Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srba: Jsem obětí médií i rozvědky

Kauza nájemné vraždy novinářky Sabiny Slonkové se dostala od policie k soudu. Před českobudějovickým soudem stojí bývalý generální sekretář ministerstva zahraničí Karel Srba, jeho spolupracovnice Eva Tomšovicová a podnikatelé Michal Novotný a Petr Volf. S obhajobou začal jako první Srba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bobr

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.3.2003 6:14

Lojza

Měla jsem tu příležitost poznat Karla Srba
a věřte, nevěřte, že tak poctivého a pravdomluvného jsem do té doby neviděla.O tom by mohl  stejně pohovořit leckterý podnikatel z Prachaticka, komu naslibovala pomoc v právních , účetních a dalších záležitostech a jak to  vždy dopadlo.Nepochopím, jak se mohl z okresního slušného  a vzdělaného poctivce dostat do celostátní mafie a dokonce organizovat hrdelní zločin.To bude zřejmě v té slušnosti. Kdo by věděl nějaké podrobnosti o osobním růstu této delikventky, pošlete mi prosím zprávu.
0/0
17.3.2003 22:54

zewa@centrum.cz

Měla jsem tu příležitost poznat Srbovu spolupracovnici Tomšovicovou,
a věřte, nevěřte, že horší podvodnici a lhářku jsem do té doby neviděla.O tom by mohl  stejně pohovořit leckterý podnikatel z Prachaticka, komu naslibovala pomoc v právních , účetních a dalších záležitostech a jak to  vždy dopadlo.Nepochopím, jak se mohla z okresní  drzé  a nevzdělané podvodnice dostat do celostátní mafie a dokonce organizovat hrdelní zločin.To bude zřejmě v té drzosti. Kdo by věděl nějaké podrobnosti o osobním růstu této delikventky, pošlete mi prosím zprávu.
0/0
17.3.2003 17:16

Pablo

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.3.2003 15:35

koktal

Re: Slonkova je ZUMPA
Mel byste odjet na Kubu, tam ty noviny podle Vaseho navodu funguji! Jinak tady se to od roku 1989 trošku hýblo dopředu a dík za to.
0/0
17.3.2003 15:49

Zdenaal

Re: Slonkova je ZUMPA
Pripadne z tveho pera, chytroline...
0/0
17.3.2003 15:50

tráva

Re: Slonkova je ZUMPA
Naši slavní rozvědčíci promluvili. Jo, že se nám ten Kato jednou nevyplatí, to bylo jasné už před deseti lety.
0/0
17.3.2003 16:27

dave

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.3.2003 17:10

Samovar

Re: Slonkova je ZUMPA
ostatne Slonkove se v podsveti a v policii prezdiva  "PILA" - proc asi? Uroven jeji zurnalistiky je primo umerna jejimu IQ a vzdelani - stoji za pendrek, jde po povrchu. Jeste nikdy se nepriblizila podsate, jako zdroj je pres bobra snadno ovladatelna...
0/0
17.3.2003 18:35

Dan(1)

Re: Pablo je vůl
Nebylo to náhodou tak, že Slonkovou nejdříve "uklidila" policie na bezpečné místo a teprve potom vznikla mediální aféra? Pročpak tolik averze? Jel jste v něčem s Kájínkem Srbou, nebo jste také "jen" člen ČSSD?
0/0
17.3.2003 20:30

Stepanka

Soudruhu Srbo, vy nejste žádná oběť médií, ale jistě se můžete považovat za "oběť" demokracie. Kdo by si byl troufl za komunismu (nebo i za Zemana) kouknout na vaše drápky, že? Tak byla přece celá vaše hra nastavená - držet lidi ve strachu (možná i Zemana,nebylo by to divné)spoustou výhrůžek a přitom být zadobře s mocnými (různými formami, nejspíš tím, že jste se snažil na každého něco nepohodlného vědět a na koho nic nepohodlného nebylo, tomu jste se se svými stejně povedenými přáteli kumpáni snažili ze života uděla peklo). Se džbánem se dá chodit pro vodu dlouho a se zvolením prezidenta vám zřejmě v hlavě svitla další naděje, že ucho vašeho džbánu ještě drží, ale ono se jednoho dne utrhne. Jednoho dne bude těch, kterým jste otravovali život, příliš mnoho na to, aby to byli ochotní snášet dál. Nedějete si iluze. Možná vás i prezident zklame, protože tohle si dovede spočítat.
0/0
17.3.2003 15:35

Stepanka

Re:
Za překlepy se omlouvám.
0/0
17.3.2003 15:39

Mike

Kauza ...
... nájemné vraždy novinářky S.S.? Ona se nějaká stala? On byl učiněn nějaký pokus? Jinak ale souhlasím, že Srba je grázl. Ovšem také jen špička ledovce ...
0/0
17.3.2003 15:25

Zdělanej hulyč

Re: Kauza ...
Trestný čin má tři fáze: přípravu, pokus a "dokonání" činu. Jedna každá z těchto fází je trestná i sama o sobě. Asi tak. Pak je ještě spoluvina po dokonaném činu, ale to je offtopic...
Ale prokázat oumysl, doložit nezvratný důkazy, to nejni prča...
0/0
17.3.2003 15:31

Bubák1

Jak se můžeme dovolat práva, když ani nevíme co to je?
Z níže uvedených příspěvků vyplývá, jak nízké právní povědomí mají někteří naši občané. Zbytečně pak spílají justici, policii a právníkům, protože neznají základní procesy. Jejich představy o spravedlnosti se asi opírají o procesy 50-tých let.
1. Obžalovaný je do vynesení rozsudku považován za nevinného, co si o tom myslí veřejnost je úplně jedno, jeho vinu ještě nikdo nepotvrdil, to může udělat pouze soud, po zvážení důkazů předložených žalobou.
2. Nelze vyzývat soudy, jako někdo v prvním příspěvku, že jsou ve 100% gólové šanci. Úkolem soudu není zavírat zločince a shánět proti nim důkazy ale posuzovat věrohodnost předložených důkazů. V gólové šanci je tedy možná žaloba.
3. Napadání advokátů je další nesmysl. Úkolem advokáta je jednat ve prospěch obviněného, v rámci zákona. Tak jako si zatím nikdo nemůže být jistý vinou obžalovaného, není si jist ani advokát. S jeho svědomím to tedy nemá vůbec co dělat, obviňuje pouze podezřelého člověka. Stejně bychom mohli napadat svědomí žalobců, kteří své žaloby prohráli.
0/0
17.3.2003 15:07

Zdělanej hulyč

Re: Jak se můžeme dovolat práva, když ani nevíme co to je?
Někdo to prostě dělat musí. Takový je náš systém. KAŽDÝ má právo na obhájce. A pokud ten "každý" má i dost peněz, má právo i na drahého obhájce. To že i někteří z těch drahých jsou haj.z.lové je zase jiná věc. O to se má starat Etická komise Advokátní komory či kýho výra...
0/0
17.3.2003 15:26

Bubák1

Re: Re: Jak se můžeme dovolat práva, když ani nevíme co to je?
Mě spíš zaráží, že se na advokáta pohlíží jako na osobu, která hájí zločince, snad pro svůj zisk. Advokát může být svině, pokud si nechá zaplatit a svého klienta hájí laxně nebo ho podrazí. Znám však i případ, že advokát klienta tím, že vymyslel a vykonstruoval pro klienta příznivou verzi příběhu, ovšem byl za to následně potrestán.
0/0
17.3.2003 15:31

Renata

Re: Jak se můžeme dovolat práva, když ani nevíme co to je?
a to by me zajimalo, jaky pravni a moralni ukol ma obhajce, kdyz se mu klient sveri s nejakym klicovym dukazem, ktery by proti nemu mohl byt vznesen, ale nikdo ho jeste nevznesl. Vznese ho sam obhajce a pomuze tak k odsouzeni sveho mandanta, nebo ho zamlci a tim znemozni odsoudit zlocince? Ma obhajce nejakou etickou povinnost chybejici klicovy dukaz predlozit, i kdyz se jedna o jeho klienta? Jak muze obhajce, jako clovek, zit s vedomim, ze umoznil propusteni napr. vraha na svobodu pro nedostatek dukazu?
0/0
17.3.2003 15:31

Bubák1

Re: Re: Jak se můžeme dovolat práva, když ani nevíme co to je?
A co třeba když se přizná člověk nevinný? Nebyl by to první případ. Advokát mu tedy pomůže do basy a skutečný viník si bude dál běhat po svobodě.
0/0
17.3.2003 15:34

Zdělanej hulyč

Re: Re: Jak se můžeme dovolat práva, když ani nevíme co to je?
No, on snad ten důkaz ani předložit nesmí... ne? To nevim.
 
 Může ho třeba odmítnout obhajovat, ale pokud ho soud určí jako obhájce, tak to asi není jednoduchý. Prostě i člověk, kterýho chytnou s rukama po lokty od krve a s mačetou nad docukávajícím tělem, má právo na obhájce. I tento člověk. Pokud jsou důkazy, tak
0/0
17.3.2003 15:39

Charlie

Re: Jak se můžeme dovolat práva, když ani nevíme co to je?
OK, konečně příspěvek bez emocí, který má hlavu a patu.
0/0
17.3.2003 17:16

Inkvizitor1

Re: Jak se můžeme dovolat práva, když ani nevíme co to je?
To je sice  pravda, ale základ je v tom, co jsme zde oba již několikrát psali. Slonková je "husička" či spíše s ohledem na pokročilý věk již dospělá "husa".
Kdo by měl zájem vraždit husu ? Husa kejhá - valného významu to nemá .
0/0
17.3.2003 20:20

Havel,Praha

Srba a akce čisté ruce
A nemělo by se zapomínat , že Srba byl jedním z koordinátorů akce "čisté ruce" a jeho přičiněním byli stíháni různí nepohodlní podnikatelé.To mu zřejmě nebylo špatně , když za úplatky dostával lidi do vazeb.Když je tam sám , tak brečí jako želva.Kromě toho praktiky , jak na někoho hodit vinu mu vůbec nejsou cizí.Tohle přesně dělal v rozvědce.
0/0
17.3.2003 14:21

buzerant

Re: Srba a akce čisté ruce
No vidis, to uz je lepsi. Ale ze ty jis nejakej zasvecenej. To mas vsechno z NOVYn?
 
0/0
17.3.2003 14:23

Havel,Praha

Srba a akce čisté ruce
0/0
17.3.2003 14:18

buzerant

Re: Srba a akce čisté ruce
ty jsi toho, chlapce, taky moc do diskuze neprinesl.
0/0
17.3.2003 14:22

saldo

Žaludek
Moje glosa je sice trošku mimo dané téma, ale přimyká se k němu. Chci jenom upozornit, jaký žaludek musí mít naši právníci (ale asi všude na světě), zejména ti prominentní jako Kříženecký, Sokol a další. Je zřejmé, že jejich povolání je na hony vzdáleno etice a dobrému svědomí. Ovšem tyto hodnoty padají vždy, když se jedná o velké peníze a mezi ty se palmáre a podíly na vysouzených částkách nepochybně řadí. Má vůbec široká veřejnost povědomost o hodinových a dalších sazbách v této branži?.  
 
0/0
17.3.2003 14:02

buzerant

Re: Žaludek
mile Saldo,
ty jsi opravdu mimo tema. Chtel bys snad rozvinout diskuzi o podstate pravniho statu, nebo snad o moralite soucasneho spolecenskeho usporadani? A nebo ze bychom se hned pustili do otazky "Kam to vlatsne smerujeme"?
Ale ono je vlastne hezke, ze jsi zvidavy.
0/0
17.3.2003 14:20

saldo

Re: Re: Žaludek
Mile buzerante, dík za vcelku příznivou odezvu.
0/0
17.3.2003 14:32

Medvídek Kloaka

Re: Žaludek
Vážený pane, proč je podle Vás povolání právníka "na hony vzdáleno etice a dobrému svědomí"? Advokáti tu jsou od toho, aby obhajovali ty, kteří byli obviněni ze spáchání trestného činu (tedy samozřejmě i zločince), je to náplň jejich práce a důležitá společenská funkce. Mají za úkol zajistit, aby i zločincům bylo měřeno po právu, případně aby nebyli odsuzováni lidé tehdy, nejsou -li pro to zákonem stanovené důvody. Upozorňuji, že nejsem obhájce ve věcech trestních a nikdy bych jím být nechtěl, také si uvědomuji, že někteří právníci o etice asi nikdy neslyšeli, ale nepaušalizujte - až Vás třeba jednou obviní ze spáchání trestného činu, který jste nespáchal, změníte možná na obhájce a na jejich práci názor.
 
 
0/0
17.3.2003 14:22

buzerant

Re: Re: Žaludek
no moje rec. takhle nejak by ta siroka diskuze mohla zacinat.
schvalne, jestli je Saldo uz zrale pro tento vjem.
0/0
17.3.2003 14:24

saldo

Re: Re: Žaludek
Vážený Medvídku Kloako (je zajímavé, že na můj příspěvek zareagovali hned dva chataří s tak pitoreskními nicky), má-li chat plnit svou funkci, nevyhne se žádný z jeho účastníků jistému zjednodušování. V opačném případě by zalepil chatroom a těžko by se v něm listovalo. Takže ano, nijak nepopírám prospěšnost a potřebnost právnické profese, zejména tehdy, jde-li o pomoc vůči mnohdy nedokonalým vyšetřovacím i soudním praktikám. Přesto tvrdím, že drtivá většina právníků "jde" do procesů, v nichž je nad slunce jasné, že se jedná o gaunery extra kvality. Cíl je vysekat jim co možná nejnižší trest, případně osvobozující rozsudek, a to při co největší vlastní popularitě a maximálním zisku. Takže jak je to vlastně s tou etikou a morálkou? A že jde vždy o dvojí pohled na věc? To je také jasné. Jinak se dívá na práci právníka dacan, který je obhajován a jinak matka zneužitého a zabitého dítěte.
  A buzerantovi vzkazuji, že už jsem opravdu dost „zrale“, nemusí mít obavy.
0/0
17.3.2003 14:44

jo jo

milion dolarů ve skříni?
tak to už jako, že kradl i jeho fotr?  jsou to ale šmejdi
0/0
17.3.2003 13:56

zab

Anonym?
Ze to bude banda smejdu,to je evidentni.Kdo ale asi dostane honorar za clanek?Ze by pani Slonkova pouzivala pseudonym iDnes?
0/0
17.3.2003 13:29

Mao

Kříženecký
Mě především zarazilo, že toho gangstera Srbu obhajuje Miroslav Kříženecký, který byl při volbě prezidenta prezentován jako solidní a úspěšný advokát a o tom, že obhajuje takovýhle grázly, nepadlo ani slovo.
0/0
17.3.2003 13:18

gerry

Re: Kříženecký
No,pan Krizenecky,to je kapitolka sama pro sebe,vic arogantniho cloveka(receno slusne) jsem u soudu nevidel.a co se tyce Srby,doufam,ze takovych 10 let dostane...
0/0
17.3.2003 13:50

vlastička

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.3.2003 13:53

Miroslav

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
17.3.2003 14:56

Já 1

Co by nemohl mít doma v šupliku s fuseklema jen tak milion dolarů? Dyk já je tam mám taky. A v drobnejch. S těma by se zloděj alespoň prones.
0/0
17.3.2003 12:33

rejpal

Re:
Tak ten milion dolaru ve skrini me fakt dostal
0/0
17.3.2003 12:45

hugo

Hezké
a pan Kavan nás zastupuje v OSN .Hezké že .
0/0
17.3.2003 12:22

Já 1

Re: Hezké
No jo. Kdo uteče, vyhraje.
0/0
17.3.2003 12:34

Catani

Srba
Tak dneska jsem v rádiu slyšel srdcervoucí rozhovor se soudruhem obhájcem Kříženeckým a podle toho, co v něm říkal, jsem nabyl dojmu, že soudruh capone Srba je hotová Matka Tereza v mužské podobě. Jenom doufá, že soud takovýmto schizofrenním vyjádřením nepodlehne a pošle Srbáka min. na 15let. Ty důkazy na to v poho postačují.
0/0
17.3.2003 10:48

Dan

Re: Srba
Souhlasím. Matka "Srba"Tereza měl určitě ty miliony ušetřené na dobročinné účely, třeba na podporu paní Slonkové apod...s tím rozsudkem už bych si tak jistý nebyl, nakonec se vyrojí desítky "polehčujících okolností" a Srba se bude moci na svobodě dál věnovat "dobročinnosti", akorát už bude opatrnější.
0/0
17.3.2003 13:45

Tonny

Budějovice?
Proč se vlastně ten soud koná v Č.Budějovicích?
Ale ono je to vlastně jedno, stejně ho osvobodí nebo dostane pár měsíců.
 
0/0
17.3.2003 10:26

Herodes

Nebuďme naivní.
Panu Srbovi se asi nejspíš stane prd.Bohužel bude jako obyčejně v takových kauzách nedostatek důkazů a žádná vůle odsoudit  lidi,kteří zastávají  nebo zastávali vysoké funkce a jsou to šmejdi všech šmejdů.Život totiž nemá žádnou logiku a obyčejní slušní občané mohou tak akorát držet hubu a platit daně
0/0
17.3.2003 10:24

Lada

taky se muzete divat na Novu
taky se muzete divat na Novu, ted kdyz to je tak nejak, vlastne lidova televize, z penez nas vsech :-(
0/0
17.3.2003 10:46

loody

Jen houšť...
Tak, naše justice má přímo "stoprocentní gólovou šanci", aby si trochu napravila reputaci. Pevně věřím, že minimálně soudruh Srba už má ustláno na pryčně někde na samotce! Vážení páni soudci - držím Vám palce!
0/0
17.3.2003 9:41





Najdete na iDNES.cz