Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senátem prošli jen tři Klausovi kandidáti

Senát schválil do Ústavního soudu tři prezidentovy kandidáty: dosavadní soudce Vojena Güttlera a Pavla Holländera i ministra Pavla Rychetského. Neprošel právník Aleš Pejchal, který v minulosti zastupoval například Jana Kavana v kauze Kato. Rozhodnutí senátorů odmítl redaktorce MF DNES komentovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarda1

Wagnerová
Wagnerová prý kandiduje na starostku v Ceckounově. Doufám, že bude zvolená...
0/0
17.7.2003 9:47

zalozak

objektivni zpravodajsti aneb kouzlo ceskeho jazyka.
Takzvane objektivni zpravodaj napsal: "Senatem prosli JEN tri kandidati..." JEN v danem pripade znamena 3 ze 4. (i kdyz to snadno vzbudi pocit 1 ze 100)  Asi by se dalo  treba napsal TEMER VSICHNI nebo VETSINA.  Nebo kdyz uz nekdo chce byt adresny tak - Neprosel jeden z navrzenych kandidatu.
Je to umysl nebo uz jsou novinari tak zblbli snahou o bombasticke titulky ze neumi napsat vetu ktera by znela objektivne?
0/0
17.7.2003 2:04

Milan

Re: objektivni zpravodajsti aneb kouzlo ceskeho jazyka.
Ve všech sdělovacích prostředcích se dnes a denně setkáváme s neobjektivními zprávami. Zřejmě je to úmysl, protože zprávy nejsou vydávány proto, aby objektivně informovaly, ale aby se co nejlépe prodaly. Nezanedbatelná část nadpisů nevystihuje obsah článku, bývá použita jedna bezvýznamná věta, která novináři připadá, že by mohla přitáhnout čtenáře, diváky, posluchače. Plně souhlasím s prezidentem Klausem, že se snaží likvidovat neobjektivní zpravodaje. Srovnejte některý prezidentův projev v zahraničí, jak jej otiskují zahraniční noviny a jaký proškrtaný, jednostranně zaměřený blábol se objeví v našich novinách s poznámkou Redakčně kráceno, mezititulky redakce. Pokud novináři ztratili profesionální etiku, nedá se s tím asi nic dělat.
0/0
17.7.2003 7:46

Johnny

uz se tesim nato
za se vrati KATO! at ziji soudy
0/0
16.7.2003 18:46

-

politický soud ?
0/0
16.7.2003 18:41

nemecka slechta

co tu pohledava
>napadna jsou ta nemecka jmena (franta mottl, 16.07.2003 13:06) hoho, treba Pruzinsky, Voloda Eisenberg, Muller, Rychetsky....oj ten neviem ak se menoval.....co tu ten Goj medzi nami pohledava?:=)
0/0
16.7.2003 18:32

Jarda1

Souhlas
Ještě doufám, že za měsíc neschválí do funkce Kláru Veselou-Samkovou. Soudkyni s takovými názory bych tam nerad viděl.
0/0
16.7.2003 16:57

martin

Re: Souhlas
máš recht. A horší než její obecné vidění světa je její "profesní kvalita"...
0/0
16.7.2003 17:18

jo jo

Re: Souhlas
I já se přidávám .. ne kvůli tomu, že bych byl rasista a že ta dáma si z rasového problému u nás udělala cheba, budiž, ale proto, že jsem ji jednou zažil jako správkyni konkurzní podstaty, a všichni přítomní u přezkumného jednání s otevřennou hubou koukali, jaký vylízaný extravagantní individuum taky může dostat vysokoškolský diplom a navíc se honosit doktorátem .. Pán Bůh s námi, jestli senátoři nebudou mít rozum nebo jestli přistoupí na nějaký další politický handl, a pustí tuhle ženskou do Ústavního soudu !!!
0/0
16.7.2003 18:28

Jouda Dopamine

Re: Re: Souhlas
Nemáte na tu ježibabu někde fotku?
0/0
16.7.2003 23:32

Tristan Eugen

Re: Re: Re: Souhlas
 Před několika dny tu fotku tady dávali.Tá Samková  by podle vzhledu se měla jmenovat Kynutá Knedlična.Pro toho Cikána Veselého je trapné se s takovou Knedličnou někde ukazovat.Litují ho.Nemyslím že ženitbou s tou Kynutou Knedličnou chytil nějaké terno.Mezi cikánkama je opravdu dosti hezkých dívěk a žen a dokonce i slušných,a on narazí takovou tu onu.Také jsem se divil,jak něco takového může dojít k doktorátu.Když jsem ale přečetl O.Ulče knížku Malá doznáni okresniho soudce,tak se tomu nedivím.Za komunismu nebyl problém vystudovat práva.Míst na fakultě práv bylo dost.Právnici byli velice mizerně placeni a tak tam šli ti a ty,kteří by jinde neuspěli.Ostatně vidíte,jak to právě proto s těmi právy v ČR vypadá.Té Kynuté Knedličně,alias Klárce Samkovi-Veselí,by to u dřezu daleko lépe slušelo.Vašek Klausu,pokud to byl jeho nápad,to má v lebedě pořádně pošahaný.Nikdy se o tehle ženštině neměl  ani zmínit.
0/0
16.7.2003 23:52

Klara

Re:
vazeny pane. Nejsem Romka, ba ani Cikanka. Kdyz si me ten chudak Vesely bral, tak jsem vazila 60 kilo. Vite, to se obcas zenam po porodu stava, ze priberou podstatne vice, nez je zdravo a maji znacne zdravotni problemz. Ale to tupy macho jako jste Vy tezko muze pochopit. Doufam alespon, ze jednou budete takz jak sud. Obavam se vsak, ze to nebude z tehotenstvi, ale z piv, protoze konzumace cehokoliv jineho, stejne jako jine intelektualni usili nez zdvihani pullitru u Vas nepredpokladam.... s pozdravem, Klara Vesela Samkova
0/0
17.7.2003 17:21

Klara

Re: a ktereho??
Muzete mi prosim sdelit, ktereho konkurzniho rizeni?? Dovoluji si |Vas upozornit, ze spravkyni konkurzni podstaty je JUDr. Jarmila Vesela - ja nikoliv. Vim o tom, protoze mi asi tak trikrat tydne nekdo vola do kancelare a dozaduje se spravkyne konkurzni odstatz. Tak prosim rozlisujte. Klara Vesela Samkova
0/0
17.7.2003 17:15

marti

Pejchal nemá v ÚS co dělat
Jsem rád, že že zákulisní kariérista a podivná existence Pejchal neprošel. Vsadím se, že ho navrhl některý z Klausových nedůvěryhodných a patolízalských poradců, např. Jakl, Hájek nebo Weigl. Tyto lidé vytvářejí vlastní podivné prospěchářské kamarádšofty. Kdoví, třeba by se přes Pejchala nějakou spekulací dostali k  dalšímu solidnímu majetku a Pejchal by taky nemusel být škodnej.
0/0
16.7.2003 16:42

Obeznámený

Re: Pejchal má v ÚS co dělat
Byl to zatím jediný profesionální právník totálně bez politických ambicí. Nikdy v žádné straně a na žádné straně politického spektra. Jen právo. Není mu ani 69 jako jinému kandidátů ani není bývalý komunista jako Hollander a Rychetský. Není a nebyl politik jako Výborný a Rychetský. Je vysoce uznávaným odborníkem, a to i svými protivníky. Svým rozhodnutím přiznal Senát, že se bojí profesionálů a KDU-ČSL. Lepší Rychetský, se kterým se domluvíme, než Pejchal jako expert, ten raději přes palubu. Senát dnes významně promluvil sám o sobě.
0/0
16.7.2003 17:02

Milan

Re: Pejchal nemá v ÚS co dělat
Co víte, vážený pane marti, o Pejchalovi ?  Už jste o něm někdy slyšel, nebo víte akorát to, co teď píšou v novinách, že obhajoval Kavana v případu Kato ? Co víte o případu Kato, kdy to bylo, co to bylo ? Možná že i případ Kato je výmysl novinářů. Nevěřte novinám, prostudujte si nejdřív pořádně životopis pana Pejchala, zvažte, co je podle vás dobré, co špatné a potom teprve vynášejte soudy. Toto je typický případ, jak noviny manipulují veřejným míněním. Stejně jako za komunismu: všichni pracující houfně odsuzovali pamflet Několik vět, aniž ho měli možnost si přečíst. Prostě se muselo věřit novinám. Konkrétně, já absolutně netuším, kdo je Pejchal, a proto se zdržuju jakýchkoli názorů. Možná, že je to slušný člověk, možná je to hajzl. Nevím. Rozhodně si nedělám vlastní názor podle názoru jednoho zaujatého novináře.
0/0
17.7.2003 7:58

eQuido

Rychetsky ???
Mohl by mi nekdo vysvetlit, jakto ze do Ustavniho soudu prosel clovek, ktery nabadal k porusovani ustavy a sam se aktivne podilel na jejim obchazeni ? To uz by tam za chvili mohli soupnout i (napr.) M. Jakese - ten byl jen o neco malo vetsi ku**a :-(((
0/0
16.7.2003 15:52

cheos

To se zase bude
pan profesor opravdu, ale opravdu zlobit. Taková drzost. Neschválit takového ctihodného StBákobijce.
0/0
16.7.2003 14:58

jarek

BRAVO!!
Navrhnout gaunera, který je schopen obhajovat ředitele zeměkoule KATA na ústavního soudce, to také svědčí o morální úrovni a zásadovosti samotného navrhovatele!!!
0/0
16.7.2003 14:41

Petr

Re: BRAVO!!
Člověče co máš v tý hlavě, když nechápeš, že v demokracii má právo na advokáta každej?
0/0
16.7.2003 15:15

cheos

Re: Re: BRAVO!!
Člověče co máš v tý hlavě, když nechápeš, že v demokracii má právo advokát odmítnout obhajobu grázlovi.
0/0
16.7.2003 15:32

Obeznámený

Re: Re: BRAVO!!
Petře, šlo tam o něco úplně jiného. Předně Pejchal nikdy nezastupoval Kavana v případu Kato, neboť žádný případ Kato nikdy neexistoval. Existoval pouze jeden Kavanův podnět k prošetření, zdali nedošlo k trestnému činu, a ten byl odložen. V dnešním hlasování, jak jsem viděl a hovořil s mnoha účastníky se stalo to, že KDU-ČSL donutila ČSSD hodit Pejchala přes palubu výměnou za zvolení Rychtského. Pejchal je totiž nebezpečný svojí striktní profesionalitou a nepolitičností ve věcech církví a restitucí (dekrety atd.), kde stojí na straně práva, nikoli přání politiků. Přestože ještě včera měl Pejchal naprostou podporu ČSSD, dnes ji ztratil, jeho hlasy dostal Rychetský.
0/0
16.7.2003 16:50

Mirek

No to snad ne...
... nechapu ty reakce, ktere tady dokazi lide vyplodit... a jednoduchost, s jakou lide reaguji na podobne stvave clanky ... Spise se mi zda, ze nam ten senat nejak pokulhava... myslim, ze o lidech, kteri jsou nominovani se vedelo hoodne dopredu, nez byli oficielne kandidovani na sva mista.. Napriklad o p. Rychetskem ci p. Balasovi je to znamo nejmene 2 mesice !!! A za tu dobu se senatori nedokazou domluvit ?? OSTUDA !! Zrusit !!
0/0
16.7.2003 13:39

Erik

Re: No to snad ne...
Můžeš mi prosím vysvětlit, jak asi se měli senátoři domluvit a na čem, když stejně o každém kandidátovi musí hlasovat?
0/0
16.7.2003 15:44

Jirka

A to je dobře!
Někdo píše, že se jedná o snahu ODS obsadit ústavní soud a já dodávám, to je dobře, ale bohužel se to nepodaří.
0/0
16.7.2003 13:22

josefhav

Re: A to je dobře!
i kdyby byla pravda to, co pisete (ze chce ODSka obsadit Usoud), tak to prece neni zde nic nenormalniho - podivejte se na soucasnou vladu - ta zase ovlada medialni rady (RRTV a Radu CT).
0/0
16.7.2003 15:31

Zlej

Re: A to je dobře!
Jiřiku, míň hulit, a po vystřízlivění se pokus myslet, dokážeš-li to a pak si nafackuj. 
0/0
16.7.2003 15:57

franta mottl

napadna jsou ta nemecka jmena
aby jsme nakonec nebydleli vsichni na pozemcich byvale slechty, az jim to takovi _cesti_ soudci vsechno vrati?
0/0
16.7.2003 13:06

Richard

Re: napadna jsou ta nemecka jmena
Sdílím Vaše obavy. Řada rozhodnutí a nálezů ústavního soudu mi připomínala rozhodnutí soudů z období protektorátu. Nelze se tomu však divit  náš slavný "disent" byl podporován právě sudeťáky a ti to rozhodně nedělali pro modré oči našich disidentů. Již třináct let my všichni tvrdě splácíme účet za tuto naši elitu, která tuto zemi ovládá a dovedla ji za těch třináct let k totálnímu krachu a nebýt našeho současného presidenta, který se tvrdě staví proti jejich úmyslům a dá se říci bojuje za náš český národ ,bůhví, kde by jsme byli..
0/0
16.7.2003 14:17

Boris

Re: Re: napadna jsou ta nemecka jmena
Pokud jste svůj příspěvek nepsal žertem, souhlasil bych pouze s poslední větou. Nebýt současného presidenta, kde jsme již mohli být.
0/0
16.7.2003 14:52

Luboš

Re: Re: napadna jsou ta nemecka jmena
To, že současný president má německé příjmení ti nevadí, srandisto?
0/0
16.7.2003 14:55

jarek

Re: Re: Re: napadna jsou ta nemecka jmena
Myslíš Pružinskij srandisto??
0/0
16.7.2003 14:58

Pete

Re: napadna jsou ta nemecka jmena
Myslel jsem si, ze pro funkci ustavniho soudce jsou rozhodujicimi faktory vzdelani, praxe, schopnosti. Zda se, ze pro nektere spoluobcany je to take prijmeni, ktere nikdo z nas nemuze - narozdil od predchozich podminek -ovlivnit. Ziskavame jej pri narozeni. V zemi s tak dlouholetymi rakousko-uherskymi koreny nejsou nemecka prijmeni nicim zvlastnim. Co je zvlastnejsi je nacionalizmus na nespravnem miste. Je podle Vas vhodnym adeptem pouze ryze cesky Novak, Novotny atd.? Navrhujete podobny postup take u poslancu a ostatnich ustavnich cinitelu? Co takhle idealni cesky stat bez vsech "divnych ne-Cechu"? Je mi Vas lito...
0/0
16.7.2003 14:43

Pylorus

Re: napadna jsou ta nemecka jmena
Sehr geehrter Herr Mottl, und was Ihr Name? Ist es nicht Deutsch?
Pro ta Cecha, co neumi nas krasna jazyk. Pan Mottl, je nemecka jmeno jak Poleno!
0/0
16.7.2003 15:14

Sisko

Jedná se o snahu ODS ovládnout ústavní soud !!!!
ČSSD splečně s KDU,US a KSČM by měla zabránit pronïknutí Modrých ptáků do ústavního soudu . ODS chce ovládnout naší justici !!!
0/0
16.7.2003 12:42

Klara

Re:
Prave jsem zaregistrovala cca 23 jmeno poslance ) sveho casu se to proslychalo i o Dubcekovi), se kterym jsem mela byt "nacapana".  Vzdycky, kdyz bylo potreba nekoho politicky zdiskreditovat, vyskytla se nova verze, obohacena o uznost mista cinu a toho, kym jsem byla polapena pri udajnem cinu. Skoro mi az prichazi lito, ze to neni pravda - alespon bych mela nejake uzasne zazitky z mladi.
Je to uzasne, jak je tahle lidova verze ziva! jenom jediny drobny dotaz: nevite, proc bych se byvala mela zabyvat touto aktivitou prave ve velmi nepohodlnem a preplnenem FS, kdyz mam 15 min. chuze od nej zcela soukromy a neruseny byt???
A jeste jeden dovetek: titulem "nezavisla" jsem se nikdy neohanela... Vzdy jsem byla zavisla minimalne na svem intelektu, a to zrejme na rozdil od pisatale prispevku, na ktery reaguji.
Klara Vesela Samkova
Klara Vesela Samkova
0/0
17.7.2003 17:56

R.U.

Tak i oficialne clen ODS
"...prezident Vaclav Klaus (ODS)" Tak uz i v oficialnich zpravach medii se objevuje, jak je nas prezident nezavisly...
0/0
16.7.2003 10:54

MN

Re: Tak i oficialne clen ODS
Koukám, že ti to dnešní vedro parádně cvičí s tvými mozkovými závitky.
0/0
16.7.2003 14:51

Jara

Wagnerova ????
A co nějaké zprávy o Wágnerce - proč hlasuje pokaždé jinak ?
0/0
16.7.2003 9:57

Dav

Jak to,
ze prezident neplni svoje povinnosti a soudce nenavrhl vcas ? To radsi lita vsude mozne a kafra o Evropske unii...
0/0
16.7.2003 9:34

realitní makléř

Re: Jak to,
protože je to ješitný a arogantní osel, který zprasil privatizaci tak, že ji směle můžeme nazývat tunelová a ne kuponová     a vlastně zprasil na co šáhnul
0/0
16.7.2003 10:08

franta mottl

Re: Re: Jak to,
dekuji vam, ze vas nazor. Dnes aby se clovek pomalu bal neco takoveho rict. Ale je to 100% vsechno pravda. Alespon par lidi v teto republice ma zdravy rozum a dokaze myslet - jeste tedy neni vse ztraceno. Dekuji.
0/0
16.7.2003 13:03

martin

Re: Re: Jak to,
presne tak 
0/0
16.7.2003 14:53

Jenda

Uz se tesim nato
az se vrati KATO - doufam ze ty soudce radne vyberou
0/0
16.7.2003 7:19

Daniela

prvni jsem tu
ani k tomu nepotrebuju soudce
0/0
16.7.2003 0:12





Najdete na iDNES.cz