Diskuze

Vojáci, máte mou plnou důvěru!

Ministr obrany Jaroslav Tvrdík napsal českým vojákům, kteří spolu se slovenskými chemiky působí v rámci operace Trvalá svoboda v Kuvajtu. "Nechceme a nemůžeme stát stranou v této osudové chvíli. Jsou situace, kdy není jiné řešení než použití síly," vzkázal českým vojákům před schylujícím se válečným konfliktem proti režimu v Iráku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zuzana

19. 3. 2003 17:49
Tvrdík, protichemická jednotka, válka
Ráda vám řeknu svůj názor nejen na dopis pana ministra.. Hodně mě zaujal jeho výrok, o nepřípustnosti diktátorkých režimů.. o tom, že musí být svržena vláda, která neváhá použít zbraně hromadného ničení.. Protože já se domnívám, a myslím si, že mám pravdu, že jediným státem, který kdy použil zbraňe hromadného ničení strašlivých následků proti lidským štítům byly právě USA za druhé světové války v Japonsku. A o diktátorských ambicích prezidenta USA si už snad dnes iluze nikdo nedělá, nebo snad ano? Podle mého názoru nejde o žádné zbraně, o žádný boj proti teroristům, jde o to, že USA a ostatní vyspělé státy mají obrovský ekonomický problém, protože už velmi těžko hledají odbytiště pro svou ekonomiku a průmysl. Myslím, že o ropu určitě nejde v první řadě, ale o to celou zemi pořádně zničit a znovu ji začít stavět. Zároveň tak, když USA získají vliv v takové zemi, jakou je Irák, mohlo by se jim podařit upevnit svoji politickou moc na středním východě a ve všech arabských zemích vůbec. Pana Tvrdíka a všechny, kdo bláhově věří v Bushovu svatozář bych nechala nejraději vyšetřit v psychiatrické léčebně!!! Děkuji
0 0
možnosti

REK

20. 3. 2003 14:49
Re: Tvrdík, protichemická jednotka, válka
Myslíš a domníváš se špatně (viz. 3. řádek)- USA nejsou jediným státem, který použil zbraně hromadného ničení(ZHN). Zřejmě ti uniklo tolikrát zmiňované použití ZHN Irákem během íránsko-irácké války a během několika útoků proti Kurdům na severu Iráku (chem.zbraněmi). Ekonomka zřejmě také nejsi, když tvrdíš, že "už velmi těžko hledají odbytiště pro svou ekonomiku a průmysl". Ono vůbec říct "odbytiště pro ekonomiku" je nesmysl. Ekonomika je systém. Ale nechci být demagog. S odbytišti zřejmě problém nemají, viz. HNP USA a ekonom. statistiky. Nejde také pouze o vynosy za prodej výrobků, ale počítají se i příjmy ze služeb, podílů ve společnostech po celém světě atd. Takže podle mě na tom jsou celkem hodně dobře. Naopak, válka je přijde velmi velmi draho a pokud by nešlo o ropu, pak vzhledem k extrémně nízké kupní síle iráckého obyvatelstva, nelze dost dobře hovořit (v rozumném časovém horizontu) o novém odbytišti. Spíše bych zde viděl posílení svých bezpečnostních, politických i ekonomických zájmů v celém regionu (ale to píšeš). Pozn. Střední východ se píše s velkým S. Myslím, že by ses se svými znalostmi neměla pouštět do diskusí tohoto typu, neboť jsou dalece za tvými možnostmi a rozhledem. Děkuji
0 0
možnosti

Churchill

19. 3. 2003 14:10
Let us go forward together!
0 0
možnosti

Jirka

19. 3. 2003 11:30
Tvrdík
Tvrdík je pokrytec, ať jde ukázat svoje morální kvality do první line sám.
0 0
možnosti

MDK

19. 3. 2003 10:44
Souhlas, podporuju
Doufám, že už konečně dáme jasně najevo, že jsme s USA
0 0
možnosti

J.B.

19. 3. 2003 10:14
Souhlas
Myslim, ze pan Tvrdik ma pravdu, a my vsichni bychom meli alepson trochu  hrdi  na to, ze nase specializovane vojsko muze pomoci pri teto dulezite valce proti terorizmu.
0 0
možnosti

SPQR

19. 3. 2003 17:32
Re: Souhlas
Souhlasim. Mame nejlepsi chemiky na svete TAK AT TO VEDI. Aspon Tvrdik jim to rekne, kdyz podpora nasi verejnosti je nulova. Nejde o podporu valky, ale o podporu NASICH vojaku. JSOU NEJLEPSI!!!!!
0 0
možnosti

ratmír2

19. 3. 2003 8:42
tvrdík tvrdě tvrdí
a zavřete buše v buši, ať  mi tolik nebuší.
0 0
možnosti

ratmír

19. 3. 2003 8:40
ehm?
co to kecá? to je řešení, zabít a pak poskytnout humanitární pomoc...
0 0
možnosti

souhlas

19. 3. 2003 9:17
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti