Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do stávky jde zatím každá třetí škola

Žáci nejméně každé třetí školy si v pondělí mohou přispat. Jejich škola neotevře. Z celorepublikové ankety MF DNES vyplynulo, že se do čtvrtečního večera s jistotou přihlásilo 2349 základních, středních a mateřských škol. To je třetina ze všech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gringo

trt
trt
 
0/0
1.9.2003 18:07

ikki

proč ne všichni?
to, že stavkuje každa třeti škola, o něčem svědčí - učitelé, ač v naříkání jsou jednotní, shodnou se pouze v tom. Dále, že mnoho nestávkujících menších škol je pod stálým vydíráním krajů, a dále, že ani seznamy nejsou přesné - už 3 dny vím, že v Trutnově budou stávkovat asi čtyři školy, ale v kategorii královéhradecký kraj o tom není ani zmínka...Chyba redakce nebo Trutnov do tohoto kraje nepatří?
0/0
30.8.2003 11:15

učitel

poděkování Crhovi - dokončení
Můžou pouze a hlavně učitelé za to, že už děti na ZŠ experimentují s drogami, že budou někteří nezaměstnaní nebo nebudou mít práci, jakou chtěli? To vypadá na paranoiu.
Nejvíc bych si přál, abych mohl 1. září normálně začít učit, abych si nemusel přivydělávat jako mnozí kolegové v druhé práci, a být proto při výuce unavený, abych nemusel z úst mluvčí ministryně školství poslouchat nehoráznosti o tom, jak si učitelé berou nevinné prvňáčky jako rukojmí. Jestli je tu někdo rukojmí, jsme to my všichni a naši "únosci" jsou ti, kteří vládnou.
Školství u nás rozumí každý, protože přece do školy chodil nebo tam už posílal i své děti. Článek pana Crhy ale o porozumění nesvědčí a školství rozhodně nepomůže. Je to totiž typická medvědí služba, jedovatá slina, lejnoslov.
0/0
29.8.2003 19:08

učitel

poděkování publicistovi Crhovi
V různých žebříčcích společensky vážených zaměstnání se učitelé pravidelně umisťují ke konci první pětky. O žebříčky průměrných výdělků samozřejmě nejde. Jsou tedy učitelé ve společnosti skutečně tak vážení? Podle článku Richarda Crhy (MFD 22. 8.) ani náhodou. Je sice obtížné přesně definovat, co svým článkem myslel (jestli), protože jde o snůšku snad osobních traumat (učitel kuřák típající si o futra, nemá rád dějepis), takřka anarchistických blábolů (kšeftmani, kteří nikdy nic nevyprodukují), rádobyvtipných hyperbol (stávka celé září a hurá na houby - těmi se asi budu celý říjen živit, protože stávku mi nikdo nezaplatí) až po závěrečnou rozmělňující utopickou touhu po pouze dobrých a slušných učitelích (také bych uvítal jen dobré a slušné publicisty, leč jsou i ti druzí). Svoji úctu ale asi vyjádřit nechtěl.
Dobrý žurnalista by například neměl psát bez znalosti věci. Crha stejně jako mnozí další se pohoršuje nad 13. a 14. platem. Ve skutečnosti nejde o dva platy navíc, ale o jeden (v mém případě cca 16 000 hrubého), který dostáváme po půlkách v červnu a prosinci. Ale souhlasím; nepotřebuji víc platů, než je kalendářních měsíců. Jde mi o to, kolik si vydělám za celý rok, a jestli mi dají 35 pětitisícových platů, bude to divné, ale pořád stejné peníze. Tuhle jednoduchou početní úlohu by pochopil i žák ZŠ, ale pan Crha možná při hodině počtů zrovna přemýšlel o tom, že i toto učivo se mu nikdy v životě k ničemu hodit nebude.
Ze zákona mám jako učitel nárok na 40 dnů placené dovolené. Na všechny ostatní prázdniny je mi vedením školy zadávána práce. Nejde o to, jestli třeba o vánočních prázdninách vstanu v šest, v sedm sednu k práci a ve tři odpoledne skončím. Opět jde o to, kolik hodin celkem své práci věnuji, a musím vás ubezpečit, že svůj boj o čtyřicetihodinový pracovní týden učitelé beznadějně prohráli.
Některým invektivám pana Crhy přece jen nerozumím. Můžou pouze a hlavně učitelé za to, že už děti na ZŠ experimentují
0/0
29.8.2003 19:06

Gulliver

Re:
Nerozčiluj se kvůli jednomu pisálkovi. Většina novinářů je totiž póvl, který nemá problém nasekat do jednoho článku spoustu gramatických a faktografických chyb. 
0/0
31.8.2003 9:51

P.F., Ostrava

Pravda o "navýšení" platů ve školství.
Rad bych reagoval na řadu dezinformací, které na nás učitele vrhají špatné světlo. Nevím,zda jde o záměrnou kampaň nebo pouze o nekompetentnost novinárů a dalších. Pouze jeden příklad za všechny: Radiožurnál uvedl 29.8., že pokud nebude učitelům odebrán 13. plat (nikoliv tedy 13. a 14. plat, ty neexistují už od "Klausových balíčků"), polepší si až o 3000Kč. Pokud odebrán bude, tak že bude nárůst o něco menší. Nevím, z jakých údajů vycházel a zda šlo o lež, nebo o neznalost. Ale podle návrhu nových platových tabulek, které mám před sebou, si já, jako učitel ZŠ třetím rokem, polepším (v případě zachování 13.platu) o 240Kč měsíčně, pokud však o 13.plat příjdu, půjdu s platem dolů asi o 800Kč. TEDY NESTÁVKUJI ZA ZVÝŠENÍ PLATU, ALE SPÍŠE ZA ZACHOVÁNÍ SOUŠASNÉHO, abych v budoucnu mohl pomýšlet alespoň na založení rodiny, když už se musím vzdát takových věcí, jako je automobil .... P.Frydrych, Ostrava
0/0
29.8.2003 18:26

Uljanov

Odkaz mého dědečka
 
Děda říkal: "Učit se, učit se, učit se.".
Dneska by asi dodal: "Učit, učit, učit.".
A já dodávám: "Nestávkovat, nestávkovat, nestávkovat.".
0/0
29.8.2003 15:41

Uljanov

Odkaz mého dědečka
Děda říkal: "Učit se, učit se, učit se.".
Dneska by asi dodal: "Učit, učit, učit.".
A já dodávám: "Nestávkovat, nestávkovat, nestávkovat.".
0/0
29.8.2003 15:22

Robinson

chceme porno vsichni
Do stavky jde kazda treti skola. Mezi nimi jsou vsechny skoly bez internetu. Stavka je proti diskriminaci te casti pedagogickeho sboru, ktera si nemuze prohlizet porno.
0/0
29.8.2003 15:05

q

unda Buza dala dite do francouzske skoly!!!
zde vidite, obcane, jak moc veri ministryne skolstvi ceskym skolam, *uuunda jedna, ten jeji gesicht uz mi leze k....
0/0
29.8.2003 14:48

Uljanov

Odkaz mého dědečka
Děda říkal: "Učit se, učit se, učit se.".
Dneska by asi dodal: "Učit, učit, učit.".
A já dodávám: "Nestávkovat, nestávkovat, nestávkovat.".
0/0
29.8.2003 14:44

Libra02

To: Pája
Nepochopil jsem tvoji otázku, cca před hodinou, jestli sedím aspoň v Budějovicích?
0/0
29.8.2003 13:58

gril

A kdy padne Buzkolína?
0/0
29.8.2003 13:39

Libra02

Re: Max. do lože
Resort nezvládala a nezvládá. Ale mluvit bude do všeho, to je její styl práce už několik let, kdy se vyšvihla na nejoblíbenější političku. Mnoho mluvila, málo pověděla. Multum sed parum dixit.
Á propó: věří našemu školství, ale pro jistotu dítě svěřila prestižní soukromé škole. Cítím z toho určitý rozpor ... Ryba smrdí vždy od hlavy.
0/0
29.8.2003 14:02

Paya

Re:
To dite dokazuje, ze prece jenom neco o problematice skolstvi vi...
0/0
29.8.2003 14:11

bulldog

Nechápu
Neznám člověka, který by nechtěl brát víc, než má. Celej stát je v pr..li, tak nevidím důvod, proč by měli být učitelé nějakou výjimkou.Kruci, copak nikdo jinej nemaká? Vždyť mají zrovna tak jednu díru do zadku jak my ostatní, tak proč ze sebe dělají nedoceněný chudáky? To by jsme mohli stávkovat všichni. Já nemám ani ten jejich průměrnej plat a dělám soboty, neděle, noci a svátky. Pokud by se mi to zdálo málo, tak si najdu něco jinýho, líp placenýho. Ale ono v té škole to není zase tak špatný, co říkáte? Páni učitelé, dáváte dětem krásný výchovný příklad, jak se dají některé věci řešit. A za to chcete přidat???????????
0/0
29.8.2003 13:34

Nick Carter

Re:
kdybys měl třeba lepší učitele, mohl¨s být dneska ředitel.
0/0
29.8.2003 13:37

gril

Re: Tys ve škole často chyběl, co?
0/0
29.8.2003 13:39

P.F.

Re: nechápu
To se nedá ani komentovat... Nikdo ze sebe nedělá nedoceněné chudáky. Jestli chcete, aby na tom vaše děti byly se vzděláním a vším kolem ještě hůř než teď, pište podobné příspěvky. Každý, kdo se pohybuje ve školství ví, že zdaleka nejde jen o platy, ale o finance na pomůcky, na to aby nemuselo být ve tříde příliš mnoho dětí apod.
0/0
29.8.2003 18:32

Jit

Stávka
Ať už učitelé mají, či nemají pravdu, jedno je však jisté : Dávají dětem vzorný příklad, jak se mají chovat když něčeho nebudou moct dosáhnout normální cestou. Hlavně, aby se to časem neobrátilo i proti nim samým.
0/0
29.8.2003 13:22

john

Re:
bla,bla,bla
0/0
29.8.2003 13:25

jojo

Re:
priklad detem...proboha...to je zase moralizovani. na detech se porad nejvic podepisuji jejich rodice...
0/0
29.8.2003 13:26

Nick Carter

Re:
ještě si zapoměl/a napsat, že si ty děti berou jako rukojmí. A můj názor je, "že ať už učitelé mají, či nemají pravdu, jedno je jisté: ses blbá/ý.
0/0
29.8.2003 13:35

fido7787

stavka, odbory
Odbory (ani ty skolske) jeste nikdy nic nevyresily, krome zvysovani mezd. Ale je vedecky dokazane, ze za tu samou praci je zamestnanec "ochotny" brat jakoukoliv vyssi mzdu nez bral predtim. Tzn. odbory nic nevyresi, akorat vam pridavaji na antipatiich u obyvatelstva, protoze stavka ucitelu je medialne vdecne tema. Nemam rad, kdyz nekdo stavkuje a bere si za rukojmi normalni pracujici nebo jako v tomto pripade deti. Nehlede na to, ze jednodenni stavka vubec nic nevyresi. Je to takove polovicate reseni.
0/0
29.8.2003 13:12

jojo

Re:
chapu to jako signal...
ale ted at si tedy ti odborari sednou s ministerskejma urednikama ke stolu a poradne se zamyslej KDE a KDY a JAK zacit neco menit...
ne se jen hadat a menit medialni obraz jednech ci druhych ke sve potrebe..a ze to dovedou...;o)
0/0
29.8.2003 13:15

fido7787

Re:
to uz tu bylo tolikrat, ze tomu snad sam ani nemuzete verit....
0/0
29.8.2003 13:18

jojo

Re:
verit neverit...ministerstvo samo nezacne...proste ne a ne. jednotlivci nemaj s uradama sanci, tak JAK na to.
podotykam, ze myslenka odboru mi neni zrovna blizka, jen nevidim nikoho jinyho...a kdyz uz jsou a umej kecat, tak at delaj!
0/0
29.8.2003 13:24

john

Re:
Neni co resit, staci poslat lidi nad 60 let ze zakona do duchodu.jedine tak zamezí úprku mladych lidi ze skolstvi.Je to jednoduche opravdu.To ale pochopí jedine ten kdo ucil a ne právník jako Buzková.
0/0
29.8.2003 13:20

john

Re:
Naopak,myslim ze tema prvnackama konecne upozornily verejnost, ze je neco hodne prohnileho na ministerstvu.Nikoho to neohrozuje.Je krasne videt ze ministrine nikdy neucila ,ze skolstvi vůbec nerozumí-maximálně se dovde ohánět paragrafama
 
0/0
29.8.2003 13:17

fido7787

Re:
verejnost to davno vi, ze to nikoho neohrozuje s tim se da jedine souhlasit (viz jednodenni stavka), nepise se ministryne ?
0/0
29.8.2003 13:20

john

Re:
jo pise se ministryne,to mam jen krev v ocich...
0/0
29.8.2003 13:27

Nick Carter

doufám
Dnes v Lidovkách psali, že toho předevčírem zveřejněného platového průměru přes 17.000,- Kč dosáhne v ČR pouze 35% zaměstnanejch (respektive nedosáhne 65%). Doufám, že budou učitelé placeni alespoň nadprůměrně,tím se zvýši konkurence a učit budou skuteční učitelé, aby se napříště ve společnosti neobjevovaly ignorantské názory typu: jak to, že dostávaj plat o prázdninách, že mají krátkou prac. dobu, jarní prázdniny, výlety, atp.
0/0
29.8.2003 13:09

jojo

Re:
objevovat se budou..ale at jich neni proboha vetsina... to by bylo smutne.
0/0
29.8.2003 13:13

občan

počet měsíců v roce
Vážení pedagogové,pominu li skutečnost, že rok má 12 měsíců / to by jste jako pedagogové měly vědět !!/a Vy žádáte výplaty za neexistující měsíce,jak velké máte hodinové úvazky, a relativní volno červenec-srpen, jímá mě hrůza, že žiji ve stejné společnosti jako tato spodní část společnosti.Já pracuji v soukromém sektoru, mám 12 platů do roka, a pokud je zaměstnavatel spokojen, tak ještě několikrát do roka odměny.tj 250-300.000 brutto. Není to moc ale, pokud mám málo peněz, nestávkuji a jdu si přivydělat.Přivýdělek je od 100-500 Kč na hodinu. A to nejsem žádná lopata.Tak si taky přivydělejte !! P.S. Dítě si dám na soukromou školu,ne do žádné vaší "kolbenky na děti" ZDAR
0/0
29.8.2003 12:49

jarda

Re:
Však si dej dítě do soukromé školy,když na to máš.A uvidíš kecálku.
0/0
29.8.2003 12:55

jojo

Re:
to jsou nesmysly, ty to vis a tak je priste nepis...
0/0
29.8.2003 12:57

john

Re:
žes to neporadil tramvajákům a železničářům,at si jdou přividělat.Třeba na noční někoho zvoperovat,nebo dávat hodiny angličtiny
0/0
29.8.2003 12:58

učitel

Re:
Milý občane,
jsou učitelé, kteří si odučí svých 22 hodin úvazku za týden, děti jsou jim ukradené a navíc neudělají nic...Pak jsou učitelé kteří vedou 4x týdně kroužky, o víkendech jezdí s dětmi na zápasy a ve škole jsou denně od 7:00 - 18:00.
Plat obou je zhruba stejný, tzn. pokud je to učitel s cca osmiletou praxí jedná se asi o 10000,- hrubého.
No pokud to tak bude dál zkus hádat, který z nich to ve školství vydrží déle?
0/0
29.8.2003 13:01

kamarád učitele

Re:
Tak to pěkně kecáš. Učitel na prvním stupni s 2-letou praxí bere tak 13 000 Kč. Čistá ruka. Takže nelži a nedělej ze sebe chudáka.
0/0
29.8.2003 15:20

manželka učitele

Re:
Díky za příspěvek.Musím se toho svého optat, kam vlastně ty peníze nosí, když ne domů.Jinak ho asi pošlu dělat něco jiného.Každý ví, jak jsou učitelé přeplacení a nikdo se do škol nehrne, soudím podle věkových průměrů většiny učitelských sborů.Asi to bude tím, že za tak málo práce a hodně prázdnin je nemorální brát tak vysoké platy.
0/0
29.8.2003 15:43

Karel

Re: občanovi
No, jen makej u soukromníka. Hlavně, aby ten dle výše tvého brutto příjmu na tebe platil státu vše, co platit má. Škole a učení jsi asi moc nedal, soudě podle tvého příspěvku. Hrubá chybka se vloudila, ale nebuďme puntičkáři. Co jsi chtěl napsat, to jsi nám napsal. Díky.
0/0
29.8.2003 13:04

Aneta

Re:
Hm a taky bereš ani ne 50 Kč na hodinu?Taky Tě otravuje dalších 25 dětí,které neovládají ani základní pravdila slušného chování?Trochu se zamysli!!!Zkus si dělat každej tejden po dobu 10 měsíců učitele a uvidíš,že tvoje nervy nebudou ani po 2 měsících v pořádku!!!
0/0
29.8.2003 13:13

jojo

Re:
uz ho nechte...pravdu ma Karel...OBCAN to chtel napsat, napsal to a KONEC. ;o)
0/0
29.8.2003 13:17

Veronika

Re:
Jo jo, tomu věřím, mám doma dvě, 16 a 23 let, jedno je už pubertální, druhé ještě. Jsou dny, kdy bych je vraždila! A učitelé jich mají ve třídě 30 i víc!!! A to je ještě dokáží mít i rádi a být na ně laskaví, znám to z vlastní zkušenosti! Milí učitelé, podle mě si naprostá většina z Vás zaslouží platy v poslanecké výši - bez legrace.
0/0
29.8.2003 14:13

také občan

Re:
Také bych si chtěl v hlavním zaměstnání nabrat síly na přivýdělek.
0/0
29.8.2003 13:33

Veronika

Re:
Vážený občane, na matematice (na rozdíl od češtiny) jste vskutku nechyběl. Rok má opravdu 12 měsíců. třináctý a čtrnáctý plat je skutečně navíc a učitelé (ani státní zaměstnanci) na něm jistě nebudou trvat, pokud se jim zvýší tarifní platy - neboť kdo by chtěl z roku na rok vydělávat náhle méně? Ostatně ty platy byly vyplaceny pouze jednou, od balíčku opatření je vyplácena z každého jen polovička. Platy učitelů za rok zdaleka neodpovídají Vašemu ročnímu platu. A pokud jde o přivýdělek? Státním zaměstnancům to zákon zakazuje a učitelé? Po několika hodinách s našimi "vzornými" dětmi asi nemají sílu, navíc jejich práce nespočívá jen v tom, co si ve škole "odučí". A mimochodem, státní školy rozhodně nelze považovat za "kolbenky na děti", rozhodně tam z nich nevychovávají samolibé suverénní frajery, jako většina soukromých škol. Za nejpůvabnější soukromou školu ostatně považuji školu pro starožitníky, kde se sice nenaučí nic o dějinách umění a o řemeslech, ale zejména se učí společenskému vystupování... 
0/0
29.8.2003 14:06

také občan

Re:
On ten stát jim tarify zvýšil, ale při zrušení jedné poloviny dosavadního 13 platu nula od nuly pojde.Vzdělanost v tomto státě se nenosí.Jen nechápu,že rodiče současných školáků si neuvědomují potřebu vzdělanosti. Jim nevadí, že kvůli penězům dojde na školách ke zvýšení počtu žáků ve třídách a tedy výuka se rozhodně nezkvalitní, jim nevadí, že se ve školském resortu vyhodily miliadry na pochybný projekt internet do škol, nevadí ani množství středních škol vznikajících jak houby po dešti.I na tyto školy dává stát finance, ať je soukromá či ne.Pokud se situace ve mzdách ve školství nezlepší, bude z nás národ nevzdělanců.A jak čtu některé příspěvky, již se tak stává
 
0/0
29.8.2003 15:20

Veronika

Re:
Jo, špatně jsem se vyjádřila, tarify se mají zdvihat, ale při současném novém katalogu funkcí je nejasné, do jakých tříd vlastně kdo "spadne" - čili není jasné, jaký kdo ten tarifní plat bude mít. Jinak s Vámi souhlasím. Zdá se mi, že každý druhý příspěvek vidí jen prázdniny a ředitelská volna a tak dále, vzdělanost je každému fuk. 
0/0
1.9.2003 11:20

jarda

Je to jasny
je to jasny,kdyz jsem zamestnanec státu(a stát je tady kvuli nam a ne naopak ! ) tak kdyz musim absolvovat 5 let vysoke skoly abych mel odpovidajicí kvalifikaci,tak musím mít adekvátní mzdu. Jakto , ze v jinych evropských zemích jsou na tom ucitelé mnohem lépe?Protože tam není komunistickej kapitalismus. A melte si tady co chcete.Nebo si ucte deti doma, kdyz jst takovi borci.
0/0
29.8.2003 12:48

jojo

Re:
to je marny..lidi jsou na ucitele alergicky...nechapou, ze jak znaj spatnyho ucitele, znaj taky dobryho...
je to videt i na jednanich nekterych rodicu s ucitelem... proste je takova doba... doufam jen ze ne nadlouho 
0/0
29.8.2003 12:50





Najdete na iDNES.cz