Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fischer v Praze rozhořčil landsmanšaft

Vedení Sudetoněmeckého krajanského sdružení ostře kritizovalo Joschku Fischera za jeho výroky při návštěvě Prahy. Německý ministr zahraničí ocenil české politické špičky za jejich postoje k poválečnému odsunu sudetských Němců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rucksack

Komentar Vecerniho slova k obsazeni CSR 15.31939
 "  Pro nas Cechy nastava udel maleho sedmimilionoveho naroda, ktery byl osudem postaven doprostred zivotniho prostoru velkeho devadesatimilionoveho naroda nemeckeho. S Nemeckou risi mame vic nez ctyri petiny spolecnych hranic. Tvorime s ni organickou jednotu hospodarskou. Toto postaveni smi byti napriste jedinym voditkem, ktere bude urcovati nase narodni mysleni a usilovani. K Nemecke risi budeme vedeni duchem uprimne loyality. V dobrem pomeru k velkemu sousedu nas narod nezahyne. Bude zit, pracovat, prospivat a zachova si vzdycky nejdrazsi odkaz svych predku: svuj jazyk, svou kulturu, svou horouci lasku k rodne zemi a lasku k svym velkym dejinam. Ani nejmensi narod, ktery ma vuli k zivotu, nikdy nezemre! "
0/0
31.8.2003 15:43

alenaalena

Re:
vzhledem k tomu, že většinu našich novin vlastní Němci, tak mě to ani nepřekvapuje. Něco podobnýho psdali už  když  to tady Áda zabíral celý, blahý paměti.
0/0
1.9.2003 9:36

pinguin

mala pripominka..
to je z doby,kdy nas Rise brala do ochrany...
0/0
1.9.2003 15:02

Vítek

15 milionů
Odkud bylo vyhnáno těch uvedenych 15 milionů němců?
Pánové redaktoři, čtěte svoje články po sobě!
0/0
29.8.2003 12:38

Milkman_Dan

ANO,
vyhnani sudetskych i jinych nemcu, madaru atd. byl zlocin a zabaveni jejich majetku kradez ale byla to pouze odplata stejnou minci za valecne a predvalecne krivdy. My, Ceskoslovensko, jsme se vzdali naroku na valecne reparace a Nemci nepozadovali nahradu majetku zde. Uz by si sudetaci konecne meli uvedomit, ze stejne jako oni jednostranne pozaduji nahradu majetku, my bychom stejne jednostranne mohli zacit pozadovat reparace v soucasnych cenach i s uroky  A navic, Nemecko valku prohralo, my jsme patrili k viteznym mocnostem....
0/0
28.8.2003 17:11

pinguin

pan ministr
prijede z Nemecka k nam  navstevu a o cem se pise ?Ze se jeho postoj nelibi nejakemu spolku byvalych zahradkaru...
0/0
28.8.2003 16:22

Lada

"vyhnani
sudetskych nemcu nemuze byt ospravedlneno". Souhlasim s tim, ze nektere okolnosti provazejici vyhnani skutecne nejsou ospravedlnitelne. Ale zlociny fasistickeho nemecka jsou stejne neospravedlnitelne (pokud ne mnohem vic). V historii bylo mnoho neospravedlnitelnych krivd. Proc uz si konecne vsichni nepodaj ruce, nezapomenou na minulost a nesnazi se o to, aby to v budoucnosti, kterou oni mohou ovlivnit bylo lepsi?
0/0
28.8.2003 13:55

Fany

Re:
Jde jim o peníze, morálka jim může být ukradená. Za tu si nic nekoupí. Za velkými patetickými projevy je obyčejná ziskuchtivost. Nic víc.
0/0
28.8.2003 16:24

alenaalena

Re:
no to ne, měli je tenkrát rovnou postřílet - za vlastizdradu a té se dopustili, je trest smrti.Navíc byli občan=é Německa - tak co nám je po nich. Ať si řeší své problémy v Německu, které mimochodem tu válku prohrálo. Německo taky neřeší problémy českých občanů. Moc by mně zajímalo, jak by se Německo stavělo k tomu, kdyby si někdo otevřel v Berlíně úřad pro české vyhnance z pohraničí - a že jich bylo! A dožadoval se náhrady.
0/0
29.8.2003 12:55

KIWI

Navrat pracovitych,se zemi svazanych a vernych sudetskych krajanu
by bylo jedinou zachranou pro zdevastovane ceske pohranici,jsem pro svobodny navrat sudetskych nemcu!!!Sudetendeutsche landsmannschaft-sicherheit fuer die tschechische oekonomie in der grenzgebiet und forschritt in die viederverstehendigung.
0/0
28.8.2003 10:03

Demo

Re:
Ať žijí věrní sudeťáci, Heil Hitler.
0/0
28.8.2003 12:50

alenaalena

Re:
Zaspomněls říct, který že to zemi jsou věrný!
0/0
28.8.2003 16:00

Grenadier

..ať už sudeťáci drží hubu..
Je demokracie. Můžou přijet na výlet, dovolenou.., ale po více než 50ti letech na základě jejich jednostranného výkladu výsledků války pořád vznášet nějaký požadavky.. , když ví, že stejně nikdy neuspějí.
0/0
28.8.2003 9:10

šakal

ŘEČ VAŠE BUDIŽ ANO, ANO, NE, NE!
J. Fischer v rámci pražské návštěvy:
  • "´...Evropská unie je definitivním překonáním minulosti,´ prohlásil Fischer, který v úterý jako první šéf německé diplomacie vystoupil na pravidelné poradě českých velvyslanců v Černínském paláci."
  • "Fischer naopak zdůraznil, že pevným základem pro vztah mezi Prahou a Berlínem zůstává česko-německá deklarace z roku 1997, která je společnou tečkou za minulostí."
  • "Novináře zajímal Fischerův postoj k požadavku německého Svazu vyhnanců zřídit Centrum proti vyhnání v Berlíně... Fischer nicméně připustil, že problematika vysídlení německých menšin je evropským tématem, tudíž i zřízení centra by mělo mít nadnárodní záběr."
  • "Fischer několikrát zdůraznil, že návrh evropské ústavy je dobrým kompromisem, se kterým by se už nemělo příliš hýbat. ´Pokud někdo některou část návrhu ústavy otevře, je také zodpovědný za její uzavření,´ zdůraznil."
  • "Návrh mimo jiné počítá se snížením počtu komisařů v Evropské komisi, která je výkonnou mocí EU, na úkor menších států."
...Tak tohle stojí za pár slov:
  • Diskuse o minulosti tedy skončí po našem vstupu do EU,...
  • ...přestože tečku za ní učinila již česko-německá deklarace z roku 1997, nicméně...
  • ...pak se teprve stane evropským tématem s nadnárodním záběrem,...
  • ...a pokud nám tu hru budete kazit, jste za to opovědní...
  • ...á propos...branku budete mít  větší a do druhého poločasu nastupujete v deseti.
NEPOKUSÍM SE Z TOHO UČINIT ZÁVĚR; MOHL BY VÁM PŘIPADAT PŘÍLIŠ SAMOZŘEJMÝ!  
 
pozorný čtenář šakal, podepsán vlastní prackou
0/0
28.8.2003 1:21

i will cancel your downloads

Re:
Nechápu tyhle lidi, že smolej takovýhle příspěvek, proč? Nic za to nemaj, za chvíli to stejně zmizí. Ta jejich touha něco říct světu.
0/0
28.8.2003 1:24

Plzenak

Kdyby iDnes vlastnili Nemci,
tak by tady obden nedelali reklamu Rychetskemu,
ktery, na rozdil od Sudetaku, kteri od roku 1948
nikomu v Cechach neprelozili steblo krizem,
jako mistopredseda vlady, ministr spravedlnosti,
vrchni "legislativec" a vazeny Senator SOUBEZNE,
od roku 1993 drancuje Cechy a Moravu
zpusobem, ktery nema v civilizovanem svete
obdoby!
 Z vdecnosti jste z neho ted ucinili predsedu
Ustavniho soudu, z cloveka, ktery od roku 1993
dnes a denne porusuje CESKOU USTANOST SAMU......  P.S. Pokud se nenaucite zit v miru a svepravne s mirumilovnymi sousedy, prosta ciselna prevaha okolnich statu vas prevalcuje nenasilne, budto z Vychodu nebo ze Zapadu, a pritel Ransforf muze treba v Ratiboricich zalozit nejake nove Centrum narodniho obrozeni, 2003.......
0/0
27.8.2003 22:42

Obcan

Re:
Idnes vlastni Nemci....
0/0
27.8.2003 23:11

Rony

Re:
, Nejenom iDnes ale i deníky Bohemia a další.
0/0
27.8.2003 23:27

hw specialist

Re:
Běž se oběsit! Tobě opravdu už asi nic jiného nezbývá - škoda argumentů. Prostě vem provaz a běž se zastřelit do rybníka!
0/0
27.8.2003 23:25

Zanzibar

Vyhnani Nemcu z Holandska
Vyhnani Nemcu z Holandska byl jeste vetsi masakr nez od nas, ale nevzpominam si, ze by kdy Nemecko vznaselo nejake naroky na Holandsko. Asi zalezi jak na koho si muzou vyskakovta, spise kdo je jak necha.
0/0
27.8.2003 22:35

Obcan

Re:
Du hast recht.
0/0
27.8.2003 23:12

svobodný občan

Re:
Máš pravdu.
0/0
27.8.2003 23:18

hw specialist

IDnes
Proč mám pocit, že IDnes fandí sudetským němcům, panu Kinskému, rakouským odpůrcům Temelína atd... a kydá hnůj na Českou státnost?
 
0/0
27.8.2003 22:11

svobodný občan

Re:
Protože to tak je. DNES patří totiž Němcům.
0/0
27.8.2003 22:18

mlhon

Nejlepsi by bylo
aby CR uznala ze odsun byl spatny a ze odskodni odsunute - nikoli jejich potomky. A pak po vzoru Nemecka pockame tak 20-30 let behem kterych budeme zjistovat kolik lidi presne to bylo, co vlastnili a tak. Behem doby dotycni vymrou a CR nebude platit nic nebo jen zanedbatelne. Legalni a pripustne to bude protoze Nemci delaji totez.
0/0
27.8.2003 22:06

svobodný občan

Re:
Jenže my nejsme jako oni. CR totiz uz uznala, ze divoky odsun byl spatný. Ale odškodnovat nikoho nebudeme, protoze odsunutí již odškodněni byli německou vladou, výměnou za to, že ČR nebude chtít válečné reparace.
0/0
27.8.2003 22:14

Tomas Holek, Ostrava

Registrace ctenaru je na nic
rucksack je registrovany a stejne pise totalni blaboly.
0/0
27.8.2003 21:19

rucksack

Ceske zeme
Ceske zeme patrily skoro tisic let vzdy do nejakeho soustati s Nemeckem. Po skonceni valky melo pohranici zustat pripojeno u Nemecka po provedenem lidovem hlasovani na uzemi obydlene Nemci.
To jedine by bylo logicke a spravedlive ! Etnicke cistky byly uz tehdy zlocinem proti lidskosti. A vubec chyby byla v roce 1918, kdy bylo umele vytvoreno Ceskoslovensko.    
0/0
27.8.2003 21:00

vip

Re:
což takhle si přečíst dějepis. České země se od nepaměti bránily výbojům ze strany Německa a jen blb může tvrdit opak, doporučuji návštěvu dr. Chocholouška
0/0
27.8.2003 21:05

svobodny obcan

Re:
Ceskoslovensko bylo umele vytvoreno, ale hranice Ceskych zemi neboli zeme Koruny ceske je historicky dano.
Drzost byla, ze Nemci, kteri se od 13. stoleti, ale hlavne po Bile hore pristehovali do Ceskych zemi se nenaucili Cesky
Zeme koruny ceske patrily k tzv. Svate risi rimske, kam patrila oblast nemecka i cast Italie. Chces snad pripojit Italii k Nemecku  
0/0
27.8.2003 21:11

svobodny obcan

Re:
a v ramci tzv Svate rise rimske jsme byli samostatne kralovstvi. To se zmenilo az pod Habsburky, kteri se pozdeji prestali nechavat korunovat na ceske krale.  Habsburska rise nebyla soucasti Nemecka.
0/0
27.8.2003 21:15

ALK

Re:
Na území Sudet bylo vždy smíšené obyvatelstvo, i když většina se hlásila k německé národnosti. Pokud se týká vzniku Československa, musíte vycházet především z toho, že historicky území Sudet patřilo vždy do Českého království a druhým podstatným faktem byl výsledek války (které Německo a Rakousko-Uhersko prohrálo).
0/0
27.8.2003 21:12

JiriP

Re:
tahni do nemec a na cesko zapomen!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
27.8.2003 23:28

JiriP

Re:
TAHNI DO  NEMEC  A NA CESKO ZAPOMEN!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
27.8.2003 23:32

ada

Tak nevím...
Má landsmašaft skutečně tolik členů a podpůrců kolik uvádí?Osobně jsem potkal člověka,kterému přišlo od Němců blahopřání k narozeninám a on se v něm s údivem dočetl,že ho považují za člena své organizace...  tak nevím...
 
0/0
27.8.2003 20:14

monty

Berndt je správný vepř !
Vskutku nordický ideál.
0/0
27.8.2003 19:08

qwert

Re:
Ne že by bylo důležité, jak vypadá. Tomuhle ale chybí už jen ten citronek v ústech a mohl by do řeznického výkladu.
0/0
27.8.2003 20:45

uno

Re:
na reznika se vys..., jen se podivej kolik cechu by rado pracovalo v nemecku,protoze  v cechach neni misto pro ucednika ,a najit praci je problem. tak uz konecne prastante    provokovat. mladi lide vam na to ser...  
0/0
27.8.2003 20:59

Gaskoněc

Jen ať se rozčilují, ale neprojdou!!!
Samozřejmě neslouží Čechům ke cti, jak se na konci války coby "vítězové" chovali. Neomlouvá je ani to, že skopčáci byli většinou daleko agresívnější než říšští Němci. Jednou ale byl odsun formou válečných reparací pro ČSR jako součást vítězné protihitlerovské koalice, takže je třeba podobným hlasům říci rázné a konečné NE, je nám líto, ale NE, NE a NE! A to měl udělat už Václav Havel. Když někdo řekne "a", měl by umět říci i "ne". Jenže to Václav Havel, bohužel, neuměl a zřejmě ani neumí (vždy pracoval v něčím žoldu).
0/0
27.8.2003 18:55

svobodny obcan

Zadne vyhnani nebylo
Krome divokeho vyhaneni a zabijeni Nemcu, nebylo zadne vyhaneni -> byl to odsun lidi, kteri meli nemecke obcanstvi a po valce nemeli platnou vizu k pobytu v Ceskoslovensku.
0/0
27.8.2003 18:42

Upuaut

Re:
To je docela perfektní argument :-)
0/0
27.8.2003 18:58

ALK

Re:
Ale je to platný argument. Po Mnichovu se prakticky všichni čeští Němci stali občany Německa a tento stav zůstal i po skončení války. Takže v podstatě došlo k přesídlení do domovské země. Ke způsobu provedení je možné mít spoustu výhrad a myslím, že ho odsoudil oficiálně i neoficiálně nejeden současný představitel ČR, zároveň s omluvou. Co se týká jejich majetku, měli dostat náhradu od Německa a Rakouska a na základě tohoto faktu ČSR neuplatňovala válečné reparace. A pokud vím, byla tato metoda uplatněna i v jiných zemích např. Francie a Holandsko. A co se týká Polska, tam bylo Německu odebráno i jejich historické území (což v našem případě nebylo)
0/0
27.8.2003 20:13

D.

Re: Emigrant
Co je mi znamo tak ceske(a nejen ceske) nemce odskodnovali i po prichodu v 80 letech, mel jsem hodne znamych "ceskych a jinych nemcu" po emigraci v nemecku a ti vsichni dostavali nahrady za " ztraceny" majetek , nehlede vyhodne  bezurocne pujcky atd.
0/0
27.8.2003 20:53

Miky

Není 15 milionů nějak moc ?
Zdá se mě podezřeĺé, že by se v Sudetech tísnilo 15 milionů Němců. Asi myslel i ty co vyhnali z Polska
0/0
27.8.2003 18:26

svobodny obcan

Re:
,yslim, ze Adolf Posselt myslet i ty odsunute z Polska.
0/0
27.8.2003 18:40

Milos M .

Re: Tezko 15 mil.
Hm,  asi i to by bylo hodne (vcetne tech z Polska).  To tam spis chybi desetina carka.  Je mozne, ze 1,5 mil bylo vystehovano.
0/0
27.8.2003 19:01

Robert

Odsun Nemcu byla etnicka cistka
Odsun nemcu byla etnicka cistka a la Milosevic. Muzete se rozdrapit, ale je to pravda.
Zadne zverstva nacistu to neospravedlnuji. Jestli ve vesnici nekdo zabije nekoho z vesnice druhe nepude do vezeni cela vesnice za vrazdu ale jenom ten co to udelal.
Az chteji cesi odsun legitimizovat, staveji se na rovnakou uroven s nacisty. Udelali to velice podobne. Ja bych na strane ceske reprezentace taktne mlcel a nechal to zamlcovat do nekonecna pokud vymizi pamatnici. Protoze to co udelal Benes bylo za ticheho soulasu francouzu a britu ... Jinak by to asi tak lehce nepreslo.
 
0/0
27.8.2003 17:34

Apatch

Re:
Souhlas.
0/0
27.8.2003 17:36

pinguin

Re:
na hruby pytel hruba zaplata.Schluß.Punkt.ENDE.
0/0
27.8.2003 17:37

Barclay

Re:
Zapomínáš na historické souvislosti. Byla to svého druhu pomsta, kterou ovšem právě ta nacistická zvěrstva umožnila. Tenkrát se tak bohužel problémy řešily. Stejně tak bychom se mohli stydět za Husity a jejich drancování polských vesnic (včetně znásilňování apod.). To jsou prostě historická fakta, která by měla být jasně řečena. Něco jiného je, jak jsou tyto události v současnosti zneužívané politiky obou stran.
0/0
27.8.2003 18:27





Najdete na iDNES.cz