Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nechceme kamiony, volají Češi i Němci

Nechceme tu kamiony, lidská práva jsou před právy dopravců, chceme klidně spát. Podobná hesla zněla německým Altenbergem, kde se setkali odpůrci kamionové dopravy setkali. Sešla se jich necelá stovka, z českého Dubí ale přijelo jen pět odpůrců nákladní dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

darius

Naklady zeleznici
Spocital nekdo, o kolik lidskych zivotu mene by si vyzadaly havarie, kdyby naklady misto aut a treba i jen kamionu prevazela zeleznice? A kolik stoji jeden produktivni lidsky zivot? Je to povinnost statu zaridit, aby zeleznice vychazela minimalne o 10% levneji nez kamionova doprava. info@darius.cz
0/0
15.4.2003 21:57

Martin

Re: Naklady zeleznici
a co kdyby se vsechny penize, ktere se kazdorocne cpou do zeleznice dali na dobudovani silnicni a dlanicni site v CR.
ono na dalnicich se precejen tech bouracek stava min.
0/0
16.4.2003 9:38

admiral_Atvar

kamiony proste zakazat tam kde ...
vede draha. povolit jizdu kamionu jen z nadrazi do podniku. kde vede zeleznice, proste jizdu nepovolit administrativne. naklad musi po kolejich. tak smutny pohled skyta rada kdysi prosperujicich nadrazicek, rezavejici nakladove koleje, opustene rampy.
0/0
14.4.2003 10:31

Martin

Re: kamiony proste zakazat tam kde ...
kdyby se mela nakladni preprava presunout na vlaky, jak zde pisete, tak to proste nase drahy nezvladnou.
zkousel jste jet posledni dobou vlakem? uz takhle pravidelne zpozdene spoje by se opozdily jeste vic a jizda vlakem by byla sazka do loterie
0/0
14.4.2003 13:12

admiral_Atvar

Re: Re: kamiony proste zakazat tam kde ...
vlakem jezdim casto a spoje zpozdene nebyvaji, s vyjimkou staveni koridoru. po hlavnich tratich nakladni vlaky klidne projedou a lokalni trate jsou puste, tam by se jeste veslo vlaku a vlaku...
0/0
14.4.2003 13:49

Re: Re: Re: kamiony proste zakazat tam kde ...
Pořád je ale problém v té pružnosti. Jestliže dráha poveze zboží dva dny a kamion den jeden, bohužel nebude nikdo dráhu užívat.
 
0/0
14.4.2003 14:02

admiral_Atvar

Re: Re: Re: Re: kamiony proste zakazat tam kde ...
no a kamiony se zakazou a bude hotovo. jde o to mit politickou vuli na zakazani.
0/0
14.4.2003 14:11

Re: kamiony proste zakazat tam kde ...
To by vlaky museli být trochu pružnější. Chceme-li se prosadit v Evropě musíme mít i krátké dodací lhůty. Nikoho venku nezajímá, že dráha právě nemá v práci žádného posunovače,..... Dráhy především nemají konkurenta a díky stědrému státu nezkrachují, proč by se tedy honily a byli pružnější.
0/0
14.4.2003 13:32

Lenka

kamiony a slapky jo ???
kamiony jsou pravda hlucnejsi ale slapky lemujici Dubi zase roznaseji pohlavni nemoci. Proc teda nebroji proti obojimu ? Proc to musi schytat zase jenom kamiony??? Navic si myslim, ze s tim odporem Dubi proti kamionove doprave to opravdu nebude tak horke jak hlasaji zastupitele. Nemluve o celkem velkem financnim prinosu v pohostinstvi, z kterehoz plynou penizky i do kasy Dubi, jestli se nepletu.
0/0
14.4.2003 9:33

toby

problém je v tom,
že automobilový dopravci vůbec nejsou v ČR nuceni platit náklady za vzniklé externality a poškození dopravní cesty - jsou tak oproti železnici neskutečně zvýhodněny. Zavedením poplatků k vyrovnání této nerovnosti, tak jak se to plánuje v SRN, by Ro-Lu a kombinovanou dopravu využívali ještě moc rádi
0/0
14.4.2003 8:57

Martin

Re: problém je v tom,
kamiony plati silnicni dan, plati dlanicni znamky ve vysi o jake se osobakum ani nezda, autodopravci narozdil od ceskych drah plati dane
0/0
14.4.2003 13:11

Gosudar

zeleznice
Co takhle vozit kamiony po zeleznici? Je to po vsech strankach  ekologictejsi.
0/0
13.4.2003 22:51

Vladimír

Re: zeleznice
Je to daleko dražší, jsou na to potřeba speciální vozy a na ty stejně nenajedou Lowdecky(velkoobjemové vozy), kterých je dnes docela velké procento. Tyto spec. železniční vozy mají malá kolečka a tím daleko nižší životnost a vysokou pořizovací hodnotu, kterou provoz bez velkých dotací státu nezaplatí. Navíc cena pro dopravce dnes, asi 4000,- kč je dost vysoká za ujetí 70-ti kilometrů. Po otevření hranic nepojede touto Ro-lou vůbec nikdo, jediny důvod dnes, je ten, že vozidlo nepotřebuje povolení ke vstupu do SRN!! Navíc pak by to znamenalo pro dopravce velkou časovou ztrátu!
0/0
14.4.2003 0:13

Zdeněk J.

Re: Re: zeleznice
Nelze hledět jen na peníze ! Kamionovou dopravu je třeba přesunout na železnici i za cenu nárůstu nákladů za provoz kamiónů. Kamionům se ustupovalo už příliš.
0/0
14.4.2003 10:12

Olda

Re: Re: Re: zeleznice
Nelze hledět na peníze, můze napsat jen BLB! Samozdřejmě, že vyhravá ten nejlevnější a nejrychlejší a to je KAMIÓN!
0/0
14.4.2003 19:05

Plzenak

CHCEME BYT ROVNOPRAVNI S CESKYMI NEMCI!
CHCEME ZPET SVE UKRADENE
C E S K E     O B C A N S T V I!
 
O obcanstvi, restituce i volebni pravo
dodnes nasilne a zlocinne! okradeni
rodili Cesi v Americe
 
Gruss Gott!
 
Kvetna nedele, l.P. 2003
0/0
13.4.2003 20:57

Zdenaro

Kamionova preprava je nejkriklavejsi priklad neudrzitelnosti schematu open marketu - z holandska vozi ziva prasata do italie, delaji z nich sunku a vozi zpatky etc. etc. Dovozci neplati lecbu rakoviny, lecbu hlukem stresovanych lidi, niceni zeme kvuli novym dalnicim. A o tom, ze doprava emituje kolem 55% sklenikovych plynu v evrope ani nemluve...takhle platime Bushovu valku - pres kamionovou dopravu treba...
0/0
13.4.2003 16:11

123

Re:
Ano, za vsechno muzou Americani....a mimozemstani!!!
0/0
13.4.2003 16:35

DDT

Alternativni doprava!
Pryc s kamiony. Jsem pro vetsi vyuziti dopravy postovnimy holuby: Nenici silnice, nejsou hlucni, proste idealni alternativa! Jenom obcas trochu serou. Kez by se vystrali na hlavu vsem "ochrancum prirody".
0/0
13.4.2003 16:06

Krakonos CDN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
13.4.2003 22:04

Vladimír

Cínovec/Altenberg
Tento hraniční přechod odbavil denně 1200 kamiónů, které bohužel blokují ostatní 1 přechod Jiříkov a zpropustěnou a nevyhovující Horu sv. Šebestiána. je to velmi důležitý hraniční přechod do zemí severní Evropy a bývaleho východního Německa. Není možné ho pro kamiónovou dopravu ho nadále blokovat!
0/0
13.4.2003 12:54

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re: Cínovec/Altenberg
Primo blokovat treba ne, ale nejdriv by bylo vhodne se podivat, jak se to zbozi da prepravovat lepsimi cestami a jestli se vubec musi prepravovat. Jako napr Doezt zeleninu z Recka, plastove prepravky poslat na umyti do Spanelska, potom zase zpatky, pak je poslat nekomu do Skandinavie, protoze je tam potrebuje, aby si v nich dovez ovoce z Italie atp. Tak by tech kamionu aspon ubylo na unosnou miru.
0/0
13.4.2003 13:25

Vladimír

Re: Re: Cínovec/Altenberg
Stačí se pořádně podívat na mapu, situaci na našich silnicích a každý zjistí o kolik set kilometrů více najedou kamióny mířící do přístavů Hamburg, Rostock a pak je jisté, že Cínovec je důležitý!!! Odvede třeba spoustu kamiónů z Prahy!!!
0/0
13.4.2003 14:54

David

čtete to po sobě?
Doporučoval bych více kontrolovat text, než ho vyvěsíte na web. Parádní formulace je např:I tudy totiž prochází totiž silnice vedoucí k hranicím a městem proto denně projížděly ještě loni stovky kamionů denně.
0/0
13.4.2003 11:07

Martin

vetsina obyvatel Dubi?
Podle posledniho scitani ma Dubi 7540 obyvatel. Jeslize archy podepsalo zhruba 1000 z nich. Jestlize p.Pesicka tvrdi, ze je toto vetsina, mel by si zopakovat 2/ tridu zakladni skoly.
Nicmene kazdy severocech vi, ze jedinym resenim pro cely kraj (tedy i Dubi) je urychlene dokonceni D8, kteoru prave takoveto podobne organizace totalne zablokovali.
0/0
13.4.2003 10:49

Džej es

Re: vetsina obyvatel Dubi?
Přihlaš se do té druhé třídy sám i s Pešičkou! Organizace zablokovaly se píše tvrdé y. ;o) Jinak s dálnicí máš sice pravdu, ale provoz pustí v červnu a dokončení D8 je práce tak nejmíň na 5-8 let. Takže ten odpor chápu a podporuju.
0/0
13.4.2003 11:41

Re: Re: vetsina obyvatel Dubi?
Navic alternativa existuje - koridor mezi Lovosicemi a Drazdany je temer dokonceny, takze nic nebrani vetsimu rozvoji RoLa. Kdyby ji vlada podporila, bohate se ji to vyplati na udrzbe silnic i snizeni zatizeni hranicnich prechodu.
0/0
13.4.2003 13:09

Martin

Re: Re: Re: vetsina obyvatel Dubi?
RoLa podporuje jak ceska tak nemecka vlada (nemecka zrejme vic), ale pro prilisne naklady od toho hodlaji upustit.
Stavba dalnice je urcite na delsi dobu nez 5-8 let, protoze jak jsem se nedavno dovedel, nebylo dosud vydano stavebni povoleni ani uzemni rozhodnuti. Vse zablokovalY (ano, udelal jsem chybu:) radoby ekologicke organizace. Alespon takovato odpoved s emi dostala nedavno z MD na otazku ohledne dostavby D8. Jakozto severocecha mne to eminentne zajima.
Sice chapu dubske, ze s ejim tam kamiony nelibi, ale skutecne si myslim,ze neni sila, ktera by tam mohla zablokovat kamionovou dopravu a ani si nemyslim, ze by si toto prala vetsina obyvatel Dubi a Altengergu. Ostatne ucast 5-ti obyvatel DUbi na demonstraci hovori za vse, 1000 podpisu po mesici podpisove akce, to je take slabota.
0/0
13.4.2003 14:20





Najdete na iDNES.cz