Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus se radil se Špidlou o šlechtě

Politické špičky se opět zabývaly restitucemi a Benešovými dekrety. Pozvání prezidenta Václava Klause na Hrad přijali premiér Vladimír Špidla a šéfové parlamentních komor Petr Pithart a Lubomír Zaorálek. Po schůzce politici oznámili, že minulost je pro ně uzavřenou záležitostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jenik

O cem se to vlastne radi?
To je snad otazka soudu do ktere nemaji pravo zasahovat a nebo je to uz zase jinak?
0/0
11.7.2003 15:12

Michal Z.

Kinského soudní úspěchy prolamují tak akorát
tupost a omezenost našich politiků.Jestliže je pravda, že jednal dle zákona-Nesoudil se okolo dekretů-ale o vydání věci.To, že naši politici jsou zděšeni, to pouze znamená, že někdo z nich udělal něco ŠPATNĚ
0/0
10.7.2003 13:59

Boris

Benešovy dekrety
zakotvují ustanovení, které říkají, že občanům německé a maďarské národnosti se konfiskují firmy, které lze definovat jako větší (zřejmě nad 20 zaměstnanců). Pakliže trváme na platnosti BD, znamená to, že občané německé a maďarské národnosti u nás nesmí vlastnit větší firmy jak 20 zaměstnanců. Z toho vyplývá, že Němci mohou o mladoboleslavskou škodovku nebo firmu Bosch v Jihlavě kdykoliv přijít. Nebylo by vhodné BD zrušit k dnešnímu dni a celou záležitost definitivně zprovodit ze světa? 
0/0
10.7.2003 10:20

Jan

Re: Benešovy dekrety
Máš pravdu, nebylo. Prezidentovy (nikoli Benešovy) dekrety zabavovaly majetek zrádcům a kolaborantům. To, že tito lidé neviseli, bylo projevem shovívavosti našich soudů. A notabene, bylo to Německo a jeho občané, kdo rozpoutal a prohrál válku.
0/0
10.7.2003 13:38

kamo

Re: Re: Benešovy dekrety
Nicméně tebe ta shovívavost, že po roce 1945 nikdo nehnal všechny Čechy německé národnosti do plynu dost tíží, že je to tak?  Jinak bys neplácal takové hlouposti.
0/0
10.7.2003 14:58

Jan

Re: Re: Re: Benešovy dekrety
jsi opravdový znalec historie, oni zde byli po r.38 nějací Češi německé národnosti? Až dosud historici tvrdí, že téměř všichni se přihlásili k Říši!  Zdá se, že bys rád prolomil nejen dekrety,a le i historii samu, plynový umělče
0/0
10.7.2003 15:25

kamo

Re: Re: Re: Re: Benešovy dekrety
Jen pro tvou informaci: Vsechny hitlerovské zákony a činy z nich vyvozené byly anulovány a právně zrušeny, tedy i občanství. V roce 1945 byly tedy všichni sudetští Němci automaticky zase českými občany. Toto občanství jim ale nebylo přiznáno - což bylo protizákonné. Netvrdím nic o nějákých zásluhách, kdo komu a co více - bavím se na právní rovině. S právem má vůbec Beneš (a dnes Klaus, Špidla, Zaorálek a Pithart) obrovské problény - umělče. :-))
0/0
10.7.2003 15:46

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Benešovy dekrety
jen pro tvoji informaci , Mnichovská dohoda anulována nebyla, to ví každé tele , jen tobě, plynovému umělci to zůstalo utajeno
0/0
10.7.2003 16:09

SuP

Re: Re: Benešovy dekrety
Plně s Tebou sohlasím. Akorát někomu to nevysvětlíš !
Něktěří čuráčci se narodili už příliš pozdě a píšou tady jak jsou na tom. Třeba bydlí tam někde na severu a zítra se budou muset odstěhovat a nebo mluviti německy.
0/0
10.7.2003 18:55

Killy

Už jsem to napsal mockrát..
Očekávám, že nám švédská vláda vrátí všechno ukořistěné za 30leté války starým Vindyškrécem a vyplatí náhradu za vydrancování Prahy!! Už jsme se hlásili u mezinárodního soudu????
0/0
10.7.2003 10:06

Jan

Re: Už jsem to napsal mockrát..
a Prušáci a Sasové (Němci) nám vrátí Slezsko a Horní a Dolní Lužici, už je načase, co říkáš sudetský majetkobijče Borisi  PS: A neopomenou přiložit ukradené insignie Karlovy university, například
0/0
10.7.2003 13:41

SuP

Re:
Chlapi, stejne nas moravaky a cechy furt jen odrba vaji, psal jsem to pred tim dohromady, ale jejich trapnej system mi to odmitnul ! HaHaHa Jen na nas vschni vydelavaji a vykoristuji nas - nedejmese !
0/0
27.8.2003 21:32

horác

změny
Já bych mu to vrátil a pak bych požadoval vrácení všeho za Karla IV, a měli bzchom dvě moře
0/0
10.7.2003 7:46

JL

Re: změny
Obnovit Svatou říši římskou?
0/0
10.7.2003 9:34

Jaro

Hrady-zámky
Navrhuji aby si stat ponechal všechny hrady a zámky,které sám postavil ze státních peněz a ostatní vrátil původním majitelům.Vím, že je to nereálné, ale myšlenka je to dobrá
0/0
10.7.2003 7:41

Jan

Re: Hrady-zámky
a tzv. původní majitelé se vyrovnají s potomky těch, které sedřeli na kůži , aby si ta sídla mohli postavit, lépe řečeno, aby jim ta sídla nevolníci zadára o robotě postavili.
0/0
10.7.2003 13:45

Pavel

Minulost je nemenna!
A potom uz je vsechno rozkradene a neni z ceho platit nahrady! Proto jsou Benesovi dekrety platne stejne jako plnohodnotna ucast KSCM ve vlade Ceske republiky! Chudaci poslusneho stada, vydrzte!!!
0/0
10.7.2003 2:19

Reichsmarschall Hermann Göring

A ?
Odkdy je historie v CR neměná ? to jako od teď nebo kdy to začne platit ?
0/0
10.7.2003 0:36

Jirka

Re: A ?
To by mě taky zajímalo.
Za můj krátký život se historie změnila už asi čtyřikrát. Čumím jak vrána.
To spíš budoucnost nejsme schopni změnit, ať se snažíme jak se snažíme.
Dveřmi vyhozeni, vracejí se oknem.
To platí pro šlechtu (proti ní ale nic nemám), sudetské Němce, komunisty, Rusáky...
A že budeme pořád jen nesamostatným ocáskem nějaké cizí říše, s tím taky nehneme.
Tak se u nás furt aspoň přepisuje historie.
Ale nezačal on s tím už ten Palacký?
0/0
10.7.2003 7:32

Jan SIERS

Obrizka
Vsechno je zalezitost dukladne a smysluplne udelane obrizky. Vasek je stejne jako ja obrezany a nebude nikdy zastavat zajmy cechu protoze je nas a neni goj jako blbouni Spidla Zeman a komuniste. Da Nemcum neco neco si necha a na cechy sere pac je to pro neho povl a chatra. On ma rad lidi vzdelane a intelligentni s rozhledem a povesti ne ceske burany kteri si neumeji vycistit prostor za predkozkou a smrdi v tramvaji.
0/0
9.7.2003 23:52

II tsohg

...
Ano, pěkně se tu všichni navezeme do Klause, jako by on mohl za to, že nás okupovali Němci, že tu bylo 40 let komunismu... Privatizace byla sice zpackaná, ale koho byste na tom Hradě chtěli???
0/0
9.7.2003 23:25

Radimek

Chyba
Stacilo, aby tehdejsi ministr zahranici Diensbier pozadoval po Nemecke strane absolutni uznani  Benesovych dekretu pri sjednocovani obou "Nemecek"- tehdy by uznali cokoli aby se mohli sjednotit. Ted nas to prijde pekne draho. Dekujeme pane svine Diesnbier. S Kinskym na jednu hranici. SALUT
0/0
9.7.2003 23:24

ACE

Re: Chyba
co jsi to napsal..."Nemecek"  ty jsi taky nemecek..... DDR  u  BRD   co to je ? ty vol...e ?=   "NEMECEK"  no to je fantastico - hura  !a priste nikomu nenadavej  svine???
0/0
9.7.2003 23:41

Jan SIERS

Re: Chyba
...a to jeee taaa zemee ceeeskaaa, zeme ceeeskaaa domov muuuuuuj zeme ceeeskaaa domov muuuuj
Hokejiste, Saudek, Gott, Nedved, Klaus a ty nase krasne holky ktere se dostavaji do sparu cizaku a jejich nenasytnych pyju. Vzdyt my jsme ta zeme ktera je kolebkou stredoevropske civilizace, budme pysni krajane!
0/0
10.7.2003 0:02

honza

Re: Chyba
Co nadavas , vzdyt Ty mu nesahas ani ke kotnikum. Co jsi udelal v te dobe Ty Nemeceku.
0/0
10.7.2003 2:10

Jan

Re: Re: Chyba
komu, že nesahá? Soudruhu Dienstbierovi, který jen s Havlem tupě přihlíželi, když Poláci si vymohli účast na jednání 4 + 2 o sjednocení Německa?
0/0
10.7.2003 6:59

Maduro

Nemecko
Tak to zacina pomalu ale jiste vypadat, alespon podle mnoha prispevku, ze Hitler a spol. nas 15. brezna 1939 vlastne prisli osvobodit od tehdejsi demokracie a my jsme ti darebaci co jim vsechno sebrali a do dnesniho dne jim nic nevratili. Hanba Cechum za staleti ublizovani mirumilovnemu nemeckemu lidu! Prosim Vas, vite vubec kdo rozpoutal 2. svetovou valku? Kdo rozkradl majetek ve vetsine statu Evropy? Na ci jmena jsou dodnes tucna konta ve Svycarsku? Myslite si, ze ti, kteri mnohdy nasilne zabirali majetek Nemcu v pohranici po valce, se chovali hure nez Nemci, kteri v roce 38 vyhnali Cechy ze stejne oblasti? Ja si myslim, ze se neni o cem bavit. Svet by mel byt uz uplne nekde jinde nez v roce 1945. Mame preci uplne jine prusery na planete. AIDS, terorismus, hladomor, Izrael- Palestina..........Vse okolo vyporadani pripomina zabomysi valku.
0/0
9.7.2003 23:21

Jan SIERS

Re: Nemecko
Deutschland je pane velikou zemi a vladnou ji obrezani lide a to je katastrofa. Dela se to na vsech frontech a proto maji cesi neustale problemy s nekym. Nemci delaji a maji cesky bratri radi ale ti obrezanci nam delaji potize jen se podivejte na ne mezi vama
0/0
9.7.2003 23:56

harald

Re: Re: Nemecko
o tom uz se vi davno
0/0
10.7.2003 0:11

Jan SIERS

Re: Re: Re: Nemecko
... a nic se nedela. Kazdy ma ve svem okoli jednoho s obrezanym a nedela nic. Jsou mezi komunistama ODS a CSSD a tak podobne. Je to fakt mafianske sdruzeni a ja jsem jim veril... tak co delat nevite nekdo co pro Boha delat...?
0/0
10.7.2003 0:17

Lubor

no jo..
Jenomze znarodneni zacalo uz drive. Napriklad v Liberci, v Chebu, Benesove a Beroune se zacalo znarodnovat uz 17.unora 1948. Co s temi, kterym majetek byl znarodnen par dni pred unorem 48!?!?!?
0/0
9.7.2003 22:17

Plzenak

Od roku roku 1993 ceske vlady nasilne
ZADRZUJI  CESKE STATNI OBCANSTVI
"NEKTERYM " UPRCHLIKUM V USA.
NE VSICHNI Z 30.000 POSTIZENYCH MAJI
RESTITUCNI NAROKY. JAKKOLI,  POSTIZENI
BYLI CELOPLOSNE  VSICHNI Z TETO
MENSINY, POKUD JIM JAN RUML "NEUCINIL
VYJIMKU!  V "ZAJMU STATU"!.
    CESKA VLADA VRACI OBCANSTVI PODOBNE
POSTIZENYM CECHUM NA SLOVENSKU!
  CO JI BRANI OMLUVIT SE A ZROVNOPRAVNIT
OBCANSKY  TAKE  CESKOU MENSINU V AMERICE???
0/0
9.7.2003 21:39

Jan Herna

Prohlášení politiků na adresu soudů
   K majetku rodu Kinských lze říci několik vět:
Prohlášení politiků na adresu soudů jsou už na samé hraně demokratických pravidel hry. Demokracie je založena na důsledném oddělení moci výkonné,soudní a legislativní. Řešit politickou objednávku byť i nepřímým tlakem politické moci zavání totalitou.Chybou tzv.Benešových dekretů je uplatnění kolektivní viny,bez toho,že vinníci kdy byli za své viny souzeni.Byla to sice reakce na předešlé chování Němců,ale reakce typicky stalinská. Dokonce je možné i to,že některé zdůvodnění zabavení majetku bylo zmanipulováno komunistickou Státní bezpečností.Ministr vnitra byl komunista a dnes je už známo,že vnitro pracovalo v zájmu Sovětského svazu.Je rovněž známé,jaké nezákonnosti se v té době děly.Proto je třeba a bezpodmínečně nutné, aby majetkové vztahy vytvořené na základě Benešových dekretů byly zásadně ponechány soudům.Politická moc nemá právo do věcí příslušejících soudům zasahovat  
0/0
9.7.2003 20:38

Gosudar

Re: Prohlášení politiků na adresu soudů
Jestli to byla reakce stalinska, pak stalinismus zamoril celou tehdejsi Evropu, neb Nemcum se konfiskovalo z jedny vody uplne vsude, vinnen nevinnen. Pokud tady nekdo pochybil a mel by dostat za ucho, pak to byla tlupa pravnich jelimanku, nebo v horsim pripade zaplacenych krivaku, kteri prijali zakon umoznujici prezkoumani povalecnych konfiskaci. Majetkove vztahy vytvorene na zaklade Benesovych dekretu by mely zustat kazdemu nenechavemu justicnimu chapadlu zapovezeny, neb jejich rozryvani zpusobuji pravni nejistotu a v posledku muze vest k tak neuveritelnym pravnim zhovadilostem, jakych jsme svedky v pripadu Kinsky.
0/0
9.7.2003 21:01

Béďa

Re: Prohlášení politiků na adresu soudů
A ty jsi pěknej blbec a ještě k tomu věříš v nezávislost našich soudů, slez z té hrušky na zem .......
0/0
10.7.2003 7:11

Student

Polovičatost restitucí se nám nevyplatila.
Ihned po majetkovém převratu v 89 jsme měli vráit vše a nyní by jsme neměli problémy. Jak se ukázalo nelze přijmout zákony na odstranění "některých" křivd, nýbrž na odstranění všech křivd a to hezký od podlahy, t.j. od konfiskací po bitvě na Bílé hoře.
0/0
9.7.2003 18:39

SuP

Re: Polovičatost restitucí se nám nevyplatila.
Ty seš ale P..A, spostě nemluvím, ale co je moc to je moc. Co by jsi těm hajzlům chtěl vše vrátit ! Vraždili naše lidi a to, že nebyli postříleni, ale pouze utekli to jim musí snad stačit !!!!
0/0
9.7.2003 20:50

Your Daddy

Re: Re: Polovičatost restitucí se nám nevyplatila.
co to blabolis? zavrazdili tebe? nebo tvoji mamu? A kdo vubec mel vrazdit nejakej pan Kinskej? nebo snad jeho babicka? Prober se a nehazej lidi do jednoho pytle jen podle rasy nebo statniho prislusenstvi.
0/0
10.7.2003 1:44

Lucka

Re: Re: Re: Polovičatost restitucí se nám nevyplatila.
Ulrich Kinsky napomahal nacistum za valky,presvedcoval napr.Runcimana v jak nelidskych podminkach tu zila nemecka mensina(velice zkreslene).Na zaklade jeho presvedcovani,mj.odjizdel Runciman do vlasti s tim,ze je treba pripojit nase poranici k Nemecku,atd atd.Vratit jeho rodine majetek ci ne???I Frank a Henlein tu meli majetky,vratit jejich potomkum majetky ci ne?no nevim nevim.
0/0
10.7.2003 10:56

SuP

Re: Re: Re: Polovičatost restitucí se nám nevyplatila.
Seš stejnej jako ten předchozí. Jsme malá země a každej na nás akorát vydělává ! - a němčouři, ty nejvíce . Ty tomu vůbec nerozumíš - sežen si nečo z historie !  
0/0
10.7.2003 18:52

Olda

Obavy
Mám obavy spíš z poslanců a senátorů a jejich "legislativní smrště". V zákonech se nevyzná ani právník, takže si koledujeme o pěkné průšvihy. Ale ono se nic neděje. Vyhlásíme novou reformu, někoho oškubeme a ono to půjde dál. Stát je nejlepší podnikatel. Kterému z podnikatelů se podaří zachránit profláknutou firmu.
0/0
9.7.2003 17:44

marti

Klaus a jeho role
Zajímavé je, že ostatní postkomunistické země bez zásluh "vyjímečného Prof." Klause dosahují větší dynamiky než naše "vyvolená" země. Že by přednosti Klause byly jen v tom, že vypadá dobře a že na začátku reformy vystupoval razantně a dodával sebevědomí? Dneska i jeho málo dobrých vlastností pomalu degeneruje. V budoucnu můžeme mít okolo Hradu zformované nové mocenské centrum - jeho patolízaly (Jakl, Petr Hájek, Weigl Železný, Bobošíková, TV Nova)  komunisty a neofašistickou nacionalistickou část ODS (Langer, Zahradil apod.).
0/0
9.7.2003 16:02

kamo

Neuvěřitelný útok na nezávislost soudní moci!
Nijak jinak se tento nehorázný Klausův počin nedá nazvat! Je to neuvěřitelné a nehorázné. Vyváženost a moci soudní zákonodárné a výkonné a hlavně NEZÁVISLOST MOCI SOUDNÍ na moci zákonodárné a výkonné jsou základní pilíře demokracie! To, co předvádějí politické špičky ODS a ČSSD je přímý nátlak na soudní moc. jakkoliv se snaží Klaus své počínání omluvit a zlehčit, je to neomluvitelné. Je to schůze nejvyšších ústavních činitelů, aby se tím zdůraznila závažnost - jinými slovy nátlak na příští soudní causy.  nejhorší na všem je, že to nikomu nevadí - ani zkaženým politikům a hlavně ani médiím. A to je na tom všem nejhorší
0/0
9.7.2003 14:06

Radimek

Re: Neuvěřitelný útok na nezávislost soudní moci!
To by ta soudni musela bejt v prvni rade nezavisla coz samezrejmne neni. Soudci jsou arogantni uplatny havada, zajimaji je jen prachy, Kinsky urcite podmaz koho mohl, ani nikdo se moc nebranil. Ne ze by byl Venca o neco lepsi. Vsechno je to verbez. SALUT  
0/0
9.7.2003 14:45

Jan

Re: Neuvěřitelný útok na nezávislost soudní moci!
ten útok na tzv. nezávislou českou justici je potřebí nám všem jako koze drbání.
0/0
9.7.2003 15:05

kamo

Re: Re: Neuvěřitelný útok na nezávislost soudní moci!
Ano, v tom případě si ale nehrajme před světem na demokratický stát a zaveďme klasickou diktaturu. Ostatně některým našim politikům by takové uspořádání vyhovovalo, neboť kontrola jejich moci jim velmi komplikuje jejich představy. Ale se mnou v tomhle státě pak už nepočítejte.
0/0
9.7.2003 15:21

Jan

Re: Re: Re: Neuvěřitelný útok na nezávislost soudní moci!
S těmi, kteří by rádi prolomili hranici 25.únor 1948 a vraceli majetky kolaborantům a zrádcům a možná i Sudeťákům, počítat netřeba
0/0
9.7.2003 16:48

Robert

Re: Neuvěřitelný útok na nezávislost soudní moci!
nebud hysterickej Svejku, v tve zemi neni nikdo nezavisly, a ze vseho nejvice soudci, to je verbez k pohledani
0/0
9.7.2003 15:47

HLINÍk

Re: Neuvěřitelný útok na nezávislost soudní moci!
Seš vedle kamo, jde tu o, že tupí soudci zkoumají jestli byla konfiskace spravedlivá - po 50 letech(!!!), kdy zmizely důkazy a umřeli svědkové sudeťáckejch drzostí a zvěrstev. Babičky z Mnichova co se ládujou koláčkama před válkou lítaly v pohraničí a hajlovaly jako divý a naivní humanisti z Čech by jim dneska všechno vrátili - at se podivaj do sekyrárny Petschkova paláce a zalezou zpátky do Němec.
0/0
9.7.2003 16:22

Ivan

Re: Re: Neuvěřitelný útok na nezávislost soudní moci!
Pokud soudce (ať už hloupý nebo, podplacený) rozhodne v rozporu s platným zákonem, může poškozená strana využít hned několika opravných prostředků. Pokud soudce rozhodne tak, že se to části politiků a  veřejnosti nelibí, ale v souladu se zákonem, mohou maximálně PRO BUDOUCÍ PŘÍPADY změnit zákon. Nemohou ale změnit zákon účelově pro proces, který už byl zahájen!! V případě Kinský je prozatímní úspěch žalobce postaven na starých procesních chybách v dodnes existujících dokumentech - na to žádní svědci potřeba nejsou!! A pokud zákon stanoví, že je možno takto starý případ přezkoumat, není to blbost soudců, že to dělají.
0/0
9.7.2003 17:17





Najdete na iDNES.cz