Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Únosce trajektu Kuba popravila

Tři Kubánci, kteří minulý týden unesli trajekt, byli popraveni. Vláda v prohlášení, které vysílala televize, oznámila, že jednáct pachatelů bylo odsouzeno za "obzvlášť těžké teroristické činy". Třem z "nejaktivnějším a nejbrutálnějším" byl vyměřen trest smrti, který byl krátce nato vykonán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Voják č.1

Kuba je holt Kuba.Hrůza.
Fidel se s tím nesere.Vinen zastřelit.To je hrůza,ti lidé chtěli odjet někam,kde je svoboda.
0/0
14.4.2003 9:03

karber

Rychlost soudů.
Na Kubě jsou skoro tak "rychlé" jako u nás.
0/0
14.4.2003 6:35

Zorro

Souhlasim s VMM...
Nedovedl jsem si predstavit ze budu nekdy souhlasit s Fidelem a VMM, ale stalo se.
Pokud veci probehly tak jak popisuji zpravy a "bojovnici za svobodu" unesli trajekt, vzali rukojmi z rad civilistu a vyhrozovali jim mucenim a smrti, pak dostali presne co si zaslouzili.
Toto neni obhajoba zlocineckeho kubanskeho rezimu - kdyby pouzili zbrane proti kubanskym vojakum a pohranicnikum kteri jim branili ve svobodnem odchodu z Kuby, meli by muj obdiv a uctu.
Ale protoze si zvolili bolsevicke metody boje, neni zadny mezi nimi a bolseviky.
 
0/0
13.4.2003 23:14

Marek

Re: Souhlasim s VMM...
Kubánský voják a pohraničník je taky člověk, násilím odvedený komunistickým režimem, který spadá pod vojenského prokurátora a má rodinu, která může být postižena v případě "neúspěchu" ve službě. Na Kubě ho můžou i popravit. Ostrov svobody by chtěl pořádně vyčistit od těch bestií a doufám, že k tomu časem dojde. Těm odsouzeným disidentům přeji brzký a šťastný návrat domů.
0/0
14.4.2003 7:35

Akéla

Domnívám se,
že brát rukojmí by mělo být trestné kdekoli na světě - bez ohledu na pohnutky. Ohrožovat na životě nevinné lidi je prostě zločin. Co říkáte?
0/0
13.4.2003 23:08

Pražský hrad

Prohlášení presidenta republiky k procesu s kubánskými disidenty
President republiky Václav Klaus je znepokojen zprávami o politicky motivovaných soudních procesech s desítkami představitelů oposice vůči komunistickému režimu na Kubě.
President Klaus se domnívá, že Česká republika by měla využíti všech příležitostí k vyjádření nesouhlasu s porušováním lidských práv na Kubě a spolu s americkým Kongresem a zeměmi Evropské unie podpořit i zapojení přiměřených nástrojů k působení na kubánskou vládu, aby zastavila pronásledování těch, kdo v souladu s kubánskou ústavou požadují propuštění politických vězňů a respektování občanských práv a svobod.
0/0
13.4.2003 22:17

Karlik

Cesko by chtelo...
...par slusnych unosu s postupnym zabijenim unesenych, neuskodil by jemu ani poradny kobercovy nalet, coz vlastne neni mozne - neni poc: pri sebemensim konfliktu dokaze najit pozici "ja nic, ja muzykant". Smrad upindany.
0/0
13.4.2003 2:33

Krakonos CDN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
13.4.2003 1:45

Pod vlivem

Kuba by byla pohodová
Nejdříve je tam nutné provést nepříjemný zákrok. Říká se mu CASTRACE. Kuba prostě potřebuje jen VYCASTROVAT.
0/0
13.4.2003 0:57

No
Tohle téma podle mě jasně vymezuje kdo je "co zač" ? Já doufám,že Fidel za zmrzačení vlastních lidí brzo zaplatí jako jeho "kolega" v Iráku.
0/0
12.4.2003 18:54

Pilat

Re: No
to mas pravdu Castro a Bush si muzou podat ruce.
0/0
12.4.2003 21:40

Re: Re: No
Jak říkám tahle diskuze je tak jasná ,že oddělí zrno od plev.Takže mám pro tebe vzkaz :jsi lidská rakovina ,protože ten kdo obhajuje komunistickou diktaturu a zlovůli NEPATŘÍ do 21.století a nepatří taky na internet -platformu vytvořenou na základě SVOBODNÉ výměny informací,něco co je bohužel stále pro spousty lidí na celém světě zakázaným snem.Tolik zkázy co přinesla tahle vražedná a lživá ideologie lidem ve 20.století pro mě ospravedlňuje důvod pro její TOTÁLNÍ zničení.Ne, USA nejsou ráj na zemi ,ale jsou pro celý svět důkazem a nadějí,že svoboda a humanita jsou ty nejdůležitější a nejcennější prvky každé společnosti a MUSÍ se prosazovat za JAKOUKOLIV cenu!
0/0
12.4.2003 22:27

Honza

Re: Re: Re: No
0/0
13.4.2003 2:48

123

Re: Re: Re: No
0/0
13.4.2003 16:42

blb

Re: Re: Re: No
Husák by to kdysi o Velkém Bratru neřek líp....
0/0
13.4.2003 22:40

Anonym

Re: Re: No
, Co holt muze jeden cekat od tupeho jur-ASS-kova nohsleda z Canady zblbleho Stworou?
0/0
14.4.2003 9:54

Pukapa

Fidel to dělá naprosto dobře, jak s teroristy tak i s disidenty.Má rád ve své zemi pořádek.
0/0
12.4.2003 15:07

marti

Re: Fidel to dělá naprosto dobře, jak s teroristy tak i s disidenty.Má rád ve své zemi pořádek.
Naštěstí už zločinecké režimy začínají USA svoji silou válcovat. A síla, pokud je v dobrých rukách, je velmi užitečná.
0/0
12.4.2003 15:12

:-O)

Re: Re: Fidel to dělá naprosto dobře, jak s teroristy tak i s disidenty.Má rád ve své zemi pořádek.
...zhruba 70-100 lidí zahyne denně v USA jako oběti zločinů ...
0/0
13.4.2003 0:37

Juan Perveréz

Re: Fidel to dělá naprosto dobře, jak s teroristy tak i s disidenty.Má rád ve své zemi pořádek.
Je zajímé, že pokud se teroristický čin stane v zemi která se pyšní vyspělou demokracií ,je to zločin .Pokud teroristé spáchají stejný zločin na Kubě náhle je to zoufalý čin např,disidentů a demokraté se ho snaží vysvětlit tak,že v podstatě to jsou bojovníci za svobodu.            
0/0
12.4.2003 17:37

Pod vlivem

Re: Re: Fidel to dělá naprosto dobře, jak s teroristy tak i s disidenty.Má rád ve své zemi pořádek.
Proč se u nás přestaly unášet letadla, autobusy atd.? A proč lidé musí unést na Kubě loď nebo letadlo, aby se dostali z ostrova "svobody"?! Kdyby si kubánci  mohli sbalit kufr a koupit lístek jako u nás, nebyly by únosy.
Byli jsme pře rokem 89 v naprosto stejné situaci.
Nejen, že máš perverzní myšlenky, ty se tak dokonce i jmenuješ. Styď se, Perverézi!
0/0
13.4.2003 0:50

marti

Smrt Fidelovi
Myslím, že by bylo dobré, kdyby USA zatočila s Kubou jako s Irákem. Je třeba odstranit kubánské komunistické vrahy. Jak se lidé na Kubě mohou dostat jinak mimo svou zem? Jak mohou mít alespoň základní svobody?
0/0
12.4.2003 13:53

Jirka

Re: Smrt Fidelovi
Já myslím, že by bylo dobré, aby Ti dal někdo do držky.
0/0
12.4.2003 14:14

marti

Re: Re: Smrt Fidelovi
Zločin zotročování je daleko horší než tzv. únos. Jinou cestu ti lidi neměli. Emigraci Fidel normálním lidem nepovolije a navíc je pouze za žádost těžce diskriminuje. Jsi spodina společnosti, pozná se to podle vulgárních urážek a absence argumentů.
0/0
12.4.2003 14:26

VMM

Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
coto placas? ty nejses ani zmetek ani blbec, jenom takovej podradnej blbecek. oni unesli trajekt s fidelem, ktery jich "zotrocuje"? ne neunesli. unesli trajekt s lidma kteri za nic nemuzou a ohrozili jejich zivoty. a tomu se v jazyce normalnich lidi (ne blbeckovskych antikomunistu z donuceni) rika teroristicky cin.
0/0
12.4.2003 14:57

marti

Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
Fidel je zotročuje. nemohli svobodně odejít ze země. Jako polehčující okolnost je zde zcela jednoznačně zoufalství lidí, kteří nevidí jinou cestu. Nakonec stejně nikomu neublížili. Hlavní bestií na prameni je komunismus jako totalitní sektářská ideologie, která nepouší své ovečky ze svého chudého socialistického "ráje". To co provádí Fidel se svými lidmi, jak je drží v obrovském koncentračním táboře, v otroctví, to není terorismus. Ano ti lidé za nic nemohli na tom trajektu, ale kdyby komunisti ze země neudělali koncentrační tábor, tak by tito lidé ze země odešli bez únosu. Kdo je tedy nakonec hlavním viníkem? Jinak jsem zvyklý na urážky ze strany komunistů a naivních levičáků. 
0/0
12.4.2003 15:08

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
Ja take nemohu odejit svobodne z teto zeme...
0/0
12.4.2003 17:41

marti

Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
Co je to to antikomunista z donucení? Každý člověk je něčím z donucení. Aby se stal člověk levičákem, k tomu ho donutí např. jeho rozhořčení nad zdánlivě nespravedlivým sociálním uspořádání.  Ovšem zavedení zdánlivě lepšího řádu zatím vždycky skončilo a skončí katastrofou a ještě větší bídou. Zajímavá dialektika života.
0/0
12.4.2003 15:17

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
sem ti to psal nize proc ses z donuceni
0/0
12.4.2003 15:53

Péťa

Re: Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
Kdyby to (kapitalistické) sociální uspořádání bylo nespravedlivé jen zdánlivě, tak by to znamenalo, že je spravedlivé. A tomu snad sám nevěříš.
0/0
12.4.2003 16:03

blb

Re: Re: Re: Re: Re: ...přátelé nechte ho,
což nevidíte, že mi tu dělá z donucení konkurenci?
0/0
13.4.2003 0:40

Pepa Brno

Re: Smrt Fidelovi
zotročování ? :-))), jo to tam bylo, dokud tam byli otrokářské plantáže. A nebo, že by to byl výmysl Fidela Castra a Chuckevary ? Jo je to možné, každý systém upravuje dějiny k obrazu svému, dělalo to CaK Rakousko Uhersko, 1. republika, 3. říše, Socialismus, nevidím důvod proč by to nemělo být i dnes.  Je zde ale jeden rozdíl, a to ten, že sice papaláší KSČ se měli líp jak ostatní, to ano, ale jak mohli krást, když tady zbylo po  padesáti letech tolik na rozkradení ?
0/0
12.4.2003 15:07

marti

Re: Re: Smrt Fidelovi
Může normální člověk svobodně odejít z Kuby? Může normální člověk odejít svobodně např. z USA, z dnešního Česka atd. ? 
0/0
12.4.2003 15:11

Maduro

Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
Souhlasis s tim, ze tzv. zavadeni noveho a lepsiho radu skonci krachem take v pripade USA a Iraku? Nebo to plati jen nekdy a jen pro nekoho?
0/0
12.4.2003 15:33

VMM

Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
muze kdokoliv z ceska svobodne odejit napriklad do usa a zustat tam (ne odejit a vratit se pac ho immigration officer otoci zpatky)? :))) ty proste mas pravo neco delat,  nicmene ve skutecnoti ti je to pravo odepreno. pokud ti jde pouze o papirova prava, pak nechapu co mas proti komunismu? tehdy v ustave tech prav bylo jedna radost.
0/0
12.4.2003 15:57

Pavlas

Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
ale ale copak se nemuzes jed podivat do Spojenych Statu na dovolenou?  Copak nebudes moct jit pracovat  do Evropske Unie az budeme cleny?  Samozdrejme ze vsechno ma svuj limit ale tim ze jsou ve svete opresivni rezimy kitere podporuji terorizmus si musi staty hlidat koho do zeme pusti a koho ne!  Taky by me zajimalo jestli by ti nevadilo kdyby se do Cechc pristehovalo dva milliony lidi kteri by delali za polovic co Cech????
0/0
12.4.2003 23:15

123

Re: Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
0/0
13.4.2003 16:46

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
heheee za 7 let po vstupu? ja v te dobe uz budu pekne pred predcasnym duchodem pokurovat doutnicky u bazenku. a kdo ses, dalsi slaboduchy proevropan? a ses si jist, ze do usa unosci jeli na dovcu? nechteli nahodou tam imigrovat? protoze kdyby tam jeli na dovolenou tak to fidelovi musime vytknout, ze tak osklive zachazi s turistama :))))
a pro naprosty blbce zkusim vysvetlit jednoduse. na to aby pristehovalec delal v cesku za polovic musi mit doma rodinu, protoze zpravidla pochazi ze statu, kde jsou zivotne naklady velice nizke (videl jsi nejakeho amika delat v cesku za polovic?). tudiz pokud by sem 2 miliony lidi prijelo s rodinama a meli by tady bydlet, sporit na duchod a platit najem, pak by nikdo z nich za mensi mzdu nez cech nepracoval. a na tohle clovek kerej chce jet delat do eu sam neprijde? to eu teda pristoupenim cr ziska hodne :)) mozna bys tam mohl delat uklizece v nejake zoo v pavilonu se zelvama :))
0/0
13.4.2003 22:44

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smrt Fidelovi
jo k tem opresnim rezimum podporujicim terorizmus, to mas na mysli cr :))) nebo ses blby uz uplne?
0/0
13.4.2003 22:46

Vasek

Dostali pouze to, co si zaslouzi, vedeli do ceho jdou.Ale prekvapuje me, ze zrovna americane mluvi o pravnim statu, kdyz zadrzujou ve vezeni Guantanamo kolem 2000 afgancu bez soudu (coz je z pravniho hlediska neprijatelne a v demokratickem state by se to asi nemelo stavat). Teroristy neomlouvam, poze rikam at si amici udelaji poradek na svem vlastnim pisecku a potom lezou nekam jinam.
0/0
12.4.2003 12:04

miro

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
12.4.2003 13:16

marti

Re: presne tak
Fidel je ještě větší vrah než Saddám.
0/0
12.4.2003 13:55

miro

Re: Re: presne tak
to teda dost sotva. Fidel nenapadl žádnou jinou zemi, (což se nedá říct o Saddámovi a teď už ani Jirkovi z Texasu), nemá chemické zbraně, nevraždí své protivníky jako na běžícím páse. A navíc Fidel je opravdový přesvědčený komunista, narozdíl od Saddáma, který byl z přesvědčení tyran. Fidel je naprosto průměrný diktátor, který snad až moc uvěřil tomu, co povídá. Za vlády Pinocheta podporovaného USA zemřelo v chile víc lidí než za 44 let Castrovy vlády na Kubě (nemluve o vlade Fulgencia Batisty, ktereho prave Castro svrhl). Fidela nijak neobhajuju, pac komunisty nesnasim, ale kdybych si mohl vybrat, jestli nasim komancum ma sefovat syn brutalniho bachare nebo skutecny komunista, bral bych toho komunistu.
0/0
12.4.2003 14:12

Loner

No jo, tak je Fidel nakonec prece jen zavrazdil
ale aspon rychle, ostatni obyvatele Kuby zabiji pomalu. Je to stejny jako kdyz nasi hrdinni pohranicnici strileli lidi na hranicich. Je mi jich lito a to i kdyz je diktatura panujici na Kube dohnala k tomuto neprilis humanimu cinu. Ale nikoho nezabili, z toho je videt ze se jen chteli dostat pryc. Fandim vsem normalnim kubancum a doufam ze jednoho dne bude mezinarodni politikou pomozeno i jim (a nebo to prase Castro konecne skali).
 
 
BTW: predstavte si ze by ted popravili i toho nemce co unes vcera v Brline ten autobus , at si udelate obrazek o rozdilu mezi demokracii a totalitou.
0/0
12.4.2003 12:03

VMM

Re: No jo, tak je Fidel nakonec prece jen zavrazdil
v demokracii ten nemec dostane 15 let, bude zit z dani lidi co makaj a platej dane v cele s tv, a pak vyleze a zase neco provede a zase zpatky za mrize. to je "sen" kazdeho danoveho poplatnika.
0/0
12.4.2003 12:20

A.V.

Re: Re: No jo, tak je Fidel nakonec prece jen zavrazdil
...doufam ze to co pises nemyslis vazne....
0/0
12.4.2003 13:41

VMM

Re: Re: Re: No jo, tak je Fidel nakonec prece jen zavrazdil
smrtelne. od urcite zavaznosti trestneho cinu by trest smrti mel byt akceptovatelny a v danem pripade dokonce s jistotou lze justicni omyl vyloucit. a instituce trestu neslouzi v prvni rade k napraveni pachatele ale poskytuje spolecnosti zastitu od pachatele. v pripade trestu smrti by ta zastita byla 100%
0/0
12.4.2003 13:47

marti

Re: Re: Re: Re: No jo, tak je Fidel nakonec prece jen zavrazdil
Trest smrti měl být udělen vysokým bývalým komunistům.
0/0
12.4.2003 13:54

VMM

Re: Re: Re: Re: Re: No jo, tak je Fidel nakonec prece jen zavrazdil
to je dalsi pohled na vec, ja mel na mysli spise teroristicke ciny a opakovane vrazdy....
0/0
12.4.2003 13:55

Péťa

Re: No jo, tak je Fidel nakonec prece jen zavrazdil
To by bylo naprosto v pořádku, kdyby ho popravili. Co s ním? Lepší by bylo využití jeho orgánů pro slušné lidi, kteří na ně čekají - jediný způsob, jak by mohl společnosti pomoci.
0/0
12.4.2003 14:26





Najdete na iDNES.cz