Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel bývalý šéf Ústavního soudu

Bývalý předseda Ústavního soudu Zdeněk Kessler ráno zemřel. Bylo mu necelých 77 let. Funkce se v únoru po 10 letech vzdal ze zdravotních důvodů. Nakonec nemoci, která ho trápila téměř rok, podlehl. "Zemřel dnes v časných ranních hodinách," potvrdil iDNES současný šéf Ústavního soudu Pavel Rychetský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Plzenak

Vec se ma tak:
dokud jsme zde na zemi, muzeme kazdy den udelat
neco pro to, aby pravda a pravo mezi lidmi
narustaly a zlo, bezpravi a krivdy byly zmirnovany...
Jednoho dnes kazdy z nas bude stat tvari v tvar
soudci Nejsprav edlivejsimu.
   Zijme tak, abychom se toho dne
a te hodiny nemuseli bat.......
  At jsme soudci, nebo delnici........
0/0
26.8.2003 18:14

Ing. Papazian

Text si protiřečí!
Nechápu, jak mohl autor článku napsat, že byl protizákonně vězněn, když v zápětí sám autor uvádí, že byl odsouzen soudem. Z tohoto pohledu protizákonného nic nevidím.
0/0
26.8.2003 8:37

Pochybovač

Re: Ale ne, neprotiřečí,
protože i soud může rozhodnout protizákonně. A protože soudní praxe s tím počítá, i soudce je jenom člověk, tak zcela správně existuje opravný prostředek nazývaný stížnost pro porušení zákona. 
0/0
26.8.2003 9:13

LOyza

protizakonně odsouzen => protizákonně vězněn
Doporučuji se čas od času podívat na padesát let starý týdeník; při troše štěstí tam uvidíte jak tehdy fungovala "lidově demokratická" soudní moc
0/0
26.8.2003 11:08

Franta

Re: Text si protiřečí !
A za co byl vlastně pan Kessler v době po druhé světové válce odsouzen? Tehdejší poválečná doba byla jistě rozjitřená a citlivá, pokud se týká projevů protistátního záškodnictví, v obou blocích, jak v tom socialistickém, tak i v kapitalistickém. Soudy soudily zřejmě tvrději, než později v hlubokém míru.
0/0
26.8.2003 13:14

Pavel Skoupy

Vratit metal
Je potreba jeste vratit propujcene vyznamenani pani Lastovecka.
0/0
26.8.2003 7:17

Dana

Re:
Chudáku.
0/0
26.8.2003 13:49

Bobb

--
Reakce na tuto smutnou udalost jen dokazuji, jakou nuznou uroven ma tento chat a jaka nestydim se rici luza tady ventiluje sve nazory. Nebyt Ustavniho soudu, zijeme zde v uplne jine zemi, nebojim se rici horsi. Kolik stupidnich vyhlasek, regulaci kde ceho, volebnich zakonu i procesnich zmetku tato instituce dokazala odstranit! Tento stat by byl uplne jiny, svazany jeste vic nez ted. Dr.Kessler byl skvely pravnik a vzhledem i ke svemu veku mel nadhled, zkusenosti a respekt.  Cest jeho pamatce!
0/0
25.8.2003 22:51

Osminásobná Polívka

Re:
Také se skláním před smrtí člověka, ale na druhou stranu nemohu nevidět přehmaty, kterých se ÚS za Kesslera dopouštěl, ruku v ruce s tuctovým dramatikem z Hrádečku. Jeden příklad za všechny: potvrzení lustračního zákona. Úroveň vyjadřování v této diskusi je přímo úměrná "úrovni" lidí, kteří dnes mají přístup k internetu. Bohužel platí, že čím větší bohatství, tím méně morálky.
0/0
26.8.2003 7:04

Grrrr

Re:
Hmm ty asi budes nejakej bolsevik, ne? Tvoje argumenty jsou stejne "zasvecene," jako prispevek tveho predrecnika, patrne zapskleho ekonomickeho U.S. emigranta, ktery se po listopadu nedomohl "sveho" majetku.
Jinak nad urovni diskuse by clovek zaplakal, pravni vedomi je v tomto state skutecne na nule...  
0/0
26.8.2003 13:26

Roby

Bohtsvi neni nemoralni
Byt bohaty znamena chtit slouzit velkemu poctu lidi. Toto neni nemoralni. Jen vlastni neschopnost a slepota si vytvari spatne hodnoty.
0/0
26.8.2003 17:02

Pavel Skoupy

Re:
Bobe cest i tve pamatce
0/0
26.8.2003 11:06

frnvswdjw jfeejwe

hanba ustavnímu soudu
Nedavno se ústavní soudci diskreditovali svým "bojem" za své 13. a 14. platy.
Lidé, kteří zneužívají svých fukcí pro své osobní cíle jsou necharakterní.
Idioti, kteří nevědí, že rok má 12 měsíců nemají na ústavním soudě co pohledávat !
0/0
25.8.2003 22:27

Pochybovač

Re: Bezpohlavní přispívateli,
kdybys jen vzdáleně tušil, jaký jsi vyjádřil nesmysl, tak prodáš počítač,  vezmeš si krumpáč a lopatu a půjdeš opět kopat kanály. A snažit se ti vysvětlit rozdíl mezi  Ústavním soudem ČR a soudy obecnými předem vzdávám, protože bys to stejně nepochopil. Nicméně, pokud chceš na sobě pracovat, kup si zákon o Ústavním soudu ČR (z.č. 182/1993 Sb. v platném znění) a Ústavu ČR (z.č. 1/1993 Sb. v platném znění), přečti si to a třeba za 10 let pochopíš základ, což ti pak nedovolí psát takové bláboly.
0/0
26.8.2003 7:46

zkujveny prazak

Re:
ty budes asi nejaky soudce, takze 0
0/0
26.8.2003 9:27

Pochybovač

Re: Ne, nebyl jsem, nejsem a nikdy soudcem nebudu,
pouze jsem absolvent Právnické fakulty a snažím se to, co jsem tím získal aplikovat v obecném životě.
0/0
26.8.2003 10:17

Kecal

Pryč s komunisty a chartisty
Dokud budou v klíčových institucích "bývalí" komunisté a chartisté, nebude to lepší!
0/0
25.8.2003 20:34

Cyril

Snad
Snad to naše "slavný" soudnictví dá teď konečně někdo dohromady... 
0/0
25.8.2003 18:19

Kecal

Re:
Myslíš, že pod vedením "krvavého prokurátora" JUDr. Rychetského? Ten se již spolu s Havlem podepsal na takových svinstvech, jako byl případ Josefa Bartončíka v roce 190!
0/0
25.8.2003 20:31

Plzenak

Komuniste nasilne pripravili
tisice ceskych uprchliku o ceske statni
obcanstvi a vsechna dalsi LIDSKA PRAVA.
Nasilne toto vse "nekterym" zadrzuji dodnes.
Bohuzel, clenove US Kessler, Cepl, Jurka
a Klokocka TOMUTO NASILI, BEZPRAVI
A DISKRIMINCI
za 13 let neucinili pritrz, naopak je  OPAKOVANE
POTVRDILI...
Hanba, hanba, hanba....
JUDr. Rychetsky pry bude
v tomto "DILE" pokracovat....? HANBA!
0/0
25.8.2003 18:06

franta mottl

takove lidi uznavam
sklanim se pred takovymi lidmi, kteri i v nejtezsich dobach neztratili uplne charakter. Bohuzel je takovym dnes vetsinou k osmdesati. Uctu k takovemu cloveku je nejlepe mozno vyjadrit tim, ze se podtrhne jejich absolutni nekompatibilita s Klausem!
0/0
25.8.2003 17:04

Mirek K

Re:
...a zase Klaus....musí ti zněj už hrabat.A silně.
0/0
25.8.2003 17:34

frnvswdjw jfeejwe

Re:
Václav Klaus je první inteligentní prezident od doby presidenta Masaryka. Mužeme být na něj hrdi !
Beneš - odporný srab, který nebojoval ani proti Němcum ani proti komunistum.
komunističtí "presidenti" - primitivové dosazení do svých funkcí totalitním režimem
Havel - sympatický blázen a idiot
Václav Klaus - inteligentní a hrdý president
0/0
25.8.2003 22:23

doublegogo

Re:
jo - a nezapomen, ze vsechno vi !
0/0
25.8.2003 22:37

Dment

Re:
Spíš bych řekl profesor bez jediného odučeného semestru, jehož teorie fungují akorát na papíru a jehož kupónová privatizace je v zahraničí uváděna jako odstrašující příklad
0/0
26.8.2003 9:11

EAP

Re:
A taky má pevný charakter, je zásadový a přímý, nikdy neudělá špinavý politický kšeft, váží si svých oponentů a proto jim ve svém okolí dává velký prostor. On je ten pravý symbol naší země, slunce naše jasné, hvězda nejzářivější.
0/0
26.8.2003 16:44

Jirka

Děkuji pane doktore
V listopadu 1989 se na OF v Brně sešla celá řada bývalých politických vězňů a patřili k nejlepším lidem, jaké jsem kdy poznal. Zdeněk Kessler  vedl právnickou skupinu, která v okamžicích největšího napětí radila jak postupovat proti policejním i komunistickým úřadům, jak způsobem vést nátlak na zabavování jejich sekretriátů a archívů. Přímo v sídle brněnského OF jeho skupina  pomáhala sepisovat stovkám bývalých politických vězňů žádosti o rehabilitace. Stál i u zrodu zákona o protiprávnosti komunistického režimu. Původně byl Zdeněk Kessler za protikomunistickou činnost odsouzen k trestu smrti. Později byl jeho rozsudek změněn na doživotí a nakonec k sedmnácti letům vězení. Kdyby republika měla víc podobných osobností, nemuseli bychom být v takovém bolševickém hnoji jako jsme nyní. Smrt komunismu!             
0/0
25.8.2003 16:39

Karel

Re: Jirkovi
Říkáš smrt komunismu. Asi nevíš, kolik je u nás komunistů. To je předem ztracený boj.
0/0
25.8.2003 16:49

prg

Re:
Doufám, že méně než normálních lidí. Horší je, že mají dlouhé prsty a dost si do demokratury stačili nakrást.
0/0
25.8.2003 17:05

bob

k
j
0/0
25.8.2003 16:26

Radim

Je mi z Vás špatně!
Ať již byl Zdeněk Kessler takový či onaký, zemřel. A je každopádně na místě vyslovit upřímnou soustrast jeho rodině a hlavně jeho dceři paní Dagmar Lastovecké. Doufá, že půjde co nejlépe v jeho stopách.
0/0
25.8.2003 16:19

Jirka

ÚS
Na veřejnosti nejznámějším výrokem Ústavního soudu, domnívám se tehdy ještě pod vedením pana Kesslera, bylo zrušení vládní vyhlášky o regulaci nájemného v bytech. Tímto rozhodnutím bylo zapřičiněno velké množství špatností, které se pak odehrály mezi majiteli a nájemníky. Mnoho lidí tento výrok těžko kdy ústavnímu soudu v tehdejším personálním složení odpustí.
0/0
25.8.2003 15:54

kazati

Re:
Dobře, že je pryč. Byl to podplacenej agent loby majitelů činžáků a US-DEU a svým rozhodnutím o zrušení vyhlášky o nájemném uškodil tomuto státu. V důsledku jeho rozhodnutí hrozila totální anarchie, tuto zhovadilost pak musela napravovat vláda vydáním vyhlášky nové.
0/0
25.8.2003 15:59

Anděl

Re:
Pryč s regulací.
0/0
25.8.2003 16:11

Bazooka

Re:
Pitomče. Jestli bydlíš v bytě s regulovaným nájmem, tak ti přeji, aby si majitel toho domu co nejdříve našel důvod, proč tě z něj vyhodit, nic jiného si nezasloužíš.
0/0
25.8.2003 16:16

Anděl

Re:
Ne nebydlim. Bydlim v byte, za ktery budu splacet jeste 19 let hypoteku. A totalne me stve ze podelany 3+1 v 40 let starem panelaku stoji 1.600.000,- jenom proto ze si spousta lidi drzi dva tri byty a pronajima je za tezky prachy. Proto rikam pryc s regulaci. A ty se jdi vycpat. Ja platim taky 10.000 mesicne bance. Nazdar. PS: A neurazej hned, kdyz ma nekdo jiny nazor nez ty. Ja nejsem ten, kdo sedi doma v teple ve 4+1 za 2.500,- ty zm.de.
0/0
25.8.2003 16:55

Anděl

Re:
Omluva, reagoval jsem na jiny prispevek. Opravdu sorry.
0/0
25.8.2003 16:58

Jarda

Re:
Jseš ubohý debil a doufám, že pokud bydlíš v nájemním bytě, tak máš tak maximálně  1 rok než budou konečně všechny tyto nenormálnosti napraveny. To se ti to bydlí za mrzácké nájemné ! Ale dočkáš se ! Ten současný bordel v této oblasti už nemůže dlouho vydržet ! Pak místo toho abys chlastal 5 piv denně, budeš konečně platit poctivé nájemné !
0/0
25.8.2003 21:03

Ale5

Re:
Možná byla ta vyhláška zrušena proto, že byla protiústavní a protože je povinností Ústavního soudu na žádost rušit protiústavní předpisy?! Anebo je ústavní to, co si vyřve ulice?!
0/0
25.8.2003 16:13

Lékořice Iráku

Re:
souhlas - problémem Ústavního soudu není, že legislativa je tak roztříštěná a namnoze podzákonné předpisy neladí s ústavou... Ústavní soud má svoje problémy... ius natura např.... no nevím
0/0
25.8.2003 18:48

Jarda

Re:
Naprostý souhlas !! A zástupce těch řvounů máme i v této diskusi. Viz "kazati" !
0/0
25.8.2003 21:10

Franta

Re: Ale5
Ptám se, není zrovna tak protiústavní lustrační zákon? A je to předpis vyšší právní síly, než vládní vyhláška. Přesto jeho existenci ústavní soud pod vedením pana Kesslera podpořil, nezrušil jej. Podivné!
0/0
26.8.2003 7:44

Lumor

Re:
Naopak samotna vyhlaska byla nemravna, diskriminovala majitele bytů a neoduvodnene zvyhodnovala jednu skupinu najemniku. Neomluvitelne je i to, ze vlada doposud neby sto respektovat usneseni US ve vecech najemniho bydleni...
0/0
26.8.2003 8:27

Viva Las Vegas, Baby!!!

Ty voe to je hustý
To neni možný jak moh takovej 76 letej dědek zastávat takovou fci to je možný jen v našem Absurdistánu
0/0
25.8.2003 15:53

Jiri

Někdy ty (nad) titulky opravdu nevyjdou
"Zdeněk Kessler opustil funkci ze zdravotních důvodů". Nevím, ale jsou chvíle, kdy  se opravdu nehodí opisovat do nadtitulků kus staršího článku...
0/0
25.8.2003 15:50

Sisko

Modří ptáci ho brutálně zavraaždili
nejenže vytunelovali celou republiku, ale neštítí se ani prolít krev svých politických odpůrců a také poctivých pracujících lidí.Je nutno je zakázat a Klause zavřít na doživotí nebo popravit!
0/0
25.8.2003 15:45

franta mottl

Re:
no konecne to nekdo rekl !!! Souhlas!
0/0
25.8.2003 16:46

Sisko

Re:
Fanda Mottl - děsnej trotl
0/0
26.8.2003 16:35

daňový poplatník

Re: to Sisko
Lůza promluvila !!
0/0
26.8.2003 10:02





Najdete na iDNES.cz