Proč chápu stávku učitelů
Nejsem učitelem a se současným školstvím přicházím do styku pouze prostřednictvím svých dětí. Domnívám se, že učitelé mají právo po letech slibů, říci konečně dost a od trpného čekání přejít k "vydírání". Každá práce je smlouva mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem o tom, co a za kolik budu dělat. Jestliže zaměstnavatel odmítá tuto dohodu nebo neplní sliby, je právem zaměstnance stávkovat. A nyní nastávají možnosti, které budou následovat. 1/ Zaměstnanci nepřinášejí prospěch pro zaměstnavatele (případně by tato situace nastala po splnění jejich požadavků), takže pro zaměstnavatele bude lepší, když činnost zaměstnanců ukončí. 2/ Případ opačný zaměstnanci i po splnění požadavků prospěch přinášejí, takže je v zájmu zaměstnavatele, co nejdříve je uvést v činnost, ale samozřejmě se bude snažit, aby zisk, který mu zaměstnanci přinášejí byl, co nejvyšší, a bude se snažit požadavky omezit. Ve školství je to trochu složitější, protože učitelé nevyrábějí lehce spočitatelné výrobky, oni pouze učí naše děti. Přestože všechny dosavadní vlády deklarovaly přínos kvalitního školství a jeho podporu, zůstávájí jenom u toho a skutek, utek. Proto učitelé (záměrně neříkám kvalitní, protože poznat jeho kvalitu resp. kvalitu jeho práce je poměrně složité), které nedrží láska k tomuto povolání (i takoví jsou a myslím že jich je dost), kteří naleznou uplatnění jinde, většinou ze školství odcházejí, protože podmínky jsou jinde lepší. Pokud nepřijde radikální finanční řešení bude se tato situace zhoršovat, protože nebudou přicházet mladí učitelé(najdou uplatnění jinde za více peněz). Současná střední generace odejde do důchodu a důchodci, kteří dnes zaskakují už nebudou moci. Jaké "štěstí", že se rodí méně dětí, takže krize se trochu oddálí. Další důvod proč vyjadřuji podporu stávce je ten, že se možná hnou ledy na ministerstvu a nastane opravdová reforma školství, resp osnov. Já se domnívám, že by se mělo přejít od biflování dat ke cvičení schopností tato data v