Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za lékaře se bude platit

Zdravotní péči a léky do dvou tisíc korun ročně by si lidé měli platit sami. Ministryně zdravotnictví Marie Součková (ČSSD) počítá s tím, že v této částce budou kromě doplatků na léky také poplatky za recept a návštěvu lékaře či pobyt v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mlhon

Co vim tak se vsude priplaci
Pokud nechci priplacet v pripade hospitalizace vic musim se pripojistit. Je fakt ze to mesicne stoji vic ale z vlastni zkusenosti muzu rict ze se to vyplati. Fakt se obavam ze je to jen prvni krucek. 2000 rocne je dost malo - i 5000 by nebylo az tak moc.
0/0
15.7.2003 1:43

Gaskoněc

Půl čtvrté a padla
Já bych vás, pacienti i doktoři, nejraději hnal pěkně svinským krokem!!!! O pánech doktorech to bylo známo vždycky. To byla nějaká honorace. Ještě dnes každého z nich poznám na sto honů podle zvednutého rypáku. A ti jejich pacienti, co jim vypadne klávesnice od počítače nejpozději za pět minut půl čtvrté a hlavně ženské se dole u vrátnice nebo u píchaček div nepřerazí jedna o druhou, jak letí honem domů....... Darmo mluvit. V jediném měl Václav Havel pravdu - odstranit tuhle "morální devastaci", to si vyžádá opravdu tak 2 generace. Součková je jen sebevědomá slepice-mamina, co kdysi vystudovala lékařskou fakultu. Možná byla i docela dobrý praktický lékař (nebo odborová funkcionářka).
0/0
14.7.2003 18:03

Gaskoněc

Začarovaný kruh
Lidé žijí v průměru déle a jsou přitom čím dál častěji postiženi nemocemi, na něž se většinou berou léky. Za socialismu se pro mnohé starší lidi stal z návštěvy lékaře "sport", který jim nahrazoval deficit sociálního styku. Tehdejší režim si zpočátku nedovolil bojovat s hlavní "vymožeností" reálného socialismu, bezplatnou lékařskou péčí, ale nakonec byl nucen zavést vybírání pětikoruny za recept. Nezávidím starým licem. Někteří z nich ale berou léky jako "drogu" a i na návštěvu u lékaře si zvykli jako na drogu. Nic nelogického ani nic nového pod sluncem - už Moliére před více než 300 lety.... Hypochondrie postihuje tím více, čím větší je nuda a opuštěnost. Do toho privatizace zdravotnictví a zavedení nemocenských pokladen a "bodů" pro lékaře - a neštěstí je hotovo. Divil bych se velmi, kdyby nás to nezačalo ekonomicky  pokládat už dávno. Jenže teď už je nejvyšší čas s tím něco dělat - jinak nás za chvíli ti "socialističtí" důchodci všechny "oddělají". A sebe také.
0/0
14.7.2003 17:09

rado

ČSSD nemá mandát
od voličů k takovým akcím.Špidla je měkký vůči pravici,za Zemana by se tohle nemohlo stát.
0/0
14.7.2003 15:24

Doktor

Poslední zvonění
Jsem MUDr., a řeknu Vám v našem státě to jde pěkně ke dnu. Za ODS i nyní za ČSSD. Většina schopných lékařů odejde příští rok do zahraničí a zbudou zde absolventi a důchodci. A přijdou Slováci, Ukrajinci, Rusi. U toho nechci být, chudáci pacienti- budou Vás léčit baňkami a pouštěním žilou. Ještě je několik měsíců čas, to by si měla p.Součková uvědomit!!!!!!!!!!
0/0
14.7.2003 15:24

habit

Re: Poslední zvonění
Proboha, jenom to neeee!!!! Co si jen bez vas pocneme!!! Pani Souckova, delejte honem neco, at nam pani doktori neutecou!!!
0/0
14.7.2003 15:35

iveta

Re: Re: Poslední zvonění
Nejsem MUDr, ale pacientka. Dnešní doktoři většinou vystudovali zdarma - tedy za peníze našich rodičů. A teď chtějí vydírat pacienty a vyhrožovat, že utečou, Tak ať to zkusí jinde, nejspíš se ještě rádi vrátí - alespoň většina z nich.
0/0
15.7.2003 6:34

Nastasja Kalašnikovová

Re: Re: Re: Poslední zvonění
Vždyť je nikde nechtějí, leda jako sanitáře. Všude by museli studovat znova a kdo by k nim chodil, v zahraničí - nikdo!!!!! Těch pár chytřejších by možná zkoušky i udělalo a než by je z ciziny vyrazili, naučili by se apoň etickému  chování k pacientům.
Tak ať táhnou!!!!!!! Hlavně bych tam chtěla vidět urology Tesaře a Mílka !
0/0
16.7.2003 10:10

JSI

lkající, kteří neuvažují
Něco je blbost, jako platby v hotovosti u ambulantního lékaře, protože mu to pouze přidělá práci. Druhá věc jako platba za recept je jasně potřebná věc, protože to se dá docela dobře vyúčtovat při vyúčtování plateb mezi pojišťovnou a lékárnami a současně by se omezily výdaje pojišťoven za bagatelní léky typu paralen, acylpyrin, atd. Zde totiž jsou výdaje za registraci receptů  srovnatelné s penězi, které pojišťovny platí lékárnám za tyto léky. Příplatky na jídlo v nemocnici či za pobyt na lůžku v LDN jsou jasně potřebné, jinak budou pořád situace kdy si příbuzní přijedou do LDN vyinkasovat peníze od důchodce. Co se týče rušení některých nemocnic, některí věci se dají provádět ambulantně, klasický případ je operace šedého zákalu, laparoskopické operace v kolenních kloubech atd, Jiné typy operací se dají razantně zkrátit, jako operace slepého střeva, žlučníku (laparoskopicky), křečových žil (ucpáváním) Ty ubrečenci, co zde lkají jak platí na pojištění tisícovku, si musí uvědomit, že lékařská péče je drahá a že na ni současné pojištění nestačí.  A uvědomte si, že některé věci pojišťovna platit nebude, protože na to nemá a kdo si to bude chtít udělat, nějaké exkluzivní transplantace, tak ať si na to nasbírá od dárců.
0/0
14.7.2003 15:13

Doktor

Socialisti jsou stejní jako komunisti
Myslím, že lOKč za recept je na místě, také cca 5OKč za den v nemocnici. Ale je třeba zredukovat počet nemocnic a počet lůžek. Není možné, aby bylo v Praze 5 fakultních nemocnic! Lidi, kteří chtějí by platili nadstandartní pojištění. Ale žádný roční paušál, ten socialisti rozkradou! P.Součková je chaotická utopická socialistka, měla by se vrátit na místo OL, to snad zvládne.
0/0
14.7.2003 15:07

Mony

Re: Socialisti jsou stejní jako komunisti
Souhlasím s Vámi, ale nevěřím, že s fakultkama v Praze se hne. Je tam silný lobování. Špatný systém ve zdravotnictví, který byl nastaven za ODS nikdo nemá odvahu změnit.
0/0
14.7.2003 15:15

Juraj

Platit
To mate tu Vasi demokracii-kapitalismus. Co jste chteli tak mate, tak porad nenarikejte. Par lidi bude super bohat a vetsina bude zivorit. Doufam ze jsou jeste v zemi lide kterym to mysli. Nemate demokracii ale neporadek-bordel v zemi.
0/0
14.7.2003 15:00

Gaskoněc

Re: Platit
Bohužel v tom je pěkný "bordel" a systém žádný. Jen nechápu, jak mohli politici nechat zdravotnictví řídit doktory? Jestli byl někdo už za socialismu pěkně nafoukaný, zazobaný a rozmazlený, pak to byli vedle pinklů, zelinářů, automechaniků, zedníků a veksláků právě "páni" doktoři. Do p..... nakopat by zasloužili. Co si o sobě myslí - studovat medicínu není tak hrozné, když máte pořádný "sitzfleisch" a nevadí vám krev. Jinak je to většinou o biflování - na což bylo české školství odjakživa "kadet", dobré paměti a dobrém žaludku (za totáče na úplatky). Z čeho si asi páni doktoři stavěli ty vily? A režim držel hubu, protože potřeboval pracovní sílu do fabrik. A co dál, doktore?
0/0
14.7.2003 17:20

pak

Re: Re: Platit
Já si ale pomotauji, že za socialismu byla především nafoukaná tzv. dělnická třída. Lékař měl často nižší plat než oni a z několika vyjímek se nedají dělat závěry. Škoda jen, že často jsou nejchytřejší ti, kteří by se nejprve měli zamyslet sami nad sebou - bohužel ale od těchto se toho nikdy nedočkáme (víme co se říká). V části příspěvku, ve které Gaskoněc bagatelizuje práci lékaře a tvrdí že v podstatě stačí se nebát krve je úplně vedle a dopuručuji ať si do jde vyzkoušet. Možná pak zjistí, co je to práce a ne jen chytré řeči mimo-mísu.
0/0
15.7.2003 9:52

Milan

BSE
Asi druhý případ BSE v Česku.
0/0
14.7.2003 14:51

Milan

Špidlistán
Takže měsíčně zaplatím tisícovku za zdravotní pojištění a pak když půjdu k doktorovi, tak za to budu platit ? Ta soudružka se snad zblaznila. Hoďte na ni síť.
 
 
0/0
14.7.2003 14:43

Gaskoněc

Re: Špidlistán
Všichni jste se zbláznili. Já a můj zaměstnavatel zaplatí na zdravotní pojištění měsíčně 10 tisíc korun, ale marodit si vůbec nedovolím a utrácím za lázeňské procedury, sport a potravinové doplňky, jen abych zůstal zdravý a udržel si svoji práci. Kromě toho skoro ani nestačím koukat, jak se za ty moje prachy cpou práškama důchodci. Na sociální (důchodové) dám dohromady se zaměstnavatelem měsíčně 50 tisíc Kč. A kdo to schlamstne? Živnostníci, co si platili měsíčně minimum (600 až 800 Kč), ale penzi dostanou po odchodu do důchodu skoro stejnou jako já - oni královskou, já hůř než mizernou. Všem se vám zažral ten socialismus pod kůži až běda. Kdyby to tak šlo z těch mozků vyprat nějakým Arielem nebo Boldem (2 v jednom).
0/0
14.7.2003 17:28

Třetí světová válka

Tak, tak, a bude hůř . . .
čehúni, tak na Vás nemakačenkové . . .
Ta Súčková je prima baba.
0/0
14.7.2003 14:39

Bob

Nadstandardní ceny za standard
Myslím, že se reforma zdrav. ubírá špatným směrem. Proč chtít za standardní péči pořád víc peněz? Proč tu neexistuje trh soukromého zdravotního připojištění? Kdo na to má, ať si zaplatí za 1 lůžkový pokoj, lepší klouby, cévní náhrady apod. To by byl zajímavý nárust tržeb pro nemocnice. Tyto peníze jdou dnes bokem jako úplatky do kapes doktorů, co tento nadstandard poskytují ve státních nemocnicích.
 
A nemocnice by se  musely snažit dělat něco navíc a ne brát jen tam, kde je to pro ně nejjednoduší.
0/0
14.7.2003 14:28

Roy Batty

:-)
Mě přijde divné že se na jednu stranu mluví o zneužívání lékařské péče ale na druhou stranu nás informují televize (včetně veřejnoprávní) v zimě o tom že jsou epidemie křipek a že je lidé přechází protože se dnes nevyplatí marodit.takže v tom já nějak nemám jasno :-). Navíc nikde Součková nepíše co se stane s těma 2000 když je vůbec nevyužiju.já chápu že někdo není nemocnej a nekdo je a potřebuje více.Ale tohle je příplatek.
0/0
14.7.2003 13:44

barbudo

A zase tu máme pěkný tunýlek...
Tak jo. Obvoďáci povinně nakoupí registrační pokladny pro registraci plateb hrazené péče v hotovosti (a trezor případně ochranku). Dále si povinně zřídí zvláštní účty pro bezhotovostní platby hrazené péče. Při ministerstvu zdravotnictví (či VZP) bude zřízeno Centrum Hrazené Péče, které každému pojištěnci bude sledovat stav jeho hrazené péče pro sledované období, bude od zdravotnických zařízení přebírat informace o hrazené péči, bude kontrolovat, zda nepožadují souběžné proplacení stejné péče po pojišťovně, bude komunikovat se zdravotnickými zařízeními a pojišťovnami, kterými pojištěnec ve sledovaném období prošel, vyřizovat reklamace a spory, vracet přeplatky (výkon asi bude hrazen celý i v případě, že bude na hranici stanoveného limitu). Po dosažení hrazeného limitu dostane pojištěnec expresní doporučenou zásilkou (do vlastních rukou) poukaz pro bezplatné čerpání zdravotní péče pro zbytek roku. Poukaz bude vybaven fotografií pojištěnce, hologramem a dalšími ochrannými prvky (jinak by se podvádělo). Pár firem si namastí kapsy pár miliardami z peněz daňových poplatníků, pár dalších formulářů a front u dalších okének dalších bohorovných úřednic.
0/0
14.7.2003 13:13

kokr

Re: A zase tu máme pěkný tunýlek...
... a to vše za peníze pojištěnců!
0/0
14.7.2003 13:24

Vlk samotář

Re: A zase tu máme pěkný tunýlek...
Vidíte. Po přečtení Vašeho příspěvku mě napadlo. Kdo a hlavně jak bude kontrolovat kolik už jsem tou státu zaplatil? Kdo mi řekne kolikátá návštěva u doktora přelezla už pověstnou hranici 2 litříků, kdy už nemám platit???
Není to náhodou jen promyšlený tah, jak zase zaměstnat více úřednictva a snížit tím uměle nezaměstnanost? Jinak si to prostě vysvětlit neumím!
0/0
15.7.2003 9:12

Ivan

Přemýšlí vůbec?
Jestlipak ta teta na MZd vůbec přemejšlí. Budeme solit 2000 ročně doktorům a komu to pomůže? Pouze ambulantním lékařům, kteří už na tom dneska nejsou vůbec špatně. Do nemocnic, které není možné ufinancovat nedojde (kromě zuboženého pacienta) vůbec nic, neboť dvoutisícový limit si mezi sebou rozeberou praktičtí a odborní ambulantní lékaři, kteří budou pacienta před odesláním do nemocnice vyšetřovat tak dlouho, dokud z něj ty 2000 Kč nevyrazej.  S tou dvackou za recept naopak souhlasím, to tu mělo bejt už dávno. Už je fakt na čase aby šli ti socialisti zase do h....u.
0/0
14.7.2003 12:38

raf

Paní ministrová
Paní ministrová, ten chaos co se chystáte ve zdravotnictví udělat už po vás nikdy nikdo nedá dohromady. Nenapadá vás, že by bylo nejlépe nemocnice přestavět na plynové komory a tak byste ušetřili dost i při dnešních cenách plynu a měli byste více co byste mohli sami prožrat!
0/0
14.7.2003 12:15

kokr

?
Měsíčně platím zdravotní pojištění 2.100,- Kč, proč musím zase platit něco navíc? Za posledních 10 let jsem byl u doktora 1x - na vyšetření pro autoškolu a to jsem si zaplatil. Tak co je?
0/0
14.7.2003 12:03

Kavarensky povalec

Re: ?
No a o to jde. Bud zvednou zdravotni pojisteni plosne a nebo ti co chodi k doktorovi casteji budou platit vice. Lide jako ty na tom usetri.
0/0
14.7.2003 12:34

paštika

Re: Re: ?
No jestli to chápu dobře, tak vysolím každý měsíc 2000 na zdravotní a jednou ročně další 2000 státu? Pak nevím, kde ušetřím?
0/0
14.7.2003 12:43

Kavarensky povalec

Re: Re: Re: ?
Ty 2000 rocne navic nevysolis automaticky. Pouze pokud pujdes k doktorovi. Pujdes-li treba jednou, vyspolis X Kc za navstevu a Y Kc za leky, pokud nepujdes ani jednou nevysolis nic. To je prece ferovka. At lide co chodi k doktorovi casteji se take vice podili na financovani zdravotnictvi.
0/0
14.7.2003 12:48

kokr

Re: Re: Re: Re: ?
Jestli je to tak, tak je to férovka, ale bojím se, že balená kobliha vymyslí nějakou kličku a budu platit tak jako tak. a dík :-)
0/0
14.7.2003 12:59

Ivan

Re: Re: Re: Re: Re: ?
To se můžeš spolehnout.
0/0
14.7.2003 13:43

kokr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
... na co, že vymyslí zase další ptákovinu? já myslím, že to tak dopadne. nakonec - nebylo by nejlepší státu dávat každý měsíc svoji výplaty.....
0/0
14.7.2003 13:51

Dana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Dávat každej měsíc státu svojí výplatu? No, já mám dojem, že to prakticky dělám. Daně, zdravotko a sociálko dává dohromady asi polovinu toho, co vydělám. Když si pak z té druhé půlky něco koupím, tak si zase vezmou dalších 22% DPH, takže to dohromady dělá přes 70% a to maj spočítaný, že těch necelejch 30%, co mi zbyde, bude stačit, abych chodila do práce a živila je i další měsíc. Je to vlastně jen taková mrkev pověšená mě, oslíkovi, před čumák a já blb každý ráno vstanu a ženu se za tou mrkvičkou....
Ale na druhou stranu by mi nevadilo dávat 20Kč za recept, to nikoho nepoloží a lidi přestnou blbnout se zbytečnejma práškama.
0/0
14.7.2003 14:24

Vlk samotář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
Naprostý souhlas!
Den daňové svobody byl z první republiky tuším stanoven na 25 únor a dneska se pohybuje někde na přelomu června a července. Tedy přeloženo do normální řeči se baj očko půl roku ženeme za pověšenou mrkvičkou jako ti oslíci, aby "balená koblížka", "VI Špidlič" a jim podobní mohli v nejmenované TV předvádět své kydy.
Napadá mě jen film Limonádový Joe a jeho bezkonkurenční: Nechte se své Kidy.....
 
0/0
15.7.2003 9:09

Libec

Re: Re: ?
to teda nemas pravdu, protoze Ti co chodi k doktorovi porad vysoli akorat 2000 rocne a pak to budou mit zase zadara , a ja budu veskerou svou peci platit ( 1 max2 navstevy u doktora rocne) a jeste solit tucny odvody z platu , ktery beztak zvednou taky ...
0/0
14.7.2003 14:19

Mi

Zloději
V případě, že si mám platit doktora, odmítám těm svinským zlodějům platit ještě zdravotní pojištění - k čemu to? K doktorovi jdu jednou za dva roky, pouze pokud jsem opravdu už na umření, na nemocenskou nechodím - přijdu na výplatě o nemalou částku a z něčeho nájem platit musím.
Vládo, skutečně BRAVO. Větší bandu s prominutím BLBCŮ a vydřiduchů svět ještě neviděl. Když hledáte peníze pro děravý rozpočet, propusťte zbytečné 2/3 státních ouředníků a se škrty začnětě taky u sebe. Za chvíli snad budeme platit daň za dýchání vzduchu ne?
0/0
14.7.2003 11:58

Vladimír Špidla

Re: Zloději
To je dobrej nápad. Hned navrhnu ve vládě daň za dýchání vzduchu, za pití vody a za právo na život. Všechno v rozumné výši, aby vám nic nezbylo na živobytí, vy buržoazní pakáži.
0/0
14.7.2003 12:35

Ivan

Re: Re: Zloději
Vláďo, prosím Tě nezapoměň ještě na daň ze sexu, myslím že 60 Kč za každý číslo s maminou by státní kase taky pomohlo!
0/0
14.7.2003 12:41

Samuel Colt

Re: Re: Re: Zloději
za mimomanželský sex navrhuji vyšší sazbu, ovšem zase by měla být sleva při větším počtu než třeba 30 čísel týdně
0/0
14.7.2003 12:50

Vladimír Špidla

Re: Re: Re: Re: Zloději
Pánové, vy mě překvapujete. Hned vás navrhnu Sobotkovi jako náměstky. Vy budete umět ty peníze z kapes lidí vytáhnout a naplnit jimi státní (a moji) pokladnu . Ještě mě napadla daň z používání veřejného prostranství. Ta by mohla být ve výši 0,1 Kč za každý krok na chodníku, silnici či jiném veřejném prostranství.
0/0
14.7.2003 13:34

Kavarensky povalec

Re: Zloději
Vis proc platis zdravotnì? protoze kdyz to do tebe nahodou nekdo napere autem, tak nasledne leceni a operace nikdy z vlastni kapsy nezaplatis.
0/0
14.7.2003 12:35

Re: Re: Zloději
Jasně, že nezaplatíš. Jde to z "poviného ručení " toho auta.
0/0
14.7.2003 13:00

Skeptik

Re: Re: Re: Zloději
Přesně tak, takže to stejně zaplatí někdo jiný. V tomto případě komerční pojišťovna.
Já bych navrhoval, aby se ve zdravotním pojištění zavedl stejný systém jako v pojištění aut. Několik balíčků s různým stupněm péče a komfortu a tedy i cenou pojistného. Pojišťovny by zcela jistě zavedly bonusy za živostní styl, tedy kuřák-nekuřák, obezní-neobézní, simulant-nesimulant, proč ne i slušný řidič-neslušný řidič (ovlivňuje zdrav stav jiných) apod. Bylo by to i motivující, oproti souč stavu, který nahrává snižování daň základu, nemotivuje ke zdravému životnímu stylu.
Navrhovaný sistém nepostihne skupinu, která sneužívá zdrav péči, protože pokud už někdo ony 2tis zaplatí, řekne si, že další péči bude čerpat co nejvíce stylem "když už jsem to zaplatil, tak ať toho využiju.."
Pryč s touto vládou!
0/0
14.7.2003 14:16

Ferda Informovaný

Re: Zloději
Daň za dýchání se už  přece platí-co jinýho je poplatek obci za pobyt rekreantů? A že to je v součtu nějakých peněz!
0/0
14.7.2003 14:47

habit

Je to jen pokus...
... o bezplatne - placene zdravotnictvi. I kdyz soccialistum dochazi dech, nikdy jim nedojdou napady, jak pokud mozno "dostat" svym slibum, a soucasne realizovat jejich pravy opak. A tak misto normalni spoluucasti, kde by si s vyjimkou zakladni lekarske pece priplacel kazdy podle svych moznosti na to, co si muze dovolit, budou vsichni platit to zakladni. A co za to dostanou, to uz neni jejich vec. Jen kdyz budou mit vsichni stejne.
0/0
14.7.2003 11:57

Realista

Teda nevim jak vy,
ale ja ty dva tisice zcela urcite platim uz ted na lecich ktery jsou na predpis. Jsem astmatik a verte, neni levny spas.........
0/0
14.7.2003 11:49

David

To neni fer
Jestli si budu platit prvni 2000 ze sveho, tak at o ne nejdrive snizi me prispevky na zdravotniho pojisteni. Nemluve o tom, ze kdyz jsem byl ted tyden nemocny, tak jsem si radeji vzal dovolenou, protoze brat nemocenskou, tak bych na tom byl financne docela bit. Tohle jsou zase typicke finty jak z lidi tahat penize a neni to ferova hra.
0/0
14.7.2003 11:43

Macek

Prodám erotické fotografie a video dívenek 12 - 13 let na CD. I porno, sadomaso, zvířata adalší. Můžu také zprostředkovat účast při natáčení porna. bj@iol.cz Jaroslav Macek
0/0
14.7.2003 11:43

Jiodjap jiasdvij

Re: Qěci
Konečně jeden věcný komentář!
0/0
14.7.2003 12:01

*****

Re:
 Sem stím! Chci koečně vidět jak k tomu došlo že je Součková šouplá bejkem!
0/0
14.7.2003 14:08





Najdete na iDNES.cz