Diskuze

Studie hledá souvislost mezi deodoranty a nádory

Mezi stále vyšším používáním deodorantů a nárůstem případů rakoviny prsu může být souvislost. Podle agentury ANSA dospěla k této hypotéze doktorka Philippa Darbreová z univerzity v britském Readingu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

LT

20. 6. 2003 14:34
Článek...
Článek je skutečně naprosto pomýlený...
1. DEODORANTY pouze maskují tělesný pach a nemají vliv na průběh pocení. Jejich aktivní látkou je vhodný parfém a antimikrobní přísady (proti rozvoji pachu).
2. ANTIPERSPIRANTY v podpaží nejen voní a potlačují zde rozvoj mikroflóry, ale aktivně likvidují pachové látky v potu, a zároveň díky svému adstringentnímu účinku potlačují vlastní pocení. Takže antiperspiranty obsahují parém, antimikrobní přísady, alkalické a pufrační složky a jako adstringencia nejčastěji hlinité a zirkoničité soli. V antiperspiantech se mohou používat ještě další rozmanité kovové sloučeniny, ale ty tam mají jinou funkci (anorganické a organické sloučeniny zinečnaté, hořečnaté, lanthanité).
U antiperspirantů je zajímavé, že jejich adstringentní účinek (proti pocení) trvá jen asi 3-4 hodiny, potom se intenzita pocení opět zvyšuje a vrací do fyziologického normálu - bez ohledu na další použití antiperspirantu. Takže dlouhodobé/celodenní používání antiperspirantů je nesmyslné... Každopádně je stav nepocení pro organismus nepřirozený, avšak obvykle neškodí, to jen výjimečně při nadužívání antiperspirantů.
Pokud jde o citovaný článek v Journal of Applied Toxicology, tak ten nevylučuje možnou souvislost mezi výskytem rakoviny a používáním antiperspirantů. Říká, že se to nepodařilo prokázat, ale netvrdí, že to tak je!!!
Nebezpečí zvýšeného rizika je spojeno s dlouhodobým děláním čehokoliv - počínaje antiperspiranty, přes jezení chleba, nošení vlněných svetrů, nadměrný konzum zeleniny a konče přemírou zálivky pokojových květin... Pokud si vyberete jakoukoliv z takových činností, tak máte zaručeno, že naleznete nějakou souvislost s nemocemi všeho druhu.  Ce la vie.
0 0
možnosti

Petr

17. 6. 2003 12:27
Nesmysl ...
"Zajímavé je, že většina nádorových onemocnění bez rozdílu pohlaví byla zaznamenána v levé části prsní partie: zatímco v roce 1926 bylo zaznamenáno 31 procent takových případů, v roce 1994 to bylo již 61 procent.
Příčinou tohoto jevu by mohl být fakt, že většina lidí používá pravou ruku a do levého podpaží si tedy aplikuje mnohem větší dávku deodorantu než levou rukou do podpaží pravého."
Hele, páni novináři, máte na mysli levý prs nebo zevní partie prsů? To je totiž docela rozdíl ... Ten váš závěr fakt nedává logický smysl ...
0 0
možnosti

Krulda

17. 6. 2003 12:07
TO JE STARE!
Ostatne v jednom z davnych testu se prokazal Harley Davidson, ktery mi koupila kdysi davno ma pritelkyne, jako nejvic rakovinotvorna kolinska a deodorant  na ceskem trhu. Mno, asi mne chtela zabit
0 0
možnosti

Jirka

17. 6. 2003 11:53
Tady uz o tom psali pred rokem
Cetl jsem uz neco podobneho na http://www.celostnimedicina.cz/clanek.php?id=408" target="_blank" rel="nofollow">http://www.celostnimedicina.cz/clanek.php?id=408. Akorat je to tam vice podrobnejsi. Je dulezite, zda pripravek obsahuje aluminium zirconium. To je presne ta latka, ktera pory ucpe.
0 0
možnosti

17. 6. 2003 13:39
Re: Tady uz o tom psali pred rokem
No vida, co jsem říkala, tahle adresa a to riziko se týká převážně ANTIPERSPIRANTŮ. Já jsem chytrá ani o tom nevím. Madla
0 0
možnosti

Vendula

17. 6. 2003 10:53
od mala
se mažu Pitralonem. Je to nebezpečné
0 0
možnosti

Aranka Kovačevičová

17. 6. 2003 11:05
Re: od mala
Záleží na tom kde, pro některé orgány rozhodně ano !
0 0
možnosti

Don Antonio Soprano Sr.

17. 6. 2003 10:44
Deo x Anti
Jak poukazuje Madla podemnou, neco tady nehraje... Rekl bych jednoduse, ze autor clanku nema poneti o zasadnim rozdilu mezi deodorantem a antiperspirantem! Slozky zinku a jinych kovu (ktere zabranuji potnim zlazam ve fungovani) v deodorantu clovek NENAJDE, a proto se poti jako vrata od chliva - jenomze ty tuny potu treba v podpazdi prekryje vune. Halo...
0 0
možnosti

uiuaa

17. 6. 2003 10:41
stejne je lepsi, ...
...cely zivot nesmrdet a umrit v 70ti na rakovinu, nez smrdet a umrit v 75 prirozenou smrti
0 0
možnosti

17. 6. 2003 10:52
Re: stejne je lepsi, ...
Tobě je dvacet a nic tě nebolí, viď? až ti bude šedesát a budeš mít za sebou dvě chemoterapie, tak se sejdem (pokud tu ještě budu) a proberem to znova. Madla
0 0
možnosti

17. 6. 2003 10:20
Jde o to, je-li původní článek správně přeložen. Už před delším časem jsem četla o nebezpečnosti nikoli deodorantů, ale antiperspirantů (doufám, že jsem to napsala dobře). Na rozdíl od deodorantů, které překryjí pach potu, antiperspiranty zabraňují pocení tím, že nějak? zalepí potní žlázy. Lidské tělo ale potřebuje vylučovat škodlivé látky nejen močí, ale i potem, a pokud tomuto přirozenému procesu násilně zabráníme, navíc do potních žláz vstříkneme nějakou tu chemii, nemůžeme se divit, že naše tělo reaguje nečekaně a nepřirozeně. Docela by mě zajímalo, jak jsou výzkumy v této oblasti daleko a jak to vypadá u nás. Madla
0 0
možnosti

jao

17. 6. 2003 10:19
disfunkce?
Čemu můžu věřit v článku samotném, když už v uvozující větě autor prokazuje, že neví, o čem píše? Předpona dis- je z latiny a znamená zápor (disharmonie), zatímco předpona dys- je z řečtiny a označuje snížení, rozpor, neúplnost (dyslexie). Takže " Složky deodorantů mohou být spojeny s hormonální dysfunkcí"
0 0
možnosti

Bacil

17. 6. 2003 12:10
Re: disfunkce?
 Dysfunkce je dobře. Znamená to špatnou f-ci. Jak ostatně vyplývá z vašeho příspěvku.
0 0
možnosti

Krakonos

17. 6. 2003 10:03
ano, ano, ano
deodorantum ... kdo ma cuchat ten smrad chatry v ulicich
0 0
možnosti