Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Karvinskou úplavici se nedaří zastavit

Epidemii vysoce nakažlivé bacilární úplavice, která se šíří mezi Romy v Karviné, se nedaří zastavit. Takzvanou nemocí špinavých rukou onemocnělo už přes 30 obyvatel kolonie v Karviné-Hranicích. Úplavici však dostaly i dvě zdravotní sestry, které o ně pečovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Advokát

Uhl, Mlynář, ombudsman, starý Veškrna etc. dělají najednou mrtvý brouky, namísto pomoci cikánům
holt, žvanit dokáže každý, pomoci jenom dobrý člověk
0/0
29.8.2003 9:26

alenaalena

Re:
pokud nějaké z nakažených dětí zemře, jestlipak bude u rakvičky truchlící Dáša Veškrnová v černém.Tenkrát tý ožralý prostitutce, co se utoúpila, na pohřeb šla.
0/0
29.8.2003 10:12

Klára Veselá - Samková

Romové
Nejvíce romských spoluobčanů je v ústecké Matiční ulici a v Mostě Chanově
0/0
27.8.2003 21:55

alenaalena

Re:
no a v Nuslích, na Žižkově a na Smíchově
0/0
28.8.2003 8:47

monty

Nemoc špinavých rukou ?
Spidla by měl mezi Cikány rozjet akci "čisté ruce." Říkali přece, že padni komu padni !!!
0/0
27.8.2003 19:25

:-(

omluva vsem Romum
, Omlouvam se vam, Romum, ze jsem vas dosud nazyval Cikany. Ucil jsem se cesky v cizine, cestinu znam jen psanou a tento vyraz jsem prevzal ze starsich ceskych knih a tohoto fora (cesky mluvit neumim). V Evrope vas nazyvame Roma nebo Sinti, v ceskem slovniku jsem nasel pouze preklad Rom = cikán, Sinto = (v SRN cikán neněmeckého původu). Nebyl to zly umysl, jen chybny preklad.
0/0
27.8.2003 18:48

Zigeuner

Grüß Dich,
alte Lügner,schon wieder nichts zu tun?Trinke kein Leitunswasser,Zigeuner haben ins Rohre geschissen :))
0/0
28.8.2003 10:29

Administrator

Re: stejna IP jako pinguin
nauc se nemecky, a pak pis, jsi opravdu trapny
0/0
28.8.2003 10:39

alenaalena

***
0/0
27.8.2003 14:33

pinguin

Re:
****
0/0
27.8.2003 14:35

alenaalena

***
**
0/0
27.8.2003 14:33

pinguin

Re:
***
0/0
27.8.2003 14:49

Jezedák Véna

Jsou otázky ...
na které bych rád slyšel odpověď ! 1) Proč byli cikáni vyhnáni z Indie? 2) Proč i ta nejnižší kasta v Indii, žijící ve velmi skromných, dalo by se říci ubohých poměrech, si zachovává duševní čistotu, kulturu čistoty bydlení, chování obecně kulturu všeho oproti např. koloniím cikánů v ČR či SK
0/0
27.8.2003 12:39

Kája

Re:
Kde si vzal, že byli vyhnáni??? Viděl si někdy záběry ze slamů? Ty jsi docela mimo nicméně romská historie je docela dobře popsána na www.romea.cz
0/0
27.8.2003 13:24

pinguin

Re:
ktery camp ma 2000 obyvatel ? (pinguin, 27.08.2003 14:10)
0/0
27.8.2003 15:33

:-(

Re: nebyli VYHNANI, byli PRODANI DO OTROCTVI
, Cikani nebyli z Indie/Pakistan (Ponjab) vyhnani, ale byli odvleceni Araby pri jejich valkach kolem 9.-10. stoleti. Arabove je prodali do otroctvi. V 11. stoleti odvlekli Moslemove dalsich asi 500.000 Cikanu a prodali je do otroctvi na Balkan.
0/0
27.8.2003 13:51

pinguin

kdyz sedim nekde na zadku a blbe kecam..
tak to nebudu poustet do sveta.Kdyz jsem nebyl v Karvine;tezko muzu posoudit  jak to tam vypada.Pred dvaceti lety  bezel program na zacleni Cikanu do normalniho prostredi,cikanske deti musely chodit do skolky s Gadzi,a to same do skoly.Nove byty pro Cikany,prace bylo tehdy pro vsechny dost.Musim psat dal jak to skoncilo?  nikde jinde v  zap. Evrope,neni takova lokalni koncentrace Cikanu jako treba  na Ostravsku,nebo Ustecku.Kdo nevidel vybydlene byty,at si je jde nejdriv prohlednout.Kdo  nemluvil nikdy se socialnim pracovnikem v techto mistech,at si s nim promluvi.Cikani si musi nejdriv udelat poradek mezi sebou a ne stat porad s natazenou rukou.Prvni je posilat deti do skoly.
0/0
27.8.2003 12:00

Kája

Re:
"nikde jinde v  zap. Evrope,neni takova lokalni koncentrace Cikanu jako treba  na Ostravsku,nebo Ustecku"
V západní Evropě jsou tzv. travellers, kteří žijí v kempech a mají karavany.  Také pohromadě...
Jak je možné, že jsou takhle pohromadě v Ústí a na Ostravsku.... Protož eje města stěhují na jedno místo a z toho plynou všechny problémy.... Takže problém bude asi i tady ne???
0/0
27.8.2003 13:27

Gulliver

Re:
Chceš říct, že kritické množství cikánů = kritické množství plutonia
0/0
27.8.2003 13:40

pinguin

ktery camp ma 2000 obyvatel ?
0/0
27.8.2003 14:10

alenaalena

Re:
Já pamatuju, že za komoušů se je snažili rozdělovat a tak jim dávali byty na různých místech - vyýsledkem bylo, že se do roka stejně sestěhovali dohriomady. Většinu bytů postupně"vybydleli" a stěhovali se k příbuzným, kteří ještě tak zdevastovaný byt neměli.A pak mají nepsané pravidlo, že ti jimž se daří olíp jsou povinni postarat se o ty z příbuzných, kterým se daří hůž.Takže když se konečně někdo z nich trochu zmůže a začne trochu slušně žít, okamžitě se k němu nastěhuje kdejaká verbež z příbuzenstva - a ten chudák nemá odvahu je vyhnat.Tak to většinou vzdá.Romové, kteří chtějí žít slušně se většinou musí držet na distanc od svých příbuzných, což málokdo z nich dokáže, neb zvyky a tradice jsou stále silné.Stát ani nikdo jiný tady nic nezmůže. Oni sami musí mít vůli po vzdělání a po lepším životě.Zatím jim stačilo si stěžovat a natahovat ruku. Jakmile se po nich něco chce - je to rasismus.Podle nich je rasistické chtít po nich peníze za nájem, za elektriku, za vodu apod. S tím nikdo (krom nich) nic neudělá. 
0/0
28.8.2003 9:19

:-(

IF YOU'RE NOT PART OF THE SOLUTION, YOU'RE PART OF THE PROBLEM
, 1) Cikani maji svuj zpusob zivota a svou kulturu, coz je jejich vec, pokud je to v souladu se zakonem; jsou-li v konfliktu se zakonem, jsou stihani stejne jako jini Cesi 2) Pokud berou socialni davky, NENI to JEJICH CHYBA - uplatnuji pouze sve naroky. Kazdy jiny Cech muze tyto davky dostat take, pokud splnuje dane podminky, takze neni duvodu, proc byste meli Cikanum neco zavidet. Kazdy Cech si muze poridit 7 deti, zustat s nimi doma a podat zadost o socialni davky (hodne Cechu to dela i bez 7 deti...) 3) Cikani ziji a chovaji se jako lide! Jen ziji a chovaji se JINAK nez Cesi, lec Cesi OPRAVDU nejsou meritkem pro to, jak se lide maji chovat! 4) V EU se "problem" s lidmi s odlisnou kulturou/zivotnim zpusobem/nabozenstvim resil pred vice nez 30ti lety - a dnes tam ziji "multikulti" - odlisne mensiny maji svuj kulturni prostor, sve trhy, obchudky, hospudky, kulturni centra, ale jsou integrovane ve spolecnosti - bili krestane u nich nakupuji potraviny a jine vyrobky, piji v jejich hospudce vino nebo tam jedi arabskou/tureckou/cikanskou "mnjamku", pro deti se zridily predskolky, kde se 4-6ti lete deti uci "hravym zpusobem" urednimu zemskemu jazyku, aby mohly navstevovat normalni skolu... A SPOUSTA DALSICH OPATRENI! Ale to se nestalo "samo od sebe", veskera initiativa prisla od statu (osveta, projekty, vzdelani, penize...) 5) Problem s Cikany je VAS PROBLEM, a proto ho musite resit VY. Pokud nejste soucasti reseni tohoto problemu, jste soucasti problemu sameho. "IF YOU'RE NOT PART OF THE SOLUTION, YOU'RE PART OF THE PROBLEM"
0/0
27.8.2003 11:36

Gulliver

Re:
I kdybys do toho zamotal sebevíc angličtiny, tak to nic nemění na faktu, že to jsou paraziti, že jejich nechuť k práci a jejich životní podmínky nejsou mým problémem a pokud tě oslnilo jejich multikulti, pak se odstěhuj do Chánova nebo Matiční. Tu léčbu realitou bys totiž potřeboval.
0/0
27.8.2003 11:48

Hassan Abdurrachman

Re:
1- Souhlas až na to že se stíhají velmi těžko.... prakticky jakékoliv stíhání je "rasismem" 2- Málokterý čech si tolik dětí pořídí protože má nějakou zodpovědnost a ví že by se o ně nebyl schopen postarat. Kromě toho nemíchej přídavky na děti a sociální dávky - ony totiž ty přídavky na děti stejně zahučí někam do chlastu 3- No to bych rozhodně netvrdil, jejich způsob života je v mnohém NATOLIK odlišný od většinové společnosti že se to lidským chováním nazvat nedá 4- To už vůbec není pravda, právě tam existují dost uzavřené komunity keré samy sebe oddělují - zkus zajít třeba v německu do tureckého bistra - schválně kolik tam potkáš němců :) Něco jinýho jsou pochopitelně třeba čínský restaurace ale ty jsou v podstatě evropsky zařízený a upravený pro "cizince" :)) 5- Poradil bys jak?
0/0
27.8.2003 11:52

pinguin

klidne vlezu do turecke a jakekoliv hospody v Evrope
;ale muze mi nekdo dat tip na cikanskou hospudku,kramek.... ja zadnou neznam,asi spatne vidim...
0/0
27.8.2003 12:08

Hassan Abdurrachman

Re:
To já do ní taky klidně vlezu ale problém je že třeba v té poslední co jsem byl neuměl nikdo německy :))
0/0
27.8.2003 12:12

pinguin

jo to se muze stat
,ale nemusis mit strach,ze tam chytis uplavici a ,ze te okradou.. kdyby jsi rekl,ze jsi cizinec a jestli nekdo nemluvi nemecky,urcite by se nasel..
0/0
27.8.2003 12:16

Hassan Abdurrachman

Re:
No to zase jo
0/0
27.8.2003 12:21

pinguin

P . S .
bistro na dalnicnim odpocivadle Rudna,nepocitam,to je spatne utajene stredisko opalenych prostitutek a jejich obtloustlych pasaku, jo a  ty holky maji modriny z toho jak upadly ze schodu...
0/0
27.8.2003 12:12

Honza

Re:
Souhasím. Jednou jsem tam omylem zabloudil a příště tam nezastavím. I kdyby mi měl prasknout močový měchýř.
0/0
27.8.2003 14:42

pinguin

Proooc ?
hele,nejsi nahodou rasista ?  :))
0/0
27.8.2003 15:45

:-(

Re: ziji v EU od narizeni
, v Nemecku jsem pravidelne kupoval u Turka cerstvy syr a olivy - odhaduji 40% zakazniku jsou Nemci, moje dcera chodila ve Svycarsku/Nemecku/Rakousku s nekolika "barevnymi multikulti" detmi do tridy - s nekterymi to bylo dost "divne" - jeden za vsechny: Arabske divky se nesmeji ani castecne odhalit - treba pri telocviku a sportu, takze muselo nove pravidlo pro "sportovni odev", nektere byly osvobozeny od sportovnich hodin, ale zadna nebyla NUCENA k "predpisovemu odevu" nebo trestana za neucast... Samozrejme, ze neni vyreseno vsechno, ale zijeme tu s nimi v klidu. Jestli jsou diskriminovani, nemohu presne rici (asi ano), nedavno jsem slysel ve zpravach, ze nejaky soud rozhodl pro zenu (Turecko/Arabie), ze ji zamestnavatel (spickova parfumerie) nesmi propustit, kdyz ma na hlave pokryvku (ze slovniku zamestnavatele: "Ten priserny hadr, ktery odzene kazdeho zakaznika")... Problem se da resit JENOM globalne, na reseni je potreba hodne trpelivosti, prvni vysledky se ukazou tak za 15-20 let...
0/0
27.8.2003 12:41

Jezedák Véna

JASNĚ !
JE TO NÁŠ PROBLÉM ! A musíme ho řešit DEMOKRATICKY !  Musí konečně přestat jakákoliv DISKRIMINACE ! (i pozitivní)  je třeba nastolit korektní nestrannou policii a soudy !  A především přesunout větší část odpovědnosti ze státu na občany ! A musí být vytvořeny mechanismy, chránící společnost !  Musí být zvýšeny trestní sazby a zaveden režim "3x a dost" dále musí být zřízeny hlídanější převýchovné zažízení pro mladé pachatele a tvrdší vězení pro dospělé !  Musí být zrušeny jakékoliv "rasové" paragrafy v zákonech !  Co je horší - sexuální, úkladná, rasová vražda ? Je nějaká logika, že úkladná vražda je "lehčí" zločin než tzv. "rasová" vražda ? No a co když někdo spáchá "úkladnou, sexuální, rasovou vraždu" ?  Musí být zaveden diferenciovaný přístup k udělování sociálních dávek a důchodů - dle vzdělání a odpracovaných let ! Zdravotní péče musí být opět diferencoivaná dle výše příspěvků pojištěnce - např. celoživotní nefachčenko nesmí mít nárok na drahé operace, nebo je musí zaplatit "hotově" ! je třeba zavést režim obecně prospěšných prací - nezaměstnaní musí něco odpracovat, tak jako v SK ! Musí být zaveden zákon "Základní povinosti občana"
0/0
27.8.2003 12:18

alenaalena

Re:
tak já ti řeknu, jak je to s těma dávkama, vyzkoušela jsem si to na vlastní kůži.Těsně před operací mi sebrali invalidní důchod a zůstala jsem bez prostředků. Zjistila jsem, že nárok na sociální dávky bych měla jen, pokud bych byla Rom, propůštěný kriminálník, léčící se feták, nebo déle jak rok nezaměstnaná.Na podporu v nezaměstanosti jsem neměla nárok, neb jsem byla  nemocná, tudíž jsem nebyla schopna pracovat , a  tudíž mi ani nehledali zaměstnání. Cikánnům nikdo nic nezávidí a my bychom byli první, kdo by uvítal, kdyby se chovali jako třeba Turci v  EU.Chtít ovšem musí především oni. A tasky by museli ty děti do těch předškolek posílat.
0/0
27.8.2003 12:31

:-(

Re: v sedmdesatych letech v EU
, byli Turci/Arabove/Cikani a jini VELIKYM problemem - kriminalita - podvod, kradez, rvacky, drogy, deti nechodily do skoly... a dneska je to jinak. A ver mi ten problem NEVYRESILI ty "multikulti mensiny", ale ten stat EU, ty mensiny se VELMI pomalu zapojovaly. P.S. Cikany tady vidim zridka, protoze nejsou koncentrovani na jednoum miste, ale jsou rozpraseni mezi bilymi...
0/0
27.8.2003 13:04

:-(

Re:
, Oprava: A ver mi, ten problem NEVYRESILY ty "multikulti mensiny",
0/0
27.8.2003 13:07

alenaalena

Re:
jo, ale tihle multikulti přišli z naprosto odlišnejch podmínek a zvyklostí, neuměli jazyk a jak vidíš, druhá, třetí generace je bezroblémová - Romové tu žijí několik staletí...a nic.Cikánský děti nemaj problémy, protože nejsou předškolky, ale protože na ně jejich vlastní rodiče z vysoka kašlou. Údajně svý děti milujou, pak mi ale vysvětli, proč jsou děcáky plný cikánskejch dětí.Údajně mají jejich děti jazykové potíže, jak je něco takovýho možný u dětí, který od rána do večera koukají na televizi, která je jen v češtině!
0/0
27.8.2003 13:41

pinguin

no prave;
zase jenom diskriminace,televise jen v cestine !Nenech se od Vendulaka vytacet :)
0/0
27.8.2003 14:29

alenaalena

dcera mé kamarádky je učitelka.
Učí na sídlišti, a tudíž má ve škole jednu čínskou hoslčičku, dvě ukrajinské  a dvě romské děti.Ruské děti naprosto běžně zapadly mezi české děti a jakožto děti slovanské neměly jazykové potíže. Čínská holčička , když přišla, neuměla slovo česky. Během roku dohnala látku tak dobře, že na konci školního roku měla tři dvojky.Její rodiče neustále docházeli do školy a starali se o její prospěch, dokonce jí zaplatili studentku, aby se s ní učila, když holčička onemocněla.Našla si kamarádky a vše je v pohodě.Ruský děti jsou k nerozeznání od našich, včetně drobnejch lumpárniček.Rodiče svých romských svěřenců učitelka ještě neviděla.Mají neomluvené hodiny, věčně jim chybí učebnice, sešity, pero atd.Několikrát je přistihla jak kouří a o neustálých rvačkách a okrádání spolužáků nemluvě.Nemůže nic dělat, neb by škola byla označena za rasistickou.
0/0
27.8.2003 10:59

Hassan Abdurrachman

Re:
Ale to je přece naprosto evidentní omyl! Čínská komunistka se spojila s ruskými Židobolševiky a společným úsilím s českými fašisty násilím utlačují nebohé Romy! A ta ubohá zástěrka kterou čínští rodiče brání starat se nešťastným a starostlivým romským rodičům o prospěch svých dětí? Jak mohou navštívit učitelku když je neustále obléhána těmi rasistickými číňany? Vždyť oni se tak snaží! Dokonce i v supermarketu fixku dětem do školy ukradli!
0/0
27.8.2003 11:36

Cartman

pokr.
je schopna "utlačující bílá většina" akceptovat a bude je stále vnímat přezíravě. Dokud nebudou žít a chovat se jako lidi, dokud si nezačnou mejt ruce, dokud se nebudou řádně starat o výchovu svých dětí nebudou vnímáni jako normální slušní lidé...
Myslím, že řešení je jen a jen na jejich straně.
0/0
27.8.2003 10:43

Killy

Re: Jo!
Krásně a pravdivě jsi to všechno napsal. Moje řeč. Jenom bychom se měli ještě zamyslit, kdy se tak stane........?
0/0
27.8.2003 10:50

alenaalena

Re:
to ti řeknu přesně, až pro ně začnou naprosto striktně platit tytéž zákony jako pro nás
0/0
27.8.2003 11:06

Killy

Re: No ty..
.. přece pro ně platí taky, jenom nikdo neměl a nemá odvahu, včetně vlády, policie soudů, "ochránců lidských práv" v y ž a d o v a t jejich dodržování a postihovat jejich n e d o d r ž o v á n í! V historii tohoto státu a jeho předchůdců se tak vždy činilo a neříkalo se tomu rasizmus, diskriminace, nerovnost, útlak a kdovíjak ještě. Prostě, něco jsi pro*ral, jdeš do báně. Ten paskvil, co se tu předvádí s Cikány, nemá s demokratickým uplatňováním práva nic společného.
0/0
27.8.2003 11:23

Janek

Re:
Ty jsi taky idiot, Carmene. Konzument medialni a virtualni reality co rika PRAVDY. Ty ale koncili v Buchenvaldu. Takovy jako ty zabili miliony lidi. Jdi do haje nebo se probud.
0/0
27.8.2003 11:04

Gulliver

Re:
Ty jsi úplně zjankovatěl. V koncentrácích skončili v naprosté většině lidé, kteří pracovali, bojovali proti Hitlerovi a kteří neparazitovali na společnosti. Jseš schopen pochopit ten propastný rozdíl a o čem je u řeč???
0/0
27.8.2003 11:10

Killy

Re: Ty ale klidně spi dál!!!!!!
0/0
27.8.2003 11:25

Cartman

Stát je rasista a cikáni si nemejou ruce...
Jsem zvědavý, kdy se někdo začne domáhat soudně práv diskriminované bílé většiny. Zní to asi rasisticky, ale rasista zásadně nejsem. Rasista je v tomto případě náš stát.Nedávno jsem se o tom přesvědčil v TV.Na ČT1 byla nějaká konference, kde v hlavní roli hovořil p.Rychetský. Ostře se vyjadřoval o naší společnosti jako o neschopné přijmout specifika cikánské menšiny.Někteří přítomní cikáni si stěžovali, že někteří majitelé barů a diskoték je odmítají vpustit, aby se mohli bavit.Myslím, že to vyplývá z minulých zkušeností. Jsem si jist, že když přijde kdokoliv jiný s lušný člověk, jedno jestli černoch, číňan, indián nebo eskymák, žádného z majitelů barů nebo diskoték nenapadne je nevpustit.Není to o barvě kůže, není to o rase, ale je to o lidském chování a vystupování.Je to o přístupu k ostatní společnosti...proto si myslím, že toto není rasismus.
Po tomto TV příspěvku jsem přepnul na NOVU, kde v "Občanském judu" byl případ manželů, kteří chtěli poskytnout zázemí své rodiny dítěti z dětského domova.Vybrali si malého cikánského chlapce.Všichni byli pro, ale státní úředníci na min.soc. věcí to stopli s tím, že to není vhodné pro tohoto chlapce!Proč?!Protože stát je rasista!Úřednice neuvedla žádný konkrétní důvod-no comment!
A dále...Skutečně si tu už připadám jak v Kocourkově...Cikánské rodiny, které zlikvidují státem přidělené byty a dobrovolně odejdou do zahraničí se po návratu domáhají nových bytů, sociálních dávek a ještě prostřednictvím svých právních zástupců stát vydírají, že to poženou až k evropskému soudu, a že bude mít stát ostudu...a stát raději ustoupí. Kdo z nás obyčejných lidí dnes dostane byt a peníze na obživu zadarmo?Většina lidí se pachtí za slušným živobytím,splácí hypotéky atd atd.Cikáni vše dostanou zdarma, bez práce a ještě obtěžují, kradou, fetujou...samozřejmě ne všichni.Myslím, že dokud tato "utlačovaná menšina" sama nepochopí kudy vede cesta, jak se správně zařadit do společnosti, nebude
0/0
27.8.2003 10:35

Honza

Re:
Asi jako oni (cikáni) JSEŠ PĚKNĚ VYGUMOVANEJ . Škoda ,že si to cikáni tady nemohou přečíst(neumějí číst), aspoň by viděli jak je máme rádi
0/0
27.8.2003 10:33

Pšítel našich tmavších spoluob

Mnozí mají pravdu
Ale konečně se mi to                p o v e d l o
0/0
27.8.2003 10:02





Najdete na iDNES.cz