Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dětem nejdou počty a čeština

Pro život jsou ty dva předměty nejdůležitější. Dětem jdou však nejméně. Nejhorší známky mívají žáci z matematiky a češtiny. Nejčastěji z nich propadají. Matematika a čeština jsou strašákem dětí od nepaměti. Začalo to prý hned po druhé světové válce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivana

29. 6. 2003 19:52
Možná by mohla poradit
paní ministryně Buzková (která tak důvěřuje českému školství, že dala svou dceru raději na francouzské lyceum), jak na to jdou ve škole, kterou navštěvuje její dcera. Třeba by to srovnání bylo také zajímavé, nikdy není dobrých rad dost.
0 0
možnosti

:-(

27. 6. 2003 18:36
proc rada z vas vytrvale pise "ministrine skolstvi"???
0 0
možnosti

27. 6. 2003 21:24
Re:
, Asi proto, ze Dětem nejdou počty a čeština :-) ___ vopravuju za vsechny: ministryne
0 0
možnosti

jazykarka

27. 6. 2003 12:53
Zajimaji me nazory verejnosti na praci, kterou vykovavam a proto jsem si precetla vsechny prispevky do tohoto okamziku ke clanku uverejnene. Musim uznat, ze jako v kazdem povolani se vyskytuji lide kvalitnejsi i ti mene kvalitni. Ucim na pomerne velke stredni skole elektrotechnickeho zamereni a zcela objektivne prohlasuji, ze drtiva vetsina mych kolegu a kolegyn jsou lide profesne poctivi a snazivi, az na par výjimek, ktere se bezpochyby najdou vsude. Prace se nam ale casto komplikuje prave nekritickym pristupem rodicu, kteri nechteji priznat neuspech sveho ditete za zadnou cenu a snazi se vynutit si revizi vysledne znamky vsemi zpusoby. Po televizni zprave minuly tyden, kdy z obrazovky zaznelo, ze pokud je zak nespokojen s vyslednou znamkou, muze pozadat o komisionalni prezkouseni za ucasti reditele skoly. Tento zpusob zkouzky se obvykle praktikuje pri velkem poctu zameskanych hodin. Tech zadosti se nam v minulych dnech seslo kolem 3O!!!!! Krome jednoho pripadu komise vsechny vysledky potvrdila. V jednom pripade rodice utocili na reditele, ze kdyby byli podnikatele a mohli prinest deset tisic, že by vysledek byl jiste jiny. Ptam se: je toto postup, který z ditete vychova cestneho cloveka?
0 0
možnosti

Sleid

27. 6. 2003 13:38
Re: O postupech
Již ve třetí třídě naše paní učitelka Duňková posazovala děti za trest k cikánům.Je tento postup v pořádku? vychovávala z dětí čestné a tolerantní lidi?Pan učitel Maňásek.(poslanec zaČSSD)umravňoval děti tak,že je tloukl do hlavy paličkou.Velice často ponižoval ty děti,které byli již tak dost ponižovány svými spolužáky.Co se známek týče ty takzvané bezproblémové děti,měli vždycky lepší známky už za to že neobtěžovali učitele jakýmikoliv otázkami.Ne proto,že by se nechtěli na nic zeptat,ale proto,že se prostě neměli na co zeptat a paradoxně si tím velice často vysloužili lepší známku.Dobře si dodnes pamatukji,že přiznání se k jakékoliv lumpárně bylo rovno zločinu nejvyššího kalibru.
0 0
možnosti

Jeff

27. 6. 2003 12:41
Starej indian mel pravdu.
V jednom westernu (uz nevim jak se jmenoval) rikal starej indian: "Nejvic casu ztratil orel, kdyz se ucil u vran."
0 0
možnosti

havran

27. 6. 2003 14:43
Re: Starej indian mel pravdu.
to je hodně dobrý
0 0
možnosti

blbej zustal

27. 6. 2003 12:40
z vobecnej kroniky
u nás-v hornej ulici-bydlel jistej kořinek michal,takovej potřebnej člověk,dycky k ruce,by měl na skromny živobití...a von měl chlapečka aleša kořinka a coby vdovec se vo něho poctivo staral---a ten alešek byl blbej,ale zdravil všechny ,jak byl ktomu vedenej tatikem...vo počtoch a mateřštině se v jeho připadě nedalo mluvit,von jen divně hekal a do kvelbu chodil s papirkem a vodměřenou částkou...a když starej kořinek zesnul,ták si sirotu aleška vodvezli vzdálení přibuzni kams ke krušnejm horám-nějací outratovi-levicově založená familie---a tak na tom blbovi zapracovali,že se stal v dospělosti vokresnim hygienikom-ale blbej zustal...
0 0
možnosti

John Bok

27. 6. 2003 12:55
Re: z vobecnej kroniky
Bruno, nemusím ti ani nadávat, podepsal ses sám !
0 0
možnosti

Sleid

27. 6. 2003 12:40
UČITELÉ
Za co chtějí přidat naši učitelé?Zejména ti na základních školách?Kdyby měli být placeni za úroveň vzdělání našich dětí,nevydělali by si ani na slanou vodu!80% těch,kteří učí naše děti by jinde než ve školství práci nesehnalo a o tom jsem pevně přesvědčen.Těch zbylých 20% upřímně lituji,táhnou celý systém na svých bedrech.Problém je v tom,že náš stát na dobré učitele prostě nemá peníze.Osobně bych viděl řešení v placení alespoň symbolického školného.Kdyby každý rodič zaplatil 1000kč za jedno dítě ročně a za každé další 500kč.Nejen že by měl větší zájem o studium svého dítěte,také by by to zřejmě umožnilo poslat všechny ty zamindrákované,přestárlé a líné učitele k čertu  
0 0
možnosti

Jeff

27. 6. 2003 13:31
Re: UČITELÉ
Ne, za co chteji pridat, ale na co chteji pridat. No prece, aby tu horsi polovinu z nich mohli vyhazet a vzit zpatky ty co davno utekli.
0 0
možnosti

Ales

27. 6. 2003 11:57
Vazeni
Mam pocit, ze plno pedagogickych teorii je na nic. Napr. jedna rika, ze na stredni skole (a zrejme tedy i na ZS) se nema delat aby vysledna znamka za predmet byla stanovena na zaklade jedne velke zkosuky at uz pisemne, nebo ustni, tj. ze je stanovena vice mene bez ohledu na znamky dosazene v prubehu roku. Takhle samo o sobe to zni hezky a celkem logicky, ALE jak uspeje narp. na VS student ktery neni zvykli,  ze musi na konci roku/pololeti/semestru sve vysledky obhajit jednou zkouskou na ktere vse stoji a pada. Je sice pravda, ze jsou 3 pokusy (pri lidovejsim zkousejicim neoficielne i vice), ale porad je tam soustredeni budouciho osudu studenta na jednu zkousku. A pak tu mame maturity a SZZ kde v podstate mate jen jeden pokus. A uplne nejhorsi situace nastava pokud se ucastnite nejakeho prijimaciho rizeni nebo dokonce konkurzu na volne misto u budouciho zamestnavatele. Tam ne jen, ze mate jeden jediny pokus, ale jeste neexistuje zadna klasifikacni stupnice. Muzete byt treba druhy ze sta a proste mate smulu kdyz je jen jedno misto. Sam jsem zazil prijimaci rizeni na volne misto proti nemuz byly i narocnejsi zkousky co jsem absolvoval na VS jen takova legracka.
Zkracene receno - skoly maji pripravovat studenty na zivot, a v zivote se bohuzel cas od casu musi absolvovat "na vybornou" stresove situace kde vse bude zalezet jen na jednom a nebude moznost zadne opravne "zkousky".
Samozrejme, ze se musi student privykavat postupne, ne ho rovnou hodit do vody a rict mu plat, ale to se prave deje. Prechod z bezne SS na VS je do jiste miry pro studenta sok, je tam proste jiny styl prace. Stejne tak prechod ze ZS na SS. Skola hrou muze fungovat jen jeste tak do 1. stupne ZS, ale v 8. a 9. tride by uz mela byt vyuka co nejvice podobna vyuce na SS, a 4. rocnik SS by mel byt stylem vyuky podobny VS.
0 0
možnosti

Petr

27. 6. 2003 13:42
Re: Vazeni
Ahoj,
v podstate souhlasim, ale snad uplne vsechny pedagogicke teorie (i kdyz priznavam, ze na ne nejsem ani zbla odbornikem) zase tak uplne na nic nejsou - pokud nejde o prehnany extrem, ktery pry casto praktikuji v USA, respektive u nas prostrednictvim tech v USA pobyvsich. Tak je uceni jenom pouhou hrou, prohra a neznalost samozrejme vubec nic neznamena. A i zivot se stava hrou, nic neni podstatne, vzdyt si jen hrajeme. Jine pedagogicke teorie, ktere se napriklad venuji metodam uceni a uceni se, urcity smysl bezpochyby mit mohou. 
 V tom, ze se znamky na stredni skole zakladaji na vysledcich studenta dosazenych behem celeho  skolniho roku bych nevidel az tak velky problem. Ostatne, i na dnesnich univerzitach samozrejme existuji seminare, jejichz ohodnoceni by prave dlouhodobou aktivitu ci neaktiviru studentu meli odrazet.
 Zaroven plne souhlasim s tim, ze by skoly mely sve absolventy pripravovat pro budouci zivot. Spornym se mi zda byt tvrzeni, ktere z Alesova prispevku neprimo vyplyva, totiz, ze zivot je slozen pouze z jednorazovych stresovych zkousek. Takovych zkousek je jiste rada, ale nemensi roli v zivote, dle meho nazoru, sehrava (nebo by tomu tak alespon melo byt) dlouhodoba poctiva prace studenta, zamestnance ci podnikatele. Pojem CELOZIVOTNI VZDELAVANI prave takovemu celozivotnimu usili odpovida. Stredni skoly i podle meho nepriparvuji studenty pro vysokoskolsky typ studia uplne dokonale, prestoze bych pripomnel, ze napriklad MATURITNI ZKOUSKY jsou DOSUD, diky bohu, koncipovany tak, ze pripominaji jednorazovou zkousku, se kterou se v budoucnu absolventi budou setkavat na vysoke skole ci pri prijimacich rizenich do zamestnani. Z tohoto duvodu se obavam, ze NORMALIZOVANE MATURITY, ktere by dosavadni system smerovaly k prevaze testu nad skutecnou zkouskou, napachaji vice skody nez uzitku. Lidskou mysl je totiz, alespon v to doufam, obtizne takto znormovat a rozhodne by to nemelo byt cilem vzdelavaciho systemu demokratickeho statu. 
 Domnivam se, ze urcitym vychodiskem by mohlo byt vyraznejsi propojeni a spoluprace strednich a vyskoych skol, v jejimz ramci by studenti rekneme od 3. ci 4. rocniku, tedy v dobe, kdy uz by si meli formovat predstavy o sve pomaturitni budoucnosti, mohli po porade se svym stredoskolskym ucitelem toho ktereho oboru v ramci stredoskolskeho studia dochazet na nektere univerzitni prednasky (1 ci 2 hodiny tydne) v oboru, ktery je zaujal a jemuz se v budoucnu chteji hloubeji venovat. To by samozrejme mohlo pozitivne pusobit i na vyssi obeznamenost stredoskolskych profesoru v jejich oboru. Ti, v porovnani s jejich vysokokolskymi kolegy, zjevne nemaji tolik prostoru pro podrobne sledovani poslednich poznatku, coz samozrejme  negativne pusobi na kvalitu stredoskolskeho vzdelani, kde by dle meho nazoru mel byt dan vetsi prostor pro individualni smerovani studentu.   Alternativou, ovsem zrejme technicky obtizneji proveditelnou,  by pak mohli byt seminare ci prednasky clenu kateder VS na  SS ci gymnaziu. Prvni pripad, ktery je samozrejme problematizovan fyzickou dostupnosti VS nerovnomerne rozporstrenych po uzemi CR, by vsak byl zaroven prospesny i v tom, ze by se uchazeci o dalsi studium mohli blize seznamit s univerzitnim prostredim a podle vlastni zkusenosti (nikoli pouze s propiskou nad seznamem mnoha fakult)  zvazit, zdali budou preferovat tu ci onu fakultu, to ci ono pracoviste. To vse by vsak samozrejme predpokladalo nejen vetsi aktivitu zamestancu SS, ale i zajem ze strany stredoskolskych studentu a jejich ochotu investovat cas, pripadne  financni prostredky (napriklad na dopravu do sidla univerzity).     
0 0
možnosti

Max Šťoura, BNO

27. 6. 2003 11:09
Jen dětem?
Stačí si pozorně přečíst noviny (např. MF DNES) a vidíme, že stejný problém mají novináři.
0 0
možnosti

27. 6. 2003 13:33
Re: Jen dětem?
Vyjadřovací schopnosti velké části obyvatel (proč by tedy měli být novináři výjimkou?) jsou na mizerné úrovni. Stačí si jen přečíst několik reakcí v mnoha diskusích na těchto stránkách, prápadně si poslechnout nejrůznější telefonáty do rozhlasových stanic. Naprosto tragickým obrázkem schopnosti ( spíše neschopnosti) sestavit jedinou kloudnou větu, je i známý pořad TV NOVA Kotel. Udkud by tedy měli děti brát příklad. Jedině v dětských knihách. Zde je však velmi silná konkurence videa a počítačů. Pokud Vám dnes 17-ti letý mladík sdělí, že doposavad nepřečetl jedinou knihu, považuje se to za normální. Já bych se styděl.
0 0
možnosti

alenaalena

27. 6. 2003 11:09
děti by neměly biflovat,
ale cvičit úpaměť by měly v každém případě.K úpolně všemu se logickým úsudkem dojít nedá, některé věci se prostě člověk nazpaměť naučit musí.Například anglická slovíčka.Jak chcete někomu vysvětlit, jak se v cizím jazyce dělá zápor, minulý čas, podmínka, otázka apod., když žáci nevědí jak se to dělá v jejich mateřském jazyce.Z matematiky jsem na tom byla dost bledě..a zaplaťbůh za vzorečky, které mi pomáhaly přežít.
0 0
možnosti

Max Šťoura, BNO

27. 6. 2003 11:12
Re: děti by neměly biflovat,
No patrně mluvit umí, ale asi neznají pojmy jako zápor, infinitiv apod.
0 0
možnosti

a.

27. 6. 2003 10:52
:-/
Děcka na základních a středních školách jsou často přesvědčena, že matematiku a češtinu v životě nebudou potřebovat - a šíří se to mezi nimi, jako nějaký záhadný mor. Přitom jsou tyhle dva předměty důležité pro každou profesi - minimálně proto, aby si člověk dovedl spočítat svoje finance, napsat žádost, životopis, slušný příspěvek na idnes. že:-)) Matematické abstraktní myšlení i proklínané větné rozbory jsou nejlepším cvičením pro mozek, které si ze školy pamatuju. K dobré známce tu toiž nestačí biflování, ale je vyžadována aktivní účast dítěte. Znalosti z české mluvnice se strašně moc hodí při studiu jiných jazyku. Co se týká vyjm. slov - v životě jsem je neuměla vyjmenovat, jen jsem tiše obdivovala spolužáky, kteří to dovedli. Nikdy jsem s tím ale neměla nejmenší problém u češtinářů - hlavní je umět tahle slova správně psát v textu a učitelky, které zkoušejí žáky z vyjmenovávaní vyjmenováných slov... ty musí prostě vymřít, je to snad už jen úsměvný artefakt.
0 0
možnosti

David

27. 6. 2003 12:09
Re: :-/
Zajímavé - s těmi vyjmenovanými slovy jsem na tom úplně stejně: Problém s i/y nemám, ale vyjmenovat (kromě těch "po z") bych je nedokázal.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...