Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékaři žádají větší ochranu ordinací

Zachraňovat životy je čím dál nebezpečnější povolání. Stále častěji čelí lékaři útokům ze strany pacientů. Stačí, když se léčba nedaří, a doktor se stane snadným terčem pro vybití vzteku. Lékaři vinohradské nemocnice se proto obrátili na zákonodárce, aby jim zajistili ochranu při práci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarka

doktor a veřejný činitel?
To by byl perfektní nástroj pro likvidaci nepohodlných lidí! Matrix, Orwell. Epidemie Sarsu apod. co nevidět vypuknou, lidičky musíte být poslušní, aby lidstvo nezmizelo z povrchu zemského. Jo, to je těžký, když si lidi myslí, že za jejich zdraví zodpovídaj doktoři a doktoři zase, že vědí nejlíp, co je pro pacienta dobrý a ten mu do toho nemá co mluvit. Pak se zákonitě musí dít nepříjemnosti, fyzické napadení je jen to nejviditelnější zlo....
0/0
19.5.2003 0:16

0/0
19.5.2003 0:08

Drago

To jako si doktori mysli,
ze kdyz budou verejnymi ciniteli, tak takovy psychopat na ne nezautoci? Se mi zda, ze jen chteji zneuzit tohoto a podobnych pripadu k dosazeni postaveni, ktere jim neprislusi.
0/0
18.5.2003 16:54

sandbox

doktor
uz se tesim jak me jednou v budoucnosti na ulici zatkne doktor
0/0
17.5.2003 12:42

Karel

Tento problém
se netýká jen lékařů, i když ti byli v poslední době postiženi nejvíce. Statut veřejného činitele při výkonu povolání stejně tak chybí např.  kontrolorům státních inspekcí, pracovníkům fin. úřadů, hasičům, učitelům, vychovatelům nebo některým zaměstnancům v dopravě. O svých zkušenostech s agresívními  nebo "nespokojenými" jedinci by asi mohl  vyprávět každý z uvedených profesí. Jenže dokud to nekončí vážným zraněním nebo smrtí nikoho to nezajímá.  a tak není důvod něco řešit. Poslancům a senátorům to nehrozí, ti mezi lidi chodí jen když potřebují hlasy pro znovuzvolení.  
0/0
17.5.2003 7:02

Honza

Jak si konkrétně představují lékaři tu ochranu ?
Lékaři sepsali vládě pětici a chtějí ochranu. Dobře, chápu je. Zajímal by mě ale konkrétní návrh jak by to mělo vypadat v praxi? To by jako v každé ordinaci byla ochranka ? Tuto vládní garnituru nemám ráda, ale přesto je mi jí líto, když si představím, co asi může na petici lékařů vymyslit !
0/0
16.5.2003 21:55

SARKA

Re: Jak si konkrétně představují lékaři tu ochranu ?
Presne tak. Lekari, stejne jako advokati, stejne jako treba danovi poradci, budou vystaveni nebezpeci utoku nevyvazenych jedincu kterym neco nevyslo. Postavit polecajta u kazde kancelare proste nejde. Psychiatri a psychologove samozrejme budou mit zvysenou expozici takovymto jedincum - to ale neznamena ze to lze resit policajty. Do velke miry je zodpovednosti kazdeho, kdo nabizi takoveto sluzby verejnosti, zajistit provoz tak, aby minimalizoval nebezpeci. Policie by mela byt az poslednimv hierarchii opatreni. Na nasi klinice (a pokud vim, to je standard ve vsech ambulantnich psychiatrickych zarizenich v Californii) mame velice ddetailne propracovany plan bezpecnosti. Pocinaje tim ze mame "nulovou toleranci" pro jakekoli projevy nasili a agresivity (pacient je okamzite vykazan a v pripade potreby je na nej  volana policie) - a pacienti to dobre vedi; dale mame vyslovnou dohodu ze jakmile se z ordinace kohokoli z nas ozve cokoli podezreleho, kolegove okamzite opusti sva stanoviste a jdou zaklepat na dvere a zjistit zda je vse v poradku, az po to, ze kazda ordinace ma "panic button" na psacim stole, ktery zalarmuje nase security guards, a ti aktivuji protokol reakce na tisnove volani. Jednim z moznych kroku v protokolu je zavolat policii, ktera se vetsinouukaze behem nekolika dalsich minut. Je to rozhodne ekonomictejsi a proveditelnejsi nez postavit u kazde ordinace permanentniho policajta.
0/0
17.5.2003 18:11

0

Re: Re: Jak si konkrétně představují lékaři tu ochranu ?
Presne tak. Vyse uvedena fakta se praktikuji vsude kde je kontact s verejnosti. Dokonce i  v uradech kde kontakt s verejnosti neni.  Security je vsude a na kezdem rohu. Vsude jsou bezpecnostni kamery a ruzna jina bezpecnostni opatreni (vse existovalo jiz pred 11/9, ted je to mnohem intenzivnejsi.) ....Co se tyce bernaku a advokatu; tak v tomto pripade je dost tezke urcit kdo je nevyvazeny, ale at je to jak chce, jsou chraneny.  
0/0
17.5.2003 20:49

SARKA

Re: Re: Re: Jak si konkrétně představují lékaři tu ochranu ?
Tedy, ve zdravotnickych zarizenich (jako je kupriklady psychiatricka klinika) zadne kamery nejsou, a byt nemuzou. V tomto smyslu nejsme o nic vic chraneni nez kdokoli jiny. Vsechna ostatni bezpecnostni opatreni ktera mame nejsou v zadnem pripade poskytovana statem, ale jsou produktem nasi vlastni prace a naseho vlastniho systemu - jsa jednim ze sefu na klinice, nejakou tu malickost bych o tom vedela. Nikdo nam nic neposkytuje. Mame co si zaridime, vcetne sekuritaku, ktere plati nase medical group.
0/0
17.5.2003 23:03

0

Re: Re: Re: Re: Jak si konkrétně představují lékaři tu ochranu ?
Z toho vyplyva ze vyvazeni lide jsou sledovani vic nez nevyvazeni.  
0/0
18.5.2003 2:13

SARKA

Re: Re: Re: Re: Re: Jak si konkrétně představují lékaři tu ochranu ?
Omyl  ; ti co vedi ze potrebuji vyhledat nasi pomoc jsou casto vyvazenejsi nez ti, co si mysli ze ji nepotrebuji a pak jdou a rozemelou manzelku ci sefa do rezanky 
0/0
18.5.2003 2:49

zoufalec

Je třeba změnit celý systém
Celý problém je v celkové vážnosti zdravotníků u veřejnosti. Veřejnost vůbec nemá přehled kolik stojí zdravotnická péče každého jednotlivce. Chybí individuální účty a spoluúčast simulantů. Každý neschopenkář potřebuje lékaře jen kvůli razítku. Lékaři mají taky svou vinu, protože jim chybí dost sebereflexe do vlastních řad. Nepamatuji případ, kdy lékařská komora potvrdila podezření z nějakého pochybení lékaře. Prostě drží basu. Proč někteří řidiči nerespektují výstrahu záchraných vozů? Protože znají případ, kdy šoféři sanitek si houkají, jen aby projeli zácpaným městem a stihli po práci více piv. Všichni máme co měnit, tak do toho.
0/0
16.5.2003 21:32

J

Re: Je třeba změnit celý systém
Ano, zde mají co zlepšovat všechny zúčastněné strany.
0/0
17.5.2003 7:04

Jan

chceme slyšet druhou stranu
Zatím sdělili své názory pacienti, kdy konečně promluví také psychiatr.
0/0
16.5.2003 18:46

kolumbus

Posselt 15:52
neni to financne nedostupne
Doktor je vetsinou clovek ktery muze jit studovat jakykoliv jiny obor. Jestlize si doktori nevydelaj a nebudou elita, potom ty nejchytrejsi a nejnadanejsi pujdou studovat neco jinyho. Doktora nikdo nepotrebuje, dokud ho nepotrebuje. Potom chce toho nejlepsiho. Aby se ti nejlepsi udrzeli, musime to pro ne udelat dost atraktivni aby do profese mediciny sli. Aby prezili leta umorneho treningu za minimalni plat s nadeji ze to jednou bude dobry. Doktor si musi vydelat nejenom na sebe, ale i na sve zamestnance, zarizeni a spoustu jinych veci co souvisi s moderni medicinou. Doktori by nemeli byt statni zamestnanci a byt placeni pod psa. 
0/0
16.5.2003 18:28

koktal

pozor pozor
Na gynekologii na vinohradech se bouří bobři a koušou doktory
0/0
16.5.2003 16:03

mimistr svoboda cirylek

nic není nemožné, vše je splnitelné KDU ČSL
Imunitu jako pro poslance, předělit ordinaci železnou mříží na pacienty šahat pouze dřevěnou tyčí a pak budeme všichni v p..i!
0/0
16.5.2003 15:59

kolumbus

Kdyz kopirovat tak do detailu
Za velkou louzi je ve vetsich mestech ozbrojena policie v kazde nemocnici.
0/0
16.5.2003 14:40

SFSARKA

Re: Kdyz kopirovat tak do detailu
To neni pravda. Ba rekla bych ze je to holy nesmysl. V nasem zarizeni ( a je to zdravotnicke zarizeni ktere slouzi zhruba 120 tisicum pojistencu v oblasti San Francisca) mame sice "security guards" ale ti nejsou ozbrojeni. POlicii musime volat, stejhne jako kazdy jiny obcan, kdyz na to prijde. 911. A tak je to ve vsech ostatnich spitalech co vim.
0/0
16.5.2003 15:46

kolumbus

Re: Re: Kdyz kopirovat tak do detailu
ve vasem zarizeni se pohybuje hodne mexikancu,  jsou vic krotky a staci na ne pepper spray, belosi jsou posledni dobou asi vic nasr...
0/0
16.5.2003 17:06

zuzana

pepřový sprej?
ovšem jenom pro pojištěné útočníky, aby jim pak bylo možno vytřít zrak na kasu
0/0
16.5.2003 14:31

micheall

Uz aby ta ochrana byla!
Je az neuveritelne, jak se pacienti zacali chovat. Nemam na mysli jen prestupky a trestne ciny, myslim obecne uroven moralky pacientu. Nekteri pacienti se domnivaji, ze smeji vsechno a zdravotnsicky personal je proti tomu v podstate bezmocny. Nejaka fakticka a predevsim pravni ochrana lekaru by urcite byt mela.
0/0
16.5.2003 14:26

Tomáš (tomas9999@centrum.cz)

Re: Uz aby ta ochrana byla!
jenže není lékař, jako lékař, a někdy je až neuvěřitelné, jak se chovají ti doktoři. Nediskutují s pacientem. Nic mu nevysvětlí. Kuk, moč, pích, razítko buch, tady je recept a jdi.
ještě neuvěřitelnější je systém. Byl jsem jednou asi před dvouma rokama na interně - potřeboval jsem jen nějaké potvrzení, ale doktorka našla cosi z dětství v kartě a tak jsem musel absolvovat prohlídku. Objednán na 9:00. Na řadu přicházím ve 12:15. (Mám lehce zvýšený tlak - není divu, na 12 : 30 už jsem měl dohodnutou schůzku.) Nevěřím svým očím. Doktorka vypisuje kartu. Zapisuje poznámky do počítače. Do toho odpovídá telefony. 10 minut vysvětluje, že zítra už nikoho přijmout nemůže. Pak datluje do počítače zápis o prohlídce... Když jsem konečně přišel na řadu, chtěl jsem v té ordinaci sprostě ječet, ale když jsem to viděl, neřekl jsem ani slovo. Chudák doktorka.
Takže - ano jsem pro, aby např. lékař měl status veřejného činitele, aby v každé nemocnici byla policëjní stanice atd. Ale agresivita pacientů (teď nemyslím, psychopata u psychiatra) je za stávajících podmínek NAPROSTO pochopitelná!!!
0/0
16.5.2003 14:55

micheall

Re: Re: Uz aby ta ochrana byla!
Ano, vsak ja jsem nepausalizoval ani pacienty a nepausalizuju ani doktory. O tom, jak jsou kazdy den narvane chodby ve spitale, mam velmi dobry prehled, na druhou stranu nemuzu rict, ze by se lekari flakali. Proste prijde hodne lidi. Sam z ordinace odchazim,kdyz cekam dele jak hodinu. Chapu, ze jsou pacienti nastvani, ale lekari nemuzou za to, ze vysetreni trva dlouho a ze to rychleji nejde. Uz takhle to lita jako na bezicim pase, s pacientem nikdo nemluvi, protoze na to neni cas. Rozhodne ale nemuze "nastvany pacient" rozsekat doktorovi hlavu macetou. Vas napad s policejnimi stanicemi se mi zda vyborny. Preji pekny den.
0/0
16.5.2003 15:03

Posselt

Re: Re: Re: Uz aby ta ochrana byla!
To tak, houby s voctem.Se statusem veřejného činitele bych šetřil. Doktoři, co maj hodinový fronty v ordinacích jsou lemplové, pro který jsme pacoši, co je děsně votravujou. Stačí je srovnat s jakoukoli soukromou ordinací, neřkuli klinikou. Tam si tě objednaj na hodinu, která se i tobě hodí, nejsou vyjímečné služby ani o sobotách a nedělích.V čekárně čekáš maximálně 5 - 10 min., ale většinou ani to ne. To že se na tebe i sestřičky usmívaj samo s sebou. To není fantazije, není to finančně nedostupný pro průměrný příjem a existuje to i v Čechách. Je ale přímo zoufalý, že s VZP tam neuspějěš, ta je nemá ráda. Ukazujou totiž cestu ven z tohohle socialistickýho zdravotnickýho bordelu.   
0/0
16.5.2003 15:52

micheall

Re: Re: Re: Re: Uz aby ta ochrana byla!
1)Trochu jste ulitl, doktor muze mit hodinovy fronty v ordinaci taky proto, ze je fakt dobrej a ze se to tem lidem vyplati si tam tu frontu vystat. To vas nenapadlo?
2)Jakakoliv ochrana lekare nema nic spolecneho ani s frontou ani s lekarovou kvalitou, nebo s cim to spojujete. Jde o to, ze pacienti jsou chraneni etickym kodexem a beda, jak ho lekar porusi, to je hned revu. Kdyz se ale chova jako prase pacient, je ticho po pesine, lekar nema zastani, nic ho nechrani. Nekteri pacienti by si meli uvedomit, ze lekar je v podstate profese jako kazda jina, ze je mezi nimi normalni pracovne pravni vztah a ze lekar neni sluha, ke kteremu si pacient muze vsechno dovolit. Dokud ale nebude financni spoluucast pacienta na lecbe, tak si to nekteri vylizanci vubec neuvedomi.
3)nikdo nemusi stat frontu u lekaru-lemplu, vsichni pacienti maji moznost vybrat si jineho lekare. Kdyz se lekar tvari jako ze ho vsichni otravujou, lidi k nemu prestanou chodit a konci. Je to jako darwinuv prirozeny vyber.
Preji pekny den.
0/0
16.5.2003 19:21

Pavel_MAIF

Těžké věci....
Kam to všechno spěje, fakt se divím.....a žádný pořádný obvinění, zmrzačuje se někdo kdo jenom pomáhá...:((
0/0
16.5.2003 13:49

eQuido

Prvnííííííííí
.. po dlouhé době :-)
0/0
16.5.2003 13:38





Najdete na iDNES.cz