Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné léky pro chudé nakonec prošly

Výkonná rada Světové obchodní organizace (WTO) nakonec přece jen potvrdila dohodu pro chudé země světa. Na systému, kterým bude možné účinněji bojovat proti AIDS, malárii či tuberkulóze, se už ve čtvrtek dohodly členské státy WTO. Ovšem jejich výkonný orgán schválení v poslední minutě odložila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dušan

Charita nakonec způsobí zlo
říká klasik a já už vidím ty mafie co s těma "levnýma lékama" kšeftujou. Ten neuvěřitelný komunismus je v tom, že nějaká WTO příště řekne: děti v Indii se chtějí učit s PC, dodavatele pirátských windows do indických škol nebudeme stíhat ale podporovat. Ať řekne každý sám za sebe kolik dá ze své kapsy na 3. svět, ale toto je metoda 19. století dohromady s husitama, U2 Bono a Leninem. (Žena a já jsme na dálku adoptovali jednoho kluka z Indie a jednoho z Ugandy)
0/0
1.9.2003 9:49

Bart

iDnes nějak vyměkla
Po minulých článcích na toto téma jsem od iDnes čekal, že tu budou psát o tom, jak celý svět chtěl levné léky pro chudé, jenom vedoucí delegace zlých a hamižných USA zuřivě tloukl botou do jednacího stolu, že prý jenom přes jeho mrtvolu, a když to nepomohlo, tak vyhrožoval světu atomovkama, ale nakonec ho ukecali příslibem, že Američani budou mít u všech prodejců o polovičku levnější ropu než ostatní státy, jak už naznačil Dement.
0/0
30.8.2003 23:59

david

Opětovná kolonizace?
Myslím, že více než povolení exportu generik by nejchudším zemím pomohla opětovná kolonizace, asi formou protektorátu. Všechny ty relativně civilizované africké země (do jedné!) které v 50. a 60. letech získaly nezávislost, se do dvaceti let propadly ne nejhlubšího marasmu. Poslední zbytky efektivního zemědělství mimo Jižní Afriku zčničil soudruh Mugabe vloni. Myslím, že nezávislost byla africkým zemím vpodstatě vnucena evropskou levicí. Bohužel tento experiment neskončil o mnoho lépe, než ostatní levicové experimenty. Desítky milionů afričanů zemřelo v posledních třicetu letech pro dobrý pocit evropských levičáků.
0/0
30.8.2003 20:07

Battersea power station

Re:
Prapůvodcem africké bídy je právě ta kolonizace.
0/0
30.8.2003 20:44

Bart

Re:
Asi tak jako svého času kolonizace Indie, Austrálie a území dnešních USA a Kanady, viď, pitomísku?
0/0
30.8.2003 23:39

Tristan Eugen

Re:
 Máš pravdu! Kdyby nebylo kolonialismu a kolonialistu,nebyla by Afrika přelidněná.Nebylo by tam takové bídy.Šamani a náčelnici by se starali aby nedošlo k přelidnění.Těžká vina kolonisátoru je v tom,že zamezili kmenovím válkám a šamany připravili o živobytí.V Africe by nebylo měst,továren a černoušci by spokojeně žili ve svých kruhovích chatrčích.Nebo chceš tvrdit opak? Jak je to dlouho,co Afrikou těžce procházel český cestovatel Emil Holub? A s čím se setkával?S vynikající civilisaci? S moderním průmyslem a obchodem? S výbornou kultůrou a architektůrou? Ale co,mohli by jsme pojkračovat,že?
0/0
31.8.2003 11:17

baronfonlempl

HIV je selektivní virus
který je z hlediska civilizace neutrální, zcela zdravému a silnému jedinci nemůže ublížit. To je fakt, i když krutý, již sama příroda je však krutá, a lidstvo samo o sobě krutost ostatní přírody významně překonává. A Spojené státy americké významně překonávají krutost ostatního lidstva. Věří totiž tomu, že nejkrutější zvítězí. Jenomže historická zkušenost by je měla poučit, že těsně před jejich vítězstvím se ubohá drtivá většina naštve a rozšlape je na kaši. Američan to však nemůže ani tušit, protože úroveň jeho všeobecného vzdělání je v podstatě nulová - pozor, tím není popřena skutečnost, že  odborná vzdělanost některých Američanů je vysoká. Přesto nikdy nemůže Američan pochopit, o co šlo například v Kjóto. Již vůbec nepochopí, že konkrétně zisky farmaceutických firem jsou z pohledu lidstva zcela nepodstatné.
0/0
29.8.2003 22:05

ZA MOREM

Re:
Nic na svete neni zadarmo, to bys mel vedet , idiote.To co dokazali americane, vam cechaci ,bude trvat tisic let , even s pomoci EU.Tak nechte americany na pokoji,bezte si umit vasi komunistickou hubu a az neco dokazete potom muzete kritizovat, podraznici.
0/0
29.8.2003 23:17

Dolly Buster

Re:
Dalsi angolskej student s perfektni znalosti cestiny.
0/0
30.8.2003 1:16

Dement

Re:
Jen ropa a ostatní suroviny z celého světa jsou pro USA skoro za hubičku.
0/0
30.8.2003 11:23

david

Re:
Dobrý nick :-) Ropa ani ostatní suroviny nemají zláštní cenu pro USA a zláštní pro zbytek světa. Uzbeci platí za suroviny nemlich to samé, co Francouzi nebo Američané. Pro informaci: říká se tomu trh.
0/0
30.8.2003 19:13

Dement

Re:
Lvné suroviny a drahé výrobky z nich, nejvíc na tom profitují US firmy, tomu se říká spravedlivý světový trh ekonome samouku.
0/0
31.8.2003 8:31

:-(

Re: To, co dokazali Americane
, v Hirosime a Nagasaki, ve Vietnamu, v Afghanistanu a v Iraku - ty miliony mrtvych, ktere maji Americane na svedomi, ty hektolitry krve, ktere tekly z lidi po zasahu Americanu - ne, at se Cesi snazi jakkoli, toho ZAPLATPANBUH NIKDY nedosahnou!
0/0
30.8.2003 12:13

tango

Re:
Jiste pouhym nedopatrenim jste opomel miliony mrtvych a "hektolitry" krve,ktere maji na svedomi Rusti a Cinsti bolsevici(stav setrvaly),komuniste v Sev.Korei a komunisticke,nebo jim pribuzne rezimy po cele planete.Cesky bolsevik nijak pozadu nezustal,naopak,cinil se velmi statecne. Darilo se mu to zvlaste na vlastnich lidech.Z textu Vam vypadli i statisice usmrcenych a umucenych hrdlorezama v Afganistanu a Iraku.Mimo jakoukoli diskuzi jsou samozrejme Nemci,Francouzi atd.atd.Boha bych tedy v tomto pripade nevzyval.
0/0
30.8.2003 19:08

:-(

Re: ve srovnani stali POUZE
, American a Cech
0/0
30.8.2003 20:08

kuba

Re:
Tento prispevek se snad neda ani komentovat-vzdycky jsem si myslel, ze ten komu chybi mozek neumi pouzivat internet-asi jsem se spletl...
0/0
30.8.2003 19:48

:-(

Re: na tu tebou propagovanou mylnou domnenku
, ze HIV "zcela zdravému a silnému jedinci nemůže ublížit", "zarvaly" uz miliony lidi. HIV samotny sice nikomu neublizi, ale HI virem se muze nakazit KAZDY, a AIDS (Acquired Immuno Deficiency Syndrome), ktery HIV zpusobi, znici drive nebo pozdeji take KAZDEHO.
0/0
30.8.2003 12:08

norman bates

Re:
kazdeho ne.  asi 1 procento nakazenych ma mutaci receptoru na bunecne membrane, kterym virus HIV pronika do bunky a i po nakazeni HIV se u nich nerozvine AIDS. to jen pro uplnost.
0/0
30.8.2003 20:17

:-(

tak ctu prave
, ze PROSLY! 18:00 orf
0/0
29.8.2003 18:10

Marie

Vše souvisí (téměř) se vším
Chtěla bych reagovat na několik dnešních příspěvků k článku Levné léky .....
Především víme jen to, že dohoda zatím nebyla podepsána, nic o jejím plném znění, námitkách proti podepsání dohody ...
Níže uvedené příspěvky se zřejmě dívají na problém s léky z několika různých hledisek:
zas tak lehky to neni... (Hm, 29.08.2003 16:31),
tak si pročítám příspěvky (alenaalena, 29.08.2003 15:52, Strategické myšlení???? (Robos, 29.08.2003 12:19)  a
Re: (Gosudar, 29.08.2003 12:35)
Nedodáme léky - mnoho lidí zemře - zabráníme populační explozi. Kdo se pak ale bude učit a vzdělávat? Komu budeme dodávat drobné zemědělské vybavení a koho budeme učit drobnému podnikání? Žila jsem určitý čas v Africe. Mohu potvrdit, že je tam obrovská bída a překonat místní zvyklosti "životního stylu" včetně hygieny, vzdělávání .... je téměř nadlidský výkon toho, kdo se o to pokusí. Ale rozhodně to za ten pokus stojí, i když výsledky zřejmě přijdou (snad) až zestárnou naši potomci. Ještě malá poznámka: nerozumím dopoledním příspěvkům, které začaly reagovat na něco zcela jiného než byl původní článek. Záměrně?  
0/0
29.8.2003 17:39

Muki

Re:
Moment Marie, jak tomu rozumim, ty jim chces dobro vnutt. A co kdyz se budou branit?
0/0
29.8.2003 19:21

básník živnostenský)

Gustav Roger Opočenský
Když se budou bránit,
musíme je ranit.
0/0
29.8.2003 19:30

Jan

Re:
to mluvíš teď o Iráku?
0/0
30.8.2003 9:47

Bart

Re:
Copak tam se někdo bránil?
Řek bych, že Obrana vypadá jinak.
0/0
30.8.2003 23:49

Muki

Ahoj
Kdyby se evropane a Evropa, ktera zbohatla na vykoristovani Afriky dohodli, a kazdy evropan predal polovici sveho majetku africanum, pomohlo by to moc. A protoze vetsina lidi v Evrope, je levicoveho presveceni. nebyl by takovy problem to prosadit. Kdo by vlastne nesouhlasil s nazorem, ze bohac ma se rozdelit s chudakem, bez prostredku, zvlaste kdyz jeho bidu zavinil
0/0
29.8.2003 16:48

Flat Vamp

To je...
Hurvínek???
0/0
29.8.2003 18:21

Muki

Re:
Hele Vampe, je jasne, ze za to muzou zide a americane,  Ja jen chtel ozivit debatu novou uvahou.
0/0
29.8.2003 18:51

Flat Vamp

Re:
To je vomyl. Já si myslím, že za to můžou Arabové a Rusové.
0/0
29.8.2003 19:19

kvapa

Re:
Amerika a Evropa cpe do Afriky hromadu penez a nepomaha to. Klidne, ale odevzdej cely svuj majetek.
0/0
29.8.2003 20:01

Muki

Re:
Ja nemyslel svuj majetek, jako humanista a pokrokovy clovek, bych jim chtel pomoci potrebnym z majetku tech druhych.
0/0
29.8.2003 20:50

Lea V

Robosovi
Haha, jak chces menit strategické mysleni chudych zemi,kdyz ten svatousek z Vatikanu objizdi ty nejchudsi zeme na svete a rika tamnim lidem milujte se a mnozte se a kondomy sou fuj. A Americanum naramne vyhovuje, kdyz chudacky zivi celej svet,protoze kdyz chudacky zivi celej svet, tak je i celej svet leci. A leky si kupuje celej svet za plnou, ze? Neucej je zcela umyslne hospodarit, tak je probuh nebudou ucit ani lecit!
0/0
29.8.2003 16:47

Flat Vamp

Re:
Jenomže v tom to právě možná je. Že by se lidi neměli učit podlejzat (kondomy), ale přeskakovat (zodpovědné jednání). Jestli to pan papež myslí takhle, tak s ním souhlasím.
0/0
29.8.2003 19:22

Hm

zas tak lehky to neni...
Aleno, myslis ze obycejni lide z tech oblasti v africe chteji spis zbrane misto jidla? Stezi. Je to zalezitost jen tech, kteri jsou u kormidla.
Co se tyce toho "drobneho podnikani", mozna by bylo lepsi, kdyby vubec meli co jist. Vzhledem k tomu, ze potravinova pomoc vypadala tak, ze jim nejdriv posilali trvanlivy zradlo (ktery jim kradly ozbrojeny gangy), pak uvareny zradlo (to jim neukradli, jelikoz se neda za nic vymenit ani prodat). Diky tomu se tam vpodstate zapomnelo na to, jak funguje zemedelstvi. Cili chtelo by to zakladni zemedelske vybaveni (a nemusi to byt kombajny apod.) a naucit je to. Co se "dotovani skolstvi tyce", tak myslim ze v techto oblastech zadne "skolstvi" neexistuje
Pral bych ti, abys vyrustala v nejake vesele zemi v Africe, urcite bys dostala sanci menit tamnejsi situaci
0/0
29.8.2003 16:31

Yaroukh

Re:
Mozna se pletu, ale z toho, co se udalo v Zimbabwe, mam pocit, ze mourenini nad nejakym zemedelstvim vubec nepremysleji.
0/0
30.8.2003 17:50

alenaalena

tak si pročítám příspěvky
a zjistila jsem, že jakmile někdo řekne, že snad by se  rozvojové země měly sami snažit, že by především ony samy měli něco dělat proto, aby se situace změnila, přinášet svým lidem osvětu a snažit se změnit jejich zvyklosti - je okamžitě nařčen z rasismu - a nejedná se jen o afričany. Je to problém i našich Romů.Jakmile někdo pípne, že napadá-li ausgerechnet jejich etnikum úplavice - pak že bude asi chyba v jejich přístupu k hygyieně obecně. Je něco jiného někomu poskytnout pomoc v případě např. přírodní katastrofy.Ale tohle jsou lidi, kteří se nesnaží o nic.Jen natahují ruce a vyžadují pomoc.Když mají na zbraně - a to mají, tak jakto, že jim nevybylo na jídlo?Spíš než  dodáváním potravin a léků by se mělo pomoci třeba podporou drobného podnikání, dotování jejich školství, aby se těm lidem dostalo vzdělání a odborné  kvalifikace to se za zbraně vyměnit nedá. Pakliže tohle odmítnou, pak jim není pomoci.
0/0
29.8.2003 15:52

Flat Vamp

www.lolitky.org
Mimochodem - co říkáte na www.lolitky.org? Mně to říká toto: klidně si surfuj po pedofilních stránkách, s iDnes tě nikdo nechytne.
0/0
29.8.2003 13:03

Walter

Re:
Opravdu zajímavé. Ale pochybuji, že o tom někdo v idnes ví.
0/0
29.8.2003 13:25

Flat Vamp

Re:
Před chvilkou jsem viděl nahoře na téhle stránce banner. Tak to leda, že by se sami nečetli.
0/0
29.8.2003 13:31

Walter

Re:
Mám zrušené reklamy a z kontextu jména domény opravdu záměr idnes dovodit nelze. Pak ovšem - souhlas s Vaší první replikou.
0/0
29.8.2003 13:35

blackshadow

iDNES ... pozde, ale prece ...
... lepsi nez dratem do oka ... jenze par tisic lidi bude mit zafixovan stejne jen ten prvni titulek ... no co ... hlavne ze jsme si zase na nekoho plivli.
0/0
29.8.2003 12:30

Robos

Strategické myšlení????
Nedostatek léků pro prudce expandující obyvatelstvo třetího světa je dost možná jediná věc, která nás zatím dělí od ekologické katastrofy způsobené fatálním přelidněním. Pokud zachráníme nemocné, bude je muset živit a - pokud můžeme soudit z minulosti - asi to nebude z jejich místních zdrojů. Nejdřív je nutné změnit reprodukční strategie obyvatelstva A POTOM jeho životní úroveň včetně léků. Je dost možné, že zafunguje řetězec - nízká úmrtnost -> přelidnění -> ekologická krize -> migrace -> vznik tak silných minorit, že rozloží původní státy -> nová doba temna -> degradace technologií a neschopnost ekonomik silných států uživit své nové obyvatele -> vymírání takového rozsahu, že 2. světová vedle toho bude vypadat jako večerníček... Ať mi někdo vysvětlí, v čem se mýlím (propagandu a náboženství prosím vynechat, JEN racionální argumenty)
0/0
29.8.2003 12:19

Lehor

Re: To je fakt
Naprosto souhlasím, byť tě humanisté asi roztrhají na kousky.
0/0
29.8.2003 12:29

Yaroukh

Re:
ale urcite tak neucini pomoci racionalnich argumentu :o)
0/0
29.8.2003 12:36

tango

Re:
Mohl bych dve otazky? 1)Existuje zpusob,jak rozlisit humanistu od pseudohumanisty? 2)Domnivate se,ze zminovanou populacni explozi eliminuji nemilosdrdne pragmaticti giganti vudcovskeho typu?
0/0
29.8.2003 13:15

Pavel Zatloukal

Re:
Ja zkusím odpovědět na druhou otázku. Onu populační explozi vyřeší evoluce sama. Není náhodou že virus HIV vzniklý v Africe je přizpůsoben právě zase na parazitování na populaci silně promiskuitní a zároveň r-strategické, což splňuje 95 procent populace subsaharské Afriky a tudíž že v K-strategické severní Americe a Evropě se nedokáže nijak zvlášť šířit.
 
Člověk spoustu selekčních faktorů vyřadil, nicméně dokud subsaharská Afrika nezmění populační zvyklosti, nebude tahle naše snaha korunovaná žádným úspěchem.
0/0
29.8.2003 13:25

sadman

Re:
Jak je to s tou imunitou nemalé části evropského ovyvatelstva vůči viru HIV? Když jsem se doslechl že něco takového opravdu existuje a dělá to cca 15%, nevěřil jsem tomu.
0/0
31.8.2003 19:21

brk

Re:
Pseudohumanisté jsou ti, kteří kopou lidstvu hrob a řežou si i vlastní větev realizací výše zmíněného scénáře. Viry bych nenazýval pragmatickými giganty vůdcovského typu.
0/0
29.8.2003 13:26

Walter

Re:
Zkusím Vám odpovědět na tu první otázku: Humanista zvolí v určité situaci, pro kterou se nabízí rychlé, ale drastické řešení, raději postup, který bude komplikovaný a pomalý, ale v důsledku a dlouhodobě přinese více prospěchu více lidem. Pseudohumanista bude požadovat řešení, jehož okamžité důsledky jsou pozitivní, ačkoliv dlouhodobě mohou znamenat katastrofu. Často se také pseudohumanisté zaměřují na viditelné a lehce medializovatelné důsledky jejich jednání, zatím co velmi pečlivě odmítají hovořit o těch méně zřejmých.
0/0
29.8.2003 13:33

tango

Re:
Dekuji za odpoved vsem trem.Jsem spokojen.
0/0
29.8.2003 13:42

tango

Re:Zvlaste pak proto
ze ani jedna odpoved nepochazi ze semeniste teorii o nadrazenych rasach a pohadkach o nadcloveku s prirozenymi vudcimi vlohami.
0/0
29.8.2003 13:46





Najdete na iDNES.cz