Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína odsoudila za pět let 3 miliony lidí

Statisíce Číňanů skončily za posledních pět let na popravišti nebo od soudu odešli s trestem doživotního vězení. Vyplývá to ze zprávy předsedy čínského Nejvyššího soudu Siao Janga poslancům Všečínského shromáždění lidových zástupců v Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarda

Toto jsou naprosto, ale naprosto nezajímavé informace
To kdyby jste tak páni redaktoři napsali, kolik lidí bylo odsouzeno a popraveno v USA, to byl jinačí ohlas. Kdyby jste navíc uvedli, kolik takovýchto - jistě nevinných ubožáků - poslal na smrt ten fašista+imperialista+agresor+loutka ropných společností+opičák Bush jako guvernér Texasu, to by už někteří diskutující vyloženě chrochtali blahem.
0/0
12.3.2003 13:37

Adler

Ach ta gramatika
Statisice skoncily a odesli. To je to tak tezke pochopit? Na tehdejsi devitiletce nam pan (tehdy vlastne soudruh) ucitel jednou v afektu rekl: Kdyz to nejde jinak, pamatujte si: Damy si hraly s tvrdym a pani odchazeli s mekkym. Nebylo to mozna podle osnov, ale od te doby uz jen mimoradne natvrdla individua nechapala shodu podmetu s prisudkem. Tak co, nezkusime to?
0/0
11.3.2003 17:47

Podivný Ptakopysk

Ještě se přiučit v USA
Kdyby se v Číně poohlédli, jak se lotři trestají v nejdemokratičtější zemi světa (USA), kde končí na popravišti i mladiství (což se kromě USA stává jen v Iráku, Iránu, Nigérii, Pákistánu a snad ještě 2-3 podobných státech), darebů by ubývalo ještě rychleji!
0/0
11.3.2003 16:19

Honey

Re: Ještě se přiučit v USA
 
Českomoravská konfederace odborových svazů vyzývá k protestům proti válce v Iráku
 
Českomoravská konfederace odborových svazů přijala dnes na zasedání Rady ČMKOS stanovisko, ve kterém se připojuje k výzvě Evropské odborové konfederace (EOK), aby v poledne 14. března 2003 odbory v celé Evropě vyjádřily odpor proti přípravám irácké války a přerušily práci nebo jinou vhodnou formou vyjádřily nesouhlas. ČMKOS proto vyzývá odborové svazy, základní organizace, odboráře a zaměstnance, aby v pátek 14. března podpořili mírové řešení irácké krize přerušením práce nebo jinými protestními formami podle podmínek pracovišť. Jednou z možností může být i písemné vyjádření zaslané odborovým svazům, případně ČMKOS.
ČMKOS spolu s ostatními členskými organizacemi EOK, ale i americkými odbory vyjadřuje přesvědčení, že této válce lze stále zabránit. Vyslovuje se za mírové odzbrojení Iráku a odmítá jednostranné ultimativní vojenské řešení tohoto konfliktu mimo rámec OSN.
Zároveň upozorňuje, že použití síly bez souhlasu Rady bezpečnosti OSN by mohlo být stále častěji zneužíváno k nahrazení mírových řešení.
 
10. března 2003, Jana Kašparová tisk. mluvčí ČMKOS
0/0
11.3.2003 16:39

PRG

Re: Ještě se přiučit v USA
Někteří prostě nevědí, jakých lumpů se zastávat dřív, jestli diktátorů nebo "jen" obyčejných zločinců. Osud jimi postižených normálních a nevinných lidí je jim ale volný.
0/0
11.3.2003 17:55

Gulliver

Konec humanitě
Do této kategorie (trestu smrti) patří pašování drog, únosy žen a dětí -  v tomto ohledu je Čína vzorem pro ostatní státy. Kdo tvrdí, že ne, toho bych nacpal drogami nebo znásilnil manželku nebo unesl dítě aby vystřízlivěl 
0/0
11.3.2003 15:31

oldřich nový

ubohost redaktorů - hnůj
Nechápu, kde berete tak kvalitní redaktory, ale myslím si, že průměrný středoškolák je převyšuje v mnoha ukazatelích.
To je ostuda!!!
Vždyť ani nejsou schopni komplexně  posoudit jeden ubohej článek.
 
Fuj! Fuj! Fuj!
Je to samej nesmysl a blábol. Jděte do prdelí
0/0
11.3.2003 14:52

dj

Ve srovnání s jinými zeměmi to vůbec nic neznamená !
ČR za posledních 5 let cca 320 tisíc odsouzených (statistiky MVČR) tj. z celkového počtu obyvatel cca 0,3%, což je stejný jako v Číně - tak vo co jako jde ?
Já bych to srovnal s USA, tam mají největší počet vězňů v přepočtu na obyvatele na světě !! (cca 2miliony)
0/0
11.3.2003 13:15

Marek

Re: Ve srovnání s jinými zeměmi to vůbec nic neznamená !
Pokud mají v USA 2 miliony vězňů na každého obyvatele, tak to je opravdu na pováženou. Jinak je v článku řeč jenom o trestu smrti a doživotí.
0/0
11.3.2003 13:23

Ivan

Re: Re: Ve srovnání s jinými zeměmi to vůbec nic neznamená !
Podle Siao Janga tak od roku 1998 bylo v Číně popraveno nebo odsouzeno k doživotnímu žaláři celkem 819 tisíc lidí. Představuje to pětadvcetiprocentní nárůst oproti předcházejícím pěti letům.
"Celkem 3,2 milionů lidí bylo za posledních pět let odsouzeno za různé kriminální činy," řekl.
Asi dokazes prozkoumat, o cem je v clanku rec. Trest smrti a dozivoti = 819 tisic. Tzn. 0,077%. Muzes kalkulovat dal.
0/0
11.3.2003 14:24

kluk

MIRUMILOVNY LID IZRAELE NEDOPUSTI.........
Mame sve lidi vsude, nejen ve vlade USA. Myslete na to Nebo...
0/0
11.3.2003 13:00

oldar

čísla
čína mám ořes 1,1 mld lidí. ročně zavřou 3,2 mil. to mají nižší kriminalitu jak u nás. a my zavíráme mnohem více lidí. jen si to převedte na % a uvídíte, že sme mnohem více policejním státem.......
0/0
11.3.2003 12:53

Marek

Re: čísla
Ale ty statisíce a miliony se vztahují jenom k trestu smrti a doživotí, to není celkový počet vězňů. Pokud náš stát zavírá jenom kriminálníky a zločince, tak může být jen těžko policejní.
0/0
11.3.2003 13:21

Pernik

Re: čísla
Zhruba platí, že Čínanů je asi 120 krát více než čechů. Tomu odpovídá asi 819000/120= 6 825 doživotně odsouzených (u nás se nepopravuje) obyvatel ČR za posledních 5 let. Neznám to přesně, ale zdá se mi, že je jich u nás výrazně méně.   
0/0
11.3.2003 13:40

svetlonos

PREJI HEZKE ZAZITKY DO DNU BUDOUCICH!!
 
0/0
11.3.2003 12:48

Anonym

Cina soudi cechacci mudruji
, Je Cechacci nechcete poslat nejake vyzvedace k Mirovemu bratovi do Ciny jak se ma soudit, abyste uz konecne hnuli s tema vasima nevinnejma chcipakama?
0/0
11.3.2003 12:47

hlupec

Re: Cina soudi cechacci mudruji
dobrý nápad, samozřejmě ....hlasuju pro Tebe!
0/0
11.3.2003 17:54

PitrasNech

To se mi snad zdá....
Nikdo nemá právo sahat nikomu na život! Tuhle větu jste možná někde slyšeli...Ani soudce,ani sebevrah,ani vrah... No a přesto se tak děje.Život nám byl všem dán jako dar,a vy se tady všichni handrkujete jak ženský na trhu o tom,kdo,kde,kdy zavraždil více lidí... Až se všichni vzpamatujem z této nepřirozeně přirozené selekce, tak už bude možná pozdě Ty kdož si bez viny,hoď kamenem
Normálního člověka by asi nenapadlo usilovat někomu jinému o život.Co se ale stalo,že se mezi námi tací jedinci vyskytují?? Výchova, společnost,škola,sociální podmínky všeobecně, vliv médii...zauvažoval někdy o tomhle všem někdo? Každej jsme jinej,a jestli prahové skutečnosti někým zaznamenány jsou,tak u toho druhého může dojít k sebezhroucení... Rozhodně nesouhlasim s jakoukoliv vraždou. Ale nejsem si stoprocentně jist.Promiňte...Opravdu si nejsem jist...
0/0
11.3.2003 12:28

xxx

Re: To se mi snad zdá....
Otazka je, za co se takove tresty maji dostavat, ale jinak nic proti absolutnim trestum. Proste kdyz to nekdo prezene, smycka a hotovo. A co to je, ze normalniho cloveka by nenapadlo nekoho zabit? Presne naopak, normalni clovek je proste zvire, ktere se pri vhodnych prilezitostech likviduji, a prave civilizace ho od toho odrazuje a to i systemem trestu...
0/0
11.3.2003 12:48

Luboš

Re: To se mi snad zdá....
Zkus si to přečíst znova a pořádně. Trest smrti je tam výslovně stanoven na ochranu lidského života.
0/0
11.3.2003 13:27

Neexist

Re: To se mi snad zdá....
Co se stalo? Tak se podívejte třeba na "film" Americký ninja a pochopíte odkud mají lidé v hlavě tolik zabíjení. Ty americké braky se šíří všude a pak to tak vypadá.  (to je jen příklad)
0/0
11.3.2003 13:45

Ivan

Kdyz to zpocitate...
Kdyz to zpocitate, pochopite, proc medialni pomluvy se roztaceji zrovna kolem statu, ktere slapli na mozol milovanym Spojenym Statum. 3 200 000 - to je asi 0,3% celkoveho poctu obyvatel CLR.  Cili neni duvodu tak zarputile mavat "tibetskou vlajkou". Neznam presne udaje z CR, ale pravdepodobne v Cechach procenta nejsou o moc lepsi, nez v Cine. Ani po havlovych amnestich.
0/0
11.3.2003 12:07

Jidas

Re: Kdyz to zpocitate...
Hmmm, jeste tady chybi ucelove clanky o Rusku, Francii a vsech, kteri nebudou chtit podporit valku v Iraku v RB OSN. Jen tak dale IDNES, jen si vydelejte jidasky gros made in USA
0/0
11.3.2003 12:22

občan

To my, v Evropě, jsme dříve lidi jen upalovali,
ale dneska to už neděláme.
 
Dneska se za krádeže nad milión lidi odměňují - většinou sami.
 
Akorát myslet, jinak než je oficiálně libo, není stále radno, že ?
0/0
11.3.2003 11:57

Bob a Bobek

Nějak těm číslům nerozumíme
Na začátku článku si přečteme tohle: Podle Siao Janga tak od roku 1998 bylo v Číně popraveno nebo odsouzeno k doživotnímu žaláři celkem 819 tisíc lidí. A k jeho konci pro změnu tohle (podotýkám, že platí jen pro vybrané kriminální delikty): Za tyto činy skončilo na popravišti nebo do konce života za mřížemi za posledních pět let téměř 1,1 milionů lidí...dodal Siao.    Zkusíte nám napovědět nebo do nás rovnou kopnete ????
0/0
11.3.2003 10:49

Redaktor

O M L U V A
Omlouvame se opet za male nesrovnalosti v clanku. Bohuzel text jsme obdrzeli primo z US ambasady s povinosti ho zverejnit bez korektur. Nejsme tedy autori tohoto clanku, pouze jej musime zverejnit. Dekuji za pochopeni
Redaktor
0/0
11.3.2003 11:43

KLM

Re: O M L U V A
Nic si z toho nedelejte.V USA je skolstvi na takove urovni,ze se neni cemu divit.Ale priste,to co je z USA.si radeji pozorne prectete.
0/0
11.3.2003 12:00

martin

Re: Re: O M L U V A
Umět číst nestačí, ještě to chce trochu inteligence.
0/0
11.3.2003 12:54

statistik

Re: O M L U V A
Musíte?????????
 
Tak tohle jsem nepochopil....
0/0
11.3.2003 12:14

Funt

Re: Re: O M L U V A
No ty si dobrej. Ty seš tak zblblej tim smíchem na Nově, kterej se line bůhvíodkud a radí divákům kdy se smát, že už je fakt nutno ti ukazovat kdy se smát. Vtip....a teď smích
0/0
11.3.2003 12:28

reaktor nebo redaktor

Re: Re: O M L U V A
:) myslim ze ses nechal nachytat... :)
0/0
11.3.2003 12:30

Redaktor 2

Re: Re: O M L U V A
IDnes doporučuje změřit IQ moulo.
0/0
11.3.2003 12:33

Septimus

Začínám s bojkotem
Nikdy nepojedu do Číny, protože tam střílej lidi za úplný hovadiny. Nějakej taxikář dostal kulku za krádež benzínu, to svědčí o tom, že když se potřebujou někoho zbavit, tak ho klidně dostanou i za krádež rohlíku. Nebo "zlá" sekta FA LU KUNG, takovej nesmysl, jen proto, že se sešlo moc lidí najednou k meditaci, tak se hned soudruzi báli, že by jim někdo fušoval do řemesla a hned začali s represema. Je mi občanů Číny moc líto, ale věřím, že jednou ten hnusnej a krví prosáklej režím smetou do čínského moře.Je mi líto všech kdo tam musí žít a ani se nedivím, že je po celém světě spousta čísnkých emigrantů. Nejhorší však ne celé věci je, že ten krvavý režím ponejvíce podporují demokratické státy, které od nich odebírají zboží a tím soudruhům umožňují pyšnit se s výsledky komunistického hospodářství a udržovat tu smrtící mašinerii v pohybu. Kdyby celý svět začal bojkotovat čínské zboží, věřím, že by rudý režim, který je více než barvou praporu, rudým krví svých oponentů a tzv. nepřátel, nevydržel ani do příští pětiletky. Soudrhům by hned zatrnulo a miliony lidí by vyrazili do ulic. Začínám s bojkotem!!!
0/0
11.3.2003 10:31

Ivan

Re: Začínám s bojkotem
Pro zacatek muzes vyhodit svuj pocitac: vic, nez zpoloviny je cinsky.
0/0
11.3.2003 12:11

Jidas

UCELOVE CLANKY IDNES
Hmmm, jeste tady chybi ucelove clanky o Rusku, Francii a vsech, kteri nebudou chtit podporit valku v Iraku v RB OSN. Jen tak dale IDNES, jen si vydelejte jidasky gros made in USA
0/0
11.3.2003 10:28

Franta

Re: UCELOVE CLANKY IDNES
odtěhuj se do Číny, když je to tam tak fajn
0/0
11.3.2003 10:56

Petr

Re: UCELOVE CLANKY IDNES
Ty hlupacku!!!!! Je videt ze nevis o cem mluvis. V Cine jsem osobne dost dlouho pracovne  byl a muzu ti jen rict ze nemas absolutne predstavu o tom jak to tam vypada a proto rikas takovyhle hlouposti. Lidi jsou tam proste  jiny nez v evrope, americe  nebo kdekoliv jinde a navic  jim tam do hlavy nalili jeste komunismus. Nemas absolutne predtsavu co z toho vznikne  a jeste si troufnes napsat takovouhle ptakovinu. Nikdy jsem nepotkal tolik zebraku na ulici co meli useknuty ruce  za to ze kradli, nikdy jsem nevidel tolik nestastnejch lidi, atd atd.... Mel by si se vice vzdelavat a take cestovat. Vedel bys pak jak to na svete chodi. Doufam ze se s tebou nekdy nepotkam osobne ....
0/0
11.3.2003 11:43

molodec

Re: Re: UCELOVE CLANKY IDNES
Vsiml jste si vubec, ze nidko nehovori o pochybnostech ohledne rezimu v Cine, pouze o ucelovosti takto zverejnenych "faktu". Stejne bychom totiz mohli kritizovat kazdy rezim v kazde zemi. Vsude je neco. Smrdi pouze ta "nahoda" kritizovat prave ted nekoho, kdo si dovolil zpochybnit postoj USA a jeji klaky. Uz ti to doslo 
0/0
11.3.2003 11:47

Karel

Re: Re: Re: UCELOVE CLANKY IDNES
Nedoslo to ani me ale spis bych rekl ze odvadis rec od problemu... To je ale asi jedno.
Karel Tresnak
0/0
11.3.2003 12:01

molodec

Re: Re: Re: Re: UCELOVE CLANKY IDNES
Jen jste mne presvedcil, ze jsem trefil hrebicek na hlavicku
0/0
11.3.2003 12:34

Balabán

Re: Re: Re: Re: Re: UCELOVE CLANKY IDNES
Máte pravdu, že tenhle článek redakce sem dala účelově, nemyslím však na podporu USA, ale za účelem očekávané reakce od svých čtenářů. 
0/0
11.3.2003 13:18

sleglik

Re: UCELOVE CLANKY IDNES
Pokud by  na idnes tento clanek nezverejnili ,pak by urcite byli proti USA ,protoze by zatajili negativni informace o Cine ,ale jelikoz to zverejnili jsou pro USA.
Chci tim rict (napsat) ,ze se pokud jsou udaje pravdive nejsou ucelove ,ale proste jenom pravdive. Pravda je tady ta moznost ,ze jsou ucelove ,ale kdo to dokaze ,takovehle vykrikovani do sveta nic nezmeni.
 
 
0/0
11.3.2003 19:20

noname

popravy a demokracie
Prostě k některý systémům a zemím to  patří je to spjato s kulturním a společenským vývojem, jelikož Rusko a Čína mají obrovsky malou společenskou vyspělost svého národa musí mít odpovídající způsob zacházení.
Zjednodušené řečeno (bez rasismu) pokud dáte do klece různé druhy živočichů tedy i  člověka na různém stupni vzdělanosti, pak ty nejsilně okamžitě vybijí ty slabší. Proč? To je příroda, silnější vítězí nad slabším.
0/0
11.3.2003 10:23

dzefo

Re: popravy a demokracie
V rusku sice nebyl zrusen trest smrti, ale uz je na neho nekolik let vyhlaseno moratorium.
0/0
11.3.2003 12:48

Ivan

Re: popravy a demokracie
Davno jsem si zvykl na "mimoradne vysokou spolecenskou vyspelost" Cechu jako vec hotovou, ale nikdo mne doposud nevysvetlil, v cem vlastne tkvi. Citim, ze konecne mam prilezitost tuto zahadu rozloustit. "Nejmenovany" autor, jak doufam, uvede, jak se projevuje, ze "Rusko a Čína mají obrovsky malou společenskou vyspělost svého národa" a porovna to s projevy obrovsky velke spolecenske vyspelosti naroda Ceskeho. Slibuji, ze vysledky budu sirit mezi zaostalymi Rusy ze vsech sil a s plnym nasazenim.
0/0
12.3.2003 4:10

xxx

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
11.3.2003 9:55

Vul

Re: zavést i u nás
Pochybuji, definitivni tresty nic neresi a vznika obrovske riziko mozneho justicniho omylu. Ktere je prakticky neresitelne.
0/0
11.3.2003 9:58

:-|

Re: zavést i u nás
Jen v jedne castiz zeme. Tam bychom mohli odstehovat ty, kteri v takovem systemu chteji zit.
0/0
11.3.2003 10:23

BAXTTER

Re: zavést i u nás
Stačilo by aby byl trest smrti součástí právního řádu a vykonával se jen u opravdu zvrácených zločinech...už jenom jeho existence by byla pro zločince varováním.
0/0
11.3.2003 10:23

Vladimir Henzl

Re: Re: zavést i u nás
... to neni pravda. Staci se podivat na vsechny zeme kde trest smrti zaveden je. Klesa tam snad kriminalita ??? nikoliv a nikde !!! ... prakticky nikdo se nenecha odradit velikosti trestu, nebot deset nebo padesat let za mrizema je pro kazdyho stejne nepredstavitelny. Jedina vec, ktera skutecne dokaze kriminalitu snizovat je jistota dopadeni. Clovek nez neco udela, tak si malokdy rozmysli co tim muze zpusobit, ale spis jenom jaka je sance na nejaky dopad (at uz pozitivni nebo negativni.
0/0
11.3.2003 10:35





Najdete na iDNES.cz