Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České děti mají potíže s váhou

Vedle obezity se mezi českými dětmi v poslední době "šíří" i přehnaná hubenost. V obou případech jde o problém, který může vyústit ve zdravotní komplikace. V úterý byla zveřejněna rozsáhlá antropologické studie ze které vyplývá, že přibývá extrémů na obou stranách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peta

paradox
Kdyz to, zda je dite tlusty nebo hubeny zavisi na prvnim roce zivota, tak mi pak laskave vysvetlete, proc je tak spatne pit colu, nebo jist susenky   Laskave si to v tech hlavach trochu usporadejte    Diky    peta
0/0
2.4.2003 22:58

antík

Není
chyba v globalizaci anebo v reklamě. V rodičích je chyba přiznejme si kterej normální rodič kupuje dětem Coca Colu anebo hamburgra. Jděte do McDonaldu a podívejte se na ty primitivy jak tím cpou své děti. Tam je pravda.
0/0
2.4.2003 22:02

Vlčice

Daň globalizaci
Pokud není přirozený životní styl nejvyšší rodinou prioritou, konzumují děti "lahůdky" podle televizních reklam a to je konec jejich perspektivy. Je to tvrdé, ale je to tak. Většina chorob má kořeny ve špatné výživě v době dospívání.
0/0
2.4.2003 12:36

Jindra

Re: Daň globalizaci
Díky globalizaci se máme jako prasata v žitě, to je pravda. Jinde  jsou na tom podstatně hůř. Nevím jak ty, ale mně připadá lepší umřít v 60 na infarkt než v 10 hlady. Komu se to nelíbí, může se odstěhovat mezi přírodní národy a živit se lovem nebo sběračstvím. Hlavně ať neopluzuje před Tescem.  Sběračstvím se může živit i v našich kontejnerech, alespoň bude mít dobrou průpravu pro život v přírodě.
0/0
2.4.2003 13:31

antix

Re: Daň globalizaci
ad reklama: všimli jste si reklam, zařazovaných např. před Večerníčkem? Že by tam byly sýry, tvaroh, zelenina nebo tělocvik  - jsem si nějak nevšimla. Většinou jsou tam ty "zdravé čokoládové tyčinky plné mléka " a podobné blbosti. A vysvětlujte dětem, že reklama nemá pravdu. Je to špinavost, takhle útočit na úplně malé důvěřivé děti, které věří  televizi a ne  rodičům...Mimo to stačí, aby se podobně krmili kamarádi a doma s výchovou nemáte šanci, tady působí příklad a každé dítě se bojí lišit od ostatních.
0/0
2.4.2003 13:54

Rebel

Nejlepší tělocvik je česká házená.
Hezky jedno pivo za druhým a vytrvale házet do sebe. U nás na sídlišti máme hospodu v jednom domě s fitcentrem a dá se tam sedět v galerii nad posilovnou. Při pohledu na upocená individua ve směšných kostýmech a s vypoulenýma očima člověku mnohem lépe chutná. Úpěnlivé funění, řinčení železa, vrzání kloubů, praskot úpon a křoupání anabolik je příjemným zvukovým doplňkem. Ti lidé trpí utkvělou představou, jak jsou ve 40 mladí a krásní. Jako tolerantní člověk se smyslem pro demokracii jim to nechodím vymlouvat, přestože zvlášť některé ženy vypadají příšerně a o 10 let starší. Není nad pěkné plnoštíhlé tvary. Hodiny tělocviku by chtěly pořádnou reformu. Děti by mohly sedět na lavičkách a svačit hamburgery s kolou a tělocvikář by zatím na sobě makal. Učitel přírodopisu by na něm mohl názorně ukazovat, jak vypadá orangutan při amoku.
0/0
2.4.2003 12:31

admiral_Atvar

prohnat je !
my jsme meli branna cviceni, to se misto vyuky slo po lesich a nacvicovala se civilni obrana a taky jsme byli soustavne pripravovani na utok zlocinnych imperialistu. dnes jiz imperialiste nehrozi a tak ditka hniji ve skole. napriklad patek by mel byt vyhrazen pro pohyb. beztak se tam nic neuci. matika, fyzika, chemie ustupuje ruznym pomatenym humanitnim debatam ze maji mit deti rady cizince a jine uchylarny. zrusit a vyhnat je do prirody ! taktez po skole jsme pak se hybali, na kole jezdili a ti dnesni tlustosi jen sedi u pocitace. ano, i dnes mam rad pocitac a rad si zahraju, ale ne na ukor sportu ! a co jsme meli v menze ? klasiku, UHO s masem a kobzoli. zadne zeleniny a jine jedy. a jak zdrave jsme zili. muze za to zlocinny multikulturalismus a spiknuti individualistickych krimipodnikatelu a automobilova lobby !
0/0
2.4.2003 11:43

Katka

:-(
Co si pamatuju ze svého dětství, tak jsme nikdy neměli ničeho nedostatek. Ale když vidím, ty koule se školníma aktovkama jak v jedné ruce půllitrovku coly, v druhé ruce nějakou strašně "zdravou tyčinku s karamelem a čokoládou, další má v ruce rodinné balení chipsů a nějakou stejně výživnou limču... mám fakt pocit, že to rodiče přehání. My  jsme si nosili do školy na svačinu třeba chleba se sýrem a nějaké ovoce nebo zeleninu a když vidím synovce,  tak ten zásadně svačí sušenky a zapíjí to limčou.  
0/0
2.4.2003 10:43

Viki

Re: :-(
To je i můj názor. Našim dětem se dokonce ve škole smáli spolužáci, protože dostanou ke svačině chleba se sýrem a jablko nebo něco podobného. Musela jsem jim vysvětlit, že dostávají takovou svačinu, protože je máme rádi a chceme,aby byli zdraví . Ono je to pro mnoho rodičů daleko pohodlnější koupit sušenku a lahev Coly, než se každé ráno dělat se svačinami
0/0
2.4.2003 11:32

Strýček Fido

Re: :-(
Mám dojem, že to ani není tak vinou rodičů, jako přemírou reklam na tyto výrobky a mentalitou dětí. Pokud ve třídě mají spolužáka, kterému rodiče dávají ke svačině colu, sušenky, "zdravé tyčinky" a v televizi vidí reklamy s králíčkem Nesquikem,atd., tak ostatní děti vyžadují od rodičů to samé ... rodiče se potom mohou snažit jak chtějí, ale chleba se sýrem a zelenina v konečném případě vždy zkončí v koši ... děti si potom colu, sušenky, chipsy koupí sami.
0/0
2.4.2003 11:47

Haty

Problém?!?!
Hlavně, že článek připomíná negativní vliv kampaní o dietách. A co jiného jsou ty nekonečné pseudoodborné debaty o tloušťce nebo hubenosti, články přes celé novinové strany nebo "specializované" pořady v televizi? V tomto případě je navíc víc než kdy jindy úplně scestná jakákoli statistika, protože obecně platí jen to, že člověk "by se neměl přežírat". Všechno ostatní je dost individuální. Když si pročtu komentáře takhle v souhrnu, nechápu vaši touhu po zevšeobecnění jednoho konkrétního pohledu na věc. Já mám třeba hubenýho syna, macatou dceru, tělocvikáře znám i správný (oni jsou dost malí páni na to, aby změnili osnovy - mají svý šéfy), přednášky pro ostatní rodiče bych si odpustila (každý ví, jak vychovávat cizí děti) - a hlavně vím, že u sousedů je to možná všechno úplně jinak. Osobně považuju za škodlivé právě takové poplašné zprávy, jako je tenhle článek. Lidi, kterým je jedno co a jak jedí, to neovlivní, a ubožáky, co nemají jiný starosti, to zblbne...
0/0
2.4.2003 10:31

Andrewdžekill

reklamy
Když uděláte z čokoládové tyčinky tu nejzdravější svačinku, tak se nedivte, že jednou doženeme hamburgrokolovou Ameriku.
0/0
2.4.2003 10:19

Nero

Čemu se divíte.
Dnešní deti nic nedělají,pouze sedí v kině u počítače případně v Mc Donaldu.Stojí to spoustu peněz a nepřinese jim to nic.Cvičit,cvičit,cvičit by měli ti parchanti drzí.Tlustí by zhubli a hubení by měli chuť k jídlu.
0/0
2.4.2003 10:15

pedofil

Re: Čemu se divíte.
Tlustí by zhubli a hubení chcípli, tak to je. Tak to tedy ne. Děti nesmí chcípnout. Jezte tyčinky MARS
0/0
2.4.2003 22:10

Iva

Extrémy
Četla jsem statistiku, podle které 100 % italských dívek léčených na mentální anorexii pochází z neúplných rodin....Znám jednu českou rodinu, kde dívka touto nemocí trpí, ta sice je papírově úplná, ale muž pracuje od rána do noci, soboty i neděle, takže dopad je vlastně podobný. Prý  je to problém výchovy - pokud dítě nevidí otce, který má rád matku, i když už jí není dvacet a nemá 60 cm v pase, ztrácí pojem o tom, co je normální.
0/0
2.4.2003 9:27

Simona

Re: Extrémy
Pocházím z úplné a naprosto normální rodiny a noční můra zvaná anorexie mě pronásledovala několik let. Ani teď ještě nemám vyhráno, protože tento problém není problémem společnosti nebo rodiny, ale jenom a jenom osoby, které se týká. Když se v hlavě něco usadí, je těžké přesvědčit o opaku.
0/0
2.4.2003 10:23

Kocicak

O obezite rozhoduje prvni rok?
Tak to mam teda stesti, ze muj syn (rok a pul) nikdy tlusty nebyl. Ale chci ho vest k tomu, aby sportoval, a v tomto ohledu jsem ochoten zkousnout i fotbal, prestoze nepatri k mym oblibenym sportum. Na mne zatim zbylo jenom sumo:-)
0/0
2.4.2003 9:19

Péťa

Re: O obezite rozhoduje prvni rok?
Pokud bude mít sklon k tloušťce, radši ho nauč to sumo a hlavně brát sám sebe s humorem, jako to umíš ty. Většina posměváčků odpadne, když je s úsměvem pošle do pr**le.  Na ostatních může vyzkoušet to sumo.
0/0
2.4.2003 9:58

Hroch

dva je vice nez jeden
Autor pravi:
Za poslednich 100 let jsme vyrostli o 10 cm. To je prumerne 1 cm za 10 let. A za posslenich 10 let jsme vyrostli v prumeru uz jenom o 2 cm.
....Tak to jsem rad, ze se to tak "zpomaluje".
 
0/0
2.4.2003 9:16

Milos

Rodina naruby
Koukam, ze podle statistik mam rodinu uplne naruby. Starsi kluk narozen pri 750g, od malicka na umelem mliku (materske nemohl), ted je hubeny jak lunt a ve skole docela bystry, mladsi mel pres 3kg, kojeny docela dlouho, ted je to takovy otesanek a zatim hrozny pohodar ;-). Jo ty statistiky....
0/0
2.4.2003 9:07

Olda

Čemu se divíme
Čemu se divíme - stačí se podívat na ideál doby - modelky. Tento ideál je skoro na stejné úrovni jako ideály zabijáka v akčních filmech. Takže rodiče, zakážeme dětem se dívat i na volbu miss?
0/0
2.4.2003 8:44

Pavel

No, já jsem četl
že podle posledních průzkumú se o obezitě rozhoduje v pubertě - kdo drží dietu, bude velmi pravděpodobně, až dospěje, tlustej, kdo na váhu kašle, bude na tom v dospělosti mnohem lépe. Důvod je ten že si tělo při držení diety zvykne na nízký přísun energie a naučí se z jídla vyždímat co jde.
0/0
2.4.2003 8:34

teletubbies

Re: No, já jsem četl
nesouhlasím, kluk vždycky kašlal na váhu, bude mít 17 a je to na spodní hranicic obezity.Myslim že je to spíš sportovní aktivita než jídlo. Neznám lidi kteří mají koníčky, že by byli tlustý.
0/0
2.4.2003 9:37

cedr

o nic nejde
Jezisi 5 procent to je sranda, kazdej skolak(stredni/zakladni) pokud je obezni je stejne ve tride odvarenej - tj. ma brutalni motivaci k tomu aby zhubl. To  ze to tech pet procent nedokaze, to uz je podle me nemoc, ty decka maj opravdu ve vetsine pripadu peklo na zemi.
A vy co tady melete neco o behani a jednom lehkym jidle denne, podivejte se na svuj pupik.
0/0
2.4.2003 8:20

alkohoLik

skandal!!!
0/0
2.4.2003 8:04

učitel

Obézní děti
S dětma ve škole nic neuděláte. Už na prvním stupni mají zájem jenom o mobily, počítačové hry, drahé oblečení. K tělocviku a vůbec jakékoliv fyzické aktivitě mají vrozený odpor. Jsou to jinak (zatím) zdravé děti. Ale když má přijít hodina tělocviku, až 40% donese potvrzení od lékaře, že má ty nebo tamty potíže, a proto nemůže cvičit. Když o tom promluvíte s rodiči (samozřejmě podnikateli), tak Vám řeknou, že Vám do toho nic není. V duchu dodají, co ty socko nám do toho kafráš. Děti se pak pohrdavě vyjadřují téměř o všem, co jen trochu zavání fyzickou námahou. My si to přece můžeme koupit. Takže už se těším na další generaci. Už při narození budou mít jateční váhu. Ale já už určitě učitelovat nebudu. Tento školní rok je můj pslední a už nikdy nechci dělat nic, co vy jen vzdáleně pedagogiku připomínalo.  
0/0
2.4.2003 7:45

tráva

Re: Obézní děti
Když se chováš jak socka a mluvíš jak socka, navíc pitomá a závistivá, nediv se, že jsi socka.
0/0
2.4.2003 8:42

Kanystr

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
2.4.2003 15:30

Milos

Re: Obézní děti
To zas na tom neni CR tak spatne, kdyz 40% rodicu jsou uspesni podnikatele ;-))
0/0
2.4.2003 9:00

Milan

Re: Obézní děti
Před časem jsem seděl u piva s tělocvikářem který mluvil úplně stejně. Tak jsem se ho zeptal, proč někdo nezkusí udělat tělocvik pro děti přitažlivější. Místo nějakých přiblblých hvězdic, stojek, švédských beden, kladin, salt a podobných nechutností z doby obrozeneckých tělovýchovných spolků by si mohli dát  dobrou kondiční rozcvičku a pak hrát sportovní hry, nejlépe podle vlastního výběru. Tělocvik by bylo nejlepší vůbec neznámkovat a když už tak spíš podle snahy a nasazení, než podle zastaralých norem, určených pro skutečné atlety. Místo rozumné odpovědi začal ječet jako Viktorka na splavu něco o tom, že atletika je základ všech sportů a kdyby na sobě všichni makali.......tak jsem raději zaplatil a šel. Jen to potvrdilo moji teorii, že tělocvikáři stojí na nejnižším stupni žebříčku dokonce i na peďáku.
0/0
2.4.2003 9:06

admiral_Atvar

Re: Re: Obézní děti
vyborne ! moje rec ! presne jak ti obrozenci, v depresivni smrdute telocvicne same vymyk a rozmyk a nastup ! fuj ! at zijou venkovni sporty !
0/0
2.4.2003 11:49

medea

Re: Obézní děti
Já nikdy obézní nebyla (např. v 7. třídě 35 kg živé váhy)ale tělocvik na ZŠ pro mě představoval noční můru. A to jsem aktivně sportovala i mimo školu. Ale nemám nijak zvláštní pohybové nadání.
Problém nevidím ve váze dětí, ale v systému výuky. Ten současný orientovaný pouze na výkony ty nějak handicapované (váha, nešikvnost) naprosto odradí. Děcka, která sportují sama od sebe i mimo školu TV nepotřebují. Důležité je, aby si vypracovali vztah ke zdravému pohybu ostatní děti. A ne aby byly terčen posměchu protože nezaběhnou 100 v limitu nebo nehodí krikeťákem správnou délku.
0/0
2.4.2003 9:55

NEBE

Re: Re: Obézní děti
Souhlasím. Jako kluk jsem skautoval,učil se hrát tenis,vesloval,jezdil na vodu a na kole, ale tělocvik na ZDŠ byl pro mne noční můrou.Skrčku jsem prostě nikdy neskočil,neudělal výmik na hrazdě a šplh na laně taky ne. Na střední škole se tyhle opičárny přehlížely a většina hodin tělocviku se řešila rozdělením na 2 skupiny: košíková,volejbal.A bylo po stresu.
0/0
3.4.2003 15:35

Lenka

Re: Drsné,
ale pravdivé. Škoda, že končíš, ale chápu, že boj s větrnými mlýny je někdy nad naše síly.
0/0
2.4.2003 10:16

admiral_Atvar

Re: Obézní děti
kdyz maji rodice bohatce, tak proc neporadat v telocviku jizdy na bruslich, na kolech. pro ty z chudsich pak pesi vylety po okoli (mimo vyuku, jiste) a tu hodinu (nejlepe UPROSTRED dne) zrusit, je otresne byt zpocen zbytek skolniho dne. jak tu psal milan, obrozenecke zrudnosti necht jsou zapomenuty. vsak by byly na telocvik nalakany.
0/0
2.4.2003 11:53

slavjaro

Ach ty počty !
Podle článku :  "Nejnovější měření ukázalo, že se Češi za posledních sto let "vytáhli" o více než deset centimetrů. Růst se však zpomaluje. Před deseti lety byli osmnáctiletí už jen o dva centimetry menší než stejně staří chlapci v roce 2001.
Podle paní redaktorky se růst zpomaluje, když za posledních deset let "vyrostla" populace o 2 centimetry a za předchozích devadesát let o zbylých 8 centimetrů.
Co vše mě přitom napadá, to raději nebudu psát !!!
0/0
2.4.2003 6:40

Yaroukh

Re: Ach ty počty !
Tobe slovni ulohy moc nejdou, co? ;o) Precti si to jeste jednou ...
0/0
2.4.2003 9:11

Trunk

Re: Re: Ach ty počty !
Taky jsem si toho vsimnul, kdyby za poslednich 10 let vyrostli o 2 cm, za 100 let by to uz bylo 20, takze jakypak zpomalovani ??? Nechapu
0/0
2.4.2003 10:40

Mass

Počty?
Jedna nastavitelná lavice stojí prý šest tisíc.......no....dobrá, ale co tedy pak znamena následující věta že nábytek pro třídu 30 žáků sotjí 100.000? 
0/0
2.4.2003 5:47

quartz

Re: Počty?
asi maj mnozstevni slevy
0/0
2.4.2003 6:03

Petr

Re: Počty?
Naučte se číst :)) .. a počítat: Jedna lavice je pro dva žáky. Její cena je " ... v průměru šest tisíc ...", takže může stát i o něco více. Tedy - pro 30 žáků je to 15 lavic. 15 x 6 000=90 000, jestli se nepletu, tak kde je renonc? Někdo holt musí bejt v opozici za každou cenu.
0/0
2.4.2003 7:08

David

Re: Počty?
Tady se nekdo ohani matikou a uplne zapomel zapocitat disko pro stehovaky :-)
0/0
2.4.2003 7:15

Yaroukh

Re: Re: Počty?
"stehovaci na disko nechodej - ptal sem se"
0/0
2.4.2003 9:10

Doktor

reseni
Tlusty deti by meli behat a cvicit. Povinne. Dokud nezhubnou, dostavaly by jenom jedno lehke jidlo denne. Vyzable deti musi tez cvicit, ale musi taky jist. Pri odmitnuti stravy by mely byt nasilne donuceny.
0/0
2.4.2003 0:56

Harden

Re: reseni
A nezapomen tem hubenejm po nasilnym nakrmeni zalepit pusu. To vazne nevis, ze ty vazny pripady proste potravu nedokazou vubec zpracovat ?
0/0
2.4.2003 2:17

quartz

Re: reseni
no ty ses teda profik. Uz vidim, jak ty vydrzis o jednom jidle denne.
Spravne stravovani je spis nekolik (5 - 7) jidel, peclive vybranych rodici, kteri na to nekaslou. Samozrejme tim nemyslim chipsy a colu pred televizi.
No a boji s obezitou by urcite prospelo, kdyby dite bylo po prichodu ze skoly 'vyhnano' aspon na 2 hodiny ven, misto aby sedelo u pocitace. Potom udelat ukoly a zbytek se uvidi.
Zajimavej napad je treba prihlasit je do atletickeho krouzku, napr. u Sokola, z vlastni zkusenosi vim, ze pro vetsinu deti je pohyb i v telocvicne prijemnejsi nez vysedavani v byte.
Jenze na to proste rodice nemaji cas.
0/0
2.4.2003 6:12

David

Re: Re: reseni
V celku s quartzem/i souhlasim. Jen mala pripominka existuji i jine sporty nez atletika.
0/0
2.4.2003 7:23

lupo

Re: Re: Re: reseni
Třeba šachy, že jo?
0/0
2.4.2003 8:37

alenaalena

Re: reseni
No to by mě opravdu zajímalo, jak bys to v praxi dělal, dejme tomu že bys tlustejm dětem nedal najíst - ale jak chceš cpát jídlo do krku těm hubenejm - nejspíš tě při tom pozvracej.A už vidím dítě, který je hlady polomrtvý, jak cvičí- ty jsi nejspíš žádný dítě ještě neviděl...
0/0
2.4.2003 9:22





Najdete na iDNES.cz