Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident určil, kdy rozhodneme o EU

Prezident Václav Klaus vyhlásil termín referenda o vstupu Česka do Evropské unie. Bude se konat v pátek 13. a sobotu 14. června. Je to první plebiscit v historii země. "Občané svobodně a přímo vyjádří své rozhodnutí, které zásadně ovlivní jejich životy a budoucnost," sdělil Klausův mluvčí Tomáš Klvaňa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Romaca

Korespondencni volby!!! A referenda!!!
Jsme snad jedina zeme na svete, ktera neumoznuje svym obcanum moznost volby. Ano, jsem obcan CR, ano, ziji momentalne v zahranici. Ale to neznamena, ze bych se rada nezucastnila voleb ci referenda. Referenda se ucastnit vubec nemohu (krome toho, ze bych zrovna v te dobe jela domu) a o lonskych volbach mi ani nemluvte. Na nasem velvyslanectvi mi bylo sdeleno, na mou zadost, zda se da hlasovat na konzulatech, ze bud u nich nebo nikde jinde. Ovsem po nejake dobe jsem se dozvedela, ze v Rusku (jedine a pouze tam) se na konzulatech hlasovat dalo. Vetsina (snad vsechny) ostatni zeme dovoluji svym obcanum, aby sve hlasy posilali (ze zahranici) postou. Proc nase zemicka musi mit porad nejake ty "ceske speciality", ktere ji cini odlisnou? A v tomto pripade mene demokratickou?
0/0
7.5.2003 13:17

Plzenak

"OBCANE SE SVOBODNE A OTEVRENE" VYJADRIT NESMEJI!
Ctvrt az pul MILIONU RODILYCH CECHU
V ZAHRANICI se "svobodne a otevrene"
k EU vyjadrit nemihou, protoze Klaus se
"svobodne a otevrene" rozhodl, ze
je k REFERENDU proste NEPUSTI! :-)
At zije "SVOBODNE A OTEVRENE
R O Z H O D O V A N I  O  EU!" :-) :-) :-)
LEZ VITEZI!
0/0
6.5.2003 22:46

Martin

WWW.EUROSKEPTIK.CZ
Čtěte o rubu europropagandy a skutečných důsledcích, které nám hrozí po vstupu do Evropské unie na http://www.euroskeptik.cz v sekcích "Proč nevstoupit do EU", "Články k EU", "Zemědělství", "Daně a cla", "Komunikační strategie"... Na stejné adrese je možné se zapojit i do diskuse o kladech a záporech, které nám vstup do EU přinese...
0/0
30.4.2003 13:02

sword

Ja do žadný EU nejduuuu
Ať už to dopadne hjak chce, já do žádný EU nejdu i za cenu, že svejch 6000 metru čtverečnejch vyhlásim deklarací nezávislosti za SVOBODNÉ ČESKÉ ÚZEMÍ. Azilové příhlášky přijímám :-)
0/0
28.4.2003 18:46

šakal

Já si...
...k Vám přinesu svou půdu...dva květináče poberu
0/0
29.4.2003 1:12

sword

Re: Já si...
Když ti šakale nebude vadit, že je to za 50 let zarostly plevelem, cihly se proměnili v hlinu, kamen v prach, do střech kravina teče, dame ty květináče na zápraží. Až vlezem do EU tak nikomu nebudou patřit ani ty dva květináče. Takže pro záchranu česke pudy je přines. Budem je střežit jak woko v hlavě :-))))
0/0
29.4.2003 20:59

šakal

Jasan!...
...dva trosečníci ze staré dobré Evropy
0/0
29.4.2003 23:28

Josef

EU
Chci aby se Ceska republika stala americkou kolonii nez  vztoupit do EU.At zije USA!!!!!!Evropa je stado zbabelich vykousavacu hemeroidu.
0/0
28.4.2003 17:30

kolumbus

Re: EU
Josef:Chtit muzes co chces, me zajima proc  to chces.
0/0
3.5.2003 1:24

sword

Re: Re: EU
Přece Kolumbe, abys nemusel jezdit objevovat Ameriku tak daleko, ne ?:-))
0/0
4.5.2003 22:19

Zdeny

Jsme nic bez EU
Rada bych hlasovala, ale nebude mi to umozneno protoze jsem v Zahranici a mimo CR se nehlasuje, coz mi pripada hloupost, protoze ja tam chci dalsich nejmene padesat let zit. Chci si rozhodnout o budoucnosti CR i kdyz tam momentalne nejsem.
0/0
26.4.2003 23:08

šakal

Hm, hm...
...hm..."jsme nic bez EU"...
 
To je neuvěřitelné, kdo všechno si už dnes troufá být "nic"!
0/0
27.4.2003 1:12

kojot

Re: Hm, hm...
Vizeno od nas z prerie je to s temi obavami o 50 let nicoty opravdu k
0/0
27.4.2003 9:25

me_lobo

Re: Jsme nic bez EU
Plne souhlasim. Takhle sem promeskal volby minulej rok. Proc se neporadaj volby treba v breznu nebo v dubnu? To chce vlada abysme chodili k urnam se sluncem nad hlavou a s usmevem na tvari pro krasne pocasi?
 
0/0
27.4.2003 10:02

Johny

Rozhodl jsem se zopakovat jeden ze svých předchozích příspěvků (když diskuze nadále pokračuje)
Budu nejspíš hlasovat pro vstup. S vědomím, že lepší možnost nemáme. Myslím zejména ekonomické důvody. Pokud bychom nevstoupili, zařadíme se mezi nejchudší evropské státy (časem), naopak vstupem můžeme spoustu získat. Na druhou stranu se děsím toho, že vlastně vůbec nikdo neví, kam vstupujeme. Kdo dokáže posoudit, jak bude EU vypadat za pouhý rok? Připadá mi dost podezřelé, že o tom chtějí některé státy (Německo, Francie a spol.) rozhodnout ještě před přijetím nových členů (ještě tento rok). Jako by si chtěly pojistit svůj vliv, až jejich poměrný počet hlasů poklesne. Lživá vládní propaganda mi na náladě také příliš nepřidá. Příklady uvádí na státech, které vstupovaly v úplně jiné době (kdy měla ještě Unie vysoký hospodářský růst) a hlavně to byla úplně jiná EU. A kecy o tom, jak budeme moci cestovat a studovat... Obojí už můžeme teď. Když si usmyslím, můžu se okamžitě sebrat a odjet na studia třeba do Cambridge. Jen na to musím mít peníze, a to se po vstupu ještě hodně dlouho nezmění. Cestovat po Evropě taky můžu až teď (jen musím mít pas, případně vízum). A to, že se zlepší něco na fungování našeho státu je taky mýtus. I v EU mají problémy. Záleží tedy jen na nás, jak se k tomu postavíme, nikdo to za nás nevyřeší. Proto si stále častěji vzpomínám na výňatek z básně V. Dyka Země mluví: "Neoslyš slova varující, neprodej úděl za čočovici [...] Kolikrát pěst bude potomek zatínat a syn tvůj kolikrát bude tě proklínat?"
0/0
26.4.2003 16:01

šakal

Herdek!...
...Vy jste můj člověk. Rád vidím, když někdo z opačného názorového pólu jenom neopakuje duté fráze, ale opravdu přemýšlí. Pokud mi nějak lépe vysvětlíte to své "ANO", třeba to bude zajímavé
0/0
26.4.2003 16:08

Johny

Re: Herdek!...
Moje ano je zatím spíše nesmělé. Vychází z toho, že bohužel nemáme jinou alternativu. Představte si, že by byla Unie všude kolem nás. V podstatě bychom měli znemožněný jakýkoli vývoz, a to by nás dost poškozovalo. Navíc bychom mohli přijít o potencionální investory, kteří by chtěli do členského státu (je to otázka prestiže). Také věřím, že se aspoň trochu zlepší naše životní úroveň (je to ovšem otázka, protože Unie si teď nevede nejlépe, a jestli začne diktovat jednotné daně, asi se jen tak nevyhrabeme). To jsou ty ekonomické důvody. Otázka je, zda dokáží vyvážit ty ostatní. Mám ještě měsíc a půl na rozmyšlenou, tak uvidíme.
0/0
26.4.2003 16:28

šakal

Díky...
...za Vaši odpověď. A teď k věci:
Nemyslím, že se jedná o situaci "vše nebo nic", "prosperita nebo chudoba", "integrace nebo  osamělost", "centrum nebo periferie".
Mám oči a poslední myšlenka mi taky ještě z hlavy nevypadla...  Proto je mi zřejmé, že z krátkodobého hlediska může vstup naší země do EU iniciovat ledacos užitečného (přinejmenším zvýšený zájem investorů je zaručen). Správně však podotýkáte, že tuhá (a v budoucnu stále silnější) centralizace a byrokratizace bude dalšímu dlouhodobému rozvoji jenom na škodu. Proto je docela případný Váš citát z Viktora Dyka...
 
Myslím, že tomuto negativnímu "předurčení" jde vzdorovat tím, že budeme našim obchodním partnerům a tím i sami sobě(!) poskytovat ty nejlepší podmínky pro investice, práci, pohyb osob, zkrátka svobodný život. Pokud to dokážeme, pak vůbec nebude vadit, když bude naše země takové "osamělé očko" uprostřed sjednocené, zharmonizované a svázané "Evropy". Můžeme se stát naopak bodem, skrze který budou proudit ty nejprogresivnější a nejvíce životaschopné podněty a investice. Soukromí investoři jdou vždy neomylně za tím nejlepším.
 
Je zřejmé, že to chce hodně odvahy a výsledek je nejistý. Zvlášť, když o něčem takovém dosud nikdo z našich politiků neuvažoval a už vůbec pro to nic neudělal   Mimochodem...ani nikoho z nich nenapadlo o takové variantě informovat veřejnost!
Informace o  EU a případných alternativách si člověk musí schánět na vlastní pěst a velmi "dobrodružně"...Zato propagandy si užije dost   
Nabízím také link na stránky www.euroskeptik.cz
Je zde soubor esejů, článků a odkazů, které se Vám možná nebudou všechny líbit (ledacos je jistě propaganda "opačného znaménka"), ale přinejmenším texty Benjamina Kurase nelze brát na lehkou váhu. 
0/0
26.4.2003 17:40

Johny

Re: Díky...
Hmm, na tom asi něco bude. Ještě o tom pouvažuju. Z dlouhodobějšího hlediska bych se bál v případě nevstupu toho, že na nás EU uvalí velká cla (proto nic nevyvezeme, když bude všude kolem nás). No, uvidíme. Otázkou ovšem je, zda hlasování proti něco změní. Vzhledem k vládní propagandě vlastně ani žádné být nemusí. Lidé stejně většinou dostávají pouze účelové informace, aby hlasovali tak, jak chce vláda. To je pak referendum jenom fraška.
0/0
26.4.2003 17:54

Gdosi

Re: Re: Díky...
Johny ja s tebou souhlasim, akorat v jednom ne - co chces s ceska vyvazet????? za co platit clo????, vse co melo cesko dobre bud prodalo nebo nechalo zplundrovat, to myslis ze tech par soukromych firem neco vyveze a zachrani tim republiku??? ale stejne o nic neprideme, spise dopadneme jako ty staty co produkujou pod napisem  made in china - taiwan - levna pracovni sila pro jinej stat, god bless czech republic
0/0
28.4.2003 7:01

Ueli

Re: Díky...
 Prozrazujete verejne utajovane a vseobecne zname strategie helvetskych sprisezencu.....jenze jsou jiz prosleho data. I zdejsim jiz dochazii duvtip se kterym dosud obsluhovali liberalni ekonomii. Zeby zrovna  jsme my taborite se postavili oproti vsem. Bratre Sakale nesvadejte nejiste na ploch sikmych s ploch hrbolatych!
0/0
26.4.2003 18:28

šakal

No, tedy..
...jako "slohovka"...dobrý 
0/0
26.4.2003 18:42

Ueli s trojkou

Re: No, tedy..
Ano stezi za tri. Chvalitebne se vyvlecit z reality  umi jen schopnii vytvarenii fikcii snesitelnosti zivota v globalnim svete.  Jde preci o dojmem spoluucasti na vytvareni fikce resitelnosti. A tu -mas pravdu- pocina znamkovani.  = znamka za fikci stesti mimo EU
0/0
26.4.2003 22:41

šakal

Pro Vaška z Japonska...
...milý člověče, Vy mě vážně zajímáte! Opravdu...psal jste tu na téma EU několikrát. Ale s výjimkou kategorického vyslovování "ANO pro EU" a dosti nezdvořilých a nekonkrétních výpadů proti zastáncům opačného názoru, jste tu zatím neřekl nic, co by stálo za polemiku. Zkuste to znovu a jinak...Třeba se vzájemně "nesežereme" ;-)
0/0
26.4.2003 13:27

Vasek z Japonska

Jednoznacne ANO
Psal jsem to tu uz vickrat, tak nebudu psat dovodu donekonecna. Vy lenosi, co sedite na prdeli a bojite se, myslete trosku nejenom na sebe, myslete na cely stat. Proto ANO!!
0/0
26.4.2003 11:34

Lenin

Re: Jednoznacne ANO
No to je teda kravina! Teď tedy můžu v klidu prohlasit Vašku TY NEMÁŠ MOZEK ! Promiň ale tohle...........
0/0
26.4.2003 11:45

Pod vlivem

Re: Re: Jednoznacne ANO
Říká se, že u Lenina se projevila paralýza mozku, vlivem neléčené syfilidy. Tvoje příspěvky jsou toho důkazem a od této chvíle je to vědecky ověřený fakt.
0/0
26.4.2003 13:09

Lenin

EU -NE !
Vážení prounioništičtí fanatici, zdá se mi,že nejste absolutně informováni co s námi ta vaše slavná unie provete. Věřte,že pokud nás myslících nebude dostatek a vlezem do ní opravdu ZABREČÍME ! Mám velmi mnoho známích v SRN a věřte -nevěřte normální lidi a to zvláště na víchodě se mají bídně./nezaměstnanost,všechno drahý,birokracie,zákazy,příkazy,atd...../ Opravdu nepopisuji ČLDR ale jeden ze států EU. Nedávejte na lživou kampaň v TV! Tohle je realita.Proč pak asi nedostalo asi sdružení Euroskeptiků žádnou dotaci na kampaň oproti všem pro unionistickým sdružením? To je ta SVOBODA  -DEMOKRACIE ! Takže EU NE
0/0
26.4.2003 10:42

Vasek z Japonska

Re: EU -NE !
No mel by sis radeji prekontrolovat cestinu. Asi Ti to moc nemysli! Ja bohuzel hlasovat nemuzu, jsem moc daleko, ale doufam, ze zdravy rozum zvitezi nad palicatosti takovych, jako jsi Ty. Volte vsichni i za me ANO, prosim...
0/0
26.4.2003 11:27

Lenin

Re: Re: EU -NE !
Promiň chybičku......! Ale co se unie týká,vážně je to tak jak jsem napsal. Ale ttřeba je ti známo něco co mě ne a proto jsi pro unii. Z jakého důvodu mi to moc podle tebe nemyslí, to ta chybka,nebo můj názor na EU ?
0/0
26.4.2003 11:37

nada

EU ANO - co nam zbyva?
E=Az se budeme mit tak "bidne" jako "normalni" lidi v SRN, tak nam bude zatracene dobre. Ja mam taky dost znamych jak v SRN tak jinde v EU a uz 2 roky v EU ziju (Britanie) a muzu te a dalsi Euroskeptiky ujisit, ze "normalni" lidi se v Unii (a to i v nejslabsich statech - Recko atd) maji porad o dost lip nez u nas. Navic pokud nevstoupime do Unie tak po  nas nestekne ani pes. Nerikam,ze to prinese jen vyhody, ale skutecne nemame na vyber. Nejsme Svycarsko, nemuzeme zustat osamoceny, mala dira uprostred EU. Porad si myslime, ze sme nejak "lepsi" nez zbytek vychodni Evropy, ale nejsme! Nikdo se z nas na zadek neposadi. Kdo s nami bude obchodovat? Nikam nas nepusti studovat, pracovat a poradne ani cestovat. Mozna vas uz to nezajima,ale mohli byste trochu myslet na mladou/budouci generaci, jestli budou muset taky porad akorat utirat parchantum zadky (Au Pair), kdyz se budou chtit na nakou dobu podivat "ven", cestovat nebo studovat.
0/0
26.4.2003 22:10

Dan(1)

Re: EU ANO - co nam zbyva?
Zase Vajteuer a Moravec, dopísmene a doslova. Začnu asi věřit na reinkarnaci.
0/0
27.4.2003 0:43

šakal

ALTERNATIVA KE VSTUPU DO EU
...EVROPSKÝ HOSPODÁŘSKÝ PROSTOR: http://www.spcr.cz/cz/eu/ehp.htm
 
na rozdíl od EU tento smluvní svazek 
umožňuje
- svobodný pohyb osob
- svobodné usazování
- svobodný obchod
 
nevyžaduje - omezení suverenity - byrokratické instituce a předpisy  
0/0
26.4.2003 0:45

kom-ex

Re: ALTERNATIVA KE VSTUPU DO EU
Milý šakale, dám ti dobrou radu: kup si přípravek na huben í švábů a posyp si jím mozek. Možná ti to pomůže.
0/0
26.4.2003 9:21

Lenin

Re: ALTERNATIVA KE VSTUPU DO EU
Souhlasím se šakalem, a ti co tento názor odsuzují nejspíš nemají absolutně tušení a co de. Fakt dobrá věc a reálná.
0/0
26.4.2003 10:45

Vasek z Japonska

Re: Re: ALTERNATIVA KE VSTUPU DO EU
Chlapce mily, to Ty asi netusis, o co jde. My mimo unii proste byt nemuzeme, nemame na to finance. A navic, Ti, co rikaji, ze svobodny pohyb osob neexistuje, tak jsou moc moc liny a my na ne doplacime! Kdo chce, tak muze vycestovat i ted, musi mu to jen trosku myslet. Ja jsem napsiklad chtel do Japonska, tak jsem si to sam zaridil a nepotreboval jsem na to nikoho. Jinak ale pochopitelne UNIE ANO!!!!
0/0
26.4.2003 11:31

Johny

Re: ALTERNATIVA KE VSTUPU DO EU
Taková Unie by se mi líbila. Jenom hospodářský prostor, žádná politická integrace. Možná se to ještě podaří prosadit...
0/0
26.4.2003 15:49

nada

Re: Re: ALTERNATIVA KE VSTUPU DO EU
az budeme tak ekonomicky silni jako Svycarsko tak mozna!
0/0
26.4.2003 22:12

šakal

REFERENDUM
 
TÍMTO VYHLAŠUJI PŘEDČASNÉ REFERENDUM O VSTUPU ČŘ DO EU!
 
 
moje odpověď zní: NE
 
                    šakal, podepsán vlastní prackou
 
 
5 DŮVODŮ PROČ NE
 
- ztráta svobody; POZOR...nezaměňovat se státní suverenitou!!! Kdyby tohle byl jediný důvod, pak je stále lepší než všechny ostatní dohromady.       - ztráta suverenity; Není jasné, proč si Česká republika zvolila uspořádání na VÚC a zdůvodňovalo se to vyšším stupněm demokracie a přiblížením úřadu k občanovi. V porovnání s tím je tedy bruselská byrokracie hotový fašismus (chi, chi )... Nebo už slova neznamenají nic...?       - společná zahraniční politika; Když si vzpomenete na pana Chiraca, nemusím už nic dodávat      - neefektivní hospodaření; Dotace, subvence, příspěvky, kvóty, antidumpingové předpisy...Doplňte si každý svou definici "svobodného podnikání"      - evropské zákonodárství; Obrovské množství zákonů, které nerespektují tradice jednotlivých zemí, a které nikdo z úředníků všechny nezná...Britská sněmovna lordů není schopna obdržet ani pouhý seznam evropských norem platných pro Velkou Británii (viz poslední článek Benjamina Kurase v Lidových novinách)     "KDO ZVOLÍ PROSPERITU NAMÍSTO SVOBODY, ZTRATÍ SVOBODU A NAKONEC I PROSPERITU"
0/0
26.4.2003 0:42

šakal

No...
...vidím, že se to tu pomalu rozjíždí...však už bylo na čase, holoto!
O Váš kabát se tu metá los, tak se taky trochu starejte...nebo Vám zase zbyde jenom nadávání po hospodách. Chi, chi
Začínáme!...tři, dva, jedna...
0/0
26.4.2003 0:35

kotěnočkin

volte U.S.A.
0/0
25.4.2003 18:34

Dan(1)

Historie se ráda opakuje
Musím zatlačit slzu v oku. Je až dojemné, jak euroeuforici doslova přepisují argumenty z protektorátního tisku, proč musíme být součástí Grossdeutschlandu. Slova E. Vajtauera o tom, jak není jiné alternativy a jak je to ekonomicky, politcky a jinak výhodné, neupadla v zapomnění. Buď na východ, nebo s Němci na západ, psal Vajtauer, papouškujíc ministra E. Moravce. Lepší režný německý chléb, než ruský komisárek. Sami zůstat nemůžeme. Co takhle vrátit Vajtauerovy a Moravcovy spisy zpátky do archivu a přemýšlet samostatně? Co třeba napsat: lepší hustý eintopf z ropuších stehen než barbarské východní vepřové se zelím? Bylo by to alespoň originální...
0/0
25.4.2003 17:53

koulelose

piš jak slyš
lepší hustý eintopf z ropuších stehen(sic!) než barbarské východní vepřové se zelím !!!
0/0
25.4.2003 17:56

Dan(1)

Re: piš jak slyš
No vida, že to jde:-)
0/0
25.4.2003 17:59

Ele Drpod

Re: Historie se ráda opakuje
, Nechci ti bourat iluze, ale v Nemecku se o CR nikdo nepere, naopak znalci se obavaji o euratka, protoze Evropa bude na CR jenom doplacet. Kdyz se podivam na ceske vlady a jejich (ceske!) kritiky, dochazim k zaveru, ze CR si proste sama vladnout neumi, a proto se musi vozit ve vetrnem stinu velkych (Americanu nebo Nemcu, na tom moc nesejde).
0/0
25.4.2003 19:07

Dan(1)

Re: Re: Historie se ráda opakuje
To už říkal Marx, že jsme póvl, za který musejí vládnout Němci. Díky eurofanatikům zase budou. Ostatně v každé redistribuční mašinerii, jakou EU je, svým způsobem doplácí každý na každého. Bylo by krásné, kdyby o nás zájem neměli, ale oni ten hnusný klín mezi Bavorskem a Saskem chtějí už tisíc let. Tak ho dostanou i s poníženými Moravcovými pohrobky, slintajícími blahem, že se po 13 letech mohou opět plazit před cizím panstvem.
0/0
25.4.2003 21:37

Petr

Lzi o EU
Včera jsem byl v Rakousku a přesvědčil jsem se o tom, jak nám tady lžou o tom, jak se bude všechno zdražovat. Zpět jsem si vezl plné auto jídla, dvoje boty a kalhoty, nějaká trička. Všechno proto, že je to tam levnější a kvalitnější jak tady. Stejně jako žvásty o jednotné sazbě DPH. Tam je 10% a 20%. Přitom nižší sazba je např. i na kávu a čokoládu, které jsou u nás "luxusním zbožím", tedy za 22%. Brambory jsem tam koupil ve Sparu 10 kg za 2 EUR, tedy kilo za 6 Kč a navíc nejsou plné černých fleků jako naše, atd., atd.
0/0
25.4.2003 16:54

Johny

Re: Lzi o EU
Vždyť se naopak tvrdí, že se zdražovat nebude. Co se týče DPH, je sice pravda, že nás EU tlačí, abychom některé služby přesunuli na vyšší sazbu (a tím je zdražili), ale už nám neříká, jak má ta sazba být velká. My si klidně můžeme dát třeba 15%. Jenže to bychom nemohli mít socialistickou vládu. Ta radši spoustu nepopulárních věcí svede na Unii, i když po nás nic takového nechce (jako třeba ty hnusné balené koblihy).
0/0
25.4.2003 16:59

Marcy

Re: Lzi o EU
Predpokladam,  ze se u tebe jedna o preklep. Ty brambory te staly 60 Kc (myslim, ze v Rak. maji stejny EURO jako tady v Nemecku:-))
Mne vadi, ze nemuzeme hlasovat  i my docasne zijici v zahranici. 
0/0
25.4.2003 18:45

Toomas

Re: Re: Lzi o EU
Vy jste mi ale matematik. Přece: 60 Kč / 10 kg = 6 Kč/kg.
0/0
25.4.2003 18:50





Najdete na iDNES.cz