Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malý Hasan se už léčí v Motole

Lékaři z dětské neurologie v pražském Motole začali léčit dvouletého iráckého chlapce Hasana Chaláfa. Podle mluvčí nemocnice Evy Jurinové už má za sebou první vyšetření, která u něj potvrzují dětskou mozkovou obrnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

Tak co, pustíme se do toho?
My všichni, jak chtějí Já,  Pavel, tvrďas Harden. Vynechme ostatní světadíly, aby toho nebylo na nás moc. Stačí Afrika. Miliony dětí tam umírá na podvýživu, nemoci, AIDS, nedostatek vody. Přepravíme je k nám a budeme je léčit. Spojíme síly žlutého kvítku, Červeného půlměsíce nebo kříže. Přece nebudeme někde na rohu lízat zmrzlinu, když je ve světě tolik utrpení, jak říká Já. A když se ukáže, že to zvládáme, tak pozveme na naše kliniky i statisíce iráckých dětí. Pražák Harden bude dělat primáře. Možná přijede i televize Nova. Čeští pacienti počkají. Ti to zatím budou financovat.
0/0
23.4.2003 16:44

Harden

Re: Tak co, pustíme se do toho?
Muzem pro ne delat jen to, co muzem. Leceni toho kluka financovat muzem.
0/0
23.4.2003 21:06

Jan

Re: Re: Tak co, pustíme se do toho?
ovšem, léčení jednoho kluka zvládneme. Ale co uděláme s druhým, pátým, desátým? Řekneme jim sorry, nebyli jste první? Co uděláme s Čečenci, kterým se nelíbí azyl v Polsku a chtěli by se azylovat u nás? Co uděláme se stovkami Indů či Pákistánců,¨natlačených v kamionech, kterým ani český azyl nevoní a chtějí si u nás jen odpočinout na cestě do západní Evropy? A co hlavně uděláme s těmi, kteří by celý tenhle mumraj chtěli financovat z vytunelovaných českých kapes?
0/0
24.4.2003 7:28

Re: Re: Re: Tak co, pustíme se do toho?
Dokaď budeme toho schopní tak pomůžeme, pokud to bude již nad naše schopnosti, tak nepomůžeme. Stejně tak to dělali i jiné země v době kdy tu vládl bolševik, a naši utíkali odtud. Tehdy pomáhali jiní nám, teď pomáháme my jiným. Už teď můžeš vidět příklad, polní nemocnici máme, ale peníze na její provoz ne, no tak pomůžou jiní s penězi. Planeta země je jen jedna a lidstvo je také jen jediné.
0/0
24.4.2003 7:58

Žádná podpora

Humanistům jako je Já, Pavel &spol.
Chápu, že chcete vzbudit soucit s chudáčkem nepojištěným cizincem, a srovnáváte náklady na pomoc s aférami minulých let. Ale aféry byly, jsou, a budou vždy a za každých režimů, takže si nedělejte iluze a neporovnávejte neporovnatelné. Férové by bylo říct - chci pomáhat těmto individuím a proto zřizuji účet, na který budu přispívat. S ohledem na zákonný výběr zdravotního pojištění českých občanů, kteří si navíc nepřejí, aby byly tyto aktivity financovány ze státního rozpočtu, či zdravotního pojištění dělejte si humanitu ale za své.
0/0
23.4.2003 14:25

Martina

Re: Humanistům jako je Já, Pavel &spol.
... naprostý souhlas. Pak bude mít MZ třeba peníze na víc "umělých srdcí" pro pojištěné pacienty čekající na transplantaci, pro dětskou onkologii a nebo i obyčejné vyšetření, které bylo "omezeno věkem" atd. Soukromým aktivitám humanistů se v této zemi rozhodně meze nekladou.
0/0
23.4.2003 15:05

hope

Re: Humanistům jako je Já, Pavel &spol.
myslim, ze tu nejde jen o jednoho nemocneho kluka z iraku, ale o zasadni moralni hodnotu jakou humanita bezpochyby je, valku nebo jinou diktaturu, nepovazuji za aferu, neznam Vase zivotni zkusenosti, ale dle Vaseho prispevku vidite tento problem pouze pres penize.
0/0
23.4.2003 15:17

Re: Humanistům jako je Já, Pavel &spol.
Neboj již tak činím. Podpora různých projektů typu žlutý kvítek a pod mi rozhodně není cizí. Víš jen se zamysli nad tím kdo je skutečný chudáček. Zda ten kdo požádá v nouzi o pomoc, nebo ten kdo necá druhé zemřít jen proto, aby si za rohem mohl koupit zmrzlinu.
0/0
23.4.2003 15:27

Jan

Re: Re: Humanistům jako je Já, Pavel &spol.
Taky bys mohl příště připěchat s výčitkou, že si raději koupíme chleba a nebo acylpyrin pro vlastní dítě, než abychom pomohli trpícímu z Iráku. Tvoji fantazii meze neklademe  
0/0
23.4.2003 16:15

Re: Re: Re: Humanistům jako je Já, Pavel &spol.
Jsem si jist, že těch chlebů i acylpyrinů (i když upřednostňuji přírodní vitamíny) si můžeme koupit ještě sakra hodně, narozdíl od toho kdo teď tu pomoc potřebuje.
0/0
24.4.2003 7:53

hope

velkorysost je dana inteligentnim bytostem, v cele rade prispevku ji postradam, komentovat to nechci
0/0
23.4.2003 13:13

Šťoural

Re:
Tak si tu velkorysost dělej za svoje peníze - nikdo ti v tom nebrání.
0/0
23.4.2003 13:25

Re: Re:
Zatímco ty budeš za svoje sponzorovat banky, Kožené, Novy,.... Opravdu přístup hodný moudrého člověka. Ten koho tady možná sponzoruješ, ale spíše mu zachraňuješ život, on je mezitím poměrně rozdíl, je ČLOVĚK. Rozumíš tomu?
0/0
23.4.2003 13:36

Jan

Re: Re: Re:
už ses do věci celý zamotal. On tady někdo obhajoval financování bank, Koženého, Železného nebo snad Fialového?
0/0
23.4.2003 14:22

Re: Re: Re: Re:
Do ničeho jsem se nezamotal, jen ty stále nechápeš význam peněz.
0/0
23.4.2003 15:25

kiki

Re: Re: Re: Re: Re:
Je to člověk,ale od jinud!!!!!!!!!!!!!!
0/0
23.4.2003 20:59

hope

0/0
23.4.2003 13:11

Pavel

bezkomentáře
Je to až k pláči. Aby člověk v tísni dostal pomoc musí potratit a ocitnout se bez peněz někde ve světě. Měli ji pustit hned a mohlo to být bez keců a bez ostudy. Jediné co bych nerad aby se podobný případ nestal jakýmsi pravidlem. Jsme přeci jen lidi!
0/0
23.4.2003 11:46

Re: bezkomentáře
To záleží na tom, zda bude více normálních lidí, nebo Drsoňů typu Jan dole. Smutné je kam jsme se to jako lidstvo dostali. Než zašneme druhému pomáhat, počítáme zda se nám to vyplatí.
0/0
23.4.2003 12:33

Pro všechny prince Drsoně
Vás všechny drsné co by jste vyháněli a porovnáváte životy s penězi mám jednu otázku. Povšimli jste si, že jde o LIDI? Víte jaký by měl být rozdíl mezi zvířetem a člověkem?
0/0
23.4.2003 10:28

Jan

Re: Pro všechny prince Drsoně
už ti někdo "pohádkový Cíťo" řekl, že mezi léčením a penězi je úzká, ba nejužší spojitost? Už ti rodiče řekli, jak se peníze vydělávají? Měli by tuto informaci u tebe předřadit před sexuální výchovu, protože máš nejspíše pocit (stejně jako prý jihoafričtí černoši), že se pro ně chodí jednoduše do bakomatu!
0/0
23.4.2003 11:11

Re: Re: Pro všechny prince Drsoně
Neboj peníze si vydělávám možná déle než si myslíš. Díky tomu vím jakou mají cenu. Odtud moje tvrzení že žádné peníze nikdy nikde lidský život nenahradili. Dokavaď máme na různé arbitráže, banky, a podobně tak rozhodně máme i na léčení jednoho člověka. Jenže ty raději zaplatíš Koženému pobyt na Bahamách viď.
0/0
23.4.2003 11:31

Harden

Re: Re: Pro všechny prince Drsoně
Na to, ze se jinde prezentujes jako ruda tlama, ses dost asocialni. Mel by sis v ty svy vybrakovany palici udelat poradek. Doporucuju mensi razi, aby to svinstvo nemusel po tobe nikdo uklizet.
0/0
23.4.2003 11:33

Jan

Re: Re: Re: Pro všechny prince Drsoně
docela jsem ti popletl tvůj jednoduchý mozek a ve tvých černobílých škatulkách udělal bordel , viď ty bolševikobijče? Mohu se dotázat, odkudpak nám dopisuješ? Podle tvého siláckého slovníku soudím  na júesej  Ach tak, proto jsi tak štědrý, co se týká českých fondů zdravotního pojištění
0/0
23.4.2003 11:41

Harden

Re: Re: Re: Re: Pro všechny prince Drsoně
Praha, ruda tlamo. A cernobily je vyrvavat, ze bys nechal kluka zhebnout, protoze je cizinec. Kdybys mel trochu rozhled, tak rozlisujes mezi zdravotni turistikou a vaznejma duvodama.
0/0
23.4.2003 11:55

Re: Re: Re: Re: Pro všechny prince Drsoně
Jane. Nezdá se ti že i tvé myšlení je výrazně černobílé? Peníze jsou dobré - život ne. Docela rád bych tě někdy potkal rozmlácenýho po nějaké nehodě, sotva dodělávacího a oznámil ti, že jsem přešel na Tvoji víru a štědrý nebudu, hold pak zhebneš. Dám ti jeden příklad. Rekraečně dělám jeden lehce adrnalínový sport (je jedno jaký). Pro případnou záchranu kamarádů okolo, s sebou vozím i jisté záchranné vybavení, které nějakou tu kačku stojí sám ho nevyužiji. Podle tvého myšlení bych to vybavení kupovat neměl a případně kámoše nechat v průšvihu. Štědrost a neštědrost je jedna věc, a šetření a nešetření na správném místě věc druhá.
0/0
23.4.2003 12:30

Jan

Re: Re: Re: Re: Pro všechny prince Drsoně
právě v této době se "ztvrdlý mozku" rozhoduje v našem regionu o bytí či nebytí tzv. lékařské pohotovosti z důvodů, kterým onen "Já" ani nebude věřit - totiž z finančních. Víš ty natvrdlý a povýšený Pražáku, kolik dětských (a nejen těch) životů je v ohrožení? Pána z Prahy to nezajímá, že? Že to není tak atraktivní téma - zdraví těch, kteří si na něj každý měsíc platí, že Ztvrdlý pražský mozku? Ale pindat nesmysly o tom, že musíme léčit na klinice každého, kdo se šmrncne kolem hranic, to jo, že?
0/0
23.4.2003 14:18

Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny prince Drsoně
A tak jsme se k projevu buranství dostali. No nic na to my Pražáci jsme již poměrně splachovací. Nic méně právě, že si jsem vědom kolik životů je v ohrožení, říkám to co říkám. Jinak docela tě už asi vytáčím, že musíš užívat svého slovníku, co? No nic to se časem a věkem a rozumem zlepší. Proč myslíš, že se ruší nemocnice,....? Myslíš, že kvůli těmhle Hasanům? Co když kvůli tomu, že kde kdo se chodí do nemocnice najíst zdarma, že kde kdo si k panu doktorovi jde nechat předepsat kapky na rýmu aby ušetřil a doktor je předepíše, aby nepřišel o klienta, kvůli tomu že platíme miliardy na kdejaké banky. To není o Pražáctví a buranství, to je o základech myšlení a slušnosti.
0/0
23.4.2003 15:35

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny prince Drsoně
buď jsi tak mimo, že nepoznáš, na čí příspěvek reaguji nebo sem píšeš pod více jmény. PS: A reaguji vždy tónem, jakým jsem osloven
0/0
23.4.2003 16:12

Jarda

Iráčanka
Ještě že ta Iráčanka už potratila. Kdyby se tu "zdržela" delší dobu a porodila, tak to novorozeně dostane naše občanství a pak by se tu mohla uhnízdit celá rozvětvená famílie. Takhle ji snad časem vykopou. Já bych ji sem nepustil. Platí se to stejně z našich daní.
0/0
23.4.2003 10:10

Harden

Re: Iráčanka
Rek bych, ze si prase. Maly, cesky, zavistivy prase.
0/0
23.4.2003 11:30

Jan

Re: Re: Iráčanka
Řekl bych, jeden český bezháčkový a bezčárkový ekonomický emigrant. Převezli ho přes oceán, a ač doma obyčejný pária, kterého kloudně ani česky nenaučili, nafoukl se jako krocan a neohroženě své bývalé spoluobčany okřikuje. Nejsi sám Tvrďasi, takových jako ty a s podobným IQ je vás za mořem více. PS: Co tvoje zdravotní pojištění v Česku, Tvrďasi, platíš a nebo jsi "jako" zapomněl?
0/0
23.4.2003 11:51

Harden

Re: Re: Re: Iráčanka
Diakritiku nepouzivam ze zvyku, casto nejsem doma. Coz je v Praze. Coz vubec nesouvisi s disfunkci te veci v tvy hlave, kterou stejne tak ze zvyku muzem nazvat 'mozek' a diky ktery ses schopnej plodit takovy hlouposti.
0/0
23.4.2003 13:55

hope

Re: Iráčanka
ses !Jarda
0/0
23.4.2003 16:09

Julča

Jdeme hulit!
0/0
23.4.2003 9:04

Žádná podpora

Co to tady melete ...
... o rozdaných kartách, o zničeném Iráku, o humanitě. Česká televize informovala, že léčení bude hrazeno z ministerstva zdravotnictví, ale zapoměla říct, že z našich daní. Kdybych se já chtěl nechat ošetřit třeba v Rakousku jako Havel, tak mi kopnou do zadku a vůbec se se mnou nebaví. Hnus. Odmítám dotovat povaleče, přivandrovalce, kteří parazitují na těch co tvoří nějaké hodnoty. A vy humanisté založte si laskavě konto ať máte zdroje na vaše projekty a neschovávejte se za ostatní.
0/0
23.4.2003 8:26

Herodes

Re: Co to tady melete ...
Naprostý souhlas,je to přesně tak!
0/0
23.4.2003 9:01

Re: Co to tady melete ...
Ten o kom tu hovoříš je ČLOVĚK. To jsi možná nepochopil. V tom Rakousklu tě vůbec nekopnou tam kde jsi říkal, ale ošetří tě. Jenže na rozdíl od těchto lídí ty si můžeš zaplatit poměrně finančně nenáročné pojištění léčebných výloh (cca 17Kč/den), když tam pojedeš. Pokud se ti něco stane tady tak také platíš pojištění. Oni tuto možnost nemají. Svět spravedlivý není, to uznávám. Nikdy ani nebude, ale proč by měl kvůli tomu zemřít někdo komu mohu pomoci? Kdybych si měl vybrat jestli dám peníze na vytunelované banky, na televizi Nova či další jené vydařené arbitráže, nebo na léčení kohokoliv tak nebude váhat. Bohužel tu možnost nemám a tak mi alespoň nevadí takováto forma. Takové daně mají smysl a o to jde.
0/0
23.4.2003 9:16

Ten kluk pomoc potřebuje
Ten klouček pomoc potřebuje, a to je rozhodující. Při vší smůle, kterou mu život zřejmě zatím nachystal, měl alespoň trochu štěstí, že se dostal sem. Při pohledu na vytunelované banky, na pány Kožené a pod, na 10,5 miliardy za Novu, mě náklady na léčení tohoto človíčka vůbec nemrzí.
0/0
23.4.2003 8:14

Jan

Re: Ten kluk pomoc potřebuje
české zdravotnictví je na kolenou, ruší se nemocnice, pohotovostní služby , není na výplaty, zhoršuje se dostupnost zdravotní péče a tebe to nemrzí. Bodejť by ano, když to léčení nejde přímo z tvého. Až se po světě rozkřikne, že ČR velkoryse léčí a ubytuje každého "kloučka" s doprovodem, který se objeví na našich hranicích, tak nás to bude mrzet všechny.
0/0
23.4.2003 9:59

Tess

Omlouvám se všem
.... ..omlouvám se, ale do školíí sem moc nechodila... . Nauczila jsem se jen pár pýsmenek.... ... ale obrazkové pýsmo takíí moc nezvlabam ... vydrzte to  se mnou....na přýštý týden jdu k doktoru Chocholouškovy
0/0
23.4.2003 7:58

Harden

Re: Omlouvám se všem
Tohle je docela schiza, ne ? Jedna tvar pro 'chytry devce z hor', druha pro 'intouse', treti pro disidenta - skeptika... Nechces se predstavit (teda vyjmenovat nicky) ?
0/0
23.4.2003 13:59

Disident

nový pohled na věc
tak jednu tu arabskou holku..znásilněj SLANINOU.... ....a teď je znovu v Praze ňáká...VYKOŠTĚNÁ...Iráčanka ....teda co se teď děje to megamagořinec...a to sem si eště rozsedla brejle... ...cifix..herdog..
0/0
22.4.2003 16:53

czert

Nechapu...
... proc je sakra dneska venku tolik nalitejch policajtu ???!!!
0/0
22.4.2003 7:35

Tess

No to je šííílenýýý.........hi,hi,hi
... ....tak jednu tu arabskou holku..znásilněj SLANINOU.... ....a teď je znovu v Praze ňáká...VYKOŠTĚNÁ...Iráčanka ....teda co se teď děje to megamagořinec...a to sem si eště rozsedla brejle... ...cifix..herdog..  Tezz
0/0
21.4.2003 20:23

michallll

stále nepřesné
Proč nepřiznat reklmaní /pro potenciální klientelu iráckou/ faktor? Proč neříci přesně , kde byla chyba byla -li vůbec. Nebo ministři nemají co činit a fušují do kompetencí NGO?
Pokud media nezjistí jádro, mohu podobných otázek položit snad stovku.
Pavel michal, Libčeves
0/0
21.4.2003 20:15

Jan

Tomu, kdo je stále "pod vlivem"
protože jsi pod vlivem, tak jsi nepostřehl, že na urážlivý a povýšený tón, jsem reagoval stejnou záplatou. Osud Husajna mě zajímá stejně tak, jako osud Křováka juniora. Ovšem - chudé dítě z Iráku se neléčí doma, protože jeho zemi napadl americký agresor, který nejdříve skrze ekon.sankce nechal zemřít statisíce iráckých dětí, Irák ekonomicky rozvrátil a nakonec dopustil vyrabování iráckých nemocnic. Jestli by se irácké děti měly léčit někde v cizině, pak především v USA. Jestli se domníváš, že napůl zchudlá a vytunelovaná ČR by se měla postarat o všechny chudé a nemocné děti světa, pak potřebuješ zdravotní péči především ty. PS: A smajlíků se neboj, nekoušou!  
0/0
21.4.2003 11:47

Pod vlivem

Re: Tomu, kdo je stále
Je vidět, žes vůbec nic nepochopil. Přečti si Karasův, nebo můj příspěvek ještě jednou.
0/0
21.4.2003 17:17

Luděk

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
21.4.2003 8:00

rextor

Re: Jen takova pripominka
Neni o nic lepsi ani horsi... jen mu osud dal do rukou horsi karty, nez tobe...  Nebrec, ze jemu se dostalo dobre pece, zavist je hnusna vlastnost a sebelitost tez...   Co takhle si na laserovou operaci vydelat ? Netvrd mi, ze kvuli tomu ze nosis bryle nesezenes praci.  Laserova operace oci stoji okolo 10 000 Kc na jedno oko, pokud vim... To neni tak hrozne moc a investice do vlastniho zdravi je to nejlepsi co muzes udelat... Takze prestan fnukat, utri si nos a zacni s tim neco delat... 
0/0
21.4.2003 10:10





Najdete na iDNES.cz