
To ti řeknu naprosto přesně, Kuba nemá ani naftu, ani uran ani jinou strategicou surovinu---proto ani  neleží "ve sféře zájmu USA" stejně jako Československo v r. l968.
0/0
3.10.2003 10:42

alena.alena

Re:
čímž rozhodně nechci říct, že jsem zastáncem socialismu a konistů...to v žádném případě! Ale je  podivný, že se USA angažuje pouze tam, kde je jasné, že z toho něco bude a kde si "nerozlije ocet" s Ruskem.
0/0
3.10.2003 10:45

martixy

Re:
Může na tom něco být, ale lepší alespoň něco než nic. Lidská přirozenost není ideální a každý pokus o nastolení spravedlivé společnosti se zvrhne v jatka a masové vraždění, takže si myslím, že režim založená na právech jednotlivce (i když nedokonalý) má z empirického hlediska zcela jasně navrch.
0/0
3.10.2003 10:51

TristanEugen

Re:
 aleno,aleno,jakou to moudrost se zrodila v kozím bobku,co máš místo mozku.Přestaň už tak blbě blábolit o ropě.Vláda USA totíž stále dodržuje smlovy.Tehdy J.Kenedy se zaručil Chruščevovi,že USA nikdy Cubu nenapadne.Co v tom vidíš za hanebnost? Chruščev tehdy stáhl s Cuby své rakety výměnou za ten Kenedyho slib.To by jsi nebyla ty aby jsi ve všem neviděla zájem o ropu.Když jsem u té ropy,Česká republika tu ropu nepotřebuje? Cóóó´,opravdu néééé!Ty třebas auto nemáš,tak myslíš že ten benzin nepotřebvuješ.Ale nemyslíš,že všechno co máš na talíři i to co nosíš na sobě můžeš mět jen díky té ropě.Kdyby nebylo té ropy,tak by jsi pravděpodobně ani nebyla na světě a země by stále měla nejvíce jednu miliardu lidi a né víc jak šest.
0/0
3.10.2003 11:55

alena.alena

Re:
přesně o tom mluvím.Kennedy si nehodlal rozlít ocet s Ruskem kvůli nějaké Kubě, kde v podstatě krom přírodních krás nic není. V okolí má strategicky postavených ostrovů dost.Já sice auto nemám, ale taky se nepamatuju, že by naše země - kvůli potřebě nafty - vlítla do nějaké jiné země a hájila tam demokracii.
0/0
3.10.2003 13:01

matesakoid

imperialisti?
Ta zenska chce odskodneni za to, ze jeji otec vedl/ucastnil se UTOCNE akce bez vyhlaseni valky proti suverenimu statu a byl jako utocnik popraven? Fakt skvele. A bude ona dama take protestovat proti drzeni  prislusniku Zakladny v Kubanskem Guantanamu? Zeby se na to vykaslala? le oni jsou presne ve stejne pozici jako byl jeji fotrik pred 32 lety.Jsem zvedavvej, jestli jejich pribuzni a potomci budou chtit to same za "dusevni a fyzicka muka" po USA....?
0/0
3.10.2003 10:26

martixy

Re:
Máme jiný názor na svět. Když někdo spáchá zločin, tak je správné, že po něm jde policie. Kuba dle mého názoru na svět zločin spáchala. Udělala ze své země koncentrační tábor a likviduje své odpůrce. Zničila svobodu jednotlivců a přivedla zemi k ekonomické bídě. A pro mě je svoboda individua nejvyšší hodnota. Je mi ale jasné, že levičáci nadřazují státy a národy nad svobodu jedince. Totéž fašisti se svým národním socilismem, Vaterlandem atd. Jednotlivec je pouze šroubek, národ a stát je posvátný. Ovšem pro mne jakýkoliv nedemokratický režim je zločinný a nemá právo na existenci. Pokud se vměšuje do práv jednotlivců a drží je v koncentačních táborech, tak pro mne teorie o nevměšování do vnitřních záležitostí nemá smysl a je v podstatě zločinná. To je můj názor na svět.
0/0
3.10.2003 10:34

briza

Re:
No ideologicky to mas docela zmaknute. Vis dobre kde je nepritel. To se taky ceni. Ted hlavne nezacit pochybovat.
0/0
3.10.2003 12:55

pH x,x

Re:
kdyz prehlednu problem, byl-li utok spravny, ci nikoliv (to je vec nazoru kazdeho jedince. Porad tu existuji zenevske konvence!!! popravit valecneho zajatce a jeste ho verejne vystavovat a zostuzovat jeho ostatky to si nedovolil snad ani Hitler
0/0
3.10.2003 10:50

Wikan

Re:
Jak to mohl byt valecny zajatec kdyz nebyla vyhlasena valka?
0/0
3.10.2003 11:40

František Koudelka 4.Kyju

Re:
Tak to byl člověk, který porušil zákony Kuby, ale v normálních zemích se popravení nevystavují a rodina je o o tom informována. (pouze komouši občas vystavují vycpané masové vrahy Lenin,Stalin,Mao, Ho, Kléma - bohužel kromě Lenina se jim rozpadli)
0/0
3.10.2003 12:25

Flat Vamp

Re:
Ale dovolil, holoubku.
0/0
3.10.2003 13:08

Flat Vamp

Re:
Já protestuju akorát proti takovejm demagogickejm howadům jako jsi ty. Cejtím z tebe smrad jak ze sklepa Lubjanky.
0/0
3.10.2003 11:39

Universal

o co jde
jak je videt v americe jde zalovat opravdu vsechno....nevim jak by se libilo amikum kdybych jim tam priletel s letadlem jako agent..nu coz kdyz by mne zastrelili alespon by moje zena mohla zabavit nejaky to americky letadlo na ruzyni jako nahradu skod 8-))))))))))))))
0/0
3.10.2003 10:21

martixy

Úchylný Castro
Doufám, že vrah Castro bude brzy popraven jako Ceaušescu a že jeho mršina bude vystavena k veřejnému poplivání. Kvůli tomu bych si na Kubu zajel.
0/0
3.10.2003 10:11

vampan

neskutečná drzost
To je tak absurdní, že opravdu nemám slov.........
0/0
3.10.2003 10:01





Najdete na iDNES.cz