Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud trestal policistu za přejeté dítě

Dva a půl roku vězení, šestiletý zákaz řízení a pokutu 62 tisíc korun vyměřil soud v Havlíčkově Brodě šestadvacetiletému dopravnímu policistovi Jindřichu Majerovi. Loni srazil na přechodu těhotnou třicetiletou ženu a jejího syna. Čtyřletý chlapec po převozu do nemocnice zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nevím, jestli jakýkoli trest udělený tomu nešťastnému řidiči pomůže zničené rodině, která najednou přišla o dvě děti a vzhledem k věku a zdravotnímu stavu maminky není jisté, jestli ještě někdy nějaké vlastní mít bude. Tenhle příběh (a jemu podobné) by měl být hlavně mementem pro nás pro všechny, ale za pár dní na něj zapomeneme a brzy se dočteme o další tragédii na silnici. Všech zúčastněných je mi velice líto a té paní přeju zcela upřímně brzké uzdravení a klid a pokud možno i štěstí v dalším životě. Madla
0/0
21.5.2003 16:22

slečna

Kde je vina??
Řidič jel rychleji, než bylo povoleno, to je pravda. Přes Tatru ale neviděl (pravděpodobně chodkyni). Chodkyně zase pravděpodobně neviděla přijíždějící OA. Většinou dáváme přednost chodcům na naší straně vozovky, ne na té druhé (těm až v případě, že již jsou po přechodu, což nebyl tento případ).
Té paní mi je moc líto, nezbylo jí vlastně nic. Ale stejně mi je líto i toho řidiče, žádný trest není velký, aby odčinil 2 lidské životy (myslím i to nenarozené miminko) a zdraví té paní, a on to ví moc dobře a podle toho se nejspíš i cítí.
Snad by bylo řešením umístění semaforů na silnice, které mají v místě přechodu více než 2 jízdní pruhy. Ekonomická stránka doufám není srovnatelná s počtem obětí na podobných přechodech.
0/0
21.5.2003 13:56

Pavouk

Na idnes si nesmím nic myslet...
... jinak mi zruší příspěvek.
0/0
16.5.2003 16:04

Pavouk

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
16.5.2003 13:23

Ben

Pohled řidie
Ačkoliv za to nese zodpovědnost řidič, myslím, že by měli být opatrnější i chodci a zkrátka se zastavit před autem, které mi dává přednost v jednom pruhu a podívat se doleva do druhého pruhu, než do něj vstoupím.
 Tato situace je kritická asi pro nás všechny - řidiče a chodci, přestože mají přednost, by se měli s řidičem nejdřív pohledem zkontaktovat než začnou přecházet.
    Přednost neznamená vstoupit do vozovky dřív. Ustanovení ve vyhlášce znamená, že auto musí dát přednost. To ale neznamená, že ji vždy dá. Chodec prostě může vejít do vozovky jen tehdy, když řidič mu tu přednost skutečně projeví (což je sice povinnen udělat ale přecházející na to nesmí spoléhat).
   Jinak v tomhle případě, jestli jel řidič 90, tak je ta vina asi zcela na něm. Jen jsem se na to chtěl podívat z tý druhý stránky - řidiče, který nemůže nikdy vyloučit, že se podobná nehoda stane jemu.
0/0
16.5.2003 9:45

Mat

Přechody
Někteří chodci jsou fakt na pěst, co si budeme povídat. Kolikrát se mi stalo, že jsem jela NA ZELENOU, hned za semaforem byl přechod, chodci měli červenou a nějaký inteligentní dědula s čepicí tam vlítnul a ještě čuměl, jako by byl pán světa. Když jsem to dobrzdila vedle něj, měl kecy.
Přiznám se, že normálně chodce pouštím. Fakt že jo. Ale zrovna tomuhle dědkovi jsem to vysvětlila ručně, protože kdybych ho zabila, bylo by policajtům jedno, že jsem měla zelenou a on červenou, protože JSEM NEPŘIZPUSOBILA JÍZDU PODMÍNKÁM.
Jedinou možnost řešení vidím v tom, že před každý přechod bude nainstalován zpomalovací prah, a ŽE SE CHODCI ZAČNOU CHOVAT JAKO LIDI!!!!
 
0/0
16.5.2003 8:44

Ele Drpod

Re: Přechody
Mas sice pravdu, i chodci behaji na cervenou a chovaji se nekdy jako ovce - zvlaste starci a deti, ale to nic nameni na faktu, ze v TOMTO pripade tomu tak nebylo, vinu mel ridic, chodec byl v pravu, ridic ho zabil, a proto jde "sedet".
0/0
16.5.2003 9:17

Krakokos CDN

Smesnej trest
To jo a co tu dela ten cigos , si prdne a litaj z nej saze.
0/0
16.5.2003 8:27

CANADIAN ROM

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
15.5.2003 23:19

olezlo

Re: SMESNY TREST !
No a kdyby to byl rom, tak by treba rekl, ze je to rasove motivovany a ze mu tam ta zenska schvalne skocila, protoze videla, ze rom se blizi v aute k prechodu a ona urcite romy nenavidi. nakonec by rom byl osvobozen.
0/0
15.5.2003 23:25

HaD

Re: Re: SMESNY TREST !
Kdyby to byl Rom, tak dostane od policajtu pres drzku a pak u soudu maximalni trest.
0/0
15.5.2003 23:37

HaD

Re: Re: SMESNY TREST !
P.S: Mozne je oboji
0/0
15.5.2003 23:39

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
16.5.2003 11:42

HaD

Prednost neni vinna
Za nehodu nemohla prednost chodcu na prechodech. Mohla za ni neopatrnost te nestastne zeny na jedne strane a skutecnost, ze dotycny ridic jel jak prase na strane druhe. Neopatrnych chodcu je dost - a plati za to krutou dan. Snad by mohla pomoci osveta. Sprostych ridicu je taky dost. Mozna jeste vic. Smutne je, ze jim prakticky nic nehrozi. Proc dopravni policie rozdeluje pokuty (mimochodem smesne nizke) za spatne parkovani a za prekroceni rychlosti kdesi u cedule "zacatek obce" nebo na nejake pochybne "stovce" na prehledne dalnici misto toho, aby stihala skutecne nebezpecne prvky jizdy? Proc nestoji radar uprostred obce, kde je skutecne nutne, aby se jezdilo 50? Co takhle postavit kameru k prechodu a vybirat pokuty od ridicu, co pres nej profrci jako by se nechumelilo i ve chvili, kdy auto ve vedlejsim pruhu dava prednost chodcum? Nebo inkasovat od takovych, co predjizdi v zatackach na plne pod heslem "vsak my se tam kdyztak nejak vlezem"? Ze to nejde? Pochybuji. Spis tu chybi trocha dobre vule a poradny kus zdraveho rozumu.
0/0
15.5.2003 23:14

Ludwig

Reseni:
Mam jednoduche reseni: Prechody pro chodce se zrusi a tim se odstrani problemy s prechazenim.
0/0
15.5.2003 23:11

brambora

Re: Reseni:
Souhlas - všichni budou žít na jedné straně ulice, kde budou bydlet, chodit do práce, do hospody a druhá strana pro ně nebude existovat :-))))
0/0
16.5.2003 8:59

dodatek

Stejně měřit i podnikatelům a jejich dětičkám!!!!!!
0/0
15.5.2003 23:10

petr

soudce není od toho aby odpouštěl
jenže tady nejde o odpuštění člověku, který udělal chybu, o tom přece zákon a právo není - ten je o tom, že trest má odsrašit ostatní aby činili podobně
pokud se nemýlím, tak to je účel práva, chránit ostatní, a ne se mstít nebo odpouštět
za počet úmrtí na přechodech může jednoznačně Policie, to je organizace na prosazování zákona, kterou platíme; stačila by masívní několikaměsíční akce na vštípení tohoto nového pravidla, a řidiči by se to naučili, respektovat chodce, jenže Gross dělá politiku a policajti se zaměstnávaj kravinama, a na tom něco zlepšit nemá nikdo zájem...je to u nás jako v Mongolsku
0/0
15.5.2003 22:53

ples

Je mi smutno..
...z některých příspěvků. Jako by to bylo normální, jezdit devadesátkou a nestavět, nebo nedávat přednost na přechodech. Nejde tady o vběhnutí do cesty někde v lese. Jde tady o přechod na frekventovaném místě ve městě a o 40km/h překročenou rychlost samotným policistou. To je to, o co tady jde. Postoj některých u pisatelů svědčí o velké neúctě k druhým. O sobeckosti a pohodlnosti. Asi jsem ze staré školy...
0/0
15.5.2003 22:51

TeameXtreme

ttvj
No dostat za neumyslny trestny cin stejne +- 1 rok jako zenska jenz zabije a podpali svoje dite my prijde velmi smesne a kdyby takle nekoho srazila ceska celebrita tak dostane max tu pokutu.
0/0
15.5.2003 22:49

Master Blaster

...
Jsem z HB a toho kluka znám. Je mi ho líto, ještě víc je mi ale líto tý ženy a toho dítěte. Udělal chybu, kterou může udělat kdokoliv z nás. Ruku na srdce, kdo z vás někdy nejel těch 90 po městě...Ovšem za chyby se platí a on zaplatí po právu...
0/0
15.5.2003 22:30

Barclay

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
15.5.2003 22:10

budik

Re: Z poslední statistiky:
Tak tak.....
0/0
15.5.2003 22:16

ples

Re: Z poslední statistiky:
 Když vidíš značku přechodu pro chodce, ne něm lidi, přece přibrzdíš. Pokud ne, si bezohlednej a koleduješ si o malér. Vymlouvat se na hloupej zákon je alibismus. Řidič je silnější a má dávat větší pozor. Jsem řidič a raději zastavím. Spěchat ve městě je o život. Jejich.
0/0
15.5.2003 22:44

Barclay

Re: Re: Z poslední statistiky:
A když ty lidi nevidíš? O tom jsem psal - čti pořádně! A nejde o zákon, ale o nesmyslné přesvědčení lidí, že díky "zákonu" se jim nic nestane. Ano, automobil (nikoliv řidič) je silnější. Ale zároveň platí určité fyzikální zákony a nikdy nemůžeš vyloučit technickou poruchu (už se mi stalo, že u 7 let staré Alfa Romeo rupla brzdová trubička). Nerozhlédnout se na přechodu (ať zní zákon jakkoliv a tresty jsou jakkoliv vysoké) je sebevražda.
0/0
15.5.2003 23:05

Pumpa

Re: Z poslední statistiky:
Pokud pri 50km/h nemas sanci zastavit tak takovouhle rychlosti nejezdi! 50tka je maximalni rychlost, lidi s pomalyma reakcemi maji jezdit pomalu, nebo vubec.
Kdyz vjizdis z vedlejsi na hlavni silnici tak taky nebude nikoho zajimat, ze jsi to "nemohl zastavit".
Souhlasim, ze se ti drive jezdilo pres prachody lepe. Taky pro ridice drive nic neznamenaly.
0/0
15.5.2003 23:18

Barclay

Re: Re: Z poslední statistiky:
Myslím, že jsi z fyziky ve škole propadal, že? Uměl bys spočítat brzdnou dráhu schváleného automobilu pro provoz na pozemních komunikacích třeba při 20km/h?
0/0
15.5.2003 23:38

Martin

Spolecenska Nebezpecnost
Spolecenska nebezpecnost je trochu o necem jinem nez tady pisete. Policista ocividne hrube porusil dopravni predpisy, ale jeho stylem bohuzel jezdi MNOHO ridicu. Jako hlavni polehcujici okolnost musite chapat to, ze pokud jeste vubec nekdy sedne do auta, bude patrit k nejukaznenejsim ridicum na nasich silnicich.
0/0
15.5.2003 22:07

Ele Drpod

Re: Spolecenska Nebezpecnost
, A prave proto, aby jich nejezdilo TOLIK, je dulezite, aby za toto chovani dostal trest i policajt.
0/0
15.5.2003 22:09

budik

Re: Spolecenska Nebezpecnost
No pokud se nepletu, je to o tom, na kolik hrozi, ze dotycnej bude svuj cin opakovat (kdyz to reknu jednoduse) a proto se lidi davaj za mrize. Ale u tohohle cloveka, jak uz jsem psal nize mi to prijde bez ucinku. Viz jak pises.
0/0
15.5.2003 22:13

krtek

On je společensky nebezpečný!
Pokud někdo jede po městě devadesátikilometrovou rychlostí, navíc v místě, o kterém sám moc dobře ví, že je nebezpečné a že je místem, kde se pohybuje poměrně dost lidí (v okolí dvou supermarketů), je podle mého názoru pro společnost nebezpečný. Samozřejmě vím, že je to i pro něj hrozná tragédie, ale snad ve společnosti existují určité očekávané normy, které trest za ublížení předpokládají. To bychom se pak mohli vyplácet z úplně všeho!
0/0
15.5.2003 21:49

budik

Re: On je společensky nebezpečný!
No ja si pod pojmem spolecensky nebezpecny predstavuju neco trochu jineho, ale to je hodne vec nazoru. Pro mne je prikladem spolecenske nebezpecnosti napr. chlapek co v centru Plnze sejmul tri lidi cekajici na tramvajku..... Nalitej jak brok a jeste se z toho chtel vykroutit. A proc? Protoze to neni bezna nehoda a ten clovek za to "mohl". V podstate uz od okamziku kdy si sedl za volant musel vedet jak to muze (pri poctu jeho promile spise musi) skoncit. 
0/0
15.5.2003 22:04

ples

Re: Re: On je společensky nebezpečný!
Ale on za to taky mohl. Město, 90, přechod.
0/0
15.5.2003 22:20

budik

Re: Re: Re: On je společensky nebezpečný!
No tak to ja posoudit nemuzu. Neznam misto, kde se to stalo. Ale jak pisu nize. Tri argumenty co tu davas....
Bezne v kolone desitky aut po meste... Vsichni jedou 90. Neber to jako omluvu. Me se to taky zrovna nelibi. Je to smutnej fakt.  A proto, kdyz jdu jako chodec beru to do uvahy a na prechodech se rozhlizim (i do druheho pruhu, klidne nakouknu za autobus co me pusti) a sakra dobre si davam pozor kam lezu.
0/0
15.5.2003 22:30

ples

Re: Re: Re: Re: On je společensky nebezpečný!
..a jako řidič bys měl dávat sakra pozor na značky přechodu pro chodce  a stojící náklaďáky
0/0
15.5.2003 22:39

budik

Re: Re: Re: Re: Re: On je společensky nebezpečný!
to ja davam. Ja zastavuju! ale musis pri prechazeni brat v potaz, ze ne vsichni to delaji :-(
0/0
15.5.2003 22:49

budik

*
Platit by mel urcite a asi vic. Ale nevim, co vyresi to, ze ho zavrou. Zavirat se maj lidi co jsou spolecensky nebezpecny, ale nehodu muze udelat kazdej (pak at za to plati, jak pise nekdo nize hodne a dlouho). Dene jich vidim desitky. Ale nez abych nekoho soudil, spis za tim vidim obrovskou tragedii. Navic se mi zda, ze spuste lidi nadzvedl zaludek uz jen tim, ze je policajt. Bohuzel, ja dost casto vidim bourat napr. profesionalni ridice. Ty by asi taky meli vedet co si muzou dovolit...... Pozastavujete se nad rychlosti 90km.. kdyz pojedete napr po praze 90km budete zarucene nejpomalejsi auto na silnici. Ale za to si muzem castecne vsichni.
Ted jeste k chodcum. Ten zakon je opravdu nebezpecnej. Clovek, co nikdy nesedel za volntem si ho opravdu muze vysvetlit spatne. A stava se mi to stale casteji(nejcasteji "akcni" duchodci). Jeden za vsechny: Na miste(mimo mesto), kde je 70 a prechod mi primo z lesa vlitne tesne pred auto chlapek s celenkou na cele a jeste mi ukazuje, ze jsem blbec. Je preci na prechodu.... Muzu rict, ze jsem z nej mel dost.
0/0
15.5.2003 21:41

Lupen

Re: *
Taky je mozny, ze byli opili.
0/0
15.5.2003 21:44

Ele Drpod

Re: *
, Clovek, ktery jede 90 km/h na prechodu ve meste JE spolecensky VELMI nebezpecny. Zabil. Jako tatovi tri malych deti se mi zda trest sice maly, ale nejsem pravnik. Reknu si za toho pozustaleho tatu: "dva a pul roku - alespon neco".
0/0
15.5.2003 21:48

budik

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
15.5.2003 21:57

Ele Drpod

Re: Re: Re: *
, Precti si clanek, na prechodu stal nakladak. Ta zena pres ten nakladak nic nevidela, ale policajt MUSI VEDET, ze za stojicim nakladakem na prechodu muze byt zena , muz nebo dite, a ze na prechodu NESMI jezdit 90 km/h! Kdyby jel 55 km/h, brzdil, zranil (asi jen lehce), tak je to pripad, ktery se "muze stat kazdemu". Ale tohle je nebezpecna bezohlednost arogantniho policajta, ktera stala zivoty. Nemam proto zadne porozumeni. Pro TOTO ne!
0/0
15.5.2003 22:07

budik

Re: Re: Re: Re: *
Kdyby jel 55 dopadlo by to stejne. Nezastavil by. Pres nakladak sice videt neni, nic to ale nebrani tomu aby se pred nej clovek "vykouk". Pokud tohle ve meste nedelas vitej do klubu sebevrahu. Pokud na prechodech vsichni uvazujou takhle, neni se co divit, ze je tolik mrtvejch.
0/0
15.5.2003 22:24

Ele Drpod

Re: Re: Re: Re: Re: *
JEDNODUCHA UVAHA
Nedopadlo. Kdyz jedes rychlosti "v", mas brzdnou drahu "s", kdyz jedes rychlosti "2v", mas za stejnych podminek brzdnou drahu "4s". (Nejsem fyzik, ale nekdo s maturitou, by to mohl urcite presne spocitat.) Kdyz do neceho vletis 70-kou, rozflakas auto na cucky, kdyz tam vletis tricitkou, udelas "jenom" poradnou bouli a rozflakas naraznik. Kdyz me nekdo prejede na prechodu a ma na tachaci 90 km/h, tak je vina vzdycky u neho, ale nikdy u me. Kdyz beham po dalnici a on me prejede 180-kou, je vina u me.
0/0
16.5.2003 9:08

Kuba

Re: Re: Re: *
To misto dobre znam. je to pomerne siroky a prehledny  a ten prechod je zdalky videt, kdyz se jede do mesta taxe silnice mirne svazuje. a je videt i ta 40ka znacka ktera je kousek pod nim..  ale je pravda ze je pomerne prehledny a kazdy si mysli ze vsechno vidi o to je to zradnejsi
0/0
15.5.2003 22:57

petr

neotravujte s Bohem
Tragédii nezpůsobil bůh, ale konkrétní člověk, navíc dopravní policajt. Následky obrovské, trest směšný. Všichni řidiči, kteří se o tom DOZVÍ , budou dál v klidu jezdit přes přechody stovkou, protože dva a půl roku, po polovině propuštění, to je něco jako dřív vojna, a to je fakt sranda.
A tak soudce namísto aby chránil občany před zločinem, ještě více POVZBUDIL kriminální chování řidičů směšným trestem, a to už vůbec legrace není.
 
0/0
15.5.2003 21:36

Marek

Re: neotravujte s Bohem
Zpusobil nehodu, to se muze stat kazdemu. On to ani nepopira ani nesvadi vinu na nikoho jineho. Proste se to stalo, ted uz se to vratit neda.
0/0
15.5.2003 21:37

ples

Re: Re: neotravujte s Bohem
 Bereš to v klidu. Jsi bez dětí, že jo?
0/0
15.5.2003 21:39

Marek

Re: Re: Re: neotravujte s Bohem
Ne. Ale muze se to opravdu lehce stat. Lehkovazne ti pred auto muze skocit kdokoli. Lide se snazi prejit vozovku na nejnemoznejsich mistech. Porad nekam spechaji a ani se nerozhlidnou.
0/0
15.5.2003 21:42

ples

Re: Re: Re: Re: neotravujte s Bohem
To jistě. Ale tady je konkrétní situace. Město, přechod, policajt, 90km/h.
0/0
15.5.2003 21:46

AlexBXDV

Re: Re: neotravujte s Bohem
s tim souhlasim. kazdemu se muze stat, ze mu pod auto nekdo vbehne. a nemohl  videt, protoze tam stal ten nakladak.
0/0
15.5.2003 21:40





Najdete na iDNES.cz