Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na SARS poprvé zemřeli mladí lidé

Lékaři na celém světě se snaží najít účinný lék na záhadnou nemoc SARS. Jejich dosavadní teorie jim však nabourali hongkongští lékaři, kteří o víkendu ohlásili smrt šesti mladých lidí. Doposud totiž na akutní syndrom dýchacích cest umírali starší lidé nebo vážně nemocní pacienti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SVIZEL

SARS "ano" - MENINGOKOK "ne"
ANO "SARS" si medializaci zaslouzi - vzdyt se siri po celem svete ! "MENINGOKOK" jenom tady v CR sice vloni zabil 20 mladych lidi (nejstarsimu bylo 33 let), ale mluvit se o nem zrejme bude az ....... ?????.  Umrtnost je 17% a nestastniky skosi v prubehu hodin. Mrtvi uz nakazu nesiri - takze celkem vzato KLIIIDEK. JE MI Z TOHO VSEHO VSELIJAK. Kdyz naboura autobus a "zhasne" tam 19 lidi, to se media taky muzou pretrhnout a pritom je pricina jasna.
Je to asi "pate pres devate", ale emoce jsou prilis silne a MENINGOKOK VELKY SVINSTVO A PRESTO NA NEJ NENI PRIPRAVENA ANI VEREJNOST, ALE ANI LEKARI a statni urednik, ktery napise zcela nedostatecne metodicke pokyny ma tim padem na rukach "krev" tech nebozaku take.
 
 
 
 
 
 
 
0/0
14.4.2003 17:12

hurri

pre Lorda
Zasnem...
Neuvazoval si nad tym, ze sa zacnes zivit pisanim katastrofickych scenarov do americkych akcnych snimok??? Z nizsie prilozenej ukazky tvojej fantazie mam pocit, ze by si bol velmi schopnym scenaristom a mozno by si dokazal tak zarobit desiatky milionov dolarov!!! Alebo skus drahu spisovatela, i ked tam tolko asi nezarobis - i ked ktovie... keby dnes J.R.R. Tolkien zil, bol by urcite miliardarom
0/0
14.4.2003 13:10

anti

jak?
Jenom by me zajimalo, jestli uz nekdo provedl vypocet rychlosti sireni viru. Dik
0/0
14.4.2003 8:45

josef

vyborne Lorde
je to velice dobre napsane a vim,ze je to pravda z jinych zdroju.Jsem rad,ze jeste existuji rozumni a slusni lide.Buh te chrana celou rodinu v techto tezkych dobach.Plan je totiz vyhubit 2 miliardy lidi,coz se jim podari,avsak sami zahynou pri katastrofe,kterou sami zacali,.Nova era,zacne po"cistce"planety,kde uz nebude zadny zid,zlodej,vrah a podvodnik.Dnesni vladcove vedou stado typeho dobytka na porazku a volove jdou aniz vi proc.Bud zdrav Lorde
0/0
14.4.2003 3:08

Krakonos CDN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
13.4.2003 22:44

Lord

VALKA JE A BUDE GLOBALNI
Kdo šíří SARS?
V roce 1971 Spojené státy vyslaly své nejlepší vědce, aby se připojili k ruským odborníkům a vytvořili nejnebezpečnější virus, který kdy planeta poznala. Za vydatné podpory Stínové Vlády, CIA a KGB se jim to povedlo. Nový výrus byl stvořen.
Tento virus je biologická zbraň, která o sobě dává vědět zpočátku podobně jako normální nachlazení, ovšem pak se proměňuje v rakovinovou leukémii. Rozšiřuje se vzduchem a lidi se špatnou imunitou zabíjí během 6 týdnů.
Cílem Stínové Vlády je snížit populaci planety na 50% během nejbližší doby. Svět ovládá konfederace ropných baronů, mezinárodních bankéřů a členů Trilaterální komise. Chtějí všechno zglobalizovat do nového řádu. Od doby, kdy světem vládne ropa, je s ubývajícími zásobami stále méně možné postupovat dále zavedeným tempem. Takže řešením je výrazné snížení množství spotřebitelů.
Média mají již delší čas na spánku přiloženou zbraň od CIA, MI6, KGB atd. Kontrolují to, co vy i já smíme vědět. Americký senátní výbor (tzv. the Church committee) již v roce 1976 vyhlásil, že CIA ovlivňuje veřejné mínění nejméně prostřednictvím 50 tajně zaměstnaných amerických novinářů, kteří mají za úkol psát podle zájmů agentury. (Church Comm.)
Deník The New York Times napsal (25.,26.,27. prosince 1977), že CIA zcela ovládá 200 novin, časopisů a zpravodajských agentur a také 26 vydavatelských domů, které pracují po celém světě. (Parenti, strana 60)
Krátce po svém jmenování ředitelem CIA v roce 1976 se George Bush sr. zúčastnil večeře v soukromí Williama Paleyho, předsedy C.B.S. Prescott Bush, tatínek George, byl ředitelem představenstva C.B.S. a Paleyho dobrý přítel. O týden později bylo oznámeno, že dva reportéři zpráv na CBS pracovali pro CIA, přičemž Paley o tom věděl a spolupracoval. (Daniel Schorr - Clearing the Air, strana 274). Bylo rovněž oznámeno, že Walter Chronkite (velmi známý americký novinář, pozn. red.) pracoval pro CIA, i když on sám to vehementně popíral. (ibid)
The Church committee také objevila, že CIA využívala nejméně "několika set" amerických vysokoškolských zaměstnanců, členů fakult a absolventů k psaní a šíření propagandistických materiálů. Tito akademičtí kolaboranti byli rozeseti po nejméně 100 amerických středoškolských a vysokoškolských zařízeních. (Další informace o závěrech vyšetřování The church committee, jako např. o manipulacích tajných služeb s demokratickými volbami v různých zemích, umělém vyvolávání nepokojů mezi černošským obyvatelstvem, minimálně 2 zorganizovaných atentátech na vedoucí představitele jiných zemí, zneužívání informací finančních úřadů pro politické účely aj., najdete v angličtině např. www.labournet.networld0109us15.html">zde, pozn. red.)
V roce 1951 CIA ustavila Centrum mezinárodních studií při Massachusetts Institute of Technology (M.I.T.), vedené mezi jinými Waltem Rostowem, svázaným se zpravodajskou službou za 2. světové války v rámci OSS (Office of Strategic Services). V roce 1953 Rostow napsal knihu, publikovanou M.I.T, která posílila již zavedené analýzy CIA ohledně Sovětského svazu. Vyšetřovatelé Kongresu zjistili, že CHAOS, vnitřní zpravodajství CIA, operovalo v letech 1966-1973 (kongresová zpráva ve Village Voice, 16.2.1976, strana 70), tato zpráva výboru, kterému předsedal kongresman Otis Pike, však nebyla nikdy oficiálně publikována. Pike, populární demokrat z Long Islandu, již v dalších volbách nebyl zvolen, poté co byl označen svými oponenty za protiamerického, když naznačil, že v roce 1973 federální tajná policie dozorovala přes 7.000 občanů Spojených států a téměř tisíc domácích organizací s zachytila 28 milionů kusů korespondence. (ibid) Mezi praktikami, které výbor odhalil, bylo také to, že CIA nasadila agenty a své zaměstnance, ať již oficiálně, nebo tajně, do výkonných složek vlády. Bylo dokonce zjištěno, že CIA nasadila mnoho agentů i do další zpravodajské služby National Security Council. Další lidé operovali v Interagency Classification Review Committee, agentuře zodpovědné za šíření vládních dokumentů a pravidel kolem žádostí na základě Zákona o svobodných informacích, kde se mnohé týkaly CIA. Zaměstnanci CIA působili jako spojovatelky, sekretářky, ekonomové, šoféři, či stenografové, stejně jako úředníci, vědci, přepravci, dělníci či maršálové letectva. Ale KDO šíří SARS? "ONI". Ukázal jsem vám napojení CIA na média, která jim propůjčují schopnost ukrýt, vyšumět, nebo naopak zvýraznit jakoukoliv informaci, o kterou mají zájem. Později dojde k ještě větší kontrole materiálů i na internetu, nebo používání hackerů k odstavení těchto alternativních zdrojů. Mlýny začínají mlýt....
0/0
13.4.2003 22:06

Sheva

Re: VALKA JE A BUDE GLOBALNI
Ten odkaz zde, Ti nefunguje. A jinak je to docela zmatene... Ale je to mozne, ze to nekdo vysadil... Ale musel by to sam mit moznost kontrolovat... Snizit o 50% a pak se to zastavi???? To je blbost... 
0/0
14.4.2003 0:06

Anti-aktivista

Re: VALKA JE A BUDE GLOBALNI
Ty asi čteš stejný materiály jako Karel Gott, ne?
0/0
14.4.2003 4:02

jura

Re: VALKA JE A BUDE GLOBALNI
děkuji za nádherný článek demonstrující, že existují i horší věci nežli SARS. loučím se s  pozdravem paranoie zdar a držím palce:))))
0/0
14.4.2003 9:46

Dan

do Sydney
Doporucuji z Los Angeles do Sydney s Qantasem pres Tichomori nebo Air New Zealand s prestupem v Aucklandu. A jestli je lepe cestovat pres Evropu a Asii - pak je to slozitejsi nebot zadne letadlo Evropa - Australie non stop nedoleti.Jedina moznost je letet do Dubaje a odsud s Emirates Airlines do Perthu v Zapadni Australii (do Sydney Emirates take zastavuji v Singapuru).Z Perthu pote domacim letem do Sydney. Zde v Dubaji SARS zatim neni a Emirates Vam jeste daji zdarma stopover.
0/0
12.4.2003 16:55

Pepa z Báru

***
TO.MIK NYC < ???????
0/0
12.4.2003 16:35

TOM_z_NYC

jak cestovat,
hele, jak mam cestovat do Sydney , kdyz tranzit je pres ASII:o(
0/0
12.4.2003 16:02

Vaklaf

Re: jak cestovat,
Do Sydney je přímý spoj z Honolulu
0/0
14.4.2003 15:19

Mirek

Pocty
Stale nechapu, proc media neustale uvadeji pouze pocet nemocnych, kteri od objeveni SARS onemocneli. Toto cislo je zavadejici, mel by se uvadet pocet soucasne nemocnych. Kdyby se takhle "pocitala" napr. kazdorocni chripkova epidemie v CR, tak by toto cislo bylo v radech desitek tisic.
Podle www.who.int" rel="nofolow" target="_blank">www.who.int" target="_blank" rel="nofollow"> www.who.int" rel="nofolow" target="_blank">www.who.int je stav k patku 11.4.2003 nasledujici: pocet lidi, kteri se nakazili SARS = 2890; pocet umrti = 116; pocet osob vylecenych = 1373. Tedy v soucasne dobe je 2890-(116+1373) = 1401 momentalne nemocnych osob.
Dle statistiky vyplyva, ze umrtnost na SARS je cca 4% (tedy 96% pacientu se uzdravi!). Coz je priblizne stejne, jako napr. u srdecnich chorob!
Docela by me zajimala statisticka data a umrtnost na "bezny" zapal plic. Jestlize lide maji chronicke plicni problemy, tak je docela mozne, ze by je meli tak i tak (i bez SARSu, coz sice je "atypicky" ale porad je to "zapal plic"). Mnoho umrti je mezi lidmi vyssiho veku (70-90 let), kteri logicky maji snizenou imunitu a tak vetsi nachylnost vuci jakemukoliv onemocneni.
Rozruch kolem teto choroby je tedy hlavne proto, ze se jedna o novy virus. Jak se ale zda, tak cisly zatim tato nakaza nevybocuje z rady ostatnich nemoci.
0/0
12.4.2003 15:38

tk

Re: Pocty
rekl si to uplne skvele...  ted pocitej TY : 
 
Jak rikas ty sam tento neskodny VIRUS jako chripka by byl u nas v radech 10 tisících a zabijelo 4%  ""TO JE ZABIJAK CISLO JEDNA !""
by si mel pozehnanej strach  to nedostat a jeste chranit sve vlastni okoli. !!!!!!!!!!!!!!!!! zjistil by si ze nemuzes poslat deti do skoly, nemuzes tak pracovat jak predtim, byt jen tak na verejnosti, pouzivat hromadnou dovrapu, atd...
to neni rozruch ale zabijak cislo jedna !
A obdivuju jak zalidnena zeme CINA je schopna drzet toto cislo tak nizko, lidi maj respekt a jsou ukazneny nemaj na vyber. Neni nic horsiho AIDS je sice zabijak na 99% ale nikdy se nebude moci tak sirit jak toto !
Diky bohu ze vetsina lidi to nevidi jak ty.
Ted snad jen otazka proc tenhle VIR propuk v  nejlidnatejsi zemi sveta ? TO JE ZIVOT ! pekna s.ine!
0/0
12.4.2003 17:17

katastrophic

Re: Re: Pocty
Cinu nemusis obdivovat. To cislo drzi tak nizko ne proto, ze by lidi neonemocneli a neumirali na SARS, ale protoze to proste Cina nepriznava a SARS maskuje jinymi respiratory chorobami, event. nemocne posila tam, kam nemaji W.H.O. pristup.
0/0
14.4.2003 11:20

tk

Re: Pocty
A jeste snad toto :
Nez neco napises tak si o tom trochu vic za premyslej !  Jak muzes porovnavat SARS se srdecni chorobou ? to je naprosta blbost s prominutim. To je sice pravda ze umrtnost je stejna, ALE kdy se bude sirit srdecni choroba jak chripka ? Uvedom si toto hlavne ! diky..
0/0
12.4.2003 17:22

Mirek

Re: Pocty
Diky za reakci. Mozna, ze jsi to spatne pochopil. Ja kritizuji vyjadreni v clancich o SARSu (ne nemoc samotnou), kde se porad uvadi kolik lidi se jiz nakazilo a kolik umrelo, coz vyvolala iluzi, ze se nikdo z nakazenych neuzdravil, proto jsem uvedl vyse uvedena cisla a procenta.
Vim ale, o cem mluvim, coz se tyce cisel. Netvrdim, ze SARS neni nebezpecny, ovsem na rozdil od medii bych stal zatim pri zemi. S protiopatrenimi jaka se deji v HK a Singapuru naprosto souhlasim. Nesouhlasim ale s tonem agenturnich zprav, ktere jsou zbytecne alramujici.
A jde porad o ty pocty, klidne se budeme drzet respiracnich onemocneni (se srdecnimi choroboami jsem opravu porovnaval jen tu umrtnost, nic jineho): kdyz uz jsi zminil chripku, tak vez, ze podle casopisu Science umira kazdorocne v dusledku chripky na svete 0.5-1 milion lidi! A komentuje toto nekdo v mediich? Zatim jen vsichni pisi, ze "uz" tolik a tolik lidi se nakazilo SARSem (v poctu stovek a tisicu). Pritom (zatim) se nejedna o pandemii.
Pripomenu velke chripkove pandemie za 20. stoleti (BTW: chripka je daleko vice nakazliva nez zapal plic). V letech 1918-19 zahynulo na tzv. Spanelskou chripku cca 20-40 milionu lidi! Cislo se zda byt obrovske, ale jen v USA bylo evidovano 550 000 umrti a v Indii 12 milionu! V letech 1957-58 behem Asijske chripky to bylo kolem 1 milionu obeti a v r. 1968-69 cca 700 000 lidi, co chripce podlehlo. Jen v USA mezi zarim 68 - breznem 69 podlehlo chripce celkem 33 800 lidi i pres to, ze byly k dispozici vakciny, deti nechodili do skoly atd. Tak a ted si to porovnej se SARSem (listopad 02 - duben 03).
A co se tyce cca 3.5-4% umrtnosti na SARS, tak vez, ze "ptaci" chripka z roku 1997 mela sice 18 nakazenych, ale 6 umrti, coz je 33%! A to nemluve napr. o Ebole, o ktere se nevi prakticky vubec nic (neni vakcina, neni znam prenos, atd), umrtnost je az 88% (doporucuji precist napr. zs1.nmnm.cz" rel="nofolow" target="_blank">zs1.nmnm.cz#EBOLA" target="_blank" rel="nofollow"> zs1.nmnm.cz" rel="nofolow" target="_blank">zs1.nmnm.cz#EBOLA).
To, ze byl objeven novy virus, neni take nic noveho pod sluncem. Kazdych par let pribyva nejake nove infekcni onemocneni, napr. u hepatitidy typ C v roce 1989, tusim v 1990 typ E a v 1997 typ G, virus ptaci chripky v roce 1997, atd.
Pokud to tedy shrnu, tak plne souhlasim se soucasnou prevenci a bojem proti SARSu, ale meli bychom stat pritom na zemi a zbytecne nepanikarit.
0/0
13.4.2003 8:26

Petr

Re: Re: Pocty
Dovolil bych si polemizovat s tím, že způsob přenosu u eboly není znám ...
0/0
13.4.2003 16:32

!

Re: Re: Re: Pocty
Já bych to formuloval tak, že virsu Ebola není zdaleka zdokumentován. Prokazatelný je přenos krví, ale pořád ještě se vedou spory o to, zda se nepřenáší ještě kapénkami (nebo jak se to řekne česky, prostě zda je nebo není airborne). Stran původu a primárního přenosu na člověka také panují nejasnosti a existuje několik teorií.
0/0
14.4.2003 10:26

tk

Re: Re: Pocty
je pravda ze o techto cislech co tu uvadis se vubec nemluvi a snad SARS nikdy takhle zabijet nebude....
0/0
14.4.2003 0:41

cesnek!

V Albertu maji cesnek z Ciny, dobrou chut
0/0
12.4.2003 15:31

Amrika

Kanada taky
Prave jsem obdrzel zpravu, ze Kanada (jakozto zeme napadena SARSem) potrebuje do Malajsie viza!
0/0
10.4.2003 21:47

Cecil

Re: Kanada taky
Souhlasím s odchodem našich rómských nepřizpůsobilých spoluobčanů do Kanady.
0/0
12.4.2003 13:52

Stoural

Re: Kanada taky
Diky za zpravu, kanadsky tisk o tomhle zarytě mlčí ...
0/0
13.4.2003 1:12

ta

A co Vietnam ?!
A čilé cestování Vietnamců Česko - Vietnam a zpět ?!
 
0/0
9.4.2003 15:41

Pavel

Re: A co Vietnam ?!
Pokud jsem četl, tak ve Vietnamu mají 62 případů. Stav nemoci je asi takový - Čína 1280, HongKong 970, USA 149, Singapur 118, Kanada 94, Vietnam 62. Pro více informací viz www.who.int" rel="nofolow" target="_blank">www.who.int" target="_blank" rel="nofollow"> www.who.int" rel="nofolow" target="_blank">www.who.int
0/0
9.4.2003 16:50

Franta Bambula

Re: Re: A co Vietnam ?!
Kanada 94 by neznelo tak hrozne s ohledem na velikost teto zeme, ale ono je to spis Toronto 94!
0/0
9.4.2003 22:49

Harden

Re: Re: Re: A co Vietnam ?!
Nelita se nahodou do Kanady do Toronta, nebo pres nej ?
0/0
10.4.2003 1:07

ctenar

Re: Re: Re: Re: A co Vietnam ?!
Mas pravdu, je to primy let Toronto Praha
0/0
10.4.2003 6:52

KanadaSARS

Re: Re: Re: Re: Re: A co Vietnam ?!
Kanada se Vam msti za podporu USA...
0/0
10.4.2003 21:50





Najdete na iDNES.cz