Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČT vítá návrh na zvýšení poplatků

Kabinet Vladimíra Špidly kývl na zvýšení koncesionářských poplatků. Podle návrhu ministerstva kultury by měli majitelé televizních přijímačů platit o 20 korun víc, tedy 95 korun měsíčně. Poplatek za rozhlas chce vláda zvýšit z 37 na 45 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martan

peníze nutné pro výrobu pořadů.....
No, já bych v první fázi zrušil RRTV, která nás stála 10mld, když nebudu počítat další nemalé částky které berou za svá rozhodnutí, jenž ČR poškozují. Těch 10mld zaplatíme tímto zvýšením (o 20kč) všichni kdo mají "bednu" přihlášenou dohromady až za 10let! To jsou jednoduché počty, takže nejdříve je třeba se vyrovnat s s negativní činností RRTV, pak se socialistickými odbory ČT a potom se bavit o nějakém zvýšení poplatků. Jinak to vyjde vniveč. Je to v podstatě stejný, jako se bavit s taxikáři pouze o zvýšení sazby z 22,- na 30,-, ale nebavit se s nimi o jejich pracovních povinnostech!!!
0/0
20.3.2003 10:57

antík

POZOR VÝZVA
NEPLAŤTE TELEVIZI !!! To co tam vidíte, je jinde zdarma. Chcete podporovat odboráře ČT?
0/0
19.3.2003 23:22

Julius

Re: POZOR VÝZVA
ČTv je nejkvalitnější a zatím snad ještě nezávislé médium na televizním trhu v ČR. Kdo neplatí je zloděj a podporuje kýčovitou zahraniční produkci. V některých státech o celoplošné veřejnoprávní médium přišli a vzdělanost a kultůrní vědomí národa rapidně pokleslo. Je třeba si uvědomit, že vlastní produkce je nákladově daleko dražší než nákup telenovel a seriálů o geniálních policejních psech... VYZÍVÁM VÁS TEDY K PLACENÍ KONC. POPLATKŮ S ÚSMĚVEM NA RTECH.
0/0
20.3.2003 9:58

Nedivák

Re: Re: POZOR VÝZVA
Vybírání poplatků na miliónové odstupné je zlodějna
ČT je tak akorát nezávislý hotel pro "některé" politiky
Proč má státní tv na programu stejně stupidní programy jako jiné tv
Řešení je digitalizace a zakódování programů a hned by se poznalo jestli má nějakou cenu celá ČT
0/0
20.3.2003 13:00

dad

Re: Re: POZOR VÝZVA
To slovíčko "snad" o nezávislém médiu je namístě. A co se týče kvality vysílaných pořadů, tak to je věcí víceméně názoru. Je pravdou, že ČT je přebujelý moloch s vysokými náklady na svoji vlastní činnost. Pokud nedojde ke změnám v ČT, které by činnost ČT zlepšily a zefektnily, tak je zvyšování poplatků pouhé zdražování nutné pro zvyšování platů zaměstnanců a nesmyslně vysokých honorářů autorů často pochybných pořadů. Proto VYZÝVÁM  K NEPLACENÍ KONCESIONÁŘSKÉHO POPLATKU., dokud nedojde k zaplacení 10 miliard Kč za Novu těmi, kteří to zavinili a dokud nedojde ke změnám v ČT.
0/0
20.3.2003 15:34

Bobr

V clanku si pekne protireci.
Nejpve tvrdi ze jde pouze o vyrovnani inflace. Prijem by se tedy neznemil. Potom vsak:
"Česká televize by se podle ministra mohla díky vyšším příjmům dostat z finančních problémů. "
Tak jaka je skutecnost? Neopodlozene argumentace o iflaci umoznuji zvysovani cen ve vsech sverach. A tim i hrozba "oskubanvani" vetsinny obyvatelstva.
0/0
19.3.2003 22:14

Julius

Re: V clanku si pekne protireci.
Vážený, obnovte si znalosti základů tržní ekonomiky!!!
0/0
20.3.2003 9:49

Slavek

To chtěj zvýšit za to co předvádějí?
Já bych nejradši aby si každá televize jela za svý a netahala z nás peníze ,platy ani důchody taky nekopírují inflaci
0/0
19.3.2003 22:05

Majka

Takže díky vážená vládo za varování,
televizor mám od roku 87 - takže dosluhující vyhodím a nový nekoupím, raděj si udělám dovolenou. Opravdu jsem Vám vděčna. Abyste udělali v ČT pořádek to ne, zvyšovat poplatky - to ano - takže si tu TV strčte za klobouk  
0/0
19.3.2003 22:02

ST

Vyhodit
Nechal bych televizáky nastoupi dle abecedy a každého 5 bych vyhodil. I tak by jich zůstalo až moc, a nepotřeboval bych další peníze.
0/0
19.3.2003 21:01

střelec

Re: Vyhodit
A já bych tě nechal nastoupit ke zdi a zastřelit!
0/0
19.3.2003 21:23

lojza

Re: Re: Vyhodit
Střelče že ty děláš v CT?
0/0
19.3.2003 23:12

Boháček

Zvýšení poplatků?
Nebuďte směšní, komu chystá lobby uvítání v čele ČT? Ostatně soudím, že bychom platit neměli. Podporovali bychom parazity.
0/0
19.3.2003 20:41

Perníkář

ČT stojí za ... všichni to víme
Na co se na ČT dá podívat je tak akorát v neděli český film jinak ať se jdou ... :o) Cao
0/0
19.3.2003 19:56

gggg

Re: ČT stojí za ... všichni to víme
Za to  na deseti miliardový nově vysílají samý lepší pořady
0/0
19.3.2003 20:42

ad

Skutečně aktuální
je teď vyrukovat se zvyšováním koncesionářských poplatků v době, kdy hrozí, že blbostí poslanců a Rady pro rozhlas a televizi zaplatíme 10 000 000 000,- Kč za zloděje Železného.  Samotný princip vybírání těchto poplatků je pochybný. Vybrané peníze jdou pouze ČT1 a ČT2, ačkoliv jsou tady ještě dva celoplošné programy, které nic nedostávají. Veřejnoprávní televize by měla být placena ze státního rozpočtu a s pořádnou kontrolou, kam ty peníze vlastně jdou. Přebujelá administrativa ČT a nehorázné finační požadavky tzv. umělců jsou zárukou, že ani zvýšené poplatky nebudou stačit. Stejnou reportáž, kterou komerční televize zvládnou se třemi lidmi, dělá ČT se štábem  6 i více lidí. Pokud chtějí zvyšovat poplatky, tak by se měla omezit stupidní reklama, kterou nás všechny televize krmí. Výsledkem zdražení muže být přesně opačný efekt - mnohem více lidí přestane TV platit. Pokud dojde ke zvýšení poplatků a řešení prohrané arbitráže bude na úkor daňových poplatníků, stálo by za úvahu vyhlásit občanskou neposlušnost a neplatit žádné poplatky za TV. Tyto poplatky jsou totiž skrytou další daní. Pokud by to takto dále pokračovalo, tak by se časem mohlo stát, že poplatek bude vybírán třeba za vlastnictví ledničky nebo pračky. Jako by státu nestačilo, kolik peněz získá z koupě TV přijímače (stát totiž od zaměstnance získá na daních, odvodu z mezd zaměstnavatele a pojištění prakticky stejnou sumu, kolik stojí TV přijímač. Kromě toho získá stát z ceny TV přijímače dalších 22% za DPH a další procenta, které zaplatí obchodník ze svého zisku). Pro příklad - z ceny TV přijímače 10 000,-Kč (kterou zaplatí v obchodě zákazník) získá stát přímo do svého rozpočtu téměř 12 000,- Kč a během pěti let se vybere dalších 4 500,-Kč na koncesionářských poplatcích. Nehoráznost.
0/0
19.3.2003 19:34

gggg

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.3.2003 21:14

Luděk

Re: Re: Skutečně aktuální
Az budou vsude v Evrope skakat po hlave - Budes taky ???
0/0
19.3.2003 21:31

ad

Re: Re: Skutečně aktuální
Vážený gggg, máte pravdu, že takto to funguje v řadě zemí - to ovšem neznamená, že je to v pořádku. U nás je jedno z nejvyšších zdanění a tento poplatek počítám k daním. Nejde o vysokou částku, ale jde o princip. Ostatně za pořízení TV přijímače stát získává tak vysokou sumu (jak jsem uvedl výše), že by lehce mohl koncesionářské poplatky oželet. Navíc by to bylo i spravedlivější jak vůči divákům, tak vůči komerčním televizím. Navíc jde o poplatek nikoli za programy, ale za vlastnictví TV přijímače. Pokud chce ČT vybírat poplatky, tak ať si vysílání zakóduje a platit bude jen ten, kdo bude mít uzavřenou smlouvu s ČT a bude chtít tyto programy přijímat. Tak jak je to u kabelové televize. Takto má totiž ČT jistý příjem (plus minus autobus) a nic ji nenutí, aby pracovala úsporně, efektivně a pro diváky. A pokud chce stát mít veřejnoprávní neplacenou TV, tak ať ji platí z vybraných daní. Tento způsob financování je jedině u veřejnoprávní TV spravedlivý.
0/0
19.3.2003 22:39

King036

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.3.2003 19:17

gggg

Re: tak prrrr.....
to by mě zajímalo  na co se tak můžeš v televizi dívat, teda pokud televizi sleduješ.
0/0
19.3.2003 21:01

lvy

Jsou to blazni! Zavřete je do blázince!
Polovinu lidi z CT bych vyhodil na dlazbu a druhe bych dal na vyber jestli chcou makat nebo ne a po par mesicich bych vyhodil tu horsi polovinu. Vsechny externe tocene veci bych zrusil a delali by je ti lide co by tam zustali. Prodal bych 3/4 zbytecnych prostor a nakonec bych prehazoval penize vidlema protoze by jich najednou bylo dost na kvalitni vysilani!
Bohuzel "nase" "vlada" umi jednat pouze dutou lebkou a ne mozkem takze je logicke ze chteji zvysovat prispevek stejne jako dane atd...
0/0
19.3.2003 19:08

gggg

Re: Jsou to blazni! Zavřete je do blázince!
Radši drž hubu a zapni si Televizní Noviny ! A, že vychovatelům (dozorcům) vzkazuju, aby tě už k nternetu nepoustěli!
0/0
19.3.2003 20:54

jiří@iol.cz

o voze a o koze
Nevím proč sem někteří pletete Novu! Ale to asi proto, že jste zakuklení příznivci darebáků typu Komers, Kraus, Dekoj a spol, že? Tak jen tak dál, ať mají naši vzbouřenci na Kavčích horách ještě bohatší koryto a mohou dál podporovat toho, čí chleba jí, (ČSSD), že?
0/0
19.3.2003 18:55

názor

Nedám! Kam ty peníze plynou?
Mnoho programů nestojí vůbec za nic  A to, že mám TV neznamená, že se dívám na ČESKOU TELEVIZI
0/0
19.3.2003 18:54

Perníkář

Re: Nedám! Kam ty peníze plynou?
Přesně tak :o)
0/0
19.3.2003 19:57

gggg

Re: Nedám! Kam ty peníze plynou?
Ale dáš, neplatí se přece za to, že se díváš na ČT, ale za to, že máš doma televizi!!
0/0
19.3.2003 20:49

navsteva

Nelatim
Naplatim, neplatil jsem a nezaplatim....at si CT a vubec vsechny nase televize trhnou nohou. Kdyz uz se chcu na neco koukat (hlavne na necenzurovany a nekomunisticky zpravy) tak si pusitm nemecky nebo anglicky satelity...
0/0
19.3.2003 18:11

gggg

Re: Nelatim
neplatíš za to, že se díváš na ČT, ale za to, že máš doma televizi!!!!
0/0
19.3.2003 20:47

Pravdivy

jsem pro
Jsem jedine pro zvyseni poplatku. Na NOVU se nedivam a stejne budu platit.Ceska televize dava cim dal tim lepsi porady a pokud dostanou vice penez,zbude treba i na Gambrinus ligu a konecne uslysim poradny komentar.
0/0
19.3.2003 17:57

gggg

Re: jsem pro
naprostý souhlas!
0/0
19.3.2003 18:37

Vul

hehe
Co kdybyste se tech bednicek lidi radeji zbavili a vyrazili nekam do prirody? Ja uz nemam ani televizi ani radio, nemusim platit koncesionarske poplatky a mam hromadu volneho casu :)
0/0
19.3.2003 17:47

Sato

Re: hehe
Souhlasím, rozhodně je to lepší než 5.000,- Kč (za mou rodinu), které zaplatím teď za Vovkovu NOVU.
0/0
19.3.2003 17:56

gggg

ještě věčí zvýšení
Já bych poplatek zvýšil klidně až na 9Kč denně, to je částka kolik obvykle dám za noviny. A když uvážím co nabízí Televize a co noviny, tak se mi ta částka jeví ještě jako velice nízká. A vůbec si nemyslím, že by ČT byla černá díra natož pak nějaký moloch jak jí někteří kritici s oblibou nazývají.
0/0
19.3.2003 17:40

Včelka Mája

Re: ještě věčí zvýšení
Tak to ještě zaplať bůh, že nejsi ortodoxní čtenář Metra!
0/0
19.3.2003 18:05

lojza

Re: ještě věčí zvýšení
Děláš v telce nebo jsi idealista ? Něco málo o nich vím!
0/0
19.3.2003 18:34

Ondras

svine to jsou!
 zas chteji odirat lidi!!!!! neschopna banda manazeru!!!!!   KU. .Y  to jsou!!!!!
0/0
19.3.2003 17:31

lopata

smetanu za kanal..hahaha
..no nova nepomuze..tak se "nabidla" ceska televize..hahahah,,, nejlepsi by bylo..platit tisicovku za kazdou televizi doma..a to mesicne...,taky mozna lednicka..by mohla neco prinest...do rozpoctu..,a nesmime zapomenout na akvaria...to je taky "takova televize"...tam vidim sanci platit zakazdou rybicku...,,samo ze by tyto skutecnosti kontrolovala nove zrizena danova hlidka...osbrojena kladivky...a kazdou neokolkovanou "televizi" okamzite rozbila!!!.. dalsi krok..bude:-kazdy bude povinne nosit zaplombovany krokomer..a pocet uskutecnenych kroku bude zdanen dle nove schvaleneho zakona..v danovem prohlaseni...poslanci uvazuji o jedine sanci odpoctu a to dokladu za boty...bohuzel platby od lekare..nebudou uznany.. haaaaaaaaaahhhahaahhahahahaah snim ci bdim?????uvidime..KSC..."konec srandy cur..ci!!!
0/0
19.3.2003 17:31

Vasik

Re: smetanu za kanal..hahaha
Ty jsi fakt "lopata" a patří ti to.
0/0
19.3.2003 17:39

Pavel_j

přidejte jim víc
Jsem rád, že mohu ze svých lehce vydělaných peněz podpořit těžce pracující pracovníky ČT a zároveň podpořit vysoce sledované pořady autorů Ester Kočičkové a Krause. A také doufám, že zbude i na provoz rekreačních zařízení a dotovaných dovolených pro přetížené zaměstnance, kteří se mohou přetrhnout při obhajobě veřejnoprávních postojů.
0/0
19.3.2003 17:30

Alois

Re: přidejte jim víc
souhlas, vystihl jste to přesně i ty pořady "sedí". Ještě více Komrsů a Dekojů, aby mohli "řídit" kšefty v ČT apod. Místo, aby tam někdo začal dělat pořádek, tak je lepší zvýšit poplatky a nejlépe pravidelně.
0/0
19.3.2003 18:20

Včelka Mája

A co třeba 195,- Kč/měs
s tím, že by se ta stovka dávala na umoření dluhu vzniklého při bohemizaci americké Novy?
0/0
19.3.2003 17:30

alkohoLik

Ja to furt nechapu!
Ja tomu stale nerozumim!!!
- pockam si na Volejte rediteli...
0/0
19.3.2003 17:29

AA

zlodejska banda
0/0
19.3.2003 17:27

jiří@iol.cz

Nesouhlasím
Nesouhlasím se zvyšováním poplatků a ještě k tomu formou zákona Naši páni poslanci (spíš spolek pitomců) se mohou vyspat doma a ne ve spacácích v ČT, aby podpořili darebáky typu Komers, Dekoj, Dub, Kraus a další Je to nehoráznost do nebe volající a lidi by si to už měli přestat nechat líbit
0/0
19.3.2003 17:13

alkohoLik

Re: Nesouhlasím
jestli mas ten email fakt s diakritikou, tak ses peknej vul...
0/0
19.3.2003 17:28

ota

Zvýšit kontrolu plátců.
Ano zřiďte TV policii.Za co už by chtěla TV peníze. Seriál typu "kung fu " "Zelená sedma"  nebo pořad Ester Kočičkové , M.Prokopa nebo Krauzovo Taxi?Opravdu kvalita veskrze veřejnoprávní.A to ještě opakování pořadů z roku raz dva. Na sport nejsou peníze a na tak tam prdnem  banánové rybičky nebo šarádu a teď novinka "Ilustrované fejetony Ludvíka Vaculíka(skvost) nebo poslední dobou opakované pohádky.Kde je ta nová kvalitní tvorba ?
0/0
19.3.2003 17:01

Zanzibar

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.3.2003 16:57

hrom do police

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.3.2003 17:03

Zanzibar

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.3.2003 17:04





Najdete na iDNES.cz