Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát vybral místa pro jaderný odpad

Správa úložišť radioaktivních odpadů vybrala okruh šesti "finalistů", kteří se střetnou o nechtěnou stavbu - podzemní úložiště radioaktivních materiálů z Temelína. Obrovský komplex vyroste za desítky let v podzemí u jedné z vybraných obcí. Jejich obyvatelé proti tomu už dnes protestují a píší petice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

Odpad rozhodně ne!
 Jaderný odpad do Blatna!to asi nepůjde,to nedovolíme!!!
0/0
27.4.2003 20:48

jon

Re: Odpad rozhodně ne!
0/0
27.4.2003 20:55

jouda

souhlas s wendou
Naprosta pravda. Dnes se stava radioaktivita cilem honu na carodejnice. Je demonizovana a zatracovana a siri se o ni spousta nesmyslu, kterym kde kdo veri. A oficialni media to jeste podporuji. Nikdo ale nerekl, co bude dal s energetickou krizi, ktera tu uz je a s ubytkem fosilnich paliv se pomalu zvysuje. Nahradit soucasne zdroje energie tzv. obnoviteknymi zdroji je naprosto nerealne a jedna se o demagogii tzv. ekologu.
0/0
27.4.2003 10:55

Krakonos CDN

Pro vsecny ekoteroristy na celym svete
nevite nic vo photosynthesis physics physiography  physiology  phylogenesis  phylogeny  phylogenetic  phisiologically  phytogenesis  phytogeny  phytogeography  phytology  phytophagous a to je vsechna veda pro zdravou nasi planetu tkzv.ekosystem aby i vase deti meli v budoucnosti dobrou PHYSIQUE.  A muzete zvatlat vo zelenejch ,  UCENCI  !!!!
0/0
27.4.2003 5:10

sowa

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
26.4.2003 17:21

Vobe

Re: Fandim ....
Jo s ekology take souhlsim, ale rozhodne netvrdim, ze Temelin je prebytecnej. Je skutecnosti, a s tim se asi ty receny ekologu budes muset smirit, ze JETE nahrazuje svym vykonem tepelne elektrarny, ktere se vyrazuji z provozu. Nesouhlasim s jadernymi ulozisti, jaderny odpad se da znovu zpracovat a pouzit, presto si mylsim, ze jaderne elektrarny jsou mnohem mene ekologicky skodlive nez ony tepelne, ktere se odstavuji.
0/0
26.4.2003 22:29

Kyklop

Strach
Ekoaktivisté šíří paniku a převším strach, obcházejí zmíněné obce a v podstatě nědělají nic jiného, než že na vymyšlených argumentech šíří mezi obyvatelstvem hrůzu a strach z jaderného úložiště. Ono tuto činnost mají přímo v jejich kampaních. Vlastně je to šíření poplašných zpráv, a zdá se, že vesnickému lidu se dá nakukat cokoliv, když u nás může kdokoliv přijít kamkoliv se slovy : " já jsem ekolog a kdo je víc ?", to pak asi budem bez úložiště.
0/0
26.4.2003 9:17

Wenda

Re: Strach
Sice se mi nelibi poznamka tykajici se "vesnickeho lidu", ale jinak souhlasim. V poslednich letech je "ekologu" jak much kolem hnoje. Poznaji se lehce...ekologicke problemy vidi vsude, ale rozumne reseni z nich nevypadne. Krom toho jsou jejich kampane casto dost ucelove vedene a s fakty temer nesouvisejici. Az je mi lito te male skupinky Ekologu, ktera to mysli vazne a snazi se to konstruktivne resit.
Tim jsem samozrejme nechtel zlehcovat rany, ktere jsme prirode ustedrili...a casto v tom vesele pokracujeme. Jaderne elektrarny nejsou podle me zdaleka tou nejvetsi hrozbou. Spise to vypada, ze se "ekologove" vice boji o sebe, nez o prirodu. Ta se s takovymi drobnostmi vyrovna mnohem snaze, nez napr. s vykacenim Amazonie (ale i to by dala casem dohromady, kdybychom se ji do toho porad nepletli :o)) Dnes ale staci kdekoli rici "radioaktivita" a vsichni se muzou zblaznit. A pritom je to (v urcite mire) prirozena vec, i kdyz schopnymi lidmi drobet demonizovana. To zde ale nema smysl rozebirat. Dnes je proste takova moda.
Nevim, v jake fazi rozpracovani je projekt mezinarodniho uloziste, ale rozhodne to zni zajimave a nebylo by ke skode se na tom pripadne taky trochu prizivit.  Pak je to jeste otazka dlouhodobeho "najmu".
PS: Ekologove maji muj obdiv, "ekologove" az tahnou.
0/0
26.4.2003 15:17

Johan

Jo ekologové?
Ekologové ať jdou laskavě "někam" ... Nebo budeme za pár let topit s nima. Stejně jim nejde o přírodu, peníze na jejich kampaně a tím i n a živobytí jsou až na prvním místě. Jinak by museli jít něco dělat, a to při pohledu na lidské schránky mnohých "ekologů" je velmi nepravděpodobné.
0/0
26.4.2003 9:07

Tomas

Jasne, zastavme jaderne elektrarny...
... a dal spalujme uhli a ropu - vzdyt te je prece spousta vydrzi navzdycky a stejne se k nicemu lepsimu neda pouzit ze.... Me tyhle ekoteroristi vazne udivuji svoji nevycerpatelnou blbosti a zatemenosti mozku. Bohuzel ani uhli ani ropa natolik nevycerpatelna (na rozdil od jejich blbosti) neni. A pohadky o tom jak nam solarni energie nahradi vsechny elektrarny.... to je hezke povidani tak pro deti materskou skolkou povinne. Jaderna energetika je mnohem cistejsi a ekologictejsi nez uhelna. Navic uhli i ropa se daji pouzit MNOHEM rozumeji nez je bohapuste palit. Za to nam budou nasi potomci na teto planete jeste hodne nadavat ze jsme neco tak vzacneho spalovali jak nejaci barbari i kdyz uz pres 50 let jsme meli technologii jak "topit" uranem.  Termonuklearni fuze tu asi vsas pouzitelna nebude... Takze mili "zeleni" co REALNE navrhujete az dojde uhli a ropa a nebude zatim nic jineho? Vazne slapat na kole s dynamem? Nebo si dat na zahradku solarni clanky a moct si svitit jednou zarovkou par dni v roce kdy je v CR dostatek slunecniho zareni?
0/0
26.4.2003 8:40

albrs

2065?
Kdo z nas tu bude tak dlouho...
0/0
26.4.2003 1:50

mazanov

Re: 2065?
Naše děti.
0/0
28.4.2003 7:49

Cestovatel

Jen tak mezi námi
za cca 300 let se budou o toto naleziště vést válka.....Nevěříte? Já to viděl......Nebo vlastně ne. Tady se to nesmí říkat, ale po těch třech zlatých mocích... Já vám dobře radím...všechno k sobě a dobře zamknout.....a hibernovat...zlatej důl hadra....
0/0
25.4.2003 22:35

German Fritz

Re: Jen tak mezi námi
Ja furt šíkat, ten čech byt lakomec!, fón mít móc, móc a móóóc jadrovej fótpat z ten elekrarna, ale nedat, nedat a nedat!
0/0
25.4.2003 22:50

ALÍ HASAN MADŽÍD RAZÚKÍ GHAFAR SULAJMÁN MADŽÍD TIKRÍTÍ (Generálporučík, velitel letectva,předseda vý

..
mam lopatku
0/0
25.4.2003 21:33

ALÍ HASAN MADŽÍD RAZÚKÍ GHAFAR SULAJMÁN MADŽÍD TIKRÍTÍ

Fajn.
Půjde to zase vyhrabat ?
0/0
25.4.2003 21:30

tejk

O první...
O první místo se asi strhne pěkná rvačka, co???
0/0
25.4.2003 21:12

Krakonos CDN

Tak ze
v tech vesnicich se obcani vobejdou bez poulicnich lamp , doma bez zarovek protoze budou jak svetlusky svitit a samy si budou i tim vyzarovanim ty energie i lecit nemoci napriklad rakovinu atd. a nas stat zase usetri naky ty penize na ukor tech dnes zdravejch vesnickych baliku ze?
0/0
25.4.2003 19:36

LibertyOfSpeech

Re: Tak ze
Co víš o jaderných materiálech a o jaderné energetice. Takhle podobně duchaplně vystupovali jistě i odpůrci železnice, ale asi tak v 18. století. V druhé polovině 19. století by jim už dozajista za obdobně duchaplné "vejžvyky" někdo naklepal ten jejich "šmakovák".
0/0
25.4.2003 20:02

Tommyboy

Re: Re: Tak ze
 Dik napsal si to i za me!
0/0
25.4.2003 21:07

Kecal

Re: Re: Tak ze
Přinejmenším tolik, že zamoří příslušnou lokalitu asi na 100 000 let. Kdo o tom něco ví, nemůže reagovat jako úplný pitomec, to je závažná otázka.
0/0
25.4.2003 21:48

LibertyOfSpeech

Re: Re: Re: Tak ze
To jsi fakt Kecal. Záleží na tom, jaké to bude úložiště, zda mazisklad, nebo přechodné anebo kenečné úložiště. Ani poločasy rozpadu jednotlivých izotopů nemohou nic ovlivnit, protože se na povrch stejně nikdy nic nesmí a ani nemůže dostat. Řeknu to vulgárně. Ten uran byl stejně v matičce zemi a naprostá většina ho tam ještě je! Vyhořelé palivo je sice vyhořelé palivo, ale umíme ho uložit do naší matičky země naprosto, ale naprosto bezpečně!
Co myslíš tím "že zamoří příslušnou lokalitu"? To samo je už absurdní blbost!
A hodnotu  "asi na 100 000 let", to už pak nemá cenu ani komentovat.
Skutečně NIC o tom nevíš. Bohužel.
0/0
25.4.2003 22:36

Krakonos CDN

Re: Re: Tak ze
Tady ty Liberty of speach ale ty pravy , uz vedi z ceho sou ty nemoce , si neslysel nic vo tech pretahovackach toho nuklearniho vodpadu tady a v zapadni Europe a Asii , tak at ti to zakopou pod barak v 21stoleti a pak uz nezvejkej s tim zelenym smakovakem.  Uranium te uz dozajista duchaplne naklepe a sezvejka i s botama.
0/0
27.4.2003 4:05

kotěnočkin

tak vono česko bude lítat na lunu...to ssou věci to sou věci...
0/0
25.4.2003 18:43

Johny

Můj názor
Co já bych za to dal, kdyby bylo uložiště u nás. Získali bychom obrovské dotace a naše město by rozkvetlo. Bohužel stojíme na druhohorních usazeninách (Česká tabule). Radioaktivity se v tomto případě obávají pouze lidé, kteří nemají dostatek informací (chtěl jsem napsat nevzdělanci, ale to je příliš vulgární), jejichž názory (nepodložené fakty) jsou živené demagogy z řad různých ekoteroristických organizací (podle nich by zřejmě bylo lepší nadále spalovat tuny a tuny ropy, uhlí, apod.), jejichž členy většinou tvoří laici, kteří o dané problematice téměř nic nevědí. Skutečnost ovšem je, že ČR leží na takovém ložisku radioaktivity (díky tomu, že jsme tu měli obrovské zásoby uranu, než jsme je darovali Rusům, aby měli dostatek atomových bomb), že by se asi všichni podivili. A vidíte, žijeme, ba dokonce prospíváme.
0/0
25.4.2003 18:13

shorky

tak tak!!!
naposto souhlasim, taky by mi absolutne nevadilo kdyby takove uloziste mohlo byt u nas, bohuzel, jsme v chko.
0/0
25.4.2003 18:32

Rezen

Konecne nekdo normalni...
Mel jsem po studiich delat v Temeline. Pani, ktera me tam provadela, mi rikala, ze ve Francii, ktera ma bohaty jaderny program a bohaty odpad, se vesnice a mestecka predhaneji v tom, ktera dostane zakazku na vybudovani uloziste na jejich katastru...
0/0
25.4.2003 18:40

jiri

Re: Můj názor
jo jo souhlasim s tebou. Ja bydlim v Litomericich a tady uz mame docasny skladiste uranu z nemocnic a je to v pohode
0/0
25.4.2003 18:55

ALÍ HASAN MADŽÍD RAZÚKÍ GHAFAR SULAJMÁN MADŽÍD TIKRÍTÍ (Generálporučík, velitel letectva,předseda vý

Můj názor
0/0
25.4.2003 21:37

Zulu

Hnuti Duha = magoru vzpruha
0/0
25.4.2003 16:44

Uaah

Re: Hnuti Duha = magoru vzpruha
0/0
25.4.2003 17:15

Johny

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 18:07

Krakonos CDN

Re: Re: Hnuti Duha = magoru vzpruha
Ses hloupej Honza a ja ti preju vsechny ty pochutiny a chlastoviny s co nejvic chemikalii co dnes civilizace dela do toho tvyho telicka ve velkym i s kyselou sprchou a kyslicnikem sirovym do tech tvejch plic ...... so enjoy devastation on this planet MOROON STUPID.......
0/0
25.4.2003 19:55

Drake

Re: Re: Re: Hnuti Duha = magoru vzpruha
samozřejně že není hezký dejchat jedovatej kouř atd... proto je třeba zavřít všechny elektrárny na uhlí. Nikdo nechce mít nic společnýho s jaderným odpadem, takže zavřem všechny jaderný elektrárny. Super, právě jsme si zavřeli 3/4 veškerých energetických zdrojů. A jedeme dál - zemní plyn je fosilní palivo, spalováním vzniká CO2 - zakázat. Vodní elektrárny brání rybám ve volném pohybu po řece. Zbourat. Tak, a je to. Nezůstalo nám ani jedno procento. A berou ekologičtí aktivisté do úvahy, že větrné elektrárny ničí vzhled krajiny? A že solární elektrárny, stejně jako ty větrný, potřebujou takový území, že je možný je postavit leda tak na Sahaře a v poušti Gobi?? Samozřejmě pak stačí dva fanatici s bombou, a celá zeměkoule se ponoří do tmy. A to nemluvím o tom, že nejlepší je v zimě topit elektrickým přímotopem, jelikož je nejekologičtější - neprodukuje totiž žádné splodiny....
0/0
25.4.2003 20:29

Vojta

Re: Re: Re: Re: Hnuti Duha = magoru vzpruha
Tak me napadlo, co takhle skocit na kolo zapojene na dynamo a slapat. Melo by  to nekolik vyhod, usetrime za elektriku a jeste si k tomu zacvicime.  Zdravi prospesne a levne.
0/0
25.4.2003 23:33

franta mottl

to misto se pozdeji ukaze
jako naprosto nevhodne a zjisti se, jak jinak, ze na tech machinacich vydele kdo ???  - pane profesore dekujeme - jsem prvni !!!
0/0
25.4.2003 16:38





Najdete na iDNES.cz