Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rektoři chtějí třikrát víc, než nabízí Buzková

Ministryně školství Petra Buzková má po stávce učitelů základních škol další problém. V hlavě ji tentokrát straší školy vysoké a jejich nároky. Ministryně chce sice jejich rozpočet v příštím roce zvýšit minimálně o 1,7 miliardy, rektoři ale žádají třikrát víc - navýšení o pět miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MartinBBB

..................................................................
http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A030903_162945_krimi_jan
0/0
5.9.2003 19:21

bluetake

zajimalo by mne....
jak muzou vyucovat deti lide, kterym chybi zaklady matematiky. jestli statni pokladna nema,tak proste dat nemuze. Koukam, ze ucitele a vsechny ostatni STATNI ZAMESTNANCE ( v soukromem sektoru se nestavkuje ale pracuje)vubec nezajima, jestli stat na jejich nerealne pozadavky ma penize,nebo ne. proste oni chteji a basta........jako male deti, kterym nevysvetlite,ze na tu krasnou panenku nemate. Ale i to dite nakonec pochopi, ze ani placem,ani dupanim,ani krikem nic nezmuze a je nacase, aby to pochopili i ucitele a ostatni statni zamestnanci.zkratka vazeni statni zamestnanci - je vas vice ,nez nadbytek, zvolili jste si kratkozrace idioty, kteri meli plne huby socialniho statu a slibovali vam pecene holuby do vasich nenazranych ust a nyni prichazi realita. proste nejsou penize. TECKA. At si stat zase pujci ? To je vam naprosto jedno, ze ty dluhy budou platit vase deti ? To jste vuci budouci generaci tak sobeccti a bezohledni ? Nebo jste skutecne tak hloupi ? A navic, on uz nam nikdo pujcit nechce, uz ani statni dluhopisy nejsou tak zajimava investice. Pokud statni pokladnu a hospodarstvi diriguji stejni hlupaci,jako jste vy, co jste jim naleteli, tak takovy dluznik neni prilis duveryhodny. jedine reseni ,ktere by vyresilo cast vasich problemu je v redukci poctu statnich zamestnancu na 1/3 soucasneho stavu a ti ostatni, kteri stejne nemaji zadnou kvalifikaci, ti mohou jit prodavat treba do supermarketu za 8000 hrubeho, bez 13 a 14 platu, s rizikem PLNE osobni odpovednosti za sve pocinani a moznosti hodinove ztraty zamestnani. Vetsine z vas by takova praxe jen prospela, protoze krome desiveho poctu vasi nadrazene kasty delate desive miliardove skody svou neprofesionalitou a vice ci mene zamernymi "pochybenimi", za ktere nenesete sebemensi odpovednost a skody za vasi "praci" plati danovy poplatnik. Alespon by jste si mozna zacali vice vazit sve prace ,zacali by jste skutecne pracovat, protoze v 1/3 by zustali jen ti schopni a hlavne, zavreli by jste konecne huby, protoze
0/0
5.9.2003 16:53

Octonion

Re: Dáváme RELATIVNĚ méně z HDP
Bohužel špatně počítáte Vy, neboť nerozlišujete mezi relativními a absolutními částkami. Podstata je v tom, že náš stát dává na VŠ a školství RELATIVNĚ mnohem méně z HDP, než jiné vyspělé země. A naopak větší relativní část HDP než ve vyspělých zemích se dává např. na platy politiků a některých státních úředníků. A pokud se domníváte, že u nás máme "příliš mnoho" VŠ, pak jste úplně vedle. Opak je pravdou. Poddimenzování a podfinancování našich VŠ je smutný objektivní fakt.
0/0
5.9.2003 17:34

Octonion

Mizérie podfinancovaných VŠ, aneb i pokleslý Stalin byl prozíravější
(1) Na vysoké školy i vědu jde u nás nikoli jen absolutně, ale i relativně mnohem menší část HDP, než v zemích EU, USA, Japonska ... To je neomluvitelný hazard s budoucností, který trvá již léta. (2) Podfinancování VŠ vede k její personální destrukci, klesající úrovni výuky i vědy. Příkladem je i v zahraničí nevídaný fakt, že řada profesorů, děkanů i rektorů našich VŠ nemá nejen prakticky žádné citační ohlasy, ale ani pořádné publikace v zahraničních časopisech a knihách (viz Web of Science). (3) Dokonce i Stalin v r. 1946 zvýšil platy profesorů a vědců na úroveň 5-6ti násobku průměrného, aby těmto profesím dodal prestiž a zajistil do nich příliv nejlepších mozků. Proto VŠ a zejména věda byly až do r. 1990 jedním z mála produktů Velkého bratra, který i v politické mizérii SSSR měl v řadě oborů dobrou mezinárodní úroveň. Naše demokratické vlády a parlamenty se ke školství a vědě hodlají chovat mnohem hůř a hloupěji, než chudí mužici v zemi rozbité válkou za vlády pokleslého Stalina?
0/0
5.9.2003 16:38

franta mottl

Re:
penezma se to nevyresi. Situace je trochu slozitejsi. Znam to trochu i v Nemecku a musim vam rici, ze z akademickeho sboru se stala jak u nas tak i v cizine sebranka, pro kterou nemam zadne penize nazbyt. Uz pred 15 lety to zaclo, kdy se na VS uchytili deti tech dosluhujicich profesoru. Uz i ti profesori dosluhujici predcitali pouze skripta vlastni ci cizi v poslucharne. Profesor ma totiz referovat o vysledcicch sve vyzkomne cinnosti a ne predcitat z cizich publikaci, protoze k nim ma lepsi pristup nez posluchaci. 
0/0
5.9.2003 18:41

caizi

Skutečným problémem je systém rozpočtového financování
S větou: "České vysoké školy potřebují podle Ludwiga zvýšit své rozpočty, aby mohly nastartovat reformu a obstát v evropské konkurenci. " opravdu nemohu souhlasit, spíše naopak. Řešením ekonomických problémů školství a zdravotnictví je pouze odchod od standardního rozpočtového způsobu financování. Pokud by se tyto instituce trvali jako tržní subjekty, nesly by riziko podnikání, pravděpodobně by se nestávalo to, že se vždy ke konci rozpočtového období rozjíždí neobyčejná mašinérie bezkoncepčních nákupů zboží a služeb a to jen proto, aby se vše utratilo a nemuselo vracet státu, a aby tyto instituce nedostaly příští rozpočtové období o to míň. Vždyť jen Masarykova universita je schopna za standardní webovou aplikaci, která na trhu příjde na necelých 10 000 utratit téměř 30 krát tolik. A to není bohužel jediný případ jediné instituce.
Problémem tedy podle mého není objem finančních prostředků, ale systém, jak je s nimi nakládáno.
V důsledku toho mám obavu, že peněz budou mít tyto instituce pořád málo, bez ohledu na objem, který jim bude poskytován.
0/0
5.9.2003 15:33

franta mottl

Re:
to s tou muni.cz si ale slapl pekne do ho... Ta aplikace je absolutni spicka co se provadeni projektu tyce ty moulo. kez by bylo vice takovych prikladu kdy vysoka skola zkousi nove cesty a ne jako jinde, kde se podmazne kvestor a bezi tam srot od M$. navrhuji: jdi do /dev/null.
0/0
5.9.2003 16:09

caizi

Re:
Nikdo nemluvil o muni.cz, ale o jiné aplikaci. Jmenovitě bydleni.muni.cz. Než začnete někoho posílat někam, stačí zapojit mozek a zamyslet se nad tím, co chce autor říci. Navíc, zdá se, že se opět jedná o takového toho zchyzofrenního linuxáře,  který nevidí doleva, doprava, ale jen tučňáka, místo aby se zamyslel, kde je vhodnější aplikovat MS, a kde Linux. Předpokládám pane, že jste z FI, není-liž pravda. Taky jsem tuto fakultu studoval. Navíc podstata článku byla úplně někde jinde. Co se týče informací o MU, myslím si pane kolego, že informací mám mnohem více než vy, jelikož jsem kromě studentského vztahu měl k této instituci i vztah pracovněprávní, které jsem již díkybohu ukončil.
0/0
5.9.2003 17:00

gloria

Re:
Chces rict, ze za bydleni.muni.cz dali tem saskum z CPS 300 000???
0/0
5.9.2003 17:07

caizi

Re:
Ne. Bylo to jen neco pres 260 000. Rikal jsem temer 30 krát tolik. Prikladam se k tomu, ze IS MUNI je spickova aplikace pro rizeni provozu MU, ale bydleni.muni.cz je standardni inzertni aplikace, kterou za par korun ma dnes kdejaka firma provozujici tento business.
0/0
5.9.2003 17:47

gloria

Re:
Jestli je pravda, co rikas, pak je to peknej bordel a nezbyva nez .
0/0
5.9.2003 18:06

franta mottl

Re:
kvalita nasich VS je vysim vyrokem potvrzena. Jak muze nekdo, kdo vystudoval FI bez toho , aby ke sve vypovedi prisadil smajlika tvrdit, ze by mohla existovat realne moznost _smysluplneho_ nasazeni MS software. Ceske vysoke skoly - dobrou noc!
0/0
5.9.2003 18:44

gloria

Re:
Tou 'standardni webovou aplikaci' mas na mysli IS MU???
0/0
5.9.2003 16:59

Octonion

Re: VŠ a věda z principu nemohou být "tržní subjekty"
Není sporu o tom, že hloupé byrokratické předpisy vedou často k neefektivnímu nakládání se státními financemi i na VŠ. A je opět hlavně vinou státu, že tyto hloupé předpisy stále a stále přetrvávají. Nemějme ale iluzi, že zahraniční VŠ jsou vzorem šetrné úspornosti. Zcela nesmyslná je představa, že školy či věda by se měly chovat jako "tržní subjekty". Investice do vzdělání a vědy jsou dlouhodobé a přirozeně zahrnují riziko částečných a krátkodobých neúspěchů i neefektivností. I Faradaye se ptali, k čemu je dobrá elektřina. "A k čemu je dobré právě narozené dítě?" - odvětil Faraday.
0/0
5.9.2003 18:22





Najdete na iDNES.cz