Diskuze

Lidovci chtějí rychlé adopce

Lidovci, známí svým odporem k potratům, poslali ve čtvrtek do sněmovny návrhy zákonů, které by měly snížit počty malých dětí v přeplněných ústavech. Návrhy se týkají jak dětí, o které nemají rodiče po porodu zájem, tak těch, které mohou být adoptovány.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stepanka

25. 7. 2003 13:41
Konečně u někoho zvítezil rozum!
Konečně alespoň u někoho zvítězil rozum, teď ještě aby také zvítězil ve sněmovně. Doufejme, že manželky poslancům tentokrát promluví do duše. Nejsem žádná feministka, ale kdyby rozhodovaly mámy, takový zákon by platil od nepaměti.
0 0
možnosti

isabell

25. 7. 2003 9:48
...
Je tady řeč o potratech nebo adopci. Já tady čtu pořád narážky na potraty a myslela jsem, že se ten článek zabývá adopcí.
Hlavně s tím zákonem spěchejte, ať už se ty ubohé děti dočkají milujících rodičů.
0 0
možnosti

gryzli

25. 7. 2003 9:43
Největší obchodnice s dětmi souhlasí s lidovci (proč ne).
Ano je potřeba aby se zjednodušily a zrychlily adopce. Je to v zájmu dítěte a doufám, že tento záměr se podaří. Překvapila mě však proč MF uveřejnila reakci paní Tesařové, která stojí v čele organizace podezřelé z obchodu s dětmi. Proč tuto zkorumpovanou osobu pořád někam nastrkují
0 0
možnosti

předseda

25. 7. 2003 10:35
Re:
Nevím, jestli je zkorumpovaná, ale pokud dokáže zprostředkovat adopci rozhodně rychlejší než je těch oficiálně nutných "několik let", což má nesporně taky vliv na přeplněnost těch ústavů s dětmi, tak jí tleskám.
0 0
možnosti

Raptor

25. 7. 2003 7:36
Správný kurz
Myslím si, že v době, kdy mnoho bezdětných párů nemá šanci dostat dítě k adopci proto, že ce celý proces nemožně vleče, je to krok správným směrem. A rozhodně si myslím, že je lepší dát dítě okamžitě (v řádech dnů) k adopci, než ho sušit (a svým způsobem týrat)v kojeňácích a pak ho šoupnout do děcáku, protože jeho šance na adopci klesá s věkem. Když se ho jednou matka zřekne, je třeba to brát jako zcela nevratný krok. A ne že je jeden pohled ročně do domova považován za projev rodičovské péče a lásky. To je děs.
0 0
možnosti

Tom

25. 7. 2003 8:55
Re:
Akorát nevím, co tak převratného tento návrh přináší. Kolik je teda žen, které nechají dítě v kojeneckém ústavu a již se neozvou třeba za rok? To by mě zajímalo.
Anebo to bude tak, že pár dnů po porodu se vrátí odvolat svoje prohlášení a situace bude stejná jako teď. Pro dítě to žádný přínos není, pouze pro jednodušší lidi to vypadá jako obdivuhodná iniciativa lidovců.
 
0 0
možnosti

Pedro

25. 7. 2003 7:29
Poprvé s lidovci souhlasím.
Po dlouhé době jsem od lidovců slyšel rozumný návrh!
0 0
možnosti

xxx

25. 7. 2003 8:00
Re:
Skutecne zvlastni, ze lidovec muze prijit s necim inteligentnim. Ale neboj, urcite to vrazi do jednoho zakona se zakazem potratu...
0 0
možnosti

Killy

25. 7. 2003 7:25
No, já teď po ránu nevím, ale....
..čistě z logického hlediska mě připadá chování lidovců přinejmenším podivné. Nejraději by zakázali potraty a na druhé straně (což je asi chvályhodné) se snaží zjednodušit adopce. Logicky z toho vyplývá, že se snaží zvýšit porodnost nechtěných dětí, aby pak se při adopcích na všechny dostalo. Domyslíme-li to do důsledku, pak by muselo zákonitě dojít pouze k dokonalejšímu zhnědnutí populace, protože si musíme položit otázku kdo převažuje v kojeneckých ústavech?
0 0
možnosti

Lucka

25. 7. 2003 7:42
Re:
Romské ženy svoje děti obvykle nevraždí, když se o ně nemohou postarat, tak je nechávají v kojeňáku. To že by byly adoptovány by na jejich počet nemělo vliv. Jistě ale bude lepší, když budou vychovávány s láskou a péčí v rodině než v tom ústavu.
0 0
možnosti

Pavel

25. 7. 2003 7:13
Kdo za to může
A nemůže náhodou za dnešní stav, kdy jsou děcáky plné a adopce je téměř nemožná, poslední novela zákona o rodině, protlačená v parlamentu lidovci? Už tenkrát je všichni odborníci upozorňovali, že tento zákon prakticky znemožňuje adopce, ale lidovci tvrdili, že naopak adopce zjednodušší. Než budu jásat, radši si napřed počkám na výsledek.
0 0
možnosti

zajic

25. 7. 2003 7:38
Re:
 Ano mas pravdu je to k pozvraceni se
Dan za demokracii je take to ze existuji strany jejich program je parazitovat na programech jinych. Co je to vubec za politicky profil - krestan?    Je spousta krestanu pravicovych, ultra pravicovych, levicovych ci ultra-levicovych a dokonce byli i krestane komunisti.  
0 0
možnosti

Hana

25. 7. 2003 6:54
Už to mělo být dávno!!!
Takový zákon tady měl být už dávno!!! Na co ti příživníci v těch sněmovnách a jízdárnách celé roky vlastně čekají???!!! Každý má doma kupu dětí (pominu to, že aspoň oni si to můžou dovolit), a tak se jich to netýká. Umí si jen schvalovat platy, odměny a různé požitky. Vždyť je to hrozné, dívat se v TV na záběry z kojeneckých ústavů na kojence, kteří nejsou "právně volní". Je to utrpení pro ty, co děti mají a zřejmě ještě větší pro lidi, co je jim je příroda nedopřála.
0 0
možnosti

Megi

25. 7. 2003 6:23
Konecne rozumny
navrh..Pokud zena bude mit moznost porodit v jinem meste,v cizim prostredi.
0 0
možnosti

zajic

25. 7. 2003 7:15
Re: Bez jakehokoliv zleho umyslu...
Jako muz bych se rad zeptal prispevovatelky (zeny). 
 Jak rozumim z Vaseho nazoru, ocitne li se zena v situaci nechteneho tehotenstvi bez realne moznosti (ci i vule) se postarat o dite ... tak proste odjede na 6-7 mesicu do mesta x, tam pod dohledem mlcenlivych doktoru porodi, pak odevzda dite, vrati se zpet do sveho bydliste z teto "dovolene" a vse bude v poradku ?? 
 Myslite si opravdu ze by to funguvalo ..? Neni to trochu nasilne a neuveritelne krute?
0 0
možnosti

zajic

25. 7. 2003 2:22
bezesporu spravna vec ale...
Urychleni procesu adopce (za predpokladu ze stale jeste bude existovat kontrola a moznost odebrani ditete v pripade nutnosti) je urcite spravny krok .  I kdyz je take jasne jakou dalsi agendu tato cirkvi rizena strana ma.
Jen mi nejak neni jasny ten jejich navh na "utajeny" porod?  To opravdu chteji po zene aby prosla celym tehotenstvim a vsemi jeho problemy (pricemz je pravdepodobne ze v jejim okoli ci zamestnani si nekdo vsimne ze je "v tom")... porodila dite a pak ho jaksi odevzala se slovy tady ho mate nekam ho udejte??   Tohle ze je moralnejsi alternativa preruseni tehotenstvi ?  
Navic moc nechapu jak se chce zachovat ta anonumita ?? To jako ze si  okoli, rodina, zamestnavatel ci zena sama si nevsimnou toho ze porodila dite .? 
0 0
možnosti

králík

25. 7. 2003 7:35
Re:
Určitě to není žádná sranda, těžko by taková žena hledala řešení. Myslím si ale, že je to rozhodně lepší varianta než zabít dítě, pardon, přerušit těhotenství a je dobře, že se taková chystá.  
0 0
možnosti