Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus: Važte si života, neubližujte blízkým

Prezident republiky Václav Klaus napsal otevřený dopis, ve kterém reaguje na tragické sebevraždy mladých lidí. "Pana prezidenta tato situace velmi tíží," sdělil Petr Hájek z tiskového odboru Hradu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karlos

Proboha...
Ježišmarja, co to tady všichni melete???
0/0
15.4.2003 13:22

Roman Mäsiar, Mlada Boleslav. doctor1143@seznam.cz

Pojdme jinym smerem!
 Reseni pro nas a tim i pro nastupujici generace vidim v omezeni konzumu, v samozasobitelstvi, v postupnem opousteni tohoto vykorenujiciho, malo motivujiciho, pro vetsinu z nas prilis rychleho, matouciho, na takzvany "uspech" orientovaneho zivotniho stylu.    Zdenek Adamec a Roman Masl, oba mladi, velmi vnimavi synove naseho naroda, upozornili svymi do krajnosti jdoucimy zoufalymi ciny na nesvary v nasi spolecnosti. Cesta kterou se ubirame, je spatna. Nastesti jsou tu krizovatky, pojdme jinudy!
   Jsem bez nab. vyznani a prislusnosti k jakekoliv cirkvi.
0/0
11.4.2003 22:52

Roman Mäsiar, Mlada Boleslav. doctor1143@seznam.cz

Pojdme jinym smerem!
   Reseni pro nas a tim i pro nastupujici generace vidim v omezeni konzumu, v samozasobitelstvi, v postupnem opousteni tohoto vykorenujiciho, malo motivujiciho, pro vetsinu z nas prilis rychleho, matouciho, na takzvany "uspech" orientovaneho zivotniho stylu.
   Zdenek Adamec a Roman Masl, oba mladi, velmi vnimavi synove naseho naroda, upozornili svymi do krajnosti jdoucimy zoufalymi ciny na nesvary v nasi spolecnosti. Cesta kterou se ubirame, je spatna. Nastesti jsou tu krizovatky, pojdme jinudy!
   Jsem bez nab. vyznani a prislusnosti k jakekoliv cirkvi.
0/0
9.4.2003 22:06

pinguin

Prázdný a falešný
..jako vzdycky
0/0
8.4.2003 15:28

Plaz

společnost
Problém je  také v tom, že společnost tyto tragické zprávy vníma v podstatě jako normální. Každý den do nás  média hustí takové zprávy, že i proti sebehorším začíná být člověk imunní.  Takže jestli si někdo myslí, že když se upálí, že to s lidma něco udělá, je omyl. Ublíží tím jen svým blízkým. To, že je život tvrdý, je normální. Podle mne je potřeba si na  něm najít něco krásného, pro co má smysl žít. Já jsem rád, že se k tomu "Vašek" alespoň nějak vyjádřil. Je to rozhodně lepší, než kdyby si jen tak seděl na hrádečku a nedělal nic.
0/0
8.4.2003 11:12

Junglesakal

JAK BYSTE TO CHTĚLI NAPSAT?
Dobře to napsal. Jak byste to napsali vy, milí kritici? -"je přínosné, že to udělal. Nechť jsou tito lidé pro nás mementem, a snažme se změnit tento zlý svět..." to by se pak upálilo dalších 1000 lidí! Pan Hudrlík tady přede mnou napsal, že stojíme: " před hlubinou propasti, propasti kterou se nám snaží tyto planoucí pochodně osvítit". Výborně. Takže jsou to vlastně hrdinové... Možná to k něčemu opravdu nepomůže, třeba se rozeběhne celonárodní diskuze o stavu a nápravě této společnosti, ale za prvé tomu nevěřím, za druhé to bude krátkodobé(společnost se musí obrodit sama, získat POSTUPNĚ zdravé návyky a morálku, a donutit vládu k ozdravení), a za třetí: POVÍDEJTE TO JEJICH MÁMÁM!!
0/0
8.4.2003 10:39

Junglesakal

JAK BYSTE TO CHTĚLI NAPSAT?
Dobře to napsal, střízlivě, věcně... vy kritici, co byste vy chtěli jako prezident napsat? -"Měl pravdu. Mějme tuto oběť na paměti a snažme se zlepšit tento zlý svět. Nechť jsou nám tito lidé mementem, pomohli nám otevřít oči..." to by se pak ale upálilo dalších 1000 lidí...Jak tady pan Hudrlík v příspěvku PROBUĎME SE! přede mnou napsal, že stojíme: " před hlubinou propasti, propasti kterou se nám snaží tyto planoucí pochodně osvítit". Výborně. Oni vlastně dělají záslužnou věc. Možná, že i ano, že se tu teď rozběhne diskuze o této společnosti a lidé budou chtít změnit stav kolem sebe, ale za prvé tomu nevěřím, za druhé by to bylo velice krátkodobé(společnost se musí obrodit sama od sebe, postupně získast zdravé návyky a morálku a donutit stát k ozdravení) a za třetí: POVÍDEJTE TO JEJICH MÁMÁM!
0/0
8.4.2003 10:31

Modrý pták

Neupalujte se, palte legitimace ODS !
0/0
8.4.2003 9:35

doktor

Re: Neupalujte se, palte legitimace ODS !
0/0
8.4.2003 10:48

net

arogance
tak nejprve bych chtela vyjadrit nesouhlas s volbou prezidenta - ja jsem ho absolutne neprijala, a muj prezident to neni. a k otevrenemu dopisu - citim z nej aroganci, aroganci a aroganci.....
0/0
8.4.2003 9:00

doktor

Re: arogance
Z etickeho hlediska ta osoba co byla jmenovana i mym prezidentem na takove projevy nema pravo
At ziji SVYCARSKA KONTA
CZ demokracie - tot k smichu
0/0
8.4.2003 10:53

zdenek fiala

Re: arogance
Muzes to nejak dal rozvest ?? Kde presne se ti to zda arogantni ?
0/0
8.4.2003 10:54

Roman Mäsiar, doctor1143@seznam.cz

Vsem kdo premysleji.
Jiz jako dite jsem byl jiny. Pocitoval jsem ze neco s nami lidmi neni v poradku. Ze necemu nerozumime, ze neco rozhodujiciho nechapeme, nevime. Az na vyjimky nepracuji psychyatri nebo psychologove s astrologii. Vetsina z nas zna sve znameni zverokruhu, malokdo vsak vi o vlastnostech toho ktereho. Nenapadlo nikoho z nas ze tu jsou souvislosti? Zdenek Adamec a Roman Masl byli narozeni ve znamenich ktera nemaji tzv."hrosi kuzi", ktera jsou introvertni, jdou do hlubky kazde veci, problemu, situace...
0/0
5.4.2003 20:00

Politický trouba

Re: Skutečně otevřený dopis?
Vážený pane prezidente,
chtěl bych Vás upozornit na několik trapných omylů uvedených ve Vašem dopise (věřím, že nejste tak naivní, aby se to nedalo nazvat úmyslem).
Podle Vašeho názoru prý žijeme ve standardní demokracii. Ne že bych chtěl s kýmkoli polemizovat o tom, co to standardní demokracie vlastně je, ale dovolte mi jen několik základních poznámek týkajících se kritérií, podle kterých lze úroveň demokracie hodnotit:
Jistě jedním z nebytostnějších práv každého občana je rovnost všech subjektů před zákonem zajišťující pocit spravedlnosti. O tom, zda náš právní systém umožňuje naplnění těchto základních práv lze s úspěchem pochybovat. Je to patrné zejména v oblasti trestně právních deliktů, občanského a pracovního práva a zejména v oblasti praktického fungování policie a soudního systému. Mnoho občanů již zažilo ponížení, které zažívají, když každodenně přicházejí o svoje úspory a majetek a zloději nebudou nikdy potrestáni. Asi si nedovedete představit jak je matkám malých dětí, které svévolně vyhazují z práce a to za plného vědomí a souhlasu státu jako zřizovatele organizací tyto ženy zaměstnávající, ač mají podle § 158 ZP nárok na 3 roky mateřské dovolené. Nejpikantnější na celé věci je, že dodržení litery zákona (na kterou jste se tak ostentativně odvolával při svých postojích odsuzujících stávku v ČT) by tyto organizace přitom nestálo ani korunu navíc. Jde tedy čistě o sprostotu a schválnost. Co myslíte, jak asi funguje soudní systém, který nedokáže potrestat vraha čtyřleté holčičky ani za 10 let od jejího spáchání? Byl za to někdo tvrdě a příkladně potrestán tak, jak by si zasluhoval? To pan Železný, ten si pro sebe spravedlnost zjednat dokáže hned. Asi nebudu špatným prorokem, když budu tvrdit, že nás ta jeho spravedlnost bude stát pěkných pár miliard. Inu nikoli spravedlivě, ale každému podle jeho zásluh. Však ona holčička počká.
Dalším bezesporu neoddiskutovatelným měřítkem demokracie je naplnění práva na informace. Kromě všeobecného práva na informace, které nás vede k praktickému životnímu a zejména volebnímu rozhodování je zde také právo na vzdělání. Inu, hezky jsme to za těch 13 let dopracovali. V naší zemi je jen asi 10% lidí s VŠ vzděláním a asi 50-60% lidí se vzděláním základním vzděláním (proti 40% lidí s VŠ vzděláním v některých zemích EU). Systém školství je trvale poddimenzován, pedagogové špatně placeni. Nevěřím tomu, že by se nenašlo pár miliard, které by daly všechno za nějakých pár let do pořádku, ale mám čím dál větší pocit, že to není zámyslem žádné české vlády. Bandě manipulovatelných nevzdělanců závislých na sociálních dávkách se jistě vládne lépe. Právo na informace by měl zajišťovat svobodný tisk. Co si však myslet o médiích ovládaných lumpy, v němž si jednotlivé lobbystické skupiny vyřizují svoje účty. Co si myslet o novinářích dychtících po senzaci více než po pravdě? Ne pane prezidente, pravda je u nás špatně prodejný obchodní artikl.
Jak patrno, demokracie a její kvalita je však výrazně závislá na morálně volních vlastnostech těch našich občanů, kteří se podílejí na moci. To, že máme parlament a vládu, to že máme soudy a Ústavu, to že máme každé 4 roky volby, to ještě nedělá demokracii demokracií. Vaši příznivci Vám fandí zejména proto, že jste pro ně silná osobnost a jste pro ně jakási personifikace úspěchu a prosperity. Kde však chybí morálka, není ani prosperita. Lidé, kteří ztratili víru v elementární spravedlnost, jsou totiž demotivováni i v invenci a pracovním výkonu a pokud mají nějaký majetek, je velká pravděpodobnost, že k němu nepřišli poctivě. Jsou v podstatě 3 způsoby, jak se zachovat vůči životní nespravedlnosti, která není vymahatelná legálními prostředky. První z možností je vnější agrese a vendeta. Když mi například někdo zabije příbuzného nebo mě okrade, mohu vzít zákon do vlastních rukou a zabít jak pachatele trestného činu, tak laxního vyšetřovatele, který se nemá k tomu, aby se dobral pravdy. To však vyžaduje značnou dávku otrlosti a všemožných znalostí a zkušeností, jimiž většina našich občanů nedisponuje. Dokonaná pomsta navíc z lumpů dělá mučedníky a z mstitele odporného lumpa. Druhou možností je přizpůsobit se, ubližovat ostatním a tiše si přikrádat. Toto je způsob, kterým kompenzuje svou sociálně-mravní frustraci většina našich obyvatel. Existuje však i další možnost. Nikdy se nesmířit s realitou a buď být celý život nešťastný, nebo realitě utéci. Musím říci, že k této skupině se řadím i já sám. Ačkoli nepatřím k těm nejchudším a nejméně vzdělaným, mám tady toho dost. Můžu samozřejmě odejít do lepších končin světa a na tu ubohost tady zapomenout, ale vytrhnu tak svoji rodinu z jejích kořenů, zpřetrhám spoustu neviditelných nitek její soudržnosti. Moje děti s největší pravděpodobností už nebudou mluvit česky. Můžu se také upnout ke svým koníčkům a rodině, dát si klapky na oči a dělat, že ten marasmus tady nevidím. Velmi zakrátko však přijde okamžik, kdy mi někdo klapky z očí strhne – třeba nějaký tunelář nebo nepotrestaný zloděj, co okradl moji rodinu. Mohu se také upálit. To je samozřejmě definitivní řešení a celé této společnosti tím zjeví její neutěšený obraz. Nejrizikovější skupinou jsou z tohoto hlediska mladí lidé nemající závazky a často také co ztratit. Toto řešení však vyžaduje opravdu drsnou povahu a navíc, koho dnes taková morální facka zabolí? Ty, kterým byla určena určitě ne. A moc pochybuji o tom, že Vaše schopnost empatie je dostatečná k tomu, abyste těmto lidem porozuměl. Vždyť přikrádat, zabíjet a plundrovat   je tak snadné. A potíže mít v našem státě nebudete, pakliže stojíte na správné straně barikády. Nešpiňte však jejich památku tím, že je budete pokládat za slabochy. Každý přece máme možnost volby a dobrovolný odchod ze světa je jedním z možných i když ne zcela rac
0/0
4.4.2003 20:44

Politický trouba

pokr. - Skutečně otevřený dopis?
možných i když ne zcela racionálních řešení, nebo ne? Určitě Vám jejich tragický konec vadí ale ne proto, že byste soucítil s nimi a s jejich rodinami. Spíše soucítíte sám se sebou, protože takový čin rozhodně nepřináší klid do srdcí tupých ovcí, které chcete ovládat.
0/0
4.4.2003 20:58

Nomad

Re: pokr. - Skutečně otevřený dopis?
Vazeny pane, napsal jste prispevek i za mne! Rad bych i pohovoril, ozvete se europe_cz@hotmail.com
0/0
4.4.2003 22:53

Gad

Re: Re: pokr. - Skutečně otevřený dopis?
Škoda, že takových uvědomělých a střízlivě uvažujících lidí není více, především v naší politické a mocenské scéně. Určitě by se nám žilo lépe.
P.S. Zajímalo by mě jestli náhodou někam nepřispíváte (noviny,internet a pod.)? Rád bych si toho od Vás přečetl více.
p.p.s. Má vaše přezdívka nějakou reálnou podstatu spojenou s vaší politickou snahou nebo praxí? Děkuji za jakékoliv vyjádření.
Přeji příjemný zbytek dne.
0/0
8.4.2003 12:45

Honza

Re: Re: Skutečně otevřený dopis?
Výborně napsáno,nemám co bych dodal...,chtěl jsem jen trošku okomentovat  standartní demokracii a nástroje k jejímu přiohýbání:-)
 
0/0
8.4.2003 10:45

oerto

Re: Re: Skutečně otevřený dopis?
Děkuji za velice vystižný článek o poměrech, hodnotách, finanční "demokracii" v naší  republice. Je příjemné číst Vaše slova, která dávají člověku naději, že slušní a inteligentní lidé s reálným pohledem kolem sebe z těchto končin zcela ještě nezmizeli. Dík.
0/0
8.4.2003 14:18

Hudrlík

PROBUĎME SE !
To, že někdo apeluje svým životem není jeho ale naše tragedie - tragedie tohoto světa. Naše úroveň by měla být alespoň taková abychom v symbolické "minutě ticha" procítili tuto oběť, abychom se pokusili překonat svou zaslepenost pro to či ono, a zahlédli hlubinu propasti před kterou VŠICHNI stojíme, propasti kterou se nám snaží tyto planoucí pochodně osvítit. Vyslovovat svůj souhlas či nesouhlas mi připadá cynické,oni nás o to nežádali, oni se obětovali aby nás PROBUDILI. Prát nad jejich těly politické prádlo typu zda náš vztah k panu presidentovi je takový či jiný, a zároveň přehlížet jejich poselství o stavu tohoto světa ,dokumentuje naši ubohost a potvrzuje fakt, že celkový úpadek již nabyl forem globální katastrofy. JH
0/0
4.4.2003 17:31

M. Křemen, Praha 3

Klaus: Važte si života, ...
Pane presidente, myslíte-li svůj otevřený dopis pod uvedeným nadpisem opravdově, měl byste jej také směrovat na kuřácké hulváty - ti také si neváží "svého života a ubližují (nejen ve smyslu příbuzenského vztahu!) blízkým"!!  Zatím vašim slovům moc nevěřím.
0/0
4.4.2003 13:15

ja

pozitivni
me se dopis prezidenta Klause libil a emocionalne se me dotknul
0/0
4.4.2003 12:49

doktor

Re: pozitivni
To je prave cilem politickych prezidentu a jim podobnych, i reklam- pusobit na vase emoce
Viz CAU TATI DOPIS- trocha politicke pameti by nezaskodila
EMOCE PRODAVAJI
0/0
8.4.2003 10:58

lomin

češi!!!
Dívám se tak na to co tu píšete a z některých z Vás je mi na nic Kritizujete prezidenta,jako by on za vsechno mohl,ale Ti upalení apelují především na spolecnost jako celek,takže i na VÁS!!!Takže než někteří z Vás budou zase někdy chtít moralizovat,ať laskavě začnou u SEBE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
4.4.2003 12:30

fgh

klaus - sualk
jak tomu rozumět? máte pocit, že je svět k ničemu? klaus říká: ano, máte pravdu.
máte pocit (vážení sebevrahové), že jste na tom zle? klaus říká: ano, jste, nic jste nepochopili a jste mimo.
...a opatrně: "nechci filozofovat! ani mentorovat..."...to tedy znamená asi totéž? zůstává už jen otázka politiky a ekonomie.
takový prezident, to je ostuda!
0/0
4.4.2003 12:18

Tomastak

Re: klaus - sualk
Ještě že nejsou na klávesnici pismenka B,L,B vedle sebe. Žádný prezident by to s tebou neměl lehký.
0/0
4.4.2003 14:13

Milan D.

Jasně, tihle sebevrazi popírají skvělý polistopadový vývoj,
jak ho prezentuje pan prezident.  Ale ani já jim nefandím.
0/0
4.4.2003 12:03

michallll

moc málo
je i oblast ne docela racionální, např. ve světových klasifikacích tzv. spirituální zdraví.
obávám se, že to je pro pana profesora už příliš soukromé a že tohle komunikovat nemůže.
je potom osamocen v komunikaci nejen student, ale i my všichni.
předmět je náročnější, upalující se totiž i sám potrestá, justicí a "politikou" je nedostupný.
nechci sekty, spíše respekt k tradičním hodnotám naší země , mezi troskami se opravdu žít nedá. raději však emigrujme, dokud máme síly.
0/0
4.4.2003 1:02

Kulik

Sebevražda svobodná volba
Po přečtení dopisu se mě okamžitě vybavila jedna nedělní sedmička na TV NOVA, kde panu Klausovy řekly: Že otec od rodiny který již několik měsíců nedostával výplatu, nakonec přišel o práci a spáchal sebevraždu. Co on na to? Řekl absolutně cynicky že to je jeho svobodná volba a že to k demokracii patří taky. ( těch sebevražd bylo tenkrát ve správách více možná jich je i dnes dost, ale už se o nich nemluví ) ?????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!
0/0
4.4.2003 1:00

.

Re: Sebevražda svobodná volba
nez zacnes neco posilat, popros nekoho , aby ti opravil pravopisny chyby
0/0
4.4.2003 6:50

Honza

Re: Re: Sebevražda svobodná volba
Nepíše se pravopisny, ale pravopisné chyby, když už kritizuješ pravopis!!
0/0
4.4.2003 9:47

Jaja ze zahranici

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
3.4.2003 22:30

demagog

Re: Mit za presidenta Klause, tak se taky upalim!
no ty jseš zmatený víc než dost!tisk není svobodný?Musejí být určité hranice,to je přece jasný.Třeba by nikdo neotiskl tvoje slabomyslné nadávky,to je fakt.A třeba o ně nikdo nestojí.To je taky fakt.Prober se emigrante,nevím teda v kterém státě jsi spokojený ale možná lépe,že tady nežiješ 
0/0
3.4.2003 23:58

tisim ze

Re: Mit za presidenta Klause, tak se taky upalim!
s tvoji urovni si emigroval nejspis na Ukrajinu, jinde by ses nechyt, nebo myjes nadobi v SRN?
0/0
4.4.2003 6:56

slunicko.r

Re: Mit za presidenta Klause, tak se taky upalim!
myslim, ze lidi, kteri premysleji takto, udelaji opravdu nejlepe, kdyz emigruji, ale ne do vedlejsi zeme, ale nejlepe do vesmiru, protoze pres hranice by styk s byvalou vlasti byl preci jen neunosny, ze? Emigrovat jen proto, ze nedokazu svuj zivot nasmerovat vlastnim smerem a jsem zavisly na tom, koho ma nase republiky za prezidenta je podle me smutny fakt a mrzi me, ze se mezi mladymi najdou taci, kteri porad jeste nepochopili, ze tolik let pod vedenim nekoho jineho (od Habsburku po komunisty) se musi nekde odrazit a ze se tato situace nezmeni behem par let.
To, ze se lide upaluji nezavisi na prezidentovi, ani na vlade, je to jen a jen na nas, jak vse vyresime a i kdyz se snazim pochopit, proc to ti lide udelali, stejne tak se snazim pochopit i vyznam slov pana prezidenta. Jeho dopis je myslim vyzva spravnym smerem a i kdyz mam stejne jako vy vyhrady vuci panu Klausovi, stoji za to, ocenit jeho snahu o vyreseni i tohoto problemu.
0/0
4.4.2003 8:28

Šárka

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
4.4.2003 11:42

Nevolic

?
Je tu jeden spolecny faktor vsech tech upaleni. Je to fakt, ze se odehraly po te, co se narozdil od minulosti, dostala svine na hrad po svych a ne mrtva na zadech Bivojovych (jak by tomu melo byt). Takze pane prasidente, mozna nejsou spokojeni s vami. A demokracie je sice moc hezka pohadka, ale k cemu je vam nazor (byt i zverejnitelny), kdyz vam na nej stejne kazde "sere"?
0/0
3.4.2003 19:00

UKLIZEC

Re: ? TY MUSIS BYT ALE OPRAVDOVA NENAVISTNA SVINE !!!
0/0
3.4.2003 21:41

Skarlet

Re: ? Nevolic
Je mi tě opravdu líto. Nechceš emigrovat za tím ubožákem "Jájou ze zahraničí", který pravděpodobně se svou inteligencí demokraticky a necenzurovaně ošetřuje odpadky kdesi v cizině?  
0/0
4.4.2003 8:34

Kirken

Re: ?
Tak ty se jmenuješ "každý", chudinko?
0/0
4.4.2003 14:18

Zdenaro

Prof.Klinochet a student Palach
Obdivuji nejzazsi odvahu, protestovat proti skandalnimu faktu, ze populisticky mafian je prezidentem a vlada je mafii ovladana. A na tom nic nemeni Klausovi usoplene neuprimne blaboly. Je mi fakt dost uzko. Tohle je horsi nez ruska okupace, tohle jsme si udelali sami!
0/0
3.4.2003 18:16

venda

Re: Prof.Klinochet a student Palach
Nevím, kolik vám bylo za ruské okupace, ale ne - toto není horší. Tenkrát to bylo mnohem horší. Ale bylo to zas mnohem lepší než padesátá léta...  A o mafii asi nemáte valné mínění - žádná mafie by do svých přísně organizovaných, semknutých a bezchybně fungujících řad takové balíky a poplety jako je Součková nebo Dostál nikdy nepustila!
0/0
3.4.2003 18:23

martin

malá oprava myšlenky pana prezidenta
Pan prezident píše: "Na některých místech planety dnes násilně umírají lidé, kteří by tolik chtěli žít..." Ano, svůj populistický pohled na válku, kterým asi opět zaboduje u lidových mas, si nemohl odpustit. Nicméně hořkou pravdou jest toto: Na všech místech planety dnes násilně umírají lidé, kteří by tolik chtěli žít. I v mírové Číně, Koreji, Barmě...- ale nejen v diktaturách jsou vražděni nevinní - tisíce z nás je každou minutu zavražděno na tisících míst, od Čech až po Los Angeles nebo Mauritius. Nezbývá než si zamudrovat - násilí je hrozné, buďme na sebe víc hodní, milujme se vespolek! To by mohl být příští otevřený dopis pana prezidenta...
0/0
3.4.2003 18:02

venda

Ještě větší rozumbrada než Havel?
Zdá se, že se pan Klaus se velmi rychle vžívá do role prezidenta jakožto "rozdavače moudrých myšlenek". Problém je pouze v tom, že jeho moudrosti typu "sebevražda není řešením", "sebevražda je nezodpovědná" nebo "život je někdy těžký, ale stojí za to" jsou na úrovni postřehů podprůměrného studenta gymnázia. Neboli už stokrát omleté fráze, které nikomu nepomohou, které prostě "nejsou řešením". Opravdu měl raději mlčet, jeho úpěnlivé vžívání se do role tatínka lidumila, kterého za to budou všichni milovat, začíná být dost trapná - aspoň na člověka s takovým obrovským rozumovým potenciálem a rozhledem jako má on.
0/0
3.4.2003 17:51

Ábel

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
3.4.2003 17:30

Ali

...
Upalit se kvuli nespokojenosti se stavem spolecnosti, aby mi pak trotl Klaus (ktery ke stavu spolecnosti bohuzel rekl sve), ke kremaci daroval otevreny dopis v nemz muj cin oznaci za "nešťastný, nepatřičný a hlavně nepotřebný", to je myslim vesely paradox. To si z tech lidi dela prdel? Proc proste jen nedrzi hubu?
0/0
3.4.2003 17:20

roman

Re: ...
Prdel si myslím spíš děláš ty. Řekl bych, že si asi neuvědomuješ,že i když na tom tady nejsme nijak buhvijak, tak to pořád ještě není nic tragickýho. Zkus se vžít do role nějakého iráčana, který už nemá po bombardování rodinu, nemá jídlo a vodu a musí se bát o holý život. O co se bojíš ty??? Práce? Byt? Studium? Podle mě prkotiny oproti starostem jiných na naší planetě. Zkuste se radovat z maličkostí a třeba se vám bude žít lehčeji.
0/0
3.4.2003 17:31

Tom

To se to apeluje...
Pan prezident, napsal ten prispevek moc hezky.. a patri mu za to dik. Ale v dnesni dobe bude takovych pripadu neustale pribyvat, a TO ZEJMENA mezi mladymi lidmi, ja CHAPU ze nekomu situace v CR a ve svete vubec pripada BEZVYCHODNA.... kdyz se k tomu u nekterych jedincu pridaji dalsi problemy (obvykle DELSIHO trvani) chapu ze se nekdo rozhodne ukoncit svoje byti, nechce dal bojovat s vetrnymi mlyny v CR... A proc mladi lide? No pane prezidente, treba proto ze dostat se dnes k bydleni je pro maldeho cloveka TEMER utopie... a jak jste sam rekl BYDLENI neni narokove... ovsem pro hodne mladych je toto uvrzeni v nejistotu ztratou mozneho PEVNEHO bodu... Takze toto sve prohlaseni prosim PREHODNOTTE... Doufam ze se zmeni Vase stanovisko jako VAS styl chovani pote co jste byl nominovan na PREZIDENTSKOU funkci a cimz jste me VELMI potesil... 
0/0
3.4.2003 17:14

Pidzej

Komu tim pomuze?
 Teda muj nazor je, ze kazdy, kdo neco takovoho udela je proste jenom magor, ktery to nema v hlave v poradku. Komu tim pomuze, kdyz provede takovou vec? Kazdemu soudnemu cloveku prece musi byt jasny, ze ikdyz se zabije, zivot ostatnich jde dale a jeho cin na tom vubec, ale opravdu vubec nic nezmeni. Nikdo "normalni" by si kvuli takovemu duvodu na zivot nesahl. To at mi nikdo nenamlouva, ze se kvuli "stavu spolecnosti" nekdo krochne- a jeste takovymhle zpusobem. Proste v tom bylo bud neco uplne jineho (osobni duvody), nebo byl ten clovek proste dusevne nemocnej. Neverim v mucednickou smrt za spolecnost v CR... to delaji zfanatizovani palestinci..a ja nesnasim fanatismus v jakekoliv jeho forme!
0/0
3.4.2003 16:47

K.K.

Re: Komu tim pomuze?
Jako bys mi cetl myslenky....
0/0
3.4.2003 19:11





Najdete na iDNES.cz