Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U kolejí ležely dvě nálože

V úterý byly na kolejích na Pardubicku nástražné systémy dva. Oznámila to mluvčí policejního prezidia Blanka Kosinová. Podle předběžného ohledání jednoho z nich, ještě před odhalením, shořela roznětka, která měla systém odpálit. Jakou ničivou sílu by mohla nálož mít, teď zjišťují experti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BRUNO

dnes ma svatek
0/0
11.6.2003 16:53

Matýsek

Kdo z toho může mít prospěch?
Jediný, kdo by mohl mít nejaký prospěch ze zastrašování cestujících ČD, je některý provozovatel linkových autobusů, kterému by mohlo vadit postupné ale jisté zkracování jizdích dob vlaků (teda aspoň na koridorech). Any comments?
0/0
11.6.2003 16:17

Jack Sommersby

AUS
Ja teda nevim, nerozumim az tak vsem vecem ohledne zeleznicni dopravy, ale jestli muzu neco k tomu, tak tady je okolo vsech trati v okoli mesta PLOT, normalni prachobycejny drateny plot. Za mestem v tech stovkach km buse samozrejme neni nic, ale ze by nekdo nicil koleje vybusninama, to se tu snad jeste nestalo. No ale to je asi tim, ze tady si lidi vazi jednak jeden druheho a taky prace ostatnich. Ale to uz je asi zase o necem jinem. Preju vsem normalnim lidem v Cesku hezke leto.
Tomas, Sydney.
0/0
11.6.2003 15:41

Vít Špinka

Re: AUS
Takhle to je třeba i v Anglii. Ale účelem je spíše odradit lidi, aby přes ty koleje nelezli. Když tam někdo bude chtít dát nálož, sotva mu v tom plot zabrání.
Jenže plot i má spoustu nevýhod: počínaje cenou a údržbou, konče třeba vytvořením umělých překážek pro zvířata a třeba i bezpečnost (občas se hodí, mít možnost z tratě utéct).
Celkem shrnuto, ploty se v kontinentální Evropě používají jen u tratí, kde by srážka s čímkoli (zvláště zvířata) byla nebezpečná - za všechny jmenujme třeba TGV.
A k té detekci porušené kolejnice: kolenicí se přenáší informace vlakového zabečovače, takže by se skutečně ta "Stůj" na návěstidle objevila. A na tratích, kde zabezpečovač není, se nejezdí tak rychle a celkově jde o tratě, které nejsou tak "zajímavé" pro případného útočníka.
0/0
11.6.2003 16:10

Karel IV,

useknout ruku
Co ty   magory k tomu vede. Proč nejdou na záchod a tam si to neudělaj, ale ohrožují spoust lidí. Useknout ruku, protože v base na ne budeme platit a oni si budou válet šunky.
0/0
11.6.2003 15:09

Vendula

pěkně děkuji
"Vše, co je v souvislosti s kolejemi a s provozem na železnici, je nebezpečné... v tomto horkém počasí se koleje vlní samy o sobě, natož když tomu někdo pomůže," dodal Želázko. Takže - cestovat vlakem je tedy podle vás nebezpečné (občas jedu) i bez trhaviny na kolejích? Úplně stačí horko! Děkuji pane Želázko... Od teďka jezdím stopem. Jestli mne někdo znásilní, tak mne máte na svědomí  
0/0
11.6.2003 15:00

estestarsi

Re: pěkně děkuji
Ve vlaku Vás můžou znásilnit taky a mnohem pohodlněji.
0/0
11.6.2003 15:03

Pablo

Re: pěkně děkuji
Nazdar Vendulko, jak se mas holka usata?
0/0
11.6.2003 15:18

olaf

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
11.6.2003 14:52

Jonáš

:-))))
"Vše, co je v souvislosti s kolejemi a s provozem na železnici, je nebezpečné... " Tak s tímhle absolutně souhlasím...jízda s ČD je riziko !!! :-))))
0/0
11.6.2003 14:24

olaf

Re: :-))))
Blbečku vypatlany,myslis,ze podminovat dalnicni most je tezsi?tady konci sranda...
0/0
11.6.2003 14:53

michal

hlidani koleji
jak vypada automaticke zarizeni na hlidani koleji?....to ma byt jako zeleznicar pravidelne prochazejici trasu?
0/0
11.6.2003 14:21

ČD

Re: hlidani koleji
Vy jste neslyšel ni o tom, že koleje jsou kovové?
0/0
11.6.2003 14:27

Ješita

Re: Re: hlidani koleji
Koleje jsou kovové a tráva zelená...
0/0
11.6.2003 14:32

Fiend

Re: hlidani koleji
prerusena kolej nebude vodit a kdyby tam treba nekdo dal drat nebo neco, tak jde podle me zmerit jeji odpor atd. bude milion moznosti, jak to zmerit...
0/0
11.6.2003 14:39

Vlada H.

Re: Re: hlidani koleji
merit odpor je sice hezky....ale na vzdalenost kilometru az desitek kilometru uz to tak snadne neni....staci aby zaprselo, koleje se zahraly...atd..atd...proste nakonec se to stejne bude muset obejit pesky...
0/0
11.6.2003 14:58

Tomáš

Re: Re: Re: hlidani koleji
Není to jen o odporu, měří se také kmitočet. Ten napoví víc. Pěší obcházení se praktikuje samozřejmě také, odhalí se tím věci, které se netýkají přímo přerušení kolejnic (chybné uchycení k podkladnici / pražci, nepatřičné předměty v kolejišti, "sjetí" kolejnic, převalky, ....).
0/0
11.6.2003 15:10

straka

Re: hlidani koleji
odborne lze zarizeni charakterizovat slovy: Lom kolejnice se indikuje na tratovem zabezpecovacim zarizeni a to na mobilni casti (to je vlakovy zabezpecovac na hnacim vozidle) a rovnez i na na stacionarni casti (to jsou navestidla napr. autobloku). Toto zarizeni, ale neni na vsech tratich. Kazdopadne - pokusu o poskozeni trati bylo hodne, ale nic tragickeho se zatim nestalo. Zeleznicni doprava je stale jeste bezpecnejsi (nejvetsim nebezpecim jsou sami cestujici) nez silnice.
0/0
11.6.2003 15:23

ragazzo

Tohle už je síla!!!
Tohle už někdo vážně přehání,to není legrace.Nevím komu co,kdo udělali České Dráhy,ale vyřizovat si snimi účty na úkor bezpečnosti nevinných lidí je projevem ubožáka který se ukájí publicitou.Jestli můžu tomu idiotovi něco vzkázat,tak ať se nad svým chování vážně zamyslí.S pozdravem a dráze zdar.ragazzo
0/0
11.6.2003 14:20

ne

kolejnice
Jak dlouho trvá, než se přeřízne ruční pilkou na železo kolejnice? To musí bejt S/M magor.
0/0
11.6.2003 14:17

MiBi

Re: kolejnice
Když jsme stavěli barák, přeřezával jsem starou kolejnici a použili ji jako překlad, trvalo mi to asi 2 hodiny, zničil jsem několik pilovejch listů a to ta kolejnice byla na kozách a řezal jsem shora dolů. Jestli ten magor piloval v leže a patu kolejnice (zespoda nahoru) tak u toho musel ležet skutečně několik hodin. Ani flexkou by to nešlo moc rychle, jedinné řešení je autogen a řezací hořák
0/0
11.6.2003 14:27

OZBY

Co je tohle z stát?
Pane Bože, v jakém státě to žiji! Už abychom byly v EU a potom odtud rychle vypadnu. Češi = zloději, kecalové, budižkničemové a neurvalí sprosťáci. Samozřejmě vyjímky potvrzují pravidlo ale když si vezmu celkový průřez od nejvyšších politiků až dolů, je mi z toho špatně.
0/0
11.6.2003 14:14

V1kt0r

Re: Co je tohle z stát?
Jeste par let po vstupu ne. Ale to je OK, my to tu zvladneme. Zatim zustan doma a pracuj tam pro narodni hospodarstvi. :-)
0/0
11.6.2003 14:33

Tomas

Re: Co je tohle z stát?
Ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by o sobě říkal: Jsem zloděj, kecal budiškničemu a neurvalý sprosťák. Zato jsem potkal hodně těch, kteří tvrdí, že Češi takoví jsou. Kam se ti Češi poděli?  Myslím si, že jedinou skutečně českou, resp. slovanskou, vlastností je přehnaná kritika ostatních na úkor sebekritiky. Pokud chceme dokonalou společnost nenajdeme ji v EU. Čech si myslí, že dokonalá společnost je ta, kde jsou dokonalí všichni ostatní. Evropan si myslí, že pokud on sám nebude dokonalý, pak už nikdo. Chceme-li změnit svět, musíme začít sami u sebe. Chce to trpělivost, v západní Evropě už se dočkali.
Nemyslím si OZBY, že ty dáváš nálože na koleje, nebo kradeš, myslím tím i vše ostatní (práce, chování, drobnosti, které tvoří celek).
0/0
11.6.2003 15:27

ČD

To byl zase nějaký čtenář IDNESu
Určitě ano - než začly tyto útoky, tak jeden z redaktorů apeloval na čtenáře, aby vyhodily České Dráhy do vzduchu - tak se tak děje.
0/0
11.6.2003 14:13

stoklis

???
To musel byt naky kreten.Vic k tumu nani co rict.
 
0/0
11.6.2003 14:00

Zaza

Ty brďo!!!
Ty brďo! Tak to je teda booombaa! :o)
0/0
11.6.2003 13:39

petrh

magor
Jsem fakt zvedavy, co to bude za magora
0/0
11.6.2003 13:32

bum

bum
BOOM !!
0/0
11.6.2003 13:31

FrantaDrs

Re: bum
brum brum
0/0
11.6.2003 13:34





Najdete na iDNES.cz