Diskuze

Čermáková nižšího trestu nedosáhla

Nejvyšší soud zamítl dovolání Heleny Čermákové z Kladna, která si odpykává tříletý trest za smrt dcerky Terezy. Odsouzena byla za ublížení na zdraví s následkem smrti, a to podle přísnějšího odstavce příslušného paragrafu. Obhájce Čermákové je přesvědčen o tom, že předchozí soudy pochybily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MMarjanka

21. 8. 2003 8:27
Drahý Kulíšku,
s §§ je to u nás tak: rodička zabije novorozeně - dítě projde pitvou - když se ukáže, že nějakou náhodou by stejně mělo jen mizivou šanci přežít (předčasně narozené, vrozená vada, či tak něco - i když s tím si umí lékaři poradit) už se to neposuzuje jako vražda novorozeněte. PROČ - ta žena to dítě zcela úmyslně zabila - neměla ani ponětí o jeho zdravotním stavu a jeho šanci na život.  V tom se bohužel moc nezměnilo, už za totality se říkalo, že když ukradneš v zaměstnání dvě pravítka, dostaneš vyšší trest, než když zabiješ dítě.
0 0
možnosti

Péťa

20. 8. 2003 17:52
Tresty
Tresty jsou u nás vzhledem ke spáchaným skutkům hluboce disproporční. Čermáková 3 roky za zabití. Teď byl u nás souzen nějaký polák za to, že distribuoval falešná Eura, donutili ho k tomu nějací mafiáni, kteří mu před tím půjčili peníze. Bylo to tak na podmínku, dostal 7 let natvrdo!!! Dále dvě nevyjasněné vraždy, které byly záminkou k tomu, aby byli policií, resp. státní mocí dosazeni do vězení nepohodlní lidé. První je Jiří Kajínek - msta policie a druhým je Vlastimil Pechanec - státní správa odklidila nepohodlného aktivistu nějakého pravicového sdružení. V obou případech s pravděpodobností hraničící s jistotou odsouzení vraždy nespáchali a nikdo nechce o ničem slyšet.
0 0
možnosti

Kulíšek

21. 8. 2003 7:28
Re:
souhlasím s tebou v tom, že trestní sazby jsou disproporční, on je asi hlavní problém v tom, že zákonodárce má při tvorbě §§ za úkol určit, které chování je více či méně nebezpečné pro společnost a nedělá to dostatečně konsekventně. O Čermákové nevím nic víc než ty z novin či televize, tam bude zřejmě problém v tom, že ona je psychicky labilní, navíc byla ožralá a dítě v té opilosti zalehla - čili chybí zde úmysl dítě zabít, ale i přesto si myslím, že i za takový TČ by dolní sazba měla být vyšší. K tomu Kájinkovi - nevím kde bereš tu jistotu, že sedí neprávem, já jsem názoru opačného i proto, že jsem měl možnost u těch soudních líčení s ním být a doživotí pro něj jako pro nájemného vraha je OK. Jo a Pechanec  je fašista.
0 0
možnosti

malfoy

20. 8. 2003 16:46
otázka do diskuze
dovolím si položit vám otázku:
určili byste - coby soudci - vyšší trest člověku (snad i psychicky nemocnému), který zabije "jen" (důraz na to slovo jen!!!) jednoho člověka, konkrétně dospělého faráře nebo matce, která sama ožralá namol opije svou malou holčičku a pak ji zabije?
já bych volil pro tyto dva lidi téměř opačný rozsudek...
matka - zabití dcery...doživotí
vražda faráře - max. patnáct let...
0 0
možnosti

Raketka

20. 8. 2003 16:51
Re:
... příběh faráře jsem nečetla úplně celý ... ale asi bych s tebou souhlasila ... Setkáváme se čím dál časteji s nesmyslnými tresty za různě vážné činny. Např.  - jak může jít do vězení na 5 let kluk, u kterého našli 7 cigaret marihuany a oproti tomu jde někdo sedět na 3 roky za vraždu ... já tomu fakt nerozumím, podle čeho se ty tresty udělují ... asi podle xichtu, nálady a momentální sexuální uspokojenosti soudce ...
0 0
možnosti

Čermáková Helena

20. 8. 2003 14:29
Takovy clovek si nezaslouzi zit
Jsem bohuzel taky Čermaková Helena a bydlela jsem u rodičů v Polské ulici jako tato pani Čermáková, ale mám tři děti je mi 37 let neumím si představit, že bych svému dítěti něco takového udělala. Je to hrozné. Zasloužila by si mnohem vyšší trest. 
0 0
možnosti

krysa

20. 8. 2003 14:05
Nechápu rozhořčení
Nechápu rozhořčení většiny respondentů. Vždyť se jedná pouze o opožděnej potrat a na jeho provedení má každá žena právo. Kdyby se rozmyslela včas tak to mohla mít bez problémů, ale takhle je souzena za zabití (nebo vraždu) svého dítěte. Vždyť mezi tím co udělala ona a tim co dělá každá, žena jdoucí na potrat není rozdíl - prostě odstraní nechtěného potomka..
0 0
možnosti

Bára

20. 8. 2003 14:33
Re:
Souhlasim s tebou. Kazdy souhlasi s vrazdou nenarozeneho ditete, ale je znechucenim bez sebe, kdyz se zabije narozene dite. Spolecnost ma, co chce!
0 0
možnosti

Loner

20. 8. 2003 13:44
Tu musi nekdo chranit,
za spaleni svyho vlastniho ditete jen tri roky, to je dost malo.
0 0
možnosti

Maxa2@seznam.cz

20. 8. 2003 13:42
Důkaz zvrhlosti
S Vámi všemi nelze než souhlasit. Co je to mámu, která spálí svoje dítě, které předtím zabila. 3 roky je výsměchem všem nám ostatním a ukázka neschopnosti našich soudů. Škoda, že pro takovéto lidi neplatí americké zákony. Měli bychom o jednu bestii míň.
0 0
možnosti

Xxx

20. 8. 2003 14:39
Re:
Možná to je spíš ukázka všehoschopnosti našich soudů. Pokud se tohoto precedentu chytne nějaká jiná vražedkyně, tak se budeme divit jaké "tresty" mohou dostat ženy - vražedkyně. Chlap by si to šel odsedět pěkně natvrdo na 15-20 let. Zase byla žena diskriminována, protože dostala za ten samý výkon méně, než dostávaj mužský.
0 0
možnosti

Raketka

20. 8. 2003 12:53
...bestie...
... Čermáková je hyena a bestie, která zaslouží přes držku a arest o chlebu a vodě nadoživotí ... co to mohlo být za matku, která chlastala tak, že ani nevěděla, kam si lehá - jestli opravdu nevěděla ( a o tom silně pochybuji) ... ani jeden fakt týkající se této události není logický ...
0 0
možnosti

Boží soud v kriminále.

20. 8. 2003 14:27
Re:
Dny bestie jsou spočítány.Kriminál je její poslední štace z které se již na normální život nevrátí,o to se postaráme.
0 0
možnosti

Olda

20. 8. 2003 12:31
Hlavne slusne
Normalne nemluvim neslusne a budu se o to snazit i ted.Takze:Ty pi.o jedna zaje.ana, kdybych te potkal, tak bych ti musel nakopat do ri.i.Zmarila zivot krasne holcicky, s policajtu dela blbce, hraje si na ublizovanou..je to proste uboha pi.a, nic jineho a kdyby bylo po mym, tak by uz ten svuj prolhany ryp.k z vezeni nevytahla a nechal bych ji tam zhnit.Tak, dekuji
0 0
možnosti

Vaclav

20. 8. 2003 11:04
NEVERIM
Neverim, ze dite v opilosti zalehla. Petilete dite neni bezmocny kojenec a uz by se snazilo nak se z toho vykroutit, kord kdyz to bylo "nechtene".
Myslim si, ze hyena ji proste udusila polstarem, protoze ji chtela utisit a ve sve opilosti se ji to dokonale povedlo!!!
 
Dal bych ji stejne jako Kazdovi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
0 0
možnosti