Diskuze

Součková: Platby prosadím

Platit za prohlídku, pobyt v nemocnici či recept v lékárně se bude. A to od roku 2006. Většina občanů nad osmnáct let bude muset ze své kapsy zaplatit částku do dvou tisíc korun. V okamžiku, kdy ji vyčerpá, přijde na řadu s placením stát. Ministryně zdravotnictví Součková je rozhodnuta návrh prosadit stůj co stůj.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Plátce VZP

6. 8. 2003 14:47
Platit státu, platit a jenom platit.
Jsem plně přesvědčen, že do kasy zdravotního pojištění putuje od nás poplatníků, platců zdravotního pojištění dost peněz. Jak se má tvářit takový živnostník který dá do kasy zdraqvotního pojištění ročně 300 tisís korun a ještě by měl platit při návštěvě lékaře. Vždyť máme zákonnou bezplatnou zdravotní péči. Plně nesouhlasím s vybíráním peněz od pacientů, protože ti lidé co nepracují nebo mají malé příjmy a jsou pod životním minimem by stejně neplatily. Už je to tak, všude jinde se daně snižují, jen u nás zvyšují, poplatky rostou, a stejně chcete-li vyhrát veřejnou soutěž musíte dát velký úplatek všem zainteresovaným.
0 0
možnosti

*-*

21. 7. 2003 16:56
Mařeno,přála bych ti,aby ses dostala na sociální dno a to po zavedení "tvé reformy". To by ti najednou tvoje výmysly nevoněly,co ?! Jsi tupá..
0 0
možnosti

Dana

24. 7. 2003 9:42
Re:
No to je ta správná úroveň!Ta značí vysokou inteligenci a nárokuje ošetřování zdarma.Znala jsem uklizečku, která v listopadu 89 křičela:"To se dělá, nadává se na komunisti?Studenti se válí, já jsem od 17 let těžce pracovala."Takže žádné platby, žádné zvyšování úrovně zdravotní péče, žádné zvyšování platů lékařům, učitelům,zdravotním sestrám.Ať žije hloupost!
0 0
možnosti

*-*

21. 7. 2003 16:42
aha,takže to zdravotní pojištění,který si poctivě platíme,nám bude na hov**??? tak jo... Tak ho teda přestanu odvádět. a bude klid..
0 0
možnosti

Vladěna

19. 7. 2003 23:57
A co korupce?
A nebude možno konto ovlivnit nějakým všimným? Když onemocním až v prosinci tak budu platit také 2 000? A proč! Když jeden rok nevyužiji nic, tak mi bude bonus nevyužitých korun převeden do dalšího roku? Proč jsem do dneška na tyto otázky nečetla odpověd, Možná čtu špatný noviny. Ale přeszo, by mne to zajímalo!
0 0
možnosti

kokr

17. 7. 2003 14:25
Dlouhé, ale dobré
Subject: FW: Příspěvek k reformě veřejných financí Vážený státe, rád bych věděl, kam mám zajít, abych se mohl úplně odhlásit ze státního penzijního systému. Mám na mysli podepsání nějakého prohlášení(reverzu), že až budu starý, nebudu od státu požadovat žádný důchod a na oplátku teď nebudu na tento systém muset platit. Rozhodl jsem se totiž, že bude jistější, když si sám budu spořit ve fondech, založím si akciové portfolio a koupím si na hypotéku nějakou nemovitost, kterou pak v důchodu buď prodám, nebo pronajmu. Mám totiž obavu, že jinak teď budu platit vysoké daně a až mi bude 65, stát řekne "sorry, nejsou peníze na důchody - můžou za to předchozí vlády - to my ne. Jo a vy jste si vedle toho spořil do státem podporovaných penzijních fondů? Sorry, ale inflace produkovaná minulým vedením ČNB tyto úspory znehodnotila, nehledě k tomu, že vám ty úspory zdaníme sedmdesáti procenty, aby bylo na důchody pro ty, kteří si nespořili. Jak by k tomu ti chudáci přišli, že..." Zároveň bych chtěl úplně přestat platit sociální pojištění, protože si myslím, že v mém oboru je riziko nezaměstnanosti relativně malé. Platit si toto pojištění má smysl přeci pouze pro ty, kteří mají reálný důvod se nezaměstnanosti obávat, ne? Kdyby mi patřila Petřínská rozhledna, asi bych si ji také nepojišťoval proti povodni... A nebo bych se možná i proti nezaměstnanosti pojistil, ale rád bych si sjednal individuální podmínky v nějaké komerční pojišťovně, protože mám pocit, že rozumnější (pro obě strany) je odvíjet výši pojistného od míry rizika a ne od výše příjmů. Také bych se rád zdravotně pojistil u nějaké komerční pojišťovny, opět podle míry mé zdravotní rizikovosti (sportuji, nekouřím, nepiji, nedýchám uhelný prach v dole, nebrousím sklo, nepracuji s trhavinami) a ne podle výše mého příjmu. Také bych někde rád podepsal papír, že na smrt mé matky přísahám, že v životě nepoužiji služeb Českých drah, aby mi mohla být refundována část daní, která do ČD teče. Také si myslím, že už stát za mé základní a střední vzdělání dostal ode mne daní dost. Zas tak dobré ty školy nebyly! Vysokou školu si platím sám, takže na školství bych již platit rád přestal. Nepřijde mi zrovna moc rozumné ani spravedlivé platit si školu sám a ještě ji platit někomu jinému jenom proto, že se u nás stát neobtěžoval zřídit studijní obor, který zrovna potřebuji studovat. Také by mne zajímalo, jak se vyreklamovat z pravomoci Ministerstva pro místní rozvoj. Přijde mi totiž poněkud nespravedlivé, že sousední státní činžák, kde žijí vyvolení za poloviční náklady, než jaké platíme my přes ulici v družstevním domě, je nákladně rekonstruován také z mých daní. Když si budeme chtít opravit náš družstevní dům, budeme si to muset zaplatit ze svého, ale ty daně, které platíme i na rekonstrukci sousedního státního domu, nám už nikdo nevrátí. Přitom v tom státním domě zcela jistě nebydlí sociálně potřební občané, nejhorší auto, co před ním parkuje je Octavia. Také bych se chtěl zeptat, kde na magistrátu se odhlásit od služeb městské policie. Ona totiž naši čtvrť navštíví jen občas a to výhradně z důvodu montáže botiček na auta, která opět díky městskému rozhodnutí nemají kde jinde parkovat. Bohužel již tato městská policie nijak nebrání pravidelnému vykrádáni aut či sklepů. Když jsem na toto městské policisty upozornil, doporučili mi, abychom si zřídili "domobranu" po vzoru některých sídlišť, nebo abychom si najali hlídače (ta drzost!). To druhé bych velice rád udělal - spočetl jsem si, že kdyby se náš blok složil na nočního hlídače, vyšlo by to na cca 100Kč na jednu domácnost. Věřím, že od té doby by krádeže ustaly. Jen nevím, jak odhlásit a neplatit služby městské policie, kterou bychom pak nepotřebovali. Proto bych se chtěl zeptat, vzhledem k tomu, že prý žijeme ve svobodném státě, na jaký úřad mám zajít, abych si mohl zaškrtat, které služby od státu chci a které ne. Je přeci nesmysl platit něco, co nepoptávám, ne? Myslím, že bych s chutí odhlásil i služby Statistického úřadu, Výzkumného ústavu pedagogického, Školských úřadů, Ústavu státu a práva, Úřadu pro státní informační systém a několika stovek dalších. Také by bylo dobré, kdyby bylo možné nějak určit cenu jednotlivých služeb, které nám stát poskytuje. Proto je ale zapotřebí, aby tyto služby byly nabízeny na tržním principu a v prostředí konkurence. Když si totiž jdu koupit housku za 5Kč, jasně tím demonstruji, že ta houska pro mne má větší cenu, než mých 5Kč, resp. že houska je pro mne to nejlepší, co si za těch 5Kč mohu koupit. Také koupí té konkrétní housky demonstruji, že právě tato houska od tohoto konkrétního pekaře je to, co preferuji. Každý den tak vlastně svými peněženkami hlasujeme, co je pro nás důležitější a vhodnější. Se státními službami to tak není. Neznáme jejich cenu. Nevíme, zdali by je konkurence nenabídla levněji a kvalitněji. A hlavně nemáme možnost se rozhodnout, zda-li o ty služby za daných podmínek stojíme. Můžeme odmítnout státní vzdělání a zaplatit si soukromou školu, ale povinnosti platit na státní školství nás to nezbaví. A tak je to se všemi státními službami - buď si jejich poskytování stát monopolizuje úplně, takže vůbec nemáme volbu, nebo na výběr máme, ale přesto pak musíme platit i tu státní službu, kterou jsme ale nahradili placenou službou od konkurence. Bylo by dobré, kdyby antimonopolní úřad přinutil stát vzdát se svých monopolů (na sociální pojišťění, na emisi peněz, na rozhodování sporů, na zajišťování pořádku atd...). Také by ten antimonopolní úřad měl postihnout sám sebe za monopolizaci práva na rozhodování antimonopolních kauz. Problém asi bude v tom, že instituce, které by nás měly i před státem chránit (od Antimonopolního úřadu až po Ústavní soud) jsou vlastně jeho součástí. A tak bych byl rád, kdybyste mi poradili, jak mám zajistit svoji svobodu, jak přestat být nevolníkem, jak platit pouze za to, co poptávám, jak sám rozhodovat o svém životě a majetku.
0 0
možnosti

Henoch

17. 7. 2003 16:49
Re: Dobrý pane Kokr,moc dobrý.....
Ba co dím výborný,opravdu jsem si zgustnul! Děkuji!
Nazdar!
0 0
možnosti

dr.

16. 7. 2003 20:15
A návrh v praxi?
Podle mě je to v praxi nerealizovatelné. Jakým způsobem se ty 2000 Kč budou hlídat? Bude nějaká celostátní databáze u lékařů, v lékárnách, v nemocnicích... Nebo budeme mít "zdravotní knížky" ať už ve formě čip.karet či jiných? Nedokáži si to vůbec přestavit.
0 0
možnosti

SOLDAT

16. 7. 2003 22:17
Re: A návrh v praxi?
čekám kdy přijdou s tim, že ty 2000.- budeme platit do konce ledna úplně všichni, stejně jako se platí povinné ručení na auto
Jestli to teda takhle není myšleno rovnou.
0 0
možnosti

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

16. 7. 2003 19:51
byrokracie
A co bude stat celej ten urad a hromady papiru okolo toho? Hlavne ty, co jako urad vubec nejsou zarizeni - lekari a predevsim pacienti.
0 0
možnosti

chleef

16. 7. 2003 17:04
???
Co to zase je?? Proč platím tisíce ročně za pojištění, když si ještě potom budu doplácet za nemoc?? Není to postavený na hlavu?? Pokud nebudu platit pojištění, tak jo, ale takhle....to je ale kráva. P.S. Naučte se znát léčivé rostliny...
0 0
možnosti

občan

16. 7. 2003 16:37
řízená genocida
Je to postupné umrtvování národa. To co nedokázal Hitler za války - přesídlit nás na Sibiř,dokáží dnes pomocí psacího pera.Rozmělnit populaci přílivem zelenokartáčů, inteligence odejde postupně sama do nuceného finančního exilu a zbytek udolají,to Vám zaručuji. PolPot a Stalin byl proti nim ubohý břídil
0 0
možnosti

Babel

16. 7. 2003 16:09
Souhlas
Pokud se zdravotní pojištění bude platit měsíčně nějakým směšným paušálem (300 Kč), jsem ochoten si pak za doktora připlácet (část). Protože já jsem byl nemocný za posledních 5 let asi 6 dní. Mně se prostě zdravotní pojištění nevyplatí (za stavu, jaký je dnes) :-(
0 0
možnosti

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

16. 7. 2003 19:53
Re: Souhlas
A co kdyby takhle jednou, az budes starej a marodit skoro furt, ti mladi rekli, plat si to sam nebo chcipni - my ti na to nedame, my jsme zdravi.
0 0
možnosti