Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alternativní školství je ohroženo

Kdo chtěl, mohl své děti učit jinak, než je běžné. Rodičům teď hrozí, že o svobodnou volbu typu školy přijdou. Ministerstvo školství přestalo přát alternativnímu školství. Rodiče, kteří učí děti doma, protestují. Podle návrhu nového zákona už nemá být domácí škola pro každého, kdo bude "jen" chtít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ubermensch

Zaradte se!
Schnell schnell, vsechny ovecky do stadecka! A masirovat! Leva, leva, leva, leva, prava (Co prosim? Jaka prava? Soudruhu, vy to daleko nedotahnete! Skoncite v dole nebo na sibenici!), leva, leva, soudruh Gottwald je nas idol, leva, leva, leva, chceme svetovy mir, leva, leva, leva!
Necekejte a zaradte se. Kdo se do stada vcas zaradi, neprohloupi!
 
Vubec se nedivim krokum, ktere vlada podnika. Jak by mohli dopustit, aby ze skol vysli take nejaci chytri lide? Vzdyt to by byla hruza! Kdo by je pak volil?
Adolf Hitler jednou rekl: "Veskera propaganda musi byti tak popularni a na takove intelektualni urovni, ze i nejhloupejsi z tech, proti kterym je namirena, ji porozumi. Diky chytre a stale aplikaci propagandy mohou byti lide presvedceni, aby povazovali raj za peklo, a naopak, aby povazovali ten nejhorsi mozny zpusob zivota za raj." A ja tvrdim, ze nejlepsim moznym zpusobem, jak dosahnout toho, aby se k moci dostal nekdo, kdo by ohrozil nejen dany stat, ale dejme tomu i cely svet, je potreba tupoucke stadecko ovecek, ktere budou poslouchat prikazy sveho pastevce. A jak toho dosahnout? No nejlepsi je zacit od deti.
Uz nam zbyva pouze to, aby se na skolach opet zavedla povinna vyuka bolsevickych prasaren. Protoze system skolstvi je porad stejny (jako ostatne temer vsechno v nasi zemi), jako byl pred onim oslavovanym rokem 1989. Kdo by jen trochu vice vynikal, a tim padem se treba i nudil (a zlobil, co mu ostatne take zbyva), je tim spatnym, ktery se musi prizpusobit. Nase skolstvi (jestli se tomu socialistickemu dobytcaku tak da rikat)            vubec nedba na rozdily mezi zaky, na jejich odlisnou intelektualni uroven, na jejich odlisny zpusob chapani, na jejich pripadne disfunkce atd.
 
Jenze to neni zadna novinka. Pro levicacka prasata je preci uplne normalni, ze jakmile nekdo vynika a prevysuje je (at inteligenci nebo treba vysi platu), musi byt zpacifikovan a zarazen do stada, aby nahodou neohrozoval kolektiv. Co kdyby si napriklad uvedomil, ze vladni politika je spatna, a co vice, kdyby ho to napadlo jeste pred volbami a nakonec jeste nekoho presvedil, ze jakekoliv smerovani do leva vede vzdy a pouze do stada.
 
Jenze nekdo kdysi take rekl, ze stat ma takovou vladu, jakou si obyvatelstvo zaslouzi. A je to vice mene pravda. Ostatne i v teto diskusi se to projevuje. Nekterym prasatum se nelibi, ze cizi deti jsou chytrejsi nez jeho vlastni, jini poukazuji na to, ze kdyz oni prosli spatnym systemem, ze jejich deti to zvladnou take, ba co vice, ze ony to podstoupit musi.
  Jen tak dal obcane, volte dale levicacka prasata a za nekolik let si udelejte zase pseudorevoluci a nazvete ji napriklad Hedvabna.   Dokud budou u moci levicaci, kteri se tak radi "staraji" o sve ovecky a nenechaji prostor prirozenemu vyberu, protoze pouze ve svobodnem prostredi se nejlepe dari vyvoji a evoluci (nemusi jit ani tak o genetickou, ale napriklad ekonomickou), bude tento stat tou samou zumpou, jakou byl pred padesati lety. Nekdy (stale casteji) se stydim za to, ze jsem Cech (a to je smutne).  
0/0
17.7.2003 7:36

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Ucme vsichni doma
A rozdelme se na 10 milionu jednoclennych narodu.
Clovek si o kvalite skolstvi muze myslet cokoliv a byt jako rodic sebechytrejsi ucitel, jednim ze zakladnich poslani spolecneho vyucovani je vypestovani schopnosti zit v kolektivu a to se domaci vyukou absolutne naucit neda. Ono staci uz jen to kastovani deti podle nekde mozna danych, casto ale jen rodici vysnenych mimoradnych schopnosti potomka.
0/0
16.7.2003 20:05

Lída

Jak dlouho ještě?
Chci klidně spát a beze strachu vstávat, až se k nám právo vrátí. DĚTI PO SVÉM VYCHOVÁVAT, až se k nám právo vrátí. Já čekám dál, já čekám dál, já čekám dál, až se k nám právo vrátí. Už se těším až se narovnám, až se k nám právo vrátí, své věci rozhodnu si sám, až se k nám právo vrátí. ... z repertoáru Spirituál kvintetu.
0/0
16.7.2003 14:34

ples

Je to jednoduché..
...když si zodpovíme několik otázek. O co přijde dítě, když se bude učit doma? At přemýšlím, jak přemýšlím...nic mě nenapadá. Rodiče mu můžou dát mnohem víc, než učitel, který místo toho,aby se připravoval na vyučování, přemýšlí, jak uživit rodinu. Jak může učitel kvalitně naučit 30 žáků ve třídě? To prostě nejde. A učivo základní školy zvládne téměř každej ( nic proti učitelům ). O co přijde dítě ve škole? Přijde o kontakt s rodinou, přijde o iluze..a díky kvalitní prevenci šikany může přijít o zdraví. Kontakt s vrstevníky ¨může mít jinde. A díky tomu, že ve škole nebude trávit čas zbyrečně, na to bude mít více času. Chápu, že se takto nedají učit všechny děti vrepublice. Někdo nemá čas, někdo chuť, jiný buňky. Ale nevidím důvod, proč bránit někomu, kdo chce a může!!!
0/0
16.7.2003 13:22

g

Re: Je to jednoduché..
30 žáků? to už dávno nejni realita... poslední relativně silnej ročník byl tuším 1978 nebo 1980...
0/0
16.7.2003 13:41

Samuel Colt

Re: Re: Je to jednoduché..
doporučený počet žáků do 15 let je maximálně 15 ve třídě, a to v Česku nemají snad nikde
0/0
16.7.2003 14:13

Martin

Proč by jinak byli úředníci?
Zákany doktora Parkinsona jasně říkají, že úředník úřaduje (neboli předstírá práci) pouze tehdy, jde-li o jeho místo. A protože se teď mluví o propouštění úředníků, musí razítkáři vykázat nějakou (tj. jakoukoliv) činnost. A protože ti tupí byrokraté nic jiného než zakazovat neumějí, dělají právě to. Že to padlo právě na Waldorfské školy? Náhoda. O školy a děti tady přece vůbec nejde! Jde o místa byrokratů na úřadech!
0/0
16.7.2003 13:00

zajic

Je alternativa skutecnou alternativou ?
Nic proti alternativnimu skolstvi, pokud splni zakladni pozadavek a to jest pripravit dite stejnym (ci radeji lepsim zpusobem) jako standartni skola. Nemam absolutne iluze o kvalitach "standartniho" skolstvi a nepochybuji ze pokud se nekdo individualne venuje diteti tak casto dosahne lepsich vysledku nez systemizovana vyuka skol. Ale, skola neni zdaleka jen o uceni. Skola je take o tom ze si dite hleda svoji identitu v kolektivu ( i kdyz je to nekdy tvrde), ze se uci existovat s ostatnimi detmi i s temi ktere zrovna nemiluje, ze je uceno mnoha lidmi (lepsimi i horsimi) a ze ma srovnani svych vysledku s ostatnimi detmi. Dite vychovane ve skleniku rodine vychovy ci alternativni skoly muze mit (a zkusenosti z jinych zemi ukazuje ze casto ma!) radu socialnich problemu se pak do "normalniho" zivota zaradit. Skola neni efektivni system jak nekoho neco naucit (dokonce je to velice neefektivni system) ale je to urcity system vychovy lidi v urcite fazi jejich zivota a nejsem si jist zda svym detem pomahame tim ze je z tohoto systemu izolujeme.
Ale jisteze jini mohou a budou mit jiny nazor......
0/0
16.7.2003 11:05

Samuel Colt

Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
moje zkušenosti z normalizovaného školství:  nudil jsem se a nenáviděl jsem většinu těch omezených páchnoucích blbečků, se kterými jsem musel sedět.  měl jsem konflikty s hysterkami, které nezvládly 30 žáků a už vůbec ne někoho, kdo kladl otázky.  teprve na gymplu se mi začalo líbit a poznal jsem radost z toho, že chodím do školy.  uznávám, že kolektivní výchova je užitečná pro ovce.  je také důležité, o jaký kolektiv se jedná.
0/0
16.7.2003 11:29

zajic

Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
Jen otazka, bez jakehokoliv umyslu te schazovat. Z tveho nazoru vidim ze se nepovazujes za ovci, ze jsi asi nemel s ucenim problemy a pravdepodobne se citis  uspesny v tom co delas..   Ted ta otazka:
Co kdyz prave ta skutecnost ze jsi nasel svoji identitu , to ze jsi prosel systemem "standartnich" skol te v konecnem dusledku dostalo k "cili". ? Jsi opravdu presvedcen ze by se tak stalo i pokud by jsi vyrustal ve skleniku individulani vychovy rodine ci alternativni skoly?
0/0
16.7.2003 11:46

honza

Re: Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
:-) no to je tedy názor:-) takže lidé v koncentráku měli jedinečnou možnost přemýšlet o životě která by se jim jinak nenaskytla? no vlastně ano Trochu přemýšlej, kdyby se nemusel nudit celou základní školu, tak z něho třeba mohl být vědec už ve dvaceti. Takhle se samozřejmě "našel" ale díky dementnímu systému kolektivního vzdělávání ztratil ve svém vzdělávání nejdůležitějších osm let. Domácí výuka není skleník, ale to ty nemůžeš pochopit, protože přesně potvrzuješ to o čem jsme psal v předchozím příspěvku
 
 
 
0/0
16.7.2003 12:05

Samuel Colt

Re: Re: Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
děkuji, nenapsal bych to líp
0/0
16.7.2003 12:56

barbudo

Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
Je velice pravděpodobné, že ten, kdo spolužáky považuje za smečku "omezených páchnoucích blbečků", bude později i své spoluobčany chápat podobně. Výchova ke koexistenci neřku-li spolupráci v kolektivu není určena pro ovce - těm je přirozeností. (Mimochodem v dnešní škole se asi žádná výchova stejně nepraktikuje.)
0/0
16.7.2003 13:39

Samuel Colt

Re: Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
ale oni opravdu smrděli, a kvůli nim jsme postupovali strašně pomalu, takže jsem se nudil.  z těch asi 30 tam bylo tak 5, se kterými mělo smysl se bavit, a asi se třemi se kamarádím dodnes.  tyhle kamarády bych si našel i bez školy (bydleli jsme v jedné ulici), a bez těch 25 ostatních bych se klidně obešel.  co je špatného na tom, že těchto 20 procent populace chodí do škol, kde se základní učivo probírá rychleji, a ušetřený čas se věnuje koníčkům a rozvíjení individuálních talentů?
0/0
16.7.2003 14:19

honza

Re: Re: Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
mám podobnou zkušenost, nechodili jsme do stejné třídy? :-)
taky tam bylo tak 5-6 normálních lidí. Někteří z těch 25 se kterými se ani nedalo bavit a kterým zřejmě ta výuka vyhovovala jsou teď na podpoře nebo na drogách, několik holek bylo zbouchnutejch už někdy v 16, 3 kluci ze třídy skončili ještě během základky ve zvláštní škole a jeden v polepšovně.
a kromě pár lidí z nich nikdo nic pořádného nevystudoval.
Ale to ještě není nic proti vedlejší třídě,  z nich je těch narkomanů a alkoholiků víc a najdou se i nějaké šlápoty.
Na celém prvním stupni byly učitelky vyloženě labilní, na druhém byly už i dobré a dokonce 1 učitel.
Takže mě hodně štve když někdo chce zase unifikované školy, nedělám si iluze že dnes je to na školách lepší.
 
 
0/0
16.7.2003 14:53

barbudo

Re: Re: Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
Pokud jste učivo stihli do konce roku probrat, nepostupovali jste strašně pomalu kvůli nim. Možná jsem měl mimořádné štěstí, ale na naší ZDŠ na malém městě v pohraničí bylo zvykem, že pokud měl někdo o učivo hlubší zájem, navštěvoval praktika z chemie, přírodovědy atd., připravoval se na olympiády a podobně. V hodinách potom fungoval i jako fámulus. Následkem toho všichni žáci znali běžné prvoky o nichž se učili osobně, všichni si v hodině chemie, krom běžných pokusů z učebnice, taky vyvolali černobílou fotku. Určitě bude dobře, budou-li i školy orientované na talentované žáky. Nevím ale, kdo že v nich bude učit. Časem se z nich stanou školy prominentní a i v jejich třídách se objeví "páchnoucí a pomalí" žáci, kterým jejich pomalost rodiče vykompenzují ekonomicky.
0/0
16.7.2003 15:30

Samuel Colt

Re: Re: Re: Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
pokud budou prominentní soukromé školy přijímat blbečky, přestanou tam rodiče ty chytré děti posílat, protože každá třída postupuje podle nejpomalejšího žáka.  osnovy unifikovaných škol jsou na to nastavené.  olympiády jsem dělal, ano jsem i publikoval psanou literaturu ještě na základce, ale myslím, že by mi bývalo prospělo, kdybych byl ve třídě lidí, kteří byli na stejné úrovni, a mohli jsme si spolu o tom povídat, případně zdravě soutěžit.  takhle jsem třeba v 10 letech četl Gulliverovy cesty, ale nebyl nikdo, s kým bych si o tom pokecal.
0/0
16.7.2003 15:41

Kraken

Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
Doporučuji nejprve si alespoň neco o daném problému přečíst a pak pronášet moudra. MÉ 3 děti prošli ( a jedno ještě prochází) domácím vzděláváním. Ty starší jsou už na gymnáziu a tam patří mezi nejlepší. Individuální neznamená individualistický. Argumenty o kolektivu je bolševická demagogie. Každý student 1. ročníku psychologie vám potvrdí, že k socializaci dochází v rodině a ne v socialistickém molochu. Právě rozbití klasické rodiny a nacpání dětí do jeslí, školek a škol byl nástroj totalitního režimu na vyplachování mozků poslušných robotů. Děti v domácím vzdělávání mají naopak více prostoru na setkání s vrstevníky v kroužcích a zájmových skupinách, protože nezrácejí čas neefektivní výukou, kdy musí sedět mnoho hodin ve škole nad úlohami které zvládnou za 15. min. Shrnutí: máme bolševickou vládu s bolševickým ministersvem školství. Peníze jsou pro ně důležitější než děti a skuteční odborníci, kteří alternativní školství prosazují. AŤ ŽIJE PRŮMĚRNOST STÁDA!
0/0
16.7.2003 12:36

Libb

Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
Propána! Člověk, který napíše: děti prošli chce někoho něco učit...
0/0
16.7.2003 13:28

Pcx

Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
No to teda musela ta tvoje výuka vypadat, Krakene ... (i/y)  Hlavně že meleš o průměrnosti stáda .
0/0
16.7.2003 13:35

Pcx

Re: Re: Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
Ale vypovídá to o jeho schopnosti učit doma děti. Do jeho inteligence se nikdo nenavážel.
0/0
16.7.2003 13:52

zajic

Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
Proc ta zavilost a proc to obvinovani. Treba i jini ne jen VY si o problemu lecos precetli a navic ja jsem rikal ze jini lide mohou mit jine nazory.  Vzdelavate deti sam, mate pocit ze delate dobre a jim to vyhovuje .. ok, gratuluji.  Skoly nejsou jen v totalite a prave alternativni skoly a diskuze kolem nich rozhodne nejsou soucasti totalitniho systemu.  Doufam ze pri vasi rodine vychove nekdo uci vase deti toleranci, obavam se ze pro tento predmet by jste nebyl nejlepsi ucitel.  
0/0
16.7.2003 15:40

rudolf

Re: Re: Je alternativa skutecnou alternativou ?
k Vaší domácí výuce: píše se správně česky: "děti prošly" a za 15 se nedělá tečka. To je vše. 
0/0
16.7.2003 22:18

eQuido

Nepochopení problému
Pečlivě jsem si tady pročetl vaše příspěvky a musím vám, vážené dámy a vážení pánové říct, že jste všichni vedle jak ta jedle.
Realita je totiž taková, že s. poslanec Lachnit přinesl super-výhodnou nabídku od nějaké firmy z Tanzánie nebo odkuď. České zastoupení vede jeden z jeho poradců, ale to je přeci nepodstatný detail. No a zakázka je o tom, že ta firma dodá (samozřejmě absolutně výhodně a téměř bez zisku) školní uniformy pro všechny děti v ČR (jedna uniforma za 5000,-).
A teď si představte ten mezinárodní skandál a zhoršení vztahů s Tanzánií, kdyby se provalilo, že některé děti doma uniformu nenosí !!!
0/0
16.7.2003 10:52

Pernik

Francouzské lyceum
Co takhle taky zrušit soudružce Buzkové soukromé francouzské lyceum pro její dcerku?
0/0
16.7.2003 10:44

honza

tak to je
když rodiče doma mlátí děti, tak ty děti až vyrostou budou s vysokou pravděpodobností své děti také řezat (a velmi často i výprask obhajovat jako nutnost). Připadá jim to totiž normální.
Když je někdo od mala odložen v kolektivním zařízení (a je to u nás několik generací, mnozí skončili v jeslích už jako kojeneci) tak je pochopitelné, že mu to připadá normální a "kolektivní výchovu" bude vehementně prosazovat.
Jiné formy výuky a výchovy jsou pro takové jedince neznámé a tudíž proti nim budou bojovat. Bohužel, u nás je  na příslušných místech příliš mnoho kolektivní výchovou zdecimovaných lidí, proto jsme stále zaostalou zemí, kde jediné přijatelné je jít s davem.
0/0
16.7.2003 10:42

ples

Re: tak to je
Ono to nemusí být pravidlem, může se stát, že si právě řekneš, že takhle vychovávat nebudeš. Ale jinak s tebou souhlasí...
0/0
16.7.2003 10:46

školy
Však se dětičky neposerou když budou chodit do normálních škol. Přežlili to jiní a někteří se i uplatnili v životě. Kdo by to čekal.
0/0
16.7.2003 10:36

honza

Re: školy
:-) to je přesně ukázka toho,  o čem píšu o příspěvek výše
0/0
16.7.2003 10:43

ples

Re: školy
Hmmm..velice poučný, zamyšleníhodný názor, který tě musel stát hodně přemýšlení....
0/0
16.7.2003 10:43

Toli

Těm, kteří by nikdy nepovolili alternativní školy
Prosím, uvědomte si při své argumentaci, že třeba skinové a zloději vyrostli z klasických škol. Když je tomu tak, je logická snaha o určitou změnu, tedy školit děti jinak, víc podle toho, jak vyhovuje jim, a méně jak vyhovuje škole a úředníkům. V klasické škole na všech stupních je například typický stres z oceňování a známek. Je snad jasné, že potřebujeme co nejvíc vzdělaných a morálních lidí. Alternativní školy se snaží aspoň umožnit vzdělání bez stresu, a tím naučit víc a efektivněji. Nevím, na základě čeho máte názor, že v nich vznikají jenom nepřispůsobiví zlobiví egoisté. To máte z nějakého výzkumu vzdělání?
0/0
16.7.2003 9:57

Petr

Re: Těm, kteří by nikdy nepovolili alternativní školy
Fajn, takže bude asi lépe držet děti ve skleníkovém prostředí bez stresu u máminy sukně, která za ně všechny problémy hned vyřeší. Opravdu skvělá příprava do života! Celý život vás bude někdo nebo něco zkoušet a stresovat. Jak se s tím asi vypořádá skleníková květinka? Argumentace, že v klasických školách vyrůstají skini .... no comment - to není argument. To je něco podobného, jako bych řekl, že z domácích škol zase vyrůstají především náboženští fanatici ... stačí jenom prolistovat knihu "Katolická domácí škola" - větší fundamentalismus jsem ještě neviděl.
0/0
16.7.2003 11:04

Toli

Re: Re: Těm, kteří by nikdy nepovolili alternativní školy
1. škola doma u rodičů je jenom jednou z více variant alternativních škol. O této variantě jsem se nezmínil, takže nevím, proč mi ji podsouváte. Není nebo nemusí být skleníková, ale o tom už psali jiní.
 
2. ostatní varianty alternativních škol jsou toho typu, že žáci tam chodí do školy tak jako jiní žácí do jiných škol. Jsou tam třídní kolektivy tak jako v jiných školách. Nevím, z čeho soudíte, že jsou skleníkové. Psal jsem a také jiní diskutující psali o jiných METODÁCH vyučování, ne o vytrhování z kolektivu. Promiňte, už to nedovedu napsat jasněji.
 
3. Také jsem nenapsal, že v klasických školách vyrůstají skini. Jenom jsem se snažil podoknout, že jestli se alternativním školám vyčítá, že z nich vyrostou nějací skleníkoví exoti (ne, že by to bylo potvrzeno, to se jen tak v diskusi teoreticky namítá), tak i klasické školy nejsou nijak vzor dokonalosti. Nevyrůstají v nich skini a zloději, oni z nich už vyrostli. Samozřejmě, že z nich vyroste i většina slušných lidí. Když ale klasické školy nejsou dokonalé a nemohou sloužit jako vzor, je logické, že se hledají ve vší slušnosti alternativy. Jestli je "Katolická domácí škola" nějaká hnusná, neznamená to, že všechny ostatní alternativy se mají zahrnout do stejného pytle.
0/0
16.7.2003 12:25

ples

Navštívil jsem..
...kamaráda, který má to štěstí a má dost času i svých peněz na to, aby mohl učit svoje děti. To "vyučování" probíhalo v naprosté pohodě. Děti měly samozřejmě ze svého otce respekt a co řekl, to udělaly. Jako rodič je samozřejmě zná ze všech nejlépe a ví, že na jednoho platí med a na druhého bič. Jejich tělocvik probíhal venku na zahradě a kluci řádili jako čerti. Můj kluk má tu smůlu, že u něho v tělocviku se nacvičují všelijaká divadelní vystoupení a takové věci, jako je kotoul ,jsem ho musel naučit sám. Jsem zastánancem domácích škol všemi deseti. Řekl bych, že se opravdu projevuje klasické čecháčství. Ty děti, které se učí doma, někomu chybí a někdo za ně nemá peníze. Taky je nemůže někdo kontrovat tak, jako jiné děti. Myslím si, že naši ministerští úředníci by měli používat rozum ( samozřejmě jenom v tom případě, jestli ho mají )
0/0
16.7.2003 9:35

nasa

Re: Navštívil jsem..
To je sice pěkné, ale domnívám se, že každé dítě potřebuje kolem sebe sbolečnost dalších dětí (nejen sourozenců) a soužití v tento rozmanitém kolektivu může dítěti dát pro budoucí život velmi mnoho. Nevím jek tento problém řeší vzdělávání doma rodiči. Často vidím, že i když rodiče své děti znají, tak je vlastní děti příliš nerespektují a pro vzdělávací účely nejsou pro ně autoritou (vyjádření jednoho kolegy:"Naučil jsem řadu cizích dětí lyžovat, ale vlastní ne. Udělal jsem zásadní chybu, že jsem se o to vůbec pokoušel"! Nedokáži si tedy dobře odpovědět na otázku, jestli tento typ vzdělávání nevychovává jedince, kteří mimo okruh určité komunity jsou zcela nesamostatní, neprůbojní nekomunikativní a neschopní vlastního úsudku. Nejsem znalec, ale opakuji: "Děti musí přijít do společnosti ostatních dětí (nejen vybraných rodiči), aby se naučily, jak to v životě chodí. Zde se všichni zaměřují jen na trojúhelník: obsah výuky - učitel -žák, ale zapomínejí, že jde o čtverec: obsah výuky - učitel -žák - ostatní děti!!!
0/0
16.7.2003 10:01

ples

Re: Re: Navštívil jsem..
Problém s kolektivem je naprosto jednoduchý. Za prvé si hrají s dětmi po vyučování.  Aza druhé...nevštěvujíplno zájmových kroužků, kde se práci v kolektivu naučí. Jasně, že je nemůžeš učit  a nepustit do kolektivu. O tomjsem ani nemluvil, protože neznám rodiče, kteří své děti nepustí do kolektivu ( myslím rodiče své děti učící ). A to, že kolegy nenaučil své děto lyžovat...to bude asi jeho problém. Já nejsem padagog,ale moje kluky učím všechno. A poslouchají velice rádi...
0/0
16.7.2003 10:08

JJ

Re: Re: Navštívil jsem..
Děti určitě potřebují vrstevníky, ale to rozhodně není starost státu, nýbrž rodičů. Ať se konečně stát přestane starat o lidi, jak kdyby byli všichni nesvéprávní (povinné přestávky v práci, povinné začlenění dětí do kolektivu a další a další perly) a začne dělat svoji práci. Vymahatelnost práva, fungování policie, korupce na úřadech, "vynikající státní zakázky a výběrová řízení" a další. Ať už proboha nestrká nos do věcí, do kterých mu skutečně nic není.
0/0
16.7.2003 10:25

honza

Re: Re: Navštívil jsem..
proč myslíš že doma vzdělávané děti nemají kolektiv a kontakt s ostatními?
 
0/0
16.7.2003 10:26

Mikael

Vady chování
Dnes je každé nevychované dítě omlouváno dislexií, hyperaktivitou atd. Ale je to především o výchově, i když nepopírám, že existují vyjímky. V době, když jsem chodil na základní školu (začátek 80. let) nebylo o dislekticích prakticky ani slechu a pojem hyperaktivita byl úplně neznámý. Kděžto v současnosti každé druhé dítě je odiagnostikováno nějakou specielní diagnózou, i když je úplně normální, pouze je nevychované a rodiče se mu nevěnují.
0/0
16.7.2003 9:26

banco

Re: Vady chování
už jsem dnes reagoval jednou na tvůj příspěvek, ale nedá mi to a musí ještě jednou :-). Ano, v 80. letech byl pojem dyslektik a hyperaktivita neznámý, stejně jako ve středověku antibiotika. A protože naše školství mělo tou jedinou správnou stranou nalajnováno vše počínaje přezouváním až po svobodný projev vlastního názoru, opravdu se nikdo touto problematikou nezabýval. Bohužel. Co se týká hyperaktivity, znamená to, že to dítě třeba sedí u stolu a neustále kýve nohou, otáčí se na židli a podobně. To není grázl, jak si ho představuješ ty. To že je dyslektik zase znamená, že prostě nevidí třeba rozdíl mezi b a d, že některá písmenka píše obrovská, jiná zase malá. A takové dítě, aby dosahovalo stejných výsledků jako jeho vrstevníci, musí být prostě geniální a musí škole věnovat více času než si dokážeš představit. tak se probůh prober (i když vím, že ta 80. léta na tobě asi musela zanechat hodně hluboký zářez :-)))
0/0
16.7.2003 10:00

romanus

Re: Vady chování
Tvoje mama asi byla ta soudruzka ucitelka, ktera me nedokazala "zabavit" necim rozumnym a tak me furt vyhazovala ze tridy a nutila byt po skole... Bez delat ministra a vsechny chytre deti posli na lobotomii, zrus sedmi/osmi lety gymnazia, alternativni skoly s pro deti zajimavou a zabavnou formou vyuky. Kdyz bude ve tride nekdo vynikat chytrosti, schopnostmi tak at ho ucitelky sejmou jako me. Diky PS: Rodice se mi venovali, nase rodina je "sporadana", drog(krome cigaret a alkoholu) jsem se ani nedotkl, presto, ze jsem mel dost prilezitosti. A v patre jsem byl a byl jsem vudce...
0/0
16.7.2003 10:14

Jaja

Re: Vady chování
Ale známy byly, já v té době chodila do školy a několik takových spolužáků jsem měla. S tímto oficiálním hodnocením. Navíc jsem postižená maminkou učitelkou, která měla specializaci už v 80. letech i dřív právě na takovéto děti. vše je v přístupu. Samozřejmě, že ne vše se dá omlouvat. A k dalším. Nejde jen o učení dětí doma. Rušení wald. škol je výmyslem nějakého nepřejícníka, ty děti tam byly spokojené a uměly.
0/0
16.7.2003 10:37

Libb

Re: Re: Vady chování
Souhlas. Viz. příspěvek pode mnou - o "poruchách učení a chování" se nesmělo mluvit, ne že by nebyly. :-(
Můj názor je, že alternativní školy jsou obrovským přínosem, ale nad domácí výukou mně občas zůstává rozum stát. Nevěřím, že jeden člověk dokáže své děti naučit všechno co potřebují. Potřebují nikoliv ve smyslu životní nutnosti, ale ve smyslu základů pro další studium.
Nějaký rodič by mohl dospět k rozhodnutí, že chemii nebo integrály jeho syn nepotřebuje, protože stejně bude tak jako tatínek dělat automechanika a prostě ho to nenaučí. :-( (I když, přiznám se, něvím, jak domácí výuka přesně funguje a jaké jsou osnovy a kontroly, jestli dítě umí, co má umět - pokud nějaké teda jsou...)
0/0
16.7.2003 13:43

ples

Re: Vady chování
Dyslektik a hyperaktivita není o výchově. Nevěděl jsio nich jenom proto, že se to tehdy tutlalo. Jako všechno nepohodlené. Co se nehodilo do krámu, se prostě zavřelo do ustavu nebo všelijak schovalo. Nepřipomínej nám tu dobu, lépe řečeno...nedávej ji za příklad!!!
0/0
16.7.2003 10:41

ldj

Víme, o co jde?
Tady máte nějaké info o walfdorských školách, to se budete divit, co je to za "ústavy" http://www.sisyfos.cz/dokument/waldorf.htm
0/0
16.7.2003 9:01

ples

Re: Víme, o co jde?
NO...nemusí to být zrovna idealní způsob učení. Ale už když se to povolovalo se vědělo o co jde. A teď se to najednou nelíbí. Když to nevadí těm, co tam mají svoje děti, není důvod to rušit...
0/0
16.7.2003 9:25

Dan

Re: Víme, o co jde?
A víte něco o spolku Sysifos ??To je teprv ústav !!
 
0/0
16.7.2003 9:47

Toli

Re: Víme, o co jde?
Vybral jsem tyto citace z kritických příspěvků na Vámi zmiňované stránce:
"Přestože nemám s waldorfskou pedagogikou přímou osobní zkušenost, dospěl jsem spíše ke skepsi. Hlavní příčinou je přístup jejího zakladatele Rudolfa Steinera (1861-1925)," - a dále autor polemizuje s asi 100letými názory dávného zakladatele školy.
" Děti byly ponechávány v omylu, že slunce se otáčí kolem země" - toto snad ani není míněno vážně.
Samozřejmě, že jsem za to, aby se blíže osvětlila metoda a hlavně duch vyučování na alternativních školách. Promiňte, jak ale to může osvětlovat někdo, kdo třeba s Waldorfskou školou nemá, jak sám příznává, osobní zkušenost? Zkušenost druhého autora Sisyfosu o Waldorfských školách plyne také jenom z toho, co negativního přečteného si o nich shromáždil.
0/0
16.7.2003 10:22

JJ

Re: Víme, o co jde?
A co se podívat na www.waldorf.cz? Mám příbuzného, který má dceru ve waldorfské škole v Německu. Nemůže si školu vynachválit. Děti tam mají určitou volnost, když je dítě unavené, může si klidně jít během výuky odpočinout na lehátko, nebo se jít projít. Mnohem menší část výuky se odehrává ve třídě, větší část v přírodě (přírodopis, dějepis, zeměpis, tělocvik). V těchto předmětech mají také děti obrovské znalosti - samozřejmě se neučí, že Země je středem všeho. Přístup k dětem se přísně individuální, učitelé kvalitní. Výsledky jsou u těchto dětí překvapující.
 
0/0
16.7.2003 10:52

Toli

Re: Re: Víme, o co jde?
Naše příbuzná učí na Waldorfské škole ve Švýcarsku.  Myslím, že ze všeho  toho negativního, co líčí Sysifos, si tam nějak nedovedli pro vyučování vybrat nic.
0/0
16.7.2003 11:04





Najdete na iDNES.cz