Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naděje stojí desítky milionů

Zatím to dokázalo jen pár zemí na světě a v Evropě jen Švédové: získali kmenové buňky z lidských zárodků, jež dokážou uzdravovat nemocné tkáně, a mohly by tak jednou pomoci tisícům nevyléčitelně nemocných lidí. Čeští vědci tento týden oznámili, že se jim podařilo totéž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oksana

jenom aby!
ne v kazde zemi (evropy) je vyzkum techto bunek povolen! nektere zeme maji moralni namitky
0/0
11.7.2003 12:46

Gaskoněc

Re: jenom aby!
Které například? Buďme konkrétní! A pokusme se to potom statisticky vyhodnotit. Dal bych krk na to, že v Evropě, s výjimkou racionálních Francouzů, s tím mají morální problémy hlavně katolíci, římští i řečtí, kterým jsou v mnohém blízcí praštění američtí "bílí anglosasští protestanti". Předpokládám, že z evropských protestantských zemí s tím "problém" nemá ani jedna.
0/0
11.7.2003 14:43

Karel Hlavata

Odesel jsem za lepsim
Obdobi polosilence nemuze trvat nekonecne a prichod potomka na svet rozhodl o odchodu z ceske vedy smerem na zapad. Myslenku, kterou v Cechach nikdo nechtel financovat se podarilo zrealizovat jinde a patentovat, nasledne byl patent odkoupet soukromou firmou, ktera po 3 letech ma obrat  v nizsich stovkach milionu korun. Za tohot stavu Cechy zustanou montazni dilnou, a za par let kdy cena prace delniku stoupne nebude ani to a pochybuji ze policajti a celnici potahnou vyvoj zeme k lepsi konkurenceschopnosti.
0/0
11.7.2003 11:58

Gaskoněc

Důstojné pokračování tradic české biologie
Jsem hrdý na to, že se nám to podařilo jako druhým v Evropě. Ale skoro jsme, s ohledem na tradice české biologie, měli být první. Odkaz Purkyněho a Bohumila Němce zavazuje. Tak alespoň druzí, jinak by to uř byla skoro ostuda. Doufám, že se podobné úspěchy odrazí i v ochotě přidat z našich nemalých daní na financování vědy - základní i aplikované. Myslím si, že stávající necelá 2 % jsou ostudně málo a že je v tom předimenzovaném státním rozpočtu pořád kde brát - třeba na armádě a na policii. Věda si to rozhodně zaslouží. A nejen biologie.
0/0
11.7.2003 11:57

Franta7

Vzdělaní (ne)rovná se prosperita?
Zajímavé je že tam kde je nějaká vysoká škola (ne-humanitní)  Praha, Plzeň, myslím že i v Pardubicích je nějaká chemická. Tak v těch městech je nejmenší nezaměstnanost, je tam nejvíc investic ze zahraničí. Naopak v Ostravě v Mostě žádná VŠ není. A jde to tam do háje. Takže (ironie)dejme peníze policistům, soudcům a uberme je vědcům, profesorům,....
0/0
11.7.2003 10:20

Palo

Re: Vzdělaní (ne)rovná se prosperita?
Hele Franto, ty ses dobrej vtipalek, ale nevim, jestli ostatni tvuj humor pochopi.....
0/0
11.7.2003 10:31

Jok

Re: Vzdělaní (ne)rovná se prosperita?
Počkej jaktože v Ostravě není vysoká škola. Vždyt v Ostravě je univerzita a další v Opavě.
0/0
11.7.2003 10:37

Al

Přátelé
Já bych nepřeceňoval, že jsme jedni z mála. Tyto výzkumy jistě probíhají všude na světě - žádná novinka to není. ČR patří jen mezi země které to zveřejnily.
0/0
11.7.2003 9:28

Kdosi

SPRÁVNĚ!!!
A proto snižte peníze na vědu a výzkum a naopak přidejte těm šmejdům soudcovskejm, na který si stěžuje už i Štrasburk. V tomhle státě se nevyplatí dělat, opravdu to začíná bejt na emigraci... Kdyby vědci dělali jako soudci, tak by je museli vyházet...
0/0
11.7.2003 8:49

Martin

Re: SPRÁVNĚ!!!
, Ano, jak si vůbec někdo (soudci a spol) mohou dovolit nárokovat navýšení platů, když se ukazuje, že i se současnou - neúměrnou výši platů je jejich práce nekvalitní. A vědě se školstvím, která rozhoduje, jak na tom tento stát bude a má úspěchy, se více-méně peníze berou. Kde to jsme... no jo, vlastně :( A těm názorům dole, co považují kmenovou buňku za bytost - prosím vás, vyjadřujte se k něčemu, čemu alespoň trochu rozumíte. Pokud jste ale toho vědeckého týmu, co toho dosáhnul a víte, jak se to dělá (opravdu vraždíte lidi kvůli buňkám ?), tak pardón :).
0/0
11.7.2003 10:09

Kdosi

Re: Re: SPRÁVNĚ!!!
Martine, oni si to OFICIÁLNĚ ( v Nálezu ústavního soudu) zdůvodnili tak, že prý jde o nelegitimní pokus o nivelizaci!!! Nic blbějšího už si nemohli vymyslet. Asi se bojí, že jim učitelé platově šlapou na paty nebo co...
0/0
11.7.2003 11:00

J.K.

Re: Re: SPRÁVNĚ!!!
Pokud reagujete takto kriticky na moje příspěvky pane "Kdosi", tak si je prosím přečtěte ještě jedou. Nikde netvrdím, že kmenová buňka je bytost, ale že žijící lidské embryo je bytost a kdyby mělo být zničeno pro získání kmenových buněk, pak je to nehumánní a barbarské. A to, že embryo je konkrétní člověk s kompletní genetickou výbavou, jen v poněkud ranném stadiu vývoje, byste měl pochopit, pokud se považujete za člověka v tomto oboru fundovaného. Souhlasím s těmito výzkumy, ale pouze v případě získávání kmenových buněk jinak než likvidací živých embryí.
0/0
11.7.2003 12:12

Kdosi

Re: Re: Re: SPRÁVNĚ!!!
No, já to ale nepsal, to byl Martin... Pláčete hezky, ale na špatném hrobě...
0/0
11.7.2003 14:36

sakoman

nedala by se tím
vyléčit blbost našich poslanců?
0/0
11.7.2003 8:48

Gaskoněc

Re: nedala by se tím
Tím by se musela léčit v první řadě  "voličská blbost" - a taky si myslím, že už nazrál čas, abychom konečně přešli od toho absolutně nemorálního poměrného volebního systému k systému většinovému. Jinak nás ti šmejdi lidovečtí a unionističtí nepřestanou otravovat. Ty partajní kandidátky, to je přece pozůstatek bolševického svinstva, které nám zanechalo OF a idealizovaný obraz první republiky. Není nic hnusnějšího než církve a partaje se svou hierarchií. Pak si takový nějaký kardinál dovolí beztrestně "vyskakovat" na Velehradě na stát ve službách cizí mocnosti (navíc jedné z posledních absolutistických monarchií, prolezlé finančními a sexuálními skandály skoro stejně jako brunejský sultanát) a cítí se dotčen, když ho někdo přirovná k předsedovi zahrádkářů nebo veliteli dobrovolných hasičů.
0/0
11.7.2003 12:10

Martin

dotace na kolchoz
Penize, ktere by stacily na nekolik desitek let vyzkumu se radeji vrazi kolchoznikum na dotace za sucho nebo mokro nebo jinou pravidelnou kazdorocni pohromu.
Kdyby jste umirali na Alzheimerovu chorobu, treba, tak byste asi zmenili nazor na nehumannost pestovani kmenovych bunek.
0/0
11.7.2003 8:18

dokturek

co jiného s tím?
než nějaké to potracené embryo hodit do kafilerky, tak ať pomůže žijícímu člověku
0/0
11.7.2003 8:06

Pylorus

JSEM PRO PRISNY ZAKAZ PREZERVATIVU
Pripada mi nelidske a nehumani zachytavat takovym podlym a barbarskym zpusobem muzske spermie, co by nositelky zivota, do nejakych plastikovych vaku!
SVOBODU SPERIMIKUM!
VIVAT Organizace pro svobodnou ejakulaci Palestiny!
0/0
11.7.2003 8:02

Pylorus

Brain Drain
Jojo, jen at si socani zadotuji drahy, Trinecke zelezarny atd.... kde pak budeme setrit? No jiste ve vede, vyzkumu a skolstvi. Jeste par let a v CR zustanou jen vedci, lekari a ucitele druhe kategorie. Profici pujdou za lepsim        
0/0
11.7.2003 7:56

J.K.

Barbarství
Ničit embrya kvůli kmenovým buňkám je barbarství, vraždí se při tom konkrétní nové lidské bytosti, které mají tu smůlu, že jsou ještě naprosto bezbranná a hodí se těmto pološíleným "vědcům" jako náhradní díly. Radši bych jednou umřel, než být léčen za cenu zničení života jiného člověka!!!!
0/0
11.7.2003 7:55

Pylorus

Re: Barbarství
nemel hovadiny, pri mensturaci z zeny pokazde odejde zarodek potencionalni lidske bytosti. A kdyz si ho honis, dopoustis se vlastne genocidy!
0/0
11.7.2003 7:59

J.K.

Re: Re: Barbarství
TO NENÍ POUZE POTENCIONÁLNÍ LIDSKÁ BYTOST ALE SKUTEČNÁ ŽIJÍCÍ!!!Pokud se z embrya získávají kmenové buňky, pak je živé a zdravé, je to konkrétní žijící člověk - má kompletní genovou informaci o vzhledu, barvě vlasů, povahových vlastnostech atd.
0/0
11.7.2003 8:15

Cartman

Re: Re: Re: Barbarství
Kmenové buňky se (v tom "nejnehumánnějším" případě) získávají z potracených plodů. O jejich potracení nerozhodla žádná touha po kmenových buňkách. Byla zde pouze volba, vyhodit potracený plod rovnou, a nebo z něj před vyhozením získat k.b.
0/0
11.7.2003 8:39

allua

Re: Re: Re: Re: Barbarství
promin..
ale nevis o cem mluvis.
Jsem biolog.Nemas spravne informace a znalosti.allua
0/0
11.7.2003 11:06

J.K.

Re: Re: Re: Re: Barbarství
Není tajemstvím, že jsou v tomto směru snahy využívat "odpad" - tedy embrya která zbydou po pokusech o umělá oplodnění, což jsou embrya uchovávaná obvykle naprosto zdravá a schopná donošení. U těch potracených se však také ve většině jedná o potrat na žádost matky, tedy opět NEHUMÁNNÍ, zcela vědomé zmaření počatého života.
0/0
11.7.2003 12:00

pan Kesi

Re: Re: Re: Barbarství
Máš slovník cizích slov, rozumbrado? Pokud ne, tak jen pro pořádek: slovo POTENCIONÁLNÍ je stejný nesmysl jako celý tvůj příspěvek. Podobné slovo, které má ale navíc význam, je POTECIÁLNÍ...
0/0
11.7.2003 8:44

J.K.

Re: Re: Re: Re: Barbarství
zmohl jste se na opravdu přínosný příspěvek - pokud jste se neráčil všimnout, reagoval jsem na zkomoleninu "potencionální" kterou přede mnou uvedl můj oponent.
0/0
11.7.2003 11:51

Joe

Re: Barbarství
Přeju ti poklidnou a bezbolestnou smrt příteli...
Joe
0/0
11.7.2003 8:05

Q

Re: Barbarství
Přeji ti zdlouhavou a bolestivou smrt troubo.
Q.
0/0
11.7.2003 8:21

J.K.

Re: Re: Barbarství
BEZ KOMENTÁŘE. Pokud tady budou diskutovat takoví "inteligenti" nevyužívající mozku, je to o ničem.
0/0
11.7.2003 8:35

J.K.

Re: Re: Barbarství
Proč ty návaly emocí? Kdo se tady zmínil o nějaké církvi? To přeci je názor nejednoho slušného, rozumně uvažujícího člověka, který má úctu k lidskému životu, nebo seriózního filosofa. A když už jsi se pustil do toho hloupého napadání křesťanů, kdy z Tebe mluví vztek a nepoužíváš mozek, tak si uvědom, že nebýt té Církve, která upálila Bruna, byla by celá Evropa nevzdělaná, bez škol, vědy, lékařství, kultury, umění atd. Dějiny evropské vzdělanosti a kultury jsou také dějinami Církve a jejími výsledky.
0/0
11.7.2003 12:57

Libor

Pokud
byly tyto kmenové buňky získány z lidských embryí, nemáme se co chlubit. Pouze jsme se zařadili do seznamu zemí, které nemají úctu k lidskému životu a zřejmě se nezastaví před ničím. Tito vědci jsou snad skutečně pološílenci. Ale třeba bude takový výzkum ukončen pro nedostatek financí. Doufám.
0/0
11.7.2003 6:28

Petr

Re: Pokud
Doufám, že Libor zajde. Brzo. V současném světě nemají středověké názory místo ... Místo aby měl opravdu úctu k životu člověka, kterému by taková léčba mohla skutečně pomoci, tak má úctu k "lidskému životu" embryí. Fakt postavené na hlavu ...
0/0
11.7.2003 7:51

J.K.

Re: Re: Pokud
Uvědomte si, jak je Váš pohled omezený! Jak můžete obhajovat léčbu člověka na základě usmrcení jiného člověka. O co menší právo na život má onen člověk ve vývojovém stadiu embrya, než ten starší, možná dospělý a těžce nemocný? Odprostěte se prosím od nějakého škatulkování na středověké a jiné, to je klišé. Pokuste se na věc podívat nezaujatě, bez vlivů dnešních moderních, konzumních, požitkářských a velice sobeckých trendů.
0/0
11.7.2003 8:07

Pavel

Re: Re: Re: Pokud
že ty souhlasíš i se zákazem interrupcí, že jo?! Omezenej jsi akorát ty!
0/0
11.7.2003 8:16

Fanda Šmanda

Re: Re: Re: Re: Pokud
No jistě - to J.K. znamená Jiří Karas (nebo Jak Kasal ?) :-))
0/0
11.7.2003 10:45

Ivana

Re: Re: Re: Pokud
Myslím, že ztrácíte čas. Házení perel sviním opravdu nikomu neprospívá.
0/0
11.7.2003 9:11

Rorys

Re: Pokud
Souhlasím, že se nemáme čím chlubit. Úcta k lidskému životu je základní lidskou hodnotou a platí pro každého člověka, bez ohledu jestli je věřící nebo nevěřící.
0/0
11.7.2003 11:10

J.K.

Re: Re: Pokud
A proč ty si Gaskonče bereš do pousy pořád to náboženství? Nejseš ty tím nějak posedlej, že všechno s čím nesouhlasíš pochází z náboženství? Prospělo by ti, kdyby ses v oblasti náboženství křesťanského trochu dovzdělal a pochopil, pak bys neplácal takové ubohosti.
0/0
11.7.2003 13:06

Gaskoněc

Re: Re: Re: Pokud
Když vidím, jak se víra proměnila v papouškování dogmat namísto hledání cesty, dělá se mi ze všech, kteří tomu podlehli, zle - a musím zvracet, když vidím, že jeden typ bolševismu je odsuzován a jiný nejen tolerován, ale dokonce i oslavován. Když někdo jinému vyčítá hromady mrtvol, měl by se podívat na historii vlastní církve - dějiny Francie jsou k tomu jako stvořené.
0/0
11.7.2003 15:01

dudlik

prvni
No kde jsi Danielko?
0/0
11.7.2003 2:39

HA

Re: prvni
Danielka zrejme zrovna pracuje na vyrobe novych bunek kopulaci. A myslim, ze tobe by nejake nove bunky prospely, prinejmensim ty mozkove.
0/0
11.7.2003 7:08





Najdete na iDNES.cz