Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za tragedii letadla na Haiti může přetížení

Letoun české výroby, který se v neděli zřítil na Haiti s 21 lidmi na palubě, byl pravděpodobně přetížený. Oznámila to agentura AP. Nehodu nikdo z cestujících ani posádky nepřežil. Podle AP mohl být pilot stroje navíc otřesen po předešlém riskantním přistání v sobotu v noci na neosvětlené dráze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rad

pricina
Tak to uz je treti pricina co pisou. Nejprve to byl pozar, pak nedovrene dvere a ted pretizeni. Myslim ze otevrene dvere L-410 nesestreli, protoze nema pretlakovou kabinu. Ja sazim na obligatni nedostatek udrzby.
0/0
29.8.2003 8:18

cicous

Jak bys asi poznal ze to
letadlo je vyrabene v cechach zvatlale
asi by ses sel podivat na masku chladice co jak u auta to by odpovidalo tvemu rozumu.
0/0
29.8.2003 5:57

cicous

Tak si zmen obcanstvi a zapomen cesky
chytraku kdyz ses tak zaujatej proti cechum takove chytraky mam nejradsi
0/0
29.8.2003 5:54

Peréz

Křídla
Za vše může WOODOO a blížící se Mars. :)
0/0
27.8.2003 15:27

dan

Přetížení?
Vlezlo do toho 19 lidí místo 17 a vzali si nějaký těžký kufry a PROTO to spadlo? Nějak ten nadpisek článku nemůžu zkousnout.
0/0
27.8.2003 10:07

Yaroukh

Re:
Co nechapes na slovu "pretizeni"?
0/0
27.8.2003 10:10

dan

Re:
Poměr 19/17 mi nepřijde dost na to, aby způsobil havárii. Doufal bych, že ty letadla maj nějakou rezervu. No, asi byly ty kufry fakt těžký.
0/0
27.8.2003 10:23

Rosomak

Re:
Myslím, že špatně čteš. 21 ku 17. Což už je 20%. Připočítáš-li nadváhu zavazadel, špatně dovřené dveře, je jasné, že to ty motory neutáhly. Kouř mohl být od přetíženého motoru, který následně vypadl a už se to vezlo. Počkejme na černou skříňku.
0/0
27.8.2003 10:41

Done

Re:
Letělo 19 pasažérů a dva piloti. Mělo by letět 17 pasažérů (a dva piloti), poměr pasažérů 19/17, poměr všech osob 21/19. Tak či tak, já vidím jen 10%. Tak mi nepřijde, že to je jádro pudla, to je celé.
0/0
27.8.2003 10:51

matematik

Re:
10% na cestujících, 15% na zavazadlech. Celkove pretizeni neco pres 1/10 nosnosti. JAkou rezervu by jsi chtel. 30%? 50%? PIlot i spolecnost by meli byt zodpovedni a nepretezovat letadlo. A stalo se to poprve? MOzna ze jednou, dvakrat, tricetkrat by to ten stroj vydrzel (mozna ne)?
0/0
27.8.2003 11:29

Roumen

Procenta...
Ve skutecnosti je to bez mala 12%...
0/0
27.8.2003 16:42

jirka

dd
cc
0/0
27.8.2003 9:47

Josef BOEING

L410
L410 je super letadlo na kratší vzdálenosti - většina vyrobených kusů byla prodána do našich spřátelených zemí ještě za komančů (Rusko,atd.). V těchto zemích žijí buď primitivové nebo alkoholici, takže se ničemu nedivím. Jen pro informaci: L410 dokáže přistát, i když mu vypadnou oba motory. Dobrý ne?
0/0
27.8.2003 9:02

john

Re:
to by melo dokazat plus minus kazdy letadlo, nebo ne?
0/0
27.8.2003 10:02

Rosomak

Re:
Právě že ne. Například trysková letadla potřebují určitou rychlost, kterou při výpadku motorů mohou získat jen rychlým snižováním výšky. Takže při nouzovém přistání mají mnohem větší rychlost, což snižuje naději při přistávacím manévru a nutnost delší plochy na přistání.
0/0
27.8.2003 10:38

kaja marik

Re:
Tak pro informaci, at tryskove ci motorove letadlo, prakticky vsechy tyto stroje maji schopnosti doklouzat bez motoru na vzdadelnost zhruba v pomeru 10/1 k vysce, takze na 1000 stop vysky se da v klidu (pri konkretni rychlosti pro urcity typ letadla, kdy je tento pomer klouzani nejvetsi) letet az 10000 stop. (Jen pro zajimavost u beznych kluzaku se tento pomer pohybuje kolem hodnoty 16/1). Vubec nejde o rychle snizeni vysky ale naopak, drzet konkretni rychlost a drzet konstatni rychlost klesani. A taky, pri nouzovem pristani neni problem rychlost snizit, ale naopak, rychlost nahnat. Proto se pouziti klapek musi spravne naplanovat stejne jako vysunuti podvozku.
0/0
27.8.2003 12:43

DODO

Nehod L 410 je v posledních letech docela dost ?!
  Samozřejmě záleží na kvalitní údržbě, servisu, ale je to docela smutný, př. http://www.planecrashinfo.comy AircraftAC La-Ln.htm, hodně to asi snižuje prestiž LETU a potažmo i ČR, jako státu kde se vyrábí letadla.
0/0
27.8.2003 8:39

lukino

Hmmm
Konečně i češi začínají ohromovat svět.
0/0
27.8.2003 8:03

Radek

410
Ctyristadesitka je spolehliva masina. Ale jako kazdy stroj vyzaduje udrzbu, kvalifikovany letajici i pozemni personal..atd. Z clanku neni zrejme, co zpusobilo nehodu, otevreni dveri si myslim nemuze vazne ohrozit tento letoun, protoze nema pretlakovanou kabinu. Jestli na palube vznikl pozar, coz asi ano, mohl se letoun stat neovladatelnym...stava se to, bohuzel!
0/0
26.8.2003 6:47

zv

Re:
Zajimalo by mne, co muze byt pricina pozaru na palube.
0/0
27.8.2003 20:41

Radek

Re:
...vetsinou elektroinstalace, kabely, s vekem se krati jejich zivotnost, alternatory...i kdyz se pouziva nehorlava izolace na kabelech, tak to moc nepomaha, protoze se zarem samozrejme znici. Pak palivove rozvody,cerpadla...je tam toho dost!
0/0
28.8.2003 6:38

pjotri

Re:
Uvedom si, ze se jednalo o vnitrostatni let v zemi, kde lidi kouri obrovsky mnozstvi doutniku. Velmi pochybuju, ze si koureni na palube odpustili. Stacilo, aby se letadlo v turbulenci zhouplo, nekomu doutnik vypadl a uspesne neco zapalil. Pak uz to jelo jak na dratku...
0/0
28.8.2003 12:32

Jirka

Letadla
Koukam,ze jste narod leteckych odborniku.Blbouni,oni i letadla obcas padaji.Dokonce i Americka!Podstatne vic,nez ta ceska.Je mi lito,kdyz spadne letadlo,ale vetsinou je to vinou personalu,malo kdy technickou zavadou.Poikud se zavada objevi,je vzdy vcas opravena.Pokud neni opravena,letadlo pravdepodobne spadne.
0/0
26.8.2003 5:48

Jirka

Re: Dodatek.
Pokud se jednalo o L410,je standartni motorova jednotka CZ vyroby!!!
0/0
26.8.2003 5:51

George 2

Re:
Nemusi bezpodminecne byt. Pokud se jednalo o stroj z drivejsich serii (tusim az do L-410A), mel by byti vybaven motory Pratt&Whitney of Canada PT-6. Kdo vi, zda i pozdejsi verze pro export na "zapad" nebyly vybavovany tez temito motory.
0/0
27.8.2003 8:56

UA

jednou
jednou so rodiče meho kamarada koupily czechishe vagen Š120, než to dojelo z vyrobni linky k nim domu vytekly z toho všechny provozni kapaliny (fakt uplne fsechny od benzinu pres brzdovku po ostrikovace - zapomeli to dodelat dementi... ) na konci potucku chemikali past zdechla a bez brzd se dosmíkala ke krajnici - golden czech haxen..... jste magori, ze do toho lezete, to už je lepsi ILjusin, z tehle pracek bych se bal vlezt i do simulatoru letadla.......
0/0
25.8.2003 20:17

JiriP

Re: Haiti jsou cernosi
Spis nez na letadlo bych vsadil na spatny personal-udrzba,piloti,letecka spol.Nemam nic proti Haiti i kdyz jsou to  99.99% cernosi ,ale po technicke strance jsou dost slabi.Nepodcenujte techniky z LETu,postavili pres 1000 kusu Let 410!!!
0/0
26.8.2003 4:59

Lubošek

létadlo
Létadla padají. Nechápu, jak se může někdo divit. Létadlo je těžké, je tedy samozřjmé, že spadne. Do létadla bych nikdy nevlezl. Zejména ne do toho, které se vyrábí v Česku. To je už vědomý hazard.
0/0
25.8.2003 18:17

mart

Re:
neber si do hyby cesky letadla, ty tele
0/0
27.8.2003 8:25

Z

...
V Turboletu jsem měl možnost letět a nebylo to zas tak strašný ... ale to už je dávno.  
0/0
25.8.2003 17:14

Poletucha

Zaoufalci
S nejakou pochybnou leteckou spolecnosti jako je Tropical Airways provozujici stare plecky v kdovi jakem stavu muze letet jen zoufalec a nebo domorodec. takze se zase az tak nestalo
0/0
25.8.2003 10:29

Tasman

Re: seš úplně mimo....
Milá Poletucho, je vidět, že jsi nikdy nevytáhla nos z Prahy. V tropech seš ráda, když se někam vůbec dostaneš a z leteckých společností na lokálních trasách opravdu moc na výběr nemáš. Raděj jezdi ¨metrem. Pokud nepřijde velká voda. Zdar Brouku Pytlíku
0/0
25.8.2003 10:33

Prostý venkovan

Re:
Z příspěvku lze dovodit, že kdyby tam bylo 20 Američanů, tak by to byla pro tebe málem národní katastrofa, tak o nic nejde. Je mi tě, pisateli toho příspěvku, teda uprímně líto. Takového hajzla jako jsi ty tak akorát do takové plečky posadit a nechat vzlétnout....
0/0
25.8.2003 11:59

Martina

Re:
Tak ubohy text jsem jiz dlouho necetla.Zrejme jsi nedostudovala ani zakladni skolu,vid? Doufam,ze neexistuje vic tobe podobnych.. jinak bychom to daleko nedotahli!! 
 
0/0
25.8.2003 20:32

alp

Kouř
Z letadla začal stoupat kouř ??!! Kouř snad může stoupat z komína, ale ne z letícího letadla !
0/0
25.8.2003 10:29

Milos M

Re: kour
Kdyz to letadlo klesa (prip. pada), tak ten kour muze klidne stoupat.
0/0
25.8.2003 13:21

UA

Re:
5 minut po dopadu do pole už asi nebylo moc letici
0/0
25.8.2003 20:20

Klára Veselá - Samková

Ať jsou rádi
Ať jsou rádi, že to mají za sebou, ČERVEŇÁKOVI to mají před sebou.
0/0
25.8.2003 9:58

Plech

Re:
Chystáš atentát?
0/0
25.8.2003 10:11

Klára Veselá - Samková

Re: Provize
Ano, ale až z nich dostanu veškerou provizi z vysouzených peněz
0/0
25.8.2003 10:31

lodovicius

Konkrétní foto
Že by to bylo toto éro ? : http://www.airliners.net/open.file/216577/M
0/0
25.8.2003 9:46

bosch

český
Nezáleží, že bylo český. Záleží na stáří a na údržbě. Jako kdyby se mi rozsypal mercedes z roku raz dva a ostatní řekli, jakej ten mercedes je krám.
0/0
25.8.2003 9:40

Tadeusz

Re:
Ale to by měl pravdu, Mercedes je krám. BMW forever
0/0
25.8.2003 10:05

Pepe

Re:
BMW? Videl jsi ty posledni modely? Nic osklivejsiho! Brr, BMW nikdy!
0/0
25.8.2003 10:26

737

737
HRUZA!!!!!!!!!!!!!! uz nikdy nepoletim
to spise budu kouknete sem: http://maxysexy.offshoreclicks.com/p/maxysexy/ a pak zvolte "ANO" nebo "NE" a pak kliknete na zluty odkaz nad fotkama tam jsou FOTKY - i s Letadlama ...
0/0
25.8.2003 9:14

Už seš trapnej

Re:
Už jdi do p****e s těma svejma TRAPNEJMA reklamama na ty stránky. Co článek a diskuse k němu, tam seš ty a ten tvůj trapnej odkaz. Kdyby se to sem aspoň hodilo, ty chudáku
0/0
27.8.2003 8:38

Koudy

Ceske letadlo
Tak to spadli s tim ceskym letadlem to je jasny. V ceskym ledadle bych teda neletel.
0/0
25.8.2003 8:54

Čech

Re:
tak choď pěšky, brblo jeden
0/0
25.8.2003 9:02

Hroch

Re:
Taky bys nemel jist cesky pecivo a jogurty...co kdyby?...Podle statistik vetsinu leteckych havarii zpusobilo selhani lidskeho faktoru...napriklad vinou pilotaze...a pilot se v balicku s letadlem zatim nedodava. Presto bud radeji opatrny a do ceskych dopravnich prostredku si radeji nesedej.
0/0
25.8.2003 9:09

Kotelnik

Re:
Bodejd, Ja taky radsi litam ruskejma :-)
0/0
25.8.2003 9:37





Najdete na iDNES.cz