Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ta válka nevypadá dobře

Vidím obrazy amerických zajatců, které Saddámovi pohůnci nastrčili před kameru. Slyším, že oslavovaní supermani nedokážou dobýt měst, které chrání pár "zuboženců". Dovídám se, že Američané sestřelili britské letadlo a britští vojáci postříleli své novináře jako králíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Uhhhh

A jeste
Tenhle clanek si ulozim jako neuveritelny priklad toho, jak se novinari stavaji obeti vlastni virtualni reality.Vetsina lidi tusi, ze tady existuje dost nevyrovnany informacni tok.Na jedne strane americani musi umoznit mediim pomerne svobodne a presne informovat o deni a vlastnich ztratach, ne druhe strane jsou nam podsouvany nesmysly typu "Iracky zemedelec sestrelil puskou na vrabce bitevni vrtulnik".Jeden z mala, kdo si z toho neni schopen udelat nejak y, alespon trochu rozumny obrazek, je pan Komarek.Myslim, ze by redakce mela vazne pouvazovat o jeho analitickych schopnost, kdyz uz se zivi psanim komentaru....
0/0
25.3.2003 10:22

Uhhhh

A jeste.
0/0
25.3.2003 10:15

Durduin s.r.o.

Názor 1.B
 Žádná válka není nutná - Američani a Britové se stihnou pozabíjet sami (viz srážky, pády a sestřelení vlastních vrtulníků)
0/0
25.3.2003 6:47

Re: Názor 1.B
To je drobna patalie, to se neda srovnat s temi 90 T-72, co znicily Apache behem noci. Havarie se stane i na prehlidce nebo na cviceni.
0/0
25.3.2003 6:55

civilizace

"Irácka svoboda"
se nám nějak hatí, tak i tak. Nejen tolik vytrubovaný cíl, ale i samotná tak nějak sebevědomě nazvaná akce. Ledaže se pletu a cílem bylo osvobodit Irák od většiny iráčanů (že by kvůli bezpečnosti Saddáma?). Mílí dobytkové, proč hledáte argumenty jako topící se stébla, když nejprostší máte jako na dlani? A to dokonce od samých amíků (těch rozumných) - "fiktivní volba fiktivního presidenta vedoucího nás do fiktivní války....", je nutné to citovat celý? A když něco obdobnýho se stane v asijské zemi s tradicí, které se přizpůsobil už i starý řím, pak tu je, co tu je. Ovšem ještě je ktomu zapotřebí vaše tupost, aby se mohl opakovat už mnohokrát obehraný šlágr. Kdybychom měli trochu rekapitulovat, tak celá akce byla připravena sice v souladu se standardním khaki - pardon, civilizovaným - myšlením ...ale zase pod psa. Ale to přece dějiny ukazují, když nevěříte těm jednookým měti vámi slepými, to jinak nemohlo dopadnout (říká se tomu Pyrrhovo vítězství) - svět už nebude tím, čím byl před tím.Jsme tam, kde jsme byli před pár lety, samozřejmě teď na to mnohem "lépe vybaveni", a na vlastní kůži zažíváme opět zažíváme, co je to "demokracie" ve "správných" rukách. Chápu, jistě nás všechny dojímá, jak Iráčane vítají přinášenou svobodu po svém - zřejmě si někdo zapomněl u nich objednat květiny. Saddám se tetelí blahem, že koněčně už ty sviňárny nemusí dělat sám. jde pokračovat....I trestní roty a Gulag daly u Stalingradu přednost svý zemi, tj. sobě před diktátorem. Že by teď jsme přehodnotili své cíle? Že je nutné osvobodit Irák od těch nevděčníků? Tak konečně veřejně přiznejte, dobytkové, o co vám jde, ono se to stejně ví.
0/0
25.3.2003 4:41

Uhhhh

Re:
V duchu tahle logiky bychom okamzite meli zavest socialismus a vratit Husaka ""Na Hrad"".Pokud si pamatuju ceskoslovensky lid, ztelesneny Verejnou Bezpecnosti se hrdine branil kontrarevluci.A i obeycejny lidi byli ochotny za svoji stranu a vladu bojovat.Muj soused milicionar napr. hned 18. listopadu odjel neznamo kam a vratil se az po tydnu......
0/0
25.3.2003 10:15

Mat

Co jsem chtěl napsat jsem napsal
Přeji všem dobrou noc, protože je to tu momentálně nějaké mrtvé. mat.l@volny.cz Brou, velmi brou
0/0
25.3.2003 0:40

roman

0/0
24.3.2003 23:41

Dusan

Re:
Vystizne receno.
0/0
24.3.2003 23:44

jurasek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 23:34

Dusan

Re: andele smrti v iraku..
Ty jsi kluku docela srandista
0/0
24.3.2003 23:37

Mat

Re: andele smrti v iraku..
Rozhodně amíkům nefandím, ale vítězství na druhé straně bez přispění nějaké jiné mocnosti mi připadá jako utopie.
0/0
24.3.2003 23:46

jurasek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 23:16

roman

Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
pokud chceš reagovat, tak mluv slušně, argument se dá říci bez slov typu ...
0/0
24.3.2003 23:20

jurasek

Re: Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
k cemu asi mame ty stavnate vyrazy v jazycich? aby se nepouzivaly???????/LOL! ne, k tomu, aby se pouzivaly.......jinak mi vsak muzes polibit prdel
0/0
24.3.2003 23:21

Dusan

Re: Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
Romane, tu Mnichovskou otazku bych si i rad precetl, ale nemam moznost. Asi bude blbe znit otazka: nenajdu to nekde na netu? Predem diky.
0/0
24.3.2003 23:25

roman

Re: Re: Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
Já jsem ji četl asi před 10 lety, je to krásná kniha, kde se Beneš obhajuje po té, co ho VB a Fr zradily, hlavní myšlenka knihy a to je to zrůdé je v tom, že Francie a VB chtěli, aby Hitler dobyl nás a pokačoval dále na Východ. To je prostě úděsné, vidíš, kam vede tvoje cesta. A tím, že Beneš nesouholasil s válkou došlo k tomu, že po válce jsme byli jediná země bez zničeného hospodářství, a proto nás ti Rusi tak chtěli, však i dnes prý dnes sestřelili Americký vrtulník puškou ze Zbrojovky. A celou Varšavskou smlouvu jsme vyzbrojobvali mi až jsme se dostali tak kde jsme. A to jsou ty důsledky - 50 let pozuději. A na netu o ní ńevím, vím jen, že je dosti odsuzovaná, protože se Beneš bránil, že nemohl dělat nic jiného, nikdo mu to nevěří, ale zkus se vžít do jeho role - všichni tě opustí, aty necháš svůj národ a vlast zničit a Hitler již nabere směr as pude na Rusko, a věřím, že Fr a VB by ho v tom podporovali, aby zničili komunismus, ale pak by se všichni divili.
0/0
24.3.2003 23:37

Dusan

Re: Re: Re: Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
Dal jsi mi dobry tip. Asi se budu muset snazit rozhodit site v antikvariatech. Ale dekuji. to s tou puskou jsem cetl, ale nechce se mi tomu verit. Puska nemuze prostrelit bojovy vrtulnik. To je preci jasne. I kdyz...... zni to s tou Ceskou puskou moc dobre. ale zase na konec dodam, ze by bylo lepsi nebojovat, ale vyjednavat.
0/0
24.3.2003 23:42

roman

Re: Re: Re: Re: Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
Kdyby tehdy GB a FR bojovali, tak by Hitler jistě prohrál, Rusové by se povraždili navzájem a Američani by něměli dnes roli četníka. Ale to by museli jit do války !!! Rozumíš do války !! Ne vyjednávat. Prostě obětovat svě děti a občany. A to dnes dělají Američani, bohužel bez nás.
0/0
24.3.2003 23:51

roman

Re: Re: Re: Re: Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
dusane dik za debatu, jdu spát.
0/0
24.3.2003 23:54

Dusan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
nemas zac, take dekuji, ale stejne stale nesouhlasim. Nemuzes preci tvrdit, ze Saddam je Hitler. Saddam ma min zbrani, je hur vyzbrojen a mamensi armadu, nez mel Hitler, ale mysleno samozrejme v soucasnem meritku. Jinak dobrou.
0/0
25.3.2003 0:02

Dusan

Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
ja s Tebou v podtate souhlasim, ale i kdyz nejsem verici, nepreji nikomu smrt, ani spojencum a ani Iracanum. Jsem pro mirove reseni. A vazne by to slo bez tech "drsnych" slov.
0/0
24.3.2003 23:23

Mat

Re: zato tech hnupu analytiku je tady jak nasran****
Neřekl bych to tak maximalisticky. Kromě toho jsem momentálně pokouřil. Ale vcelku musím souhlasit a úplně ze mě opadlo napětí pod tou pěknou škálou sprosťáren.
0/0
24.3.2003 23:26

Mat

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 23:10

Dusan

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 23:13

roman

Re: Aby to tak nebolelo
Souhlasím, nic není černobílé, politika v ČR je strašný svinstvo v podání Zemana, Šloufa, Srby, atd. Téměř každému politikovi je pouze o úplatky, protože v podnikání stojá za ...Strašné - trochu mi to připománá tu Afriku. Ale nemohu si pomoci, to co se děje v Iráku je i pro naše děti správné. Dík zemřelým Americkým a Britským vojákům a omluvu zemřelým irásckým obětem.
0/0
24.3.2003 23:16

Dusan

Re: Re: Aby to tak nebolelo
romane, zase musim nesouhlasit, protoze pro nase deti to (promin Tve deti, ja zadne nemam) spravne neni. Zadna valka neni spravna. Je neomluvitelna. Uz jen kvuli tomu, ze nema zadne opodstatneni.
0/0
24.3.2003 23:21

roman

Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Jak můžeš říci, že žádná válka není správná, kdy to tak bylo, tak by nás Hitler všechny vyvraždil, a ty by jsi Americe dnes neseděl.
0/0
24.3.2003 23:43

Mat

Re: Re: Aby to tak nebolelo
Myslím, že pozůstalým po spojeneckých vojácích by si se zalíbil, ale řekl bys to i pozůstalým v Iráku? Kromě toho jeden pozůstalý řekl: Pane Bushi zabil jste mi syna. A byl to američan! A znovu, i kdyby to byla správná věc nemá na to nikdo právo! Právo!
0/0
24.3.2003 23:43

roman

Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Snaž se pochopit, že tento mrtvý voják zachránil dalších X dětí třeba v Kuvajt City, nebo v Dalasu, negbo v Praze ...
0/0
24.3.2003 23:46

Mat

Re: Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Opravdu a já si myslím, že ohrozil světový mír. Myslím, že svět se po dlouhé době rozpoltil a nepokoje prtoti válce v Iráku o tom jenom svědčí.
0/0
24.3.2003 23:52

roman

Re: Re: Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Na to máš právo, ale já si myslím, že po válce se všichni zklidní, a polezou Američanům ... A budou jim vděční, že zbavili svět jednoho diktátora. Akorát to nedají najevo.
0/0
24.3.2003 23:57

Mat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Už teď to někteří dávají najevo až hanba. Myslím, že Husain Nepředstavoval zrovna největší nabezpečí. Co třeba Korea?
0/0
25.3.2003 0:02

Dusan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
nebo Cina a v Africe je takovych zemi, ne tedy zemi, ktere jsou tak nebezpecne, ale zemi s diktatorskym rezimem urcite desitky................
0/0
25.3.2003 0:07

Dusan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Jo tak na to by se hodilo: Vstanou novi bojovnici......
I po Saddamovi muze prijit nekdo horsi a bude to treba opravdovy svetovy agresor.
0/0
25.3.2003 0:04

Mat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Opravdu nikoho se nesnažím obhajovat, ale::: Prostě ten útok je protiprávní a to si nesmí dovolit nikdo!
0/0
25.3.2003 0:12

Dusan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Zase jen: Souhlas.
0/0
25.3.2003 0:25

Mat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aby to tak nebolelo
Díky opravdu jsem rád, velice rád, že se mnou někdo takřka bez výhrad souhlasí. Co se s někým chytnout.
0/0
25.3.2003 0:29

nemec@seznam.cz

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.3.2003 21:41

Dusan

Re: Co to je?
Plne se ztotoznuji a souhlasim s tim co jsi napsal.
0/0
24.3.2003 21:43

Dusan

Re: Re: Co to je?
Jejda, to mi to ulitlo. Ten souhlas patril k tomu clanku pod timto.
0/0
24.3.2003 21:45

Dusan

Re: Co to je?
jen v par bodech. Co treba Turci. Ti nebojuji proti Kurdum? A tam Ti to nevadi? Kdyz by mel chemicke zbrane, nemyslis nahodou, ze uz bylo na case, aby je pouzil? Pak uz by preci nemusel mit ani sanci, nebo ne? To, ze sedel za atentat je vseobecne zname, ale co treba to, ze USA vyjednavaji s Saronem, ktery odjakziva, kdy se mu dostala do rukou moc tak bil Palestince hlava nehlava, s tim se muze vyjednavat? A co treba predstavitele Ciny a Africkych zemi, kde vladnou diktatori? Nebylo hloupe je navstevovat kvuli podpore valecne aliance, kdyz u nich v zemi tez uznavaji genocidu jako jedinou zbran proti opozici?
Ja bych rekl, ze v tom co jsi tu napsal jsou trochu mezery. A Americane se vylodili v Normandii az po tom co je napadli Japonci a oni vstoupili do valky na strane spojencu. Skoro bych se odvazil tvrdit, ze pokud by Americany nikdo nenapadl, ze by do zadne 2. svetove valky ani nevstoupili.
a s tou ropou si pockame co po valce. 10:1, ze budovat a tezit budou Americke spolecnosti a konsorcia.
Valka je spatna, ale proc za kazdou cenu za neco bojovat a umirat? Neni lepsi dal zit?
0/0
24.3.2003 22:03

roman

Re: Co to je?
Naprosto souhlasím, a lidé typu Dušana by měli při čtení otevřít oči. Zkust si přečíst od Beneše Mnichovskou otázku ty mírotvůrče.
0/0
24.3.2003 22:05

Dusan

Re: Re: Co to je?
Neexistuje nahodou zlocin(trestny cin) a pak az by mel nasledovat  trest. Alespon to tak funguje pro kazdeho smrtelnika. Nechci se zastavat Saddama, ale co provedl? Ze mel par raket Scud? Ublizil nekomu, zautocil na nekoho pred tim, nez na nej, respektive na Irak, zautocili spojenci? Proc nekdo nezautoci na USA a nebo na Rusko, kdyz tyto dve zeme maji nejvic zbrani hromadneho niceni? Myslis, ze od nich zadne nebezpeci nemuze hrozit? a ja nejsem zadnej mirotvurce, spis Ty si zacni rikat "valecnik". Nejak touzis po krvi. Ja jen tvrdim, ze za vsim jsou penize, ropa a zase penize. A take to, ze se nemelo utocit, ale jednat. To je muj nazor. Kdyz nic neprovedes a nic Ti nikdo nedokaze a zavre Te bez soudu, co budes pak delat? Ted se predved.
0/0
24.3.2003 22:18

roman

Re: Re: Re: Co to je?
Já si myslím, že stále nechápeš že toto již není problém války velmocí, ale problém podpory někoho, kdo podporuje ty, kteří ti přinesou do kina 20 kg TNT a zabijí 100 neviných dětí. A pokud budou existovat mocnosti takového typu tak můžeš také přijít o své děti, i kdyby stříhaly vlnu na Novém Zélandu, a my se jim prostě mustím postavit. Ropu měl Irák již dávno a myslíš, že před 11. zářím by na něj USA a GB nautočili, zamysli se nad tím. Dušane vše v dobým, ale máš děti?
0/0
24.3.2003 22:37

Dusan

Re: Re: Re: Re: Co to je?
Mysli, a jen v dobrem, ze zautocili. Nepamatujes se na prvni valku v zalivu? Ale ted vazne. Vazne si myslis, ze ta valka je nutna? ty Tve deti vazne muze zabit i vojak, ktery pujde po stopach teroristu, ale to sem ted nepatri. Nemyslim, ze by se melo takoveto zemi stavet. Pokud tu byly dukazy, ze podporuji financne terorismus, neni nic snazsiho nez jim ty jejich ucty zmrazit  a penize posilat nebudou. A popravde, deti nemam, ale jsem tady v NY od kvetna 2001. Tak vim jake to tu bylo. Take vse v dobrym. 
0/0
24.3.2003 22:50

roman

Re: Re: Re: Re: Re: Co to je?
Dušane, 1. nemyslím si, že by Američané něco měli z Irácké ropy po Válce v zálivu. 2. O tom, že Sadámm podporuje teroristy přece nemůžeš pochybovat, vždyť sám zabíjí lidi na vlastním území, Izraelce by nejraději pověsil všchny a Palestince podporuje jak jen může. 3. A věř tomu, že souvislost mezi Usámem a Sadámem (rymuje se to) se určitě najde. 4. Kdyby mi Americký voják zabil dět a mám 2 a krásný, tak by to byl průser, to máš pravudu. Ale to už je pak osobní, ne globální. a politici musí myslet globálně- ne?
0/0
24.3.2003 22:59

Dusan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je?
Ja rozumim tomu co se mi snazis celou dobu sdelit, ale Ty se snaz pochopit, ze "spravedlivy", v tomto pripade asi moc neni, trest musi prijit az po vykonanem zlocinu. A mne jde jen o to, ze USA celou dobu tvrdili, ze dodaji dukazy proc je treba zautocit a vest valku s Irakem, ale nedodali nic a ani nic nenasli. Proto je tato valka bezpredmetne zbytecna a je to ze strany spojencu jen obycejna agrese. a sam jiste neveris tomu, ze se vede tato valka kvuli tomu, ze Saddam zabijel sve lidi. To uz by valecna koalice musela davno zautocit v Cine a nebo v te vecne omilane KLDR. Nemyslis?
0/0
24.3.2003 23:06

roman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je?
Ale ten zločin již vykonán byl. A pokud budeme čekat na to až v Londýne sundají letadlem Buckingenský palác. Sadám taky tvrdil, že nemá rakety Scud, ale nyní je má. Hitler také tvrdil, že mu jde jen o Sudetské němce, a největší podporu našem ve Francii a Británii. A jak to dopadlo. Pochop, že někdy je nutné jednat tak jak ti říká zdravý rozum.
0/0
24.3.2003 23:11

Dusan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je?
Dobre, ale pokud je Saddam ten terorista o kterem mluvis, proc se mu nesnazili v tom zabranit? Proc prisli tak pozde? Tady neslo o Saddama, ale o Bin-Ladina. a jestlize podporoval terorismus....kdo to dokaze? Proc mu nezmrazili vsechny konta? Bez penez by, pokud to delal, nemohl nakupovat zbrane pro teroristy a nebo je jimi podporovat. a mezi nami Saddam neni tak hloupy, ze by vykonal neco podobneho jako Bin-Ladin.
0/0
24.3.2003 23:17





Najdete na iDNES.cz