Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potrat? Pět let vězení

Poslanci chtějí kriminalizovat interrupce. Sami sice tuší, že návrh neprojde, ale začne aspoň diskuse. Lékaři jsou šokováni. Lékař, který provede ženě potrat, by mohl jít na pět let do vězení. Kdo jí něco takového poradí, šel by do cely na rok. Žena, jež se zbaví nenarozeného dítěte sama, bude nevinná

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emil Nádeníček-propag.referent

Je to vcelku jednoduché,

pokud jde o přístup k potratům a eutanázii, jsou lidovci šílení šulini. ;-P

0/0
15.9.2006 23:12

Drongo

Díky, bratře Kalousku

Snad už lidovci konečně spadnou pod pět procent a ušetří nás podobných geniálních nápadů R^R^:-):-);-D;-D;-D

0/0
15.9.2006 22:10

nojo

.
...
0/0
2.6.2003 23:51

anděl

Kecy
Zase jde jen o to, že se chce někdo zviditelnit. Sice je pravda, že potrat není zrovna fajn věc, ale na druhé straně, ze své zkušenosti vím, že někdy to jinak nejde. A pokud by se mělo dítě narodit do děcáku, nebo skončit jako novorozeně v záchodu, bez rodičů, bez života, tak je lepší potrat. Tim nechci říct, že by děti z děcáku neměli nárok na život. Ale když pak v patnácti lidi kvůli problémům v rodině spáchají sebevraždu, tak stojí to za to? Ale hlavně, není to vůbec jednoduchá otázka, tak ať ti poslanci rači sakra něco dělají a nebavěj se o kokotinách. CIAO
0/0
30.5.2003 23:23

Vladimír Iljič

Rusko ohroženo vymíráním - "demokracie" přinesla jen bídu, hlad a smrt. Čechy to čeká také.
Rusko ohroženo vymíráním
 
Demografické hroucení v Rusku je ve světové historii bezprecedentní. Snad se mu blíží jen Bulharsko, máme-li na mysli Evropu. Jeho základní příčinou je Gorbačovova osudová perestrojka a následná "demokracie".
 
To, co se dnes děje v postperestrojkovém Rusku, je vskutku bezprecedentní. V zemi žije dnes 144 milióny lidí (v roce 1995 148 miliónů). Podle prognóz v roce 2050 jich bude už jenom 104 milióny. Ročně v Rusku ubývá 750 tisíc lidí. Ruská společnost je nemocná. Úmrtnost mužů způsobuje alkohol, nezaměstnanost a nedostatečná zdravotní péče, vůbec celkový stav zdravotnictví v zemi. Těhotné ženy a děti nemají zdravotní péči téměř vůbec. V potratech zaujímá Rusko první místo v Evropě. Aby byla uchována alespoň teoretická demografická reprodukce, ruské ženy by měly rodit minimálně dvě děti.
 
0/0
30.5.2003 20:47

Alfa Centauri

Rusáci, přestaňte už konečně chlastat !
Takhle tu Ameriku nepředhoníte !
0/0
15.6.2003 23:20

Aštar Šeran

MILUJTE SE A MĚJTE SE RÁDI !
MILUJTE SE A MĚJTE SE RÁDI
 
Milujte se a mějte se rádi, v opačném případě jste ovládáni.
Láskou se stáváte pravými lidmi, neláskou něčími loutkami. Milováním získáváte svobodu, volnost a štěstí, nemilováním pak dřinu, bolest a otroctví. Neboť co je vaší přirozeností – je milování, a co není – otroctví a problémy.
A tak se snažte lidé milí, aby jste byli vysvobozeni.
 
Z tohoto snu zlého, neskutečného, vašeho současného života na Zemi.
Milujeme vás. Vesmírní lidé.
   
0/0
29.5.2003 16:39

Hedvika

Re: MILUJTE SE A MĚJTE SE RÁDI !
Ano, ovladani desitkami vlasnich deti!
0/0
30.5.2003 11:54

Nelidovec

Kupředu pod stalinským praporem !
Co se tyce potratu, nasi katolicti zakonodarci si vzali priklad z nejhumannejsiho zakonodarstvi vsech dob, zakonodarstvi sovetskeho.
 
Trestni zakonik z roku 1937 tresta lekare provadejiciho potrat dvema lety gulagu a zenu pri prvnim potratu verejnou dutkou, pri dalsim pokutou do 300 rublu.
0/0
24.5.2003 4:31

Lenka

Potraty
Velmi mne jako ženu uráží, že o takové věci rozhoduje nějaký mužský(???). Pravděpodobně navrhovatelé tohoto zákona touží po tom, abychom ve zprávách slýchávali ještě častěji, než nyní, že bylo v popelnici nalezeno mrtvé novorozeně.O to tedy nestojím.A že jsou dětské domovy přeplněné dětmi a na adopci se dlouho čeká asi též není vina nás občanů, ale zákonodárců. A pokud by jim tento nesmysl vyšel, budou ty dětské domovy ještě přeplněnější. Kdyby raději "páni" vymysleli něco užitečnějšího pro děti.
0/0
16.5.2003 10:42

zuzana

ach jo.
už tady toho bylo řečeno hodně, proto jen za sebe doplním:
lidovci: , nejsme přece už ve středověku!!!! probuďte se!!
a mimochodem, poslanci sami sobě nezakážou nic a ještě si uzákoní všeobjímající imunitu, pohodlné životy s vysokými platy a výhodami (což je ve vyspělých zemích neslýchané!!!), jak si můžou dovolit někomu plánovat život???
0/0
13.5.2003 14:30

Zorro

Inženýr Benda je nejlepší argument pro legální potraty !
0/0
13.5.2003 10:12

kateřina

Čím poslanci myslí
Vůbec nechápu, jak může v dnešní době někdo s podobným návrhem přijít. Když se podívám na předkladatele návrhu, je mi jasné že tyto pány jistě již podobné problémy netrápí. Takže zbývá více času na moralizování. Možná by ale své síly mohli napnout na nějaké užitečnější téma. A hlavně by si měli uvědomit, že jsou pouze úředníky placenými z našich daní a tudíž by měli řešit problémy, které většinu voličů zajímají podstatně více - např. snižování kriminality. Velice by mne zajímalo, kolika "nechtěným" a odloženým dětem z dětských domovů tito pánové pomohli, případně kolik si jich osvojili. Nebo jim snad připadají dobré podmínky pro matky s malými dětimi, které chtějí nasoupit do zaměstnání? Chtějí je snad nějak výrazně zlepšit? Mnoho mladých rodin nemá ani kde bydlet, o situaci matek, které jsou s dětmi samy ani nemluvím. Obrázky z některých dětských domovů mi nahánějí strach a hrůzu.
V dnešní době klesá počet potratů antikoncepce je dostupná téměř pro každého, jsou však ženy, které ze zdravotních důvodů antikoncepci užívat nemohou. Potrat je posledním řešením a určitě se k němu nikdo nebude uchylovat z rozmaru. Ale vzít ženě tuto poslední možnost  je nesmysl.  Vůbec nechápu, co poslance k tomuto kroku vedlo. Zřejmě snaha o mediální zviditelnění.
0/0
13.5.2003 9:31

martin blanař zlin

a co děti co trpí
nevidíte dnes a denně kolik dětí je tíranno snasilnovano a jiné svinstva co bude stěmi keří se narodí nechtěné nemocné svíjícíse v bolestech nejen ono samotné ale co zbytek okolo něj co musi pečovati kde budou páni poslanci s výrokama moje žena by na potrat nikdy nešla je velice ošemetná věc ale nejhorší je na tom to že se vracíme do středověku a co hůř nazpět nam bude někdo diktovat jak máme žit kde jsme lidi probudme se..........
0/0
12.5.2003 22:24

Jana D

Potraty krok zpět
Myslím si , že pokud se potraty samovolně snižují není třeba měnit zákon. Vraždit děti, které by mohli jít k adopci, když je matka nechce to je opravdu banální výmluva, protože doba než se dítě dostane do náhradní rodiny je strašně dlouhá a navíc některé děti ani k adopci jít nemohou, protože jejich biologická matka k tomu nedala souhlas, takže raději nechtěné děti zavřeme do ústavů. Další náhled například by se poslanci měli vžít do role ženy kterou nějaký parchat znásilnil a ona s ním má dítě, vždyť to může být mladá holka a má zkažený celý život to dítě jí to bude stále připomínat. Nemyslím, si že by si v dnešní době ženy řekly nebudu užívat žádnou antikoncepci a raději půjdu na potrat, myslim, že myslí úplně opačně, ale někdy jsou prostě takové chvíle, kdy žena není ještě na dítě připravená. Je jasný, že to chtějí změnit lidovci protože je to hřích, ale v dnešní době. A zase to vyplodili chlapy, je to totiž nezatěžuje tak jak ženu. Zachvíli tady obviní iženu že menstruuje, že vajíčko nevyužije pro potomka. Myslim ,že by se v pralamentu měli zabívat potřebnějsími zákony než takovými, které fugují a vracet je do zpátečních dob. Doufám, že tento návrh neprojde, protože by to bylo opravdu směšné.
0/0
12.5.2003 9:28

karber

Posranec Janeček už nám předvedl několik kotrmelců.
To je opravdu zdravotnický "expert"!
0/0
12.5.2003 9:27

Ashtar Sheran

ALKOHOL, DROGY, TABÁK, HRY, EROTIKA - NA VYSPĚLÝCH PLANETÁCH NEEXISTUJÍ !
 
750.6 ALKOHOL, DROGY, KOUŘENÍ, HRY O PENÍZE, EROTIKA.  
 
 
  Tyto ovládací programy jsou podporovány vládami a politiky a tolerovány. Všechny tyto činnosti ničí člověka a opět mu brání zvýšit si duchovní úroveň spolupůsobením řídících struktur. Tyto falešně hlásají, že mají zájem o občana státu a o jeho svobodu projevu.    
 
Tyto ovládací programy na Vyspělých planetách neexistují už proto, že by je duchovní vůdci a zástupci lidu nikdy nedovolili.
 
 
 
         
0/0
7.5.2003 16:51

Iva

Nejen financni stranka
Tady se casto opakuje materialni pohled na dite, co to stoji dite mit a prakticky nulovost podpory statu mladym rodinam. Ale nezapominejte na to, ze zena je plodna az do prechodu, takze klidne v 45 letech (a nektera i pozdeji) muze jeste mit dite. I pokud by se o toto dite starala jen do 18 let - tedy jen do jeho plnoletosti a sve zakonne zodpovednosti za dite - pak ma do svych 63 let o zabavu postarano. Je mi 40, mam 2 deti ve veku 15 a 8 let a tedy zatim 15 let pece o deti me uz pomalu zmaha. Uz se tesim, az i maly odroste a nebudeme ho muset vodit do skoly a ze skoly, nebudu se s nim muset ucit a psat ukoly, protoze to uz zvladne sam, az si nebudeme muset slozite organizovat dovolenou, aby dite melo pokryte prazdniny. A taky nepretrzity kolotoc z prace do skolky nebo do skoly pro dite, na nakup, domu, udelat s deckem ukoly, neco k veceri - to uz trva dost dlouho a ja se uz tesim, az maly odroste a zacne byt samostatny. I kdyz dneska muzi doma pomahaji, ten muj ve vsedni den prijde domu z prace az vecer a tak uz toho moc pomoct nestihne (chodi do prace pozdeji, protoze vodi syna do skoly). A ruku na srdce panove, ve vetsine rodin hlavni prace s detmi a domacnosti lezi na zene. Kdyz je mladsi syn nemocny, musi si to vzdy jeden z nas domluvit v praci, aby mohl byt na osetrovacce (osmilete dite nemuze ani podprumerne zodpovedny rodic nechat doma cely den samotne). Neumim si vubec predstavit, ze bych ted mela znovu zacit s miminkem a s perspektivou dalsich alespon 10 let intenzivni pece o dite. K lidskemu zivotu patri sex. U vetsiny lidi je nejen ukojenim telesne potreby, ale je spojen s vyjadrenim citu. Nechci se bat, ze pri selhani antikoncepce budeme muset mit v pomerne pozdnim veku dalsi miminko. Pokud by se to stalo a mi se rozhodli pro dite chci, aby to byla nase volba a ne nejake narizeni. Argumentace moznosti adopce u mne neobstoji. 9 mesicu nosit dite, porodit ho a pak odlozit, to bych nedokazala a muj manzel take ne. To vim. Je to nas zivot, a ani ja, ani manzel nechceme, aby za nas rozhodoval nekdo jiny. Nase deti byly chtene, planovane, velmi je milujeme a zivot bez nich si neumime predstavit. Ale tesime se s manzelem, az budeme moci treba jednou vyjet na dovolenou jen samy dva, bez starosti o deti.
0/0
7.5.2003 15:08

Ele Drpod

Re: Nejen financni stranka
Ivo, nechci ti brat iluse, ale male deti - male starosti, velke deti - velke starosti. Moje sestra (je 13 let starsi nez ja a je uz babickou) take vzdychala, kdy si konecne trochu uzije, az budou deti dospele. A dneska? "Skemra" u syna, aby privezli vnoucka... Miluje toho maleho nade vse... Deti jsou proste obrovska radost!
0/0
7.5.2003 15:29

Re: Re: Nejen financni stranka
Moje babička říkala: "Malé děti pijí mléko, velké krev." Dnes mám velké děti a bohužel musím konatatovat , že babička měla (jako ostatně většinou) pravdu. Ivo, nemáš se nač těšit. Ale třeba budeš výjimka. Madla
0/0
13.5.2003 17:22

Antilidovec

Volte voly, volte krávy, jen nevolte klerikály!
Volte voly, volte krávy, jen nevolte klerikály!
říkávala moje babička, a měla pravdu !
Lidovci  
0/0
7.5.2003 13:39

Lida

Muj nazor
Zeny bojovaly dlouho za to, aby mohly volit, natoz, aby se mohly svobodne rozhodnout, zda chteji dite nebo ne. Jak vysvetlite muzi (ktery chce s vami spat), ze nechcete, protoze se bojite otehotnet?  Od toho je tady antikoncepce. Za ta leta, co jsem zila v Cechach jsem 'chodila' s 5 'chlapci'. Ani jeden nechtel pouzivat kondom. Zda se mi, ze je u nas osveta z tohoto hlediska velmi zaostala... A co antikoncepce v manzelsvi? Nemuzete se bat, ze pokazde, kdyz spolu spite budete mit dite. Nechci vychovavat deti s pocitem nechtenosti. Po financni strance je to take neunosne. Z toho potom vznikaji 'nefunkcni rodiny' a tyrane deti! Kvalita takoveho vztahu je nulova a deti jsou poznamenane na cely zivot!Kazda zena resi problem - kariera nebo dite. A je jenom na ni same, jak se rozhodne. Nemuzete lidem 'diktovat', jak maji zit. To neni demokracie, za kterou jsme tak dlouho bojovali!Take tu nechci resit otazku 'Co je lepsi?' - kondom nebo pilulky!!! Kazdy jsme jiny a kazdemu vyhovuje neco jineho. Hlavni je, ze to vubec pouzivame.
Potrat je mensi zlo nez nestastne dite a matka!
 
0/0
7.5.2003 11:31

Ele Drpod

To Sandstorm
Myslim si, ze by se kazdy chlap mel ucit ve skole, jak zachazet s kondomem. Zvlaste pri "nahodnem" setkani (diskoteka, party a tak) nebo kdyz partneri maji sex "narychlo", aniz by spolu chteli travit cely zivot, je kondom "nejlepsi" (a pro chlapa by mel byt moralni povinnost). V trvalem partnerstvi se mluvi o sexu i o antikoncepci otevrene, a tam by se mely najit nejlepsi kombinace pro oba. Stejne tak, co udelame, kdyz se neco "stane". Problem zen je predevsim strach (a casto spatna zkusenost), ze se pak "tatinek" vypari a nebo si ji treba vezme, ale o deti se nebude starat. Zeny potrebuji socialni jistotu a lasku otcu k jejich detem. Kdyz jsem pred 15ti lety poznal svou dnesni zenu, studovala a mela sileny strach otehotnet, dneska mame tri planovane a chtene deti; dalsi sice "nechceme", ale kdyby se to "stalo", moje zena vi, ze "neutecu" a ze se o deti postaram, a proto proziva sex "s lehkou mysli". P.S. moje zena neni "putinka u plotny", ale sebevedoma primarka terapeuticke kliniky.
0/0
7.5.2003 10:01

Politický trouba

Potraty
Za léta našeho postkomunistického demokratického bordelismu jsme si již zvykli, že kvalita našich zákonů pokulhává v ostré shodě s morálně - volními kvalitami našich poslanců a senátorů. Nyní podává skupina poslanců zdánlivě morální návrh, který má chránit základní práva člověka již od samotného početí.
Klerikálně-levicový návrh na zákaz potratů skutečně bere dech. Je třeba zopakovat základní fakta:
Česká republika se chová k matkám nejhůře v Evropě a to nejen z pohledu civilizovaných států, ale také z pohledu států Divokého východu. Celkový objem prostředků vydaných na peněžitou pomoc v mateřství a na rodičovský příspěvek je totiž statisticky významně nižší než např. v Rusku, Polsku, Maďarsku a některých dalších státech, jejichž HDP na hlavu je nižší, než ten český.   Matky se také musejí v Česku reálně bát ztráty zaměstnání. Je sice pravda, že máme ochranné paragrafy v zákoníku práce (§149-169 ZP), nicméně, ty se v praxi daří naprosto klidně obcházet. Uzavírání pracovních smluv na dobu určitou s periodickým prodlužováním především s mladými ženami – potenciálními matkami je hlavně ve státem zřizovaných organizacích běžnou praxí („asociální“ soukromí kapitalisté si podobné amorální výstřelky dovolují v podstatně menším měřítku). Ženy jsou zde navíc vystavovány nepřípustnému nátlaku ze strany zaměstnavatele, běžně se porušují některá ustanovení ZP (především § 30 odst. 2 písm a) a někteří zaměstnavatelé naprosto flagrantně porušují základní lidská práva svých zaměstnankyň (například vyžadují výsledek těhotenského testu a některé další vyšetření bez jakékoli právní a bezpečnostní relevance vzhledem k vykonávané práci). Takže na ochranná opatření můžeme klidně zapomenout a pokud má matka na mateřské dovolené ještě další dítě, může mnohdy zapomenout také na peněžitou podporu v mateřství. Osobně jsem přesvědčen, že pracovní diskriminace a postihy žen jsou vůbec největší důvod nízké porodnosti v ČR. Stručně a jednoduše: zatímco jiné skupiny obyvatelstva si ne zcela spravedlivě dopřávají plnými doušky měkké sociální sítě, rodiny s malými dětmi se často propadají na oficiální hranici chudoby, ačkoli péče o malé dítě se rovná pracovnímu úvazku 24 hodin denně a řádná péče o dítě je rozhodně jedním ze základních zájmů společnosti. Ono to tou reformou veřejných financí a restrukturalizací mandatorních výdajů státního rozpočtu asi nebude tak horké.
  • Argumentace zákona zní asi tak, že člověk požívá práv okamžikem splynutí samčí a samičí lidské gamety. V tomto kontextu je třeba připomenout jeden ze základních biologických zákonů: „Ontogeneze je stručným opakování fylogeneze“. Z tohoto biologického zákona logicky vyplývá, že biologická úroveň lidské zygoty rozhodně neodpovídá úrovni narozeného nebo dospělého jedince – naopak odpovídajícími biologickými strukturami jsou jednobuněčné eukaryontní mikroorganismy jako např. Trepka velká, Toxoplasma nebo jednobuněčné houby. Podle stejné logiky bychom tedy měli zakázat i antibiotika, protože baktérie mají přece také právo na život. Při posuzování práva na život bychom měli také zvážit to, že tyto mikroorganismy tady byly daleko před námi a za dobu svého pobytu na této planetě ji nedokázaly zničit ani z jedné miliontiny tolik co dokázali lidé za pár tisíc let. Osobně bych za člověka považoval takovou strukturu, která již má diferencované základní typy tkání, 12 týdnů je poměrně slušným kompromisem, který není třeba měnit. Struktury nižší je možno nazývat lidským embryem – pokud bychom chránili tato embrya před zneužitím, pak bychom měli kromě potratů zakázat i IVF (umělé oplodnění), protože tam se s embryi také zrovna moc nemazlí.
  • Navrhovaný zákon argumentuje zvýšenou ochranou lidských bytostí, které se nemohou bránit. Z praxe známe jen těch několik nejkřiklavějších případů (např. holčičky utýrané nevlastním otcem, který nebyl ani za 10 let odsouzen a nakonec dostal směšně nízký trest 8.5 roku), kde se státním institucím úspěšně nedaří vynutit dodržování ani stávajících zákonů. Osobně mám za to, že by se iniciativa našich pánů poslanců měla týkat především ochrany proti bezpráví páchané na těch dětech, kterým lze prakticky a citelně ublížit – to by se však páni poslanci asi dost zapotili.
    1. Nemyslím si, že potrat je ideálním řešením, je to řešení zdravotně a duševně postihující ženu – osobně znám několik žen, které svůj potrat obrečely, kolem 2% případů končí sterilitou ženy. Je také pravdou, že osudu bychom se neměli bránit – neplánované děti se většinou povedou mnohem lépe, než děti vymodlené, co kdyby se zrovna z toho vašeho neplánovaného těhotenství narodil slavný a bohatý člověk, o kterém si budou vyprávět ještě mnohé generace po vás. Není však možné zbavit ženu vůle rozhodovat o svém osudu a stavět její práva proti domnělým právům 4 týdenního několikabuněčného embrya.
      Pokusme se tedy nahlédnout do nitra našich pánů navrhovatelů. Zatímco u pánů Kasala a Karase je situace poměrně jednoduchá – ty pudí k podobným projevům stejná klerikálně fašizující nadutost s jakou jsou schopni ignorovat lidská práva 4% menšiny, která si svoji orientaci také nevybrala. Oni chtějí mít především patent na morálku s velkým M a přikazovat všem, co smějí a co ne, a pokud možno kohokoli za neuposlechnutí rozkazu i sedět. Horší je to s panem poslancem Plevou. O jeho pohnutkách můžeme jen spekulovat. Osobně si však myslím, že u pana poslance Plevy jde především o kalení vody. Je totiž jako „mediální expert ODS“ odpovědný spolu s panem Štěpánkem a dalšími za poklonkování panu Železnému a za následný a nevyhnutelný arbitrážní průšvih za 10 mld Kč, který všichni svorně zaplatíme. Tento návrh by mo
      0/0
      7.5.2003 7:23
  • Politický trouba

    Re: Potraty
    Tento návrh by mohl být jakýmsi odváděním pozornosti médií a o to je to horší. Zatímco pánové Kasal a Karas škodí z přesvědčení a z hlouposti, pan Pleva jako správný nohsled neomylného pana profesora škodí, aby zakryl vlastní neschopnost a čachry. A jako vždycky mu to projde.
    0/0
    7.5.2003 7:25

    BAX

    Re: Potraty
    Měl sem za to, že ODS řadíme k pravici, takže opravuji.....klerikálně-pravicový návrh....
    0/0
    7.5.2003 11:57

    Politický trouba

    Re: Re: Potraty
    Je to správně. ODS je sice pravicová strana, ale vodit lidi za ručičku a říkat jim co smějí a co ne, to je levicový postoj.
    0/0
    7.5.2003 15:49

    pavel

    je to o podstate? co rikate na ...
    "ODBORNÉ STANOVISKO K POČÁTKU ŽIVOTA NOVÉHO LIDSKÉHO JEDINCE"
    a na
    "JE TO SKUTEČNĚ DÍTĚ?" http://prolife.cz/vyvoj/
     
    CO NA TY CLANKY RIKATE
     
    mi pripada ze si sebe nevazime vzdy to je i o zodpovednosti ne? nebo uz je pomalu sex jen zbozi??? (kdyz chci - uziju si jak v disnylendu)
    ruzne uvahy ze dnes neni jednoduche (financne) mit deti je asi zcestne
    nebo to nekdy bylo jednoduche? zalezi co vidi clovek jako smysluplne a zda veri zivotnimu stylu ktery je do nas ze vsech stran cpan pod tlakem - a nikdo nechce byt asi OUT
    ciste matematicky pry by jen pro zachovani soucasneho stavu by mela rodina mit prum. asi 2,3 ditete nevim jaky je prumer ale nektere bohate zeme pomalu asi vymrou nebo tam za x let budou domaci v mensine je zajimave ze napr. v anglii je podpora pro rodiny s detmi podprumerna ale presto maji deti na zap. evropu nadprumerne ...  dokonce o neco vice nezli francouzi kde je podpora pro vice pocetne rodiny asi v evrope zdaleka nejvetsi ...     pavel      
    0/0
    7.5.2003 1:31

    Jana

    Gynekologové nejsou žádní hrdinové.
    Já jen k anketní otázce. Kdyby zákon prošel, vsadím se, že naprostá většina lékařů by se podřídila a nebylo by koho zavírat. Gynekologové nejsou totiž žádní hrdinové. K tomuto názoru jsem dospěla po vlastních zkušenostech........
    0/0
    6.5.2003 22:20

    bujny ramlik

    Re: Gynekologové nejsou žádní hrdinové.
    Gynekologeve jsou previti nejvetsi, ti by pak zenam stahli posledni kosili. Vis ty, jak si mastili kapsy za valky? A kolik zen zarvalo nekde na kuchynskem stole? A nikdo na ty pany pseudodoktory nemoh, protoze to delali nacerno. Fuj
    0/0
    7.5.2003 17:33

    názor

    V naší "právní" společnosti není o čem diskutovat
    Za potrat 5 let, za téměř zabití vlastního dítěte s doživotními následky  jen proto, že pláče (viz TV), 2-6let. To je prostě směšné. Páni poslanci by měli svoji iniciativu nejprve přenést k celému trestnimu řádu, a pak teprve na tento problém, o němž tady diskutujeme. Podle Madly bych je určitě potrestal za nedokonalost.
     
    0/0
    6.5.2003 20:47

    Sandstorm

    (Už mě nenapadají nadpisy :o)))
    Jenom bych rád podotkl pár věcí:
    1) Antikoncepce
    Zhruba 90% mých bývalých partnerek (včetně té současné) se vyjádřilo ve smyslu "Než s gumou, tak radši vůbec." Je to pochopitelné - bez pánské antikoncepce to je vždy lepší než s ní, a to pro oba. To se nedá okecat.
    Dámská antikoncepce chlapovi nevadí, ale co jsem zažil - u dívek a žen to může vyvolávat nejrůznější obtíže (spavost, náladovost, poruchy metabolismu atd). Každé sedne jiný druh a některým nesedne žádná.
    Rozumní lidé pak po první sexuální smršti začnou na téma "Co uděláme když..." Rozhodnutí je vždy na ženě, ale musí se vyjádřit fair, tj. nic netajit a nepředstírat.
    2) Konzum
    Tvrzení, že absence touhy po dětech je způsobena konzumním stylem života, je trochu dvousečné.  Třeba může být příčinou i altruismus - např. já preferuju mít děti, až budu mít dostatek prostředků, abych jim mohl dopřát co nejvíc - zdraví, poznání, zábavu, výchovu atd. To dnes stojí nemalé peníze, s dvacítkou měsíčně to člověk neutáhne ani omylem (žiju v Praze).
    Podpora státu je nulová, stačí se podívat, jaká panuje ochota zaměstnávat ženy s malými dětmi či ženy ještě nevdané. Dvě mé kolegyně to řešily pomocí "paní na hlídání", dítě trávilo dost svého času v kanceláři. Pan manžel byl zřejmě nějaký fanatický bigotní inkvizitor bojující proti potratům a zapomněl vydělávat, nebo ženu opustil.
    Prostě mít dneska děti není taková prdel, a to i když to člověk plánuje. Dítě není auto, které se dá prodat, když ho neuživíte. Dítě může vzniknout i omylem - a nejde jen o případ nevydažené "přerušky". Někdy to je fakt pech, člověk ani neví jak...
    Zákaz potratu bude mít za výsledek tři nešťastné lidi - včetně dítěte samotného. Někdy třeba ne. Ale navrhovat zákon ve stylu "Tak se uvidí", je dost nezodpovědné.
    Navíc právní regulace je potřeba v oblastech, kde se dá očekávat problém. Myslím, že česká populace přistupuje k rodičovství a sexu celkem rozumně (výzkumy to potvrzují). No to je jedno - právní zákaz, dokonce trestněprávní zákaz by měl být používán jen v nutných a celospolečensk odůvodněných případech. Někdo může mít jiný názor, jak jsme tu četli. Má na něj právo. Dovedu si představit společnost, kde ostříhání vousů bude těžký zločin. Islámští fundamentalisté se taky na své právo dívají jako na právo spravedlivé a přirozené. Ale prostě tady existuje nějaká kultura, tradice a vnímání společenských jevů a jakákoli násilná změna či reforma bude působit jako písek v oku - dřív nebo později bude vyplaven, anebo oko oslepne.
    0/0
    6.5.2003 20:25

    Atalanta

    Re: (Už mě nenapadají nadpisy :o)))
    Ad 1, s gumou to fakt není nic moc, ale bez gumy občas taky ne, hlavně, když je toho víc a pak je od toho celá postel :)) Ale zase to brání nemocem, které se můžou vyskytnout i v tom nejvěrnějším vztahu a početí (s jistou mírou spolehlivosti). Ad prášky - taky jsem zkusila několik druhů, některé s horším jiné s lepším výsledkem. Ale ani ty nejsou 100% spolehlivé, jak všichni ví a navíc ani nechrání před nemocemi. A snížení libida může být řadou lidí taky považováno za nevýhodu, o ostatních vedlejších účincích ani nemluvě. Neřekla bych, že rozhodnutí má být vždy jen na ženě - má být na obou a mají se dohodnout, ne že chlap řekne, já gumu používat nebudu, a ty si to udělej jak chceš. Od takovýho rychle pryč. A k těm potratům a některým názorům tady se objevivším: snad opravdu jen málokterá žena bere potrat jako antikoncepci, a už vůbec snad ne ta, které by dítě vadilo v kariéře - taková má zpravidla dost prostředků na jinou a méně(?) zdraví ohrožující. Potrat není dobrá věc, to je asi jednoznačné, někdy ale je to menší zlo. Třeba se taková nehoda stane někomu, kdo o sobě ví, že nedokáže být dobrý rodič. Ani já si nejsem jistá, jestli jsem dobrá matka. Sama mám dítě, neplánované, ale chtěné, prostě: máme plány, ale když se to stane, budeme rádi, protože ho jednou stejně chceme a hlavně, máme kde bydlet, kam mu postavit postýlku a za co mu koupit jídlo a šaty. A stalo se to. Ani mě nenapadlo za celou dobu, že bych šla na potrat. Ale: kdyby mě někdo znásilnil, neváhám a jdu tam. A kdyby mi třeba po uz řekli, že moje dítě bude velmi poškozené, opravdu nevím, jestli bych v sobě našla takovou sílu a lásku, abych si je dokázala nechat a starat se o ně. Protože takové dítě potřebuje mnohem víc lásky, než dítě zdravé a krásné. Ale taky je mnohem těžší mu ji dát a nikdy nelitovat. A ono má na lásku právo, protože dítě má být výsledkem touhy dvou lidí dát tu lásku tomu dítěti, jinak se dítě nemá narodit. A říct, že kdo nechce dítě, ať teda nesouloží, to nejde. On totiž sex, stejně jako třeba hlad, je pud, a jako takový pudí, aby byl ukájen. Taky nejde říct, nechceš být tlustý, tak prostě nejez. Původně sice tenhle pud sloužil hlavně k množení, ale množení už není nezbytné, leč pud zůstal, nikdo ho z nás neodstranil. Potlačit se taky úplně nedá, takových borců je opravdu málo, navíc se koukněte, kam vede potlačování chuti k jídlu. Anorexie může člověka i zabít. Prostě dokud bude člověk člověkem ve hmotném těle se všemi pudy, bude muset souložit i jindy, než jen za účelem zplození potomstva. Takže bude docházet i k situacím, kdy dítě je sice počato, ale z nějakého důvodu opravdu nemůže být nošeno a donošeno. A možnost potratu by měla zůstat pro každou ženu, která se ocitne ze svého pohledu v situaci, ve které je to pro ni řešením - ono je to opravdu o svobodné vůli té ženy. A právo rozhodnout se, zda rodit nebo nerodit by nám nikdo neměl vzít.
    0/0
    6.5.2003 21:14

    Ele Drpod

    Re: Re: (Už mě nenapadají nadpisy :o)))
    Atalanto, nez zenam seberou pravo potratit, museli by jim nejprve vzit pravo volit, takze neni duvod k obave. Jinak s tebou souhlasim.
    0/0
    7.5.2003 9:31

    0/0
    6.5.2003 18:36

    Ele Drpod

    pro Klaru
    Jsem sice chlap, ale klobouk dolu pred tebou.  Konecne jedna rozumna zena! Jsem take proti tomu, aby moje zena polykala pilulky - uz proto, ze je to matka mych deti, a mimoto mam ji moc rad, ale hlavne: Ja bych to take nepolykal. A proto mam v supliku kondomy...
    0/0
    6.5.2003 18:21

    Klara, alias Ramlice, Lviicek a Mayella

    Re: pro E.D.
    No to jsme ale od potratu a nasich drahych poslancu hodne odbocili... Mejte se, hezky den. Musim jit psat diplomku...
    0/0
    6.5.2003 19:00

    Nad tímhle příspěvkem jsem dlouho přemýšlela, protože je velmi osobní, ale když čtu tu směs polopravd o hormonální antikoncepci, musím se ozvat alespoň s malou připomínkou. Celé mládí jsem měla velmi nepravidelnou a velmi silnou mensturaci. Tvrdili mi, že se to po dítěti srovná, nesrovnalo se to ani po druhém. V třitřiceti jsem zhruba 10-12 dnů silně krvácela každé 3 týdny s bolestmi, které byly skoro stejné jako při porodu (na rozdíl od porodních bez těch minutových přestávek). Baštila jsem kvanta spasmoveralginu, byla vyčerpaná a ani v práci ani doma jsem nestála za nic. Nakonec jsem si troufla ten risk a začala užívat hormony. Bála jsem se strašně. Nejen, že se téměř zázračně upravil můj cyklus, ale i celý můj zdravotní stav, nebyla jsem tak unavená (bodejť), podrážděná, o vlivu na manžela snad ani nemusím mluvit. Dnes už mi klepe na vrátka padesátka, hormony mi dělají pořád dobře, dokonce mi naměřili při povinné prohlídce nadprůměrnou hladinu vápníku, takže se nemusím tolik bát osteoporozy a naopak se bojím co bude, až budu muset s pilulemi skončit. Takže i ty pilule jsou individuální, a neměli bychom je zatracovat jen proto že někde někdo něco slyšel. Madla
    0/0
    6.5.2003 17:55

    Ele Drpod

    Re:
    Madlo, neni mozne, ze jste mela nejakou hormonovou poruchu? Pak by hormonova terapie byla namiste. (I ty symptomy by to potvrzovaly). Ale my mluvime o zdravych zenach, bez hormonove poruchy. To je neco jineho.
    0/0
    6.5.2003 18:00

    Re: Re:
    Asi ano, jen jsem chtěla říct, že, podle mě, jsou negatvní vedlejší účinky hormonální antikoncepce mnohem méně významné, než ty kladné. Ovšem rozhodnout se musí každý sám (vlastně každá sama) podle svého přesvědčení. Madla
    0/0
    6.5.2003 18:03

    Ele Drpod

    Re: Re: Re:
    Madlo, mam dobrou znamou (zena meho nejlepsiho pritele), ktera panum doktorum skoro "odesla" na trombozu po "neskodnych" antikoncepcnich pilulkach. Pilulka je riziko, i kdyz urcite pro kazdou zenu induviduelne, ale riziko je to VZDYCKY. Zatimco pro me neni kondom ZADNE riziko, musim se jenom naucit s nim zachazet. Leky jsou pro nemocne VYNIKAJICI a nepostradatelne. Ale ne pro zdrave. 30% plodnych zen nemuze brat HA, protoze ty vedlejsi ucinky zdravotne nesnesou. Kdyby HA byly neskodne, koupily by si je zeny v kiosku nebo cigaretovem automatu a ne na predpis v lekarne.
    0/0
    6.5.2003 18:16

    Re: Re: Re: Re:
    Souhlas, před začátkem užívání KAŽDÉHO léku musí být pacient(ka) důkladně vyšetřen(a), jestli netrpí chorobou, která se s tímhle lékem nesnáší. Gynekolog, který vaší známé antikoncepci předepsal by měl být potrestán. Je ovšem možné, že nesnášela jen ten konkrétní preparát, proto je tolik druhů. Moje maminka taky zkusila antikoncepci (v minulém století byla v plenkách-tedy antikoncepce, ne maminka) a musela přestat, protože měla velké zdravotní potíže, naštěstí ne tak výrazné jako vaše známá. I proto jsem z toho měla obrovský strach. Ale od toho by měli být fundovaní gynekologové. Snad někdy budou. Madla
    0/0
    6.5.2003 18:25

    Sonja

    Re: Re: Re: Re: Re:
    Já mám jenom pocit, že v poslední době se s tím vyšetřováním dost přestalo. Teď už se nedělají ani ty jaterní testy, prý nejsou potřeba.
    0/0
    6.5.2003 18:59

    Hanka

    Re: Re: Re: Re: Re: Re:
    Dělají se jaterní testy, pokud Vám gynekolog řekl, že nejsou potřeba tak si najděte raději jiného. Ja musím chodit pravidelne na jaterní testy a to "naštěstí" patřím do té skupiny žen, která HA snáší naprosto bez problémů. Vždy mám jaterní testy v pořádku a stejně na ně musím chodit bezpodmínečne.
    0/0
    7.5.2003 13:13

    názor

    Re: Re: Re: Re: Re:
    Madlo, já už mám těch narážek na doktory dost. Člověk je oragnismus ne auto, každý reaguje na jakýkoli lék jinak, to není utáhnout matičku, víte! Tak nevím, proč by měl být potrestán gynekolog. Mám známou, která antikoncepci dobře snášela, měla dobrého gynekologa, pravidelné prohlídky i s krevními odběry  a najednou embolie, naštěstí se z toho dostala. Doufám, že jste k sobě stejně kritická jako k doktorům, a velmi dobře fundovaná.
    0/0
    6.5.2003 20:41

    Veronikad

    Ulehcit zakon pro zreknuti se nechteneho ditete = dat pravo na dustojny zivot matce i diteti
    Jenomze nekdy mit dite clovek opravdu nemuze...
    Postavení potratů mimo zákon má sice dobrou myslenku, ale rozhodne nenese jen pozitiva...
    Zavest zcela anonymni se zreknuti nechteneho ditete a jakychkoliv dalsich zavazku hned po porodu a jednou provzdy by myslim prospelo mnohem vic...
    A nasledne taky zjednodusit osvojeni ditete, protoze rodice cekajici roky na nemluvne, ktere mezitim v domove doroste na predskolaka   - s logikou moc spolecneho nema...
    A tohle je to, co by se melo predevsim resit. I kdyz tohle snad i oni poslanci mysleli- jak rekli- chteli otevrit debatu, ne schvalit zakon.
    Staci cist dojonce - i kdyz...- nekde tento dodatek "pro jistotu zajimavosti" ani neuverejnili...
    Veronika Dulinkova, Brno
    0/0
    6.5.2003 17:54

    Arne

    Reakce na článek o IPP(Mezinárodní společnost pro plánované rodičovství) na prolife.cz
    Tak jsem si stránku prohlédl a musím říct, že je směsicí polopravd a demagogie. Shrnu, co jsem si vybral: Pravda a polopravda: IPPF je eugenicky zaměřená. To je , nebo byla pravda. Původní rasistické zaměření se asi už vytratilo, nahradil je boj proti genetickým vadám. IPPF dostává peníze od farmaceutických firem - asi pravdivé, jde tady i o peníz, bohužel. IPPF podporuje potraty. To platí do té míry, že raději vidí úspěšnou antikoncepci, než potrat, ale nebrání se jí, pokud antikoncepce selže. Demagogie: IPPF podporuje časný sex a promiskuitu (střídání partnerů). Toto je blbost, jde to proti eugenickému zaměření společnosti. Oba jevy mají jiné příčiny a to všeobecný nárust svobody ve světě. Stejné je to s šířením pohlavních nemocí. Jde o demagogii prvního řádu, protože jen šílenec si s nemocemi zahrává, jako se zbraněmi, snadno se totiž vymknou kontrole. IPPF manipuluje s lidmi. Tohle je polopravda, protože manipulace není nic lehkého a úspěšnost klesá se vzdělaností lidí. Ale její protivníci to dělají ještě okatěji a mnohem hůř. IPPF může za nepoužívání bezpečného sexu. Toto je nesmysl, za nahrazení kondómů lékovou antikoncepcí nemůže IPPF, té je to vcelku jedno, peníze jako celek bere od výrobců obou druhů antikoncepce. Stěžujte si na jednotlivé lékaře. A bezpečný sex ostatně můžete přeložit jako "boj proti promiskuitě", tedy vysoce eugenický cíl a logicky vyplývající z bodu jedna. Nucené potraty a sterilizace jsou eugenickým zásahem států a ve většině zemí díkybohu věcí minulosti.
    0/0
    6.5.2003 17:41

    Dan(1)

    Víte, co to znamená 6%, soudruzi lidovci? Že umře pár svíčkových babiček a potáhnete!
    Kdyby raději lidovecké kreatury něco dělaly, než vymýšleli zvrácené blbosti, jako byl zrůdný návrh zákona o pohřbívání potracených plodů a částí těla. Dovedete si představit, že žena touží třeba 10 let otěhotnět a pak po úrazu potratí. Chcete ji, lidovečtí pokrytci, terorizovat ještě tím, že bude nuset plodu vypravit pohřeb?!  Před volbami mi volala babička, říkala - Danku, prosímťa, jen nevol  komunisty a lidovce. Dívala sem se v televizi na teho Svobodu, to je taká sviňa, má zlé oči. Babičku jsem uklidnil, že toho se ode mne opravdu nedočká. Babička umřela den před volbami, na které se tolik těšila. Aspoň se nemusí dívat na odporný, nenávistný a záludný ksindl, jako jsou kolaboratnští lidovci. Jako pravicově orientovaná katolička z tohoto světa raději odešla, ani se nesnažila bojovat. Ještě poznatek od kamarádky z Belgie z velmi vysokých kruhů: říkala, že se chová tak, aby na potrat jít nemusela a vůbec o tom neuvažuje. Když už se to stane, její přítelkyně jedou do Nizozemí, aby nebyly vystaveny ostudě. Tudy asi vede cesta, ne v zavírání doktorů do kriminálů. Ale to lidovec nemůže pochopit, tomu jde jen o to spojit třeba se Satanem nebo s komunisty a fašisty, aby měl své černé pozadí posazeno co možná nejvýše.
    0/0
    6.5.2003 16:56

    Josef Lada

    příspěvek zrušen
    (Příspěvek byl zrušen redakcí )
    0/0
    6.5.2003 17:44

    Dan(1)

    Re: Re: Víte, co to znamená 6%, soudruzi lidovci? Že umře pár svíčkových babiček a potáhnete!
    Obávám se, že chápou jen jedno - jak se dostat k lizu a udržet se u něj. Kšeft s lidskou duší je nejefektivnější business (napadla mě hezká slovní hříčka: buzinec:-), jaký člověk kdy vymyslel. K panu Vlkovi: na stará kolena se sice rozhodl škodit, ovšem za komunistů byl prý velmi oblíben u vedoucích pražských Tuzexů. Výlohy prý myl perfektně. Škoda, že u toho nezůstal.
    0/0
    6.5.2003 17:57





    Najdete na iDNES.cz