Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli pádu vrtulníku padlo znovu obvinění

Případ havárie vrtulníku, ve kterém v říjnu 2001 letěli astronauti Eugen Adrew Cernan a Vladimír Remek, je opět na policejním stole. Postarala se o to nejvyšší státní zástupkyně. Nelíbil se jí loňský výsledek vyšetřování. Policie tehdy případ odložila s tím, že šlo o technickou závadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johnny

vina pilotu a ostuda pro CR
.
0/0
13.8.2003 9:39

hogofogo

přepínat
No jasně, ale i když to měli na SUMU, tak bejvá zvykem aspoň jednou za 15 minut to pro kontrolu přepnout na spotřebku. A Hipo, i když se u nás hodně často hází vina na pilota, tak v tomhle případě je to fakt vina osádky.
0/0
13.8.2003 7:28

m

palivo
Nádrže byly plné, ale nebyla zapnuta čerpadla pro přečerpávání paliva z hlavních nádrží do spotřební nádrže (v článku rezervní) ze které jsou zásobovány motory. Pokud měli palivoměr přepnutý do polohy SUMA tak ukazoval obsah všech nádrží a pokud nefungovala signalizace zbytku paliva 300L, která je umístněna ve spotřební nádrži tak nevěděli, že jsou na suchu, protože podle palivoměru měli paliva dost.
0/0
13.8.2003 6:45

Hipo

Pekna hovadina!!!!
Je to tím že je lepši hodit vinu na pilota než uznat špatny technicky stav a zastaralost vrtulníkoveho letectva naši armády pilota znám osobně a patří(l) bezpochyby k těm zkušenějšim v našem letectvu.Je to jen sviňárna ze strany armády a důvodem je přetrvávajici bordel v ní...
 
0/0
13.8.2003 0:17

hogofogo

řekněte prvavdu
Chlapi, nechtěli byste říczt pravdu? Zapomenout přece může každej. A když váš borďák zapomněl ty čerpadla na Vypichu znova zapnout, tak se to holt stalo. "Máni" je škoda, ale svádět to na technickou závadu je dost ubohý. A kdo ví jak to s kontrolkou bylo. Vono to totiž občas problikne při spouštění, když se mašina trrochu rozhejbe, ale to určitě víte. Buďte rádi, že ten slavnej hrdina netrefil nádrže, páč byste asi všichni skončili v plamenech. Nechápu, za co toho vola vyznamenali. Hodně štěstí a Letu zdar.
0/0
12.8.2003 21:43

zv

Re:
Nesedel nahodou za rizenim jeden z tech VIP? Nezatloukat hosi!
0/0
12.8.2003 22:02

Alfons

A co třeba se zamyslet nad tím, PROČ vrtulník nepřistál AUTOROTACÍ
nebylo to náhodou tím, že byl KUREVSKY přetíženej?
0/0
12.8.2003 21:43

rybitski

Re:
asi nejsi v tomhle tematu zbehlej, ze? vrtulnik bez paliva neleti. ani neklouze. pokud pristane v jednom kuse, pak PRISTAL autorotaci. takze hybaj do knihovny pro techniku pilotaze. at vis, jak skonci vrtulnik bez motoru a bez autorotace.
0/0
13.8.2003 8:27

Tn

Bohužel, chyba posádky to byla (jsou tam dva piloti a palubák).
Problém byl, že pravděpodobně nepřepli palivová čerpadla ze startovních (mají význam jen pro nahození motorů, pak si motory "cucají samy") na provozní, která neustále přečerpávají palivo z hlavních nádrží do provozních. Pokud se nezapnou provozní čerpadla, brzy se spotřebuje palivo z malých provozních nádrží a problém je na světě. O stavu nádrží (čerpadel) má informovat kontrolka, ale to nic nemění na skutečnosti pravděpodobného opomenutí. Jenže kdo z nás někdy něco neopomněl? Jenom je problém, že v některých činnostech je jedno opomenutí s nedozírnými následky a někdo naopak může trestuhodně na spoustu věcí srát celý život bez následků...
0/0
12.8.2003 21:36

ja

Re:
vzdyt to maji zautomatizovane
0/0
12.8.2003 22:23

rybitski

Re:
o startovnich cerpadlech jsem v zivote neslysel. pouze o dodavacich a precerpavacich. ale na salonu to muze byt i jinak. a motory si samy cucaj maximalne tak po nominal...
0/0
13.8.2003 8:30

Palomino

Nemá půjčovat knipl
americkému kosmonautovi, který neumí pilotovat ruské vrtulníky. Ovládání je od amerických odlišné.
0/0
12.8.2003 20:30

rybitski

Re:
ovladani je uplne stejne... co se letove stranky tyce. ruske vrtulniky jsou mozna o neco jednodussi pac diky automatice nemusis sledovat torqy ze kterejch jsou amici i britove cely na vetvi..
takze utri nos a davej podnetny pripominky
0/0
13.8.2003 8:34

Žužu

Absolutní blbost!! pořád se v tom št´ourat
0/0
12.8.2003 19:59

S35

Neni to Blbost?
POVINNOSTI kazdeho pilota je provest si predletovou prohlidku. Palivo je jedna z prvnich veci co se kontroluje. Zavrit pilota (penize bere nejen za dovednost ale i za tu zodpovednost) a techniky kteri nedoplnili taky.... 
0/0
12.8.2003 19:42

mi17

Re: blbost???
přečti si původní článek než budeš někoho zavírat.Palivové nádrže byly plné vyjma spotřební do které se palivo přečerpává a která zásobuje motory.Zkus si udělat alespoň jednu předletovou prohlídku a pak někoho odsuzuj a kritizuj.
0/0
12.8.2003 21:11

pilot

Re:
Od stolu to je,jednodušší než ve vzduchu a ty peníze u vojenských pilotů nic moc,pilot 1. třídy 2 děti žena na mateřské a jseš sociální případ.
0/0
12.8.2003 23:48

mersi

Palivo
Před vzletem by snad měl mít nádrže plné.....za to je snad někdo zodpovědný..
 
 
 
 
0/0
12.8.2003 19:41

mi17

Re: re
tu spotřební vyčerpal tím letem jinak by ani nenahodil motory
0/0
12.8.2003 22:25

Šafik

Nevim nevim
Jak může chudák pilot přepnout na rezervu, když mu neukazuje palivoměr?  Asi to měl vytušit, říct si, co kdyby mi teď zrovna nefungoval kontrolka, pro jistotu dám rezervu...  
0/0
12.8.2003 19:24

INDIAN

plna nadrz...
No jo, beze kerosinu ani vrtulnik nepoleti...
0/0
12.8.2003 19:07

Daniela

no
Nedivim se. Vrtulnik nedokaze prece prilis vysoko. At se nedivi, ze spadli, kdyz se snazili letet az do vesmiru vrtulnikem. To by snad Remek mohl vedet. Vzdyt kdysi sam letel raketou.
0/0
12.8.2003 18:37

Expert

Re:
nevím jestli to náhodou nevíš .....
ale seš první ! jenom pro pořádek, neměla by jsi na to zapomínat ;-)
0/0
12.8.2003 18:47

Daniela

Re:
to samozrejme vim.
0/0
12.8.2003 18:58





Najdete na iDNES.cz