Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko posílá všechny z Tchaj-wanu do izolace

Hygienici dávají do desetidenní nemocniční karantény všechny cestovatele z Tchaj-wanu, který je ohniskem nemoci SARS. Hlavní pražský hygienik Vladimír Polanecký ČTK řekl, že v sobotu dopoledne předali infekční klinice Fakultní nemocnice Bulovka dvě české učitelky čínštiny, které přiletěly z Tchaj-peje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rasputin

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
26.5.2003 18:09

Student z Taiwanu

Ja se vracim z TAIwanu
Uz se na tu karantenu tesim. Ja se taky panu starostlivemu nedivim ze nas chce zavrit do karanteny. To je pochopitelne. Co ale taiwansti turiste, co prijeli pred nami, pojedou s nami a prileti i po nas. ty behaji vesele po Praze. Sic! Ah moudra hlava pana hygienika! Ja myslim, ze skutecne nejdriv myslel na to, jak sve jmeno videt v novinach a mozna jeste nemel cas pomyslet jak skutecne zabranit sireni SARSu. Tady v taiwanskych novina je dobre znam pripad taiwanskeho lekare, ktery osetroval SARSem podezrele a ktery pri zajezdu do Japonska v letadle zjistil ze ma teplotu a pritom klidne zajezd dokoncil. Stacilo snad par prasku na snizeni teploty... Takze ja nechci kazit rito lidem, co zijou z taiwanksych turistu, ale nechci byt zavreny v karantene, kdyz oni mohou klidne behat po okoli.
0/0
26.5.2003 17:21

Libor

Silenstvi
Ja jen doufam ze nekdo vyhlasi psychiatrickou karantenu na pan hlavniho hygienika a zavrou ho rovnou do Bohnic. Na Taiwanu je 20mil. lidi, nakazenych je nekolik set, pricemz 95% to chytlo v nemocnici. Vloni tam umrelo 2000 lidi na dengue fever a o tom pan hygienik neslysel. V densni dobe se nepohnete po ulici bez toho aby vam nekdo nezmeril teplotu (pri vstupu do kramu, do vlaku, v praci, ve skole). Je nemozne prezit na Taiwanu s teplotou a neskoncit v nemocnici, lidi na letisti neprojdou do letadla, maji li priznaky, tak o co tomu panovi jde? Asi chce byt slavny. Spocital nekdo, co to stoji narodni hospodarstvi drzet kvanta zjevne zdravych lidi v nemocnici ? Bude tem lidem platit uslou mzdu ? Bude s nimi izolovat vsechny, kdo byli na palube stejneho letadla ? At prosim tyto veci ujasni, pokud o nich uz premyslel. Situace je dnes naprosto odlisna od doby Torotskeho outbreaku, to at na nas nikdo nezkousi.
0/0
25.5.2003 15:48

klapik

Re: Silenstvi
Plne souhlasim s hygienikem!! Podivejte se na par katastrofickejch filmu a pochopite, ze to co naridil je spravny. Takovych chytraku jako vy je vzdycky plno a pak zpusobi takovou katastrofu, ze vychcipa miliony nevinych lidi. A stacilo k tomu malo izolovoat jesdnoho cloveka!!
0/0
26.5.2003 0:31

Re: Re: Silenstvi
Pokud cerpate pouceni do zivota z katastrofickych filmu, tak to jsme na uplne jine vlnove delce. P.S. Myslite, ze prijde Godzila ?
0/0
26.5.2003 3:16

Re: Re: Re: Silenstvi
Čerpání příkladů z katastrofických filmů mi přijde také jako vrchol Novácké stupidity. Nicméně opatrnost hygienika naprosto chápu. Náklady na karanténu jsou v porovnání nákladů a hlavně ztracených životů v případě jedné jediné chyby zcela zanedbatelné. Na druhou stranu chápu i lidi v karanténě, že se jim tam asi moc nechce.
0/0
26.5.2003 8:40

Standa

Re: Silenstvi
Takové chytrolíny jsem v téhle diskusi čekal, a nebyl jsem zklamán. Když jsem na Psu četl průběh nákazy v Torontu - mají to přesně zdokumentované, viz. "Na počátku byla paní Kwan", http://pes.internet.cz/veda/clanky/30210_41_0_0.html tak jsem čekal obvyklý příběh se spoustou nezodpovědných a nekompetentních lidí. Naopak, celou rodinu hned hospitalizovali, a když zjistili, že se vrátili z Honkongu, tak hned do karantény a začali vyhledávat všechny, se kterými se od příletu setkali. Těm hned nařídili domácí karanténu, ale někdo z nich vždycky onemocněl, takže vyhledat jeho kontakty atd. atd.   Říkal jsem si, jak by to probíhalo tady, kde každý na všechno prdí a místo v karanténě by půlka lidí vesele pobíhala venku, než by je to skolilo. Asi by musela pomřít půlka národa, než by ten zbytek dostal rozum.   Jestliže se u nás občas najde činovník nebo úředník, který si troufne vzít na sebe odpovědnost a jednat, i když ví, kolik keců na jeho adresu zdejší lidi vyprodukují, snad to s touhle zemí ještě není tak tragické. Pan vrchní hygienik má moje uznání.
0/0
26.5.2003 12:50

Mrkev

Re: Silenstvi
Liborku ty bys potřeboval karanténu na ten tvůj chorej mozeček Hlavní hygienik je zodpovědný za statisíce lidí včetně tebe chytráku.Doporučuji zajít do knihovny a trochu nastudovat čím a jak se dá srazit zvýšená teplota.Do letadla se dá nastopit po požití dostupných léků bez obtíží./to Nám již předvedl  mladík před několika dny/.Opatření se mi nezdají nikterak přemrštěná a do posledního slova s nimi souhlasím.
0/0
26.5.2003 15:17

Ivo

Re: Re: Silenstvi
Neda mi to, ale musim se ozvat. Jsem momentalne v Torontu a rad si ctu vase prispevky a musim rict, ze media na vas pusobi opravdu dobre, hlavne kdyz jsou spatne informovana. Pan hlavni hygienik se probral nekolik mesicu po zacatku cele "epidemie", ale probral se teda sokem. Rad bych vedel, zda vsechny lidi, kteri prileti z postizenych zemi (kterou neni pouze zminovany Tchaj-wan) bude zavirat do karanteny a jestli to budou jen Cesi. Co kdyz z postizenych zemi prileti turiste, zavreme je do karanteny a co treba lide, co prijedou na dva dny na pracovni jednani, zavreme je do karanteny? A kam je budeme vsechny zavirat? Chapu,z e se lide boji, ale pripadu v cele Evrope je malo a v dnesni dobe uz se vi o SARS hodne (na jako na zacatku, kdy to napriklad prislo do Toronta). Myslim, ze CR by se mela spis pripravovat na to , kdyz se nemoc nahodou objevi, jak zabranit jejimu sireni (coz se da zvladnout) a  ne hystericky zavirat vsechny zdrave lidi do karanteny.
0/0
26.5.2003 15:27

Odvar

Re: Re: Silenstvi
Nevim, cim jsem si zaslouzil, ze mi kdejaka mrkev tyka. Doufam, ze si vsichni z fanklubu pana hygienika jiz precetli nasledujici clanek "do karanteny pujdou jen Cesi". Jeste porad mate na stene jeho foto ?
0/0
27.5.2003 9:54

Jirina Fuchsova

Cemu se divim....
V jedne televizni reportazi ukazovali jak
v Hong Kongu na letisti merili vsem
cestujicim teplotu tim zpusobem, ze jednomu
po druhem strkali do ucha jakysi teplomer...
Pokud je ta choroba tak straslive nakazliva,
neexistuje snad lepsi zpusob jak ji bohate
rozsirit nez strkat jeden a tentyz teplomer
do usi tisici cestujicich, jednomu po druhem...
???Ale mozna, ze to byl nejaky "samocistici"
teplomer.......?
0/0
25.5.2003 0:56

Ales

Re: Cemu se divim....
Jak jsem napsal, SARS neni, podobne jako ostatni plicni choroby "straslive" nakazliva, ale dle definice WHO se jedna o stredne nakazlivou chorobu. Chripka je vysoce nakazliva, coz je horsi, proto take byly ruzne chripkove pandemie, jak se zminujes. Vez, ze pri chripkove epidemii v letech 1968-1969 zemrelo 700.000 lidi celosvetove a napr. od listopadu 1968 do brezna 1969 v USA 36.000 lidi (zdroj Stanfordska Univerzita).  V porovnani s nynejsi situaci (listopad 2002 - kveten 2003), se zda byt kauza SARS velmi malym problemem.
0/0
25.5.2003 1:10

ROMAN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.5.2003 1:39

Jim

Re: Cemu se divim....
Ja nechapu proc nezavedou radsi domaci karantenu. V nemocnici se akorat tak nakazi jeden od druheho...a kdo to vlastne plati? Jinak k otazce: 1. Jsou to bezne usni teplomery ktere zmeri teplotu z bubinku za 1 - 2 sekundy infaracervenym paprskem a po kazdem pouziti by meli menit ochrany filtr (v Singapuru to tak delali). Ve svete tyhle teplomery maji v kazde lekarne ale nevim jak v cechach. 2. V singapuru maji na mereni teploty pruchozi detektory, a  Polanecky by se mel treba podivat na opatreni prave sem. WHO je mimo jine doporucuje jako vzorova ale vypada to ze u nas zase vymyslime neco co uz je vymyslene. Taky by si mel dat nejake PR skoleni.
0/0
25.5.2003 10:37

Jana

Re: Cemu se divim....
Vazena, snad si nemyslite, ze strkaji do usi vsech zucastnenych jeden teplomer? Respektive - ano o jeden teplomer muze jit, ale samozrejme cast, ktera prichazi do styku s tkani ( v tomto pr. uchem) zucastnenych, je opatrena ochranym plastovym klobouckem ci gumovym navlekem na jedno pouziti!!!
0/0
25.5.2003 15:02

Elen

Re: Cemu se divim....
Vazena pani,
teplomer, ktery jste videla v reportazi,je specialni teplomer, pri jehoz pouziti ma kazdy komu je merena teplota nasazen jednorazovy kloboucek, ktery se po pouziti vyhodi a dalsi mereny ma novy.
0/0
26.5.2003 14:36

Jirina Fuchsova

V roce 18 zemrelo v Evrope miliony lidi na t.zv. spanelskou
chripku...
  Pohrby se nekonaly, temer v kazdem
staveni nekdo zemrel. Mrtve odvazeli
na hrbitov mistni farar , hrobnik s vozikem,
a muj dvanactilety tatinek coby ministrant.
  U hrobu udelal hrobnik svoji praci,
pan farar se pomodlil, a potom si
vsichni tri, farar, hrobnik i muj otec
prihnuli lektvaru zvaneho Mincovka...
Kupodivu ani farar, ani hrobnik, ani
otec se nastesti nenakazili.......... (Ze starych letopisu.........)
0/0
25.5.2003 0:47

Ales

Re: V roce 18 zemrelo v Evrope miliony lidi na t.zv. spanelskou
Jen tak naokraj, dle oficialnich statistik WHO zemre na chripku rocne na celem svete kolem 1 milionu lidi!!!!!!! Chripka je vysoce nakazliva nemoc, coz muze snad kazdy z nas potvrdit, existuje vice nez 200 ruznych chripkovych viru, jednotna vakcina proti vsem neexistuje. Pokud toto porovname se zapalem plic (coz SARS prakticky je), je kolem SARSu az moc rozruchu. SARS je oznacovan jako stredne nakazliva choroba, umrtnost je vetsi nez u chripky (cca 15% vuci cca 0.5), ovsem pravdepodobnost, ze CR i Evropu muze v budoucnu zasahnout epidemie plicniho viru je mensi, nez moznost chripkove epidemie.
0/0
25.5.2003 1:00

ROMAN

Re: Re: V roce 18 zemrelo v Evrope miliony lidi na t.zv. spanelskou
heledte se jsem v USA nejakou dobu a snazim se tu zit.  mam kazdym rokem na jare trochu exemu na predlokti. To asi jak se opaluju. a obcas mam pocit ze nosim neco zakazanyho. Je zde vubec duvod k panice?
0/0
25.5.2003 1:53

Your Daddy

Re: Re: Re: V roce 18 zemrelo v Evrope miliony lidi na t.zv. spanelskou
Tak to bude nejspis rakovina kuze, tak neboj, tou nikoho nenakazis. Good Luck
0/0
25.5.2003 4:18

zajic

Populismus nic nevyresi......
Zni to tak odvazne. Pro vsechy ty kdo sedi doma v obavach je prece tak prirozeny argument ze ty (zrejme nezodpovedne)  kteri snad cestuji ci ziji v zemich kde SARS existuje proste preventivne zavreme na infekcni. Zni to tak dobre ne -- az do okamziku nez si uvedomime opravdovou realizaci takoveho opatreni v praci. Muzeme vsechny kdo jeste nejsou nemocni izolovat od tech kteri jsou?? Mame dost kapacit to udelat ??  (tim nemyslim demonstrativni izolaci dvou studentek ale izolaci kazdeho kdo se po "nejakou" dobu vyskytoval v zemi se SARS (vcetne Kanady). Co bude meritko? Pobyval tam hodiny, den, weekend ci dele?? Jak to kdo bude vedet. Co kdyz nekdo sedel 6 hodin vedle cloveka se SARS (ktery to jeste nevi) A co pak ?? Zavreme ty kteri jeste nejsou nemocni mezi ty kteri jiz jsou ??
O tohle prave jde. Tady nejsou kapacity na to aby k takove izolaci doslo . (Izolace zahrnuje i filtrovanou ventilaci, pradlo, jidlo a tak dale...  Takze se snadno stane ze ti  "treba-taky-nakazeni" se casem temer jiste nakazi od tech opravdu nakazenych . Tim muze dojit k rapidni eskalaci onemocneni kde naopak izolace prispeje k jejimu jeste vetsimu rozsireni . Proste misto reseni nemoci pan hygienik vlastne nemoc kriminalizuje. 
Tragedie je ze tohle je do nejmensich detailu zpracovano v knihach a metodologiich o tom jak zachazet s nakazlivou chorobou ... a Hlavni hygienik by mel byt prvni kdo to zna a ne privni kdo panikari. Jo jo, tohle je jedna z prilezitosti kdy ma tato jinak administrativni funkce ukazat co umi ... a opravdu se ukazala.
0/0
25.5.2003 0:30

Re: Populismus nic nevyresi......
Presny prispevek, ten pan si pouze chrani sve vlastni pozadi, ale jinak prokazal, ze o situaci nevi zhola nic
0/0
26.5.2003 3:19

0/0
24.5.2003 23:54

kajak

Sars
0/0
24.5.2003 23:53

DV

rýže...
SARS se šíří v oblasti, kde se hlavně jí rýže. Předpokládám, že v Torontu se také jednalo o nějaké milovníky rýže.
Já rýži nerad, takže riziko nákazy je nulové. Stačí, aby se na letišti zeptali, jestli jí rýži, a hned máme podchycen rizikový faktor.
0/0
24.5.2003 23:42

Hasic

Re: rýže...
Zapomen na rejzi. V Torontu se tedkonc zacinaji vic bat silenejch krav z Alberty a to jeste nevedeji jaky stada je cekaji v BC.
0/0
25.5.2003 16:46

DV

další nápad pro hlavního hygienika
A hlavně byste měli ještě zakázat dovoz všech počítačových komponent, které se na Taiwanu vyrábějí.On totiž na ně může v továrně někdo kýchnout a nákaza je zde hnedka.
Inu, řešení, které si může dovolit totalitní stát jako Čína se dají bez problému realizovat v postotalitních zemí, protože jak je vidět z uvedených názorů, většině lidí je to jedno.
Naprosto rozumím proč v 50-tých letech děti udávaly své rodiče a psaly petice pro trest smrti pro Miladu Horákovou a jim podobné.
0/0
24.5.2003 22:57

Zdenek

Re: další nápad pro hlavního hygienika
Uz tady nekdo jako reakci na Tvuj predchozi prispevek napsal "...paranoia...". Asi se vazne neda rict nic vic. To snad nemyslis vazne, prirovnavat komunisticke procesy 50-tych let k opatreni hygienika, ktery jen nechce podcenit riziko epidemie. Rad diskutuju a hadam se, ale velice casto i uznavam, ze jsem puvodne nemel pravdu, ale mam pocit, ze s Tebou to, chlapce, nema cenu, protoze Ty mas stejne uz ve vsem jasno...:-(
0/0
24.5.2003 23:04

DV

Re: Re: další nápad pro hlavního hygienika
já si nemyslím, že je to paranoia. reaguji na to, že státní úředník (zaměstnanec) bez jakéhokoliv mandátu podobným způsobem jedná. to přirovnání k padesátým létům je reakcí na názory, které tomuto kroku bouřlivě tleskají. jiná lidé podobné mentality dělali totéž v 50-tých letech.
"Nezajímá mne, jestli jim něco je, či ne. Důležité pro mne je, že přilétají z Tchaj-peje, kterou Světová zdravotnická organizace považuje za ohnisko SARS. A já mám ze zákona povinnost ochránit občany této země před možnou nebezpečnou nákazou," říká Polanecký.
"Jen ať to pak klidně dají k soudu, já si svůj postup, možná tvrdý, obhájím," říká.
0/0
24.5.2003 23:09

Zdenek

Re: Re: Re: další nápad pro hlavního hygienika
No a co, jezisimarjaaaa. Co Ty vis co procesech padesatych let? Za Ti neni hanba. Copak vazne nevidis rozdil. Vzdyt Ty skutecne mas tu moznost, dat to k soudu! To jsi v padesatych letech nemel. Soudy jsou od toho, aby prezkoumali, jestli neudelal neco proti zakonu. Pokud udelal (je to klidne mozne, ja nevim, nehajim ho do krve), tak zaplati flastra nebo prijde o misto.  Ale ted mi po pravde rekni: mel jsi uz nekdy v zivote nejako u zodpovednost? Ja Ti garantuju, ze kdyby se ukazalo, ze nam tady minuly tyden pristalo pet nakazenych lidi (to uz by Prahou docela zamavalo), tak by se zvedla takova vlna ve stylu "a co jste delali, proc jste nas razantne nechranili?" A hygienik byl ne zaplatil pokutu, ale byl by snad ukamenovan... Vubec lidem na podobnych pozicich nezavidim jejich rozhodovani. Oni totiz na rozdil od kecalku MUSI udelat rozhodnuti, a pak za nej nest zodpovednost!
0/0
24.5.2003 23:16

DV

Re: Re: Re: Re: další nápad pro hlavního hygienika
diskuse opravdu nemá smysl, protože já o koze a...
ono by úplně stačilo každýmu na tom podělaným letišti udělat test na SARS a pokud je u hraniční hodnoty, tak u dělat tu karantému. potom tam už je důvod.
(jinak zodpovědnost mám poměrně velkou, vzhledem k pracovní pozici.)
0/0
24.5.2003 23:21

Zdenek

Re: Re: Re: Re: Re: další nápad pro hlavního hygienika
Udelat test primo na letisti? Sam snad vis, jak je to jen s testy na beznejsi onemocneni jako je trebas mononukleoza. Proc asi lezel ten kluk cely tyden v nemocnici  a my byli medii krmeni stridave zpravami, ze jeden test byl negativni, ale ejhle, zase druhy byl pozitivni, a ejhle, zaverecny test byl negativni. Asi holt spolehlivy test nejde udelat za hodinu. A jestli ten test udelat nejde, a ty toho cloveka pustis mezi ostatni lidi, tak uz se to veze... Ale joo, no, dobrou noc.
0/0
24.5.2003 23:35

teq

Re: Re: Re: Re: Re: další nápad pro hlavního hygienika
To je skvelej napad. Nedalo by se rovnou na tom letisti i treba transplantovat ledviny? Na co to vozit do nemocnice...
0/0
24.5.2003 23:59

ROMAN

Re: Re: Re: Re: Re: další nápad pro hlavního hygienika
dv?
 
0/0
25.5.2003 1:45

k-murav

Re: další nápad pro hlavního hygienika
Nejsem počítačový konkurent ani kompetentní dokument. Jsem obyčejný k-murav.
0/0
24.5.2003 23:07

joe

Re: další nápad pro hlavního hygienika alias vsemocneho
Co takhle vyhlasit stanne pravo na letistich.Nikdo asi necestuje do ceska pres silnicni a zeleznicni hranicni prechody.Herr   Polanecky je jen naivni a velmi iniciativni tridni nepritel.Anebo chce do politiky.Se svym chorym mozkem by tam nasel spoustu kamaradu.
 
0/0
25.5.2003 7:57

MartinB

............................................................
 
 
                                            http://hnuj.duostyl.cz/
0/0
24.5.2003 21:34

Magdalena

Re: ............................................................
Martinku to je vyborny napad, moje zahradka kvete i bez tohoto hnojiva
0/0
24.5.2003 22:03

DV

první krok pro zavedení totality
Hygienik má neomezené právo nad lidskými osudy. Těším se na pokračování .
0/0
24.5.2003 20:35

Hossman

Re: první krok pro zavedení totality
A co teprve pámbu...
0/0
24.5.2003 20:44

Zdenek

Re: první krok pro zavedení totality
Hele, nech tech priblbjech kecu. Tech par dni ci tydnu to snad vydrzis, ty demokrate. Tohle totiz neni sranda. Zivot neni sranda. To az my jsme si behem posledniho pulstoleti nejak navykli na to, ze "se vlastne nikdy nic nestane", ani ve zlem, ale zaroven ani v dobrem. Ale zivot je i o epidemiich, o umirani, o ztrate nejblizsich, atd. Tu chvilku "despocie" snad zvladnes, ne?
0/0
24.5.2003 20:47

DV

Re: Re: první krok pro zavedení totality
at zije oportunismus nebo pragmatismus?
myslim, ze cesti neonaciste museji jasat , proti te spine, co se na nas vali s Asie, ze??
Myslim, ze muj nazor nejsou priblble kecy. To zduvodneni hlavniho hygienika je skutecne nebezpecny precedens. Pak uz muze prijit soudce Lynch, stanne pravo a podobne. Ono se to da zduvodnit uplne stejne, ze "lidsky zivot je nadevse" a "nejaky cas to vydrzime".
0/0
24.5.2003 22:49

kuzmič

Re: Re: Re: první krok pro zavedení totality
na ja paranoia!
0/0
24.5.2003 22:54

DV

Re: Re: Re: Re: první krok pro zavedení totality
no jasně. jako v Číně trest smrti pro toho, kdo nebude mít v metru roušku...
0/0
24.5.2003 23:01

Zdenek

Re: Re: Re: Re: Re: první krok pro zavedení totality
Muzu se zeptat na jednu vec? Je Ti vice nez 25, chodis do prace a mas deti?
0/0
24.5.2003 23:05

DV

Re: Re: Re: Re: Re: Re: první krok pro zavedení totality
ano, ano, ano
0/0
24.5.2003 23:06

Zdenek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: první krok pro zavedení totality
Budes tedy stejne hajit pravo "svobodneho pohybu za kazdych okolnosti, i s vysokym podezrenim na smrtelnou nakazlivou nemoc" i az zemre prvni z Tvych deti? Sorry za tak hnusnou otazku, ale nekdy je to nase filozofovani takove jakesi plane, je dobre, promitnout si ho do kazdodenniho zivota...
0/0
24.5.2003 23:19

DV

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: první krok pro zavedení totality
řeč není o osobách s "vysokou pravděpodobností nakažení", ale všech cestujích z Taiwanu.
Pane Zdeňku, Vaše optika náhledu na pohled je jednorozměrná. Prosím pochopte, že já se na věc dívám trojrozměrně. Nejsem proti smysluplným opatřením, ale proti typicky české šaskárně jednoho státního úředníka, který si buduje alibismus. Všechny mé komentáře se týkají pouze této šaškárny.
Ale nato asi vaše omezená optika nestačí.
(CU v jiném chatu)
 
0/0
24.5.2003 23:26

Zdenek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: první krok pro zavedení totality
Tak az budu jednou statnim urednikem, tak aspon vim, ze "priste" nemam delat nic. Tak me to ucili za stareho rezimu: kdo nic nedela, nic nezkazi...
0/0
24.5.2003 23:37

ROMAN

Re: Re: první krok pro zavedení totality
ale taky nebyt blazen. Skutecne je zde neco tak spatneho jako komunismus? a proc ti tak zvani kapitaliste meli nejvetwsi napor prave zde. protoze. vratte se zpatky. komunisti. zatraceni.vratte se.
0/0
25.5.2003 2:07





Najdete na iDNES.cz