Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odstupné odvolaným radním zaplatíme z daní

Česko zřejmě zaplatí přes 10 miliard za arbitráž o Novu. Přestože sněmovna z prohry viní členy vysílací rady a odvolala je, neodejdou s prázdnou. Daňoví poplatníci jim jako odstupné zaplatí víc než dva miliony. "Pokud je to v zákoně, nedá se s tím nic dělat," řekl iDNES šéf poslanců US-DEU Karel Kühnl. "Samozřejmě mi to nevoní."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavlov

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
17.4.2003 22:06

Johny

Zamyslete se
Podle mě bychom si výsledek té arbitráže neměli tak brát. Odvolaná RRTV dostane několik milionů odstupného - pche, jenom kapka v moři. Tváří v tvář tomu, co nyní předvádí vláda, se ztratí i těch deset miliard. Jenom letošní schodek tvoří více než desetinásobek a v příštích letech to nebude o nic lepší, protože se vládě do reformy nechce. Hysterie kolem arbitráže je jen návnada, červený hadr, který má odlákat od skutečných problémů. Za několik let dluh České republiky přesáhne jeden bilion korun. Všechno se to projí, rozplyne v nefungujícím průmyslu, prostě to někam zmizí. Bohužel.
0/0
17.4.2003 18:03

jk

Re: Zamyslete se
jojo mam taky takovej nazor.. no kdyby socani rekli pred volbama jak to chteji tady vest,tak by nevyhrali a drepeli by nekde dole...
0/0
17.4.2003 18:18

JAK

hystericka kampan
Pokud tam byli nejake machinace s licencemi na radia, tak mela byt rada za to odvolana uz driv.
Odvolavat radu za to, ze Cesko prohralo zmanipulovanou arbitraz je totalni hloupost.
 
Cesko by se melo ted dobre branit v odvolacim soude ve Stokholmu a ne hledat neexistujici viniky ve vlastnich radach.
 
To, ze je v tisku spousta utoku na Zelezneho a Radu maji na svedomi novinari placeni ze penez CME (tedy nasich penez)
 
 
0/0
17.4.2003 17:41

champagne

Re: hystericka kampan
zaplatili ti hodne zkorumpovani clenove Rady nebo tv nova jerks? vypadas hodne biased ve prospech rady a tv nova, a na danove poplatniky kteri budou platit , vcetne tebe, se nedivas! hold dalsi svejk ktery je se vsim spokojen a ktery tvrdi ze US investor to zavinil, ze ale maji v cesku bordel, to ti nevadi? jsi bejvalej stbak nebo podobne?
0/0
17.4.2003 17:50

Johny

Re: hystericka kampan
Já si myslím, že odvolání Rady je jen politická hra. O to přece vládní koalice už od svého ustavení usiluje, do výsledku arbitráže ale neměla potřebnou podporu. Nyní tedy uspořádala štvavou kampaň, pomocí které se "bravurně" zbavila odpovědnosti (a tu bezesporu má - poslanci ČSSD, pokud by bývali hlasovali s bývalou 4,3,2-Koalicí, Radu mohli odvolat kdykoli, místo toho ji ale pokaždé podrželi). Díky tomu přesvědčila i váhavce ve svých řadách. Jediným cílem této frašky je převzetí moci. Nyní bude mít vládní koalice 9 radních, a bude tedy moci média v klidu kontrolovat. Prostě se jen změnila vláda, tak je to. Arbitráž s tím nemá co dělat.
0/0
17.4.2003 17:54

amra

???
0/0
17.4.2003 14:13

roxor

zaslouží si
pouze spravedlivý soud. Je třeba, aby činnost Rady za posledních 8 let prošetřila policie. Možná by pak bylo jasnější jak probíhaly machinace s licencemi a frekvencemi. Slyšel jsem, že někdo z nich už promluvil. Pokud by se prokázalo, že se nechali ovlivňovat, bylo by to zjevné porušení zákona a pak by nedostali ty dva miliony.
0/0
17.4.2003 13:33

Ignorant

Re: zaslouží si
Traba by pak dostali i nekolik let
0/0
17.4.2003 13:35

Tomáš

Arbitráž
Ta arbitráž je kromě jiného způsobená rozhodováním našich soudů. Soud nižší instance rozhodl, že došlo k porušení smlouvy mezi ČNTS a Novou a že Nova je povinna smlouvu dodržet. Nova se odvolala k Vrchnímu soudu a ten aniž to nějak skoumal, rozhodl přesně obráceně. CME se odvolala a vše bylo vráceno na začátek. Takže vážení diskující, toto vše je způsobeno kromě jiného našimi poslanci, zákony, RRTV, soudy a dalšími orgány naší země.
0/0
17.4.2003 12:57

Johny

Re: Arbitráž
A možná taky podjatými arbitry. Jak je možné, že v úplně stejném sporu může mezinárodní arbitráž dopadnout naprosto opačně? Které rozhodnutí teď platí? Pro mě osobně to první, tedy že jsme nic nezavinili. Je to levnější.
0/0
17.4.2003 17:57

Tomáš Kubín

Ano, také je mi na blití, ale z MFDnes a komentátorů!
Tupá a podlá štvanice na odvolané členy Rady, štvavé, odporně tendenčně psané články, jako je tento - horší než v 50.letech a ještě přiblblá anketa o to, kdo by dal nebo nedal radním odstupné - to je jenom důkaz toho, že nezáleží na letopočtu. Stejná verbež, jako redaktoři a někteří autoři příspěvků řvala po trestu smrti vždy a za všech režimů. Jděte se vycpat, magoři!
0/0
17.4.2003 12:22

Krok

Re: Ano, také je mi na blití, ale z MFDnes a komentátorů!
Vem si prášek a jdi se projít na sluníčko.Udělá ti to dobře! Srovnávat tuto kauzu s 50.lety ,to je ubohé.
0/0
17.4.2003 12:28

Kare IV

Re: Ano, také je mi na blití, ale z MFDnes a komentátorů!
Pokud si   ta chytrej, tak mi řekni jak to bylo a je s přidělováním vysílacích licenci pro rádia. Pokud se nepletu tak se provalil, že se prodávala za babku. A teprve potom můžeš nadávat, že je štvanice na odvolanou radu. Já udělat tento průser v práci, tak se nestihnu ani rozloučit, a jsem na ulici. Proč si to tvoje slavná   rada nezaplatí sama. Moje chyby také nikdo neomlouvá.
0/0
17.4.2003 12:52

Bob

Re: Ano, také je mi na blití, ale z MFDnes a komentátorů!
podle tvého příspěvku už sis dávno vyblil i mozek......
0/0
17.4.2003 14:30

Martin

Jsi blbej nebo debilní? Jiná možnost není...
...
0/0
17.4.2003 16:02

JAK

Re: Ano, také je mi na blití, ale z MFDnes a komentátorů!
Presne tak. Pokud tam byli nejake machinace s licencemi na radia, tak mela byt rada za to odvolana uz driv.
Odvolavat radu za to, ze Cesko prohralo zmanipulovanou arbitraz je totalni hloupost.
Cesko by se melo ted dobre branit v odvolacim soude ve Stokholmu a ne hledat neexistujici viniky ve vlastnich radach.
Je pravdepodobne, ze novinare pisici podobne clanky plati CME.
0/0
17.4.2003 17:39

Keramik

Trochu nadhledu....
1) odstupný se zaplatí, protože kdyby ho vláda zaplatit nechtěla, musela by nejdřív u soudu dokázat, že rada je viníkem prohrané arbitráže. To samozřejmě není vůbec zřejmé a jasné, je tedy lepší jim ty peníze zaplatit, než přijít o obětního beránka, na kterého se to dá celé jednoduše hodit. 2) I když by Vás zaměstnavatel vyhodil pro "špatnou práci", třeba oprávněně, musel by Vám zaplatit odstupné, které Vám náleží. Odstupné by Vám nenáleželo jen, kdyby Vás vyhodil pro hrubé porušení kázně a to už se dokazuje velice špatně.
0/0
17.4.2003 12:16

Bob

Re: Trochu nadhledu....
Máš pravdu, to odstupné jim náleží. Ale nejde ani tak o ten milon, co se jim má zapltit, jako spíš o vyšší princip českých poměrů. A ty jsou na h*vno.
0/0
17.4.2003 14:27

Kare IV

daně
Už mně to přestava bavít, co takhle přestat platit daně
0/0
17.4.2003 11:23

gogo

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
17.4.2003 11:17

Bob

Je mi na blití.....
Co se v této republice děje, má už snad jen srovnání s poměry před listopadem 89. ODS+KSČM se smějí koalici, schválně blokují jakýkoliv jejich návrh a využívají pouhé převahy 1 hlasu, což je snadné, když je třeba některý ministr na zahraniční cestě.
ODS+KSČM vytvářejí tak na vládu velký tlak, aby byli pod ochranou "jejich" lidé a "podnikatelé" typu Železný aspol. Bývala RRTV je to stejné.
 
V ČR se nikdy, milí přátelé, žádné, alespoň elementární, spravedlnosti nedočkáme. Takže jako za komunistů: Hurá na západ. Tam ještě jakžtakž nějaká morálka vládne. Tady je to opravdu jako v té písníčcce, parodii na Divoký západ, resp. východ, jak se zpívá "... až tu celou zemi rozkradem..."
 
0/0
17.4.2003 10:53

Pavel Kořán

Re: Je mi na blití.....
Ty jsi prostě absolutní tupec, víc se nedá dodat.
0/0
17.4.2003 12:17

Bob

Re: Re: Je mi na blití.....
Myslíš? Nebudu tě přesvědčovat, máš asi jasný názor na věc. Je mi z našich politiků a úředníků špatně. kritizujeme Bělorusko a tady je to úplně stejné, akorát se tu ještě nevraždí novináři. i když, pan Srba to už málem rozjel. Tak si dál žij s klapkama na očích a koukej na Novu.
0/0
17.4.2003 14:24

Rukac

O KORYTA BOJ !!!
To snad nemá obdoby v jakou "zhovadilost" se v téhle pitomé republice vyvinul způsob klasického KORYTOVÉHO BOJE. Když hrabu, dělám to alespoň s elegancí a ne s bravurou jakou se rýpají prasata v pomejích, a ještě štouchají sedláka rypákama do gumáků aby po dobrém bydle dostaly ještě nějakou mlsku na konec, když už není zbytí a je jasné, že jsou na porážku !!!!! Mistr Štěpánek a jemu podobní už jsou příliž zmlsaní a už neumí přestat. Otevřel se splav, splav s hnojem a močkou,který smrdí a stále teče silným proudem.  - Proč mám stále větší dojem,že se za mám za tuhle vlaječku spíše tiše stydět!!!!
0/0
17.4.2003 10:14

JF

Mám na diskusi dotaz ?
Je hezké uveřejnit článek. Čtenáři se rozčílí nebo pobaví. To je vše. Což takhle na základě článku vznést žalobu a domáhat se své části daní za špatné rozhodnutí nějaké rady a za další výdaje na daních týkající se jejich odvolání..... . Třeba by se dalo něco vysoudit. Ale to by se muselo více lidí domluvit.
0/0
17.4.2003 9:53

Milada

Re: Mám na diskusi dotaz ?
Naprostý souhlas, vždy je to tak. Nenadávejme na reportéry a novináře. Vždyť si snad každý dokážeme udělat svůj názor. Ale prosím, začněme už taky něco dělat. Vždyť se nás to týká!!! A jak!!! Co se vlastně od revoluce změnilo???? Vše je při starém ba co dím, Ti co neměli nikdy morálku, tak teď diktují tu svou. Ale to ne, tohle jsme přece nechtěli. Přece se poctiví lidé nenechájí okrádat a otrávit tak, že už je jim všechno jedno. Snad se kvůli takovým nebudeme za svou vlast stydět, stěhovat se nebo dokonce se na protest upalovat. Chce to pořádnou změnu!!!!!!
0/0
17.4.2003 13:37

petra

Re: Re: Mám na diskusi dotaz ?
Jsem pro, třeba vyvětrat. Aje jak? Co navrhujete. Ony revoluce jsou dost problematické řešení, jak víme, že? Tož jak ?
0/0
17.4.2003 14:13

Milada

Re: Re: Re: Mám na diskusi dotaz ?
Máte pravdu, revoluce je fakt problematická věc, ikdyž mám dojem, že mladí lidé něco chystají! Nechci to zakřiknout (www.antivlada.cz)Mám však strach, že vše se dá zneužít a zmanipulovat. Vždyť, když u něčeho nejste osobně, těžko odhadujete co je pravda a co lež. Není všechno jen černé a bílé. Ale východisko to nějaké chce. Já si myslím, že řešením by mohlo být dočasné vyhlášení občanské neposlušnosti. Třeba ve třetím čtvrtletí tohoto roku!!!!
0/0
18.4.2003 7:13

JF

Odstupné ano, ale co spáchaná škoda ...
Odstupné ano, jsem pro .... Ale pokud jsou vinní, tak ať zaplatí 10 miliard za arbitráž o Novu.
0/0
17.4.2003 9:44

Zvědavý človíček

Podle čeho odstupné?
V zákonu 236/1995 Sb. jsem jaksi nenalezl zmínku o členovi Rady (jedná se o nárok na odstupné). Pokud někdo ví, doplňte mou mezeru a sdělte konkrétní paragraf, podle kterého jsou zařazeni jako prezident, vláda, poslanec, soudce atd... Děkuji.
0/0
17.4.2003 8:54

Martas

Re: Podle čeho odstupné?
Pracovni zakonnik, paragrafy 45-47. Na Googlu jej snadno najdete
0/0
17.4.2003 14:27

Obyčejný Čech

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
17.4.2003 8:26

ot

zlatý padák
I kdyby to byla jen koruna, co bych měl dát Štěpánkovi za jeho radní "práci" jako odstupné, tak to považuji za nespravedlivý výdělek. Ať si ho zaplatí soudruzi modří fóglové ze svého, když tam tak horlivě dřel v jejich službách.
0/0
17.4.2003 8:26

zdena

Re: zlatý padák
VELMI SPRÁVNĚ
0/0
17.4.2003 12:30

Šedý vlk-Tronda

Nehoráznost!!!
To nemá obdobu nikde ve světě.Co se děje u nás je neuvěřitelné.Žádám světovou organizaci na odchyt šmejdů aby si přišla odchytit vládu,poslance a senátory a bude tady krásně jako v ráji
0/0
17.4.2003 8:09

Mišák

No toto ...
To já, když v práci něco podělám, tak mě vyhodí, ani si nestihnu vzít s sebou věci. A ještě musím firmě uhradit škodu, kterou jsem způsobil !!! Odstupné se podle mě dává POUZE v případě, že mě zaměstnavatel propustí z nadbytečnosti, nebo stěhuje-li se firma, popř. zaniká-li. V ostatních případech je vyplácení neoprávněné.
0/0
17.4.2003 8:06

Pavel_j

Re: No toto ...
Přečti si zákoník práce.
0/0
17.4.2003 8:18

Mišák

Re: Re: No toto ...
??? Co víc by tam mělo být
0/0
17.4.2003 9:02

kaja

U nás je možné vše ...
Proč by neměli dostat penízky, když už dál nemůžou škodit. Takhle si ale demokracii nepředstavuji. Pokud ale je to tak odhlasováno, objektivně nelze nic zpochybňovat. Bohužel, je to tak!!!
0/0
17.4.2003 7:51

Raptor

Odvoláni nezákonně?
Pane Langre, co je to zase za blábol? Jak odvoláni v rozporu se zákonem? Sněmovna odhlasovala odvolání, byli odvoláni. Že se to Vám=ODS a komoušům nelíbí, to je úplně jedno. Zábavné je, když za televizní "krize" (kterou rada vyvolala na politickou objednávku) rada ječela, jak si to zaměstnanci představují, nerespektovat legálně zvoleného ředitele. A po svém stejně legálním odvolání se stavěla na zadní, že ho nepovažuje za platné. Mám tomu rozumět tak, že legální je podle Vás a ostatních soudruhů v ODS a KSČM pouze to, co Vám vyhovuje??? Aha, tak to bude asi ta "Česká cesta". I Mičurin by koukal, jak hybridní demokracii se snažíte vypěstovat. Hnus
0/0
17.4.2003 7:14

Raptor

Re: Odvoláni nezákonně?
Ještě jsem si vzpomněl, jak jednou Váš "čestný" předseda prohlásil,že:" U nás sice je svoboda, ale jen pro některé názory." Tím se to asi vysvětluje...
0/0
17.4.2003 7:18

Jan ,Praha

Re: Odvoláni nezákonně?
Pane  já Vás nechápu.Jste toho názoru,že co vyjde z KSČ nebo ODS je apriori špatné.Pokud ano,Váš přístup raději nekomentuji a je mi Vás velmi líto.
0/0
17.4.2003 7:58

Vaclav Hanus

Re: Re: Odvoláni nezákonně?
Vy jste patrne nepochopil parlamentni szstem yaloyenz na stranickem principu. Subjekty jsou strany, ktere se uchazi o prizen volice. A on voli jednu nebo druhou aniz by se zabuval detailne kazdkou jednou problamtickou otazkou, ktera se v politickem zivote resi. Jednodue strany sve volice zastupuji, je to jejich exekutiva. Takze kdyz preferuji CSSD, je to jen proto, ze vim, ze ze sta resenych otazek, v 51 z nicvh postupovali ve shode se mnou. Na rozdil od ODS, kde ze 10o politickych problemu, postupovaly ve shode se mnou v 33. Tech ostatnich X-100 problemu ktere se v parlamentu resily nemam kapacitu, ani odbornost pososudit a prot to nechavam na stranu ktere duveruji vic jak vsem ostatnim.
0/0
17.4.2003 10:40

karber

Hovno!
Nasrat. Za takovou práci jim ještě máme platit?
0/0
17.4.2003 6:27

Krakonos CDN

COooooo?
Pijavice a paraziti asi z nas za par let budete chtit drit i kuzi? FUuuj
0/0
17.4.2003 2:39

antík

POZOR VŠEM !!!
V poslední době je tady KDYBYL, pozor na něj, on nejlíp ví, jak se co má udělat
0/0
16.4.2003 22:27

X

Navrh
Navrhuji abychom na ceskych letadlech s okamzitou platnosti zmenili imatrikulaci z OK na KO (jako "Kocourkov")
0/0
16.4.2003 22:23

noname

směšné
asi vypálím klausovi barák za deset milionů a budu chtít milion zlatý padák, že už to jemu neudělám ovšem doporučí mě Zemanovi.
V listině základních práv a svobod je že nikdo nemůže těžit s někoho jiného škody a vesměs jsou na tom postavené i zákony.
Já to nechápu - tak dopustila se rada něčeho nezákoného? Jestli ano, tak je žalujte, vyhrajete, nemusíte jim dávat nic a ještě jim obstavíte majetek a nikdy už je nepřijmete protože budou mít škraloup. Jestli ne tak proč je odvolávají? Být poctivým radním tak žaluji český stát o nezákonné propuštění a musí mě vzít zpět a dát mzdu za dobu do té doby a pak mě můžou vyhodit zákonně se zlatým padákem navýšeným o tu dobu. Když Kocourkov, tak pořádný.
Mimochodem ODS měla třetinu radních, tedy třetinu podílu na 10 miliardách vyhozených oknem, a ještě má tu odvahu tam radní chtít vrátit a pokračovat v dalších škodách. V jiném státě by ODS klesla ze dne na den popularita na 1%, v itálii by udělali dokonce nové volby, kde by ODS samozřejmě nedostala ani hlas. U nás jim jistě popularita stoupne, protože jdou na ruku Železnému, jež drží pod mediálním palcem většinu české populace (btw všimli jste si těch "nezaujatých" politických reportáží na Nově od příprav na senátorské volby? Neslyšel jsem ani slovo proti ODS, zato každý den je tam něco o jiné straně).
Jinak aby nedošlo k nedorozumění - imho je ta 10 mld pokuta naprosto nepochopitelné, neplatil bych ji (pouze složil jako notářskou zástavu aby nenabíhaly úroky) a zažaloval arbitr, protože když tři arbitry rozhodují o tom samém a dva řeknou že se nic nestalo a třetí řekne že stalo a dá 10 mld pokutu, tak to hrozí tím, že se bude každý s náma soudit třeba stokrát než mu nějaký arbitr přisoudí nějaký prachy a já sám bych se nebránil.
A protože jsme neochránili americké investice, zavedl bych 30% daň na veškeré zboží z Ameriky do té doby, než na ní vyděláme oněch 10 mld, případně bych jako v jiných evropských státech zavedl přísné limity na poměr filmů americké produkce v české televizi (např. na 99:1).
0/0
16.4.2003 21:39

ANTIARBITR

Re: směšné
Presne. Vysledek te treti arbitraze je ostuda mezinarodniho prava. Kdyby rozhodnuti arbitraze nemelo vazne dusledky tak je smesne. Meli by se tim zabyvat nejake mezinarodni instituce.
Ta dan na americke zbozi je dobry napad !!!
0/0
17.4.2003 1:31





Najdete na iDNES.cz