Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy by měly jezdit pomaleji

Poslanci udělali první krok ke zvýšení bezpečnosti lidí cestujících v autobusech. Sněmovna v prvním čtení podpořila návrh ODS, který počítá se snížením rychlosti autobusů. "Navrhujeme, aby autobusy na dálnici mohly jezdit 110, nikoli 130 kilometrů v hodině, říká jeden z autorů zákona Lubomír Suk z ODS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Spiteful Evilman

Nevěděl jsem , že mít doma rtuť je zločin...
A taky jsem nevěděl že je jedovatá. Vím o tom, že jsou jedovaté její soli a výpary, ale jinak...
Dá se vůbec na trhu koupit? Vykupuje jí někdo, když už se jí chce někdo zbavit? A za kolik?
0/0
27.6.2003 11:59

Spiteful Evilman

Re: Nevěděl jsem , že mít doma rtuť je zločin...
hehe, teď jsem se překlepl... to je komentář k úplně jinému článku, I am sorry for it.
0/0
27.6.2003 12:00

franta mottl

co se rekne k zene, ktera jezdi 10 let bez nehody ??
... jak se zarazuje treti rychlost !!!
0/0
26.6.2003 16:00

franta mottl

zena dostane k vyroci svatby nove auto:
... no to je nadhera - 3 zrcatka !!
0/0
26.6.2003 15:58

žena Vamp

Re: zena dostane k vyroci svatby nove auto:
franto, ty nějak ty ženský nemůžeš zkousnout. Co ti provedly? Asi ti nechtěj dát - to bude jediný problém. Tak si vem do ruky to tvý pérko a tři si ho a při tom si opakuj : jemněmihomni
0/0
26.6.2003 16:02

franta mottl

Re: Re: zena dostane k vyroci svatby nove auto:
typicka reakce, kdyz nejake dame dojdou argumenty, tak rekne, ze ho ma chlap malyho. Jak primitivne zaludne. Ale kdyz uz tak hovorime, tak mi vazena prozradte, proc ma vetsina zen volant az u nosu?
0/0
26.6.2003 16:14

žena Vamp

Re: Re: Re: zena dostane k vyroci svatby nove auto:
ty mně bavíš, mně došli argumenty? Přečti si svoje dva vtipy nahoře a pak něco napiš.Tomu říkáš argument?
Nikdy jsem neviděla ženu aby měla volant u nosu - buhví kde jezdíš.To spíš starý dědky který sotva vidí na silnici.
 
0/0
26.6.2003 16:29

franta mottl

tu blbost si mohl vymyslet jenom Klaus
narizeni a predpisy, ktere nic neprinesou je prece jeho silna stranka. Radeji bych podporil to co uz bylo nekolikrat uvedeno - vsechny zensky na prezkouseni a bude po bourackach.
0/0
26.6.2003 15:39

žena Vamp

Re: tu blbost si mohl vymyslet jenom Klaus
jo a tobě vole sebrat řidičák rovnou
0/0
26.6.2003 15:44

Annie

Re: tu blbost si mohl vymyslet jenom Klaus
Když jsou teda chlapi lepší řidiči, proč se jeden idiot naboural a zabil mi kamarádku
0/0
26.6.2003 15:48

franta mottl

Re: Re: tu blbost si mohl vymyslet jenom Klaus
asi se nejakou dobu vlekl za nejakou ridickou, ktera ze strachu, aby nezpusobila nehodu, jela 50 na volne okresce a az mu dosly nervy, tak predjizdel v tom nejblbejsim miste. Casto se na to zapomina - ale omezovani PLYNULOSTI provozu je dopravni prestupek !!! Jinak osobne musim vyjadrit politovani na tou osobni tragedii, ale fakta jsou fakta.
0/0
26.6.2003 15:55

Annie

Re: Re: Re: tu blbost si mohl vymyslet jenom Klaus
Bohužel to bylo jinak. Takže fakta: Bylo to ve městě, ten dotyčný měl v krvi zjištěný alkohol a jel jak blázen. Prosím neodsuzuj ženy jako řidičky, když ten podíl lidí co neumí jezdit je tak půl na půl. Sama mám řidičák a nemyslím si, že bych se po silnicích vlekla, na druhou stranu nejezdím jak blázen, ale co někdy potkávám za šílence, to se ani nestačím divit. (a jsou to jak ženský, tak chlapi)
0/0
26.6.2003 16:00

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Re: tu blbost si mohl vymyslet jenom Klaus
To co píšete je smutné, ale když jedu dlouho v zácpě nebo za někým, kdo hrkotá tak že překáží, tak mi po chvíli dojde trpělivost a zbavuju se problematického řidiče stylem : čára není zeď.
Dokonce je mi úplně jedno, řadím li se do pruhu  na semaforu, kde je volno a tam kam chci ta se promyškuju. Dělám to takle po celé Evropě a je mi ale úplně jedno co si o tom kdo myslí. Až budou silnice plynule a rychle průjezdné, tak ubude prasáren na cestách a tím i nehod.
Spiteful Evilman
Tortola, British Virgin Islands
0/0
27.6.2003 11:54

Daniela

alkohol
Hlavne by mely byt vetsi tresty za rizeni pod vlivem alkoholu. Ridicum by mel byt odebran dozivotne ridicsky prukaz a pri zpusobeni nehody, pri ktere nekdo zemre, by meli byt odsouzeni za vrazdu.
0/0
26.6.2003 15:13

Spiteful Evilman

Re: alkohol
S tímto beze zbytku souhlasím, kdo pije alkohol a sedá za volant je dobytek.
0/0
26.6.2003 15:53

Vlčice

Nepodstatné nařízení
Naší úžasní vládní činitelé. Nechte udělat všem silnicím konečně kvalitní povrch a kde je potřeba, také je nechte náležitě rozšířit., ať všem jízda odsejpá. Zavedte kontroly váhy nákladu kamionů, ať ty silnice chvíli vydrží. Všechno ostatní, co vymýšlíte jsou jen provizoria a kecy o ničem. A taky Vám posílám k proplacení účet za výměnu tlumičů na mém osobním autě, které byly zničené v důsledku Vaší nedbalosti. Za stav státních komunikací zodpovídáte Vy a já jezdím do zaměstnání také proto, abych přispívala do balíku peněz, se kterým manipulujete a ze kterého si královsky žijete.
0/0
26.6.2003 13:20

Kudrna

používám rozum...
Když si čtu vaše "příspěvky", tak je mi dost špatně. Kdo z vás někdy řídil kamion, kdo autobus, kdo např. silnou motorku? Já jen, že za volantem nebo řidítkama se vždycky může objevit "machr" co na to šlápne. Bohužel jsou i lidi, kteří jezdí pomalu a bohužel i ti, co můžou zazmatkovat. Včera jsem např. potkal osobáka v protisměru na dvouproudovce, ani nevěděl, že jede špatně... Prostě se to stane, ne? Když sednu do auta nebo na motorku, tak přece jedu tak, že musím stíhat myslet za druhé, je jedno, jak rychle jedu. Když to nestíhám, tak zpomalím. Stačila by ohleduplnost a trocha přemýšlení a jezdilo by se všem líp...
0/0
26.6.2003 12:00

martin

silnice
jakákoliv represe je jen desetina potřebného. Většina nehod je způsobená nekvalitními a nepřehlednými silnicemi. Čáry takřka nevidite, i na dálnicích jsou odrazky a zvukové čáry jen z jedné třetiny. Kruháků je málo a jsou malé a tudíž nepřehledné. Značení chabé a většinou přijde pozdě a řidiče nutí k rychlým manévrům, ve Stř.Čechách neni snad vůbec. Ovšem plácnout zákon který přinese jen pár pokut a bouraček při předjíždění na špatných cestách je holt nejlevnější.
 
0/0
26.6.2003 10:21

franta mottl

Re: silnice
Ne, nejvetsi problem jsou zensky, co se furt prohlizej v zrcatku
0/0
26.6.2003 15:41

žena Vamp

Re: Re: silnice
největší fproblémy jsou frajeři co si myslí že jsou nesmrtelný, neomylný a nejrychlejší a franta mottl
0/0
26.6.2003 15:53

Spiteful Evilman

A taky bych zakázal předjíždění
kamionu kamionem, což  je nešvar, který nejen v Česku, ale i všude v Evropě prudí normální řidiče.
0/0
26.6.2003 9:59

Re: A taky bych zakázal předjíždění
I kamiony mohou mít navzájem velmi odlišné rychlosti.
0/0
26.6.2003 10:15

Jan Kotek

Re: A taky bych zakázal předjíždění
JIZ NYNI... 1) Je zakazana na dalnici jizda kamionu ve tretim pruhu (jinde - Jizni Spojka - je to upraveno mistnimi znackami) 2) ma ridic povinnost uvolnit levy jizdni pruh rychleji jedoucimu vozidlu (ikdyz jede RYCHLEJI nez je povoleno!) a 3) predjizdet smi ridic pouze pokud muze bezpecne dokoncit predjizdeci manevr aniz by nekoho neohrozil. Ale i v Nemecku, kde plati TOTEZ,, se predjizdeji kamiony ve vsech 3 pruzich. Typicky jedou z prava 90 km/h, 91 km/h a 92 km/h.
0/0
26.6.2003 10:19

Spiteful Evilman

Kdyby byly naše silnice normální,
tak 180 - 220 v dobrém voze není nebezpečné. A klidně ať je to jak v SRN - jezdi si jak rychle chceš, ale stane-li se nehoda a ty si jel víc jak DOPORUČENÝCH 130, tak si na vině ty.
Zatím nejvíc nepříjemných situací do kterých jsem se dostal způsobili řidiči v klobouku, kteří začali předjíždět, aniž by si zjistili, že v rychlém pruhu náhodou někdo nejede. To je vážně na odstřel!
0/0
26.6.2003 9:37

Re: Kdyby byly naše silnice normální,
Kdo je na vině při smrti neviných lidí jen kvůli tomu, že nějaký debil potřebuje předvést silné auto mě sice zajímá, ale raději budu když mu seberou řidičák AUDI na AUDI, aby nikoho nezabil. 180 je i v dobrém autě nebezpečné, protože až na výjimky závodní profesionály není běžný člověk schopen tak rychle reagovat.
0/0
26.6.2003 10:09

Spiteful Evilman

Re: Re: Kdyby byly naše silnice normální,
Nemyslím si že všichni lidi, kteří investují bez pár korun do auta 3 mio tak se chtějí předvádět. Kdybych se chtěl předvádět tak si nekoupím AUDI které vypadá přece jen konzervativněji než nejruzněší sporťáky. Kdybych se chtěl předvádět tak si koupím AMG, M3, nebo za nějakých 3/4 mio CZK o´jeté Mitshubishi 3000. U mojeho auta málokdo řekne kolik ve skutečnosti stálo, což je dobré i kvůli drobným zlodějíčkům (profesionální vědí co chtějí).
0/0
26.6.2003 10:16

Re: Re: Re: Kdyby byly naše silnice normální,
Normální člověk si silné auto koupí kvůli tomu, aby mu pomohlo v nebezpečných situacích. Tací jako ty mají evidentně silné auto kvůli tomu, aby ukázali jací jsou chlapáci, jak jim to jede (soudím podle předchozích tvých reakcí).
0/0
26.6.2003 10:40

buk

naprostá blbost ta 80sátka
na dálnici by měla rychlost bejt omezená stovkou, protože je to tak ve většině Evropy a navíc všechny autobusy vyrobené po roce 1990 musí mít omezovače rychlosti právě pro tu stovku, pokud chtějí jezdit do zahraničí. Nemají je jenom ty staré šuplíky co jezděj jen u nás. Ty se sice přes stovku po rovině nedostanou, ale z kopce se jim to může rozjet.
Ale zavést 80km/h na normálních silnicí je naprostej nesmysl. Nejnebezpečnější situace vznikají právě když dochází k předjíždění. Většina nehod autobusů je zaviněná právě předjížděním osobáků. A teď si představte, kolik osobáků, nebo dodávek bude předjíždět autobus za jednu hodinu jízdy. Minimálně jeden z nich způsobí složitou, tudíž nebezpečnou situaci. 
 
0/0
26.6.2003 9:17

Waran

Re: naprostá blbost ta 80sátka
Se vším nezbývá než souhlasit, ale nesouhlasím s rychlostmi starých Karos! LC 735; 736, když je jenom trochu dobře seřízená, vytáhne na rovině víc než 130 km/h!
0/0
26.6.2003 12:11

Jeff

Zmena pravidel je levnejsi....
.... nez opravy silnic a caste a huste kontroly. Co je platna omezena rychlost, kdyz ji nikdo nemeri a pokuty jsou smesne? Dopravaci do terenu a moznost odebrat ridicak. V tu ranu bude mrtvych na silnicich polovina.
0/0
26.6.2003 8:53

Spiteful Evilman

Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Si debil? Já ti dám kontroly. Nemyslíš si že na AUDI A8 je 130 km žalostně málo? Nevím v čem jezdíš ty, ale asi je rozdíl mezi Škoda 105 (WRC :-)) a mým přibližovadlem.
Proto bych se přimlouval pro to aby byla neomezená rychlost pro nová auta. Pro ta ostatní ať tam klidně stojí esenbáci a kontrolují jak dodržují pro ně někdy magických 130 km/h.
Spiteful Evilman
Road Town, Tortola
British Virgin Islands
0/0
26.6.2003 9:02

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
nevšiml jsem si, že by po cestách jezdilo tolik S 600, BMW 7, AUDI 8 a další vyšší třídy tak, aby bylo lze možno statisticky významně vypozorovat, že právě tyto vozy mají vyšší nehodovost. Myslím si pravý opak už jen kvůli všem těm nesmyslům, které pomáhají vozu být pod kontrolou, narozdíl od veteránů typu Š120, VAZ atd, které bych ze silnic vykopal, protože jsou nebezpečím. Nebo si myslíte, že dokážete ze 130 km / h ubrzdit to samé co ubrzdím já? To že moje auto má 4,2 litrů obsah zaručuje, že i při předjíždění neohrožuju takovou dobu jako strejda se stopětkou. A vo tom to je...
0/0
26.6.2003 9:49

Re: Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Jenže debilní namyšlený řidič je ještě nebezpečnější než stará udržovaná Š-120. A že takových řidičů ďábelmenů jezdí.
0/0
26.6.2003 10:06

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
snažil jsem se ti popsat výhody auta které v mém případě má 335 koníčků pod kapotou. Je to třeba i v krátkosti předjížděcího manévru. Proto je vhodné i pro civilní ježdění. Nevím v čem jezdíš ty, ale nejsem proti tomu si tě vyzkoušet.
Domluvíme se
0/0
26.6.2003 9:54

Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Jsi sám tím čím nazýváš ostatní. Nestrkej noc tak nahoru nebo ti do něj naprší. AUDI A8 při hloupém neschopném řidiči je pro okolí stejně nebezpečná jako jakékoliv jiné auto a to nemusí jet ani 100Km/h. nevymýšlej si tady něco Emerického, nikde na světě není v zákonech rozdíl v rychlosti pro různé značky vodů. Jestli ty spíš nebudeš Američan z Vysočan.
0/0
26.6.2003 9:12

Eva

Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Debil seš ty. Až jednou ty frajírku nezvládneš řízení, tak se ti nic nestane, ale lidi např. ve škodovce (kterou napálíš) to budou mít spočítaný.
Já zapomněla, jak by takovej machr mohl nezvládnout řízení
0/0
26.6.2003 9:13

Jeff

Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Ty musis bejt ale hloupej a arogantni sr*c. Prave proto, ze tam jezdi i starsi a pomalejsi auta, tak by jsi mel jezdit podle predpisu nez nekoho zabijes. Myslis, ze je tady nekdo zvedavej na to, aby takovy jako ty obcas zabili mamu se dvema detma ve stary skodovce jenom proto, ze ona je chuda a ty sis nakradl na drahy auto ktery jezdi 200km/h? Hon si pero doma a nerovnej si mindraky na silnici. Pravidla plati pro vsechny. I pro tebe. Podle toho cos napsal, jsi spis skodna, nez nekdo u koho by se dalo rozumne vysvetlit, proc zrovna pro tebe to neplati. A propos, moje auto zvladne asi 190 a zrychleni okolo deseti. Jenomze, ja mam jeste navrch neco co ty nemas. Rozum a odpovednost za druhy. 
0/0
26.6.2003 13:58

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Milý omezenče Jeffe, nevím z čeho usuzuješ (nejspíš podle sebe soudím tebe) že každý kdo si vydělá na něco naco ty ne, má peníze nakradené. Ubezpečuju tě, že jsem NIKDY neudělal nic co by bylo v rozporu s debilními českými zákony!
Není umění peníze vydělat, ale i vydělané znovu investovat tak , aby zase sypaly.
A víš proč jsem úspěšný? Protože jsem naštěstí nikdy nemusel řešit problém mnoha český ch firmem - to že jim někdo nezaplatí za vykonanou práci.
Spiteful Evilman
0/0
26.6.2003 15:04

Jeff

Re: Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Ja tady neresim jak a kolik si vydelas. Ja jsem ti napsal co si myslim o lidech kteri NEDODRZUJI PRAVIDLA a jeste ty co je dodrzuji nazivaji ruznymi sprostymi jmeny. Kdyz nejsi chopny pochopit, ze 130 je limit i pro tebe tak me tezko presvetsis, ze i ostatni pravidla uznavas vcetne Trestniho zakoniku. Kvuli takovym jako jsi ty je kazdy rok na silnici okolo 1500 mrtvych a tisice tezce zranenych s nasledkama. Tak se tady nenaparuj jakej ty ses frajej a ostatni jako ja zavistivy blbci. 
0/0
26.6.2003 15:37

houba

Re: Zmena pravidel je levnejsi....
presne tak, nevsimavost policajtu na porusovani pravidel je az zarazejici, stav nasich vozovek pak katastrofalni.
Evilmane - vite co je opravdu frajerina? Jet  s tak nadupanym autem jako A8 podle pravidel. Jezdit s takovy autem rychle umi kazdy deb.l.
Jinak vas napad, aby se s novym autem smelo jezdit neomezene a starsi auta mela jezdit max 130 je rozumny. Zejmena kdyz kazde auto je nove jen v okamzik po vyrobe, jiz v den kdy ho zakaznik kupuje nove neni
0/0
26.6.2003 9:09

Spiteful Evilman

Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Sakra, já si koupil "letadlo" ne kvůli frajeřině, ale pro to abych se s ním rychle a bezpečně a pohodlně dostal z místa na místo.
 
0/0
26.6.2003 9:15

Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
V tom ti nikdo nebrání, ale zároveň neohrožuj svojí debilní namyšleností okolí. Takový jako ty jsou stejně nebezpeční jako staré rozrachtaná Škoda MB 100.
0/0
26.6.2003 10:11

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Jenomže právě takoví co mají MB 1000 hrkají v nejrychlejším pruhu 90 a hrozně se diví když jsem zničehonic za nimi. A pak se diví, že je předjíždím zprava, protože ani po sérii problikávání NEUHNOU.
Obvykle se mi to stává NĚKOLIKRÁT za sebou na cestě Pha -Zlín. To je potom problém se dostat k času 1 a 3/4 hodiny, který beru jako optimální.
0/0
26.6.2003 10:21

Re: Re: Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
No je vidět, že jsi již dávno měl přijít o řidičák. Praha - Zlín za 1 a 3/4 hodiny je výrazně proti předpisům o maximální rychlosti. Tedy znovu, ten co jede 90 v levém pruhu (moc takovýc jsem neviděl) sice zdržuje, ale neohrožuje. Ty svojí rychlostí ohrožuješ okolí, proto už jsi o řidičák dávno měl přijít,a proto tě také nazývám namyšleným chudáčkem.
0/0
26.6.2003 10:43

Realista

Re: Re: Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
1hod:45min z Prahy do Zlina??? .... to je zert.
S dennim provozem na nasich dalnicich bych to chtel videt .... nepomuze ti ani 500koni. Jedine letadlo.
0/0
26.6.2003 15:15

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zmena pravidel je levnejsi....
Však taky tvrdím, že to je čas za který se nechá jet tak aby mě to neštvalo. Je pravdou, že se to povede častokrát, častokrát taky ne. Jednou jsem na tý blbý D1 trávil 6 hodin - zrovna napadl sníh a jsem přesvědčen, že pak právě dálnici zablokují ti, kteří jsou rádi, žeč mají na deset let jedny univerzální gumy.
A navíc - ve městě si fakt dívám pozor, tam jezdím "skoro" podle předpisů (ne všude je 50 nutná- jsou čtyř proudovky vedoucí městem, tak je 50 vopruz)
 
Fakt je i ten, že se mi u nás ještě nepodařilo držet maximální rychlost vozu (cca 250 - chytá to omezovač) na úseku delším než 5 km, je to takovej hukot, že když vám km před váma začne předjíždět škodověnka, tak už musíte jít na brzdy, protože jste tam coby dup.
Jinak nalítáno mám kolem ,5 mega km a mohu se pochlubit i celkovou škodou za havárie nepřevyšující 150 k CZK.
S.E.
0/0
26.6.2003 15:52

houba

nehoda u Nazidel
v jednech vcerejsich zpravach v radiu jsem slysel, ze na nehode mel velky dil viny stav vozovky.
Mozna by poslanci meli sve sily napnout spise  timto smerem - tedy oprava vozovek a dobudovani dlanicni site.
0/0
26.6.2003 8:37

Real world

Re: nehoda u Nazidel
100% souhlas
0/0
26.6.2003 8:47

80-desátka je nebezpečná
Snížení rychlosti na 80Km/h je pěkně nebezpečné pro okolí. Mám-li předjíždět něco velkého tedy autobus jenž jede 80Km/h a já mohu maximálně 90km/h tak potřebuji sakra dlouhou vzdálenost na předjetí a to je nebezpečné. Pokud může autobus jet 90Km/h tak ho nemám co předjíždět a nebezpečné to není.
A když dole mluvíte o konstrukčních rychlostech. U nás nejezdí pouze staré Karosy. Navíc nové Karosy se mi zdají na poměrně slušné úrovni.
0/0
26.6.2003 8:30

Real world

Karosa
Situace: Silnice R35 z Olomouce do Mohelnice, jedu kolem 110 km/h (mám na střeše kolo), dohání mě mírně zrzavá kouřivá Karosa-zájezďák, přidávám v tu chvíli na 120 - 130 km/h abych jí ujel a nudusil se. I tak se držela v dáli až do Mohelnice, kde odbočila.
0/0
26.6.2003 8:15





Najdete na iDNES.cz